ပိုင္နက္လက္တစ္သစ္


ဖရန္စြာနဲ႔အဲလက္စ္

ခဏပဲျဖစ္ေစ ဖရန္စြာနဲ႔အဲလက္စ္ဆိုသည့္ ျပင္သစ္ေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ရင္းႏွီး မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ႔ဖူးပါသည္။ သူတို႔ကလည္း အဂၤလိပ္မေကာင္း က်ေနာ္႔အဂၤလိပ္ ကလည္း အိုနင္းခြက္နင္းမို႔ စကားေျပာရတာလက္ေပါက္ကပ္ေပမဲ႔ ေပ်ာ္ စရာေတာ႔ေကာင္းပါသည္။ နာမည္ေတြအျပန္အလွန္ေမး၊ စကားေတြေျပာ၊ မႏၱေလးေတာင္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္တဲ႔က်ေနာ္႔အခန္းေလးထဲအထိ သူတို႔ လိုက္ လာၿပီး သူတို႔ကိုလည္း ေကာ္ဖီတစ္ခြက္စီတိုက္လိုက္ပါသည္။ အခုေျပာခ်င္တာက သူတို႔ကို အမွတ္တရျဖစ္ေနေစသည့္အေၾကာင္းသာ ျဖစ္သည္။

သူတို႔ျပန္ခါနီး ႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္အခါ ဂြတ္ ဘိုင္၊ ဆီး ယူ"...."ဆိုၿပီး သူတို႔က နာမည္ေခၚႏႈတ္ဆက္ၾကေပမဲ႔ သူတို႔နာမည္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္႔ပါးစပ္ ထဲ ေရာက္မလာခဲ႔ပါ။ ပါးအရိုက္ခံလိုရသလို ခံစားရပါသည္။ သူတို႔နာမည္ေတြက ကိုယ္နဲ႔မွမရင္းႏွီးတာလို႔ ဆင္ေျခတက္ၾကည့္ေပမဲ႔ မလုံေလာက္ပါ။ က်ေနာ္႔နာမည္ ကလည္း သူတို႔အတြက္ လြယ္ကူလွမည္ မဟုတ္ပါ။
ထိုမွေနာက္ အပ်င္းေျပနာမည္ေမးျခင္းမ်ိဳး မလုပ္ျဖစ္ေတာ႔၊ ေမးမိလ်င္လည္း ခပ္ဖြဖြေတာ႔ရြတ္ၾကည့္ေနမိတတ္သည္၊ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေတာ႔ မေမ႔ေအာင္ ႀကိဳးစားမိသည္။ ဤအခ်က္က က်ေနာ္႔ရဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးအေပၚမွာပင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္ပါသည္။ က်ေနာ္သည္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရမွာ အထေႏွးတတ္ပါသည္။

ပိုင္နက္

သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာႏွစ္ေယာက္ရွိခဲ႔ဖူးပါသည္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔ကေတာ႔ အခု အထိရန္ကုန္ျပန္စဥ္ ေတြ႔ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ သူ႔ကို
"မင္းအေနနဲ႔ ရဟန္းဘြဲ႔ ကိုေခၚတာ ႀကိဳက္သလား၊ ကေလာင္နာမည္ကိုေခၚတာ ႀကိဳက္သလား" လို႔ ေမးေတာ႔
"ရဟန္းဘြဲ႔ဆိုတာကကြာ ဘာမွမလုပ္လည္း ရေနတာပဲ၊ ဒီကေလာင္နာမည္ေလး ရဖို႔ ငါ တအားႀကိဳးစားခဲ႔ရတာ၊ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရးမဟုတ္ဘူးဟ" လို႔ သူကေျဖပါသည္။
သေဘာတူပါသည္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူ႔ကို ေမာင္စူးရဲလို႔ပဲေခၚမိပါေတာ႔သည္။ သူ႔ရဟန္းဘြဲ႔ကို က်ေနာ္ေမ႔ေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ကို က်ေနာ္ခ်စ္ဖို႔ သူ႔အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္ကဗ်ာဆရာျဖစ္ဖို႔မလိုပါ။ သူျဖစ္ဖို႔ပဲ လိုပါသည္။

လက္ တစ္သစ္

မိဘမ်ားက က်ေနာ္႔ကိုေမြးၿပီး က်ေနာ္က ဇင္ေဝေသာ္ကိုေမြးခဲ႔ပါသည္။ ဇင္ေဝေသာ္အေပၚ ဘာေလာင္းရိပ္မွ ရွိမေနေစခ်င္ပါ၊ (ဇင္ေဝေသာ္က ဒုတိယ သားျဖစ္ပါသည္၊ ပထမသားက သူ႔ေလာက္သတၱိမရွိခဲ႔ပါ၊ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူ႔ကို စာေရးဖို႔ မတိုက္တြန္းျဖစ္ေတာ႔ပါ)။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ေစ လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း အက္ဂ်က္တစ္မပါေသာေဝါဟာရမ်ားကို ဇင္ေဝေသာ္က ျမတ္ႏိုးဟန္တူပါသည္၊ သူသည္ အက္ဂ်က္တစ္မရွိေသာ လူတစ္ေယာက္သာျဖစ္သည္။ အားလုံးကို လက္ခံႏိုင္ေသာ္လည္း တခါတခါေတြ႔ရတတ္သည့္ ကြန္မင္႔ေလးမ်ားအေပၚ ဇင္ေဝေသာ္ ေက်နပ္မိသည္ကိုမူ လက္ခံထားမိပါသည္။

"Mg Chit:ဆရာဟန္တင္တန္ကိုေထာက္ခံေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕သဘာဝ မိႈင္း အရေတာ့ မ်က္စိစပ္ျပီးေခါင္းမမူးတတ္ရင္ သာသနာေရးဝန္ၾကီးလို ျဖစ္တတ္ တယ္တဲ့ ဆရာဇင္ေဝေသာ္ရယ္။"

"Nyein Chan Ar Kar: ဟန္တင္တန္ ေျပာတာ မွန္တယ္ဗ်။"

တကယ္ေတာ႔ ဆရာဆိုသည့္ ေဝါဟာရကသည္ပင္ မလိုအပ္ပါ။ သူေခၚမည္ ဆိုရင္လည္း မတားပါ၊ တားခြင္႔မရွိပါ။
သူတို႔သည္ ေဝါေပၚမွာ မိတ္ဖြဲ႔မထားသည့္ ဇင္ေဝေသာ္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္ ၾကပါသည္။

အမွာ။ ။ "ပိုင္နက္လက္တစ္သစ္" ဆိုတာ သူငယ္ခ်င္း ေမာင္စူးရဲရဲ႕ ထင္ရွားတဲ႔ ကဗ်ာေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။

ဒီေန႔ထိုးမယ့္ လက္ေဝွ႔ပြဲစဥ္ပါ


ကေနဒါႏိုင္ငံသား ဗုဒၶဘာသာ မက္သ႐ူးႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံသား အစၥလာမ္ မင္းမင္းထြန္းတို႔ရဲ႕ပြဲပါ....ဘယ္ဖက္ကေန အားေပးၾကမလဲေဟ့..."

ဟန္တင္တန္ရဲ႕စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းလိုင္းအရဆိုရင္ေတာ႔
လူမ်ိဳးမတူေပမဲ႔ ကိုးကြယ္မႈ(စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း)တူရင္ ေပါင္းစည္းလို႔ရတယ္။
လူမ်ိဳးတူေပမဲ႔ ကိုးကြယ္မႈ(စီဗီလိုက္ေဇးရွင္း)မတူရင္ ေပါင္းစည္းဖို႔ခက္တယ္ တဲ႔။

ပုေခယီဆိုေတာ႔ ပုေခယီေပါ႔


(ယဥ္ေက်းမႈမွ မတူတာ၊ ထမ္းဆိုလည္း ထမ္းလိုက္ေပါ႔)

ထိုင္ဝမ္က ၿပီးကာစ ဧရာမေက်ာင္းသစ္ႀကီးထဲမွာ (ေစ႔ေစ႔စပ္စပ္ၾကည့္မယ္ဆို တစ္ပတ္အတြင္း မၿပီးဘူးဆိုပဲ၊ ႀကီးတာကေတာ႔ တကယ္႔ကို ႀကီးတာ) ပန္ခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ေတြ႔ရတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ မိဘေက်းဇူးဆပ္ခန္းအေၾကာင္း ေရးထားတာပါ။ မိခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ႔အခန္းမွာ မယ္ေတာ္မိနတ္သားကို အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားပုံပါတယ္။ ဒါက ေထရဝါဒနဲ႔ မကြဲျပားဘူး။
ဖခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ႔အခန္းမွာေတာ႔ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးရဲ႕ ရုပ္အေလာင္းကိုမီးသၿဂၤိၤဳဟ္ဖို႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပခုံးနဲ႔ထမ္းၿပီး သယ္လာ တာေတြ႔ရပါတယ္။ အားနဲ႔မာန္နဲ႔ပဲ။
ေက်ာင္း ဥကၠ႒က (သူကလည္း သီဟိုဠ္၊ ကလနီယတကၠသိုလ္ ေဒါက္တာ ဘြဲ႔ေတာ႔ရၿပီးသား၊ နာမည္ေရွ႕ ေဒါက္တာတပ္တာေတာ႔ မေတြ႔မိဘူး)
"ေဟ႔ လာၾကည့္ၾက၊ တို႔ ေထရဝါဒမွာ မေတြ႔ရဘူး" တဲ႔၊ ၿပဳံးစိစိနဲ႔။
"ဘေႏၲ၊ ဘယ္လို သေဘာရသလဲ" လွည့္ေမးေနလို႔
"ယဥ္ေက်းမႈမွ မတူတာ၊ ထမ္းဆိုလည္း ထမ္းလိုက္ေပါ႔" လို႔ပဲ ေျဖလိုက္တယ္။
ဒီေတာ႔ သူအၿပဳံးက "ဟား ဟား ဟား" ျဖစ္သြားေရာ။
သူေရာကိုယ္ေရာ ဓာတ္ပုံရိုက္မယ္လုပ္ေတာ႔ ဓာတ္ပုံမရိုက္ရ ဆိုတဲ႔ သေကၤတကို သြားေတြ႔ရတယ္။ ဒါနဲ႔ မရိုက္ရ၊ ပုံ မတင္ရေတာ႔ဘူး။
အင္း ပုေခယီဆိုေတာ႔လည္း ပုေခယီေပါ႔ေလ၊ ဟုတ္ဘူးလား။

ျမင္ခ်င္တယ္ ဒီမာရီယားနဲ႔ေဒၚစု


ပုံရိပ္တစ္

ထုံးျဖဴျဖဴစည္းေၾကာင္းေလး မေက်ာ္ခင္၊ အနက္ေရာင္ဝတ္စုံနဲလူႀကီးရဲ႕ တံပိုး ခရာသံ မညံခင္အထိ ဇာဘာလက္တာနဲ႔ဒီမာရီယား၊ အေဂြးရိုးနဲ႔ ရိုဂ်ိဳ (ရိုဟို)တို႔ဟာ ပခုံးေတြဖက္ၾကမယ္၊ ေခါင္းေတြပုတ္ၾကမယ္။ ဂ်ာမဏီရဲ႕လက္ခ်က္နဲ႔ ဘာသာေဗ ဒတူမ်က္ရည္ေတြ အတူတူက်ခဲ႔တာမဟုတ္လား။ အဲ ဒါေပမဲ႔ ထုံးျဖဴျဖဴစည္းေၾကာင္းေလးကို ေက်ာ္လိုက္တာနဲ႔႔ လက္သီးေတြက်စ္က်စ္ဆုတ္၊ ခရာမႈတ္လိုက္တာနဲ႔ အျပန္အလွန္ သတ္ၾကပုတ္ၾကေတာ႔မယ္။ သူတို႔ မုန္းလို႔ မဟုတ္ၾကဘူး။ မုန္းလည္းမမုန္းမိၾကပါေစနဲ႔။ အနီေရာင္ေကာင္းကင္ကို ဒီ မာရီယားကဦးေဆာင္လာမွာျဖစ္သလို အျပာေရာင္ပင္လယ္မွာ အေဂြးရိုးက ပဲ႔ကိုင္ရြက္လႊင္႔လာလိမ္႔မယ္။ ဒီပြဲမ်ိဳးမွာ ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွွ ဒီမာရီယားတစ္ေယာက္ အရန္ခုံေပၚေရာက္မေနအပ္ဘူး။

ပုံရိပ္ႏွစ္

စီနီယာဘုရွ္ကို ကလင္တန္က အလဲထိုးတယ္၊ ကလင္တန္ကိုေတာ ဂ်ဴနီယာ ဘုရွ္က လက္စားေခ်တယ္။ မေျပႏိုင္ေတာ႔မယ္႔ ရန္ညိဳးေတြနဲ႔ ရန္သူေတာ္ ႀကီးေတြလိုပဲ။ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ဆန္(ကေလးကလားေတြ မပါခဲ႔ဘူး) ေဆာ္ၾက၊ ကေလာ္ၾကေတြကလည္း သတင္းစာေစာင္ေရေတြ တဟုန္ထိုးတက္သည္အထိ။ နိယာမနဲ႔အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတာ႔ ရႉံးလိုက္ ႏိုင္လိုက္။ ဒါေပမဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးကိစၥနဲ႔ႀကဳံလာေတာ႔ ကလင္တန္က ဘုရွ္ႏွစ္ေယာက္ေနာက္မွာ၊ ဘုရွ္ႏွစ္ေယာက္က ကလင္တန္ေနာက္မွာ။ သေရာ္ေတာ္ေတာ္၊ ခနဲ႔တဲ႔တဲ႔အၿပဳံးေတြက ေအးခ်မ္းလို႔။ အဲ ၿပိဳင္တူေတာင္ အမ်ိဳးသားေရးအတြက္ အံေတြႀကိတ္လို႔။
ဦးသိန္းစိန္လား၊ ဦးေရႊမန္းလား၊ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ၂၀၁၅ ပြဲမွာ ေဒၚစုဟာ အရံထိုင္ခုံေပၚ ရွိမေနသင္႔ဘူး။ ရွိမေနရဘူး။ စြမ္းရင္ ရေအာင္တား။

ဟုတ္တယ္ ေရႊၿခံေရ.....
လူမုန္းမ်ားကာမွမ်ားေရာ ဒီေန႔ ျမင္ခ်င္တာက ဒီမာရီယားရဲ႕ လက္ညွိဳးလက္မ ကြင္းျပတဲ႔ ဝိုင္းဝိုင္းေလး၊ လာမယ္႔ႏွစ္မွာေတာ႔ ေလဒီရဲ႕ အၿပဳံးသန္႔သန္႔ လက္ေျမွာက္ျပမႈေလးပဲ။
သူတို႔ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင္႔ရၿပီး မ်ွမ်ွတတရႉံးသြားမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္သူကို ဂုဏ္ျပဳဖို႔၊ ရႉံးသူကို စာနာဖို႔ ေသြးေၾကာင္ေနမိမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေလဒီေၾကာင္႔ တစ္ႏိုင္ငံလုးံ အစၥလာမ္မိုက္ဇ္သြားမယ္ဆိုတဲ႔ လူေျပာမ်ားေရာင္းကုန္တစ္ခုကို မဝယ္လိုက္မိလို႔ပါ။

ကထိန္အာနိသင္နဲ႔လူ့ယဥ္ေက်းမႈပဋိပကၡ


ကထိန္အာနိသင္နဲ႔လူ့ယဥ္ေက်းမႈပဋိပကၡကို ဘယ္လိုရေအာင္ဆက္သြယ္ သလဲေတာ႔မသိဘူးေပါ႔။
ညီေတာ္ရဟန္းတစ္ပါးက ဒီလိုဆိုေလရဲ႕....
".......လူ့ယဥ္ေက်းမႈက ကထိန္တရားေတြမွာ အေတာ္ေလးအသုံးဝင္ေနတယ္၊ သုံးပြဲေဟာၿပီးၿပီ"
သင္႔သလိုသာသုံးေတာ႔ ငါရွင္...
ဒါနဲ႔စကားမစပ္ နယူးကာဆယ္နဲ႔ လီဗာပူးလ္က ပထမပိုင္းမွာ ဂိုးမရွိသေရပဲ ၿမိဳ႕ဦးဆရာေတာ္။