ကမၻာ႔ အိမ္သာေန႔



ျမန္မာလႊတ္ေတာ္မွာ ဘာသတင္းထူးသလဲေတာ႔မသိဘူး၊ ဒီမွာေတာ႔ ကမၻာ႔ အိမ္သာေန႔ ။ 

ဘာေန႔ ညာေန႔စတာေတြကို ၾကည္႔မရျဖစ္ေနသူေတြအတြက္ေတာ႔ စိတ္ မေကာင္းစရာပဲ။
စကၤာပူက မစၥတာ Jack Sim အဆိုတင္သြင္းလို႔ ကုလသမဂၢက အတည္ျပဳ လိုက္ၿပီ။
ကမၻာ႔ အိမ္သာေန႔ တဲ႔။ ႏိုဝင္ဘာ ၁၉ ရက္ေန႔ ဆိုပဲ။
အႀကံျပဳခ်င္တာကေတာ႔ ႏိုဝင္ဘာ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ ဝမ္းမခ်ဳပ္ၾကေစနဲ႔ ေပါ႔။

က်ေနာ္တို႔ ဆက္ေရ ေနရဦးမယ္႔ ေတာင္ဖက္မုခ္ ေလွကားထစ္မ်ား


ဇင္ေဝေသာ္, အမွတ္တရ -Posted on 11/18/2012
(တစ္ရက္ေနာက္က်သြားတယ္ ဗ်ာ)


ရာသီက သံစဥ္ၫိွေနတုန္း
ကင္ဆာက လက္တံရွည္သေလာက္
ေသျခင္းတရားက လက္ရဲဇက္ရဲ ရိွလြန္းတယ္
ၾကယ္ေၾကြတဲ႔ညေတြ လြန္ပါေစ။

ၾကိဳးၾကာေတြ ေရာင္စဥ္ ( ၇ ) သြယ္တန္းေတာ႔
မဟာဆန္တဲ႔ ပန္းခရမ္းျပာေတြ ေဝးကြာကုန္တယ္
သူမ်ား ခူးျပီးသားပန္းကို မနမ္းလိုသူကိုမွ
ပြတ္တိုက္သြားတဲ႔ စမ္းေခ်ာင္းေလး ရယ္။

" ရင္ထဲဝင္ေရာက္ ကူးစက္တဲ႔
ျပင္ပဇီဝ ပိုးမႊားေၾကာင္႔ "
ျဖစ္တည္မႈ ျမစ္တစ္စင္း ဘင္ ခဏ ဆိုက္ေလေရာ

"ေခၚမေန နဲေတာ႔ ဒီတစ္ခါေရာက္ရင္
သြားခြင္႔ျပဳဦး ခြင္႔ျပဳပါဦးေလ "
" တမင္တကာ ဒုကၡ
ေျပေစ ေျပာလို႔ သိမ္း႐ုပ္ လိုက္စို႔ "

" တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တို႔ေျခလွမ္းမ်ား ေရြ႕ေန
တစ္ေန႔ေန႔ေတာ႔ ေရာက္မယ္ လွမ္းတဲ႔ လမ္းေရ
ရွိရွိသမွ် တို႔ ခြန္အားနဲ႔ ေရွ႕ကို "
မိုးမခပင္ေတြ အပ်ိဳေဖာ္ မဝင္႔တဝင္
" လြန္ခဲ႔ေသာေန႔ " သံစဥ္ကို ဘာလို႔မ်ား တီးခတ္ရတာလဲ ဗ်ာ။

ကိုမြန္းေအာင္ ပို႔လာတဲ႔ ေသြးနီေရာင္မုန္တိုင္းကို
မဇၩိမလႈိင္းက စိုက္ပ်ိဳးထား ဆို
မိႈင္းၫို႔ကာ ေတာင္ရဲ႕ေနာက္ကြယ္ ေနဝင္ေတာ႔
ေတာင္ဖက္မုခ္က ေလွကားထစ္ေတြကို ေရတြက္လို႔ မရေတာ႔ဘူးေပါ႔
ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္
႐ိုးရိုးေလးေတာ႔ လြမ္းပါရေစ ဗ်ာ။

မႏၲေလးေတာင္ မရိွ
ျငိမ္းေက်ာ္ မရိွ
မဇၩိမလႈိင္း မရိွ
ခင္ေမာင္တိုးမရိွ
( အဲသလိုဆို )
ဒီ စကၤာပူမွာ
ရိုေဘာ႔တစ္ ႏွလုံးသားပဲ ရွိမွာေပါ႔ လို႔
ကမၻာမေက်ာ္တဲ႔ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စပ္ဖူးပါတယ္။


 

ဒီက ကမ္းလိုက္တဲ႔ တို႔ လက္ကို မင္း
ဆုပ္ခ်င္ဆုပ္ ပုတ္ခ်င္ပုတ္
ေမွ်ာ္ကာလြမ္းမိတဲ႔ ညဖက္ဆို
ေတး ေရးခ်င္ေရး ဆိုခ်င္ဆို "
သံစဥ္ေတာ႔ ခ်ိဳခ်င္မွ ခ်ိဳမွာေပါ႔ မ်က္သြယ္ရတနာသူ။

" ရင္မွာ လႈိက္ခတ္ က်ပ္တင္း လို႔
ေဝဒနာ ျဖစ္ခဲ႔ျပီမို႔
တစ္ေနရာ ေရွာင္ထြက္သြားပါရေစ "

" သြားေတာ႔မယ္ မိန္းကေလး................
.....................................................မင္း႐ွိဳက္သံ နားထဲ စြဲေန႐ဲ႕ "

" ကုန္လြန္ ေရြ႕ သြားတဲ႔ေန႔ေတြ
ျပန္လည္ ကိုယ္စားေတာ႔ မရႏိုင္ဘူး ေမ
ေမွ်ာ္ေလဦး ေနာက္ကြယ္ ဟို................... အေဝးဆီ "
ေဝႏွင္း၊ ႏွင္းေဝ၊ ႏွင္းေဝ၊ေဝႏွင္း။

ေႂကြသြားတဲ႔ ႏုပ်ိဳျခင္းမ်ား တဲ႔ လား
ကမ္းမဲ႔ ပန္းေဗဒါေတြ တဲ႔လား
ဘယ္ဆီ ဘယ္မွာ ရည္႐ြယ္ရာကို တဲ႔ လား
ေလးၫွိဳ႕ရွင္ ေရြးရာ ထိမွန္ၾကတာေပါ႔။

" ကမ္းလက္ " ဆိုတာကပင္
မဇၩိမလႈိင္းကို လြမ္းလို႔ ေရြးမိတဲ႔ ေမြးစား နာမ္ တစ္ခုပါ
ရိုးရိုးေလး လြမ္းပါရေစ။
ၾကယ္ေၾကြတဲ႔ညေတြ လြန္ပါေစ။
ဒီလိုနဲ႔
က်ေနာ္တို႔ ဆက္ေရ ေနရဦးမယ္႔ ေတာင္ဖက္မုခ္ ေလွကားထစ္မ်ား။ ။


 ကမ္းလက္ 

ေမတၱာျဖင္႔တည္ခင္းေသာ


"ေဆာရီး၊ေဆာရီး၊ နည္းနည္းေနာက္က်သြားတယ္"
နာရီ တၾကည့္ၾကည့္နဲ့ ႏွင္းစက္ေလးေျပးအဝင္


"ဘာ ေဆာရီးလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္ရွိေနၿပီလဲ၊ မေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး ဟြန္႔"
ႏွင္းဆီဖူးေလးက ဆီးၿပီး ရန္အေတြ႔


"ေဟ႔ ျဖစ္ၾကျပန္ၿပီလား မတည့္အတူေနေတြ၊ ဒါ ငါ႔မ်က္ေစ႔ေအာက္မွာပဲ ရွိေသးတာေနာ္"
လမင္းႀကီးက ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔လိုလို ခပ္တည္တည္ဆူ


"ခ္ခ္ခ္၊ အာ႔က ျဖစ္ေနက်၊ ဘာမွ မႈတ္ဘူးရယ္၊ ၿပီးေတာ႔ၿပီးသြားတာ"


ၾကယ္စင္တခ်ိဳ႕က ပါးစပ္အုပ္ရင္း ရယ္လို႔
တဲပုတ္ေလးထဲက ပုေလြသံ လြင္႔မလာမီအထိ ဆိုပါေတာ႔ ဗ်ာ။ ။


 

ေနရာလြဲေနေသာ ဝိေသသနပုဒ္


"အမ်ဳိးဘာသာသာသနာကို ယုတ္နိမ့္စြာ ပစ္္မွား ရႈတ္ခ် ေစာ္ကားေသာ NLD ပါတီ မွ Htin Lin Oo (ထင္ လင္း ဦး) ေခြ ရ ပါ ၿပီ ။"
ဝိေသသနပုဒ္ ေနရာလြဲေနတယ္၊ ျဖစ္သင္႔တာက "NLD ပါတီ မွ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာ ကို ယုတ္နိမ့္စြာ ပစ္္မွား ရႈတ္ခ် ေစာ္ကားေသာ Htin Lin Oo (ထင္ လင္း ဦး)" ပါ။
အခုဝိေသသနက NLD ေရွ႕မွာထားလိုက္ေတာ႔ ဝါးလုံးသိမ္းရိုက္သလို တစ္ပါတီ လုံးပါသြားတယ္။ စာေရးသူမွာ ဒီေစတနာမ်ိဳး မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ ယုံၾကည္မိပါတယ္။
ျမန္မာသဒၵါကိုေျပာတာပါ။ ႏိုင္ငံေရး မဟုတ္။

အနက္႐ႈိင္းဆံုးအျမစ္တြယ္ေန တဲ့ အေလးနက္ဆံုးကြဲျပားမႈ


တခ်ိဳ႕ေလ့လာသံုးသပ္သူေတြကေတာ့ ဘာသာတရားရဲ႕ အေရးပါမႈကို ခပ္ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေတြးေတာ သံုးသပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ လူမ်ိဳးစုမတူ၊ ကိုးကြယ္မႈဘာသာမတူညီဘဲ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထုိင္ခဲ့ၾက၊ အခ်င္းခ်င္း အျပန္ အလွန္အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတဲ့ ေဘာ့(စ္)နီးယားက ဆပ္(ဗ္)ေတြနဲ႔ မြတ္စလင္ေတြ ကို ေထာက္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ဖေရာက္ရဲ႕ (Freud) “အတၳေပမ၀ါဒ ကြဲျပားမႈအနည္းငယ္” ကို အေထာက္အထားျပၿပီး ဘာသာတရားရဲ႕အေရးပါမႈကို ေဘးဖယ္ထုတ္လို ၾကပါ တယ္။ (Note 21) ဒါေပမဲ့ ဒီေကာက္ခ်က္ဟာ အရွည္ကိုမၾကည့္တဲ့ အျမင္က်ဥ္း ေျမာင္းမႈသာျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီးၾကာေနၿပီျဖစ္တဲ့ လူ႔သမုိင္းက ေျပာျပေနခ်က္ အရကေတာ့ ဘာသာမတူညီမႈဟာ “အနည္းငယ္ ကြဲျပားမႈ” မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ "အနက္႐ႈိင္းဆံုးအျမစ္တြယ္ေန တဲ့ အေလးနက္ဆံုးကြဲျပားမႈ" လုိ႔ေတာင္ ဆုိလုိ႔ ရႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ မၾကာမၾကာလည္းျဖစ္၊ ျပင္းထန္မႈလည္းရွိ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြလည္း ပါ၀င္ တတ္တဲ့ အႏၱရာယ္စည္းေၾကာင္းစစ္ပြဲေတြကို မတူညီတဲ့ (နတ္)ဘုရားေတြအေပၚ ယံုၾကည္မႈေတြက အႀကီးအက်ယ္ မီးစာထည့္ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(ဟန္တင္တန္)

တစ္အုပ္လုံးျပန္စစ္ရင္း ေကာင္းႏိုးရာရာစာပိုဒ္ေတြ တင္ေပးေနတာပါ။ စိတ္က သိကေအာက္ မျဖစ္ၾကဘူးလို႔ေတာ႔ ေမ်ွာ္လင္႔ရပါရဲ႕။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဒ္စကားနဲ႔ဆိုရင္ ဇင္ေဝေသာ္အဖို႔ကေတာ႔ ဒီစာအုပ္ဟာ ထုံးအိုးထဲ ႏွစ္ထားရမယ္႔စာအုပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။