ဥခြံေဖာက္အေတြး


နယူးေယာက္တိုင္းမ္ ဘက္ဆဲလား စိတ္ပညာေဒါက္တာ M. Scott Peck ရဲ႕ လူေလ်ွာက္နည္းတဲ႔လမ္း (The Road less Traveled.) စာအုပ္ထဲက ဝါက်ေလးႏွစ္ေၾကာင္းပါ။
Thinking too little is your problem.
Thinking too much is somebody Else's problem.
ေတြးေတာမႈအားနည္းလြန္းျခင္းက သင္႔ျပသနာ၊ ေတြးေတာမႈ မ်ားလြန္းျခင္းက အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပသနာ လို႔ ျပန္လိုက္ပါတယ္။

လူဟာ ဦးေႏွာက္ရွိေနတဲ႔အတြက္ ေတြးေတာ႔ေတြးၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ရွဳေထာင္႔ေျပာင္းၿပီး မေတြးတဲ႔အတြက္ သူ႔အေတြးက ပုံစံတူ ထပ္တလဲလဲ ပဲျဖစ္ေနၿပီး မသစ္ေတာ႔တဲ႔သေဘာ၊ ဖန္တစ္ရာေတသေဘာရွိေနပါတယ္။




ဗုဒၶစာေပက ဥပမာယူေျပာရရင္ ဥခြံမေပါက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥခြံမေပါက္ေသးတဲ႔ ၾကက္ငယ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ လႈပ္ရွားလႈပ္ရွား ဥခြံထဲမွာပဲ ရွိေနတယ္။ ဥခြံေပါက္မွ အမ်ားႀကီးက်ယ္ျပန္႔တဲ႔ ေလာကအျမင္ကို သူရလိမ္႔မယ္။
ဘုရားရွင္ကေတာ အဝိဇၨ႑ေကာသံ အဝိဇၨာတည္းဟူေသာဥခြံ လို႔ လွလွပပ ဥပမာျပဳခဲ႔တယ္။

ဘာရယ္မဟုတ္ပါ။ ဥခြံမေပါက္ရင္ စဥ္းစား၊ စူးစမ္းမႈဆိုတဲ႔ နာမ္တရား တစ္ခုေတာင္ ေထာင္က်ေနတတ္တယ္ဆိုတာ ေတြးမိလို႔ပါ။
ကိုယ္႔သံတိုင္နဲ႔၊ ကိုယ္႔ေသာ႔နဲ႔ ျပန္ခပ္မိတဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ေထာင္။
ပိုဆိုးတာက လူဟာ သူေထာင္က်ေနမွန္း မသိတတ္ဘူး။

တို႔သမၼတႀကီးက ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ၊ တစ္ေနရာရာ တဲ႔


"က်ေနာ္တို႔ တာထြက္ခဲ႔ၾကၿပီ၊ ပန္းတိုင္မေရာက္ေသးဘူး။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ေနရာမွာလဲ၊ မသိဘူး၊ တာထြက္တဲ႔ေနရာနဲ႔ပန္းတိုင္ၾကားက တစ္ေနရာ ရာမွာ ေရာက္ေနတယ္" တဲ႔။
မေန႔ညက တစ္နာရီထိုးမွ နားေထာင္မိလို႔ ဘယ္လို ဆက္အိပ္ရမွန္းမသိ၊ အိပ္ေရး ပ်က္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ငါေရာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနပါလိမ္႔ဆိုၿပီး ထၾကည့္မိေတာ႔ ကုဋင္ေပၚေရာက္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။
ဖီးလင္း: အိပ္ေရးပ်က္၊ ေခါင္းနည္းနည္းမူး၊ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေနမွန္း မသိ။

က်ေနာ္နဲ႔ ကုဋင္ဝါဒ၊ ကင္းေျခမ်ားဝါဒ၊ ထီးဝါဒမ်ား


အေမး။ ။ အေရးတႀကီးအစီအမံတစ္ခုေရးဆြဲဖို႔ ေဒါက္တိုင္ ဘယ္ႏွတိုင္ လိုအပ္ တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ အန္တီ။
ေျဖ ။ ။ ဒါက အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚမူတည္ပါတယ္။ က်မတို႔ လက္ရွိအေန အထားအရ ေဒါက္တိုင္ေလးတိုင္လို႔ အန္တီယုံၾကည္ပါတယ္။
အေမး။ ။ ဒါဆို အန္တီက ကုဋင္ဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ မွန္ပါတယ္ရွင္။

အေမး။ ။ ဘဘႀကီးကေရာ ဘယ္လိုယူဆပါသလဲခင္ဗ်ာ။
ေျဖ ။ ။ အဟမ္း၊ အဟမ္း၊ ဘဘႀကီးက ဒါကိုလက္မခံပါဘူး၊ ေဒါက္တိုင္က မ်ားေလေကာင္းေလပါ၊ ဘဘႀကီးသေဘာကေတာ႔ ေဒါက္တိုင္ ၁၄ တိုင္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါဆို အေရာင္အေသြးပိုစုံၿပီး ေဒါက္တိုင္တစ္တိုင္ က်ိဳးသြားလည္း ဘာမွ မျဖစ္ေတာ႔ဘူး။
အေမး။ ။ ဒါဆို ဘဘႀကီးက ကင္းေျခမ်ားဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ျပည္သူလူထုအတြက္ပါ။

ဒါနဲ႔ ဒီအေျဖအတြက္ ပါေမာကၡႀကီးဆီေရာက္ေအာင္သြားၿပီး သူ႔ အယူအဆ ကို ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ႔ပါတယ္။
အေမး။ ။ အေရးတႀကီးအစီအမံတစ္ခုေရးဆြဲဖို႔ ေဒါက္တိုင္ ဘယ္ႏွတိုင္ လိုအပ္ တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ ပါေမာကၡႀကီးခင္ဗ်ာ။
ေျဖ ။ ။ တစ္တိုင္ပဲလိုအပ္ပါတယ္၊ အလြန္ဆုံးႏွစ္တိုင္ေပါ႔၊ ဒီထက္မပိုသင္႔ဘူး။
အေမး။ ။ ဒါေလးကို နည္းနည္းထပ္ရွင္းျပပါလား။
ေျဖ ။ ။ အစၥလာမ္ကမၻာမွာ ေဒါက္တိုင္ေတြမ်ားလြန္းလို႔ ဘယ္သူက အစီအမံေရး ဆြဲမယ္ဆိုတာ မေရရာသလို တစ္ေယာက္ေယာက္က အစီအမံေရးဆြဲၿပီ ဆိုရင္ လည္း ဆိုက္တူ၊ ဂိုက္တူ၊ ပါဝါတူ တစ္ေယာက္က သေဘာမတူတတ္ဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အစၥလာမ္ကမၻာမွာ ျပသနာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ဘာသာ မရွင္းႏိုင္ေတာ႔ တာ။ အေနာက္ဆိုရင္ အေမရိက၊ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္မွာ တရုတ္၊ အဲသလို ရွိေနရမယ္။
အေမး။ ။ ဒါဆို ပါေမာကၡႀကီးက ထီးဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ အတိအက်ပဲ။

ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ဖတ္ခ်င္တယ္


"တို႔ျပည္ႀကီးကို ကာကြယ္မေလ" သီခ်င္းေတြေအာ္ဆိုမေနေပမဲ႔ တရုတ္သမၼတာ ရွီ လုပ္ခ်က္ကေတာ႔ စမၸာနဂိုရ္က ႏြားမေတြေပါင္က်ိဳးေလေရာ။
အက်င္႔ပ်က္လာဘ္စားမႈေတြကို တစ္ရစ္ခ်င္းကိုင္လာတာ ေတာ္ေတာ္ဟုတ္ေနၿပီ။ သူခိုးႀကီးေတြ ကမၻာပတ္ မျဖဳန္းရဲေတာ႔ဘူး။
ဥေရာပ၊ အေမရိက၊ စကၤာပူပါ ဝင္ေငြေတြ က်လာတယ္။ ျပည္ပတကၠသိုလ္ သြား တက္ႏႈန္းေတာင္ က်ဆင္းလာသတဲ႔။
မစၥတာရွီက ဗိုက္ပူရႊဲ အက်င္႔ပ်က္ေတြနဲ႔မိသားစုေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ေစာင္႔ ၾကည့္ေနလို႔ အာလုံးလန္႔ေနၾကရတယ္။
ဘယ္ႏိုင္ငံဝင္ေငြက်က် တရုတ္ျပည္ရဲ႕ထြက္ေငြကို ပိတ္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္။ ဒါက "တို႔ျပည္ႀကီးကို ကာကြယ္" တာမဟုတ္လား။
အေမရိကန္ ဘလက္ လစ္ ေၾကျငာရုံနဲ႔မရဘူး။ သမၼတကိုင္မွ ရမွာ။
တရုတ္က ကြန္ျမဴနစ္အမည္ခံၿပီး ဒီမိုကေရစီဆီ တစစ ဦးတည္ေနခ်ိန္
ျမန္မာက ဒီမိုကေရစီအမည္ခံၿပီး ဘယ္သြားေနပါလိမ္႔????

ဖ်က္ပစ္လိုက္ရတဲ႔ ကြန္မင္႔တစ္ခုအတြက္ အေျဖ



၁။ ကခ်င္သူပုန္ဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ။ သူတို႔ဟာ ကခ်င္တိုင္းရင္းသား တိုင္းကို ကိုယ္စား မျပဳဘူး။ လက္ရွိအစိုးရကိုသေဘာမတူတဲ႔ ကခ်င္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳ တယ္။ ဒါကို ေယဘုယ် ကခ်င္သူပုန္လုိ႔႔ပဲေခၚတယ္။

၂။ ျမန္မာ႔အစိုးရဆိုတာ ဘယ္သူေတြလဲ။
ျမန္မာလူထုက လြတ္လပ္စြာ တင္ေျမွာက္ထားတဲ႔ အစိုးရလား။ ဘယ္ေလာက္ ရာခိုင္ႏႈန္းက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သေဘာတူထားသလဲ။ ရွိေစ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအစိုးဟာ ျမန္မာ႔အစိုးရသာျဖစ္တယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ေလးစားတယ္၊ ေလးစားခ်င္တယ္။