မရင္႔က်က္တက်က္


ပုတ္ရဟန္းမင္ႀကီးက ဥေရာပကို "အဖြား" လို႔ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ဥပမာေပးသြားတယ္။ တကယ္လည္း ဥေရာပဟာ အရင္႔က်က္ဆုံး လူ႔အဖြဲ႔အစည္းပါ။ အခ်င္းခ်င္း သတ္ျဖတ္ၿပီး၊ ႂကြယ္ဝၿပီး၊ တစ္ကမၻာလုံးနီးပါးအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး။ ဒီေန႔ ဥေရာပဟာ အႏၲရာယ္အကင္းဆုံး၊ သက္ေတာင္႔သက္သာအရွိဆုံးနဲ႔ အရင္႔က်က္ဆုံးလူ႔ အဖြဲ႔အစည္းပါ။ အဲဒီအထဲမွာ ဘာသာေရးအယူစြဲမႈအနည္းဆုံးလည္းပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာရဲ႕အဆုံးအမကိုမဆို လိုက္ရဲယူရဲတယ္။
အေမရိက ကေတာ႔ ၅၀နဲ႔၆၀ ၾကားေလာက္ထင္ပါရဲ႕။ သူက ငယ္အိပ္မက္ေတြ မရင္႔က်က္တက်က္။
ဒါနဲ႔ ေဒၚစုရဲ႕ မိတ္ကပ္ေတြ ထူလြန္းတယ္၊ ကင္မရာမီးေအာက္မွာ အေရာင္ေတြေတာင္ လက္ေနတယ္။

စကားေျပာေသာဓာတ္ပုံမ်ား


၁။ ရိုမဲင္းတစ္ သိပ္မဆန္နဲ႔
၂။ လက္ႏွစ္ဖက္လုံးလႈပ္မရေအာင္ ဘယ္ေတာ႔မွ မျပဳမူနဲ႔
၃။ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္ခ်စ္ ကိုယ္ႏွာေခါင္းအဆိတ္ခံရတာ သူ႔ႏွာေခါင္းသြားၿပီး မနာဘူး။
(Posted by Zin Wai Thaw:March 3. 1213)



ဥခြံေဖာက္အေတြး


နယူးေယာက္တိုင္းမ္ ဘက္ဆဲလား စိတ္ပညာေဒါက္တာ M. Scott Peck ရဲ႕ လူေလ်ွာက္နည္းတဲ႔လမ္း (The Road less Traveled.) စာအုပ္ထဲက ဝါက်ေလးႏွစ္ေၾကာင္းပါ။
Thinking too little is your problem.
Thinking too much is somebody Else's problem.
ေတြးေတာမႈအားနည္းလြန္းျခင္းက သင္႔ျပသနာ၊ ေတြးေတာမႈ မ်ားလြန္းျခင္းက အျခားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပသနာ လို႔ ျပန္လိုက္ပါတယ္။

လူဟာ ဦးေႏွာက္ရွိေနတဲ႔အတြက္ ေတြးေတာ႔ေတြးၾကပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ရွဳေထာင္႔ေျပာင္းၿပီး မေတြးတဲ႔အတြက္ သူ႔အေတြးက ပုံစံတူ ထပ္တလဲလဲ ပဲျဖစ္ေနၿပီး မသစ္ေတာ႔တဲ႔သေဘာ၊ ဖန္တစ္ရာေတသေဘာရွိေနပါတယ္။




ဗုဒၶစာေပက ဥပမာယူေျပာရရင္ ဥခြံမေပါက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥခြံမေပါက္ေသးတဲ႔ ၾကက္ငယ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ လႈပ္ရွားလႈပ္ရွား ဥခြံထဲမွာပဲ ရွိေနတယ္။ ဥခြံေပါက္မွ အမ်ားႀကီးက်ယ္ျပန္႔တဲ႔ ေလာကအျမင္ကို သူရလိမ္႔မယ္။
ဘုရားရွင္ကေတာ အဝိဇၨ႑ေကာသံ အဝိဇၨာတည္းဟူေသာဥခြံ လို႔ လွလွပပ ဥပမာျပဳခဲ႔တယ္။

ဘာရယ္မဟုတ္ပါ။ ဥခြံမေပါက္ရင္ စဥ္းစား၊ စူးစမ္းမႈဆိုတဲ႔ နာမ္တရား တစ္ခုေတာင္ ေထာင္က်ေနတတ္တယ္ဆိုတာ ေတြးမိလို႔ပါ။
ကိုယ္႔သံတိုင္နဲ႔၊ ကိုယ္႔ေသာ႔နဲ႔ ျပန္ခပ္မိတဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ေထာင္။
ပိုဆိုးတာက လူဟာ သူေထာင္က်ေနမွန္း မသိတတ္ဘူး။

တို႔သမၼတႀကီးက ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ၊ တစ္ေနရာရာ တဲ႔


"က်ေနာ္တို႔ တာထြက္ခဲ႔ၾကၿပီ၊ ပန္းတိုင္မေရာက္ေသးဘူး။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္ေနရာမွာလဲ၊ မသိဘူး၊ တာထြက္တဲ႔ေနရာနဲ႔ပန္းတိုင္ၾကားက တစ္ေနရာ ရာမွာ ေရာက္ေနတယ္" တဲ႔။
မေန႔ညက တစ္နာရီထိုးမွ နားေထာင္မိလို႔ ဘယ္လို ဆက္အိပ္ရမွန္းမသိ၊ အိပ္ေရး ပ်က္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ငါေရာ ဘယ္ေနရာေရာက္ေနပါလိမ္႔ဆိုၿပီး ထၾကည့္မိေတာ႔ ကုဋင္ေပၚေရာက္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။
ဖီးလင္း: အိပ္ေရးပ်က္၊ ေခါင္းနည္းနည္းမူး၊ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေနမွန္း မသိ။

က်ေနာ္နဲ႔ ကုဋင္ဝါဒ၊ ကင္းေျခမ်ားဝါဒ၊ ထီးဝါဒမ်ား


အေမး။ ။ အေရးတႀကီးအစီအမံတစ္ခုေရးဆြဲဖို႔ ေဒါက္တိုင္ ဘယ္ႏွတိုင္ လိုအပ္ တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ အန္တီ။
ေျဖ ။ ။ ဒါက အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚမူတည္ပါတယ္။ က်မတို႔ လက္ရွိအေန အထားအရ ေဒါက္တိုင္ေလးတိုင္လို႔ အန္တီယုံၾကည္ပါတယ္။
အေမး။ ။ ဒါဆို အန္တီက ကုဋင္ဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ မွန္ပါတယ္ရွင္။

အေမး။ ။ ဘဘႀကီးကေရာ ဘယ္လိုယူဆပါသလဲခင္ဗ်ာ။
ေျဖ ။ ။ အဟမ္း၊ အဟမ္း၊ ဘဘႀကီးက ဒါကိုလက္မခံပါဘူး၊ ေဒါက္တိုင္က မ်ားေလေကာင္းေလပါ၊ ဘဘႀကီးသေဘာကေတာ႔ ေဒါက္တိုင္ ၁၄ တိုင္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒါဆို အေရာင္အေသြးပိုစုံၿပီး ေဒါက္တိုင္တစ္တိုင္ က်ိဳးသြားလည္း ဘာမွ မျဖစ္ေတာ႔ဘူး။
အေမး။ ။ ဒါဆို ဘဘႀကီးက ကင္းေျခမ်ားဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႔ျပည္သူလူထုအတြက္ပါ။

ဒါနဲ႔ ဒီအေျဖအတြက္ ပါေမာကၡႀကီးဆီေရာက္ေအာင္သြားၿပီး သူ႔ အယူအဆ ကို ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ႔ပါတယ္။
အေမး။ ။ အေရးတႀကီးအစီအမံတစ္ခုေရးဆြဲဖို႔ ေဒါက္တိုင္ ဘယ္ႏွတိုင္ လိုအပ္ တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ ပါေမာကၡႀကီးခင္ဗ်ာ။
ေျဖ ။ ။ တစ္တိုင္ပဲလိုအပ္ပါတယ္၊ အလြန္ဆုံးႏွစ္တိုင္ေပါ႔၊ ဒီထက္မပိုသင္႔ဘူး။
အေမး။ ။ ဒါေလးကို နည္းနည္းထပ္ရွင္းျပပါလား။
ေျဖ ။ ။ အစၥလာမ္ကမၻာမွာ ေဒါက္တိုင္ေတြမ်ားလြန္းလို႔ ဘယ္သူက အစီအမံေရး ဆြဲမယ္ဆိုတာ မေရရာသလို တစ္ေယာက္ေယာက္က အစီအမံေရးဆြဲၿပီ ဆိုရင္ လည္း ဆိုက္တူ၊ ဂိုက္တူ၊ ပါဝါတူ တစ္ေယာက္က သေဘာမတူတတ္ဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အစၥလာမ္ကမၻာမွာ ျပသနာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ဘာသာ မရွင္းႏိုင္ေတာ႔ တာ။ အေနာက္ဆိုရင္ အေမရိက၊ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္မွာ တရုတ္၊ အဲသလို ရွိေနရမယ္။
အေမး။ ။ ဒါဆို ပါေမာကၡႀကီးက ထီးဝါဒေပါ႔။
ေျဖ ။ ။ အတိအက်ပဲ။