မဂၤလာပါ (ကမ္းလက္ လပတ္လည္)


"ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲ ၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကို ရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္"

တကယ္လို႔ ဘဝတစ္ခုကို ဓားတစ္ေခ်ာင္းလိုဆက္ဆံေပးရမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ အခ်ိန္ဟာ ေရျဖန္းေပးရမယ႔္အခ်ိန္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ေတြနဲ႔ လုံးေထြး သတ္ပုတ္ခဲ႔ၿပီးတဲ႔ေနာက္ လူက မာေက်ာလာေပ မဲ႔ ဘဝက ပူလာပါတယ္။ ("လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ" ဒုတိယတြဲနဲ႔ "လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ႔အျမင္" က ျပင္ဆင္၊ တည္းျဖတ္ဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ႔တယ္။)
ဒီအခိုက္......ထိုင္ဝမ္မွာေရာက္စဥ္
"မင္း ေရးထားတဲ႔ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နာဘိေသးေလာ႔ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ၊ ငါေတာ႔ လူေတြ႔တိုင္းအဖတ္ခိုင္းတယ္၊ ဆက္ေရးပါ" ဆိုတဲ႔စကား ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးနႏၵဝံဆီက ၾကားခဲ႔ရပါတယ္။ အလားတူပဲ ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးရဲ႕ အယ္ဒီတာ ကိုေကာင္းေက်ာ္ကလည္း အဲသလို ပင္ကိုယ္ေရးေလးေတြ မေရးျဖစ္ဘူးလားလို႔ (အားမလို၊ အားမရသံ ခံစားမိတယ္) ေမးလာျပန္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ အေအးဓာတ္လိုေနတာလည္းပါဝင္ပါတယ္။

ျပႆနာက အရင္က ေမာင္ငယ္ရင္ေသြးကို အခု ကိုယ္တိုင္မႀကိဳက္ေတာ႔ပါ။ ဖတ္ရတဲ႔စာ၊ က်င္လည္ရတဲ႔ ဝန္းက်င္၊ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရတဲ႔ အေၾကာင္းအရာ စတာေတြေၾကာင္႔ မိမိရဲ႕ ပညာမဟုတ္တဲ႔ သညာေတြ အေရာင္ေျပာင္း လာခဲ႔ရ ပါ တယ္။ ရင္႔က်က္ျခင္းလား၊ ေခါင္းမာျခင္လား မကြဲျပားလွပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဗုဒၶရဲ႕ မဂၤလာ ပန္ခင္းဆီက မဂၤလာခိုး၊ မဂၤလာေငြ႔ေတြကို (မိမိျမင္သည္က ဘုရားသိေစခ်င္ သည့္ မဂၤလာအစစ္ ဟုတ္ဟန္မတူ) တေမ႔တေမာျပန္ေမ်ွာၾကည့္လာမိပါတယ္။

လက္ရွိ မဂၤလသုတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ပုံဟာ အဖြင္႔က်မ္းေတြနဲ႔ ညီတာရွိသလို မညီ တာေတြလည္းရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ သီးသန္႔ႀကီးခြဲမထြက္သလို မရ ရေအာင္လည္း ဆြဲမညွိခ်င္ပါ။
ဥပမာ ဗဟုသစၥဥၥကို အထက္တန္းပညာေရး(ဘာသာရပ္အေျခခံေတြ အမ်ားႀကီး သင္ယူရ၊ အထူးျပဳေလ႔လာမႈ မဟုတ္)၊ သိပၸဥၥကို တကၠသိုလ္ပညာေရး (အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလို႔ရတဲ႔အထိ အထူးျပဳေလ႔လာ၊ ေမဂ်ာ ဆပ္ဘဂ်က္ ယူရ) လို႔ ဆြဲၾကည့္မိပါတယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝနဲ႔ပူးတြဲျပရင္ ဗဟုသစၥဥၥဟာ အသက္ ၅ ႏွစ္နဲ႔ ၁၆ ႏွစ္ၾကား၊ သိပၸဥၥဟာ ၁၇ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ (သို႔) အသက္ ၃၀ (ဘြဲ႔လြန္ကိုရည္ရြယ္) အၾကားလို႔ ၾကည့္ထားပါတယ္။ ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ "မဂၤလာတရားဟာ အရြယ္အတိုင္းသြားတယ္၊ ခရီးဆက္တယ္" ဆိုတဲ႔စကားကေန ဆင္႔ပြားယူလိုက္ျခင္းပါ။ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ႔ စာဖတ္သူေတြ ပါ ဖတ္လို႔ရေစဖို႔ လိုအပ္ရင္ အဂၤလိပ္ေဝါဟာရတခ်ိဳ႕၊ အဆိုအမိန္႔အခ်ိဳ႕ကိုလည္း ထည့္သြားမွာပါ။ ဘာသာေရးစာအုပ္တစ္အုပ္လို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းထက္ သာမန္ လူတစ္ေယာက္လို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

ေခါင္းစဥ္မေပးရေသးေပမဲ႔ ၂၀၁၄ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းနဲ႔ ၂၀၁၅ ႏွစ္ဦးပိုင္းေတြမွာ မဂၤလာ တရားေတြ တင္ေပးသြားဖို႔ရွိပါတယ္။
ေမာင္ငယ္ရင္ေသြး နယူးဗားရွင္းဆိုရင္ ရပါလိမ္႔မယ္။
ကေလာင္နာမည္ကို သိပ္အေလးမထားတတ္လို႔ လူပိုသိတဲ႔ ဇင္ေဝေသာ္ကိုပဲ သုံးပါမယ္။ မဂၤလာရွိၾကပါေစ။

(သူမ်ားကိုေျပာၿပီးရင္ လုပ္ျဖစ္ဖို႔၊ ၿပီးဖို႔လည္း ကိုယ္႔ကိုယ္ကို တြန္းအားပိုေပးရ တတ္ပါတယ္၊ ႏို႔မို႔ ရွက္စရာ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီေန႔ ဖြင္႔ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အားယူျခင္း တစ္မ်ိဳးေပါ႔)

စကားေျပာေသာဓာတ္ပုံမ်ား (၂)


၁။ ဘုရားလက္ထက္က ဧကသာဋက ပုဏၰား၊ ဒီေခတ္မႇာ ဧက လက္ပ္ေတာ႔ပ္ပုဏၰား(Updated)ရွိတယ္။ သုံးေယာက္ႀကီးေတာင္။
၂။ ဒိဗၺစကၡဳ၊ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္မရဘူးဆိုရင္ အင္တာနက္ လိုင္းေကာင္းတဲ႔ေန ရာမွာ ေနထိုင္ပါ။
၃။ "သူလိုငါလို ေဖ႔စ္ဘုတ္သုံးတ႔ဲသမဏျဗဟၼဏေတြကို က်ေနာ္႔ေခၽြးနဲစာေလးေတြ မလႉႏိုင္ပါ" ဆိုသူဟာ သင္ ေဖ႔စ္ဘုတ္မသုံးလည္း လႉမယ္႔သူေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ထက္ သင္တင္မယ္႔စာကို ဂရုစိုက္ပါ။ ဟဲဟဲ။


ဘဝကိုျပန္လည္ပုံေဖာ္(Re-design) ယူျခင္း


၁၈ ရာစုက အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ George Eloit ရဲ႕ Silas Marner (ယက္ကန္းသည္) ဆိုတဲ႔ဝတၳဳထဲက Godfrey Cass ရဲ႕ ကာရိုက္တာ ကေန ဂယ္ရီေဟဒင္ ဆြဲယူတဲ႔ ေကာက္ခ်က္ပါ။ လွပါတယ္။
သူ႔မွာ အစစျပည့္စုံတဲ႔ (အားလုံးနီးပါး) ဘဝရွိပါလ်က္ ကေလးယူလို႔ မရႏိုင္တဲ႔ မိသားစုဘဝကို မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ပူေဆြးရပုံကို ဖြဲ႔ဆိုတာမ်ိဳးပါ။
ဆိုလိုတာက ဘဝဆိုတာ ပုံစံအမ်ိဳးစုံနဲ႔ ျပန္လည္ပုံေဖာ္လို႔ရတယ္။ ကေလး မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးဆိုတဲ႔ေနာက္ မိမိဘဝကိုလည္း ကေလးမရွိတဲ႔ဘဝအေနနဲ႔ ပုံေဖာ္ယူျခင္းလို႔ ေကာက္ယူႏိုင္ပါတယ္။ အဲသလို မလုပ္ႏိုင္ရင္ ဘာမွ မဟုတ္ တာေလးအတြက္ ထပ္တလဲလဲ ဝမ္းနည္းေနရတတ္တယ္ဆိုတဲ႔အထိ ညႊန္းဆို ပါတယ္။
ဆိုလိုတာကေတာ႔ ရွိမႈ၊ မရွိမႈနဲ႔အညီ ဘဝကို လွလွပပေနထိုင္ျခင္း အတတ္ပညာ လို႔ဆိုရပါမယ္။
ဖတ္မိရင္း သေဘာက်လို႔။

ရွီ ဒါဒါ၊ ပိန္ မာမာ


"ကမ္းလက္စာမ်က္ႏွာမွာ"ဘေျပာင္"ဆိုတဲ႔ေဝါဟာရမသုံးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ဒါဟာ အက္သစ္အရ မွားပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ နဖူးေျပာင္တာက ျပင္လို႔ မရပါ။ မိတ္ကပ္ေတြနဲ႔ ေဒၚစု မ်က္ႏွာေျပာင္တာက ျပင္လို႔ရပါတယ္။ ျပင္မရတာကို ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္းကမွားၿပီး ျပင္လို႔ရတာကို ေဝဖန္ျခင္းက အက္သစ္အရ မွန္ပါတယ္"

အခုတေလာ တရုတ္သမၼတ ရွီအေၾကာင္းေတြမ်ားေနပါတယ္။ စိတ္မရွိၾကပါနဲ႔၊ ဒီေန႔မနက္လည္း လာျပန္ပါၿပီ။
တရုတ္သမၼတကို လူထုက အေတာ္သေဘာက်လာဟန္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေရးစပ္ထားတဲ႔သိခ်င္းက ေတာ္ေတာ္ေပၚျပဴ
လာျဖစ္ေနသတဲ႔။ ေဒါင္းလုပ္ ၄၅ သန္းေတာင္ ရွိဆိုပဲ။ ဒါေတာင္ ဆိုရွယ္မီဒီယာ မဟုတ္လို႔။ သီခ်င္းရဲ႕အဓိကအခ်က္ကေတာ႔ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ ဘယ္ေလာက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိတယ္၊ ျပည္သူေတြအေပၚ ဘယ္ေလာက္ ဩဇာလႊမ္းမိုးမႈ ရွိတယ္၊ သူ႔ဇနီးက သူ႔အေပၚ ဘယ္လို လႊမ္းမိုးမႈရွိတယ္ဆိုတာေတြပါ(ပြဲတစ္ပြဲမွာ သမၼတကေတာ္က လူထုကို လက္ျပေနခ်ိန္ သမၼတကလက္ျပမေနဘူး တဲ႔၊ ဒါနဲ႔ သမၼတကေတာ္က မ်က္ေစာင္းလွမ္းခ်ိတ္လိုက္လို႔ သမၼတပါ လက္ျပလိုက္ရ တယ္ ဆိုတာေလးေတြ ပါဝင္ပါသတဲ႔)။



သူ႔လုပ္ရပ္ သတင္းေတြကိုဖတ္ရတာလည္း ေကာင္းပါတယ္။ ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး ျမန္မာသမၼတ ဘယ္လိုလဲ၊ ဘာလဲဆိုတဲ႔ေမးခြန္းကလည္း တြဲပါလာတယ္။
တခ်ိဳ႕ကလည္း"အာဏာတည္ေဆာက္ဆဲမို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား" လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါေစ၊ ျဖစ္ပါေစေပါ႔။ တကယ္က တရုတ္ေျပာင္းလဲမႈ စတင္ခဲ႔ တာက မစၥတာ တိန္လက္ထက္ကတည္းကပါ။ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ႔ ေနာက္ကလိုက္ တဲ႔ျမန္မာဟာ အခ်ိန္ဒီေလာက္မၾကာသင္႔ပါဘူး။ အေနာက္ဒီမိုကေရစီျဖစ္ဖို႔ ႏွစၤ္ရာခ်ီၿပီးၾကာေပမဲ႔ အာရွဒီမိုကေရစီျဖစ္ဖို႔ ဆယ္စုႏွစ္ ပဲလိုပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ေရွ႕မွာ လမ္းေၾကာင္းရွိၿပီးသားမို႔ပါ။ ေရွာင္သင္႔ တာေရွာင္၊ ေဆာင္သင္႔တာေဆာင္ ခရီးသြားရေတာ႔ ေတာတိုးရသူေလာက္ အခ်ိန္ မလိုေတာ႔ျခင္းေၾကာင္႔ပါ။

ဒါနဲ႔ ကမ္းလက္စာမ်က္ႏွာမွာ ဘေျပာင္ ဆိုတဲ႔ေဝါဟာရမသုံးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံ ပါ တယ္။ ဒါဟာ အက္သစ္အရ မွားပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ နဖူးေျပာင္တာက ျပင္လို႔ မရပါ။ မိတ္ကပ္ေတြနဲ႔ ေဒၚစု မ်က္ႏွာေျပာင္တာက ျပင္လို႔ရပါ တယ္။ ျပင္ မရတာ ကို ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္းကမွားၿပီး ျပင္လို႔ရတာကို ေဝဖန္ျခင္းက အက္သစ္အရ မွန္ပါ တယ္။ ဒါဟာ ကမ္းလက္ရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္ပါ။ ဒီမူေလးအတိုင္း ခရီးဆက္ပါမယ္။

အမွာ။ ။ ဒါဒါက ေဒသသုံးစကားအရ ဦးေလးလို႔အဓိပၸါယ္ရွိၿပီး မာမာကေတာ႔ေမေမပါပဲ။

Don't let your emotional feeling rules your intellectual observation.


မစၥတာရဲထြဋ္ ေတာင္းပန္စကားမဆိုမီ ရက္စက္လွေသာ ကမ္းလက္ရဲ႕ ခန္႔မွန္း ခ်က္အတြက္ ကြင္းတြင္း၊ ကြင္းျပင္၊ တစ္ႏိုင္လုံးက ေဘာလုံးပရိသတ္မ်ား ကို ေတာင္းပန္စကား ေျပၾကားလိုပါတယ္။ ဆိုရိုးစကားအရ "Don't let your emotional feeling rules your intellectual observation." ခန္႔မွန္းလိုက္မိပါတယ္။ ကေလးေတြ အသင္းလိုက္ ကစားကြက္ ေကာင္းပါတယ္။ စကၤာပူရဲ႕ Dead ball ေတြက ေကာင္းသြားလို႔ ရွဳံးရတာလို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒါကို ေလ႔က်င္႔ေပးႏိုင္ရင္ မဆိုးလွဘူး ယူဆမိပါတယ္။