ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔


ကိုေအာင္သူ (Aung Thu)
မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ ျပဌာန္းျခင္းဟာ မွားေနတာပါလား ဘုရား။ ေနာက္ထပ္ နည္းဥပေဒဆိုတာေတြ ထပ္ျပဌာန္း ရအုံးမွာပါဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔ လူ ဝတ္ေၾကာင္ေယာက်္ားမ်ား အတြက္ မလြတ္လပ္ထိခိုက္ေနပါေသာ္လည္း မ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒကို ေထာက္ခံပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အျမင္ကိုလဲ သိလိုပါတယ္ဘုရား။
*******************************************************************
၁။ ဘာသာေရးအရ ၾကားေနဝါဒပါ (ဆိုလိုတာက အဆိုတင္သြင္းတဲ႔ မဘသ နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ၾကားေနဝါဒပါ၊ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္း မိမိယုံၾကည္ရာကို တင္သြင္းခြင္႔ရွိပါတယ္)။

၂။ ႏိုင္ငံေရးအရ (အထူးသျဖင္႔ ဒီမိုကေရစီကို ကူးေျပာင္းၿပီး ေဈးကြက္ စီးပြားေရးစနစ္ စဖြင္႔တဲ႔ႏိုင္ငံအေနနဲ႔) လက္ရွိအေနအထားက အာရပ္ေႏြဦး လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ကြက္တိနည္းပါး တိုက္ဆိုင္ေနတဲ႔အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔အတူ သေဘာမက်မိပါ။
လူလတ္တန္းစား ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားသူေတြဟာ စစ္တပ္ရဲ႕အင္အား၊ ေက်း လက္က ဘာသာေရးအင္အားစုရဲ႕အင္အားကို မယွဥ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ခဲ႔ရပါတယ္။ ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ World Order ထဲက စာပိုဒ္ေလးကို ဖတ္ၾကည့္ပါ။ မွတ္ခ်က္ေတာ႔ သူ ေပးမထားပါဘူး။
ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႔ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားနည္းတူ မြတ္စလင္လူဦးေရကို စိုးရိမ္မႈ ျဖစ္တယ္ဆိုေစ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ေဈးကြက္ စီးပြားေရး အကူးအေျပာင္းမွာ က်ရႈံးခဲ႔ရတဲ႔ မြတ္စလင္ကမၻာရဲ႕ သင္ခန္းစာကို လည္း အေျခအေနအရေတာ႔ ေစာင္းငဲ႔ၾကည့္သင္႔တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ဒီ ဥပေဒရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအေပၚ ရိုက္ခတ္မႈအားက မနည္းလွပါဘူး။

ရာသီစာေလးဘာေလးတင္ဦးမွဘာာ

ဒီမိုကေရစီ သီအိုရီ


*ျမန္မာ႔နည္းျမန္မာ႔ဟန္ပဲေျပာေျပာ ဘာေျပာေျပာ လက္ေတြ႔ ဝန္ခံထားတဲ႔စနစ္က ဒီမိုကေရစီ။

*ဒီမိုကေရစီရဲ႕ မူဝါဒေတြထဲမွာ အဓိက မူဝါဒတစ္ခုက ပါဝါခ်ိန္ခြင္လ်ာ ညွိျခင္း။

*ပါဝါခ်ိန္ခြင္လ်ာ ညွိျခင္းက ကမၻာ႔အစီအမံနဲ႔အႀကဳံးဝင္သလို ျပည္တြင္းေရး မွာလည္း အႀကဳံးဝင္တယ္။ ျပည္တြင္းကိုၾကည့္ရေအာင္၊ ပါဝါက ဘယ္မွာရွိေနသလဲ။

*သူ႔ကို ပါဝါ ညွိမယူႏိုင္ေသးရင္ ဒီမိုကေရစီသရုပ္္လည္း မပီျပင္ေသးဘူး။

*ဒါျဖင္႔ ဘယ္ပါတီေခါင္းေဆာင္ သမၼတျဖစ္သင္႔သလဲ?
ဒါက ပုဂၢလိကဆန္တဲ႔ ေမးခြန္း၊ သီအိုရီမဟုတ္ဘူး။
သီအိုရီအရ ဘယ္သူပဲ သမၼတျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကို အတိုက္အခံက ဖိအားေပးႏိုင္ေအာင္ အင္အားေတာင္႔တင္းေနရမယ္။

ဒါျဖင္႔ ဘယ္ပါတီကို မဲေပးသင္႔သလဲ?
ဒါလည္း သီအိုရီမဟုတ္ျပန္ဘူး။ သီအိုရီကေျပာတာက ပါဝါဟန္ခ်က္ ညွိယူရမယ္။

ဒီမိုကေရစီကို ျမတ္ႏိုးတဲ႔ ေရွးေရွးမ်ိဳးဆက္ေတြဟာ ဗဟုမ႑ိဳင္စနစ္ကိုက်င္႔သုံးျပီး ျပည္တြင္းျပည္ပ ႏိုင္ငံေရး ဟန္ခ်က္ညွိဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ႔ၾကပါတယ္။

လက္ထပ္မထားတဲ႔ မိခင္ေတြအတြက္ တဲ႔။ စကၤာပူမွာမို႔သာေပါ႔


အင္း ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ လက္ထပ္မထားတဲ႔ မိခင္ေတြအတြက္ တဲ႔။ စကၤာပူမွာမို႔သာေပါ႔၊ တို႔ႏိုင္ငံဆို အကူအညီမရတဲ႔အျပင္ ဒီအမတ္ေလာင္းေ တာ႔ ေထာင္ေတာင္ က်ရဦးမယ္႔ကိန္းပါလားလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး ကရုဏာမဲ႔၊ စာနာမႈမဲ႔၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ျဗဟၼစိုရ္အသာထား ဘယ္လူသားတန္ဖိုးနဲ႔မွ ညွိယူလို႔ မရတဲ႔ "နင္႔ဘာသာ ကမ်င္းေၾကာထလို႔ရတဲ႔ ကေလး၊ ဘယ္သူက ဘာ အကူအညီေပးေနရအုံးမွာတုံး" စတဲ႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေပါက္လႊတ္ပဲစား ကြန္မင္႔ေတြလည္း ဆိုရွယ္ မီဒီယာေပၚ ပလူပ်ံေနလိမ္႔မယ္။

ဆင္းဂဲမားသားျဖစ္ရျခင္းမွာ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ပါဝင္ေနႏိုင္ပါလား။
အဲဒီ ဥပေဒေၾကာင္႔ ေနာက္ဆက္တြဲ လူမႈေရးျပသနာေတြ၊ လူမသိ သူမသိေနရာ သြား ေမြး၊ ကေလးကို စြန္႔ပစ္၊ မိခင္နဲ႔ကေလး အတူမေနရ မႈေတြ ရွိမလာႏိုင္ဘူးလား။
ဒီျပသနာဟာ လူ႔သမိုင္းအစကတည္းက ရွိခဲ႔သလို ေနာက္လည္း ရွိေနဦးမွာ ပဲ မဟုတ္လား။
တရုတ္ျပည္ရဲ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ ေပၚလစီေၾကာင္႔ အျပစ္မဲ႔တဲ႔ ေမြး ကင္းစကေလးေတြ ဘယ္ႏွသန္းေလာက္ စြန္႔ပစ္ျခင္း ခံခဲ႔ရေလမလဲ။
လိင္ကိစၥကို အဲသေလာက္ အေလးထားတဲ႔ ဥပေဒနဲ႔ ႏိုင္ငံမွာ ကေလးအေဖ ဘယ္သူဆိုတာ တိတိက်က် စစ္ေဆးေပးႏိုင္တဲ႔ DNA စနစ္ေတြ လူထုထဲအ ထိ ထြန္းကားေနၿပီလား။

အေမရိကန္ ဒု သမၼတေဟာင္း ခ်င္းေညကေတာ႔ လက္စဘီးယမ္းေတြကို လုံးဝၾကည့္မရတဲ႔လူ ျဖစ္ေနရာကေန သူ႔သမီးႏွစ္ေယာက္ လက္စဘီးယမ္းေ တြ ျဖစ္ေနတာကို ႀကဳံေတြ႔လိုက္ရပါသတဲ႔။


သတ္ပုံေလးေတာ႔ ဂရုစိုက္ဦးမွပါဆိုတဲ႔အေတြး


သြားေလသူ ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္ သင္မေပးႏိုင္၊ ျပင္မေပးႏိုင္ခဲ႔တာကို ဦးလွေဆြႀကီးက သင္ေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ရတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္ကို မႏၲေလး နပသထြက္ ရဟန္းေတြနဲ႔ မိုး ဇလ အဖြဲ႔ေတြကေတာ႔ ေကာင္းေကာင္းသိၾကပါတယ္။ ပညာေရာ၊ စာရိတၲပါ ေျပာစရာမရွိတဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး။
သူကလည္း သတ္ပုံေတာ႔ လုံးလုံး ဂရုမစိုက္တာ၊ ေဘာမွာ ေရးရင္လည္း စာေၾကာင္းက ဘယ္ေတာ႔မွ မေဖ်ာင္႔ဘူး။ သူသင္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ကိုေတာ႔ ရင္ထဲအထိ ထည့္ေပးႏိုင္တဲ႔ ဆရာႀကီးပါ။
အခု အက္ဒမင္က သိသင္႔တယ္ထင္လို႔ စီမံေပးလိုက္ေတာ႔ ဦးလွေဆြႀကီး ပို႔စ္ေတြက တက္တက္လာေရာ။
သူ႔စာေတြ ဖတ္မိရာကတဆင္႔ သတ္ပုံေလးေတာ႔ ဂရုစိုက္ဦးမွပါဆိုတဲ႔အေတြး ရလာတာ။
(အခုမွားရင္ ျပင္လ်က္နဲ႔မွားတာလို႔ ယူဆေပးၾကပါရန္)