လြဲသူ

( အခန္း တစ္ )
" ဂ်ိန္း ဂ်လိန္း "
"         "
"         "
"         ? "
" တကယ္ မ႐ိွလို႔ပါ ေမာင္ရင္ ရယ္။ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ ႐ိွရင္ ေပးပါတယ္။
ေ႐ႊ၊ ေငြ( ေဖာရိန္း ေငြ၊ ဒိုမက္စတ္ ေငြ )၊ ကား၊ တိုက္၊ စူပါမားကက္၊ ကန္ထရိုက္၊
ဂရမ္ ႀကိဳက္တာေတြ အားလုံး ယူ သြားပါ "

"         ? "
" တစ္ခုမွကို မ႐ိွတာပါ၊ ဘုရား စူး ပါရေစ ႐ဲ႕ "
"         ? "
" ေဒၚေဒၚ အမ်ိဳးသား မွာလည္း တကယ္ မ႐ိွတာပါ၊ ေဒၚေဒၚ သိတာေပါ႔ "

"         !"
"စိတ္ခ်ပါကြယ္၊ ေနာက္ သုံးႏွစ္ဆို မင္းလိုတာ စုထားေပးပါ႔မယ္။ အခု အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ "

( အခန္း ႏွစ္ )
" အဲဒီ လူ သူလိုခ်င္တာ ရမသြားဘူး ဆို၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ။ အဖြားႀကီးကလည္း အငုိေကာင္း လို႔ ျဖစ္မယ္ "
" ငါေတာ႔ အဘိုးႀကီး အဖြားႀကီး ဆီမွာ တကယ္ မ႐ိွတာလို႔ ယုံတယ္ "
" ဒါနဲ႔ အဲဒီ လူ လိုခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းက ဘာတဲ႔ လဲ "
" ျဗဟၼစိုရ္ တရား ေလးပါး တဲ႔။ တစ္ပါး ပါးကို လာေတာင္း တာ၊ ရိွသေလာက္ ေပါ႔ "
" ေအာ္.....၊ အင္း ........... "


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“လူနဲ႔နီးတဲ့ ဘုရား”

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာျဖစ္တဲ့ မဟာယာနဝါဒက ဆင္းသက္လာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုရိပ္ဟာ လူသားနဲ႔ေဝးကြာသထက္ ေဝးကြာလာၿပီး နတ္နဲ႔ပိုပိုတူေနပါေတာ့တယ္။ သာမာန္လူေတြလုပ္တာကိုင္တာေတြကိုဆိုရင္ ဘာမွမလုပ္၊ လုပ္စရာပင္မလိုေတာ့သေလာက္ ဖြင့္ဆိုလာခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ ေရွ႕ပိုင္းအက်ဆံုးမွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပံုရိပ္ကေတာ့ ဘုရားျဖစ္လို႔ အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနတာကလြဲရင္ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကို ဘုရားလည္း ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကကိုပဲ ဘုရားတစ္ဆူအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခန္႔မွန္းထားသလို၊ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

တစ္ေန႔တာရဲ့အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရဟန္းရွင္လူေတြကို တရားေဒသနာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားရင္း အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစပါတယ္။ ဧည့္သည္ ေသာင္သည္ေရာက္လာရင္ အလုပ္အေကြ်း ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို အရိပ္ေအာက္မွာ ဖ်ာအခင္းခိုင္းၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အတူထိုင္ တရားဓမၼေတြ ညႊန္ျပေနတတ္ပါတယ္။ (D-1-152) ဘုရားရွင္ရဲ႕ေနာက္မွာ အရွင္အာနႏၵာ (သို႔) အျခားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ဘုရားရွင္ကို ယပ္ခတ္ေပးေနတတ္တယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ ( D-11-72, M-1- 83)

အခါတစ္ပါးမွာလည္း အရိပ္ေကာင္းတဲ့ ေတာထဲကိုၾကြၿပီး ေန႔ခင္းပိုင္းခဏအနားယူဖို႔ အရွင္အာနႏၵာကို ဖ်ာယူခဲ့ဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ (D-11-102) ဘုရားရွင္ဟာ တစ္ေန႔တစ္ၾကိမ္ပဲ ဆြမ္းဘုန္းေပးတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဆြမ္းခံထြက္ၿပီး ပင့္ဖိတ္္သူမ်ားရဲ့အလွဴကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ သတိအမွတ္နဲ႔ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီး ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း လက္ေတာ္၊ သပိတ္ေတာ္တို႔ကို ေဆးေၾကာေတာ္မူတယ္။( M-11-138-139)

သာမာန္လူေတြလိုပါပဲ ဘုရားရွင္ရဲ့ကိုယ္ခႏၶာဟာ ညစ္ေထးတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္အၿပီး အေပၚပုိင္းကိုယ္ခႏၶာ ေနစာလႈံတယ္ဆိုတာ စာေပမွာေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ (M-1-161)

မစားခင္ေရခ်ဳိးတဲ့အက်င့္ဟာ အိႏၵိယရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းဘုန္းမေပးမီမွာ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ ဆြမ္းဘုန္းေပးအၿပီးမွာတစ္ခါတစ္ရံက်ိန္းစက္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။(M1-250)ဒါေပမယ့္ဒီလုိက်ိန္းစက္ေတာ္မူျခင္းဟာ ေႏြရာသီလိုမ်ဳိးမွာျဖစ္တတ္ၿပီးဘုရားရွင္သက္ေတာ္ႀကီးရင့္လာမွလို႔ယူဆစရာရွိပါတယ္။သက္ေတာ္ေထာက္လာတဲ့ေနာက္ ေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ ေနစာလႈံတတ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။(S-V-216)


ဘုရားရွင္ဟာ အရွင္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို သတၱဝါေတြအတြက္ပဲ ေပးထားတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းေနလိုေတာ္မူတယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ အဲသလိုအခါမ်ဳိးမွာ အရွင္ျမတ္ကို မေႏွာက္ယွက္ဖို႔ အလုပ္အေကၽြးရဟန္းကို မွာၾကားထားတတ္ပါတယ္။ (D-1-151) တစ္ခါတစ္ရံ မည္သူ႔ကိုမွ အသိမေပးဘဲ တစ္ပါးတည္း တစ္ေနရာရာကိုလည္း ၾကြသြားေတာ္မူတတ္ျပန္တယ္။(S-111-95)

တစ္ခါတစ္ခါ ညေနပိုင္းေတြမွာဆိုရင္ ဂီလာနရဟန္းေတာ္ေတြဆီၾကြသြားၿပီး ကူညီတာ၊ ႏွစ္သိမ့္အားေပးတာေတြလည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္တယ္။ အဲသလိုပါပဲ ညခ်မ္းေတြမွာဆုိ ေအးေအးေဆးေဆး စႀကၤ ံလည္းၾကြေတာ္မူတတ္တယ္။ က်န္းမာေရး ေျခေညာင္းလက္ဆန္႔သေဘာမ်ိဳးပါသလုိ စႀကၤ ံတရားရွဳမွတ္တဲ့သေဘာမ်ဳိးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညဥ့္နက္တဲ့အထိ တရားေဒသနာေတြ ေဟာေနတုန္းပဲဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ (D-11-86)

အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါေတြမွာဆိုရင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို တရားေဟာဖို႔ေစခိုင္းၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ တရားျပန္နာေနတတ္တယ္။ တစ္ခါမွာေတာ့ တရားနာေနစဥ္ ေက်ာျပင္ေညာင္းကိုက္ေတာ္မူလာလို႔ လဲေလ်ာင္းရင္း တရားနာေတာ္မူခဲ့တယ္။ (A-V-123,124)

တစ္္ညမွာ ဘုရားရွင္ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ က်ိန္းစက္ေတာ္မူသလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တိတိက်က် မူရင္းမွတ္တမ္း မေတြ႔ရပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုအရ ညပိုင္းအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တရားရွဳမွတ္ရင္း ကုန္ဆံုးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ (A-111-299)

ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ အခ်ိဳ႕အေသးအဖြဲေလးေတြကို ဘုရားရွင္လည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ဥပမာအားျဖင့္ ဧည့္သည္ေတြဝင္လာလို႔ရေအာင္ ဂႏၶကုဋိတံခါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဖြင့္ေပးတာမ်ိဳးေတြ( D-1,89)၊ အေဆာက္အဦးထဲမဝင္ခင္ ေျခေဆးေၾကာတာမ်ိဳးေတြ(D-11-85)၊ ေက်ာင္းထဲဝင္ၿပီဆိုရင္ အထဲမွာရိွေနသူေတြကို အသိေပးဖို႔ ေခ်ာင္းဟန္႔တာမ်ိဳးေတြ(M-1-161) ရွိတတ္ပါတယ္။

ဝိနယပိဋကတ္မွာေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕လူသားဆန္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၿပံဳးရယ္ခ်င္စရာ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု ေတြ႔ရပါတယ္။

အခါတစ္ပါးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ တရားေဟာေတာ္မူစဥ္ ႏွာေခ်ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့ တရားနာပရိသတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက “ စီရံ ဇီဝ” သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစလို႔ ရြတ္ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီ ဆုေတာင္းသံေတြေၾကာင့္ တရားေဟာရတာလည္း အရွိန္ပ်က္သြားတာေပါ့။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က တစ္ေယာက္ကႏွာေခ်လို႔ “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုရံုနဲ႔ အသက္တကယ္ရွည္မရွည္၊ အသက္ရွည္ေသာ္ျငား “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ ဟုတ္မဟုတ္ေမးေတာ္မူလို႔ ရဟန္းေတြက မဟုတ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားၾကတယ္။ ဒီလို မရြတ္ဆိုဖို႔၊ ရြတ္ဆိုဖို႔လည္း မလိုအပ္ေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္ေတြကို တားျမစ္ခဲ့တယ္။ (Vin-11-140)

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အံ့ဘနန္းျဖစ္မႈ၊ တန္ခိုးအရွိန္အေစာ္ေတြနဲ႔ တြဲၿပီးၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ အရပ္ေတာ္ဟာ (၅) မီတာ ရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျမျပင္မွာမၾကြပဲ ငွက္ေတြလိုေကာင္းကင္မွာပဲ စ်ာန္နဲ႔အၿမဲၾကြတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ခုခုလိုအပ္တိုင္း နတ္သား၊ နတ္သမီးေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ေရသပၸါယ္ဖို႔ေတာင္ မလိုဘူး။ အရွင္ရဲ့ အေရေတာ္၊ အသားေတာ္ဟာ ႏူးည့့့ံေခ်ာေမြ႔လြန္းေတာ့ ဖုန္တင္လို႔ေတာင္ မရလို႔တဲ့။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုေတာ္ေတြအားလံုးကလည္း အသက္ရွစ္ဆယ္အရြယ္မွာေတာင္ ႏုပ်ဳိေနတဲ့ပံုေတြ ေတြ႔ရတယ္။

ဘုရားရွင္ဟာ အလြန္ထူးကဲျမင့္ျမတ္တဲ့ အတုမရွိပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ အံံ့ဖြယ္တန္ခိုးေတာ္ေတြရွိတာ၊ ျပသခဲ့တာေတြလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြထင္ထား၊ တင္ထားသလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ရဲ့ အတုမရွိဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ အရွင္ျမတ္ရဲ့ေမတၱာ၊ ကရုဏာဓာတ္ေတြ၊ သည္းခံျခင္း၊ ရဲစြမ္းျခင္းနဲ႔ ေအးၿငိမ္းျခင္းေတြပါ။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ သံသရာဒုကၡကို ဘယ္လိုရပ္လိုက္ရမလဲဆိုတာကို နားလည္းသေဘာေပါက္ျခင္း သဗၺညဳတဂုဏ္ေတာ္ေတြပါ။

အမႊမ္းတင္တာေတြမ်ားေတာ့ ဘုရားကလူေတြနဲ႔ ပိုေဝးေဝးသြားၿပီး နတ္ေတြနဲ႔ ပိုနီးသြားတယ္။ လူေတြအတြက္ အားတက္စရာ မေကာင္းလွဘူး။ ဒါကို မဟာယာနလုပ္ခ်လိုက္ပံုက ဘုရားရွင္ဟာ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ပဲေနသြားတယ္ဆိုတာ သိပါလ်က္နဲ႔ ထာဝရမေသဆံုး၊ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် တည္ရွိေနသလိုလို ထင္သြားရတယ္။

ပိဋကတ္ေတာ္စစ္စစ္က မွတ္တမ္းရက္ေကာ့ေတြကိုၾကည့္ေတာ့မွ ဘုရားဟာ အတုမရွိဂုဏ္ရည္ေတြကလြဲရင္ သာမာန္သူလိုငါလိုပဲ ေနျပသြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲက ဘုရားက လူနဲ႔ပိုနီးတယ္။

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာစာေပကို ၾကည့္ေလေလ၊ ဘုရားရွင္က လူသားနဲ႔ ေဝးေလေလ။

Ref_ The Buddha’s habits and routine
A Guide to Buddhism_ A to Z by S Dhammika 2008.


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

=> Myanmar got talents <=

ဦးသန႔္ လိုလူ ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဦးေနဝင္းက ဦးသန္႔ထက္ ပိုေတာ္တယ္ လို႔ သူ႕ကိုယ္သူ ထင္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ေလဒီကို ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကေတာ္တိုင္းက ေဒၚစုေလာက္ေတာ႔ သူ တို႔လည္း စြမ္း သတဲ႔။

Myanmar got talents => ဂက္စ္ေတြ၊ ေရနံေတြ အလွ်ံပယ္ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို အေမွာင္ထဲမွာ ေနႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => ေရေကာင္းေရသန္႔ ျမစ္ႀကီးေလးသြယ္ ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို ေရ ရွားပါးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => It held election.
But it locked the winners up and the losers still manage to hold the key.

Myanmar got talents => .........

Myanmar got talents => .........


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ၿပံဳးမိတဲ႔ သတင္း သုံးပုဒ္

၁။ မဇၩိမေဒသက ေယာဂ ဆရာ Baba Ramdev
ကြန္ဂရက္ေျပာင္းလဲဖို႔ လူစု လူေဝး နဲ႔ ဆႏၵျပတာ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရဘဲ ျပလို႔ ဒီတစ္ခါ အဖမ္းခံရတယ္။ ကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္က ဂုရု စြတ္ထားတဲ႔ မ်က္ႏွာဖုံး ကြာက်သြားၿပီ။ သူ တကယ္စိတ္ဝင္စားတာက ႏိုင္ငံေရး၊ ေယာဂ က အေယာင္ေဆာင္ထားတာ တဲ႔။ ေယာဂ ဆရာက ဒါတင္မကဘူး၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုလည္း လႉံ႕ေဆာ္ဖူးတယ္။ ၿပဳံးမိတာက အဲဒါပါ။ မီဒီယာက ဝင္ေထာက္တယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုသာ ေျပာတယ္။ သူကေတာ႔ အေမရိကန္ျဖစ္ ပရိုက္ဘိတ္ ဂ်က္ေလယဥ္ကို စီးတာ တဲ႔။

၂။ အိုလံပစ္လည္းၿပီးေရာ မယ္မယ္ရရ ဆုမရ လိုက္တဲ႔ အိႏၵိယ
တိုင္းမ္ သတင္းစာက ဖြင္႔ခ်လိုက္တယ္။ စားပြဲတင္းနစ္ မွာ အားကစားသမား ၁၇၃ ေယာက္ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ႔တယ္။ ၅၅ ေယာက္က တ႐ုတ္ေသြး။ ၄၅ ေယာက္က တရုတ္ျပည္ ေမြး။ ဘရာဇီးက Lin Gui ၊ အေမ႐ိက ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ Ariel Hsing ၊ လူဇင္ဘတ္က Xia Liam Ni ၊ တူရကီက Bora Wong ။ အားလုံး တ႐ုတ္ေတြ။ ၂၃ ႏိုင္ငံ ခြဲၿပီး ၿပိဳင္ေနၾကတာ။ အဲဒါ အင္တာေန႐ွင္နယ္ အားကစား လား တဲ႔။ မဆိုးဘူး။ ခရစ္ကက္ထက္ေတာ႔ ၾကည့္လို႔ ပိုေကာင္းတယ္ ထင္တာပဲ။

၃။ အာဆင္နယ္ ေဘာလုံးသမားအသစ္ ဂ်ာမနီက ပိုေဒါစကီး
ဂိုးသြင္းေတာ႔ အာဆင္နယ္ ပရိႆတ္ေတြက ဂုဏ္ျပဳရင္း ေအာ္ၾကတယ္။ "Lukas Podoski scores goals when he wants" တဲ႔။ ေနာက္တာမွတ္ေနတာ။ တကယ္ရယ္။ ျမန္မာလိုေတာ႔ သေရာ္ ေနသလုိပဲ။ သူဂိုးသြင္းခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ ဂိုသြင္းတယ္ ရယ္လို႔။ ဒါနဲ႔ မိုက္တိုင္ဆန္ ကလည္း သူ႕ One-man ရိွဳးမွာ ကတိေပးထားခဲ႔တယ္။ က်ေနာ္ ကတိေပးပါတယ္။ ပရိသတ္ေတြ အားလုံး နားရြက္ ႏွစ္ဖက္နဲ႔ အိမ္ျပန္ရပါေစမယ္ တဲ႔။ ကိုယ္႔နားရြက္ကို သူေျပာမွ ျပန္ စမ္းမိတယ္။



ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စတူးဒင္႔ေတြ အေပၚတူ နတီးေတြ ရေတာ႔မယ္

ဟဲမင္ေဝး တို႔ အုပ္စုက အဂၤလိပ္စာ၊ စကား မဟုတ္ အမယ္ရကန္ လင္းေဂြ႔ တဲ႔၊
ဟုတ္တယ္၊ ဒီေကာင္ေတြက " ယ " သံေတြ အကုန္ျဖဳတ္တာ။

ဘယ္ကလာ စက်ဴးဒင္႔ ရမွာတုန္း။ တီယူ = တူ ေပါ႔။ စတူးဒင္႔၊ အေပၚတူ နတီ။
မနက္ပိုင္း သတင္းဆို နယူးစ္ ကေန ႏူးစ္ ေျပာင္းတယ္။ ႏ်ဴးကလီးယား မဟုတ္ ႏူး ခလ်ား။
တစ္ခုခု မွာဖို႔ ( Menu ) မင္ႏ်ဴး ၾကည္႔စရာ မလို မဲန္ ႏူး ဆို ရၿပီ။

ဗရိတိ႐ွ္ က အသံထြက္ မၿငိမ္ဘူး။
Sch ေတြကို စကူး လုပ္လိုလုပ္၊ ရွက္ဒ်ဴး လို႔ ထြက္လိုထြက္။ အမယ္ရကန္ လင္းေဂြ႔က စကူးလ္၊ စကက္ ဒူးလ္ တဲ႔။
မယုံရင္ၾကည္႔ school စကူးလ္၊ schedule ရွက္ဒ်ဴး လ္ တဲ႔။ ဘယ္ကလာ၊ စကူးလ္၊ စကက္ ဒူးလ္။
တာဝန္ ႐ိွတယ္၊( duty )ဒူးတီ ေပါ႔၊ ဘယ္လိုလုပ္ ဂ်ဴတီမွာတုန္း။ ဒီယူ ဒူ။ လူတိုင္းသိ။

ဒီေကာင္ေတြက အို သံေတြ တစ္ဝက္ ေဖ်က္တယ္။ ဟဲမင္ေဝး ေျပာတယ္၊ ပ်င္း လို႔ တဲ႔။
ေဟာ႔ ေဒါ႔တ္ လား၊ ဘယ္ကလာ၊ ဟာ႔ ဒါ႔ဂ္။
ေဆး႐ုံဆိုလို႕မ်ားေဟာ္စပီတယ္ မေနနဲ႔ ဟာ ႔စပဒယ္။
ဟက္ဗ္တူေတြ မလိုဘူး၊ got to go ဂါ႔ တာ႔ ဂိုး ဆို ရေနၿပီ။ အိုင္ ဂါ႔ဒါ႔ဂါ႔ ဆို နားလည္ၿပီ။

ဟဲမင္ေဝး ေျပာတာကို သေဘာတူတယ္။
သူတို႔ အသံမွာ " တ " ကေန " ဒ " ကို ေျပာင္း၊ " ဒ " ကေန " န " ကို ေျပာင္းတယ္။
ေဝါထား ( water )ကေန ေဝါဒါး၊ ဝန္႔ တူ( want to )ကေန ဝႏၷ ( wanna )၊ အိုင္ ဝႏၷ ဂါ႔တ္ အ ခပ္ ပါ႔ဖ္ ေဝါးဒါး။

တူရွင္ ( က်ဴ႐ွင္ မဟုတ္ ) ဆရာေတြ ေျပာသလို ေအာ႔ဖင္း ( often ) မွ မွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သြားၿပီ။
ေအာ႔ဖတင္ လည္း မွန္တာ ပဲ။ ဘီဘီစီ ကို ေမးၾကည့္၊ ဗိြဳက္ စ္ ဖ္ မာ႔ရိက ( The Vice of America ) ကို နားေထာင္ၾကည့့္။

" ယ " သံေတြကို ဖ်က္၊ " အို " သံေတြ ကို တစ္ဝက္ေပမယ္႔ " ရ္ " သံက်ေတာ႔ သယ္လာခဲ႔ၾကျပန္ေရာ၊
မက္တာရ္ ( matter ) တဲ႔၊ မိုဟာမက္ ဆင္း ေလာက္ေတာ႔ ရွည္စရာ မလိုဘူး။
မက္တာရ္ တစ္လုံးထဲဆို ရ္ သံက မသိမသာ၊ ေနာက္မွာ သရ ႐ိွရင္ မက္တာ ေရာ ဖ္( matter of )၊
စတား ေရာဖ္ ( star of ) ေတြ ျဖစ္ျပန္ေရာ၊အီးသား ကိုေတာ႔ ပ်င္းလို႔ မေျပာေဒါ႔ဘူး။

ဂ်ဲပဲ န္တို႔ ခိုရီးယားတို႔ ( ခိုးရယား၊ ပိုျပန္တဲ႔ အခါ) လိုပဲ
တို႔ စတူးဒင႔္ေတြလည္း အေပၚ တူနတီေတြ ရေဒါ႔မယ္။
ဆီးယား လိတ္ ဒါ။


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

သက္သာတဲ့ ေက်ာင္းဆရာဘဝ (တဲ့လား)

ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြေတြထဲက အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေနတဲ့ စီးပြါးေရးသမားတစ္ေယာက္က ဘဏ္ကေနအနားယူၿပီး ေက်ာင္းဆရာေျပာင္းလုပ္ဖို႔ စိတ္ကူးရွိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတယ္။

“ဘဏ္မွာလုပ္ရတာနဲ႔စာရင္ စိတ္ဖိစီးမႈအမ်ားႀကီး သက္သာေစပါလိမ့္မယ္” လို႔ သူက ေျပာတယ္။
“ၿပီးေတာ့ အလုပ္သြားခ်ိန္ကလည္း မနက္သံုးနာရီ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ညေနသံုးနာရီမွသြားလို႔ ရႏိုင္တာပဲေလ” လို႔ သူ႔ဇနီးက ဝင္ေထာက္ခံေပးျပန္တယ္။

သူသာမကဘူး၊ စီးပြါးေရးနယ္ပယ္က သူ႔လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ဇာတ္တူသားစားေနရတဲ့ စီးပြါးေရးေလာကကိုစြန္႔ၿပီး ဝင္ေငြလည္းေကာင္း၊ လစာနဲ႔ ခြင့္ရက္ရွည္ရွည္လည္း ရႏိုင္တဲ့ ပညာေရးဘက္ကို ဦးလွည့္ၾကဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေနေၾကာင္း သူ မၾကာမၾကာ ေျပာတတ္တယ္။

သိပ္ေကာင္းတဲ့ အၾကံဉာဏ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလူေတာ္ႀကီး (Smart Guys) ေတြ ေက်ာင္းဆရာလစာမယူခင္ ေက်ာင္းဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ဘာေတြလိုအပ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ အသိေပးထားသင့္ပါတယ္။

လြယ္လြယ္ကူကူလည္းျဖစ္ေအာင္ Reality Show ျဖစ္တဲ့ “Survivor” ထဲကအတုိင္း သူတို႔ကို ခိုင္းၾကည့္ဖို႔ စိတ္ကူးေပါက္မိတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ေတြက ပညာေရးနဲ႔ေတာ့ ဆက္စပ္ေနရမွာေပါ့။

ကြ်န္ေတာ့္အၾကံက ဒီလိုပါ။
စီးပြါးေရးေလာကထဲက လူ (၁၂) ေယာက္ကို စာသင္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းစီမွာ ေလယာဥ္ေပၚကေန ခ်ထားေပးမယ္။
အဲဒီမွာ မိုဘုိင္းဖုန္းမရွိ၊
အတြင္းေရးမွဴးမရွိ၊
ဘလက္ဘယ္ရီမရွိ၊
စတားဘတ္ (ေကာ္ဖီ) မရွိ။ ဒိတ္ေအာက္ၿပီး ေရးလို႔မရေတာ့တဲ့ ေဆာ့ပင္ေတြရွိမယ္။
သူတို႔အသံမထြက္တတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ နာမည္စာရင္းေတြရွိမယ္။
လစာ (၈၀) ရာခိုင္ႏႈန္းျဖတ္တာ ခံရမယ္။

ေက်ာင္းဆရာတိုင္းကို ေက်ာင္းသားေလးဆယ္စီရွိတဲ့ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေသာ့ခတ္ထားမယ္။ ေက်ာင္းသားေလးဆယ္ထဲမွာ ဟိုက္ပါအက္တစ္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသားငါးေယာက္၊ ဆြံ႔အေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေယာက္၊ အဂၤလိပ္စကားလံုးဝ မေျပာတတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေျခာက္ေယာက္၊ ဘီေဟးဗီးယားျပႆနာနဲ႔ ေက်ာင္းသားခုႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္က လံုးဝစိတ္မႏွံ႔ရွာဘူး။

ပညာသင္ၾကားေရး အေထာက္အကူတစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိမယ္။ သူမကေတာ့ သူမရဲ႕လံုၿခံဳေရးအတြက္ ဝတ္စံုထူထူခ်ဳပ္ေနရတာနဲ႔ ဘာမွအကူအညီ မေပးႏိုင္ဘူး။

လုပ္ေဆာင္ရန္- တစ္။
ေက်ာင္းရဲ့ေခါင္မိုးေတြကို လံုးဝမထိေစဘဲဲ အမိုးေတြ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ့ေခါင္းေပၚ၊ ထိုင္ခံုေပၚ က်လာေအာင္ လုပ္ရမယ္။

လုပ္ေဆာင္ရန္- ႏွစ္။
ငိုေနတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို မေအာ္၊ မေငါက္ဘဲဲ အငိုတိတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။

လုပ္ေဆာင္ရန္- သံုး။
ကိုယ္စီမွာပါတဲ့ ဘာလက္နက္ကိုမွ အသံုးမျပဳဘဲ ေက်ာင္းသားေတြဆီက ေသနတ္၊ ဓား၊ ထရန္စမစ္တာနဲ႔ အျခားေပါက္ကြဲေစႏိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြရေအာင္ သိမ္းယူရမယ္။

ဒါေတြအားလံုးကို ကြ်မ္းက်င္ၿပီဆိုရင္ ေက်ာင္းဆရာေလာင္းေတြအားလံုး တကယ္စိန္ေခၚမႈကို ရင္ဆိုင္ႏိုင္ပါၿပီ။ ေက်ာင္းဆရာတိုင္းကို ေက်ာင္းသား (၄၀) ကို သင္ၾကားေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လိုအပ္တဲ့သင္ရိုးညႊန္းတမ္းနဲ႔ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြ ေပးေစပါမယ္။ အမွန္တကယ္ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီဖို႔ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းကေတာ့ ႏွစ္ပတ္တစ္ခါ အသစ္ေရးဆြဲပါမယ္။

ေန႔ခင္းမွာ ေန႔လည္စာစားခ်ိန္ တစ္နာရီစီ ရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ကစားကြင္းထဲမွာ ႀကီးၾကပ္ရမယ့္တာဝန္၊ ခ်က္(စ္) ကစားရာမွာ ေစာင့္ၾကည့္ေပးရမယ့္ တာဝန္ေတြေၾကာင့္ ထမင္းေတာ့ ေျဖာင့္ေျဖာင့္စားရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အခ်ိန္ျပည့္သင္ၾကားေရးတာဝန္ကို ယူရၿပီဆိုတာနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္သူအားလံုးဟာ ဒါေတြ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ေန႔တိုင္း ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ အစည္းအေဝးသံုးႀကိမ္ တက္ရမယ္။ သင္ၾကားေရးနည္းပညာသင္တန္း တက္ရမယ္။ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ မိနစ္(၂၀) စကားေျပာရမယ္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေထာင့္သံုးရာထဲက ေက်ာင္းသားဆိုးတစ္ေယာက္ကို ခြဲျခားသိႏိုင္တယ္လို႔ ခပ္တည္တည္ ဟန္ေဆာင္တတ္ရမယ္။ ေကာလိပ္ဝင္ခြင့္ စာေျခာက္ေစာင္ ေရးရမယ္။ ရံပံုေငြရွာေဖြေရး အစီအစဥ္တစ္ခု ေရးဆြဲရမယ္။ ေဖာင္ (၁၇) ခု ျဖည့္ရမယ္။ စာမ်က္ႏွာ ငါးမ်က္ႏွာရွိ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ့ ရီပို႔(ထ္) ေရးရမယ္။ ေက်ာင္းသားတိုင္းရဲ႕ ဆိုရာမွာ သူတို႔တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ေက်ာင္းသားကိုးေယာက္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပညာရပ္ဆိုင္ရာ မာစတာဒီဂရီ ယူရမယ္။

ညတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အက္ေဆးေလးဆယ္ကို အိမ္ယူသြားရမယ္။ အက္ေဆးေတြက စာလံုးေပါင္းအမွားေတြနဲ႔ျဖစ္တယ္။ မွင္နီကို လက္ကမခ်ပဲ ေခါင္းကို တဗ်င္းဗ်င္းကုတ္ရင္း အမွားေတြကိုျပင္ၿပီး အမွန္ျပန္ေရးေပးရမယ္။

တနဂၤေႏြေန႔တိုင္းမွာေတာ့ အားကစားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့တာဝန္ကို တိုးၿပီးယူရမယ္။ မိမိဖက္လွည့္ၿပီး တခြီးခြီးႏွာေခ်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ကစားကြင္းကို ျပင္ဆင္ရင္း နည္းျပေပးရမယ္။

ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ ဆရာေတြဟာ ဘဏ္ေတြက ပိတ္ေပးတဲ့ပိတ္ရက္မွာပဲ ဘရိတ္ရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ အျခားေက်ာင္းေတြနဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ျခင္းကတူေနေတာ့ အပန္းေျဖအနားယူလို႔ရတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ဘြတ္ကင္လုပ္ဖို႔က အျမဲတမ္းေနာက္က်ေနၿပီး တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘြက္ကင္လုပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနရမယ္။

ဒါပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာ “Survivor” ၿပိဳင္ပြဲ ၿပီးပါၿပီ။
ဘဏ္ကမိတ္ေဆြလူေတာ္မ်ား ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ အခုပဲ စာရင္းေပးခဲ့ၾကေတာ့မလား။
နည္းနည္းထပ္ၿပီး စဥ္းစားၾကဦးမလား။

By Nury Vittachi
( မစၥတာ ဂ်င္း (မ္) က ဘဏ္အရာရွိေတြကို သေရာ္ရံုသာမက ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာနနဲ႔ ေက်ာင္းသားမိဘေတြကိုပါ ခပ္ပါးပါး သေရာ္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးမို႔ သေဘာက်လို႔…….)


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ

နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

စကၤာပူႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ
ေက်ာင္းေပါင္းစံု စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ


Invitation

ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္းတို႔ခင္ဗ်ာ
ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)မွ ႀကီးမွဴးကမကထျပဳ၍ စကၤာပူႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားအား စုေပါင္းဝါဆိုသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပြဲ အခမ္းအနားကို ေအာက္ပါအတိုင္း က်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္၊ ကြ်န္မတို႔ႏွင့္အတူ ပါဝင္ကုသိုလ္ယူ လွဴဒါန္းဆက္ကပ္ႏိုင္ၾကေစရန္အလို႔ငွာ နိဗၺာန္ကိုအက်ိဳးေမွ်ာ္၍ တိုက္တြန္းႏွိဳးေဆာ္အပ္ပါသည္။

က်င္းပမည့္ေနရာ...
မဂၤလ၀ိဟာရ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း
30 Jalan Eunos, Singapore 419495
က်င္းပမည့္ေန႔ရက္...
၂၀၁၂၊ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔။ ၁၃၇၄ ခုႏွစ္၊ ဝါေခါင္လဆန္း (၂) ရက္။
က်င္းပမည့္အခ်ိန္...
ညေန ၄း၀၀ မွ ၆း၃၀ နာရီအထိ
နတ္လမ္းညႊန္
Nearest MRT Station : Eunos MRT
Bus: 21, 60, 63, 93, 854

***လွဴဖြယ္ဝတၱဳမ်ားကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အဘိဓမၼာအသင္းသူ၊ အသင္းသား အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ လူငယ္မ်ားထံတြင္ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္း လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခမ္းအနားတြင္ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လာေရာက္ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ကုသိုလ္ယူပူေဇာ္ႏိုင္ၾကပါသည္။
၁။ ပရိကၡရာရွစ္ပါးတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၅၀ (S$ 50) ။
၂။ သကၤန္းတစ္စံုလွ်င္ ေဒၚလာ ၃၀ (S$ 30) ။
၃။ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ယပ္၊ နီသီဒုိင္(တစ္မ်ိဳးလွ်င္) ေဒၚလာ ၁၀ (S$ 10) ။

ဆက္သြယ္ရန္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား
ဦးျမင့္သိန္း-၈၁၅၉၃၉၈၉၊ ကိုစည္သူေအးကို-၉၁၀၈၃၆၇၈၊ ကိုေဇာ္မ်ိဳးမင္း-၉၀၄၇၉၃၇၄၊ မခင္စန္းယု-၈၂၉၈၆၂၉၇၊ မခင္စႏၵာ-၉၆၇၅ ၈၉၂၂၊ မျဖဴမြန္သန္႕-၈၅၁၁၀၁၈၇၊ မသန္းလဲ့ခိုင္ - ၉၂၇၇၀၂၄၉

အသင္းသူ၊ အသင္းသားမ်ား
လူတိုင္းအတြက္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား စုေပါင္းက်င္းပေသာ
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တတိယအႀကိမ္ စကၤာပူႏိုင္ငံ ေက်ာင္းေပါင္းစံု ဆရာေတာ္မ်ား၏ ဓမၼသဘင္
ပထမေန႔ 12-8-12 (Sun) 7း45 pm to 9:00 pm
Mingala Vihara (near Eunos MRT)


For more information, please visit  Dhammadownload & livedhamma

ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔....................
ေဆာ႔ ေနခ်က္၊ ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္၊ ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္၊ ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ က
တ႐ုတ္ အႏၵိယ ခဏ..... မႂကြားၾကပါနဲ႔ဦး။

ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဟူသည္ ေတာင္ကို႐ီးယား။
ေဆာ႔ ေနခ်က္ ဟူသည္ အိုလံပစ္မွာ အေမရိက၊ တ႐ုတ္၊ အိမ္႐ွင္၊ ႐ုရွား တို႔ေနာက္က နံပါတ္ ငါး ခ်ိတ္ေနၿပီး ဆု ၂၇ ခု မွာ ေရႊက ၁၃ ခု။ ေငြ ၄၊ ေၾကး ၄။

ေဟာ႔တ္ ေနခ်က္ဟူသည္ ကိုရီးယား ဒရားမား ဇာတ္ကားမ်ားကိုဆိုလိုသည္။ ျမန္မာ ဘိုးဘိုး ဖြားဖြား တို႔ ရွက္ေနစရာမလို၊ တစ္ကမာၻလုံး အနည္းဆုံးအာရွတစ္တိုက္လုံး က ဘိုးဘိုး ဖြားဖြားလည္းထိုင္ၾကည့္ေနၾကရသည္။ မဇၩိမေဒသ အပါအဝင္။

ေပ႔ါပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ေက ေပါ႔ပ္ ( K-Pop )ကိုဆိုလိုသည္။ ဂ်ပန္ေတြ အပါအဝင္ လက္ေျမွာက္ထားရသည္။

ေတာ႔ပ္ ေနခ်က္ ဟူသည္ ဆမ္ေဆာင္း ဂလက္စီ တက္စ္ တည္း၊ သူ လုပ္လို႔ ႏိုကီယာ ဗုန္းဗုန္းလဲက်သြားၿပီ၊
အခု ပန္းသီးနဲ႔ သူတင္ကိုယ္တင္။ ဟန္းဖုန္းမွာ ကမာၻ႕တစ္။

တကယ္ဆို တ႐ုတ္ အႏၵိယ မီလ်ံနာေတြဆိုတာ ၁၉ ရာစုက အေမရိကန္ မီလ်ံနာေတြလိုပါဘဲ။
ျပည္တြင္း ဆင္းရဲသားေတြကို ေဈးခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ ခိုင္းၿပီးျဖစ္လာတာ မ်ားတယ္။
အဂၤလိပ္ ႐ုံးသုံးစကားျဖစ္မွ ကမာၻမွာ "တစ္" ဆိုတဲ႔ လီကြမ္းယုတို႔လည္း ဆင္ျခင္စရာ။

၂၁ ရာစု အာရွက်ားက တ႐ုတ္ အႏၵိယမဟုတ္၊ ဂ်ပန္ျပဳတ္၊ ႏိုင္ငံ တစ္ျခမ္းပဲ႔ ဗိုလ္လုပ္ေနတယ္။
Well-rounded အျဖစ္ဆုံး။ အရည္အေသြး တစ္ျခမ္းမပဲ႔။

ျမန္မာျပည္ကိုေတာင္မွ ေတာင္ ျမန္မာ ေျမာက္ ျမန္မာ ( South Myanmar and North Myanmar )
ခြဲပစ္လိုက္ရေတာ႔ မလိုလို။
ဟၽြန္ဂ်ဴးတို႔ ႏိုင္ငံမို႔ အမႊမ္းတင္ေနတာ မဟုတ္ရပါ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Troublemaker and Troubleshooter

တကၠစီျဖင့္ ခရီးသြားခိုက္ တကၠစီသမားက သူက ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း မိတ္ဆက္စကားဆို၏။ ကိစၥမရွိ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေမာင္းေသာ တကၠစီ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမစီးရဟူေသာ ပညတ္ခ်က္မရွိ။ သူက ဝမ္းမီလ်ံတန္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမး၏။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အရိုးရွင္းဆံုးႏွင့္ အဓိကအက်ဆံုးအဆံုးအမက ဘာနည္း ဟူေသာေမးခြန္းျဖစ္၏။

စာဖတ္သူမ်ားကူ၍ စဥ္းစားေပးေစလို၏။ အလြန္ခက္ေသာ ေမးခြန္းပါတည္း။ အဓိကျပႆနာက “အရိုးရွင္းဆံုး” ဟူေသာ ဝိေသသနျဖစ္၏။ ထိုစကားမပါလွ်င္ သစၥာေလးပါးဟု ေကာက္ေျပာလို႔ရ၏။ သစၥာေလးပါးက မရိုးရွင္းလွ။ ဒုကၡျဖင့္စ၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လား၊ ပို၍ေဝးသြား၏။ ကမၼဝါဒ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ျပက္ရယ္ပင္ျပဳခ်င္ၾက၏။ သံသရာဝါဒ၊ ျငင္းခံုၾကဆဲျဖစ္၏။ အေျပးအလႊား စဥ္းစားမိ၏။ မရ။

ကံေကာင္းသည္။ သူကပင္ သဲလြန္စေလးေပးလိုက္သည္။
“သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္ဖို႔လား”

ထိုအခါက်မွ ဘုရားရွင္၏ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုး ဂါထာေလးေခါင္းထဲေရာက္လာ၏။ လူတိုင္းသိၾက၏။ “ မေကာင္းမႈေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား” ဟူေသာစကားျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္-

“မဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၏ အေရးအႀကီးဆံုး နံပါတ္တစ္သည္ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရး” ျဖစ္သည္ဟု ေျဖလိုက္မိ၏။

မွန္သည္ဟု ထင္၏။ မေကာင္းမႈေရွာင္ျခင္းသည္ လူယုတ္မာမျဖစ္ေရးအတြက္ က်ားကန္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ထိုမွေနာက္ “ ေကာင္းမႈေဆာင္” ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ကို တက္လွမ္းရ၏။

ေရွာင္ဟူသည္ မေကာင္းမႈမွသာ ေရွာင္လို႔ရ၏။
ေဆာင္ဟူသည္ ေကာင္းမႈကိုသာ ေဆာင္ရ၏။

အဂၤလိပ္စကားျဖင့္ေျပာလွ်င္ Don’t ႏွင့္ Do တို႔ ျဖစ္ၾက၏။ ကိုုယ္က်င့္တရားေရးရာ၌ Don’t ၿပီးမွ Do တာက လမ္းစဥ္က်၏။ မဒုန္႔ပဲ ဒူးလွ်င္ေကာ မရဘူးလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ ရေတာ့ ရလိမ့္မည္ထင္သည္။ ေဒသနာကေတာ့ ဤသို႔မဆို။

စာသင္ခန္းထဲ၌ျဖစ္ေစ၊ Dhamma Talk မ်ား၌ျဖစ္ေစ၊ ဤေမးခြန္းကို မၾကာမၾကာေမးမိ၏။ အေျဖမ်ား ကြဲျပား၏။

“ငါးပါးသီလလံုလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီလား”
ငါးပါးသီလလံုကာမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ၿပီဟု ေျပာရန္ခက္၏။ ေသခ်ာသည္က သူယုတ္မာေတာ့ မဟုတ္ၾကေတာ့။ ငါးပါးသီလသည္ “မေကာင္းမႈေရွာင္” ဟူေသာ ပထမစကားေတာ္တြင္သာပါ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ မသတ္ရံုမွ်ျဖင့္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ကယ္လိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ မခိုးရံုမွ်ျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္၊ ေပးလိုက္မွ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္သြား၏။ ကယ္ျခင္းႏွင့္ ေပးျခင္းသည္ ဒူး (Do) မ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ ဒုတိယစကားေတာ္ျဖစ္သည့္ “ေကာင္းမႈေဆာင္” တြင္ အက်ံဳးဝင္သြားၾကေတာ့၏။

ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးသီလတို႔သည္ ဒုန္႔ (Don’t) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အျခားအျခားေသာ ဒုန္႔(Don’t) မ်ားလည္း ရွိႏို္င္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားက အဘယ္နည္း။ က်ယ္ေျပာလြန္းလွ၏။ မဂၤလသုတ္ တစ္သုတ္လံုးလိုလိုသည္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အေသဝနာစ ဗာလာနံက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ အာရတီ၊ ဝိရတီ ပါပါက (Don’t) ဒုန္႔ျဖစ္သည္။ ဤသံုးပါးမွလြဲလွ်င္ ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ေမတၱာသုတ္က တစ္သုတ္လံုး ဒူး (Do) ျဖစ္သည္။ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္တစ္သုတ္လံုးက ဒူး (Do) မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဒူးကားမ်ားလွ၏။

ထိုအဆံုးအမတို႔ကုိ ေကာက္ခ်က္ဆြဲရေသာ္-
၁။ လူယုတ္မာ မျဖစ္ေရးက လြယ္၏( ငါးပါးမွ် ေရွာင္လွ်င္ပင္မဆိုး)
၂။ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ေရးက မ်ားစြာပိုခက္၏ (အေရအတြက္ မ်ားလွ၏)

သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရွာင္ၿပီမွ ေဆာင္ရမွာလားဟု ေမးရန္ရွိ၏။ မဟုတ္ေပ။ ဤႏွစ္လမ္းသည္ ခြဲေလွ်ာက္ရမည့္ လမ္းမ်ားမဟုတ္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္၍ ရႏိုင္သည္။ ပူးတြဲေလွ်ာက္လွ်င္ ပို၍ခရီးေရာက္လိမ့္မည္ထင္သည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေရွာင္လိုက္ကာမွ်ျဖင့္ ေဆာင္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္သြားတတ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ အသားေရွာင္လုိက္ကာမွ်ျဖင့္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာတို႔ကို ေဆာင္လိုက္မိလ်က္သား ျဖစ္သြားျခင္းမ်ိဳးတည္း။ ( သတ္သတ္လြတ္ဝါဒကို ေဆြးေႏြးေနသည္မဟုတ္ပါ)

ဗုဒၶဘာသာကို အဂၤလိပ္လို ၿခံဳေျပာၾကရာ၌ “Gradual Practice” ဖြင့္ဆိုၾကၿပီး ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ (သို႔) သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ- ယင္းအဆံုးအမတို႔က “Cannot be practiced separately” ဟုလည္း ဆက္ေျပာၾကရသည္။ တစ္ဆင့္ျခင္းတက္လမ္းစဥ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ေလွကားထစ္မ်ားကဲ့သုိ႔ အထက္ေအာက္ တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ တက္လို႔ကလည္း မရတတ္ေပ။ ခရီးမေရာက္ဟု ဆိုလိုသည္။ သီလ ပရိေဓာတာ ပညာ၊ ပညာ ပရိေဓာတံ သီလ ( သီလျဖင့္ ပညာကိုေဆး၊ ပညာျဖင့္ သီလကိုေဆး) ဟု မိန္႔ခဲ့သည္မဟုတ္ပါလား။

ေနာက္ဆံုး “ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား” ကား ဘာဝနာကိစၥမ်ား ပါဝင္ေနသျဖင့္ ဖြင့္ဆိုရန္ အလြန္ပင္ေလးလံသြားေတာ့၏။

သာမန္ အရပ္စကားျဖင့္ဆိုလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ ဘာမွေထြေထြထူးထူး မရွိသျဖင့္ ဘာမွမခံစားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္က လက္ေဝွ႔ပြဲၾကည့္ေနစဥ္ ေနာက္က (၇) ႏွစ္သားခန္႔ကေလးက ေခါင္းကုိ တျဖန္းျဖန္းရိုက္တာ ခံခဲ့ရဖူးသည္။ လက္ေဝွ႔ပြဲကလည္းေကာင္း၊ ဆိုင္းသံဗုံသံကလည္း ဆူညံ၊ ထိုကေလးက ထိုဆိုင္းသံမ်ားစည္းခ်က္အတိုင္း စီးေမ်ာကာ ေခါင္းကိုစည္းဝါးမိမိ ရိုက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္တိုတိုျဖင့္ လွည့္ၾကည့္မိေသာအခါ သူ႔ကို္လွည့္ၾကည့္သည္လည္းမသိ၊ သူက သူမ်ားေခါင္းကို ရိုက္ေနသည္လည္းမသိေသာ ထိုကေလး၏ အျပစ္ကင္းေသာ မ်က္ႏွာေလးကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ထိုအခါ-
၁။ သူ႔ကို (ထိုကေလးကို) လက္တံု႔ျပန္ေနစရာမလို (ေရွာင္)
၂။ သူ႔ကိုပင္ (သို႔) သူႏွင့္ပင္ေရာ၍ ေပ်ာ္သလုိလို ခံစားလိုက္ရ၊ မုဒိတာပြါးလိုက္ရသည္ (ေဆာင္)
၃။ စိတ္ထဲမွာ ရွင္းသြားသျဖင့္ လက္တံု႔မျပန္လိုက္ရေလျခင္းဟူေသာ ေဒါသ၊ အာဃာတလည္း ကင္းသြား၏။ ၿငိမ္းေအးသြား၏။ (ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား)

ေရွာင္ဟူသည္ ဝါရိတၱ သီလတည္း။ (to be avoided)
ေဆာင္ဟူသည္ စာရိတၱ သီလတည္း။ (to be fulfilled)
ျဖဴေအာင္ စိတ္ထားျခင္းသည္ ေရွာင္လိုက္ရ၊ ေဆာင္လိုက္ရသည့္အတြက္ စိတ္ထဲမွာ စႏိုးစေနာင့္ မျဖစ္ျခင္းတည္း။ (to be purified)

မႏိုင္သျဖင့္ ငံု႔ခံရေသာအခါ ဝါရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသရွိ၏။ မေကာင္းတတ္၍ ေပးလိုက္ရေသာအခါ(သို႔) ေၾကာက္၍ အရိုအေသေပးလိုက္ရေသာအခါ စာရိတၱသီလျဖစ္၏။ စိတ္ထဲမွာ အာဃာတရွိ၏။ ထိုအခါ ေရွာင္ျခင္း၊ ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ဆင္းရဲရ၏။ ဤသည္မွာ တတိယ ေဒသနာကို(ျဖဴေအာင္ စိတ္ကုိထားကို) မႏိုင္နင္းျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထိုတတိယေဒသနာကို မႏိုင္နင္းလွ်င္ သီလရွိေသာ္လည္း စိတ္ညစ္ရတတ္၏။ သီလဟူသည္ ကာယကံကိစၥ၊ ဝစီကံကိစၥတည္း။ တတိယေဒသနာကား သမာဓိ၊ ပညာကိစၥတည္း။

ရိုက္ခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ရိုက္၊ ဆဲခ်င္ရင္ စိတ္ထဲက ဆဲ၊ သီလမက်ိဳးဟု ေျပာေသာအခါ လူငယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ရယ္ၾက၏။ အမွန္မူ ဤစကားက မွန္၏။ သို႔ေသာ္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိိတ္ေပါက္ျခင္းက မေကာင္း။ မေကာင္းေသာ္လည္း သမာဓိ၊ ပညာကို မႏိုင္လွ်င္ ရိုက္ခ်င္စိတ္၊ ဆဲခ်င္စိတ္က ခ်ိဳးႏွိမ္၍ မရေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ “Buddhist teaching is a gradual practice” ဟူေသာ စကားေလးကို ႀကိဳက္မိ၏။ ထို႔အတူ “It cannot be practiced separately” ဟူေသာ စကားကို ပို၍ေလးစားမိ၏။

ထိုမွေနာက္ (၂၁) ရာစုလူသားႏွင့္ကိုက္ညီေသာ အိုင္တီေဝါဟာရေလးကုိငွားၿပီး ဘာသာျပန္ၾကည့္၏။

၁။ သဗၺ ပါပႆ အကာရဏံ၊
မေကာင္းမႈေရွာင္
Don’t be a troublemaker,
၂။ ကုသလႆူ ပ သမၸဒါ
ေကာင္းမႈေဆာင္
Be a troubleshooter,
၃။ သ စိတၱ ပရိေယာ ဒါပနံ၊
ျဖဴေအာင္ စိတ္ကိုထား
Delete all unnecessary files and data!
၄။ ဧ တံ ဗုဒၶါန သာသနံ။
အဲဒါ ဘုရားရွင္တိုင္းရဲ့ အမွာစကား-
How to keep your PC quick and clear.


ဤေဆာင္းပါးအတြက္ ထိုတကၠစီဆရာကို ေက်းဇူးစကားေျပာလိုက္မိ၏။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.