လြဲသူ

( အခန္း တစ္ )
" ဂ်ိန္း ဂ်လိန္း "
"         "
"         "
"         ? "
" တကယ္ မ႐ိွလို႔ပါ ေမာင္ရင္ ရယ္။ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ ႐ိွရင္ ေပးပါတယ္။
ေ႐ႊ၊ ေငြ( ေဖာရိန္း ေငြ၊ ဒိုမက္စတ္ ေငြ )၊ ကား၊ တိုက္၊ စူပါမားကက္၊ ကန္ထရိုက္၊
ဂရမ္ ႀကိဳက္တာေတြ အားလုံး ယူ သြားပါ "

"         ? "
" တစ္ခုမွကို မ႐ိွတာပါ၊ ဘုရား စူး ပါရေစ ႐ဲ႕ "
"         ? "
" ေဒၚေဒၚ အမ်ိဳးသား မွာလည္း တကယ္ မ႐ိွတာပါ၊ ေဒၚေဒၚ သိတာေပါ႔ "

"         !"
"စိတ္ခ်ပါကြယ္၊ ေနာက္ သုံးႏွစ္ဆို မင္းလိုတာ စုထားေပးပါ႔မယ္။ အခု အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ "

( အခန္း ႏွစ္ )
" အဲဒီ လူ သူလိုခ်င္တာ ရမသြားဘူး ဆို၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ။ အဖြားႀကီးကလည္း အငုိေကာင္း လို႔ ျဖစ္မယ္ "
" ငါေတာ႔ အဘိုးႀကီး အဖြားႀကီး ဆီမွာ တကယ္ မ႐ိွတာလို႔ ယုံတယ္ "
" ဒါနဲ႔ အဲဒီ လူ လိုခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းက ဘာတဲ႔ လဲ "
" ျဗဟၼစိုရ္ တရား ေလးပါး တဲ႔။ တစ္ပါး ပါးကို လာေတာင္း တာ၊ ရိွသေလာက္ ေပါ႔ "
" ေအာ္.....၊ အင္း ........... "


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“လူနဲ႔နီးတဲ့ ဘုရား”

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာျဖစ္တဲ့ မဟာယာနဝါဒက ဆင္းသက္လာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုရိပ္ဟာ လူသားနဲ႔ေဝးကြာသထက္ ေဝးကြာလာၿပီး နတ္နဲ႔ပိုပိုတူေနပါေတာ့တယ္။ သာမာန္လူေတြလုပ္တာကိုင္တာေတြကိုဆိုရင္ ဘာမွမလုပ္၊ လုပ္စရာပင္မလိုေတာ့သေလာက္ ဖြင့္ဆိုလာခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ ေရွ႕ပိုင္းအက်ဆံုးမွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပံုရိပ္ကေတာ့ ဘုရားျဖစ္လို႔ အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနတာကလြဲရင္ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကို ဘုရားလည္း ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကကိုပဲ ဘုရားတစ္ဆူအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခန္႔မွန္းထားသလို၊ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

တစ္ေန႔တာရဲ့အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရဟန္းရွင္လူေတြကို တရားေဒသနာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားရင္း အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစပါတယ္။ ဧည့္သည္ ေသာင္သည္ေရာက္လာရင္ အလုပ္အေကြ်း ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို အရိပ္ေအာက္မွာ ဖ်ာအခင္းခိုင္းၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အတူထိုင္ တရားဓမၼေတြ ညႊန္ျပေနတတ္ပါတယ္။ (D-1-152) ဘုရားရွင္ရဲ႕ေနာက္မွာ အရွင္အာနႏၵာ (သို႔) အျခားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ဘုရားရွင္ကို ယပ္ခတ္ေပးေနတတ္တယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ ( D-11-72, M-1- 83)

အခါတစ္ပါးမွာလည္း အရိပ္ေကာင္းတဲ့ ေတာထဲကိုၾကြၿပီး ေန႔ခင္းပိုင္းခဏအနားယူဖို႔ အရွင္အာနႏၵာကို ဖ်ာယူခဲ့ဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ (D-11-102) ဘုရားရွင္ဟာ တစ္ေန႔တစ္ၾကိမ္ပဲ ဆြမ္းဘုန္းေပးတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဆြမ္းခံထြက္ၿပီး ပင့္ဖိတ္္သူမ်ားရဲ့အလွဴကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ သတိအမွတ္နဲ႔ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီး ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း လက္ေတာ္၊ သပိတ္ေတာ္တို႔ကို ေဆးေၾကာေတာ္မူတယ္။( M-11-138-139)

သာမာန္လူေတြလိုပါပဲ ဘုရားရွင္ရဲ့ကိုယ္ခႏၶာဟာ ညစ္ေထးတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္အၿပီး အေပၚပုိင္းကိုယ္ခႏၶာ ေနစာလႈံတယ္ဆိုတာ စာေပမွာေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ (M-1-161)

မစားခင္ေရခ်ဳိးတဲ့အက်င့္ဟာ အိႏၵိယရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းဘုန္းမေပးမီမွာ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ ဆြမ္းဘုန္းေပးအၿပီးမွာတစ္ခါတစ္ရံက်ိန္းစက္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။(M1-250)ဒါေပမယ့္ဒီလုိက်ိန္းစက္ေတာ္မူျခင္းဟာ ေႏြရာသီလိုမ်ဳိးမွာျဖစ္တတ္ၿပီးဘုရားရွင္သက္ေတာ္ႀကီးရင့္လာမွလို႔ယူဆစရာရွိပါတယ္။သက္ေတာ္ေထာက္လာတဲ့ေနာက္ ေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ ေနစာလႈံတတ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။(S-V-216)


ဘုရားရွင္ဟာ အရွင္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို သတၱဝါေတြအတြက္ပဲ ေပးထားတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းေနလိုေတာ္မူတယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ အဲသလိုအခါမ်ဳိးမွာ အရွင္ျမတ္ကို မေႏွာက္ယွက္ဖို႔ အလုပ္အေကၽြးရဟန္းကို မွာၾကားထားတတ္ပါတယ္။ (D-1-151) တစ္ခါတစ္ရံ မည္သူ႔ကိုမွ အသိမေပးဘဲ တစ္ပါးတည္း တစ္ေနရာရာကိုလည္း ၾကြသြားေတာ္မူတတ္ျပန္တယ္။(S-111-95)

တစ္ခါတစ္ခါ ညေနပိုင္းေတြမွာဆိုရင္ ဂီလာနရဟန္းေတာ္ေတြဆီၾကြသြားၿပီး ကူညီတာ၊ ႏွစ္သိမ့္အားေပးတာေတြလည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္တယ္။ အဲသလိုပါပဲ ညခ်မ္းေတြမွာဆုိ ေအးေအးေဆးေဆး စႀကၤ ံလည္းၾကြေတာ္မူတတ္တယ္။ က်န္းမာေရး ေျခေညာင္းလက္ဆန္႔သေဘာမ်ိဳးပါသလုိ စႀကၤ ံတရားရွဳမွတ္တဲ့သေဘာမ်ဳိးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညဥ့္နက္တဲ့အထိ တရားေဒသနာေတြ ေဟာေနတုန္းပဲဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ (D-11-86)

အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါေတြမွာဆိုရင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို တရားေဟာဖို႔ေစခိုင္းၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ တရားျပန္နာေနတတ္တယ္။ တစ္ခါမွာေတာ့ တရားနာေနစဥ္ ေက်ာျပင္ေညာင္းကိုက္ေတာ္မူလာလို႔ လဲေလ်ာင္းရင္း တရားနာေတာ္မူခဲ့တယ္။ (A-V-123,124)

တစ္္ညမွာ ဘုရားရွင္ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ က်ိန္းစက္ေတာ္မူသလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တိတိက်က် မူရင္းမွတ္တမ္း မေတြ႔ရပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုအရ ညပိုင္းအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တရားရွဳမွတ္ရင္း ကုန္ဆံုးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ (A-111-299)

ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ အခ်ိဳ႕အေသးအဖြဲေလးေတြကို ဘုရားရွင္လည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ဥပမာအားျဖင့္ ဧည့္သည္ေတြဝင္လာလို႔ရေအာင္ ဂႏၶကုဋိတံခါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဖြင့္ေပးတာမ်ိဳးေတြ( D-1,89)၊ အေဆာက္အဦးထဲမဝင္ခင္ ေျခေဆးေၾကာတာမ်ိဳးေတြ(D-11-85)၊ ေက်ာင္းထဲဝင္ၿပီဆိုရင္ အထဲမွာရိွေနသူေတြကို အသိေပးဖို႔ ေခ်ာင္းဟန္႔တာမ်ိဳးေတြ(M-1-161) ရွိတတ္ပါတယ္။

ဝိနယပိဋကတ္မွာေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕လူသားဆန္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၿပံဳးရယ္ခ်င္စရာ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု ေတြ႔ရပါတယ္။

အခါတစ္ပါးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ တရားေဟာေတာ္မူစဥ္ ႏွာေခ်ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့ တရားနာပရိသတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက “ စီရံ ဇီဝ” သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစလို႔ ရြတ္ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီ ဆုေတာင္းသံေတြေၾကာင့္ တရားေဟာရတာလည္း အရွိန္ပ်က္သြားတာေပါ့။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က တစ္ေယာက္ကႏွာေခ်လို႔ “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုရံုနဲ႔ အသက္တကယ္ရွည္မရွည္၊ အသက္ရွည္ေသာ္ျငား “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ ဟုတ္မဟုတ္ေမးေတာ္မူလို႔ ရဟန္းေတြက မဟုတ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားၾကတယ္။ ဒီလို မရြတ္ဆိုဖို႔၊ ရြတ္ဆိုဖို႔လည္း မလိုအပ္ေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္ေတြကို တားျမစ္ခဲ့တယ္။ (Vin-11-140)

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အံ့ဘနန္းျဖစ္မႈ၊ တန္ခိုးအရွိန္အေစာ္ေတြနဲ႔ တြဲၿပီးၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ အရပ္ေတာ္ဟာ (၅) မီတာ ရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျမျပင္မွာမၾကြပဲ ငွက္ေတြလိုေကာင္းကင္မွာပဲ စ်ာန္နဲ႔အၿမဲၾကြတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ခုခုလိုအပ္တိုင္း နတ္သား၊ နတ္သမီးေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ေရသပၸါယ္ဖို႔ေတာင္ မလိုဘူး။ အရွင္ရဲ့ အေရေတာ္၊ အသားေတာ္ဟာ ႏူးည့့့ံေခ်ာေမြ႔လြန္းေတာ့ ဖုန္တင္လို႔ေတာင္ မရလို႔တဲ့။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုေတာ္ေတြအားလံုးကလည္း အသက္ရွစ္ဆယ္အရြယ္မွာေတာင္ ႏုပ်ဳိေနတဲ့ပံုေတြ ေတြ႔ရတယ္။

ဘုရားရွင္ဟာ အလြန္ထူးကဲျမင့္ျမတ္တဲ့ အတုမရွိပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ အံံ့ဖြယ္တန္ခိုးေတာ္ေတြရွိတာ၊ ျပသခဲ့တာေတြလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြထင္ထား၊ တင္ထားသလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ရဲ့ အတုမရွိဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ အရွင္ျမတ္ရဲ့ေမတၱာ၊ ကရုဏာဓာတ္ေတြ၊ သည္းခံျခင္း၊ ရဲစြမ္းျခင္းနဲ႔ ေအးၿငိမ္းျခင္းေတြပါ။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ သံသရာဒုကၡကို ဘယ္လိုရပ္လိုက္ရမလဲဆိုတာကို နားလည္းသေဘာေပါက္ျခင္း သဗၺညဳတဂုဏ္ေတာ္ေတြပါ။

အမႊမ္းတင္တာေတြမ်ားေတာ့ ဘုရားကလူေတြနဲ႔ ပိုေဝးေဝးသြားၿပီး နတ္ေတြနဲ႔ ပိုနီးသြားတယ္။ လူေတြအတြက္ အားတက္စရာ မေကာင္းလွဘူး။ ဒါကို မဟာယာနလုပ္ခ်လိုက္ပံုက ဘုရားရွင္ဟာ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ပဲေနသြားတယ္ဆိုတာ သိပါလ်က္နဲ႔ ထာဝရမေသဆံုး၊ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် တည္ရွိေနသလိုလို ထင္သြားရတယ္။

ပိဋကတ္ေတာ္စစ္စစ္က မွတ္တမ္းရက္ေကာ့ေတြကိုၾကည့္ေတာ့မွ ဘုရားဟာ အတုမရွိဂုဏ္ရည္ေတြကလြဲရင္ သာမာန္သူလိုငါလိုပဲ ေနျပသြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲက ဘုရားက လူနဲ႔ပိုနီးတယ္။

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာစာေပကို ၾကည့္ေလေလ၊ ဘုရားရွင္က လူသားနဲ႔ ေဝးေလေလ။

Ref_ The Buddha’s habits and routine
A Guide to Buddhism_ A to Z by S Dhammika 2008.


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

=> Myanmar got talents <=

ဦးသန႔္ လိုလူ ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဦးေနဝင္းက ဦးသန္႔ထက္ ပိုေတာ္တယ္ လို႔ သူ႕ကိုယ္သူ ထင္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ေလဒီကို ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကေတာ္တိုင္းက ေဒၚစုေလာက္ေတာ႔ သူ တို႔လည္း စြမ္း သတဲ႔။

Myanmar got talents => ဂက္စ္ေတြ၊ ေရနံေတြ အလွ်ံပယ္ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို အေမွာင္ထဲမွာ ေနႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => ေရေကာင္းေရသန္႔ ျမစ္ႀကီးေလးသြယ္ ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို ေရ ရွားပါးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => It held election.
But it locked the winners up and the losers still manage to hold the key.

Myanmar got talents => .........

Myanmar got talents => .........


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ၿပံဳးမိတဲ႔ သတင္း သုံးပုဒ္

၁။ မဇၩိမေဒသက ေယာဂ ဆရာ Baba Ramdev
ကြန္ဂရက္ေျပာင္းလဲဖို႔ လူစု လူေဝး နဲ႔ ဆႏၵျပတာ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရဘဲ ျပလို႔ ဒီတစ္ခါ အဖမ္းခံရတယ္။ ကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္က ဂုရု စြတ္ထားတဲ႔ မ်က္ႏွာဖုံး ကြာက်သြားၿပီ။ သူ တကယ္စိတ္ဝင္စားတာက ႏိုင္ငံေရး၊ ေယာဂ က အေယာင္ေဆာင္ထားတာ တဲ႔။ ေယာဂ ဆရာက ဒါတင္မကဘူး၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုလည္း လႉံ႕ေဆာ္ဖူးတယ္။ ၿပဳံးမိတာက အဲဒါပါ။ မီဒီယာက ဝင္ေထာက္တယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုသာ ေျပာတယ္။ သူကေတာ႔ အေမရိကန္ျဖစ္ ပရိုက္ဘိတ္ ဂ်က္ေလယဥ္ကို စီးတာ တဲ႔။

၂။ အိုလံပစ္လည္းၿပီးေရာ မယ္မယ္ရရ ဆုမရ လိုက္တဲ႔ အိႏၵိယ
တိုင္းမ္ သတင္းစာက ဖြင္႔ခ်လိုက္တယ္။ စားပြဲတင္းနစ္ မွာ အားကစားသမား ၁၇၃ ေယာက္ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ႔တယ္။ ၅၅ ေယာက္က တ႐ုတ္ေသြး။ ၄၅ ေယာက္က တရုတ္ျပည္ ေမြး။ ဘရာဇီးက Lin Gui ၊ အေမ႐ိက ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ Ariel Hsing ၊ လူဇင္ဘတ္က Xia Liam Ni ၊ တူရကီက Bora Wong ။ အားလုံး တ႐ုတ္ေတြ။ ၂၃ ႏိုင္ငံ ခြဲၿပီး ၿပိဳင္ေနၾကတာ။ အဲဒါ အင္တာေန႐ွင္နယ္ အားကစား လား တဲ႔။ မဆိုးဘူး။ ခရစ္ကက္ထက္ေတာ႔ ၾကည့္လို႔ ပိုေကာင္းတယ္ ထင္တာပဲ။

၃။ အာဆင္နယ္ ေဘာလုံးသမားအသစ္ ဂ်ာမနီက ပိုေဒါစကီး
ဂိုးသြင္းေတာ႔ အာဆင္နယ္ ပရိႆတ္ေတြက ဂုဏ္ျပဳရင္း ေအာ္ၾကတယ္။ "Lukas Podoski scores goals when he wants" တဲ႔။ ေနာက္တာမွတ္ေနတာ။ တကယ္ရယ္။ ျမန္မာလိုေတာ႔ သေရာ္ ေနသလုိပဲ။ သူဂိုးသြင္းခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ ဂိုသြင္းတယ္ ရယ္လို႔။ ဒါနဲ႔ မိုက္တိုင္ဆန္ ကလည္း သူ႕ One-man ရိွဳးမွာ ကတိေပးထားခဲ႔တယ္။ က်ေနာ္ ကတိေပးပါတယ္။ ပရိသတ္ေတြ အားလုံး နားရြက္ ႏွစ္ဖက္နဲ႔ အိမ္ျပန္ရပါေစမယ္ တဲ႔။ ကိုယ္႔နားရြက္ကို သူေျပာမွ ျပန္ စမ္းမိတယ္။



ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

စတူးဒင္႔ေတြ အေပၚတူ နတီးေတြ ရေတာ႔မယ္

ဟဲမင္ေဝး တို႔ အုပ္စုက အဂၤလိပ္စာ၊ စကား မဟုတ္ အမယ္ရကန္ လင္းေဂြ႔ တဲ႔၊
ဟုတ္တယ္၊ ဒီေကာင္ေတြက " ယ " သံေတြ အကုန္ျဖဳတ္တာ။

ဘယ္ကလာ စက်ဴးဒင္႔ ရမွာတုန္း။ တီယူ = တူ ေပါ႔။ စတူးဒင္႔၊ အေပၚတူ နတီ။
မနက္ပိုင္း သတင္းဆို နယူးစ္ ကေန ႏူးစ္ ေျပာင္းတယ္။ ႏ်ဴးကလီးယား မဟုတ္ ႏူး ခလ်ား။
တစ္ခုခု မွာဖို႔ ( Menu ) မင္ႏ်ဴး ၾကည္႔စရာ မလို မဲန္ ႏူး ဆို ရၿပီ။

ဗရိတိ႐ွ္ က အသံထြက္ မၿငိမ္ဘူး။
Sch ေတြကို စကူး လုပ္လိုလုပ္၊ ရွက္ဒ်ဴး လို႔ ထြက္လိုထြက္။ အမယ္ရကန္ လင္းေဂြ႔က စကူးလ္၊ စကက္ ဒူးလ္ တဲ႔။
မယုံရင္ၾကည္႔ school စကူးလ္၊ schedule ရွက္ဒ်ဴး လ္ တဲ႔။ ဘယ္ကလာ၊ စကူးလ္၊ စကက္ ဒူးလ္။
တာဝန္ ႐ိွတယ္၊( duty )ဒူးတီ ေပါ႔၊ ဘယ္လိုလုပ္ ဂ်ဴတီမွာတုန္း။ ဒီယူ ဒူ။ လူတိုင္းသိ။

ဒီေကာင္ေတြက အို သံေတြ တစ္ဝက္ ေဖ်က္တယ္။ ဟဲမင္ေဝး ေျပာတယ္၊ ပ်င္း လို႔ တဲ႔။
ေဟာ႔ ေဒါ႔တ္ လား၊ ဘယ္ကလာ၊ ဟာ႔ ဒါ႔ဂ္။
ေဆး႐ုံဆိုလို႕မ်ားေဟာ္စပီတယ္ မေနနဲ႔ ဟာ ႔စပဒယ္။
ဟက္ဗ္တူေတြ မလိုဘူး၊ got to go ဂါ႔ တာ႔ ဂိုး ဆို ရေနၿပီ။ အိုင္ ဂါ႔ဒါ႔ဂါ႔ ဆို နားလည္ၿပီ။

ဟဲမင္ေဝး ေျပာတာကို သေဘာတူတယ္။
သူတို႔ အသံမွာ " တ " ကေန " ဒ " ကို ေျပာင္း၊ " ဒ " ကေန " န " ကို ေျပာင္းတယ္။
ေဝါထား ( water )ကေန ေဝါဒါး၊ ဝန္႔ တူ( want to )ကေန ဝႏၷ ( wanna )၊ အိုင္ ဝႏၷ ဂါ႔တ္ အ ခပ္ ပါ႔ဖ္ ေဝါးဒါး။

တူရွင္ ( က်ဴ႐ွင္ မဟုတ္ ) ဆရာေတြ ေျပာသလို ေအာ႔ဖင္း ( often ) မွ မွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ သြားၿပီ။
ေအာ႔ဖတင္ လည္း မွန္တာ ပဲ။ ဘီဘီစီ ကို ေမးၾကည့္၊ ဗိြဳက္ စ္ ဖ္ မာ႔ရိက ( The Vice of America ) ကို နားေထာင္ၾကည့့္။

" ယ " သံေတြကို ဖ်က္၊ " အို " သံေတြ ကို တစ္ဝက္ေပမယ္႔ " ရ္ " သံက်ေတာ႔ သယ္လာခဲ႔ၾကျပန္ေရာ၊
မက္တာရ္ ( matter ) တဲ႔၊ မိုဟာမက္ ဆင္း ေလာက္ေတာ႔ ရွည္စရာ မလိုဘူး။
မက္တာရ္ တစ္လုံးထဲဆို ရ္ သံက မသိမသာ၊ ေနာက္မွာ သရ ႐ိွရင္ မက္တာ ေရာ ဖ္( matter of )၊
စတား ေရာဖ္ ( star of ) ေတြ ျဖစ္ျပန္ေရာ၊အီးသား ကိုေတာ႔ ပ်င္းလို႔ မေျပာေဒါ႔ဘူး။

ဂ်ဲပဲ န္တို႔ ခိုရီးယားတို႔ ( ခိုးရယား၊ ပိုျပန္တဲ႔ အခါ) လိုပဲ
တို႔ စတူးဒင႔္ေတြလည္း အေပၚ တူနတီေတြ ရေဒါ႔မယ္။
ဆီးယား လိတ္ ဒါ။


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.