လူရွင္းရတဲ့ နတ္အျငင္းပြါးမႈ

ဒီေခတ္ႀကီးဟာ လူတရားသူႀကီးက နတ္ႏွစ္ပါးအျငင္းပြါးမႈကို ေျဖရွင္းေပးရတဲ့ ေခတ္ေရာက္လာပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ နတ္ေပၚျပဴေလးရွင္းပိုမ်ားတဲ့ အာရွတိုက္မွာေပါ့။ အေနာက္ကတရားသူႀကီးေတြလည္း ဒါမ်ိဳးေလးေတြ ႀကံဳေတြ႔ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေနာက္က တရားသူႀကီးေတြကေတာ့ နတ္လို႔ကိုယ့္ကိုကိုယ္ထင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္အၾကပ္ရိုက္ေနၾကရရွာတာပါ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိႏၵိယက တရားသူႀကီး ေဒး(ဗ္) ဒါရွန္ဓုဒ္ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အျငင္းပြါးမႈျဖစ္ေနတဲ့ နတ္ႏွစ္ပါးအၾကား ၾကားဝင္ဖ်န္ေျဖေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ နတ္ႏွစ္ပါးက ရွရင္ဂါ ရီရွိနဲ႔ ဘာလုနဂါးနတ္တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ေပါင္း(၂၀၀) ေက်ာ္ထဲမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္သူကရာထူးပိုျမင့္သလဲဆိုတာ အျငင္းပြါးလာလိုက္ၾကတာ ၁၉၇၁- ခုႏွစ္ကတည္းကလို႔ အင္ဒိုအာရွသတင္းဌာန (Indo- Asian News Service) က ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါကိုေထာက္ရင္ စစ္တပ္တြင္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ ရာထူးလုတာက ဘာမွ မထူးဆန္းေတာ့သလိုပါပဲ။

ဒါကို အျမင္ကတ္တဲ့ နတ္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးေကာ္မတီက နတ္ႏွစ္ပါးစလံုးကို နတ္အဖြဲ႔အစည္းထဲကေန ဒဏ္ခတ္ၿပီး သူတုိ႔အျပစ္ေတြကို ကုစားဖို႔ တုလုေတာင္ၾကားကို ပို႔လိုက္ၾကပါသတဲ့။ အဲဒီ တုလုေတာင္ၾကားကလည္း နတ္နဲ႔မစိမ္းတဲ့ေဒသမို႔ ေဒဝဘူမိ(နတ္နန္း) လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥက အခုေတာ့ ေျပလည္သြားပါၿပီ။ Himachal ေဒသတရားရံုးခ်ဳပ္က ေျဖရွင္းလိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ရွရင္ဂါ ရီရွိကို အကိုႀကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နံပါတ္(၂) ေနရာကိုေပးၿပီး ဘာလုနဂါးကိုေတာ့ ညီငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နံပါတ္သံုးရာထူးကို ေပးလိုက္ပါသတဲ့။

နတ္ႏွစ္ပါးကေတာ့ သေဘာတူၾကပံုရပါတယ္။ ဘာမွ အထြန္႔မတက္ၾကပါဘူး။ သူတို႔ေနာက္ကလူေတြကေတာ့ ေတာင္ေျပာေျမာက္ေျပာ ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီလူေတြအတြက္ေတာ့ အခ်ိန္ကုန္ခံမေနေတာ့ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္ စာဖတ္ပရိသတ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဂၚရီ ဆင္း ေျပာတာပဲ သေဘာက်တယ္။ “အဲသလို အူေၾကာင္ၾကား ဇာတ္လမ္းေတြရွိေနလုိ႔ အိႏၵိယမွာ ေန ေနတာ” တဲ့။

မိုက္တယ္။ လူတရားသူႀကီးက စူပါနယ္ခ်ရယ္ အျငင္းပြါးမႈကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္တယ္။
တရားသူႀကီး ေဒဝဒါရွန္ကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အကူအညီေတာင္းၿပီး အျခားနတ္အျငင္းပြါးမႈေတြကိုလည္း ေျဖရွင္းေပးဖုိ႔ေတာင္းဆိုခ်င္တယ္။

ဥပမာ- ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဟီေမဂ်ီ(Himeji) ရဲတိုက္က အိုကီကု (Okiku) ဆိုတဲ့ နတ္အတြက္ပါ။ ညညမွာ သူက တံတိုင္းကေနတက္တက္လာၿပီး တစ္ကေန ကိုးအထိေရတြက္တတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ငယ္သံပါေအာင္ေအာ္ၿပီး ငိုတတ္တယ္။ အျဖစ္အမွန္ဇာတ္လမ္းကို မသိရင္ေတာ့ ေသြးပ်က္စရာေပါ့။ ျဖစ္ပံုက အိုကီကုဟာ ပန္းကန္ဆယ္လံုးစံုကေန တစ္လံုးက်ကြဲလို႔ ေသဒဏ္ေပးခံလိုက္ရတာကေန နတ္ျဖစ္လာတာပါ။

တရားသူႀကီးက ဒီလုိအမိန္႔ခ်ေကာင္းခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ပန္းကန္ကိုးလံုးပဲရွိတဲ့အစံုဟာ ပန္းကန္ဆယ္လံုးရွိတဲ့ ပန္းကန္အစံုထက္ ေအာ္ဖစ္ရွယ္လီ အဆင့္ပိုျမင့္တယ္။ လူျပည္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ နတ္ျပည္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္။

အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ၊ ဂ်ာဗားမွာလည္း ပင္လယ္ေစာင့္နတ္ ရိုယို ကီႏူး(လ္) Roro Kidul ဆိုတာရွိပါတယ္။ သူမကေတာ့ သူမအထြက္အျမတ္ထားတဲ့ အစိမ္းေရာင္ကို ဝတ္ထားတဲ့ တိုးရစ္တိုင္းကို ပင္လယ္ထဲ ဆြဲႏွစ္တတ္ပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ တရားသူႀကီးက အစိမ္းေရာင္ဘီကီနီဟာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ ႏွစ္ျပည္လံုးမွာ တရားမဝင္လို႔ အမိန္႔ထုတ္စရာရွိပါတယ္။

တရားသူႀကီးဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲစြမ္းစြမ္း သူ႔ကိုယ္သူ နတ္လို႔ထင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုေတာ့ ေဝးေဝးကေရွာင္ရမယ့္သေဘာပါ။ ဟုတ္ကဲ့- ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကိုေျပာေနတာပါ ေဒၚနယ္ထရန္႔(ပ္)လို႔ Nury Vittachi က အဆံုးသတ္ထားပါတယ္။

နတ္နဲ႔ နမ္းစား နမ္းေစ
သူ႔ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီး အေဖေျပာဖူးတဲ့ နတ္ပံုျပင္ကို သတိရမိတယ္။
တစ္ခ်ိန္က ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္ေပၚမွာ နတ္ကေတာ္ေတြနဲ႔ ရွဳပ္ပြေနတယ္။ ဒါကို ေဂါပကဥကၠဌ ဘုိုးဘိုးခင္( ဦးဘခင္လို႔လည္း ေခၚၾကတယ္) က လံုးဝၾကည့္လို႔မရဘူး။ ဒါနဲ႔ တာေမြက ကာလသားေခါင္းကိုေခၚ၊ ရုပ္သန္႔သန္႔ အေျပာေကာင္းေကာင္း ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကိုေရြးၿပီး အေခ်ာဆံုး၊ အငယ္ဆံုး နတ္ကေတာ္ေလးဆီသြားၿပီး နတ္ေမးခိုင္းပါသတဲ့။

ဘိုးဘခင္ေပးထားတဲ့ လမ္းညႊန္ခ်က္က “ မင္းမိန္းမေသသြားတာ ဘယ္ဘံု၊ ဘယ္ဘဝမ်ား ေရာက္ေနၿပီလဲ၊ ေခၚေပးစမ္းပါလို႔ နတ္ကေတာ္ကို အကူအညီေတာင္းပါ။ နတ္ကေတာ္က ေခၚေပးမယ္ဆိုၿပီး ကိုယ္ေတြဘာေတြ တုန္လာၿပီဆိုရင္ စိတ္မထိန္းႏိုင္လို႔ပါဆိုၿပီး နတ္ကေတာ္ေလးကို ဖက္သာနမ္းေပေတာ့။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေၾကာက္စရာမလိုဘူး။ ငါက ေရႊတိဂံု ေဂါပကဥကၠဌ၊ ၿပီးေတာ့ မင္းနတ္ေမးတဲ့ေနရာနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ငါရွိေနမယ္၊ ပိုင္ေအာင္သာ လုပ္-” ပါတဲ့။

အဲသလိုဆိုလိုက္ေတာ့ အဲဒီေနရာကေန ဝင္ေရာက္သရုပ္ေဆာင္လိုတဲ့ ကာလသားေတြမ်ားေနလို႔ ေတာ္ေတာ္ေရြးထုတ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ထားပါေတာ့။

အေရြးခ်ယ္ခံရတဲ့ေကာင္ေလးကလည္း အေခ်ာဆံုးနတ္ကေတာ္မေလးကိုေရြးၿပီး နတ္ေမးတယ္။ သူ႔ဇနီးဆံုးတာ ရက္ပိုင္းပဲရွိေသးတယ္၊ အိပ္မက္ေတြလည္း မက္တယ္။ သူမ ဘယ္ဘံုဘယ္ဘဝ ေရာက္ေနၿပီလဲ- ေပါ့။ နတ္စိမ္းျဖစ္ေနရွာတယ္လို႔ နတ္ကေတာ္က ေျဖသတဲ့။ ေခၚေပးမယ္ဆိုၿပီး နတ္ကေတာ္မေလးလဲ တုန္လာေရာ ေကာင္ေလးက သင္ထားတဲ့အတိုင္း လုပ္ေတာ့တာေပါ့။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘးကနတ္ကေတာ္ေတြက ျမင္သြားၿပီး ဝိုင္းလာၾကတယ္။ ပါးရိုုက္မယ္၊ နားရိုက္မယ္ေတြျဖစ္ကုန္ေတာ့ ေဂါပကဥကၠဌ ဦးဘခင္က ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာၿပီး ဘာမွမသိေသးသလို ျဖစ္ပ်က္ပံုကုိ ေမးတာေပါ့။ ေရႊတိဂံုေပၚမွာ ဘာမွခိုက္ရန္မျဖစ္ဖို႔၊ မေက်နပ္ရင္ တရားရံုးမွာ ရင္ဆိုင္ၾကဖို႔ ဦးဘခင္ကေျပာၿပီး ၿငိမ္းေအးေစလိုက္သတဲ့။

နတ္ကေတာ္မ်ားသမဂၢက ဒီကိစၥကို ေတာ္ေတာ္အခဲမေက်ျဖစ္ေနေလေတာ့ ဝန္ေထာက္ဆီအထိ အမႈကေရာက္သြားေလေရာ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဝန္ေထာက္နဲ႔ ဦးဘခင္က မိတ္ေဆြရင္းေတြ။ ဒါကိုလည္း ဦးဘခင္က ႀကိဳတြက္ထားတာကိုး။ ဒါနဲ႔ ဝန္ေထာက္က ဒီကိစၥကေတာ့ျဖင့္ Natural အေရးအခင္းမဟုတ္၊ Supernatural ကိစၥျဖစ္တယ္။ ဒီကိစၥကို ေရႊတိဂံုေဂါပက ကပဲဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေစလို႔ အမိန္႔ထုတ္လိုက္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ဒီအမႈက ဦးဘခင္ဆီျပန္ေရာက္လာေရာ။
အမႈစီရင္ခ်က္ခ်မည့္ေန႔မွာေတာ့ ကာလသားအဖြဲ႔ေတြ၊ နတ္ကေတာ္သမဂၢ၊ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့အမႈမို႔ လာေရာက္ၾကည့္ရွဴနားေထာင္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ႀကီးမ်ားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦးဘခင္ရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ရွင္းရွင္းေလးပါ။
နတ္ကေတာ္မ်ားရဲ့ သိကၡာကို စဥ္းစားစရာရွိသလို၊ လူငယ္ေလးရဲ့ ခံစားမႈအတိုင္းအတာကိုလည္း မ်က္ကြယ္လို႔မရ။ ရွင္ကြဲ ကြဲခဲ့ရတဲ့ဇနီးေခ်ာေလးကို သတိရတဲ့စိတ္ဟာ နတ္ကေတာ္ရဲ့ကိုယ္မွာ သူ႔ဇနီးဝိဥာဥ္ကူးၿပီလည္းဆိုေရာ မထိန္းႏိုင္၊ မသိမ္းႏိုင္ပဲ ျဖစ္သြားရတာ၊ ရိုင္းရိုင္းစုိင္းစိုင္း ျပဳမူတာမဟုတ္သလို ႀကိဳတင္ႀကံစည္မႈသေဘာလည္း မေတြ႔ရပါ။ တကယ္လို႔ မရိုးမသားဆိုရင္လည္း ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ လူစည္ကားလွတဲ့ ေရႊတိဂံုရင္ျပင္ေတာ္ေပၚမွာ ဒီကိစၥမ်ိဳး မၾကံစည္ပါဘူး။ သူနမ္းတယ္ဆိုတာကလည္း နတ္ကေတာ္ရဲ့ပါးထက္ သူ႔ဇနီးေဟာင္းရဲ့ ဝိဥာဥ္ကိုသာ နမ္းတာပါလို႔ ေကာင္ေလးကလည္း ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေကာင္ေလးမွာ လံုးဝအျပစ္မရွိေၾကာင္း ေရႊတိဂံုေဂါပကအေနနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီကိစၥက လူ႔ကိစၥပါမက နတ္ကိစၥပါ ပါဝင္ေနတဲ့အတြက္ နတ္ကေတာ္မေလးမွာ သူ႔ဇနီးေဟာင္းရဲ့ ဝိဥာဥ္ပူးကပ္ၿပီး ေကာင္ကေလးကို နမ္းခ်င္လာတယ္ဆိုရင္လည္း ေဂါပကအဖြဲ႔အေနနဲ႔ နတ္ကိစၥမို႔ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါ။ ေရွးဘုရင္မ်ားလက္ထက္ေတာ္က “ ေသစား ေသေစ” အမိန္႔လုိ “နမ္းစား နမ္းေစ” လို႔သာ သေဘာထားပါေၾကာင္း အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္ပါသတဲ့။

နတ္ကေတာ္ေတြကေတာ့ ဦးဘခင္ကို ရြံ႕ေၾကာက္ႀကီးျဖစ္သြားၾကတာေပါ။့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ ေရႊတိဂံုေပၚမွာ နတ္ကေတာ္ေခ်ာေခ်ာေတြ မရွိေတာ့တာလို႔ ဆိုပါတယ္။ ေရႊတိဂံုနဲ႔ နတ္ကေတာ္ ဆက္စပ္လို႔မရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ၊ ဒကာ ဒကာမေတြကေတာ့ ဦးဘခင့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတြက္ သာဓုေခၚမဆံုးျဖစ္ၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

သူခ်မွတ္တဲ့ အမိန္႔ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေရပန္းစားသြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ နမ္းစား နမ္းေစ တဲ့။

နတ္အရွဳပ္အရွင္းကို ဆံုးျဖတ္ရာမွာ အိႏၵိယထက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လက္ဦးတယ္ဆိုတာေလးကို သတိရမိလို႔ ျပန္ေရးလိုက္တာပါ။

မၿပီးေသးတဲ့ကိစၥက-
အင္ဒိုနီးရွား၊ ဂ်ာဗားက ပင္လယ္ေစာင့္ နတ္သမီးက အစိမ္းေရာင္ဝတ္ထားရင္ ပင္လယ္ထဲဆြဲႏွစ္တယ္ဆိုတဲ့ကိစၥပါ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ေခါင္းမာမာနဲ႔ အစိမ္းေရာင္ႀကီးေတြကို သေဘၤာေပၚတင္ၿပီး အဲဒီဂ်ာဗားကို လႊတ္လိုက္ရရင္ ဘယ္လိုေနမလဲလို႔ စဥ္းစားမိလို႔ပါ။(အဆင္ေျပရင္ လက္ခုပ္သံၾကားပါရေစ)။ မေသပါေစနဲ႔။ မွတ္ေလာက္သားေလာက္ဆိုရင္ ရပါၿပီ- လို႔။

ေနာက္ၿပီး ကိုယ့္ကိုကုိယ္နတ္တစ္ပါးထင္ေနတဲ့ ေဒၚနယ္ထရန္႔(ပ္) လို႔ မစၥတာ ဂ်င္း(မ္) က တို႔သြားေသးတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာလည္း ကုိယ့္ကိုကိုယ္နတ္ထင္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိေနလို႔ပါ။

“ ေရဗူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး၊ ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တယ္” တဲ့။

ေရဗူးေပါက္နဲ႔ ေရပါေအာင္သယ္ဖို႔ကေတာ့ နတ္ပဲစြမ္းႏိုင္ေတာ့မွာေပါ့။ အဂၤလိပ္ေခတ္က ေရဗူးေပါက္က အခုထိ မဖာရေသးဘူးေလ။

နတ္ပံုျပင္ တကယ္ၿပီးပါၿပီ။ ။


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လြဲသူ

( အခန္း တစ္ )
" ဂ်ိန္း ဂ်လိန္း "
"         "
"         "
"         ? "
" တကယ္ မ႐ိွလို႔ပါ ေမာင္ရင္ ရယ္။ အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ ႐ိွရင္ ေပးပါတယ္။
ေ႐ႊ၊ ေငြ( ေဖာရိန္း ေငြ၊ ဒိုမက္စတ္ ေငြ )၊ ကား၊ တိုက္၊ စူပါမားကက္၊ ကန္ထရိုက္၊
ဂရမ္ ႀကိဳက္တာေတြ အားလုံး ယူ သြားပါ "

"         ? "
" တစ္ခုမွကို မ႐ိွတာပါ၊ ဘုရား စူး ပါရေစ ႐ဲ႕ "
"         ? "
" ေဒၚေဒၚ အမ်ိဳးသား မွာလည္း တကယ္ မ႐ိွတာပါ၊ ေဒၚေဒၚ သိတာေပါ႔ "

"         !"
"စိတ္ခ်ပါကြယ္၊ ေနာက္ သုံးႏွစ္ဆို မင္းလိုတာ စုထားေပးပါ႔မယ္။ အခု အသက္ကို ခ်မ္းသာေပးပါ။ "

( အခန္း ႏွစ္ )
" အဲဒီ လူ သူလိုခ်င္တာ ရမသြားဘူး ဆို၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ။ အဖြားႀကီးကလည္း အငုိေကာင္း လို႔ ျဖစ္မယ္ "
" ငါေတာ႔ အဘိုးႀကီး အဖြားႀကီး ဆီမွာ တကယ္ မ႐ိွတာလို႔ ယုံတယ္ "
" ဒါနဲ႔ အဲဒီ လူ လိုခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းက ဘာတဲ႔ လဲ "
" ျဗဟၼစိုရ္ တရား ေလးပါး တဲ႔။ တစ္ပါး ပါးကို လာေတာင္း တာ၊ ရိွသေလာက္ ေပါ႔ "
" ေအာ္.....၊ အင္း ........... "


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“လူနဲ႔နီးတဲ့ ဘုရား”

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာျဖစ္တဲ့ မဟာယာနဝါဒက ဆင္းသက္လာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုရိပ္ဟာ လူသားနဲ႔ေဝးကြာသထက္ ေဝးကြာလာၿပီး နတ္နဲ႔ပိုပိုတူေနပါေတာ့တယ္။ သာမာန္လူေတြလုပ္တာကိုင္တာေတြကိုဆိုရင္ ဘာမွမလုပ္၊ လုပ္စရာပင္မလိုေတာ့သေလာက္ ဖြင့္ဆိုလာခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ ေရွ႕ပိုင္းအက်ဆံုးမွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံုထဲမွာ ေတြ႔ရတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပံုရိပ္ကေတာ့ ဘုရားျဖစ္လို႔ အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနတာကလြဲရင္ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကို ဘုရားလည္း ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကကိုပဲ ဘုရားတစ္ဆူအေနနဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ခန္႔မွန္းထားသလို၊ ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

တစ္ေန႔တာရဲ့အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ရဟန္းရွင္လူေတြကို တရားေဒသနာေတာ္မ်ား ေဟာၾကားရင္း အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစပါတယ္။ ဧည့္သည္ ေသာင္သည္ေရာက္လာရင္ အလုပ္အေကြ်း ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို အရိပ္ေအာက္မွာ ဖ်ာအခင္းခိုင္းၿပီး အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ အတူထိုင္ တရားဓမၼေတြ ညႊန္ျပေနတတ္ပါတယ္။ (D-1-152) ဘုရားရွင္ရဲ႕ေနာက္မွာ အရွင္အာနႏၵာ (သို႔) အျခားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး ဘုရားရွင္ကို ယပ္ခတ္ေပးေနတတ္တယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ ( D-11-72, M-1- 83)

အခါတစ္ပါးမွာလည္း အရိပ္ေကာင္းတဲ့ ေတာထဲကိုၾကြၿပီး ေန႔ခင္းပိုင္းခဏအနားယူဖို႔ အရွင္အာနႏၵာကို ဖ်ာယူခဲ့ဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ (D-11-102) ဘုရားရွင္ဟာ တစ္ေန႔တစ္ၾကိမ္ပဲ ဆြမ္းဘုန္းေပးတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ဆြမ္းခံထြက္ၿပီး ပင့္ဖိတ္္သူမ်ားရဲ့အလွဴကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ သတိအမွတ္နဲ႔ ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီး ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း လက္ေတာ္၊ သပိတ္ေတာ္တို႔ကို ေဆးေၾကာေတာ္မူတယ္။( M-11-138-139)

သာမာန္လူေတြလိုပါပဲ ဘုရားရွင္ရဲ့ကိုယ္ခႏၶာဟာ ညစ္ေထးတတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္အၿပီး အေပၚပုိင္းကိုယ္ခႏၶာ ေနစာလႈံတယ္ဆိုတာ စာေပမွာေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ (M-1-161)

မစားခင္ေရခ်ဳိးတဲ့အက်င့္ဟာ အိႏၵိယရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းဘုန္းမေပးမီမွာ ဘုရားရွင္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ ဆြမ္းဘုန္းေပးအၿပီးမွာတစ္ခါတစ္ရံက်ိန္းစက္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။(M1-250)ဒါေပမယ့္ဒီလုိက်ိန္းစက္ေတာ္မူျခင္းဟာ ေႏြရာသီလိုမ်ဳိးမွာျဖစ္တတ္ၿပီးဘုရားရွင္သက္ေတာ္ႀကီးရင့္လာမွလို႔ယူဆစရာရွိပါတယ္။သက္ေတာ္ေထာက္လာတဲ့ေနာက္ ေန႔ခင္းပိုင္းေတြမွာ ေနစာလႈံတတ္တယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။(S-V-216)


ဘုရားရွင္ဟာ အရွင္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို သတၱဝါေတြအတြက္ပဲ ေပးထားတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္းေနလိုေတာ္မူတယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ အဲသလိုအခါမ်ဳိးမွာ အရွင္ျမတ္ကို မေႏွာက္ယွက္ဖို႔ အလုပ္အေကၽြးရဟန္းကို မွာၾကားထားတတ္ပါတယ္။ (D-1-151) တစ္ခါတစ္ရံ မည္သူ႔ကိုမွ အသိမေပးဘဲ တစ္ပါးတည္း တစ္ေနရာရာကိုလည္း ၾကြသြားေတာ္မူတတ္ျပန္တယ္။(S-111-95)

တစ္ခါတစ္ခါ ညေနပိုင္းေတြမွာဆိုရင္ ဂီလာနရဟန္းေတာ္ေတြဆီၾကြသြားၿပီး ကူညီတာ၊ ႏွစ္သိမ့္အားေပးတာေတြလည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္တယ္။ အဲသလိုပါပဲ ညခ်မ္းေတြမွာဆုိ ေအးေအးေဆးေဆး စႀကၤ ံလည္းၾကြေတာ္မူတတ္တယ္။ က်န္းမာေရး ေျခေညာင္းလက္ဆန္႔သေဘာမ်ိဳးပါသလုိ စႀကၤ ံတရားရွဳမွတ္တဲ့သေဘာမ်ဳိးလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညဥ့္နက္တဲ့အထိ တရားေဒသနာေတြ ေဟာေနတုန္းပဲဆိုတဲ့ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရတယ္။ (D-11-86)

အလ်ဥ္းသင့္တဲ့အခါေတြမွာဆိုရင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးပါးကို တရားေဟာဖို႔ေစခိုင္းၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ တရားျပန္နာေနတတ္တယ္။ တစ္ခါမွာေတာ့ တရားနာေနစဥ္ ေက်ာျပင္ေညာင္းကိုက္ေတာ္မူလာလို႔ လဲေလ်ာင္းရင္း တရားနာေတာ္မူခဲ့တယ္။ (A-V-123,124)

တစ္္ညမွာ ဘုရားရွင္ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ က်ိန္းစက္ေတာ္မူသလဲဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တိတိက်က် မူရင္းမွတ္တမ္း မေတြ႔ရပါဘူး။ ပိဋကတ္သံုးပံုအရ ညပိုင္းအခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို တရားရွဳမွတ္ရင္း ကုန္ဆံုးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ (A-111-299)

ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္မွာ သာမာန္လူေတြလုပ္တတ္တဲ့ အခ်ိဳ႕အေသးအဖြဲေလးေတြကို ဘုရားရွင္လည္း လုပ္ေတာ္မူတတ္ပါတယ္။ဥပမာအားျဖင့္ ဧည့္သည္ေတြဝင္လာလို႔ရေအာင္ ဂႏၶကုဋိတံခါးကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဖြင့္ေပးတာမ်ိဳးေတြ( D-1,89)၊ အေဆာက္အဦးထဲမဝင္ခင္ ေျခေဆးေၾကာတာမ်ိဳးေတြ(D-11-85)၊ ေက်ာင္းထဲဝင္ၿပီဆိုရင္ အထဲမွာရိွေနသူေတြကို အသိေပးဖို႔ ေခ်ာင္းဟန္႔တာမ်ိဳးေတြ(M-1-161) ရွိတတ္ပါတယ္။

ဝိနယပိဋကတ္မွာေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕လူသားဆန္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ၿပံဳးရယ္ခ်င္စရာ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု ေတြ႔ရပါတယ္။

အခါတစ္ပါးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ တရားေဟာေတာ္မူစဥ္ ႏွာေခ်ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့ တရားနာပရိသတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက “ စီရံ ဇီဝ” သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစလို႔ ရြတ္ဆိုၾကတယ္။ အဲဒီ ဆုေတာင္းသံေတြေၾကာင့္ တရားေဟာရတာလည္း အရွိန္ပ်က္သြားတာေပါ့။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က တစ္ေယာက္ကႏွာေခ်လို႔ “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုရံုနဲ႔ အသက္တကယ္ရွည္မရွည္၊ အသက္ရွည္ေသာ္ျငား “ စီရံ ဇီဝ” ဆိုတဲ့ စကားေၾကာင့္ ဟုတ္မဟုတ္ေမးေတာ္မူလို႔ ရဟန္းေတြက မဟုတ္ႏိုင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားၾကတယ္။ ဒီလို မရြတ္ဆိုဖို႔၊ ရြတ္ဆိုဖို႔လည္း မလိုအပ္ေၾကာင္း ရဟန္းေတာ္ေတြကို တားျမစ္ခဲ့တယ္။ (Vin-11-140)

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အံ့ဘနန္းျဖစ္မႈ၊ တန္ခိုးအရွိန္အေစာ္ေတြနဲ႔ တြဲၿပီးၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ရဲ့ အရပ္ေတာ္ဟာ (၅) မီတာ ရွိတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျမျပင္မွာမၾကြပဲ ငွက္ေတြလိုေကာင္းကင္မွာပဲ စ်ာန္နဲ႔အၿမဲၾကြတယ္လို႔ ယံုၾကည္တတ္ၾကတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ခုခုလိုအပ္တိုင္း နတ္သား၊ နတ္သမီးေတြက ျဖည့္ဆည္းေပးတတ္တယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ေရသပၸါယ္ဖို႔ေတာင္ မလိုဘူး။ အရွင္ရဲ့ အေရေတာ္၊ အသားေတာ္ဟာ ႏူးည့့့ံေခ်ာေမြ႔လြန္းေတာ့ ဖုန္တင္လို႔ေတာင္ မရလို႔တဲ့။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ပံုေတာ္ေတြအားလံုးကလည္း အသက္ရွစ္ဆယ္အရြယ္မွာေတာင္ ႏုပ်ဳိေနတဲ့ပံုေတြ ေတြ႔ရတယ္။

ဘုရားရွင္ဟာ အလြန္ထူးကဲျမင့္ျမတ္တဲ့ အတုမရွိပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ အံံ့ဖြယ္တန္ခိုးေတာ္ေတြရွိတာ၊ ျပသခဲ့တာေတြလည္း မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြထင္ထား၊ တင္ထားသလိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ရဲ့ အတုမရွိဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ အရွင္ျမတ္ရဲ့ေမတၱာ၊ ကရုဏာဓာတ္ေတြ၊ သည္းခံျခင္း၊ ရဲစြမ္းျခင္းနဲ႔ ေအးၿငိမ္းျခင္းေတြပါ။ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ သံသရာဒုကၡကို ဘယ္လိုရပ္လိုက္ရမလဲဆိုတာကို နားလည္းသေဘာေပါက္ျခင္း သဗၺညဳတဂုဏ္ေတာ္ေတြပါ။

အမႊမ္းတင္တာေတြမ်ားေတာ့ ဘုရားကလူေတြနဲ႔ ပိုေဝးေဝးသြားၿပီး နတ္ေတြနဲ႔ ပိုနီးသြားတယ္။ လူေတြအတြက္ အားတက္စရာ မေကာင္းလွဘူး။ ဒါကို မဟာယာနလုပ္ခ်လိုက္ပံုက ဘုရားရွင္ဟာ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ပဲေနသြားတယ္ဆိုတာ သိပါလ်က္နဲ႔ ထာဝရမေသဆံုး၊ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် တည္ရွိေနသလိုလို ထင္သြားရတယ္။

ပိဋကတ္ေတာ္စစ္စစ္က မွတ္တမ္းရက္ေကာ့ေတြကိုၾကည့္ေတာ့မွ ဘုရားဟာ အတုမရွိဂုဏ္ရည္ေတြကလြဲရင္ သာမာန္သူလိုငါလိုပဲ ေနျပသြားတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ပိဋကတ္ေတာ္ထဲက ဘုရားက လူနဲ႔ပိုနီးတယ္။

ေႏွာင္းပိုင္းဗုဒၶဘာသာစာေပကို ၾကည့္ေလေလ၊ ဘုရားရွင္က လူသားနဲ႔ ေဝးေလေလ။

Ref_ The Buddha’s habits and routine
A Guide to Buddhism_ A to Z by S Dhammika 2008.


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

=> Myanmar got talents <=

ဦးသန႔္ လိုလူ ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဦးေနဝင္းက ဦးသန္႔ထက္ ပိုေတာ္တယ္ လို႔ သူ႕ကိုယ္သူ ထင္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ေလဒီကို ကမာၻအတြက္ ျမန္မာက ေမြးထုတ္ေပးတယ္။
ျပည္တြင္းမွာေတာ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကေတာ္တိုင္းက ေဒၚစုေလာက္ေတာ႔ သူ တို႔လည္း စြမ္း သတဲ႔။

Myanmar got talents => ဂက္စ္ေတြ၊ ေရနံေတြ အလွ်ံပယ္ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို အေမွာင္ထဲမွာ ေနႏုိင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => ေရေကာင္းေရသန္႔ ျမစ္ႀကီးေလးသြယ္ ရိွတယ္။
ဒါေပမယ္႔ လူထုကို ေရ ရွားပါးေအာင္ စြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္တယ္။

Myanmar got talents => It held election.
But it locked the winners up and the losers still manage to hold the key.

Myanmar got talents => .........

Myanmar got talents => .........


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ၿပံဳးမိတဲ႔ သတင္း သုံးပုဒ္

၁။ မဇၩိမေဒသက ေယာဂ ဆရာ Baba Ramdev
ကြန္ဂရက္ေျပာင္းလဲဖို႔ လူစု လူေဝး နဲ႔ ဆႏၵျပတာ ခြင္႔ျပဳခ်က္ မရဘဲ ျပလို႔ ဒီတစ္ခါ အဖမ္းခံရတယ္။ ကြန္ဂရက္ေခါင္းေဆာင္က ဂုရု စြတ္ထားတဲ႔ မ်က္ႏွာဖုံး ကြာက်သြားၿပီ။ သူ တကယ္စိတ္ဝင္စားတာက ႏိုင္ငံေရး၊ ေယာဂ က အေယာင္ေဆာင္ထားတာ တဲ႔။ ေယာဂ ဆရာက ဒါတင္မကဘူး၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုလည္း လႉံ႕ေဆာ္ဖူးတယ္။ ၿပဳံးမိတာက အဲဒါပါ။ မီဒီယာက ဝင္ေထာက္တယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးၾကဖိ႔ုသာ ေျပာတယ္။ သူကေတာ႔ အေမရိကန္ျဖစ္ ပရိုက္ဘိတ္ ဂ်က္ေလယဥ္ကို စီးတာ တဲ႔။

၂။ အိုလံပစ္လည္းၿပီးေရာ မယ္မယ္ရရ ဆုမရ လိုက္တဲ႔ အိႏၵိယ
တိုင္းမ္ သတင္းစာက ဖြင္႔ခ်လိုက္တယ္။ စားပြဲတင္းနစ္ မွာ အားကစားသမား ၁၇၃ ေယာက္ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ႔တယ္။ ၅၅ ေယာက္က တ႐ုတ္ေသြး။ ၄၅ ေယာက္က တရုတ္ျပည္ ေမြး။ ဘရာဇီးက Lin Gui ၊ အေမ႐ိက ကိုယ္စားျပဳတဲ႔ Ariel Hsing ၊ လူဇင္ဘတ္က Xia Liam Ni ၊ တူရကီက Bora Wong ။ အားလုံး တ႐ုတ္ေတြ။ ၂၃ ႏိုင္ငံ ခြဲၿပီး ၿပိဳင္ေနၾကတာ။ အဲဒါ အင္တာေန႐ွင္နယ္ အားကစား လား တဲ႔။ မဆိုးဘူး။ ခရစ္ကက္ထက္ေတာ႔ ၾကည့္လို႔ ပိုေကာင္းတယ္ ထင္တာပဲ။

၃။ အာဆင္နယ္ ေဘာလုံးသမားအသစ္ ဂ်ာမနီက ပိုေဒါစကီး
ဂိုးသြင္းေတာ႔ အာဆင္နယ္ ပရိႆတ္ေတြက ဂုဏ္ျပဳရင္း ေအာ္ၾကတယ္။ "Lukas Podoski scores goals when he wants" တဲ႔။ ေနာက္တာမွတ္ေနတာ။ တကယ္ရယ္။ ျမန္မာလိုေတာ႔ သေရာ္ ေနသလုိပဲ။ သူဂိုးသြင္းခ်င္စိတ္ေပါက္ရင္ ဂိုသြင္းတယ္ ရယ္လို႔။ ဒါနဲ႔ မိုက္တိုင္ဆန္ ကလည္း သူ႕ One-man ရိွဳးမွာ ကတိေပးထားခဲ႔တယ္။ က်ေနာ္ ကတိေပးပါတယ္။ ပရိသတ္ေတြ အားလုံး နားရြက္ ႏွစ္ဖက္နဲ႔ အိမ္ျပန္ရပါေစမယ္ တဲ႔။ ကိုယ္႔နားရြက္ကို သူေျပာမွ ျပန္ စမ္းမိတယ္။



ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.