ဘာသာစကားနဲ႔ ေလာ႔ဂ်စ္

ဘာသာစကားမွာ ေလာ႔ဂ်စ္မရွိဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္၊ မဆိုးလွဘူးလို႔လည္း ထင္မိတယ္။ ကိုးယို႔ကားယား ျဖစ္ေနတဲ႔ ျမန္မာ စကားလုံးႏွစ္ ခုေလာက္ ထုတ္ျပၾကည္႔ ခ်င္ပါတယ္။
ဥပမာ "မ်ားေနတာ (ပိုေနတာ) မလြန္ပါဘူး" ဆိုတာမ်ိဳးေပါ႔။ မ်ားေလေကာင္းေလဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ မ်ားေနတာ မလြန္ပါ ဘူး ဆိုေတာ႔ တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္သြားတယ္၊ မ်ားေနမွေတာ႔ ပိုမွာေပါ႔၊ နည္းေနမွ မပိုမွာ၊ ဒီလိုမဟုတ္လား။ တခ်ိဳ႕ဆို "ပိုေနတာမလြန္ပါဘူး" လို႔ေတာင္ သုံးတတ္ၾကတယ္။ ပိုေနမွေတာ႔ လြန္ေနၿပီေပါ႔။ လိုေနမွ မလြန္တာ။

ၿပီးေတာ႔ "ဟင္းကလည္း ငန္ (စပ္) လိုက္တာ၊ ဘာ အရသာမွ မရွိေတာ႔ဘူး" ဆိုတာမ်ိဳး။ အငန္ (အစပ္) ကလည္း အရသာ ၆ မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးဆို တာ ေမ႔သြားၾကတယ္။ ငန္ရင္ ငန္တဲ႔အရသာ ရွိတာပဲ။ ဘာ အရသာမွ မရွိဘူး ေျပာလို႔ မရေတာ႔ဘူး။ ေျပာခ်င္ရင္ ငန္လြန္းေတာ႔ တျခားအရသာေတြ မရွိေတာ႔ဘူး ဆိုရင္ေတာ႔ မွန္တာေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ ဘာသာစကားကို ကြန္ပလိန္း တက္လို႔မွ မရတာပဲ။

အဲသလို စကားလုံးေတြကို အဂၤလိပ္လို "Oxymoron" လို႔ ေခၚပါတယ္။ အပ်င္းေျပ ဖတ္ၾကည္႔ဖို႔ လူေနာက္ေတြ ထုတ္ထားတဲ႔ စကားလုံးတခ်ို႕ ေပး လိုက္ပါတယ္။ ေရွ႕ေနာက္ မညီတဲ႔ စကားလုံးေတြလို႔ ဆိုရင္ ရပါလိမ္႔မယ္။

1) Religious Tolerance
2) Exact estimate
3) Legally drunk
4) Small crowd
5) Business ethics
6) Soft rock
7) Clearly misunderstood
Plastic glasses
9) Pretty ugly
10) Peace force
11) Sweet sorrow
12) Military intelligence
13) Politically science
14) Government organization
15) Happily married

က်ေနာ္ သေဘာအက်ဆုံးက ၁၊ ၁၂၊ ၁၄ နဲ႔ ၁၅ ပါ။

ဘာသာေရးလို႔လည္းဆိုေသး သည္းခံျခင္း တဲ႔။ မစ္လစ္ထရီလို႔ ေရွ႕ကဆိုၿပီး ေနာက္မွာေတာ႔ အင္တယ္ေလးဂ်င္႔စ္ တဲ႔။ ၿပီးေတာ႔ အစိုးရလို႔လည္းဆိုေသး ေအာ္ဂႏိုက္ဇ္ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း ဆို ထားျပန္တယ္။
ေနာက္ဆုံးက Happily married တဲ႔။
ကဲ ကိုးယို႔ကားယားေတြ မဟုတ္ဘူးလား။

ေဖ႔စ္ဘုတ္ရဲ႕ အားသာခ်က္

အသက္ ၁၈ ႏွစ္နဲ႔ ၂၄ ႏွစ္ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ေဖ႔စ္ဘုတ္က တီဗြီစတဲ႔ တျခား မီဒီယာေတြထက္ အမ်ားႀကီး ေရွ႕ေျပးေနတယ္လို႔ သတင္းတစ္ပုဒ္ က ေျပာထားပါတယ္။ ည ၈နာရီနဲ႔ ၁၁ နာရီၾကားမွာ ေဖ႔စ္ဘုတ္သုံးသူက ၇၀ ရာခိုင္ႏႈံးရွိတယ္ တဲ႔။ ၂၄ ႏွစ္နဲ႔ ၄၄ ႏွစ္ၾကားမွာလည္း ၆၀ ရာခိုင္ႏႈံး ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
က်န္တာေတြေတာ႔ မသိဘူး။ သတိထားမိတာကေတာ႔ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ မဂၢဇင္းေတြလို စာကို အကဲျဖတ္ေဝဖန္တဲ႔ ေလသံေတြ မရွိတာပဲ။
ႀကိဳက္တာေရး၊ တင္၊ ႀကိဳက္သူ လိုက္ခ္တယ္။ ရွယ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ ႀကီး ေကာင္း တဲ႔စာေတြ တက္တက္လာတယ္။ အထူးသျဖင္႔ ျမန္႔မာ႔စာေပမွာ အားနည္းတဲ႔ သေရာ္စာေတြပါ။ မဂၢဇင္းေပၚမွာေတာင္ ရွားတဲ႔ စာမ်ိဳးေတြပါ။

အေရးအသား လိုပါေသးတယ္။
ဇာတ္အိမ္တည္ေဆာက္မႈ အားနည္းပါေသးတယ္။
က်ေနာ္႔မ်က္စိမေကာင္းလို႔ စာလုံးႀကီးႀကီးေရးပါ။
စာမ်က္ႏွာ ႏွစ္မ်က္ႏွာလုံး မေရးပါနဲ႔လို႔ ဘယ္ႏွခါ ေျပာရမလဲ။
စာေရးၿပီး ေဘးမွာ မာဂ်င္ခ်န္ထားရမွန္းမွ မသိေသးဘူးလား။
စာေရးမယ္ဆို စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါအုံး။
ဝတၳဳဆိုၿပီး ပုံေျပာသလို ျဖစ္ေနတယ္။
အစပိုင္းမွာ မဆိုးလွေပမဲ႔ ဇာတ္သိမ္းက ေတာ္ေတာ္ မစြံတာပဲ။
ဒါေတြ
ဒါေတြ မရွိေတာ႔ဘူး။
တိုက္ပ္၊ ကလစ္၊ ပို႔စ္။ ႀကိဳက္သူႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္သူမႀကိဳက္ ။ ဆရာႀကီးေတြေရးတာလည္း လူတိုင္းေတာ႔ မႀကဳက္။
အဲဒါ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚက စာပဲ။

Buddhist vihara in Jakarta

bombed, 3 injured
The Jakarta Post, Jakarta | National | Mon, August 05 2013, 12:00 AM

A bomb exploded inside the Ekayana Buddhist Vihara in West Jakarta late on Sunday, injuring three people and destroying some parts of the site, which was established in 1995 to accommodate Buddhist students studying in nearby universities.

West Jakarta Police chief Fadil Imran said witnesses heard two explosions from inside the vihara.

"They seemed to be bombs installed in a separate section inside the building. We're still gathering more information," he said.

Witnesses said they heard two separate explosions from inside the vihara, located on Jl. Mangga II and is around three kilometers from the bustling shopping malls of Central Park and Taman Anggrek. “The first explosion occurred at 9:10pm followed by a second at 10:45pm” said Iwan, a local resident.

As of Sunday 24:00 p.m., the police's bomb squad was still combing the building for more explosives.

Since April, Extremists and terrorist groups have conveyed their plans to target Buddhists and Myanmar facilities in Indonesia in response to sectarian conflict in Buddhist-majority Myanmar that has cost the lives of many members of the Muslim minority community.

The Rohingya are a Muslim ethnic group that has long been subject to persecution in Myanmar.

A terrorist group launched a failed attack at the Myanmar Embassy in Jakarta in May.

Indonesia, the world’s largest Muslim-majority nation, has waged a campaign against radicalism and terrorism since the 2002 Bali bombings that killed 202 people, including foreign tourists. The authorities have detained more than 700 suspected terrorists and accomplices, and killed more than 65. (ogi/asw)

ဗလာဒီမာ ပူတင္က မိုက္သားပဲ

ရုရွားႏိုင္ငံမွာ ရုရွားလူမ်ိဳးေတြေနတယ္၊ဘယ္အရပ္ကေရာက္လာတဲ႔ လူနည္း စုမဆို ရုရွားမွာေန၊ ရုရွားမွာအလုပ္လုပ္၊ ရုရွားက ေကၽြးတာကို စားမယ္ဆို ရင္ ရုရွားစကားေျပာသင္႔တယ္။ ရုရွား ဥပေဒကို ေလးစားသင္႔တယ္။

သူတို႔က ရွာရီယား ဥပေဒ (Sharia Law ဆိုတာ တကယ္ေတာ႔ ကမၻာေက်ာ္ (ဘယ္လိုပဲ ေက်ာ္ေက်ာ္) အစၥလာမ္မစ္ ဥပေဒပါ) ကို ပိုႏွစ္ခ်ိဳက္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကို အဲဒီ ဥပေဒ က်င္႔သုံးေနတဲ႔ေနရာေတြကိုသြားေနၾကဖို႔ အႀကံျပဳပါ တယ္။

ရုရွားႏိုင္ငံက လူမ်ိဳးစုေတြကို မလိုအပ္ဘူး (မရွိလည္း ျဖစ္တယ္) လူမ်ိဳးစုေတြ ကေတာ႔ ရွရွားကို လိုအပ္တယ္၊ ဒီေတာ႔ သူတို႔ကို အထူးအခြင္႔အေရး ထူးေ တြ ေပးမထားႏိုင္ဘူး၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အဆင္႔အတန္း ခြဲျခားပါတယ္ လို႔ ေအာ္ေန ေအာ္ေန သူတို႔ေၾကာင္႔ တည္ရွိဆဲဥပေဒကို ေျပာင္းလဲ မေပးႏိုင္ ပါဘူး။

ကိုယ္႔ေသတြင္းကို တူးေနၾကတဲ႔ အေမရိက၊ အဂၤလန္၊ ေဟာ္လန္၊နဲ႔ ျပင္သစ္ တို႔ဆီက သခၤန္းစာေတြကို ယူရမယ္။

ရုရွားယဥ္ေက်းမႈ ဓေလးထုံးစံေတြကို ယဥ္ေက်းမႈမဲ႔ လူနည္းစုေတြ ရဲ႕ ေက်ာက္ေခတ္ အမူအက်င္႔ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းဆလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။

ဂုဏ္သေရရွိ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႔က ဥပေဒအသစ္ေရးဆြဲေတာ႔မယ္ ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေရးကို အရင္ၾကည္႔ၾကပါ။ လူနည္းစုအဖြဲ႔ေတြဟာ ရုရွား လူမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို သတိရပါ။

Duma မွာ ေပးခဲ႔တဲ႔ ပူတင္ရဲ႕ ၅ မိနစ္ၾကာ မိန္႔ခြန္းအၿပီးမွာ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြက အႀကီးအက်ယ္ ဩဘာေပးခဲ႔ၾကတယ္။
(ခ်က္ခ်င္းတင္လိုက္လို႔ ဘာသာျပန္မွားသြားတယ္။ ၅ မိနစ္ၾကာေအာင္ မတ္တပ္ရပ္ ဩဘာေပးတယ္ ျဖစ္ရမွာ။ မစစ္လိုက္မိဘူး။ ေဆာရီးပါ ေရာင္းရင္း တို႔။ )

ဗလာဒီမာ ပူတင္ ေျပာသြားတဲ႔ ရွာရီယား ဥပေဒ (Sharia Law) ကို ေျခရာ ခံႏိုင္ဖို႔ ေအာက္မွာ သတင္းေခါင္စဥ္တခ်ိဳ႕ ေပးထားပါတယ္။

မူရင္း ဖတ္လိုသူမ်ား အတြက္

Putin's Speech on Feb. 04, 2013
On February 4th, 2013, Vladimir Putin, the Russian president, addressed the Duma, (Russian Parliament), and gave a speech about the tensions with minorities in Russia :

"In Russia live Russians. Any minority, from anywhere, if it wants to live in Russia , to work and eat in Russia , should speak Russian, and should respect the Russian laws. If they prefer Sharia Law, then we advise them to go to those places where that's the state law. Russia does not need minorities. Minorities need Russia , and we will not grant them special privileges, or try to change our laws to fit their desires, no matter how loud they yell 'discrimination'. We better learn from the suicides of America , England , Holland and France , if we are to survive as a nation. The Russian customs and traditions are not compatible with the lack of culture or the primitive ways of most minorities. When this honorable legislative body thinks of creating new laws, it should have in mind the national interest first, observing that the minorities are not Russians.
The politicians in the Duma gave Putin a standing ovation for five minutes.

ျပႆနာ အပိုင္းအစ တခ်ိဳ႕

**Islamist Group in America: We’ll Impose Sharia on Christians

**Sharia law incompatible with human rights legislation, Lords say

**In Islamic law (sharia), marriage (zawaj زواج) is a legal bond and social contract between a man and a woman. Islam recommends marriage, with the age of marriage being whenever the individuals feel ready, financially and emotionally. Polygyny is permitted in Islam under some conditions, but polyandry is forbidden.

ကိုယ္က်င္႔တရားေရးရာနဲ႔ ဥပေဒအားျဖင္႔ သာတူညီမ်ွ ရွိမႈ

ဒီအခ်က္ႏွစ္ခုဟာ လူ႔အခြင္႔အေရးကေန ကြဲထြက္လာတဲ႔ ေခါင္းစဥ္ငယ္ ႏွစ္ ခုျဖစ္ ပါတယ္။ သူတို႔က

(က) ကိုယ္က်င္႔တရားအားျဖင္႔ သာတူညီမ်ွ ရွိမႈ Morally equality နဲ႔
(ခ) ဥပေဒအားျဖင္႔ သာတူညီမ်ွ ရွိမႈ Legally equality လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီ ႏွစ္ခ်က္ဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အသက္လို႔ ေျပာရင္လည္း ရပါလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္ က်င္႔တရားဆိုရာမွာ ဘာသာေရးေလာင္းရိပ္နဲ႔ ဆက္စပ္တာရွိသလို မဆက္ စပ္တာလည္း ရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ႔ လမ္းေပၚေရာက္ရင္ လမ္း ဥေဒအတိုင္း လူတိုင္း လိုက္နာတာကို ကိုယ္က်င္႔တရားအားျဖင္႔ သာတူညီမ်ွ ရွိမႈလို႔ ဆိုတာပါ။ ဘယ္သူမွ ခၽြင္းခ်က္ မရွိဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး၊ ဘုန္းႀကီး၊ ဆင္း ရဲ သား၊ ေခါင္းရြက္ေဈးသည္ အားလုံး လမ္းေပၚေရာက္ရင္ လမ္းဥေဒရွိတယ္ ဆိုတဲ႔အသိရွိရင္ အဲ႔ဒီ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း ဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ထိုက္တန္ပါၿပီ။

ေမာ္ရယ္ ပ်က္စီးျခင္း

တစ္ေယာက္ေယာက္က လမ္းဥေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ရင္ ေမာ္ရယ္ စ ပ်က္တယ္ လို႔ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလုံးရဲ႕ ေမာ္ရယ္ေတာ႔ မပ်က္စီးေသးပါဘူး။ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလုံးရဲ႕ ေမာ္ရယ္ပ်က္စီးတာက သူတို႔လည္း မလိုက္နာၾကဘူး၊ ငါတို႔လိုက္နာေနလို႔ေရာ ဘာထူးမွာလဲ ဆိုၿပီး ေနာက္လူကပါ လမ္းဥေဒကို ဆက္ၿပီး ခ်ိဳးေဖာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ႔ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလုံးရဲ႕ ေမာ္ရယ္ပါ ပ်က္စီးသြြားပါေတာ႔တယ္။ (အထူးအဆန္းေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ျမန္မာေတြေျပာတဲ႔ မုိးခါးေရ ကိစၥမ်ဳိးပါ)

ေမာ္ရယ္ပ်က္ရင္ လီဂယ္နဲ႔ထိမ္း

တစ္းဦး၊ တစ္ေယာက္္ ေမာ္ရယ္ပ်က္မႈက လူ႕ အဖြဲ႔အစည္းတိုင္းမွာ ရွိပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္လာရင္ ထိမ္း ထားႏိုင္တာက ဥပေဒနဲ႔ အညီ အျပစ္ေပး အေရးယူ မႈ ပါ။ ဒီလို အျပစ္ေပး အေရးယူရာမွာလည္း သာတူညီမ်ွ ရွိေနမွ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ သရုပ္သကန္ ေပၚလာပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ အျပစ္ေပး အေရးယူမႈဆိုရာမွာေတာ႔ ေရးထားတဲ႔ ဥပေဒေရာ ေရး မ ထားတဲ႔ ဥပေဒေတြပါ ပါဝင္ပတ္သက္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါကို ကာကြယ္ဖို႔ ဥပေဒ ကိုယ္တိုင္ကကို အေလ်ွာ႔အတင္း ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ေထာင္ဒဏ္ သုံးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အထိ ဆိုတာမ်ိဳးပါ။ မခ်ိဳးေဖာက္သင္႔သူက ခ်ိဳးေဖာက္ရင္ အႀကီးေလးဆုံးျပစ္ဒဏ္မ်ိဳး ေပးရပါတယ္။ ဒါကို အီးကြဲ မျဖစ္ ဘူးလို႔ ယူဆဖို႔ ခက္သြားပါတယ္။
ကားတိုက္မႈခ်င္း တူေပမဲ႔ အျပစ္ဒဏ္ မတူႏိုင္ဘူးဆိုတဲ႔ သာဓကပါ (သုံးႏွစ္ျဖစ္ ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ငါးႏွစ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။)

ဒီမွာ "မခ်ိဳးေဖာက္သင္႔သူက ခ်ိဳးေဖာက္ရင္" ဆိုတာ ရွိလာျပန္ပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ႔ သာဓကေတြကေတာ႔
*ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမ က တပည္႔ကို မေတာ္၊ မေလ်ာ္ ျပဳမူတာမ်ိဳး
*ရဲ အရာရွိက လာဘ္စားတာမ်ိဳး
*ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တစ္ေယာက္က ျပည္သူကို အႏိုင္က်င္႔တာမ်ိဳး
*ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ဆူပူမႈျဖစ္ေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္တာမ်ိဳးေတြ ဟာ သူတို႔ရဲ႕ ေမာရယ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ ဆန္႔က်င္ေနလို႔ "မခ်ိဳးေဖာက္သင္႔သူက ခ်ိဳးေဖာက္ရင္" လို႔ အၾကမ္းဖ်င္းဆိုလို႔ရသြားပါတယ္။

ဥပေဒအားျဖင္႔ သာတူညီမ်ွ မရွိမႈ

ဒါ မရွိေတာ႔ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ အဲ႔ဒီ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း ဟာ ပ်က္းစီးပါေတာ႔တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ႔ ေမာ္ရယ္ပ်က္ရင္ လီဂယ္နဲ႔ထိမ္းထားႏိုင္ေပမဲ႔ လီဂယ္ (တရားစီရင္ေရး) ပ်က္ရင္ ေမာ္ရယ္နဲ႔ ထိမ္းဖို႔ အေတာ္ႀကီး ခက္သြားလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ လူ႕ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ လီဂယ္ (တရားစီရင္ေရး) ရဲ႕ လက္ ထဲျပန္ေရာက္သြားပါေတာ႔တယ္။ သံသယ မရွိပါနဲ႔။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ကမၻာ႔ပညာေရး ကိုၾကည္႔ရင္ ေရွ႕ေနျဖစ္ဖို႔ ခက္တာေပါ႔။

ဗုဒၶဘာသာေတြက ဘာမွ မလိုပါဘူး၊ ဟိရိနဲ႔ ဩတၱပၸ (အရွက္နဲ႔ အေၾကာက္) ရွိရင္ရပါၿပီလို႔ မၾကာမၾကာ ကိုးကားေျပာဆိုတတ္ၾကပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ တကယ္႔ စိတ္ေကာင္းရွိသူေတာ္စဥ္ေတြအတြက္ေတာ႔ ဒါဆိုရပါၿပီ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီ ဟိရိနဲ႔ ဩတၱပၸ (အရွက္နဲ႔ အေၾကာက္) က လူသားဆီ အလြယ္ မေရာက္ တတ္ေတာ႔ ဒါေတြ ေရာက္လာဖို႔ ဥပေဒေတြ၊ ႀကိမ္ေတြ၊ ေထာင္ေတြနဲ႔ ထိမ္းေၾကာင္းေပးရပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘာသာေရး အားသန္သူက ဟိရိနဲ႔ ဩတၱပၸ ေျပာခ်ိန္မွာ ဒီမို ကေရစီ စနစ္က
Morally equality နဲ႔
Legally equality လို႔ေျပာပါလိမ္႔မယ္။ က်ေနာ္ကေတာ႔ Morally equality ဟာ ဟိရိျဖစ္ၿပီး Legally equality ဟာ ဩတၱပၸ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဒါကို ျပန္ခ်ဳပ္ရင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ေက်မႈ "Individual responsibility" ဆိုတာပဲ ျပန္ေတြ႔ရပါတယ္။