စပါးရွဳံး၊ မန္စီးတီးရွဳံး


ဆန္းဒါးလင္းကို မန္စီးတီးရွဳံးေတာ႔ မန္စီးတီးနည္းျပမ်က္ႏွာႀကီးက ရြာကေရကန္ ေရခမ္းလို႔ ပတ္ၾကားအက္ေနသလိုႀကီး။
ကဲ လာခဲ႔၊ မန္ယူ အာဆင္နယ္။ ရွဳံးသူ ရြာကေရကန္ထဲ ကန္ခ်ရမယ္။
ဝင္းဂါးက ပေရာ္ဖက္ဆာဟန္။ မိုေယးက ဂ်စ္ကန္ကန္ေက်ာင္းသား။

November 11 at 12:06am

ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ (တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ)


ဇြန္ပန္း႐ုံအနီး ႏြံနစ္ေနသည္
......................................
.......................................
ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ ေရြ႕ႏိုင္ပါသည္။

ၿပိဳင္တူတြန္းလ်ွင္ အမွန္ ေရြ႕ႏိုင္ပါသလား။
ဖတ္ဖူးသည္႔ ဟာသေလးကို ေရးျပခ်င္ပါသည္။ ၿပိဳင္တူတြန္းတိုင္း မေရြ႕ပါ။
အားေကာင္းေမာင္းသန္ လူရြယ္ႏွစ္ေယာက္ အလြန္ႀကီးေလးေသာ ေသတၱာ ႀကီးကို ေ႐ႊ႕ေနၾကသည္။
ဇြန္ပန္း႐ုံအနီးမွာေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ အခန္းတံခါးေပါက္မွာျဖစ္ပါသည္။ ေခၽြး တစ္ေပါက္ေပါက္ က်ေနၾကေသာ္လည္း ေရတစ္ေပါက္ေလာက္ တိုက္စမ္းပါ လို႔ သူတို႔က ေျပာေၾကာင္းေတာ႔ စာထဲမွာ မပါပါ။
ၿပိဳင္တူတြန္းျခင္းႏွင္႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ႔ သံသယရွိစရာမလိုပါ။
သူတို႔က ဝမ္း၊ တူး၊ သရီး ဟု သံတူေအာ္ၿပီး တြန္းေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေသတၱာႀကီးက မေရြ႕ပါ။
ေနာက္ဆုံး အခန္းအထဲမွာရွိသည္႔လူက လက္ေလ်ွာ႔ဟန္ျဖင္႔
"ငါတို႔ႏွစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ ဒီ ေသတၱာႀကီးကို အျပင္ထုတ္လို႔ မရႏိုင္ေလာက္ေတာ႔ပါဘူး" ဆိုသည္။
ထိုအခါေရာက္မွ အခန္းအျပင္မွာရွိသည္႔လူက
"ေဟာဗ်ာ ငါက ေသတၱာႀကီးကို အတြင္းသြင္းေနတာမွတ္လို႔" ဆိုလိုက္သည္။
ၿပိဳင္တူတြန္းတိုင္း မေရြ႕ပါ။

စကားလုံးမ်ားႏွင္႔ စကားေျပာၾကည္႔ျခင္း


ေခတ္ေပၚကဗ်ာမ်ားကို စတင္ဖတ္ရွဳမိစဥ္ ထူးထူးဆန္းဆန္းေဝါဟာရ တခ်ိဳ႕ ကို ေတြ႔ရသည္။ ႀကိဳက္လည္းႀကိဳက္မိသည္။ ဥပမာ "ကိုယ္႔ ဒဏ္ရာကို လ်ွာနဲ႔လ်က္" ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ သိရသည္က ဤစကားလုံး သည္ အဂၤလိပ္ အီဒီယံ (Licking one's wound) မွ တိုက္ရိုက္ ျပန္ဆို လိုက္ေသာ စကားျဖစ္ေနသည္။ စကားလုံးအသစ္ မဟုတ္။

ယေန႔ ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္း၊ ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္းဟု ေရစီးေၾကာင္း အေၾကာ င္း ေတာ္ေတာ္ေျပာေနၾကသည္။ "ကမၻာ႔ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေရာက္သြားမွ" စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
ယင္းစကားကလည္း ဗုဒၶစာေပမွာ အထင္ကရ။ ေသာတာပႏၷ ျဖစ္သည္။ ဤ၌ မူရင္းအဓိပၸါယ္တူေသာ္လည္း ဖြင္႔ဆိုပုံေတာ႔ ကြာသည္။ ဓမၼေရစီး ထဲ ေရာက္သြားသူကို ျမန္မာလို ေသာတာပန္ဟု ေခၚၾက၏။ အဂၤလိပ္လို Stream-winner ဟု ဆိုသည္။
အေရးႀကီး၏။ ဖဲ႔ကပ္ကပ္ လုပ္မေနသင္႔။ ဓမၼေရစီးျဖစ္ျဖစ္၊ ကမၻာ႔ေရ စီးျ ဖစ္ျဖစ္ ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေရာက္သြားမွ ဓမၼအရာဝင္၊ လူအရာဝင္သည္။
ယေန႔ ကမၻာမွာေတာ႔ ကမၻာ႔ေရစီးဟု သုံးၾကသည္။ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေ ပၚ ေရာက္သြားျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

ထိုအျပင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔ဦးမလား?
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည္႔ေတာ႔ဘူးဆိုတာ တကယ္ အမွန္ပဲလား? ယုံလိုက္ရေတာ႔မွာလား? ဆိုသည္ ႔စ ကား ကလည္း တအုံ႔ေႏြးေႏြး ေရပန္းစားေနျပန္သည္။
ဒီ စကားကလည္း အထူးအဆန္းမဟုတ္၊ ဓမၼႏွင္႔ စပ္ရွက္ၿပီး ဘုရားရွင္ သုံးစြဲခဲ႔ သည္႔ စကားမ်ားသာျဖစ္သည္။ ၾကည္႔ပါ။
သကဒါဂါမိ၊ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔သူ (တစ္ႀကိမ္ထဲသာျဖစ္သည္၊ ႏွစ္ ႀကိမ္မျဖစ္သင္႔)။ Once Returner ဟု အဂၤလိပ္လိုဆိုသည္။

အနာဂါမိ၊ ေနာက္ေၾကာင္းလုံးဝ ျပန္မလွည္႔ေတာ႔သူ။ ဘဝတဏွာ ပို၍ပို၍ ပါးလ်လာျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။ Non-Returner ဟု ဗိုလ္လိုဆိုသည္။

ေနာက္ဆုံးစကားက ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္သည္။ ေတာ္လွန္ေရးဟူသည္ ဓမၼျဖင္႔ အဓမၼကို၊ သမၼာျဖင္႔ မိစၦာကို ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ျခင္းပင္။
အရဟတၱ ဟူသည္ ေတာ္လွန္ေရးသမား (သို႔) ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ သြားသူဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ဗုဒၶစာေပမွာေတာ႔ ကိေလသာေတာ္လွန္ေရး အဆုံးသတ္သြားသူ၊ ရဟႏၱာ ဟု ျမန္မာစာေပမွာရွိသည္။ အဂၤလိပ္ကေတာ႔ စကားလုံး ရွာမရေသာေၾကာင္႔ ထင္႔။ Arahat (သို႔) Arahant ဟု ပါဠိလို တိုက္ရိုက္ယူသည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေတာ္လွန္ေရး ၿပီးေျမာက္ ေအာင္ျမင္သြားသူဟု အဓိပၸါယ္ရ သည္။

ဖာဂူဆန္


ဒီေန႔ ေစာေစာပြဲမရွိ။
ဖာဂူဆန္ အတၳဳပၸတၱိစာအုပ္ကေတာ႔ ယူေကမွာ စံခ်ိန္ေတြေတာင္ က်ိဳးလို႔ တဲ႔။
ျပည္တြင္းက အားကစားဂ်ာနယ္ေတြ လက္မေႏွးေလာက္ဘူး ထင္တယ္။
သူ႔စာအုပ္ ဝယ္ၾကတာက မန္ယူ ပရိသတ္ထက္ အာဆင္နယ္နဲ႔ လီဗာပူးလ္ ပရိသတ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။
အဖိုးႀကီးမရွိေတာ႔မွ သူတို႔က မန္ယူကို ငလုံး ဂ်င္ႏိုင္ ႏိုင္ေနၾကတာ။
မနက္ျဖန္မွာ အာဆင္နယ္ႏိုင္ရင္ေတာ႔ ဒါေသခ်ာတယ္။

November 9 at 9:07pm

Facebook ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ တဲ႔ (ေသေရာ)


ေနာက္ဆုံးထြက္္က္ ပိေတာက္ပြင္႔သစ္ မဂၢဇင္း၊ "ဒီေျမမွာ ငါတုိ႔ေျခရာေတြနဲ႔ လွပခဲ့" ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာ( ) ေရးထားတဲ႔ စာပိုဒ္ေလးပါ။

"အင္တာနက္ဆုိတဲ့ကိစၥက ကေလကဝမွ သမၼတအထိ သြားပုပ္ေလလြင့္ လုပ္လုိ႔ရတဲ့ေနရာ၊ အတုိ႔အေထာင္ အဖြအ႐ႈပ္၊ စကားလုံး ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ အစုတ္တုိ႔ မြစာႀကဲရာ ဖုန္းဆုိးေျမ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာတရား ကင္းပ၊ ဒိ႒ိတုိ႔ အာပတ္သင့္ရာ ဇရပ္၊ အက်ိဳးရွိစြာ အသုံးခ်ဖုိ႔ စိတ္ကူးမရွိတဲ့ အား အားယားယား လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႕အတြက္ ထင္ရာစုိင္း မူးယစ္ရမ္းကားႏုိင္ ရာ ေသတင္းကုပ္ပါပဲ။ စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ၊ စံမရွိ၊ အယ္ဒီတာမရွိတဲ့ စာမ်က္ႏွာ မွာ ကဗ်ာအပုဒ္တစ္ေထာင္ ေရးလည္း သမုိင္းတင္လုိ႔ မရတဲ့ေနရာ၊ ဤအရာ ကုိ Facebook ဟု ေခၚသည္။" တဲ႔။

တစ္ကမၻာလုံးက ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ၊ ေလးစားစရာ ပုဂၢိဳလ္ေ တြ၊ ႏိုဘယ္လ္၊ မဘယ္လ္ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြကအစ ကိုယ္ပိုင္ ေပ႔ဂ်္ေ လးေတြ ရွိၾကပါတယ္။
တကယ္က Facebook ဆိုတာ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ မ်က္ႏွာလိုပါပဲ။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး တူသလိုလိုနဲ႔ မတူၾကပါဘူး။
ဆရာ႔ေဆာင္းပါးက ေတာ္လွန္ေရးသမိုင္းကို ျပန္လွန္သုံးသပ္ၿပီးေရးထားတဲ႔ ေဆာင္းပါးမို႔ မွတ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ Facebook အေပၚ သုံးသပ္လိုက္တဲ႔ သုံးသပ္မႈက စာေရးဆရာရဲ႕ သမိုင္းအေပၚသုံးသပ္မႈကို အနည္းငယ္ အားေလ်ာ႔သြားေစမွာကေတာ႔ အမွန္ပဲ။