လက္ထပ္မထားတဲ႔ မိခင္ေတြအတြက္ တဲ႔။ စကၤာပူမွာမို႔သာေပါ႔


အင္း ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ လက္ထပ္မထားတဲ႔ မိခင္ေတြအတြက္ တဲ႔။ စကၤာပူမွာမို႔သာေပါ႔၊ တို႔ႏိုင္ငံဆို အကူအညီမရတဲ႔အျပင္ ဒီအမတ္ေလာင္းေ တာ႔ ေထာင္ေတာင္ က်ရဦးမယ္႔ကိန္းပါလားလို႔ ေတြးမိလို႔ပါ။ ေနာက္ၿပီး ကရုဏာမဲ႔၊ စာနာမႈမဲ႔၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ျဗဟၼစိုရ္အသာထား ဘယ္လူသားတန္ဖိုးနဲ႔မွ ညွိယူလို႔ မရတဲ႔ "နင္႔ဘာသာ ကမ်င္းေၾကာထလို႔ရတဲ႔ ကေလး၊ ဘယ္သူက ဘာ အကူအညီေပးေနရအုံးမွာတုံး" စတဲ႔ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေပါက္လႊတ္ပဲစား ကြန္မင္႔ေတြလည္း ဆိုရွယ္ မီဒီယာေပၚ ပလူပ်ံေနလိမ္႔မယ္။

ဆင္းဂဲမားသားျဖစ္ရျခင္းမွာ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ပါဝင္ေနႏိုင္ပါလား။
အဲဒီ ဥပေဒေၾကာင္႔ ေနာက္ဆက္တြဲ လူမႈေရးျပသနာေတြ၊ လူမသိ သူမသိေနရာ သြား ေမြး၊ ကေလးကို စြန္႔ပစ္၊ မိခင္နဲ႔ကေလး အတူမေနရ မႈေတြ ရွိမလာႏိုင္ဘူးလား။
ဒီျပသနာဟာ လူ႔သမိုင္းအစကတည္းက ရွိခဲ႔သလို ေနာက္လည္း ရွိေနဦးမွာ ပဲ မဟုတ္လား။
တရုတ္ျပည္ရဲ႕ ကေလးတစ္ေယာက္ ေပၚလစီေၾကာင္႔ အျပစ္မဲ႔တဲ႔ ေမြး ကင္းစကေလးေတြ ဘယ္ႏွသန္းေလာက္ စြန္႔ပစ္ျခင္း ခံခဲ႔ရေလမလဲ။
လိင္ကိစၥကို အဲသေလာက္ အေလးထားတဲ႔ ဥပေဒနဲ႔ ႏိုင္ငံမွာ ကေလးအေဖ ဘယ္သူဆိုတာ တိတိက်က် စစ္ေဆးေပးႏိုင္တဲ႔ DNA စနစ္ေတြ လူထုထဲအ ထိ ထြန္းကားေနၿပီလား။

အေမရိကန္ ဒု သမၼတေဟာင္း ခ်င္းေညကေတာ႔ လက္စဘီးယမ္းေတြကို လုံးဝၾကည့္မရတဲ႔လူ ျဖစ္ေနရာကေန သူ႔သမီးႏွစ္ေယာက္ လက္စဘီးယမ္းေ တြ ျဖစ္ေနတာကို ႀကဳံေတြ႔လိုက္ရပါသတဲ႔။


သတ္ပုံေလးေတာ႔ ဂရုစိုက္ဦးမွပါဆိုတဲ႔အေတြး


သြားေလသူ ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္ သင္မေပးႏိုင္၊ ျပင္မေပးႏိုင္ခဲ႔တာကို ဦးလွေဆြႀကီးက သင္ေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ရတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးေဌးေအာင္ကို မႏၲေလး နပသထြက္ ရဟန္းေတြနဲ႔ မိုး ဇလ အဖြဲ႔ေတြကေတာ႔ ေကာင္းေကာင္းသိၾကပါတယ္။ ပညာေရာ၊ စာရိတၲပါ ေျပာစရာမရွိတဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းႀကီး။
သူကလည္း သတ္ပုံေတာ႔ လုံးလုံး ဂရုမစိုက္တာ၊ ေဘာမွာ ေရးရင္လည္း စာေၾကာင္းက ဘယ္ေတာ႔မွ မေဖ်ာင္႔ဘူး။ သူသင္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ကိုေတာ႔ ရင္ထဲအထိ ထည့္ေပးႏိုင္တဲ႔ ဆရာႀကီးပါ။
အခု အက္ဒမင္က သိသင္႔တယ္ထင္လို႔ စီမံေပးလိုက္ေတာ႔ ဦးလွေဆြႀကီး ပို႔စ္ေတြက တက္တက္လာေရာ။
သူ႔စာေတြ ဖတ္မိရာကတဆင္႔ သတ္ပုံေလးေတာ႔ ဂရုစိုက္ဦးမွပါဆိုတဲ႔အေတြး ရလာတာ။
(အခုမွားရင္ ျပင္လ်က္နဲ႔မွားတာလို႔ ယူဆေပးၾကပါရန္)

ေဒၚစုကို နားလည္တယ္


ကိုယ္တိုင္က ကြန္စတီးက်ဴးရွင္းျပင္ၿပီးမွ ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္၊
ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္မွလည္း စိတ္ကူးထဲက ေကာင္းမယ္ထင္တာေတြလုပ္၊ ပိတ္ေနတဲ႔ တံခါးေတြဖြင္႔၊ စာသင္ခန္းေတြကို အနားမရွိ အသုံးခ်... စတာေတြ လုပ္ခြင္႔ရလာလို႔ ေဒၚစုကို နားလည္တယ္။
ျပသနာက ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရးမွာ ေဒါက္တာ လင္း (Dr. Lim) မရွိဘူး။ ေဒါက္တာ ေမွာင္ေတြပဲ မ်ားေနတယ္။

အျမင္ အေတြး နဲ႔ အေတြး အျမင္


ကမ္းလက္ shared Dhammabheri Ashin Viriya's post.
 
အျမင္ အေတြး နဲ႔
အေတြး အျမင္
~_~_~_~_~_~_~
<^><^><^><^>
ဇင္ေဝေသာ္က-
ေဖ့စ္ဘုတ္ဆိုတာ ဘစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီကို
ကိုယ္စားျပဳတယ္။
သူ႔ေဝါ,ကိုယ့္ေဝါက အျပင္ထြက္တာနဲ႔-
ဘံဥပေဒကိုေလးစားပါ။မဆဲနဲ႔၊
အသားလြတ္မေစာ္ကားနဲ႔၊
ဒါ ဒီမိုကေရစီပါ-လို႔ေရးထားတာဖတ္ၿပီး-
စဥ္းစားမိတာေလးပါ။

အေတြးအျမင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ေပါ့၊
ဘယ္သူမဆို ကိုယ္ျမင္သေလာက္ပဲ ကိုယ္ေတြးတတ္ၾကတာက
ဘာမွ အေထြအထူးေျပာစရာမရွိေလာက္ပါဘူး။
အဲ-
ကိုယ္ေတြးတတ္သေလာက္သာ ကိုယ္ျမင္တတ္ၿပီး
ကိုယ့္ထက္ ပိုလဲျမင္,ပိုလဲေတြးႏိုင္၊
ပိုေတြးႏိုင္လို႔လဲ ပိုျမင္တတ္သူေတြ ကိုေတြ႕လာတဲ့အခါမွာ-
ကိုယ့္ထက္ ကိုျမင္,ပိုေတြး၊ပိုေတြ ပိုျမင္တာေတြမွန္သမွ်ကို
အမွားလို႔ ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုတာကေတာ့-
ေရထဲကငါးနဲ႔ ကုန္းေပၚကလိပ္တို႔ ေတြ႕သလိုေပါ့-
ကုန္းလိပ္က ကုန္းေပၚမွာ ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ႔ကိုယ္
လြတ္လပ္စြာသြားလာႏိုင္တယ္ဆိုလဲ-
ငါးက"ေရကူးစရာမရွိတဲ့ေနရာ ဘာလြတ္လပ္မွာလဲ"ဆိုၿပီး
ျငင္းေတာ့တာပဲ။
ကုန္းေပၚမွာ“အျမစ္,အဥ,အသီး,အရြက္ေတြ စားစရာအစံု
ျပည့္စံုတယ္"ဆိုလဲ-
“ေရညႇိနဲ႔တီေကာင္မရွိတဲ့ေနရာ ဘယ္ကလာ စားစရာစံုရမွာလဲ"
ဆိုၿပီး ျငင္းျပန္နဲ႔-
ကိုယ္ျမင္ႏိုင္သေလာက္ ကိုယ္ေတြးၿပီး ကိုယ္ေတြးမိတာကလြဲလို႔
ဘာကိုမွအေကာင္းမထင္တတ္တဲ့ ဒီငါးကို ဘာမွ ေလကႀကီးအေၾကာင္း ေျပာလို႔မရသလိုျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
ကိုယ္ျမင္သမွ် ကိုယ္ေတြးၿပီ ကိုယ္ေတြးႏိုင္သမွ်ထက္
ဘာမွပိုမျမင္ႏိုင္ၾကဘဲ ကိုယ့္အျမင္အတိုင္းကိုသာ
အျမင့္ဆံုးပန္းတိုင္ႀကီးအျဖစ္ ရည္မွန္းသတ္မွတ္
လုပ္ေဆာင္ေနၾကသူတို႔အေၾကာင္းစဥ္းစားရင္း
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဥတၱမပုရိသဒီပနီ မွာ-
သာဓကျပထားတဲ့-
“ေမ႑ကေသေဌးရဲ႕ကၽြန္ ငပုဏၰ"အေၾကာင္းေလး
ေျပးၿပီးသတ္ိရမိလိုက္တယ္။
ေမ႑ကေသေဌးက -အိမ္ေပါက္ကၽြန္ ငပုဏၰကို
သားရင္းသဖြယ္ခ်စ္ခင္တဲ့အတြက္ အစစအရာရာ
ကၽြန္နဲ႔မတူေအာင္ အခြင့္ထူးေတြ ေပးထားတယ္။
ဒါကို ငပုဏၰက သိပ္ဂုဏ္ယူတယ္။
“ေလာကမွာ ငါေလာက္ကံေကာင္းသူ ဘယ္သူ
ရွိဦးမလဲ"ဆိုၿပီးေတာ့လဲအၿမဲေတြးပီးေက်နပ္တယ္။
ဘဝတူကၽြန္ေတြကလဲ သူတို႔ထက္အစစသာလြန္ေနတဲ့
ငပုဏၰကိုပဲ အထင္ႀကီး အားက်ၿပီး ဆံုမိတဲ့အခါ
အခ်င္းခ်င္းေျပာမဆံုးဘူး။
ဒါကိုပဲ ငပုဏၰကလဲ ဂုဏ္ယူဝင့္ႂကြားတယ္။
“ဒီလိုအဆင့္အတန္းမ်ိဳးေရာက္ဖို႔ဆိုတာ-
ေတာ္ေတာ့ကုသိုလ္နဲ႔ လြယ္မွတ္လို႔"ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ့။
တေန႔မွာ-ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ႀကီး ႂကြလာေတာ္မူလို႔
အလႉလုပ္တဲ့အခါ-ေသေဌးက ပုဏၰကိုလဲ လႉဖြယ္ဝတၳဳ
ေပးၿပီး လႉခိုင္းတယ္။
"လိုတဲ့ဆုကိုေတာင္း၊ေတာင္းတဲ့ဆု ျပည့္လိမ့္မယ္"
ဆိုေတာ့-ပုဏၰက-
“ဘဝဆက္တိုင္းမွာ ဤေသေဌးလို သခင္မ်ိဳးနဲ႔သာ
ေတြ႕ၾကံဳရပါလို၏"လို႔ ဆုေတာင္းသတဲ့။
(ဖတ္ရင္း မရယ္ၾကနဲ႔၊သူ႔အျမင္ သူ႔အေတြးမွာ
ဒီထက္သာလြန္တာ ဘာမမွမသိဘဲ၊ဒီအဆင့္ပဲ
ေမွ်ာ္မွန္းတာေပါ့။)
ပေစၥဗုဒၶအရွင္ျမတ္က-ထံုးစံအတိုင္း
"ဣစၧိတံ ပတၳိတံ တုယွံ ခိပၸေမဝ သမိဇၨတု"နဲ႔
အတည္ျပဳေပးလိုက္တာေပါ့။
ေမာင္ပုဏၰ ဆုေတာင္းျပည့္သြားပါတယ္။
ဘဝဆက္တိုင္း ကၽြန္ျဖစ္ခြင့္ ရသြားပါသတဲ့။
(ခုေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ လြတ္တန္ေကာင္းပါရဲ႕)
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ..!
၀၉.၆.၁၅၊ေလာကခ်မ္းသာဘုရားေက်ာင္း၊
ဘာဂင္၊ဘ႐ုတ္ကလင္၊နယူးေယာက္။
~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<
<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~<~

ဘာကိုမွ မၾကည့္၊ ဘုရားမ်က္ႏွာပဲၾကည့္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အစစ္ႀကီးပါ


၁။ သူတို႔ျမင္တဲ႔ မဂၤလဝိဟာရ ရဲ႕ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးလမ္းစဥ္။
တကယ္ျပန္ၾကည့္ေတာ႔လည္း ၁၀ ႏွစ္အတြင္း အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒီ အေျပာင္းအလဲေတြရဲ႕ အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ႔ စကၤာပူလိုေနရာမွာ ဘယ္ဘာသာစကားနဲ႔ပဲ သင္သင္၊ ေထရဝါဒလမ္းစဥ္နဲ႔ညီရင္ လက္ခံရမယ္၊ အားေပးရမယ္ဆိုတဲ႔ ယုံၾကည္မႈပါ။

၂။ သူမပါရင္လည္း မၿပီးပါဘူး။ သံဃာက သံဃာ၊ ဘုရားသားက ဘုရားသားပဲ။ သီဟိုဠ္ေတြ ျမန္မာေတြ ခြဲမေနႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး သီဟိုဠ္ဘုန္းႀကီးသာ ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ႔ ကြန္စတီက်ဴးရွင္းကို ရဲရဲႀကီးျပင္သြားတဲ႔ ဥကၠ႒ပါ။ ဘာကိုမွ မၾကည့္၊ ဘုရားမ်က္ႏွာပဲၾကည့္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ အစစ္ႀကီးပါ။ သာသနာအတြက္ ေက်းဇူးတင္ထိုက္လွပါတယ္။

အခု စကၤာပူမွာ သာသနာျပဳေနတဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာ ပညာေရးနဲ႔လြတ္တာ (ဆန္းေဒး စကူး၊ ပါဠိေကာလိပ္) သိပ္မရွိပါဘူး။