သီရိလကၤာကို မေရာက္ဖူးရျခင္းအေၾကာင္း


"သို႔ေသာ္ ကိုယ္လုပ္နိုင္သမွ်ကို လုပ္မည္။ လုပ္သမွ်ကိုလည္း မိမိ၏ ဆရာ မ်ားေက်းဇူးေၾကာင့္ လုပ္နိုင္သည္။ ဤခရက္ဒစ္ကို “သီရိလကၤာမွာ ထရိန္နင္ လုပ္ခဲ့လို႔” ဟူေသာ စကားအတြက္ ခြဲမေပးခ်င္ေတာ့" (သီဟနာဒ)

ဤေဆာင္းပါးက ပုဂၢလိကဆန္သလို သီရိလကၤာမွာ ပညာသင္ၾကားေနၾက သည့္ ေနာင္ေတာ္၊ ညီေတာ္ ရဟန္းေတာ္တို႔ႏွင့္ သြားၿပီးျငိေနမွာကိုလည္း စိုးရိမ္ေနမိသည့္အတြက္ ကာလအတန္ၾကာေရးခ်င္လ်က္ မေရးျဖစ္။ ေရး ၿပီးသည္႔တိုင္လည္း မတင္ျဖစ္ ျဖစ္ေနခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ သီရိလကၤာေန ရဟန္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ စကားေျပာၾကည့္ရာ သူတို႔မွာလည္း ကိုယ္ခံစားရသလို ခံ စားရသူရဟန္းအခ်ိဳ႕ရွိေနသည္ ကိုေတြ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရးလိုက္မိေတာ့သည္။ အကယ္၍ ဤေဆာင္းပါးက တစ္စုံတစ္ေ ယာက္ (သို႔) တစ္ခုခုကိုထိပါးေစသည္ဟုဆိုပါက တစ္ပါတည္းေတာင္းပန္ ထားခဲ့ခ်င္ပါသည္

ဤခံစားခ်က္အစက ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈေပါင္းစုံတရားပြဲတစ္ပြဲ (Dhamma Talk) မွအျပန္ ကားေပၚမွာျဖစ္သည္။ သီရိလကၤာဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ေရွ႕ခန္းမွာထိုင္ၿပီး ကားေမာင္းသူေရွ႕ေနဒကာမႏွင့္ စကားေျပာေနၾကသည္။ သူတို႔ေျပာေနေသာအေၾကာင္းအရာက ေထရဝါဒ သာသနာမွာ သီရိလကၤာက မ႑ိဳင္က်ေၾကာင္း၊ တူတူတန္တန္ အလုပ္ လုပ္ေနေသာ ျမန္မာ၊ထိုင္းရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ အမ်ားအားျဖင့္ သီရိလကၤာမွာ ထရိန္နင္း(ပညာသင္)ယူခဲ့ရေၾကာင္းတို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

မွန္ပါသည္။ ေထရဝါဒ ကမာၻကိုျပန္႔ရာ၌သီရိလကၤာရဟန္းေတာ္မ်ား အေရး ပါလွေၾကာင္း ျငင္းဆန္၍ မရပါ။ ရိုးရိုးသားသားဆိုရလွ်င္ သီရိလကၤာ ရဟ န္းေတာ္မ်ား အေရးပါလွေၾကာင္းျငင္းဆန္၍မရပါ။ သီရိလကၤာရဟန္းေတာ္ တို႔က တိဗက္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆင္ဆင္တူသည္။ သူတို႔လူမ်ိဳးအခံမရွိပဲ လူမ်ိဳးျခားေတြထဲေရာက္ေအာင္ သာသနာျပဳနိုင္စြမ္းရွိသည္။ ျမန္မာျပည္ပ ဆရာေတာ္မ်ားတြင္ ဤသို႔စြမ္းေသာ ဆရာေတာ္မရွိဟု မဆိုလိုပါ။ နည္းေတာ့နည္းပါသည္။ ကိုယ္႔လူမ်ိဳးနဲ႔ကိုယ္ သာသနာျပဳဆိုတာထက္ သာ သနာထိန္းေနတာ မ်ားပါသည္။ လိုအပ္သည္ဟုလည္း အေလးအနက္ ယုံ ၾကည္ပါ၏။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ 
"သီရိလကၤာမွာ ထရိန္နင္လုပ္ျပီးမွ တူတူတန္တန္အလုပ္လုပ္နိုင္သည္" ဆိုေသာ စကားကိုေတာ့ ေအာင့္သက္သက္ျဖစ္မိသည္။

ထိုအခါ ကားေမာင္းေနေသာ ေရွ႕ေနဒကာမက ေနာက္ကိုလွည့္ၿပီးေမးသည္။
“ဘေႏၱေရာ သီရိလကၤာမွာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေနခဲ့ဖူးသလဲ”
“သီရိလကၤာမွာ မေနဖူးပါ၊ ေရာက္ပင္မေရာက္ဖူးေသးပါ ” 
ဟု ေျဖလိုက္သည္။

ထိုအခါ ဆရာေတာ္ေရာ၊ ဒကာမပါအံ့ၾသတၾကီးပံုစံျဖင့္ ေနာက္လွည့္ၾကည့္ျပီး “တကယ္ပဲ သီရိလကၤာမွာ ပညာသင္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလား” ဟု မယံုသလို ဆက္ေမးၾကသည္။ 
"တကယ္ပါ။ အခြင့္မသင့္ေသးလို႔ ေရာက္ပင္မေရာက္ဖူးေသးပါ" လို႔ ေျဖလိုက္သည္။

သကၠရာဇ္ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ေတြတုံးက သီရိလကၤာကိုသြားဖို ႔ႀကိဳးစား ခဲ့ဖူး သည္။ မိတ္ေဆြရဟန္းက ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုးရွိရင္ လာသာလာခဲ့၊ က်န္ တာ သူကူညီမည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ မူးစု၊ပဲစုျဖင့္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ ဖိုးပင္ မျပည့္သည့္အတြက္ မသြားခဲ့ရပါ။

မသြားနိုင္ေတာ့သည့္အဆံုး ေယာနိေသာ မနသိကာရျဖင့္ ဤသို႔သာ စိတ္ေျဖ လိုက္ရသည္။ ငါေလ့လာခ်င္တာက အဂၤလိပ္ပဲ။ သီရိလကၤာကိုယ္ တိုင္ကလည္း အဂၤလိပ္စကားေျပာစစ္စစ္နိုင္ငံ မဟုတ္ေတာ့ သိပ္မထူးပါဘူး။ ကိုယ့္နုိင္ငံမွာပဲ အဂၤလိပ္စာကို ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ကို သင္လည္း ရနိုင္ တာပဲဟု ေတြးလိုက္မိေတာ့သည္။ သို႔ျဖင္႔ မႏၲေလးေတာင္ဝန္းက်င္ႏွင္႔ မင္းကြန္းေတာင္စသည္တို႔သည္ မိမိ၏ အဂၤလိပ္စာ၊ အဂၤလိပ္စကားေလ႔လာ ရာ စာသင္ခန္းမ်ား ျဖစ္လာေတာ႔သည္။ ဝါက်အမွား၊ အသံထြက္အမွား မ်ား ကို ျပင္ေပးခဲ႔ၾကသည္႔ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ေက်းဇူးဆိုရန္ ရွိသည္။ ထိုစဥ္ ေရွးကုသိုလ္ထူးလွေသာ အရင္းႏွီးဆုံးမိတ္ေဆြရဟန္းက ၿဗိတိသ်ွေ ကာင္ဆယ္မွာ အဂၤလိပ္စာ ဆက္တက္မည္ဟုဆိုရာ မိမိက မတတ္ႏိုင္ျပန္။ ဤအေၾကာင္းတရားတို႔သည္ မိမိ၏ အဂၤလိပ္စာ ေလ႔လာေရးစိတ္ကို ခတ္နာ နာ၊ ခတ္စပ္စပ္ ရိုက္ေပးလိုက္ေသာ ေက်းဇူးရွင္ ႀကိမ္လုံးမ်ား ျဖစ္ခဲ႔ေလသည္။

စကၤာပူေရာက္ျပီးမွ ၾကားလိုက္ရသည့္စကားေၾကာင့္ သီရိလကၤာမသြားျဖစ္ခဲ့ သည္ကိုပင္ ဝမ္းေျမာက္သလိုလို ျဖစ္ေနမိေတာ့သည္။ ဤသို႔၊ ဤသို႔ေသာ Dhamma Talks မ်ား ေပးနိုင္သည္မွာ သီရိလကၤာမွာ စာသင္ခဲ့လို႔ဟု ဆိုၾက သည္။ (သီရိလကၤာမွာ စာမသင္ဘူးလ်င္ မလုပ္ႏိုင္ ဟုဆိုလိုရာေရာက္သည္)

ငယ္စဥ္ဘဝကတည္းက သင္ၾကားေပးခဲ့ရွာေသာ၊ တကၠသိုလ္ဘဝမွာ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ ေခါင္းကို ဖြင့္ေပးခဲ့ၾကေသာ ဘုန္းႀကီးဆရာ၊ လူ ဆရာ တို႔ရသင့္သည့္ ခရက္ဒစ္အားလံုး “သီရိလကၤာမွာ ထရိန္နင္ယူခဲ့လို႔” ဟူေသာ စကားေအာက္ ေရာက္သြားရေပေတာ့မည္။ မိမိက ကံေကာင္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သီရိလကၤာမေရာက္ဖူးလည္း အလုပ္ျဖစ္သည္ဟု ျပသခြင့္ ရေ သာေနရာကိုေရာက္ျပီး အလုပ္လုပ္ခြင့္လည္း ရသည္။ ကံ အက်ိဳးမေပးခဲ့ လွ်င္ ကိုယ္တိုင္လည္း လုပ္ခြင့္ရမည္မဟုတ္။ (မိမိသည္ ကံေကာင္းသူ စာ ရင္းတြင္ မပါဝင္ပါ၊ လက္လုပ္လက္စား အတိတ္ကံသာ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေယာက္ထဲ ေခါင္းငုံ႔၊ မ်က္ေစ႔မွိတ္ စြတ္လုပ္ေနလ်င္ တစ္ခုခုေတာ႔ ျဖစ္ လာတတ္သည္)

ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ဘာသာေရးက်မ္းစာမ်ားကို ေၾကမြတ္ ရာ၌ ဓမၼာစရိယျဖင့္ ျမန္မာရဟန္းတိုင္း မညံၾကေတာ့ပါ။ အဂၤလိပ္လို တတ္ ဖို႔ကလည္း သီရိလကၤာေနေန၊ အေမရိကမွာပဲေနေန ကိုယ္လုပ္မွ ကိုယ္ရ မည္။ သို႔ေသာ္ သီရိလကၤာပညာေရးက ပို၍ေခတ္မီသည္။ ဤအခ်က္ က ျငင္း၍မရ။ သူတို႔သာသနာျပဳနည္းက ေခတ္မီသည္။ ဤအခ်က္ကိုလည္း လက္ခံရမည္။

လက္ရွိဘဝမွာ သီရိလကၤာကို မေရာက္ဖူးေသာ္လည္း သူတို႔ပညာေရးစနစ္၊ သူတို႔ရြတ္ဖတ္ပံုစနစ္၊ သူတို႔ လူမ်ိဳျခား ဒကာ၊ဒကာမ စည္းရံုးပံုစနစ္တို႔ ကို ေလ့လာရပါသည္။ ေမြးစားရပါသည္။ ဒါမွ လူမ်ိဳးျခားမ်ားအၾကား အလုပ္ပို ၍ တြင္က်ယ္သည္။ သူတို႔မေခလွေၾကာင္းသိပါသည္။

သို႔ေသာ္ ကိုယ္လုပ္နိုင္သမွ်ကို လုပ္မည္။ လုပ္သမွ်ကိုလည္း မိမိ၏ ဆရာ မ်ားေက်းဇူးေၾကာင့္ လုပ္နိုင္သည္။ ဤခရက္ဒစ္ကို “သီရိလကၤာမွာ ထရိန္နင္ လုပ္ခဲ့လို႔” ဟူေသာ စကားကို ခြဲမေပးခ်င္ေတာ့။ ရွိသင့္ေသာမာနလား၊ မရွိ သင့္ေသာမာနလား။ အစြန္းေရာက္ေသာမာနလား၊ အစြန္းမေရာက္ေသာ မာနလား မသိပါ။ ေပးလိုေသာ ကြန္မင္႔ ေပးေစ။

လုပ္နိုင္သမွ်ကိုေတာ့ “ျမန္မာဆရာေတြ ထရိန္နင္းလုပ္ေပးလိုက္တာ” ဟူေသာ ေခါင္စဥ္ေအာက္မွာသာ ထားခ်င္ေတာ့သည္။(အျခား ရဟန္းေတာ္ မ်ားက ဤစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးရွိေသာ္လည္း မိမိလို အခြင့္အေရးမရၾကဟု နားလည္ သည္။) မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ၂၀၀၅ -ခုႏွစ္က ပါဠိေကာလိပ္၌ MA စာေမးပြဲရွိ သျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း ေဘးထြက္ေနလို႔မရေအင္ ဖိအားေပးေနသျဖင့္ အားလံုးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိေစရန္ MA တန္းကိုေတာ့ ဝင္ေျဖလိုက္ရေ သးသည္။ 

တစ္ၾကိမ္မကပါ။ သီရိလကၤာ ယဥ္ေက်းမႈလႊမ္းေသာေနရာျဖစ္သျဖင့္ -
“အဂၤလိပ္စာက သီရိလကၤာမွာ သင္ခဲ့တာလား ”
“သီရိလကၤာမွာ ဘယ္ႏွႏွစ္ၾကာေအာင္ သီတင္းသံုးခဲ့သလဲ ” စသည့္ ေမးခြန္းမ်ားေမးတိုင္း.....
“ေရာက္ကို မေရာက္ဖူးေသးပါ။ သြားေတာ့ သြားရဦးမည္” ဟု ေျဖရသည္ကိုပင္ အရသာရွိေနသလိုလို ျဖစ္ေနသည္။

(ယခုလ ၁၉ ရက္ေန႔ဆိုလ်င္ သီရိလကၤာကိုေရာက္ဖူးေတာ႔မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သီရိလကၤာကို မေရာက္ဖူးေသးပါဟု ေျပာခြင္႔ရွိေတာ႔မည္မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ခါေတာ္မွီ ဤ ေဆာင္းပါးကို တင္လိုက္ရပါေတာ႔သည္။)

သီဟနာဒ

Post a Comment