တရုတ္က ေလေတာ႔ နည္းနည္းမွ မေလ်ွာ႔ဘူး


နပိုလီယံကို တိုက္ခိုက္ေအာင္ျမင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ၿဗိတိသွ်တို႔ရဲ႕ ကုန္သြယ္ ေရး နယ္ခ်ဲ႕မႈကလည္း အရွိန္ အဟုန္ပိုေကာင္းလာၿပီး ေနာက္ထပ္ႀကိဳးစားမႈ အေနနဲ႔ ၿဗိတိသွ်တို႔က ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကို ေစ လႊတ္ခဲ့ျပန္ပါ တယ္။ နပိုလီယံနဲ႔ျဖစ္တဲ့ စစ္ပြဲမွာ လက္စြမ္းျပႏိုင္ခဲ့တဲ့ ၿဗိတိ သွ် ေရတပ္စြမ္းရည္ဟာ တ႐ုတ္နဲ႔ သံတမန္ဆက္ဆံေရး ကမ္းလွမ္းမႈ မွာေတာ့ သိပ္ၿပီး အေထာက္အကူ မျဖစ္လွပါဘူး။
ၿဗိတိသွ် ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ ဝီလီယံ အမ္းဟာ့(တ္) (William Amberst) က သူ႕ဝတ္စံုခ်ဳပ္လို႔ မၿပီးေသးလို႔ ပါ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ဘုရင္ေရွ႕ ဒူးေထာက္ အခစားဝင္ဖို႔ ျငင္းဆန္လိုက္တဲ့အခါ သူနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ ကိုလည္း တ႐ုတ္အင္ပါယာက ပယ္ခ်ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ဘုရင္ မင္းျမတ္က အဂၤလန္ရဲ႕ အိမ္ေရွ႕မင္းသား ရီဂန္႔ (Regent) ထံ ေရးတဲ့စာမွာ

“မိုးေအာက္ေျမျပင္တစ္ခုလံုး၏ အရွင္သခင္၊ တ႐ုတ္အင္ပါယာသည္ ကိုယ္စားလွယ္အသီးသီးထံ ကိုယ္တိုင္သြားေရာက္ ေတြ႕ဆံုမႈ ျပဳမေနႏိုင္ပါ” “အလြန္ေဝးလံလွသည့္ ပင္လယ္ တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္၏ သစၥာေစာင့္သိမႈႏွင္႔ ယဥ္ ေက်းမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလိုမႈအတြက္ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကိုေတာ့ တ႐ုတ္ ဘုရင္မင္းျမတ္က အသိအမွတ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္ထားေပသည္။ သို႔ေသာ္ ...”
(၁၉ ရာစု၊ အေနာက္တိုင္း သာသနာျပဳေတြရဲ႕ မွတ္တမ္းထဲမွာေတာ့ ဒီလိုေရးထားပါတယ္။)

“ယေန႔မွစ၍ ဘယ္လိုသံတမန္မွ မေစလႊတ္ပါႏွင့္၊ ဤကိစၥက ခရီးပန္း၊ အခ်ိန္ကုန္သာျဖစ္ပါသည္။ သင္တို႔အေနျဖင္႔ စိတ္လိုလက္ရ အလုပ္ အေၾကြး ျပဳလုပ္လိုသည္ဆိုပါက အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လွ်င္ တရုတ္ အင္ပါယာမွ သာသနာျပဳမ်ား ေစလႊတ္ ေပးႏိုင္ေပသည္။ သို႔မွသာ သင္တို႔လည္း ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ျမင့္မားလာသူေတြ ျဖစ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ယခုထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ အမိန္႔ကို သင္တို႔အေနႏွင္႔ ထာဝရ လိုက္နာၾကရမည္။”

(ကစ္ဆင္းဂ်ား)

သကၠရာဇ္ ၂၀၄၀ မွာ ေရျပတ္လပ္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိ


လာမယ္႔ သကၠရာဇ္ ၂၀၄၀ မွာ ေရျပတ္လပ္မႈ အႀကီးအက်ယ္ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြကို ခန္းမွန္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ စကၤာပူလည္း ပါဝင္ေန တယ္။ ျမန္မာ မပါလို႔ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ တရုတ္ႀကီးက ေရမဝယ္ေသးသေရြ႕ ဒီျပသနာ မႀကီးလွေသးဘူးလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ႏိုင္ငံေတြစာရင္းကို ပုံ ၂ မွာ ရွဳပါ။

၃ နဲ႔ ၄ က ထိုင္း ရင္ဆိုင္ေနရတဲ႔ ဒုကၡသည္ျပသနာပါ။ ပါကစၥတန္အျပင္ ဆီးရီးယားနဲ႔ ဆိုမာလီယားတို႔ကေတာင္ ပါေနေသးတယ္။ ဟန္တင္တန္ေဟာကိန္းေတြကေတာ႔ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မွန္ေနတယ္။

ျမန္မာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔သတင္းကေတာ႔ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္း ေရႊ႕ ဆိုင္းတဲ႔ အေၾကာင္းပဲ ပါလာတယ္။
ဒါနဲ႔ မေန႔က ျခယ္ျခယ္တို႔အေဖေျပာသြားတဲ႔ "ရန္ကုန္ကားလမ္းပိတ္တာက လမ္းေဘးေဈးသည္ေလးေတြ ဖမ္းေနရုံနဲ႔ေတာ႔ မရေလာက္ပါဘူး ကြယ္တိုု႔" ဆိုတာေလး မဆိုးဘူး။




စကားလုံးအဆင္႔ဆင္႔ ေျပာင္းလဲလာပံု


တကယ္လို႔ ပဥၥဂၤကေန ပဥၥင္း၊ (ဦး)ပဥၥင္းကေန ဦးပဇင္း၊ ဦးပဇင္းကေန ဦးဇင္းဆိုတဲ႔အထိ ေျပာင္းလဲလာခဲ႔ရိုးမွန္ရင္ ဒီေန႔ လူငယ္ေတြေျပာေနတဲ႔ ေတ်ာက္တို႔၊ ၿမဳံဘူးတို႔၊ ေခးတို႔ ကလည္း ဘာသာေဗဒအားျဖင္႔ လက္ခံရမွာပါပဲ။ ပညာရွင္ေတြကေတာ႔ တာဝန္အရ စကားလုံးအဆင္႔ဆင္႔ ေျပာင္းလဲလာပံုကို ေလ႔လာရမွာေပါ႔။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာစာခက္ဆစ္ဆိုတာ ရွိေနရတာ မဟုတ္လား။

တရုတ္အစဥ္အလာ ၇ လေျမာက္


တရုတ္လူမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကေတာ႔ တရုတ္အစဥ္အလာ ၇ လေျမာက္ ယုံၾကည္မႈက မေပ်ာက္ဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ေထရဝါဒေတြဆိုေတာ႔ ေထရဝါဒလမ္းစဥ္အတိုင္း လိုက္ၾကတယ္။
စကၠဴေတြမီးရွိဳ႕တာမ်ိဳး မလုပ္ေတာ႔ဘဲ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္၊ တိေရာကုၮသုတ္ကိုရြတ္ဖတ္ၿပီး စုေပါင္းအမ်ွေဝၾကတယ္။
ဒါကို General transferring of merits လို႔ ဒီမွာ ေခၚၾကတယ္။
ထူးျခားတာက ေက်ာင္းကို ပုံမွန္လာတဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမတိုင္း တိေရာကုၮသုတ္ကို သိၾကသလို ေကာင္းေကာင္းလည္း ရြတ္ႏိုင္ၾကတယ္။
ျမန္မာေတြက ကိုယ္႔နည္းကိုယ္႔ဟန္နဲ႔ ေရစက္ခ်ေနၾကေတာ႔ တိေရာကုၮသုတ္ကို သိပ္ မရင္းႏွီးေတာ႔ဘူး၊ ေရစက္ခ်၊ အမ်ွေဝမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေထရဝါဒ အဆုံးအမေတြထဲမွာ တိေရာကုၮသုတ္ဟာ မူရင္းအက်ဆုံးပါပဲ။

ငွက္မွာ အေတာင္ ဆင္မွာ အေရာင္


စကားပုံ အသစ္ပဲ ေျပာင္းရမလို။ "ငွက္မွာ အေတာင္ ဆင္မွာ အေရာင္" လို႔။
မြဲေျခာက္ေျခာက္ ဆင္တစ္ေကာင္ ဝင္လာရင္ ဘုန္းေတာ္ေၾကာင္႔ဆိုၿပီး အစိုးရဖက္သားေတြက ေရးၾကေျပာၾကေပါ႔။

အခု ဆင္မည္းေျခာက္ေကာင္ (တစ္ေကာင္ထဲေတာင္ မဟုတ္ဘူး) ဝင္လာေတာ႔ ဘုန္းကံေၾကာင္႔ ဘာေၾကာင္႔ ညာေၾကာင္႔ အသံမၾကားရဘူး။ အစိုးရက ဘာမွမေျပာေတာ႔ လူထုက ေျပာၾကတယ္။
ေမာင္ခင္ညြန္႔လက္ထက္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ၊ ထိုင္းက လြတ္လာတဲ႔ သစ္ဆြဲဆင္ကို ဆင္ျဖဴေတာ္ဆက္သျခင္းပဲ ခံရသလိုလိုနဲ႔ ေကာက္ဖမ္းထား လို႔ ထိုင္းက တရားပဲ စြဲေတာ႔မယ္႔အထိ။ (သစ္ဆြဲသမားက သူ႔ဆင္ကို ဘာလို႔ ဆက္သေနမလဲ၊ ဆင္မရွိရင္ သူ ထမင္းငတ္သြားမွာေပါ႔)

ဘီဘီစီနဲ႔ေတြ႔မွ အဲဒီကိစၥက နားေအးသြားတာ။ ဆင္ျဖဴေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေရာဂါေၾကာင္႔ ခရုသင္းစြဲေနတဲ႔ဆင္ပါတဲ႔။

လူက ဘာသာေရးနဲ႔ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူ၊ ဘုန္းႀကီးက ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘက္ဆဲလားျဖစ္။ ကေမာက္ကမ မႏိုင္ဘူးလား။


ေက်ာင္းေဂါပက ဥကၠ႒က ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးသေဘာထား သုေတသန စာအုပ္နဲ႔ သီဟိုဠ္၊ ကလနီယတကၠသိုလ္က ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူထားတာ။ တစ္အုပ္ေလာက္ ေပးပါအုုံးဆိုေတာ႔ သူ႔စာအုပ္မွာ တည္းျဖတ္စရာေတြ ရွိေနေသးလို႔ ေနာက္မွ ေပးမယ္တဲ႔။ ဟန္တင္တန္တို႔ ကစ္ဆင္းဂ်ားတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး သူတို႔ဟာေတြလည္း ဖတ္ေန၊ ဘာသာျပန္ေန၊ ဗုဒၶဘာသာ က်မ္းရင္းကိုလည္း သိေနမွေတာ႔ သူ႔စာအုပ္က သိပ္ထူးမွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး တဲ႔။ ေပးေတာ႔ ေပးမယ္ေျပာတာပဲ။
လူက ဘာသာေရးနဲ႔ ေဒါက္တာဘြဲ႔ ယူ၊ ဘုန္းႀကီးက ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ဘက္ဆဲလားျဖစ္။ ကေမာက္ကမ မႏိုင္ဘူးလား။

မဟလႅကတန္ဆာ


စာထဲမွာ နာမည္ႀကီးေနလို႔ပါ။ ဝိသာခါတို႔ မဟလႅကတန္ဆာက အိႏၵိယ ရာသီဥတုနဲ႔ မကိုက္ေလာက္ပါဘူး၊ ပူအိုက္ေနမွာ ထင္ပါတယ္။
သုဇာတာတို႔ လွဴတဲ႔ ဃနာႏို႔ဆြမ္းလည္း နာမည္ႀကီးပဲ၊ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းမယ္ထင္ေနတာ။ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ေတြမွာ ကပ္လို႔ စားရတယ္။ ေပ်ာ႔စိစိနဲ႔ အရသာကို မေတြ႔ဘူး။

ေမာနင္း ပို႔စ္


၁။ နယူးေယာက္ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ရင္သားကိစၥက အာရွမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ ရင္ ေရွ႕နည္းနည္း ပိုေရာက္သြားသလိုပဲ။ စလုံးမေလးလို ကတုံး ရိတ္ၿပီး ခပ္တည္တည္ လူထဲထြက္ျပတာက ပိုမိုက္သလား လို႔။ (သူမကေတာ႔ ေရာဂါေၾကာင္႔ပါ တဲ႔)

၂။ ေဒၚစုကေတာ႔......
*လြတ္လြတ္လပ္လပ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆို ေရြးေကာက္ ပြဲမွာ ႏိုင္ဖို႔ ယုံၾကည္။
*ဒါေပမဲ႔ ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်မႈမ်ိဳးလို စိုးရိမ္စရာေတြေတာ႔ ရွိ။

*လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ပတ္အတြင္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ႔တာေတြကို ၾကည့္ရင္ ဒီမိုကေရစီ ကူးေျပာင္းေရးခရီး ေရွ႕သိပ္မေရာက္ေသး။

*မိုဘိုင္းဖုန္းေတြ လူထုသုံးစြဲလာမႈက ႏိုင္ငံေရးအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိ၊ တရားမမ်ွတမႈ၊ အဖိႏွိပ္ ခံရမႈေတြ လူထုက ပိုသိ။
သမၼတ လ်ာထားသူဟာ ပါတီတြင္းကပဲ ျဖစ္မယ္၊ သူ(မ) ကိုလည္း ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးမွပဲ ေၾကျငာမယ္။

*သူမဟာ အခု ဖရီးဒမ္း ဖိုက္တာ မဟုတ္ေတာ႔၊ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရဖို႔ အာရုံစိုက္ထားတဲ႔ လက္ေတြ႔ ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္လာ။

၃။ ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ဝိန္း ရြန္နီ ဂိုးစသြင္းေနပါၿပီ။ ဟက္ထရစ္။

Life is like that


တိုးရစ္။ ။ Hey, look at that! ကို ျမန္မာလို ဘယ္လို ေျပာရပါသလဲ။
ျမန္မာ။ ။ ဟယ္၊ က်န္း။
တိုးရစ္။ ။ ေက်းဇူးပါ။ Life is like that ကိုေရာ ျမန္မာလို ဘယ္လို ေျပာရပါသလဲ။
ျမန္မာ။ ။ အာ႔ ဘြပဲ။
တိုးရစ္။ ။ မွတ္ရတာ လြယ္တယ္ေနာ္၊ ေက်းေက်း။

ဒီစက္၀ိုင္းထဲမွာ တ၀ဲလည္လည္နဲ႔