ဒီလူကေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့လူ။
သူနဲ႔ေတြ႔မွတက္ေခါက္ျခင္းအႏုပညာဆိုတာ ၾကားဖူးတယ္။
ေလခြ်န္တာတို႔ ဘာတို႔ဆိုရင္ေတာ့ ထားပါေတာ႔။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ဟာနဲ႔ သူက်ေတာ့ အဟုတ္ပဲ။
“ ဒီလိုဗ်၊ တက္ေခါက္သံကို ျခံဳၿပီးၾကည့္လုိက္ရင္
ႏွစ္မ်ိဳးပဲရိွတာ။ ခပ္မာမာေခါက္လိုက္တဲ့ “ တက္” ေခါက္သံနဲ႔ ခပ္ညွင္းညွင္းေလး ဆြဲေခါက္လိုက္တဲ့
“ တက္” ေခါက္သံဆိုတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအသံႏွစ္သံရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အမ်ားႀကီးကြဲသြားတယ္”
ဒီလူဘာစိတ္ကူးနဲ႔ တက္ေခါက္သံေတြအေၾကာင္း
လာရွုင္းျပေနတာလည္း မသိဘူး။ မဆိုးဘူး၊ စိတ္ဝင္စားစရာေတာ့ေကာင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ကို ေထာက္ေပးလိုက္တယ္။
“ ဟုတ္ၿပီ၊ လုပ္ပါဦးဗ်။ နည္းနည္းေလး ထပ္ရွင္းပါဦး”
“ ဆိုၾကပါစို႔ဗ်ာ၊ ႏြားေမာင္းေနတုန္း “တက္” ေခါက္သံ ခပ္ျပင္းျပင္းေခါက္လိုက္၊ အဲဒီ “ တက္” ေခါက္သံရဲ့ အဓိပၸါယ္က
“ႀကိမ္နဲ႔ ေဆာ္မိေတာ့မယ္” ဆိုတာဗ်။ ႏြားကလည္း
သိတယ္။ ခပ္သြက္သြက္ သြားေတာ့တယ္။ အဲသလို မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားက ႏြားေမာင္းေနရင္း “တက္” ေခါက္သံ ညွင္းညွင္းေလးကိုဆြဲၿပီး ေခါက္မယ္ဆိုပါေတာ့။
ဒါေပမယ့္ “ ညွင္းေတာက္” က တစ္ခ်က္ထဲေတာ့ ေခါက္လို႔မရဘူး။ “ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” လို႔ စီးရီးေလးလိုက္ရတယ္။ အဲဒီ “ ညွင္းေတာက္” ရဲ့
အဓိပၸါယ္က “ေဖ့သားႀကီးရဲ့၊ ရုန္းထားစမ္းပါကြာ၊
ၿပီးေတာ့မွာပါ၊ ေရာက္ေတာ့မွာပါ” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးထြက္တယ္ဗ်
။ ဆိုလိုတာက ႀကိမ္နဲ႔ေဆာ္တာထက္ ႀကိမ္နဲ႔ေက်ာေပၚကို ပြတ္ေပးလိုက္တဲ့ အဓိပၸါယ္္မ်ိဴးပဲ။
ႏြားကလည္း ဒါကိုသေဘာေပါက္တယ္ဟု ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာႀကီး ရွင္းျပ၏။
ၿပီးေတာ့ သူ႔က ေကာ္ဖီတစ္ႀကိဳက္ကုိ ေအးေအးေဆးေဆး
ႀကိဳက္ေနျပန္ေရာ။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားမႈရွိမရွိကို အကဲခတ္ေနတာလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္လည္း
စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း မ်က္ရိပ္ျပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကခပ္တည္တည္ပဲ၊ စီးကရက္တစ္လိပ္ကိုေတာင္
မီးညွိလိုက္ေသးတယ္။ မေမးရင္ မေျပာေတာ့ဘူးဆိုတဲ့
အခ်ိဳးနဲ႔တူပါတယ္။
ဒါနဲ႔ သူကဆက္ၿပီး “ တက္” ေခါက္လို႔ရေအာင္
ေထာက္ေပးလိုက္တယ္။
“ခင္ဗ်ား “တက္” ေခါက္ျခင္း အႏုပညာက ႏြားေတြနဲ႔ပဲ
ဆိုင္သလိုျဖစ္ေနတယ္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္က ထူတယ္ဗ်။ စပ္စပ္လိုပဲ။ ဒီေကာင္မေလးကို သိတယ္မဟုတ္လား။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထပ္လင္းပါဦးဗ်”
ဒီေတာ့ သူက-
“ခင္ဗ်ားက တကယ္ထူတဲ့သူဗ်ာ။ ဒီတက္ေခါက္သံႏွစ္ခုနဲ႔
ေခြးတစ္ေကာင္ကိုလည္း စမ္းသပ္ႏိုင္တယ္။ ဟိုမွာ ေခြးႀကီးတစ္ေကာင္ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လက္ေတြ႔ျပမယ္ဆိုၿပီး
သူ႔ “တက္” ေခါက္ျခင္းအႏုပညာကို ဆက္ျပေတာ့တာပဲ။ သူက “ ညွင္းညွင္းတက္” ေခါက္သံကို သူ႔ဖီး(လ္)နဲ႔သူ
ေခါက္လိုက္တယ္။
“ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္”
ဟုတ္တယ္၊ ေခြးႀကီး သူ႔အနား ေျပးလာတယ္။ သူေခါက္လိုက္တဲ့
တက္ေခါက္သံက ျမန္မာလို “ အို႔၊ အို႔၊ အို႔၊ အို႔၊” ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးထြက္တယ္။ ေမတၱာ၊ ကရုဏာဓာတ္ပါတယ္ေပါ့။ ဒါကို ေခြးက ခံစားလို႔ရတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင့္ ေျပးလာတာ။
ေခြးႀကီးလည္း အနားေရာက္ေရာ သူက-
“ေတာက္!”
ဆိုၿပီး အျပင္းစား “တက္” ေခါက္သံႀကီး ေခါက္ခ်လိုက္တယ္။
ေခြးႀကီးလည္း တစ္ခ်ိဳးတည္းလစ္ေျပးေတာ့တာပဲ။ ဒီေတာ့မွ သူက-
“ ခင္ဗ်ား ေတြ႔ၿပီ မဟုတ္လား” လို႔ ေမးတယ္။
“တကယ္ေတာ့လည္း ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ ေဒါသနဲ႔ ေခါက္လိုက္ေတာ့ ဒီေခြးႀကီးကလည္း အႏၱရာယ္ေတာ့ရွိၿပီဆိုၿပီး
ထြက္ေျပးေတာ့တာပဲ”
ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က-
“ ဆရာ သစၥာနီရဲ့ ဝတၱဳတစ္ပုဒ္ ေရႊျမန္မာထဲမွာ
ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ဖရုသဝါစာ ဝတၱဳတဲ့ဗ်။ အဲဒီလူရဲ့အလုပ္က လူေတြဆဲတာကို ခံေပးတဲ့အလုပ္တဲ့။
အလကားေတာ့ သူက အဆဲမခံဘူးဗ်။ ပိုက္ဆံေပးၿပီး ဆဲရတာ။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို မဆဲတတ္လို႔ သူကေတာင္
ဆဲနည္းသင္ေပးရတယ္ တဲ့။ ဆဲနည္းလည္းသင္ေပး၊ အဆဲလည္းခံဆိုရင္ေတာ့ ေၾကးကေတာ့ တမ်ိဳးျဖစ္သြားတာေပါ႔။
ခင္ဗ်ားလည္း အဲသလို လုပ္ၾကည့္ပါလား။ “တက္” ေခါက္နည္း သင္တန္းေလးဘာေလးေပါ႔ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္
ထင္တယ္ေနာ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ “ တက္” မေခါက္တတ္ဘူး။”
“ ဆရာ သစၥာနီရဲ့ဝတၱဳကို ကြ်န္ေတာ္လည္း ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္ကိစၥက မလြယ္ဘူးဗ်။ “တက္”
ေခါက္တာက နည္းပညာထက္ ခံစာမႈက ပိုအေရးႀကီးတာဗ်။
ဆဲတယ္ဆိုတာက စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆဲတာဗ်။ “တက္”
ေခါက္တာက စကားလံံုးေတြ မပါဘူး၊ ပါလို႔လည္း မရဘူး။ ဒါ႔ေၾကာင့္ ပိုခက္တာဗ်။ ခံစားမႈနဲ႔မွ
ရတာ။”
အမွန္အတိုင္း
ဝန္ခံရရင္ အဲဒီလူကို ကြ်န္ေတာ္အရမ္းစိတ္ဝင္စားသြားၿပီ။
“ ရွင္းပါဦးဗ်၊ ခင္ဗ်ား ခံစားမႈကိစၥကို-”
“လြယ္လြယ္ေလးပါဗ်ာ။ လူတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အရာဝတၱဳတစ္ခုကို ခါးခါးသီးသီးႀကီး
မုန္းမေနဘူးရင္ ခင္ဗ်ားရဲ့ ပထမ “တက္” ေခါက္သံက အႏုပညာမပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္
အရာဝတၱဳတစ္ခုခုကို ႏွစ္ႏွစ္ခါခါ မခ်စ္ဘူးဆိုရင္ ဒုတိယ “တက္” ေခါက္သံက အႏုပညာ မေျမာက္ျပန္ဘူးဗ်။
ဒါပါပဲ-”
“ ခင္ဗ်ားက ဒါေတြ ဘယ္လိုသိတာလဲ“
“ကြ်န္ေတာ့္
ေခြးမေလးက အသည္းငယ္တယ္ဗ် ။ တက္ေခါက္သံျပင္းျပင္းေတြၾကားရင္
တအားဝမ္းနည္းတတ္တာ ။ ဒါနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္က ဒုတိယ တက္ေခါက္သံကို စၿပီးေလ႔က်င့္ခဲ့တာ။
ေခြးမေလးကို ကြ်န္ေတာ္က ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္ေတာ့
ကြ်န္ေတာ့္ တက္ေခါက္သံကလည္း အႏုပညာေျမာက္ၿပီး ထိေရာက္မႈလည္း ရွိသြားတာ။ နဂိုကကြ်န္ေတာ္
ဒီတက္ေခါက္သံမ်ိဳး မေခါက္တတ္ဘူး။ ေခါက္လည္း အသက္မဝင္လွဘူး။”
“ ခင္ဗ်ားဟာက ဟုတ္ေရာဟုတ္ရဲ့လားဗ်ာ”
“ ခင္ဗ်ားမယံုရင္ အိမ္ကိုသြားရေအာင္။ ကြ်န္ေတာ့ေခြးမေလးကို
ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္ၾကည့္။ အႏုပညာေျမာက္မေျမာက္ တိရိစၦာန္ေတြက ခံစားႏိုင္တယ္”
ဒါနဲ႔ သူ႔အိမ္္ကိုလိုုက္သြားတယ္။ သူေျပာတဲ့
ေခြးမေလးကိုလည္း ေတြ႔တယ္။
“ ဖမ္းေတာ့ေလ၊ ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္ၾကည့္ေလ” သူကေျပာတယ္။
“ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” ညွင္းညွင္းသြဲ႔သြဲ႔
တက္ေခါက္သံကို ေခါက္လိုက္တယ္။ ေခြးမေလးက ကြ်န္ေတာ့ဆီ ေျပးမလာဘူး၊ ခပ္တည္တည္နဲ႔ရပ္ၿပီး
ကြ်န္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ေနတယ္။ သူေျပာတာကို နည္းနည္းသေဘာေပါက္သလိုလို ရွိလာတယ္။
“ ကဲ၊ ခင္ဗ်ား ေတြ႔ၿပီမဟုတ္လား။ ခဏနားဦးဗ်ာ။
ၿပီးေတာ့မွ ခပ္ျပင္းျပင္းတက္ေခါက္သံကို ဆက္ၿပီး စမ္းသပ္ေပါ႔”
“ ကဲ ခင္ဗ်ား ခပ္ျပင္းျပင္းတက္ေခါက္သံကို
စမ္းၾကည့္ေတာ့”
“ေတာက္” အက်ယ္ေလာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ေခါက္လိုက္တယ္။ အသံက က်ယ္ေပမယ့္ ေခြးမေလးက ထြက္မေျပးဘူးဗ်။ ဒီေတာ့မွ သေဘာေပါက္တာ။ က်ယ္တိုင္းလည္း ေၾကာက္တာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကိုေလ။
ကြ်န္ေတာ့္ တက္ေခါက္သံႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ေခြးမေလးက
ေရွ႕တိုးမလာသလို၊ ေနာက္ဆုတ္လည္း ထြက္ေျပးမသြားဘူး။ ဒီေတာ့မွ သူကေျပာျပတယ္ -
“ တကယ္ေတာ့ ဒါက ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ခင္ဗ်ားအခု
တက္ေခါက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားက ဘာကိုမွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာခ်စ္မေနသလို၊ ဘာကိုမွလည္း ခါးခါးသီးသီးမုန္းမေနလို႔ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတက္ေခါက္သံက အသံသာကြဲသြားတာ၊ ဟိုတစ္ဖက္မွာက်ေတာ့ ခံစားမႈကြဲမသြားဘူး
ျဖစ္ေနတာ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အႏုပညာမေျမာက္ဘူးလို႔ သံုးပါတယ္။ ခင္ဗ်ား သေဘာမတူလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး”
ဆိုၿပီး-
“ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္၊ ေတာက္” လို႔ ေခါက္လိုက္ေတာ့
ေခြးမေလးက သူ႔အနားေျပးလာခဲ့ၿပီး သူ႔လက္ကိုေတာင္ လွ်ာနဲ႔လွ်က္ေနလိုက္ေသး။
ေတာ္ေတာ္ဟုတ္တဲ႔လူ။
တက္ေခါက္ျခင္း
အႏုပညာတဲ့။
္
Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.
Post a Comment