အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏


အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကား နက္ရွဳိင္း၏။ ေျပာဖြယ္မရွိေတာ့။ ဗုဒၶဝိသယ (ဘုရားရွင္၏အရာ)၊ သဗၺညဳတဥာဏဝိသယ (သဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္၏အရာ) သာ ျဖစ္ေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပညာေရးေဒါက္ထရိတ္ဘြဲ႔ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူရေသာ သာရီဟူသည့္ ဒါယိကာမႀကီး၏ သားႀကီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱ (ပီအိတ္ခ်္ဒီ အတုမရွိ) သည္ပင္ ကုန္စင္ေအာင္ သေဘာေပါက္ေတာ္မူလိမ့္မည္မထင္။ ဗုဒၶဝိသယဟု ဆိုတံုသည္မဟုတ္ေလာ။



          အဘိဓမၼာသည္ သုတၱာန္ေဒသနာေတာ္လာ စကားေတာ္ကို အဆံုးမရွိ ဆြဲဆန္႔၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္လစ္(စ္) ႏွင့္တူ၏ဟု ဆိုခဲ့ၿပီ။ အဆံုးမရွိ ဆြဲဆန္႔လိုက္ၿပီး အားလံုးကို တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ျဖစ္ေအာင္လည္း ျပန္လည္ေပါင္းစည္း၏။

          အနည္းငယ္ ခ်ဲ႕ဆိုခ်င္၏။

          ဘုရားရွင္သည္ မဂၤလသုတ္၌ “ အေသဝနာစ ဗာလာနံ” ဟု ေဟာေတာ္မူ၏။
          သုတၱာန္ေဒသနာက “ေဟာ” ဆိုသည့္ စကားတစ္လံုးကိုသာ ဆို၏။
          အဘိဓမၼာက ထို “ေဟာ” ဟူသည့္ စကားလံုးကို ဤသို႔ ဖြင့္ဆို၏။ “ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သ႑ာန္၌ျဖစ္ေသာ၊ ေဒသနာဥာဏ္ေတာ္ ျပဌာန္းေသာ (အခ်ိဳ႕ဌာနမ်ား၌ မဟာကရုဏာဥာဏ္ ျပဌာန္းေသာ) ေသာမနႆသဟဂုတ္၊ မဟာႀကိယာ ဥာဏသမၸယုတ္ အသခၤါရိကစိတ္ျဖစ္၏” ဟု ဆို၏။ အခ်ိဳ႕ကား ရႈပ္သြားသည္ဟု ဆို၏။ ဥာဏ္မွီေသာ္ရွင္း၍ ဥာဏ္မမွီေသာ္ ရႈပ္သြားသည္ဟုထင္သည္။

          ထိုမွ်မက ထိုစိတ္ႏွင့္ယွဥ္ဖက္ ေစတသိတ္တို႔ကို ဆက္ဖြင့္ျပ၏။
          ထိုစိတ္၊ ေစတသိတ္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနေသာ (ထိုေဟာေတာ္မူခိုက္၌) စိတၱဇရုပ္ေတာ္တို႔ကို ဆက္ဖြင့္ျပန္၏။

          ထိုတရားတို႔ကိုေပါင္း၍ ခႏၶာဖြဲ႔လိုက ဖြဲ႔လို႔ရ၏။ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာတို႔ ဖြဲ႔လိုက ဖြဲ႔လို႔ရ၏။
          ဤသည္မွာ “ေဟာ” ဆိုသည့္ စကားေလးတစ္လံုးကို အစယူကာ အဘိဓမၼာက ျဖန္႔ထုတ္လိုက္ေသာ ပရမတၱတို႔တည္း။ နက္နဲလွေပစြ။

          “အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏” ဟူေသာ စကားကိုဆိုအံ့။ အဘိဓမၼာ ေဒသနာသည္ အဓိပၸါယ္၊ သရုပ္သကန္ ျဖန္႔ထြက္ျခင္းကို လိုလိုလားလား လက္ခံေသာ္လည္း စကားလံုး ေဖာင္းပြျခင္း ကိုေတာ့ လက္မခံ။ အားလံုးကို အက္ဒစ္လုပ္ပစ္၏

          ဥပမာေဆာင္၍ ရွင္းအံ့။

          ေန႔စဥ္ဘဝ၌ ေရရွိ၏။ ေရေအးရွိ၏။ ေရပူရွိ၏။ ေရခဲရွိ၏။ အမည္နာမမ်ား ရႈပ္ေထြး၏။ ဓာတုေဗဒသိပၸံစမ္းသပ္ခန္းက ဤမွ်ရႈပ္ေထြးေဖာင္းပြေနေသာ အမည္နာမတို႔ကို လက္မခံ။ အတိုခ်ဳပ္၍ အက္(ခ်္) တူးအို ဟုဆို၏။ ရွင္းသြား၏။ (သို႔) ရႈပ္သြား၏။ ဥာဏ္မွီေသာ္ရွင္း၍ ဥာဏ္မမွွီေသာ္ ရႈပ္၏။



          သို႔ေသာ္ သီဟနာဒတို႔က ေရေသာက္သည္၊ ေရခ်ိဳးသည္ဟုသာ ေျပာၾက၏။ အက္(ခ်္) တူးအို ေသာက္သည္၊ အက္(ခ်္) တူးအို ခ်ိဳးသည္ဟု မေျပာၾက။ ေျပာလွ်င္ ေၾကာင္၏။

          ဤသည္မွာ သမၼဳတၱိသစၥာႏွင့္ ပရမတၳသစၥာတို႔ သေဘာတည္း။
          အဘိဓမၼာသည္ ပရမတၳစစ္စစ္ကို လက္ခံ၏။ ( အာရမၼဏပစၥည္းမွာေတာ့ ပညတ္ပါရ၏။)

          သုတၱာန္ေဒသနာမွာ ရွင္ဘုရင္ရွိ၏။ တိုင္းသူျပည္သားရွိ၏။ ေပးကမ္းသူရွိ၏။ ေတာင္းစားသူ ရွိ၏။ ရဟန္းရွိ၏။ ဒကာ၊ ဒကာမရွိ၏။ ႏုိင္ငံရွိ၏။ ၿမိဳ႕ရွိ၏။ တရားေဟာသည္ရွိ၏။ အတင္းေျပာသည္ရွိ၏။….ရွိ၏။…ရွိ၏။

          အဘိဓမၼာဟုေခၚသည့္ အယ္ဒီတာ့စားပြဲသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ထိုမွ်ေဖာင္းပြလွေသာ စကားလံုးတို႔ တည္းျဖတ္ျခင္းကို ခံရေတာ့၏။

          ထိုအရာတို႔ကို အဘိဓမၼာက စကားႏွစ္လံုးထဲက်န္ေအာင္ တည္းျဖတ္လိုက္၏။ နာမ၊ ရူပ (နာမ္ႏွင့္ ရုပ္) ဟုျဖစ္၏။ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပရိသတ္အတြက္ျဖစ္၏။ အရာခပ္သိမ္းသည္ နာမ္ (သို႔) ရုပ္ တစ္ခုခုျဖစ္ေနရမည္။ နာမ္ႏွင့္ ရုပ္တြဲစပ္လည္းျဖစ္မည္။ ရွင္းသြား၏။ နာမည္ေတြ မလိုေတာ့။

          အခ်ိဳ႕ေသာ ပရိသတ္မ်ားအတြက္ အနည္းငယ္ခ်ဲ႔၍ ပတ္ဗလစ္(ရွ္) လုပ္လိုက္၏။ ပဥၥကၡႏၶာ၊ ခႏၶာငါးပါးဟု ျဖစ္၏။

          အခ်ိဳ႕အတြက္ အာယတန (၁၂) ပါး။ အခ်ိဳ႔အတြက္ ဓာတ္ (၁၈) ပါး။ အခ်ိဳ႔အတြက္ သစၥာ (၄) ပါး။ မိမိအသိႏွင့္ကိုက္ေသာ အယ္ဒီးရွင္းကို ယူဖတ္ရန္သာ အေရးႀကီး၏။

          အက္ဒစ္လုပ္ရာ၌ အဘိဓမၼာက ရက္စက္၏။ ဘုရားမရွိ၊ စၾကၤာဝေတးမင္းမရွိ၊ ဗိမၺိသာရမရိွ၊  အဇာတသတ္မရွိ။ ထိုအရာတို႔ကို စုစည္း၍ နာမႏွင့္ ရူပဟုဆိုလိုက္၏။ ပဥၥကၡႏၶဟု ဆိုလိုက္၏။ အႏွစ္မပါေသာ ပညတ္တို႔ကို အားလံုးမင္နီျဖင့္ ျဖတ္ပစ္လိုက္၏။

          ရွင္းသြား၏။ (သို႔) ရႈပ္သြား၏။ သိေသာ္ ရွင္း၍၊ မသိေသာ္ ရႈပ္၏

          အဘိဓမၼာသည္ လူကိုလြတ္ေျမာက္ေစ၏။ (သို႔) လူကိုလည္း ခ်ည္ေႏွာင္သြားႏိုင္၏လြတ္ေျမာက္ဟူသည္ အဘိဓမၼာသေဘာက်က် ေနတတ္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ခ်ည္ေႏွာင္သြားႏိုင္၏ ဟူသည္ ထိုအဘိဓမၼာအသိကို အေျခခံ၍ မာနတက္သြားျခင္းတည္း။ ဤသည္မွာ အဘိဓမၼာႏွင့္မဆိုင္၊ ပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ဆိုင္၏

          မည္သို႔ဆိုေစ အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္တူ၏။ မလိုသည္မ်ားကို တည္းျဖတ္၏။ မလိုေသာအရာတို႔သည္ ေလာကသစၥာ၊ သမုတိသစၥာတို႔တည္း။ ထိုသစၥာတို႔က စကၤာပူမွာမွန္၍ ရန္ကုန္တြင္မွားေနတတ္၏။ အာရွမွာမွန္ၿပီး အေမရိကမွာ မွားေနတတ္၏။ မေန႔ကမွန္၍ ယေန႔ မွားေနတတ္၏။ ယေန႔ မွားေနေသာ္လည္း မနက္ျဖန္၌ မွန္လွ်င္ မွန္ေနတတ္ျပန္၏။ ဒါကို အဘိဓမၼာေဒသနာက တစ္စက္ကေလးမွ ၾကည့္လို႔မရ။ အက္ဒစ္ခ်လိုက္သည္။

          မွန္၏။ အဘိဓမၼာသည္ အယ္ဒီတာႏွင့္လည္းတူ၏။

          အားလံုးကို ခ်ဳပ္ၾကပါစို႔။
          “ေဟာ” ဆိုသည္႔ သုတၱာန္ေဒသနာကို အဘိဓမၼာက တစ္စခ်င္းဆြဲထုတ္ကာ ဂ်ာနယ္လစ္၏။ အင္ေဖာ္ေမးရွင္းမွန္သမွ် အကုန္ရေအာင္ ဆြဲထုတ္၏။( ဂ်ာနယ္လစ္)

          “ပညတ္မ်ားျဖစ္သည့္ အကာသဘာဝ၊ စကားအသံုးအႏႈံးတို႔ကို အဘိဓမၼာက ရက္ရက္စက္စက္ တည္းျဖတ္၏။ ( အယ္ဒီတာ)

          ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ၿပီး လူတစ္ေယာက္မွ် အဘိဓမၼာသင္လိုစိတ္ေပါက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ အျငင္းပြါးဖြယ္စကားႏွစ္လံုးကို(လူ႔နားသို႔ေရာက္ေစလိုေသာေစတနာျဖင့္)သံုးမိျခင္းအတြက္ေနာင္တမရလို။ နာမည္ႀကီးေအာင္ အဆန္းထြင္ျခင္းမဟုတ္

          ဆုေတာင္းပတၳနာျပဳခ်င္၏။
          အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ႀကီး စည္္ပင္ျပန္႔ပြါးပါေစသတည္း။
          အဘိဓမၼာပို႔ခ်သူ၊ သင္ၾကားသူ၊ သေဘာေပါက္သူမ်ား တိုးပြါးလာပါေစသတည္း။
          ထိုသူမ်ားကလည္းအဘိဓမၼာေဒသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။


                                                                                                                          သီဟနာဒ  
                                                                              







    ( ၂-၁-၂၀၁၂   ညေန-၄:၄၅)











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Post a Comment