ေလာကႀကီးထဲမွာ
တစ္ခါတစ္ခါ ကြ်န္မတို႔ကိုယ္တိုင္က ဧည့္သည္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ တစ္ခါတစ္ခါ ဧည့္သည္ေတြက
ကြ်န္မတို႔ဆီလာၾကတာမို႔ ကြ်န္မတို႔က အိမ္ရွင္ျဖစ္ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါက်ျပန္ေတာ့ ကြ်န္မတို႔ဟာ
ဧည့္သည္ေရာ အိမ္ရွင္ပါျဖစ္ေနရျပန္ေရာ
။
ျမန္မာလိုေတာ့
အိမ္ရွင္ႏွင့္ ဧည့္သည္။
ပါဠိလိုေတာ့
အာဝါသိကနဲ႔ အာဂႏၱဳက။
အဂၤလိပ္လိုေတာ့
ဟို႔(စ္ထ္) နဲ႔ ဂတ္(စ္ထ္)။
ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဧည့္သည္ကိုခ်စ္တတ္ၾကေပမယ့္
“လူသာလာပါ၊ ျပႆနာ ေခၚမလာပါနဲ႔” လို႔
အရုပ္ဆိုးဆိုး စာတန္းေလးေတြကို ေတြ႔ရတတ္ျပန္ေရာ။
ဒီထက္ပိုဆိုးတာက
ပါဠိလိုဆိုထားတဲ႔ ဝိၿဂိဳဟ္ေလးပါ။ (ဆရာေတာ္ေတြလည္း ဝင္မန္႔ တတ္ၾကလို႔
ေသခ်ာေအာင္ေလွ်ာက္ရတာပါ) အာဂႏၱာဟနတီတိ
အာဂႏၱဳေကာတဲ႔ရွင္။ စကၤာပူက ဒကာမေတြ ပါဠိေလးမေတာက္တေခါက္ေတာ့ သိၾကပါတယ္။ အာဂႏၱာ- ေရာက္ ေရာက္လာၿပီး၊ ဟနတိ-
အိမ္ရွင္ကို ႏွိပ္စက္တတ္၏၊ ဣသိတသၼာ- ထို႔ေၾကာင့္၊ အာဂႏၱဳေကာ- အာဂႏၱဳကမည္၏ တဲ႔။
ေရာက္ေရာက္လာၿပီး အိမ္ရွင္ကို ႏွိပ္စက္တတ္လို႔ အာဂႏၱဳတဲ႔။ သိပ္သေဘာမေတြ႔လွပါဘူး။
ဧည့္ေကာင္းေစာင္ေကာင္းေတြကို အားနာစရာ။
ဘုရားရွင္ကိုု
ေဇတဝန္အထိလိုက္ၿပီး စြပ္စြဲရဲတဲ႔ စိဥၹမာနလို အမ်ိဳးသမီးအတြက္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ ဝိၿဂိဳဟ္ေလးရဲ႔
အဓိပၸါယ္က ကြက္တိပဲ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဘုရားရွင္က အိမ္ရွင္၊ သူမက ဧည့္သည္ေပကိုး။
ဒါေပမယ့္
ဆြမ္းကပ္ခ်င္လို႔ပါဆိုၿပီး ဘုရားရွင္နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြကို အိမ္ပင့္၊ ဘာဆြမ္းမွ
မကပ္ပဲ ဆဲေရးတိုင္းထြာျခင္းေတြနဲ႔ ဧည့္ခံတဲ႔ ပုဏၰားမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
ဘုရားက ဧည့္သည္၊ သူက အိမ္ရွင္ေလ။ ဘုရားရွင္ကလည္း ေခေတာ္မူသူမွ မဟုတ္ပဲ။
“
ပုဏၰားႀကီး၊
ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္လာရင္ စားစရာ ေသာက္စရာေတြနဲ႔ သင္ဧည့္ခံတယ္။ ဧည့္သည္ေတြ
စားမသြားလို႔ က်န္ခဲ့ရင္ က်န္ခဲ့သမွ် သင့္ဥစၥာေတြ။ ဒီလိုပဲ သင္က ဘုရားရွင္ကို
ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈေတြနဲ႔ ဧည့္ခံတယ္။ ဒါေတြကို ဘုရားရွင္က မဘုန္းေပးဘူး။ ဒီေတာ့
သင့္ရဲ႔ ဆဲေရးတိုင္းထြာမႈေတြဟာ သင့္ဥစၥာေတြခ်ည္းပါပဲ၊ ငါဘုရားရွင္နဲ႔မဆိုင္”
လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ပါသတဲ့။
ဒီလို(ဘုရားရွင္လို)
ဧည့္သည္မ်ိဳးကို လာၿပီးႏွိပ္စက္သူလို႔ ဘယ္ေျပာလို႔ရပါေတာ့မလဲ။
အိမ္ရွင္ကႏွိပ္စက္ေနတာ။
ဒါေၾကာင့္
ျဖစ္မွာ-
ရြာတုန္းက
ကိုရင္ေလးေတြ က်က္ေနတဲ့စာအုပ္ေလးကို ယူၾကည့္မိလို႔ စုဒၵသ ခႏၶကဝတ္ဆိုတာေလးေတြ ေတြ႔ဖူးတယ္။ စုဒၵသက တစ္ဆယ့္ေလး၊ ခႏၶကဝတ္ကေတာ့ ခႏၶာမွာလာတဲ့ တာဝန္ဝတၱရားလို႔
သိခဲ့ရပါတယ္။
ကိုရင္ေလးေတြကိုသင္ေပးတဲ့
တာဝန္ဝတၱရား(၁၄) ပါးလို႔ အၾကမ္းဖ်င္း သိခဲ့ရပါတယ္( မွားရင္ ျပင္ေပးေတာ္မူၾကပါ
အရွင္ျမတ္တို႔ဘုရား)။ အဲဒီ ဆယ့္ေလးပါးထဲမွာ အာဂႏၱဳကဝတ္နဲ႔ အာဝါသိကဝတ္ဆိုတဲ့
ဧည့္သည္ရဟန္းလိုက္နာရမယ့္ ဝတၱရား၊ ေက်ာင္းေနရဟန္းေတြ လိုက္နာရမည့္ ဝတၱရား ဆိုတာေတြ
ေတြ႔ရတယ္။ ဘုရားရွင္က ေတာ္ေတာ္ကရုဏာႀကီးေတာ္မူတာကိုိုးလို႔ ၾကည္ညိဳခဲ့ရပါရဲ႕ရွင္။
ပိုၿပီးစိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက
စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသ ေရးသားတဲ့ ရယ္ျခင္းသံုးမ်ိဳးပါပဲ။ ဒါကလည္း ရြာက ပထမလတ္တန္း
ေျဖေတာ္မူတဲ့ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးရဲ႔ ျမန္မာစာသင္ရိုးစာအုပ္ကို ခဏယူၾကည့္မိလိုု႔
ေတြ႔ရတာပါ။( ပထမလတ္တန္းလို႔ေတာ့ ထင္တာပဲ)။ အဲဒီ အထဲမွာ-
၁။
ေရႊ၊ ေငြရဲ႔ ရယ္ျခင္း
၂။
ကမၻာေျမရဲ႔ ရယ္ျခင္း
၃။
ဇနီးမယားရဲ႕ ရယ္ျခင္း တဲ့။
ငါ႔ေရႊ၊
ငါ႔ေငြလို႔ လူေတြကေျပာတိုင္း ေရႊ ေငြက ရယ္သတဲ့။ ေတာ္ေတာ္ရူးမိုက္တဲ့လူ၊ ငါတို႔က
သူဆီ ခဏေလးလာတာ။ လာတာကလည္း သူ႔စီးပြါးေရး ေကာင္းေနလို႔၊ သူစီးပြါးေရး
မေကာင္းေတာ့ရင္ ေကာင္းတဲ့သူဆီသြားမွာ။ တို႔က
ဧည့္သည္ဆိုတာေတာင္ မ်က္နွာႀကီးရာ ဟင္းဖတ္ပါတဲ့ ဧည့္သည္မ်ိဳး။ ဒါေတာင္မွ
ငါ႔ေရႊ ငါ႔ေငြနဲ႔ သည္းေနလိုက္တာ။ ေတာ္ေတာ္ည့ံတဲ့လူဆိုၿပီး ေရႊ ေငြက ရယ္သတဲ့။
ကမၻာေျမႀကီးကလည္း
ရယ္သတဲ့။ ငါ႔ေျမ၊ ငါ႔ႏိုင္ငံ စသျဖင့္ လူေတြက ေျပာၾကရင္တဲ့။ ဒီလူေတြက အခုမွ
ခဏေလးေရာက္လာၿပီး ငါ႔ကိုမ်ား ငါ႔ေျမ၊ ငါ႔ႏိုင္ငံ စတာေတြနဲ႔ “ တို႔ ဘိုးဘြား
အေမြစစ္မို႔” ေတြ လုပ္ေနၾကတယ္။ ငါက ကမၻာဦးကတည္းက ရွိေနတာ။ သူတို႔က အခုမွ
ေရာက္လာတာ။ ႏွစ္တစ္ရာအတြင္း
အားလံုးျပန္ၾကရမယ့္ ဧည့္သည္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒါနဲ႔မ်ားေတာင္ ငါ႔ေျမ၊ ငါ႔ႏိုင္ငံေတြ
လုပ္ေနလိုက္ၾကတာဆိုၿပီး ရယ္ျပန္သတဲ့။
ေရႊ
ေငြေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေတာ့ ကြ်န္မတို႔က အိမ္ရွင္၊ ေရႊေငြေတြက ဧည့္သည္။
ကမၻာေျမနဲ႔
ပတ္သက္ေတာ့ ကမၻာေျမက အိမ္ရွင္၊ ကြ်န္မတို႔က ဧည့္သည္။
ဒါ႔ေၾကာင့္
ကြ်န္မေျပာတာပါ။ ကြ်န္မတို႔က တစ္ခါတစ္ခါ အိမ္ရွင္ေရာ ဧည့္သည္ေရာ တၿပိဳင္နက္
ျဖစ္ေနၾကတာလို႔။
ဇနီးမယားရဲ႔
ရယ္ျခင္းကိုေတာ့ မေရးခ်င္လို႔ မေရးေတာ့ဘူး။ ဖတ္ခ်င္ရင္ ရွာသာဖတ္ၾကေပေတာ့။
စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသေရးတဲ့ ၾသဝါဒထူးပ်ိဳ႕တဲ့။
ေနာက္ဆံုုး
ဘုရားရွင္က ဆုထားတုိ႔ ပုုထုဇဥ္ေတြကို ခပ္စပ္စပ္ေလး သတိေပးေတာ္မူခဲ့တာက
“အရူးအႏွမ္း
ပုထုဇဥ္ေတြအတြက္ အပါယ္ေလးဘံုဟာ ကိုယ့္အိမ္လိုပဲတဲ့”။ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလိုက္တာ။
ကမၻာေျမေပၚမွာ လူသားဆိုတဲ့ ဧည့္သည္အေနနဲ႔ ေရာက္ခဲ့ရတာေတာင္ ဒုကၡေတြက ဒုနဲ႔ေဒး။
ရံုးနဲ႔ အိမ္ျပန္ရတာကေဝး၊ ေဘာ့(စ္) ႏွစ္ေယာက္စလံုး ခရီးထြက္တိုင္း တာဝန္ေတြကေလး၊
အေမေမြးတဲ့ လက္ႏွစ္ဘက္က အလုပ္နဲ႔စာရင္ နည္းေနေသး၊ သူစိတ္ေကာက္ေတာ့ ကိုယ္ေခ်ာ့ရ၊
ကိုယ္စိတ္ေကာက္ေတာ့ သူေခ်ာ့ရ၊ ဒါေတာင္ က်န္းမာေရးေလးက ေကာင္းေနလို႔ ေတာ္ေသးတာ။
ႏို႔မို႔ေတာ့ စကၤာပူမွာက မလြယ္ေရးခ် ေအာက္ကျမစ္ မလြယ္။
ဒီၾကားထဲ
အပါယ္ေလးဘံုကိုမ်ား အလည္သြားရမယ့္ ဧည့္သည္ဆိုရင္ေတာ့ စဥ္းစားေတာင္ မေနနဲ႔ေတာ့ပဲ။
ဘုရား….ဘုရား….။
ဧည့္သည္ျဖစ္တဲ့အစ္မက
အိမ္ေထာင္ခြဲသြားၿပီ။ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမ သေဘာတရားမညီတာေတြ ဘယ္လိုုညွိရပါ႔။ ကြ်န္မဆိုတဲ့
ဧည့္သည္ကေရာ ဘယ္ကို ခရီးဆက္ရမွာပါလိမ့္။
“ခြဲျခားကန္႔သတ္ကာ၊
ပိုင္းထားတဲ့ လူ႔အရြယ္
တစ္ေကြ႔ေတာ့ျဖင့္
ျဖတ္ေက်ာ္သြားခဲ့ၿပီ၊
မဆံုးေသးလို႔
ခရီးစဥ္ သတ္မွတ္ၿပီးေရြးခ်ယ္
ေရွ႔ဆက္မယ့္လမ္း…..ဘယ္
တေရြ႔ေရြ႔နဲ႔
အေဝးဆီ… ”
အဆိုေတာ္
ရာျပည့္ရဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ တေပါင္းေႏြ သီခ်င္းေလးကိုပဲ ညည္းမိပါေတာ့ရဲ႔။
အမွာ။ ။ ရြာမွာရွိစဥ္က
အန္တီတူး(ေဒၚတူးတူးျမင့္သိန္း) ကိုင္တဲ့ မုခ မဂၢဇင္းရဲ႔ “ ဧည့္ခန္းမ်ားကို
ျဖတ္သန္းျခင္း” အခန္းမွာ (အေကာင္စုတ္) ဇင္ေဝေသာ္ ေရးခဲ့တဲ့ “ကြ်န္ေတာ္ ဧည့္သည္၊
ကြ်န္ေတာ့ ဧည့္သည္” ကို ျပန္ေတြးၿပီး ေရးလိုက္တာပါ။ ဒါေလး ေကာင္းတယ္၊
ျပန္ေရးပါလားဆိုေတာ့ ငါေတာ့ မေရးခ်င္ပါဘူး၊ နင္ေရးခ်င္ေရးေပါ့ဆိုတာနဲ႔
ကြ်န္မဆိုတဲ့မျဖစ္ညစ္က်ယ္
ဆုထားမ်က္ခ်ယ္က…။ ။
ဆုထားမ်က္ခ်ယ္
Copyright © 2011
ကမ္းလက္. All rights reserved.