✤ကြန္မြန္းဆင္႔စ္✤

ျမန္မာျပည္ကို ကူညီခ်င္လို႔ပါဆိုမယံုနဲ႔ေတာ့
အင္အားႀကီး အေမ႐ိက နဲ႔တ႐ုတ္
ဘယ္ေတာ႔မွ စစ္မျဖစ္၊ မိတ္ပ်က္မခံ။
စာေရးတစ္ေယာက္ အလုပ္ကိစၥ နဲ႔ပတ္သက္လို႔
ဥကၠ႒နဲ႔ စီအီးအို အတိုက္အခံမျဖစ္။

F18 လက္ထဲမႇာမ႐ွိရင္ အေမရိကန္ေတြက
F16 တုိက္ေလယဥ္ေတြ ေရာင္းမထုတ္ဘူး။
F16နဲ႔ အေမရိကသြားတိုက္ရင္
F18 လက္ခ်က္နဲ႔ ျပဳတ္မွာပဲ။
ေရာ္နယ္ဒို မ႐ွိလည္းျဖစ္တယ္လို႔ မယံုၾကည္ရင္
ဘယ္ေလာက္ေပးေပး ဖာဂူဆန္ကမေရာင္းပါဘူး။

ဒီႏွစ္ ႏြားျပာက ခိုင္းလို႔ရၿပီလို႔ မယံုၾကည္ရင္
အဲဒီ ေက်းေတာသားေတာင္သူႀကီးက
စာဥ ကို မေရာင္းပါဘူး။
ဒါေတြဟာႏုိင္ငံေရး မဟုတ္ပါဘူး၊
ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ဆန္တဲ႔ လူမႈေ႐း၊ စီးပြားေရးပါ။
သန္းႂကြယ္သူေ႒းကေန
ေက်းလက္ေတာင္သူအထိ ဒီအတိုင္းပါပဲ။

လူေတြဟာ ဘုရားျဖစ္ဖို႔ထက္
ထမင္းစားဖို႔လုပ္ေနၾကရတာပါ။
ေခတ္သစ္စီးပြားေရးမွာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္တာနဲ႔
လည္ပင္းညွစ္တာ ႏႇစ္မ်ိဳးပဲမ်ားပါေတာ႔တယ္။

သပိတ္တစ္လံုး၊ သုံးထည္ေသာသကၤန္းနဲ႔
အရွင္ျမတ္ေတြကလြဲရင္ေပါ႔ေလ။ ။



ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အာနႏၵေမေတၲယ်

ပထမဆုံး ဥေရာပတုိက္သား ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးပါ။
ဆာ အက္ဒၸင္ အာနုိးရဲ႕ အာ႐ႇတုိက္ အလင္းေရာင္ကုိဖတ္ျပီး ဗုဒၶဘာသာျဖစ္လာသူပါ။
ဒီေနာက္ သီရိလကၤာ ကိုသၸားတယ္။ 
၁၉၀၁ ခုႏႇစ္မႇာ ျမန္မာျပည္ကုိ ေရာက္႐ႇိျပီး ရဟန္းဘဝကုိ ခံယူခဲ႔ပါတယ္။
ပန္းနာရင္ၾကပ္ ေရာဂါေၾကာင္႔ လူဝတ္ လဲခဲ႔ရျပိံး ၁၉၂၃ ခုမႇာ အနိစၥေရာက္ခဲ႔ရ႐ႇာပါတယ္။
ဥေရာပ ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕ မီး႐ွဴးတစ္ေဆာင္ပါ။










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☞ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာ

ႏိုင္င္ငံျခားေမြးတဲ႔ ျမန္မာကေလးေတြ ျမန္မာစာ စကားမေျပာတတ္လု႔ိဆိုၿပီ
က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေအာ္ေနတဲ႔ ပါးစပ္ႀကီးနဲ႔

ကြန္ပ်ဴတာေ႐ွ႕လည္း ထိုင္လုိက္ေရာ
သူ႔နာမည္သူ ျမန္မာလုိ စာလုံးမေပါင္းတတ္ေတာ႔ဘူး၊
ရုိမင္အကၡရာလက္ခ်က္ နဲ အကၡရာေတြကြယ္ကုန္တာ
ကမၻာမွာ မနည္းေတာ့ဘူး၊
ဒါနဲ႔ပဲ.........








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အဝီစိထက္နက္ေသာ အဓိပၸါယ္


 
ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏။ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းသို႔ ပြဲလမ္းတစ္ခုခုအတြက္ လာသူျဖစ္ဟန္တူ၏။ မေတြ႔ဖူး၊ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္မသိ။

          “ အရွင္ဘုရား၊ ေက်ာင္းက ျမန္မာေက်ာင္းလား”
         “ ျမန္မာေက်ာင္းကားမဟုတ္၊ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ လူမ်ိဳး၏ အမည္မရွိသင့္၊ က်ဥ္း၏။”

          ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရာခိုင္ႏႈံး (၃၅) ေလ်ာ့က်သြား၏။
          သူက ဆက္ေမး၏။

          “ ၾကားရတယ္။ အရွင္ဘုရားက တိပိဋကဓရဆို”



        “ မဟုတ္။ ဤမွ်မစြမ္း။ ပိဋကတ္သံုးပံု စီဒီကားရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တိပိဋကဓရဟု မေခၚႏိုင္ေသာ္လည္း တိပိဋက စီဒီဓရဟု ေခၚႏိုင္၏” ( လူမ်ားအတြက္၊ ဓရ- ေဆာင္)

            ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ေနာက္ထပ္ (၃၅) ရာခိုင္ႏႈံး ေလ်ာ့က်သြားျပန္၏။

      သူ႔ထံ မရွိမဲ့ရွိမဲ့ က်န္ေနေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ (၃၀) ရာခိုင္ႏႈံးျဖင့္ ေနာက္ထပ္ေမးခြန္း ေမးျပန္၏။ သူႀကိဳးစား၏။ သူႀကိဳးစားမွန္းလည္း သိ၏။

          “ ဒါဆို အရွင္ဘုရားက ေဒါက္တာေပါ႔ေနာ္”
          “ မဟုတ္၊ ဤမွ်မစြမ္း ယေန႔တိုင္ လူူနာသာ ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္၏။”

          ထိုဒကာ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအားလံုး ကုန္သြားၿပီ ျဖစ္၏။ ဘာေၾကာင့္ ဤသို႔ ေျပာႏိုင္သနည္း ဟူမူ ေနာက္ ထပ္ေမးခြန္း မေမးႏိုင္ေတာ့ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ သူစိတ္ညစ္သြား၏။ ရဟန္းလည္း မေပ်ာ္ပါ။ ဤရဟန္းမ်ိဳးႏွင့္ စကားဆက္ေျပာရန္ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဟု ေနာက္က်စြာ၊ ေနာင္တရစြာ သိလိုက္ရေလ ဟန္တူသည္။

      မိမိ၏ အယူအဆသည္ “နက္” ၏။ ေကာင္္းေသာ နက္ျခင္းကားမဟုတ္၊ အဝီစိကဲ့သို႔ နက္ေနျခင္းတည္း။ မတတ္ႏိုင္။ ဘဝကား ေလး၏။ ေလးၿပီးသားဘဝ၌ အက္ဂ်စ္တစ္ မ်ား ေက်ာပိုး အိတ္ထဲထည့္ၿပီး ခရီးမသြားခ်င္။ ဘာမွ မဟုတ္၊ ကိေလသာဆယ္ပါး နဂိုရင္းအတိုင္း ရွိေသး၏။ မထိရေသး။ အက္ဂ်စ္တစ္ကိုကား သိပ္အက္ပီတိုက္ မျဖစ္။ ဤမွ်သာ။

          ခႏၶာငါးပါး၏ဝန္သည္ အေလးဆံုးဟု မိမိအၾကည္ညိဳဆံုး ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္က ေဟာခဲ့၏။ ဘယ္သုတ္မွာ ေဟာခဲ့မွန္းေတာ့ မေသခ်ာ။ စီဒီတြင္ အလြယ္တကူ ရွာႏိုင္၏။ ယံုခ်င္သူမ်ား ပို၍ ယံုခ်င္ေအာင္ လုပ္ျပႏိုင္၏။ မလိုဟု ထင္သည္။ ခႏၶာဝန္သည္ ေလး၏။ ဝဖီးေသာ ခႏၶာသည္ ပို၍ေလးဟန္ရွိ၏။ ေရာဂါပို၍ ထူေျပာတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မယံုၾကည္သူမ်ား ကတၱားေပၚတင္၍ မိမိကိုယ္ကို မိမိခ်ိန္ၾကည့္ႏိုင္၏။ ခႏၶာဝန္သည္ ေလး၏။ လံုေလာက္ၿပီ။ ဘယ္ဘြတ္အုပ္၊ ဘယ္သုတ္မွ မလိုေတာ့။ သူမ်ားကို ေျပာလွ်င္ေတာ့လိုမည္။ ကိုယ္သိဖို႔ေတာ့ စကားလံုးမလို။ ေလး၏။ သိ၏။ ပို၍ ေလးေလးလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နံနက္တိုင္း လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္၏။ မဆိုးလွ။ အနည္းငယ္ ေပါ႔၏။ အပ်င္းထူလွ်င္ ေလးလာျပန္၏။

             ခႏၶာေလးျခင္းႏွင့္ ပ်င္းရိျခင္းသည္ အီကြဲျဖစ္၏။ ပို၍ ပ်င္းလွ်င္ ပိုေလးမည္။

          ေနာက္တစ္ေနရာ၌ အၾကည္ညိဳဆံုး ေဂါတမဗုဒၶက ေဟာျပန္၏။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းသည္ အဆိုးရြားဆံုး ေရာဂါဟူ၍ ျဖစ္၏။ မွန္၏။ ဘယ္သုတ္မွာ ေဟာခဲ့မွန္းေတာ့ မသိ။ သိသူမ်ားကလည္း (ေက်းဇူးျပဳ၍) ေထာက္မျပေစခ်င္။ သီဟနာဒ၌ ပိဋကတ္သံုးပံု စီဒီရွိ၏။ မလို၍ မရွာေတာ့။ လိုလွ်င္ ရွာမည္။

       ဤေဒသနာကို ကိုရင္စဝတ္ေသာေန႔ကပင္ က်က်နနသိခဲ႔ျခင္း ျဖစ္၏။ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းသည္ အလြန္ဆိုးရြားေသာ ေဝဒနာျဖစ္၏။ စကားလံုး မလို။ ေဂါတမဗုဒၶဟု သံုးခဲ့ရျခင္းကိုလည္း ေျပာခ်င္၏။ ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးၿပီဟု စာေပ၌လာ၏။ ကိုယ္တိုင္မူ မသိ။ ဤဘုရားကို ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မဖူးေတြ႔ခဲ့ရ။ မိုက္လံုးထြား၏။ သို႔ေသာ္ ဤဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမမ်ားကို သင္ရ၏။ ၾကည္ညိဳရ၏။

         ရိုးရိုးသားသား ေျပာအံ့။ ဘုရားရွင္ျခင္း တူပင္တူေသာ္ျငား ဤေဂါတမဗုဒၶဘုရားကို ပို၍ ၾကည္ညိဳ၏။ ပို၍ ေလးစား၏။ မတတ္ႏိုင္။ မိမိသည္ ပုထုဇဥ္ အရိုင္းတံုးမွ်သာရွိဆဲ။ ကိေလသာ (၁၀) ပါး မူရင္း ေအာ္ရီဂ်င္နယ္အတိုင္းရွိဆဲ။ ရိုးသားေတာ့ ရိုးသားခ်င္သည္။ ဤေဂါတမဗုဒၶကို ပို၍ ၾကည္ညိဳသည္။ ဤစကားေၾကာင့္ ငရဲသြားရမည္ဆိုလွ်င္ သြားခ်င္၏။ ရိုးသားသူတို႔၏ ငရဲ။ (ကိုရဲ၊ မရဲတို႔ ဝင္ဝင္္မရႈပ္ေစခ်င္)

          လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကို-
          ၁။ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးဟုပင္ေခၚခ်င္သည္။
          ၂။ ေဒါက္တာ ဉာဏ  ဟု မေခၚခ်င္။
          ဤစကားေၾကာင့္ ငရဲသြားရမည္ဆိုလွ်င္ သြားခ်င္၏။

          ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ယံုၾကည္မႈတစ္ခ်ိဳ႔သည္ “ နက္” ၏။ ေကာင္းေသာ နက္ျခင္းကား မဟုတ္။ အဝီစီကဲ့သို႔ နက္ျခင္းတည္း။ မတတ္ႏိုင္၊ ခပ္တိမ္တိမ္ေတာ့ မျဖစ္ခ်င္။ ခပ္ေပါေပါ မျဖစ္ခ်င္။

          စာေရးၿပီးအဆံုး၌ ၿပံဳးလိုက္သည္။ ထိုအၿပံဳးကား ဆာကတ္စတစ္ အသံေလးပါ၏။ မတတ္ႏိုုင္ ၿပံဳးလိုက္မိၿပီ။ ေတာင္းပန္ပါ၏၊အစ္ကို ညီတို႔……။




သီဟနာဒ
 
















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အေဘာရွင္း ကုိယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္း

အ႐ွက္ကုိကာကၸယ္ဖုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကေလးယူဖို႔အဆင္သင္႔မျဖစ္ေသးတာပဲျဖစ္ျဖစ္
ဗုဒၶဘာသာအျမင္မွာေတာ႔ က်ိဳးေၾကာင္းမညီညၸတ္လႇပါဘူး။
ကုိယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ျခင္းဟာ သီရိလကၤာနဲ႔ ျမန္မာနုိင္ငံမႇာ တရားဥပေဒနဲ႔ ၿငိစၸန္းေပမဲ႔
ထုိင္းနုိင္ငံမႇာေတာ႔ တရားဥပေဒနဲ႔ တားျမစ္ထားတာ မ႐ႇိျပန္ပါဘူး။


ဗုဒၶဇင္ အင္ အေဘာရႇင္း၊ဒါမိယမ္ ကၸန္း၊၁၉၉၉။










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.