ရီယယ္လတီ ခ်က္ (Reality check)

သတိရတာျခင္းတူရင္
အရင္ဖုန္းဆက္တဲ႔သူက
ပိုခၽြဲလို႔ေကာင္းတာေပါ႕။

ဗိုက္ဆာတာျခင္းတူရင္
အငိုသန္တဲ႔ ကေလးက
ႏို႔ပိုစို႔လို႔ရတာေပါ့။

မအားတာျခင္းတူရင္
ဝင္ေငြပိုေကာင္းသူက
အလုပ္ပို႐ွဳပ္လုိ႔ရတာေပါ့။

နစ္နာတာျခင္းတူရင္
ေလာဘႀကီးသူက
ပို အ႐ွံဳးမ်ားတတ္တာေပါ့။

သေဘာမတူတာျခင္းတူရင္
အျမင္က်ဥ္းသူက
ရန္ေထာင္တာပုိက်ယ္တာေပါ့။

လြမ္းတာျခင္းတူရင္
အိပ္ေရးပ်က္သူက
ပိုအိပ္လို႔ေကာင္းတာေပါ႕။



ဇင္ေ၀ေသာ္









Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လက္ဝဲ လက္ယာ အမာနဲ႔အေပ်ာ႔

 
အရွင္ျမတ္ႀကီးေတြက ဘဝါဘဝက မိတ္ေဆြေတြ။
တူတာေတြရွိ၊ မတူတာေတြရွိ၊ မယံုရင္ ၾကည္႕။
အရွင္သာရိပုတၱ က ကျဖဴျဖဴ ညက္ညက္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က ညိဳညိဳေမာင္းေမာင္း။

အရွင္သာရိပုတၱ က ဥပမာ၊ဥပေမယ်ေတြနဲ႔ တရားရွည္ရွည္ေတြေဟာတတ္တယ္။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကေတာ႔ တိုတိုျပတ္ျပတ္ပဲ။
နားခ်စရာရွိရင္ အရွင္သာရိပုတၱ ကေရွ႕ထြက္လာတတ္တယ္။
ဒါေပမယ္႔ နေႏၵာပနႏၵလိုအေရးအခင္းမ်ိဳးဆို အသားညိဳညိဳ အရွင္ျမတ္ႀကီးဝင္ရွင္းမႇကိစၥျပတ္တယ္။

တစ္ပါးက ပရိတ္သတ္ေလး ပါးထဲအေနမ်ား၊ စကားေျပာ၊ တရားေဟာ ဝါသနာထုံ၊ စူးစမ္းေလ႔လာမႈမႇာပိုေမြ႔ေလ်ာ္တယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ပညာအရာမွာ ေတာ္ခ်က္က ဘုရားကလြဲ ယႇဥ္စရာမ႐ွိ။
ေနာက္တစ္ပါးက ဂိဇၩဂုတ္လို ရီမုတ္ပေလ႔စ္ေတြမွာအေနမ်ား၊ တစ္ပါးတည္းကိန္းေအာင္း၊ သမာဓိေတြ တစ္ေထာင္းေထာင္းထ၊သမာဓိကေပးတဲ႔ အဘိဉာဉ္တန္ခိုးေတြ။
ဒီလိုနဲ႔ ဣဒၶိပါဒ္မွာ ဘုရားကလြဲ ယႇဥ္စရာမ႐ွိ။

သုတၱန္ အဘိဓမၼာေတြေမႊေႏွာက္ လူတစ္ေယာက္ေခါင္းၿငိတ္ေအာင္ ျဖဴျဖဴညက္ညက္အရွင္က ေဟာႏုိင္တယ္။ 
ဒါေပမယ္႔ ဒုႆီလရဟန္းကို လက္ေမာင္းက ဆြဲထုတ္လိုက္တာက အသားညိဳညိဳအရွင္ျမတ္ႀကီး။
လက္ယာရံ အရွင္က (မယ္ေတာ္ရဲ႕) အ႐ွင္ေမြးဖြားရာ မီးေနခန္းမွာ ေအးေဆးစြာ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ႏုိင္ခဲ႔တယ္။ 
ဒါေပမယ္႔ လက္ဝဲရံ တို႔ အရွင္ျမတ္ႀကီးမွာေတာ႔..................................။

တစ္ခုရွိေသးရဲ႕  တရားေဟာေကာင္းတဲ႔ ဘုရား႐ွင္နဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱတို႔ကို စကားနဲ႔သာေဌယ်မ်ားသူေတြလို႔ ဒိ႒ိတုိ႔ဆိုၾကတယ္။
ဒါေပမယ္႔ စကားနည္းတဲ႔ လက္ဝဲအရွင္ကုိ ဒီလိုစြပ္စြဲဖိ႔ု႔ အခြင္႔မသာျပန္ဘူး။

ရဟန္းေတာ္ေတြက ပထမအရွင္ကို ေလးျမတ္ေကာ္ေရာ္ၾကတယ္။ 
ဒါေပမယ္႔ ဒုတိယအရွင္ကို နည္းနၫ္းေလးမွ ခ်စ္၊ ေၾကာက္၊ ရိုေသ မေလ်ာ႔ဘူး။

တရားရွည္ရွည္ေဟာတဲ႔အရွင္သာရိပုတၱမွာ သာေဌယ် မပါသလို
ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္းလက္ဝဲအရွင္မွာလည္း ေဒါသမရွိပါဘူး။
႐ိုး႐ိုးနဲ႔ရဲရဲၾကည့္၊ ပိဋကတ္ကုိပဲေထာက္။
ဘယ္နည္းနဲ႔ ဘုရား႐ွင္ သာသနာျပဳခရီးေဖာက္ခဲ႔သလဲ။

လက္ယာရံနဲ႔ လက္ဝဲရံအရွင္ေတြကုိၾကည့္၊ ကိေလသာကြာတာကလြဲရင္ ဒီ အရွင္ႏွစ္ပါးဟာ တကယ့္ကို အေပ်ာ႔နဲ႔အမာ။
ဒီၾကားထဲ အာနႏၵာအရွင္ရဲ႕ P.R (Relationship) နဲ႔ ဖြဲ႔စပ္လိုက္ေတာ႔.....................။

 

သီဟနာဒ














Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ျမန္မာ့ေရစီးႏွင့္္အတူ စီးေမ်ာလိုက္

အေရွ႕ေတာင္အာရွ သတင္းေခါင္းႀကီးေတြမွာ အာဆီယံေခါင္းေဆာင္ေတြက ၂၀၁၄-  ခုမွာ ျမန္မာျပည္ရံုးထိုင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ျမန္မာကေနရာယူသြားတယ္။ ဒီေနာက္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ျခားေရးဝန္ႀကီး ဟယ္လာရီကလင္တန္ ျမန္မာျပည္ကို သြားခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ စီးပြါးေရးသမားေတြ စုၿပံဳၿပီး ေျခဦးလွည့္ေနၾကေတာ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္ရဖို႔ေတာင္ အေတာ္ခက္သြားပါေတာ့တယ္။

            ဒီလိုအေျပာင္းအလဲတစ္ခ်ိဳ႕ေတြ႔ေနရေပမယ့္ ဒီထက္ခိုင္မာတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈမလုပ္ရင္ စီးပြါးေရးပိတ္ဆို႔မႈ ေတြလည္း ရွိေနဦးမွာပဲလို႔ သံသယရွိသူေတြ ရွိေနသလိုု ျမန္မာျပည္သူလူထုနဲ႔ အစိုးရကလည္း ေျပာင္းဆိုလို႔ ေျပာင္းေနၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔ အေရးယူပိတ္ဆို႔မႈေတြ ဆက္လုပ္ေနတာလည္းဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးေနၾကပါၿပီ။

            အာဆီယံသံတမန္အဖြဲ႔နဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္ကိုသြားဖို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို တာဝန္ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ တစ္ခုစဥ္းစားလို႔မရတာက ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကြ်န္ေတာ္မေရာက္ဖူးတဲ့ အာဆီယံႏွစ္ႏိုင္ငံထဲက တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနျခင္းပါ။ ေနာက္တစ္ႏိုင္ငံကေတာ့ လာအိုပါ။

            ျမန္မာျပည္က ဘယ္လိုသတင္းမ်ိဳး ရယူႏိုင္ခဲ့မလဲ။ အေျပာင္းအလဲတစ္ခ်ိဳ႕ရွိခဲ့ေပမယ့္ သံသယ ရွိေနသူေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒး၊ ဒီၾကားထဲ ဘာေတြမ်ားေလ့လာေတြ႔ြရွိႏိုင္မလဲ။

            ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တစ္စြန္းတစ္စေတာ့ နားလည္ခြင့္ ရခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟန္းဖုန္းေတြထဲက SIM ကဒ္ေတြကို GSM ေတြနဲ႔ လဲတပ္ခဲ့ရတယ္။ ျပည္ပကိုေခၚလို႔ရေပမယ့္ မက္ေဆ့ခ်္ပို႔လို႔မရဘူး။ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္လက္ပ်ံသန္းၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က အဆက္အသြယ္ မျပတ္ေအာင္ CDMA ကဒ္ေတြကို လဲထည့္ခဲ့ၾကျပန္တယ္။

            ဒါေပမယ့္ ဒီအခက္အခဲေတြဟာ နည္းပညာမဖြံ႔ၿဖိဳးလို႔သာျဖစ္ၿပီး တားဆီးပိတ္ပင္မႈေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနျပည္ေတာ္ကိုသြားရင္ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြ သံုးခြင့္မရွိဘူးလို႔ အရင္ကၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။

            အာဆီယံအဖြဲ႔အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစူရင္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ သူ႔ဝန္ႀကီးမ်ားအဖြဲ႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုရတဲ့အခါမွာေတာ့ အားလံုးအေကာင္းဖက္ကို ဦးတည္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

            ၂၀၁၄- ခု အာဆီယံအိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံတဲ့အခါမွာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အျပန္အလွန္ ကူညီပံ့ပိုးဖို႔ ေျပာၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္စလံုးဟာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းရွိလွပါတယ္။ ျမန္မာဟာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ့ အကူအညီလိုတယ္ဆိုတာ ႏွစ္ဘက္လံုးသေဘာတူၾကတယ္။ အေထာက္အကူပစၥည္းေတြ ဒီထက္ေကာင္းမြန္ ေခတ္မီဖို႔၊ ဆက္သြယ္ေရး ဒီထက္ျမန္ဆန္ေကာင္းမြန္ဖို႔ စတာေတြေရာေပါ႔။

            “လူႀကီးမင္းမ်ားကိုယ္တိုင္ ဘာလီနဲ႔ အျခားေနရာေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရသလို ၂၀၁၄- ခုႏွစ္ေရာက္ရင္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာျပည္ထဲကို ဝင္လာၾကပါလိမ့္မယ္။ အာဆီယံအဖြဲ႔ဝင္ေတြပါမယ္။ အာဆီယံရဲ့ ပါတနာေတြပါမယ္္။ ကမၻာတစ္ဝွမ္းလံုးကလူေတြ ပါလာၾကပါလိမ့္မယ္ ” လို႔ ေဒါက္တာ စုရင္က ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဦးဝဏၰေမာင္လြင္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုပြဲမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

            “၂၀၁၄- မွာ က်လာမယ့္ ျမန္မာရဲ့ အာဆီယံအိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပေရးဟာ ထူးျခားမႈရွိပါတယ္။ ၂၀၁၄- ခုဟာ ေနာက္ဆံုးအသုတ္ျဖစ္ၿပီး ၿပီးတာနဲ႔ေနာက္တစ္လွည့္အတြက္ မေလးရွားကို လက္လႊဲေပးရေတာ့မွာပါ။ ဒီအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈေတြနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက အလုပ္ရႈပ္ေနသလို၊ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြကလည္း ဒီလႈပ္ရွားမႈနဲ႔အတူ လိုက္ပါႏိုင္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။”

            အဲဒါ ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးနဲ႔ ပထမဆံုးေတြ႔ဆံုမႈပါ။ အဲဒီေနာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခု ထပ္လုပ္ခဲ့ၾကျပန္ပါတယ္။ ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ စီးပြါးေရးဝန္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိန္း၊ သတင္းျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္္ႀကီး ဦးေက်ာ္ဆန္း၊ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ပါ ပါဝင္ပါတယ္။

            သူတို႔ရဲ့ စီးပါြးေရး ပိတ္ဆို႔မႈရုပ္သိမ္းေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြဟာ အရင္လို စိတ္ပ်က္ၿငီးၿငဴတဲ့ ေလသံမေပါက္ပဲ တကယ္ က်ိဳးေၾကာင္းညီညြတ္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာေတြရဲ့ လူေနမႈအဆင့္အတန္း ျမွင့္တင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္မွာ စီးပြါးေရးပိတ္ဆို႔ထားမႈဟာ တကယ္ႀကီးက်ယ္တဲ့ အဟန္႔အတားတစ္ခုပါ။

            “တန္းတူအခြင့္အေရးသာေပးပါ၊ တရားနည္းလမ္းက်က် ကြ်န္ေတာ္တို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ပါတယ္” ဆိုတာ ဝန္ႀကီးေတြဆီက ထြက္လာတဲ့အသံေတြပါ။

            သမၼတႀကီးကေတာ့-

            “ ျပည္တြင္းမွာ အလုပ္ေတြ ဖန္တည္းရမယ္။ ဒီအလုပ္ေတြဟာ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ျမန္မာေတြအတြက္ သာမက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ သန္းခ်ီတဲ့ျမန္မာေတြ အတြက္ပါ။ သူတို႔ ပခံုးေပၚကဝန္ထုပ္ေတြ ေလ်ာ့ခ်ေပးရပါမယ္။” ျပည္ပမွာအလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ သူ႔လူူမ်ိဳးေတြကိုပါ ဦးတည္ထားတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ရဲဝံ့ၿပီး အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈလည္း ပါဝင္ေနပါတယ္။

            နာဂစ္မုန္တိုင္းဒဏ္ခံခဲ့ရတဲ့ ဧရာဝတီျမစ္ဝကြ်န္းေပၚေဒသကို သြားေရာက္ေလ့လာဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ ေဒါက္တာစုရင္ရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္ကိုလည္း သူလက္ခံခဲ့တယ္။ ယခု သန္းေပါင္းေျခာက္ဆယ္၊ လာမယ့္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္း တိုးပြါးလာမယ့္ လူသန္းေပါင္းတစ္ရာအတြက္ စားနပ္ရိကၡာေတြ ဒီေဒသကေန ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေရး အစီအစဥ္ေတြအတြက္ အာဆီယံနဲ႔ ကမၻာက ကူညီပံ့ပိုးေပးဖို႔ ေျပာဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။

            ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနတာနဲ႔အညီ မစၥတာသိန္းစိန္က လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အာဆီယံႏိုင္ငံေတြက ေလ့လာသူေတြနဲ႔ သတင္းမီဒီယာအဖြဲ႔ေတြကို လာေရာက္ခြင့္ျပဳဖို႔ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားေနေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းေျပာဆိုုခဲ့ပါတယ္။

            စီးပြါးေရးပိတ္ဆို႔မႈဖြင့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့အထဲမွာ အစိုးရပိုင္းကသာမက စီးပြါးေရးရပ္ဝန္းကလူေတြ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

            “၉၅-ရာခုိင္ႏံႈးေက်ာ္ေသာ ျမန္မာစီးပြါးေရးလုပ္ငန္းမ်ားဟာ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စား စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းေတြ(SMES- Small and Medium-sized Enterprises) သာျဖစ္ၿပီး အဲဒီစီးပါြးေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ နည္းပညာအကူအညီနဲ႔ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈအကူအညီ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ပါတယ္” လုိ႔ မစၥတာ ဝင္းေအာင္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။

            စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ မခိုင္ခိုင္ႏြယ္ကလည္း စီးပြါးေရးပိတ္ဆို႔မႈဟာ တုိးတက္မႈ အတြက္ အဟန္႔အတားႀကီးတစ္ခုျဖစ္ရေၾကာင္း၊ အေျခခံလူတန္းစားေတြရဲ့ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လြန္စြာစိတ္ပ်က္စရာေကာင္းေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့ျပန္ပါတယ္။

            “ျမန္မာဟာ ေလဆိပ္ကခြာခဲ့ၿပီးတဲ့ ေလယာဥ္ေပၚက ေလယာဥ္အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ တူပါတယ္၊ ဘာေတြပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန ေရွ႕ကိုပဲဆက္တိုးၾကမွာပါ။ ေနာက္ဆုတ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး” လုိ႔ UMFCCI ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးေမာင္ေမာင္ေလးက ဆိုျပန္ပါတယ္( Union of Myanmar Federation of Chambers of Commerce and Industry)။

            ဒါဆို The Lady ကေရာ။

            ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ေဒၚစုမပါပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ့သတင္းက မျပည့္စံုပါဘူး။ တရားမွ်တမႈမရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲအေၾကာင္းနဲ႔ သူမက စတင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဒီမိုကေရစီထြန္းကားတဲ့ႏိုင္ငံေတြက သတင္းေထာက္ေတြအတြက္ သိပ္မထူးျခားလွတဲ့ သတင္းတစ္ခုပါ။

            ဒီထက္ပိုၿပီး အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက ေဒၚစုက ေဒါက္တာစူရင္နဲ႔တြဲၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါ သူမအိမ္ေဘးမွာပါ။ စစ္တပ္အႀကီးအကဲေတြကို လက္စားေခ်မႈဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သူမက ျငင္းဆိုခဲ့ပါတယ္။

            “ကြ်န္မက ေတာင္အေမရိကရဲ့ Desmond Tutu ကို အႀကီးအက်ယ္အားက်သူပါ၊ လက္စားေခ်ၿပီးရယူတဲ့ တရားမွ်တမႈဆိုတာကို လံုးဝအယံုအၾကည္ မရွိပါဘူး” Live and Let Live ဆိုတဲ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ့ ကရုဏာတရားကို ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ခ်ိန္တစ္ေလွ်ာက္လံုး လက္ကိုင္ထားသြားမယ္လို႔ သူမက ဆိုပါတယ္။

            နာဂစ္တိုက္ခတ္ခဲ့တဲ့ ဧရာဝတီခရီးစဥ္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔တစ္ဖြဲ႔လံုး ေတာ္ေတာ္နဲ႔ေမ့လို႔မရမဲ့ ခရီးစဥ္တစ္ခုပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တည္းခိုတဲ့ေနရာကေန ကီလုိမီတာအနည္းငယ္ ေလွ်ာက္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ သစ္ခက္သစ္ရြက္ေတြနဲ႔ ေဆာက္ထားတဲ့ လယ္ေစာင့္တဲေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အိမ္ေတြကလည္း ဝါးလံုးအိမ္ေလးေတြပါ။

            ရြာေတြကိုေရာက္ေတာ့ ရွက္ေနတဲ့ကေလးေတြက လက္ယမ္းျပၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေပးတဲ့ တီရွပ္နဲ႔ မုန္႔ေတြကိုရေတာ့ ေပ်ာ္ေနႀကတယ္။ ေဒါက္တာစူရင္က သူတို႔အတြက္ မက္ေဆ့ခ်္ရိုးရိုးေလးေပးတယ္- “ေနာက္ထပ္ ဆုိင္ကလုန္း မရွိ (Cyclone, no more)၊ အာဆီယံ ရက္စ္၊ ရက္စ္”။ ၅၀၀-ေက်ာ္ရွိတဲ့ လူႀကီး၊ ကေလးေတြ ဝိုင္းၿပီးေအာ္ၾကတယ္။ ရြာထဲကို ကားေမာင္းဝင္လာေတာ့မွ ေစ်းဆိုင္အေသးစားေလးေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ အိမ္ေတြကလည္း ပိုၿပီးခိုင္ခိုင္မာမာရွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တကယ္ဝမ္းသာခဲ့ရပါတယ္။

            မိတ္ေဆြေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ဒါရိုက္တာဝီလ်ံနဲ႔ လက္ေထာက္ဒါရိုက္တာ အက္ဒလီနာတို႔အတြက္ကေတာ့ တကယ့္ကုို စိတ္လႈပ္ရွားစရာပဲေပါ့။ သူတို႔က နာဂစ္မုန္တိုင္းတိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လုပ္အားေပးရင္း လေပါင္းမ်ားစြာ ဒီမွာေနထိုင္ခဲ့တဲ့သူေတြေလ။ သူတို႔အဓိကအားစိုက္ၿပီး လုပ္အားေပးခဲ့တဲ့ သလိပ္ႀကီးရြာကိုေရာက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မိုးခ်ဳပ္ေနပါၿပီ။ ရြာသားေတြက မအိပ္ေသးပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔အဖြဲ႔ကို ေစာင့္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ဒီေလာက္ေႏြးေထြးမႈမ်ိဳး တသက္မွာ မႀကံဳခဲ့ရဖူးေသးပါဘူး။

            ေဒါက္တာ ဝီလ်ံနဲ႔ မစၥ အက္ဒလင္တို႔အတြက္ကေတာ့ ေပ်ာ္မဆံုး၊ ေမာ္မဆံုးပါပဲ။ အိမ္ကိုလြမ္းသူရဲ့ အိမ္အျပန္ခရီးတစ္ခုလိုကို ျဖစ္ေနတာပါ။ ရြာသူရြာသားေတြ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ရွိၾကပါတယ္။ သူတို႔ ႀကိဳးစားခဲ့သမွ်၊ ကူညီပံ့ပိုးခဲ့သမွ်ေတြဟာ ရြာသူရြာသားေတြအတြက္ အက်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာရွိတယ္ဆိုတာ သိရေတာ့ ပိုၿပီးေက်နပ္စရာပဲေပါ့။ ဒီခရီးလည္းဆံုးေရာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလံုး အားေပးမႈတစ္ခုခုရလိုက္သလို ခံစားရပါတယ္။

            ရြာသူရြာသားေတြက ေလာကဓံကုိ တင္းတင္းခံထားႏိုင္တယ္။ လက္ရွိပါတီနဲ႔ အတိုက္အခံပါတီ တို႔ကလည္း သူတို႔ဘဝေတြ ပိုမိုတိုးတက္လာေအာင္ ကူညီဖို႔ ဆႏၵရွိၾကတယ္။ သံသယရွိသူေတြကေတာ့ ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွစ္ခုရဲ႕ အားၿပိဳင္မႈလို႔ ဆိုပါလိမ့္မယ္။

            ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ လူထုအတြက္အက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ အားၿပိဳင္ေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။

            ျမန္မာေတြအတြက္ အခ်ိန္ကသိပ္မရွိဘူး။ အစိုးရကလည္း ဒါကိုသိတယ္။ ၂၀၁၃- မွာ က်င္းပမယ့္ SEA ဂိမ္းဟာ ၂၀၁၄- မွာ က်င္းပမယ့္ အာဆီယံေဆြးေႏြးပြဲအတြက္ ရီဟာဇယ္တစ္ခုလို ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ အားလံုးအျမန္ေျပာင္းလဲဖို႔ လိုေနၿပီ။

            ျမန္မာရဲ့ အေျပာင္းအလဲကိုျမင္ခ်င္ရင္ တတ္ႏိုင္တဲ့ဘက္ကေန ပါဝင္သင့္ၿပီ။

The Straits Time, March 6, 2012.
Keeping up with Myanmar’s ကို ဘာသာျပန္ထားတာပါ။
The writer is the director of community affairs development at the Asian Secretariat in Jakata.
By Danny Lee




ဇင္ေ၀ေသာ္















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဘာသာေရးလား ႏိုင္ငံေရးလား

 
တစ္ခါက အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင္႔႐ွိသူ ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ စကၤာပူလာ၍ ေဆးကုသမႈခံယူ၏။ ၾကားသိရသမ်ွသတင္းမ်ာအရ သူ႕ေရာဂါက လြန္ေနၿပီျဖစ္သည္။ေထာင္ထဲ၌ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနခဲ႔ရၿပီး ဟုတ္တိပတ္တိ ေဆးကုသမႉလည္း ခံယူခဲ႔ရဟန္မတူေပ။႐ိွေစေတာ႔၊ဤကိစၥ။ စကၤာပူေရာက္ၿပီး ရက္ အနည္းငယ္အၾကာတြင္ ထိုဒကာႀကီး ဆုံးပါးသြား႐ွာေလေတာ႔သည္။ ေရးလိုေသာအေၾကာင္း အခုမွ စ ရေတာ႔ မည္။

ထိုဒကာႀကီး ၏ ဈာပန၌ အသုဘ႐ွဳႂကြေရာက္ေရးကိစၥျဖစ္သည္။ ေစာေစာကေတာ႔ ဘာသိဘာသာပင္၊ ေနာက္မွ ရင္းႏွီးေသာဒကာ၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ အသုဘ႐ွဳႂကြ႐န္ ရဟန္းေတာ္ အခက္အခဲ႐ွိေနေၾကာင္း သိခဲ႔ရ ေတာ႔သည္။ ထိုဒကာကလည္း လူရင္းေတြျဖစ္သျဖင္႔ "အရွင္ဘုရားကေတာ႔ ႂကြမွကိုျဖစ္မယ္" ဟု ေလသံျပင္းျပင္း ပင္႔ဖိတ္ေလေတာ႔သည္။

အမွန္ပင္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ႂကြခဲ႔မည္ဟု အာမခံလိုက္သည္။ ထိုေနာက္  မတ္ေဆြရဟန္းကို  ဖုန္းဆက္ရာ မင္းသြားရင္ ငါလည္းလိုက္ရမွာေပါ႔ ဟူေသာ ေသေဖာ္ေသဖက္စကား ျပန္ရခဲ႔သည္။ အဆင္ေျပသြား၏၊ အနည္ဆုံး ႏွစ္ပါးေတာ႔ရၿပီ။ ခက္သည္က ဤကိစၥမ်ိဳးက တိုင္ပင္၍မေကာင္း၊ အေဖာ္ညႇိ၍မေကာင္းျဖစ္သည္။

"အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္" ဟုဆိုလိုက္သည္ႏွင္႔ "အသုဘ" ကိစၥေျပာက္ခါ "ႏိုင္ငံေရး" ဟူေသာအသြင္ ေျပာင္းသြားတတ္ျပန္သည္။ မတတ္ႏိုင္၊ သြားေတာ႔သြားရမည္။ အမွန္မူ ထိုေန႔က ပါဠိေကာလိပ္ သင္တန္း ႐ိွသည္။ သို႔ေသာ္ သင္တန္းတစ္နာရီႏွင္႔ လူတစ္ေယာက္၏ ေနာက္ဆုံးခရီး ဘယ္ဟာကပိုအေရးႀကီသည္ကို လူတိုင္းသိ၏

စဥ္းစားမိသည္၊ ေသဆုံးသူသည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင္႔႐ွိသူျဖစ္သည္။ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္လည္းျဖစ္သည္။ အသုဘ႐ွဳရန္ သံဃာတစ္ပါးမွမႂကြေသာ္ (မည္သည့္အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင္႔ျဖစ္ေစ)  အ႐ုပ္ဆိုး၏၊ရင္နင္႔ဖြယ္ေကာင္း၏။ သံဃာမ်ားလည္း သိကၡာက်၏၊ ႐ွက္ဖြယ္ျဖစ္၏။ (သေဘာမတူက အျငင္းမပြားလို)ထို႔ေၾကာင္႔ မျဖစ္ ျဖစ္ေအာင္ႂကြခဲ႔မည္ဟု အာမခံလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

မိတ္ေဆြရဟန္း၊ အျခားအာဂႏၱဳတစ္ပါးႏွင္႔ သုံးပါး ပင္နီဆူလာမွ မန္ဒိုင္းသုိ႔ ထြက္ခဲ႔ၾကသည္။ မဆိုးပါ၊ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား႐ွိသၫ္။ တရားေဟာ ေရစက္ခ်ရန္ အခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ ကင္မရာမီး၊ ဗြီဒီယိုမီးမ်ား တလက္လက္ရိွေနေတာ႔သည္။ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ဗြီဒီယိုမ်ားယေန႔ည မီဒီယာေပၚသို႔ေရာက္ေပေတာ႔မည္။ ဤေခတ္က  မီဒီယာေခတ္၊ မီဒီယာကိုတားမရ။

ေစာေစာက ေျပာခဲ႔သလိုပင္ "အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္" ဟူေသာအမည္ေၾကာင္႔ "အသုဘ" တစ္ခုသည္  "ႏိုင္ငံေရး" ဟူေသာ ေခါင္စဥ္ေအာက္၌ မ႐ိုးမယဥ္ ျပန္႔ႏွ႔ံသြားေလေတာ႔၏။ တို႔ေတာ႔ ႐ွင္းစရာေလးေတြရလာေတာ႔မယ္ ဟု ရယ္စရာေျပာမိၾကေသး၏။

အမွန္ပင္ရခဲ႔ပါ၏၊ ေနာက္မွဆက္ပါမည္။
ဒုတိယကိစၥက ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ သံ႐ံုး၌ မဲေပးၾကေသာေန႔ကျဖစ္သည္။ ညေန သုံးနာရီေလာက္ေရာက္ေသာ္ ထို ဒကာကပင္အေလာတႀကီးဖုန္းဆက္ျပန္၏။ ျမန္မာလူငယ္(၂၀၀၀)ခန္႔ သံ႐ံုးေ႐ွ႕၌ မဲေပးရန္ေစာင္႔ေနၾကသည္၊ သို႔ေသာ္ လူတစ္ေယာက္ မဲေပးလ်ႇင္(၁၅)မိနစ္ခန္႔ၾကာသျဖင္႔ တစ္နာရီၾကာမွ ေလးေယာက္၊ အလြန္ဆုံး ငါးေယာက္သာ  မဲေပးလို႔ရသည္၊ ထို႔ေၾကာင္႔ လူငယ္အမ်ားစုက အရမ္းေဒါသျဖစ္ေနၾကသည္။ စကၤာပူ ရဲသား၊ ရဲကားမ်ာကလည္း အဆင္သင္႔ေစာင္ဆိုင္းေနၾကသည္။ ျပႆနာတစ္ခုခုျဖစ္လ်ႇင္ ထိန္းမရ သိမ္းမရျဖစ္ကာ အားလုံးဒုကၡေရာက္ကုန္ၾကလိမ္႔မည္ဟု အေလာတႀကီးေျပာလာျပန္သည္။ ဦးဇင္းတို႔က ဘာလုပ္ေပးႏိုင္မွာမို႔လဲ ဟုေမးရာ ဘာမွလုပ္စရာမလိုပါ၊ အရွင္ဘုရားနဲ႔ အျခားဆရာေတာ္တစ္ပါးႂကြလာၿပီး မ်က္ႏွာျပေပး႐ုံပါ။ လူငယ္မ်ားကိုဒီနည္းဲ႔နဲ႕လာထိန္းေပးပါ။ အရွင္ဘုရားတို႔ကိုျမင္ရလ်င္ သူ႕တို႔ေဒါသအတန္ငယ္ေျပႏိုင္ပါသည္။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ား ဒုကၡမေရာက္မီ ႀကိဳတင္၍ ကာကြယ္ေပးပါ ဟု သူကဆိုသည္။

စဥ္းစားစရာရွိေသာကိစၥျဖစ္သည္။ ယမန္ေန႔ကမွ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၌ ဂ်ပန္႐ဲမ်ားႏွင္႔ မဲေပးလာေသာျမန္မာမ်ား ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကျဖစ္သျဖင္႔ ေခါင္းေပါက္သူေပါက္၊ ေဆး႐ံုေရာက္သူေရာက္၊အခ်ဳပ္ခန္းထဲေရာက္သူေရာက္ ဝမ္းနည္းဖြယ္သတင္းဖတ္ခဲ႔ရသည္။ ဤကိစၥမ်ိဳး စကၤာပူမွာျဖစ္လ်ွင္စကၤာပူဥပေဒအရ ပိုအထိနာႏိုင္သည္။ စကၤာပူဥပေဒက ပို၍လက္သံေျပာင္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ၾကြလိုကၾကြ ၊မၾကြလိုကေန ၊ စကၤာပူအေျခစိုက္ သံဃာအားလံုးကို ပင့္သင့္ေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ထို(သူတို႕ညႊန္းဆို ပင့္ဖိတ္ေသာ) ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ၾကြမည္ဟု ကတိေပးလိုက္သည္။

စကၤာပူရဲလည္း ေခါင္းမကြဲေစလို၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးလည္း အခ်ဳပ္က် ႀကိမ္ အရိုက္ခံ မျဖစ္ေစလို၊ ျမန္မာသံရံုးလည္း ခဲအထိမခံေစလို။

သို႕ျဖင့္ပင္ ေရာက္သြားခဲ့ၾကရျပန္၏။

ရဟန္းသံုးပါးကို ျမင္ခိုက္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားက လက္အုပ္ခ်ီၾက ၊ ထိုင္၀တ္ခ်ၾက၏။ မဆိုးဟုထင္သည္။ လူအုပ္ႀကီး အတန္ငယ္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။

အဆိုးဆံုးက ေစာေစာကေျပာခဲ့ေသာ မီဒီယာတည္း။

ခ်င္နယ္ နယူးေအးရွားမွ လူမ်ားေရာက္လာၿပီး ေမးၾကေတာ့၏။ ျမန္မာလူထုအေပၚ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မွဳ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ဤမဲေပးရာၾကြလာၾကသနည္း ၊ စေသာ ေမးခြန္းမ်ားတည္း။ ေျပာေသာစကားက အဂၤလိပ္ျဖစ္ေန၍ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္မ်ားက ခ်စ္ျခင္းတရားႀကီးစြာ မိမိကို ေရွ႕တင္ၾကေတာ့သည္။

မတတ္ႏိုင္၊ ေျဖရေတာ့သည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားေရာက္လာျခင္းက လူအုပ္ႀကီးကို အနည္းငယ္ၿငိမ္သက္ေစရန္၊ စကၤာပူ၏ တည္ဆဲဥပေဒတို႕ကို ေလးေလးစားစား လိုက္နာၾကဖို႕ သတိေပးရန္၊ မေန႕ကဂ်ပန္မွာျဖစ္ေသာ ကိစၥမ်ိဳး စကၤာပူမွာ မျဖစ္ေစရန္၊ မိမိျမန္မာႏိုင္ငံေရးအတြက္စကၤာပူ၏ ျပည္ထဲေရးကို မထိပါးမိၾကေစရန္ စသည္တို႕ကို ေျပာဆိုဖို႕ ေရာက္လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပရသည္။

ကိုယ္က ႏိုင္ငံေရးမပါေအာင္ ေျဖသည္ကိုပင္ ထိုမီဒီယာက ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ေမးခြန္းကို ေမးျဖစ္ေအာင္ ေမးသည္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား မဲေပးခြင့္ရွိသလား။ (ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ မရွိ)
ဘယ္ပါတီကို ႀကိဳက္သလဲဟူေသာ ေမးခြန္းႏွစ္ခုေမးသည္။

မခက္လွပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုကို တိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္ေသာ ပါတီကို ႀကိဳက္ပါသည္။ နာမည္မ်ားကို မႀကိဳက္ပါ - ဟုေျပာလိုက္သည္ ။ ဘာမွ ျပႆနာ မဟုတ္ပါ။

ျပႆနာက ညမွ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ထိုခ်င္နယ္နယူးေအးရွားက ၎သတင္းကို ဗြီဒီယိုမ်ားျဖင့္ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ထုတ္လႊင့္ေလေတာ့သည္။

ထိုသတင္းကိုၾကည့္မိေသာ ေက်ာင္းမွ တရုတ္ ဒကာ ဒကာမမ်ားက ဖုန္းတဂြမ္ဂြမ္ဆက္ကာ ေျပာၾက ၊ အျပစ္တင္ၾကေတာ့၏။ သူတို႕ကိုလည္း အျပစ္မဆိုသာ၊ ထိုေနရာကား ရဟန္းသြားသင့္သည့္ ေနရာမဟုတ္။ သို႕ေသာ္သြားသင့္ေသာ အေၾကာင္းရွိသည္ဟုထင္ကာ ရဟန္းၾကြခဲ့၏ ။ လျပည့္ေန႕ည ဒကာ၊ ဒကာမ်ား စံုေသာ အခါမွသာ ထိုကိစၥကို တရားေဟာရင္းရွင္းျပရသည္။ သူတို႕နားလည္ သေဘာေပါက္သြားၾကသည္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သြားကိုသြားရမယ္၊ ေထာက္ခံတယ္ ဟုပင္ဆိုလာၾကေသးသည္။

ျပႆနာၿပီးၿပီဟုထင္ခိုက္ ထို႕ထက္ႀကီးေသာ ျပႆနာေပၚလာျပန္သည္။
စကၤာပူ လူ၀င္မွဳႀကီးၾကပ္ေရးက ေခၚေလေတာ့သည္။

ထိုဗီြဒီယို သတင္းကို အေျခခဲၿပီး ေမးျမန္းသင့္သည္တို႕ကို ေမးျမန္းၾကသည္။ စစ္ေဆးၾကသည္။ ျပႆနာမရွိပါ။ မွန္တာေတြ ေျဖစရာ အမ်ားႀကီးရွိသည္။ အခ်ိန္ ႏွစ္နာရီခြဲခန္႕ၾကာေသာ အင္တာဗ်ဴးျဖစ္ေလသည္။

ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ဘာသာေရးကိစၥကို သူတို႕နားလည္ၾကသည္။

လက္ရွိအစိုးရက လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကလူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသဆံုး၍ အသုဘရွဳပင့္ေသာ္ ထိုပင့္ခံရေသာရဟန္းသည္ ၾကြရမည္။ ဤသည္မွာ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္၊ ဘာသာေရးသာ ျဖစ္သည္။ "Your government is smart enough to know that's not politic" ဟုေျပာရာ သူတို႕ၿပံဳးၾကသည္။

သံရံုးကိစၥကိုလည္း ေရွ႕ကေျပာခဲ့သည့္ အတိုင္းရွင္းျပခဲ့သည္။

သူတို႕လက္ခံၾကသည္။ (လက္ခံသည္ဟုထင္သည္။) ထို႕ေၾကာင့္ဆက္ေန၍ရျခင္းဟု မွတ္ရေပေတာ့သည္။

မည္သူ႕ကိုမွ မထိခိုက္ေစခ်င္သလို ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွလည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိပါ။ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမွဳေရး ၊ ဘာသာေရး ဟူေသာကိစၥရပ္မ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ႏွီးႏြယ္ေနရကား တစ္ခါတစ္ခါ ခြဲျခားရ အေတာ္ခက္လွသည္။

မည္သို႕ျဖစ္ေစ ၊ လုပ္သင့္သည္ ထင္တာကို လုပ္လိုက္တာပဲေကာင္းပါသည္။ အျမင္ဟူသည္ ညွိရခက္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ ညိွစရာလည္းလိုေတာ့ မလိုပါ။ ထိုျပႆနာၿငိမ္သက္ေအာင္ကား တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕ အခ်ိန္ယူကာ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရသည္။ သို႕ေသာ္ တန္သည္ဟုထင္သည္။       ။


သီဟနာဒ
 










Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဉာဏ္ေတာ္ သက္ေတာ္

ဘုရားကပညာေတာ္ၿပီး မုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ပါးသိုင္းေမႊးေတြမ႐ွိဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕ကမၻာေက်ာ္ႀကီးေတြဆိုမုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ပါးသိုင္းေမႊးေတြမရိတ္ၾကဘူး။
ဘုရားက သီလသာရွိတာ သြားေလရာ ေတာင္ေဝွးလည္းမေဆာင္ဘူး။
တစ္ခ်ိဳ႕သူေတာ္စဥ္ေတြဆို  ေတာင္ေဝွးလက္ကမခ်ၾကဘူး။
ဘုရားကသမာဓိသာရွိတာ ပုတီးကိုင္ထားတာလည္းမေတြ႔ရဘူး၊
တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပုတီးကိုေ႐ႊခ်ၿပီးစိပ္ၾကတာ။ ေ႐ႊသမာဓိ။

သဗၺညုတဉာဏ္ဆုိတာဘာလဲလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာမသိဘူး။
ဒါေပမယ္႔ ဘာပဲေမးေမး ဘုရားရွင္ ေခါင္းကုတ္စဥ္းစားရတယ္ဆိုတာမ႐ွိဘူး။
"အင္း၊ အဲ၊ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ၊ ဟိုလိုေပါ႔ေနာ္" ဆိုတာေတြလည္းမေတြ႔ရဘူး။

သေဘာမေပါက္တာက
ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြကို
ဘုရား႐ွင္ရဲ႕သက္ေတာ္ကို ခန္းမႇန္းလို႔ရေအာင္
ဘာလို႔မထုၾက မဆြဲၾကတာလဲ။

ေက်ာက္ဆင္းတုေတြဆို အသက္ကိုမႇန္းလု႔ိမရဘူး။
ဓမၼစၾကာေဟာေတာ္မူတဲ႔ဘုရားရွင္နဲ႔
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ထဲက ဘုရားရွင္ တူလို႔ကိုမရဘူး။
ငရဲႀကီးမွာေၾကာက္လို႔ဆိုရင္ေတာ႔ မဆိုင္လွဘူးထင္တယ္။
ဘုရားက အရွင္ျမတ္ကို္ေတာ္တိုင္ လွည္းအိုႀကီးႏဲ႔ တူေနၿပီလို႔မိန္႔ခဲ႔တာပဲ။

ဗုဒၶဘာသာေတြက မရဏကိုလက္ခံၿပီး
ဘုရားရဲ႕ဗ်ာဓိကို ပံုမေဖာ္ရဲၾကေသးဘူး။
အိႏၵိယကလာတဲ႔  ေၾကးဆင္းတုဘုရားတစ္ဆူ ဖူးခဲ႔ရဖူးတယ္။
အဲဒီဆင္းတုကိုၾကည္႔ရင္ သက္ေတာ္ ၅၀ နဲ႔ ၆၀ ၾကားလို႔ ခန္းမွန္းလို႔ရတယ္။
ေတာ္ေတာ္ေက်နပ္မိတယ္၊ ဒီလိုမႇေပါ႔။


ဇင္ေဝေသာ္








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.