မဆိုလည္းခက္ ဆိုလည္းခက္၏


ဘီစီ (၆) ရာစု
သမီးနဲ႔သေဘာမတူႏိုင္တဲ႔ သူေ႒းႀကီးက ေကာင္ကေလးကုိ စာေရးေပးၿပီး တစ္ျခား႐ြာကို လႊတ္လိုက္တယ္။ စာက"ဒီစာ ယူလာတဲ႔ေကာင္ကေလးကို ေျဖာက္ဖ်က္ပစ္လိုက္ပါ" တဲ႔။
စာမဖတ္တတ္ေပမယ္႔ ဘီစီ (၆) ရာစုတုန္းကဆိုေတာ႔ ေကာင္ေလးက ႀကံႀကံဖန္ဖန္ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရသြားသတဲ႔။


ေအဒီ (၂၁) ရာစု
ေကာင္ေလးက စာဖတ္တတ္ေနၿပီ၊ ဒါနဲ႔ သြားမေပးေတာ႔ဘူး။ ဒုတိယအႀကိမ္ ကံဆက္ေကာင္းဖို႔က မလြယ္လွဘူးလို႔လည္း ေတြးေနသတဲ႔။ ၿပီးေတာ႔ အခုကာလက ေအဒီ (၂၁) တဲ႔။
လူထုႀကီး စိတ္ဝင္စားေနတာက စာပဲျပင္ေရးမလား "ဒီစာ ယူလာတဲ႔ေကာင္ကေလးကို သမီးနဲ႔ ေပးစားလိုက္ပါ" ဆိုသလိုမ်ိဳးေပါ႔။

စာမျပင္ဘူးဆိုရင္ ဒီစာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္ေလးကေရာ ဘယ္လိုဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မလဲ .........

၂၁ ရာစုဇာတ္ထုပ္ဆိုေတာ႔ အလွည္႔အေျပာင္းက ပိုေခတ္မီလာတယ္။ ေစာင္႔ပဲ ၾကည့္ရေတာ႔မွာပဲ။

အင္း...

".................က်မ္းသစၥာကား မဆိုလည္းခက္ ဆိုလည္ခက္၏"



ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“ ဗုဒၶႏွင့္ ဂ်ီးဇက္” (သို႔) “အျမင့္ျမတ္ဆံုး လူသားႏွစ္ေယာက္၏ ကတၱီပါေရာင္သဲလြန္စမ်ား”

ဗုဒၶနဲ႔ ဂ်ီးဇက္တို႔ဟာ လူသားသမိုင္းရဲ့ အထင္ရွားဆံုးျပယုဂ္ႏွစ္ခုသာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ သူတို႔အဆံုးအမေတြက ေလးနက္သလို ဒီအဆံုးအမေတြကို လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈေတြကလည္း လိုက္ကာထူထူခ်တာေတာင္ မလံုပါဘူး။

       သူတို႔ဆီမွာ မွ်ေဝတူညီတဲ့ အခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးပါ။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ အိမ္ယာမဲ့အဓိပတိ ဆရာႀကီးေတြျဖစ္ၾကသလို သူတို႔ေျပာလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ခိုင္းႏိႈင္းတင္စားမႈေတြ၊ ပံုျပင္သာဓကေတြနဲ႔ လူေတြရဲ့နားထဲေရာက္ေအာင္ ရိုက္သြင္းႏိုင္တဲ့ အရည္အေသြးေတြကလည္း လက္ခုပ္တီးအားေပးလို႔ မဝေလာက္ေအာင္ပါပဲ။

ဗုဒၶက အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဗုဒၶဂ်န္နေရးရွင္းႀကီးရဲ့ ပစၥဳပၸန္ျပယုဂ္တစ္ခုလို႔ ယံုၾကည္ေတာ္မူခဲ့သလို (S II, 106) ဂ်ီးဇက္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ရွိရွိသမွ် ဂ်ဴးသူေတာ္စင္ႀကီေတြရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားျပန္တယ္။

       ဒီမွာ - ဒီလူသားႏွစ္ေယာက္အတူေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့့ ကတၱီပါေရာင္လမ္းစတစ္ခ်ိဳ႔နဲ႔ သူတို႔ရဲ့ (လူေတြ) ခပ္ဝါးဝါးသာျမင္ရတဲ့ ေျခရာေတြပါ။

ဗုဒၶ ။       ။ သူမ်ားေတြ ျပဳမူခဲ့တာေတြ၊ ျပဳမူဖို႔ လြဲခဲ့တာေတြကို အျပစ္ရွာ၊ အျပစ္တင္ေနမဲ့အစား ကိုျပဳမူခဲ့တာေတြ၊ ကိုယ္ျပဳမူဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့တာေတြကိုသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ။ ( Dhp 50) ဂ်ီးဇက္ ။        ။ သူမ်ားကို မေဝဖန္နဲ႔၊ သင္ဟာေဝဖန္ခံရမႈကေန လြတ္ေျမာက္တယ္။ သူမ်ာကို ေဝဖန္သလို သူတို႔က သင့္ကိုေဝဖန္လိမ့္မယ္။ သင္တိုင္းတာတဲ့ အရွည္အေဝးအတိုင္းပဲ သူတို႔ကသင့္ကို ျပန္တိုင္းတာလိမ့္မယ္။ ( Matthew-7, 1-2 )

ဗုဒၶ ။       ။ သူရူး၊ သင့္ဆံထံုးနဲ႔ ဆိတ္သားေရလည္ဆြဲက ဘာလုပ္လို႔ရမတုန္း။ အထဲမွာ ရွဳပ္ေထြးေပြလီၿပီး အျပင္ပန္းသာလွေနလို႔ကေတာ့-( Dhp-394 ) ဂ်ီးဇက္ ။       ။ ၾကည့္စမ္း၊ ဟင္းေပေနတဲ့ခြက္ကိုေတာ့ ေဆးေၾကာရဲ့။ ခြက္ထဲမွာက်ေတာ့ အလိုႀကီးမႈ၊ ေကာက္က်စ္မႈေတြနဲ႔ ျဖည့္တင္းလို႔။ သင္တို႔ အရူးေတြ။( Luke II, 39-40)

ဗုဒၶ ။       ။ နာက်င္ေအာင္လုပ္၊ အသက္ကိုႏႈတ္၊ ေျခလက္ေတြကိုျဖတ္ခ်ိဳး၊ ခိုး၊ လိမ္၊ မသမာမႈမ်ိဳးစံု၊ က်မ္းစားေတြကို ႀကိဳက္သလိုဖြင့္ဆို၊ ကာေမသုကို အလိုရွိသေလာက္က်င့္သံုး။ ဒါေတြ ေၾကာင့္ သင္ဟာ မသန္႔ရွင္းသူျဖစ္ေနတာ။ အသားေတြ စားေနလို႔ မဟုတ္ဘူး။( Sn- 242) ဂ်ီးဇက္ ။       ။သတ္ျဖတ္၊ ကာေမသုလြန္က်ဴး၊ ကိုယ္က်င့္မလံု၊ ခိုးယူစားေသာက္၊ မွားယြင္းတဲ့ သက္ေသေတြထုတ္ျပ၊ ဒါေတြက လူကို မသန္႔ရွင္းေအာင္ ညစ္ေထြးေစတာ။ လက္မေဆးပဲ ထမင္းစားေနလို႔ မဟုတ္ဘူး။ (Matthew-15, 19-20)

ဗုဒၶ ။       ။ ငါဘုရားကို ျပဳစုမလို႔လား။ ဟို ဂီလာနရဟန္းကို ျပဳစုလိုက္ပါ။( Vin IV , 301) ဂ်ီးဇက္ ။       ။သစၥာစကားဆိုမယ္။ အေသးမႊားဆံုးကိစၥေလးတစ္ခု ငါ့ဘရားသားအတြက္္ လုပ္ေပးလိုက္။ အဲဒါ ငါ့ကို လုပ္ေပးေနတာ။ (Matthew 25-40)

ဗုဒၶ ။       ။ အတိတ္က ေနာင္တေတြကိုမသယ္၊ အနာဂတ္ကို ေတြးၿပီးလည္း မပူပန္၊ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္မွာ ရွဳမွတ္ေနလို႔ သူတို႔ အသားအေရေတြကလည္း စိုေျပဝင္းလက္ေနေလရဲ့။ ( S -15) ဂ်ီးဇက္ ။       ။သင္တို႔ မနက္ျဖန္ကို ေတြးမပူနဲ႔။ မနက္ျဖန္ ကိုယ္တိုင္က မနက္ျဖန္အတြက္ ပူပင္ေပးလိမ့္မယ္။ (Matthew 6, 34)


ဒါတင္မကဘူး။ ခႏၶာဝန္ခ် ဘဝဇာတ္သိမ္းၾကတဲ့ေနာက္မွာေတာင္ သူတို႔ဟာ ဝတ္တြားမႈ အလီလီကို ကိုယ္စီခံယူထိုက္ၾကေပရဲ့။ အခါတစ္ပါး ဘုရားရွင္ရဲ့ ရွဳခ်င္စဖြယ္ ရူပကာယကို တရိွဳက္ေမာေမာျဖစ္ေနတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတြ႔လို႔ ဗုဒၶက-

       “အညစ္အေၾကးဗရဗြ ဒီခႏၶာကို ၾကည့္ေနလို႔ သင္ဘာရမတံုး၊ ဓမၼကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ဒီေတာ့မွ သင္ငါဘုရားကို ရွာေတြ႔လိမ့္မယ္” (S III, 120)

ဒါေတာင္ တတိယသဂၤါယနာက်ေတာ့ “ဘုရားရွင္ရဲ့ ရူပကာယေတာ္ဟာ လွပသပၸါယ္လြန္းလို႔ မ်က္ႏွာေတာ္ကေတာင္ နံ႔သာနံ႔ရတယ္” လို႔ ဆိုသူက ဆိုလိုက္ေသးရဲ့။ ေအဒီတစ္ရာစုမွ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ သဒၶမၸပု႑ရိကသုတ္ကဆို ဘုရားရွင္ဟာ အခ်ိန္ရဲ့ အစကတည္းက တည္ရွိလာခ့ဲတာ-တဲ့။ (ဘုရားေဟာနဲ႔ကေတာ့ လားလားေလးမွ မဆိုင္)

တစ္ခါက ဂ်ီးဇက္ကို လူတစ္ေယာက္က “Good Teacher ” လို႔ဆိုေတာ့ ဂ်ီးဇက္က ဘယ္သူမွ မဂြတ္၊ ထာဝရဘုရားသခင္သာ ဂြတ္တယ္တဲ့( Luke 18-19)။ ဒီအေထာက္အထားကို ဂရုမျပဳပဲ ဂ်ီးဇက္လြန္လို႔ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀) အတြင္းပဲရွိေသးတယ္ စိန္႔ေပါက ဂ်ီးဇက္ဟာ ထာဝရဘုရား God ကို ဝင္စားသူတဲ့။ လုပ္ခ်လိုက္ေသး။

       ( သူတို႔ ရိုးသားမႈေတြကို ေနာက္လူေတြက ကပ်က္ယပ်က္လုပ္ေနတာေတြလည္း တူညီေနၾကေလရဲ့- ဘာသာျပန္သူ)

✰✰✰✰✰✰✰


ဗုဒၶနဲ႔ ဂ်ီးဇက္တို႔ၾကားမွာ ကတၱီပါေရာင္လမ္းဆံုေတြရွိေနလို႔ ကတၱီပါေရာင္လမ္းခြဲမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးမားဆံုုး မွားယြင္းမႈပဲ။ ဗုဒၶက ခတၱိယဆိုတဲ့ ေရေပၚဆီလူတန္းစားမွာ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး၊ ဂ်ီးဇက္မွာေတာ့ ေအာက္ေျခသိမ္း လူတန္းစားဘဝမွာ ေမြးဖြားခဲ့ရတယ္။

ဂ်ီးဇက္ဟာ တသက္လံုးတစ္ကိုုယ္တည္းေနခဲ့ေပမယ့္ ဗုဒၶကေတာ့ ဇနီးရဲ႕လင္၊ သားရဲ့ ဖခင္ ျဖစ္ဖူးေလရဲ့။

ဗုဒၶဟာ ေဒသနာေတြ လူတိုင္းကိုေဟာခဲ့တာေတာ့ မွန္ရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ အရွင့္ရဲ့ေဒသနာေတြက ပညာရွင္ေတြဆီ ပိုၿပီးဦးတည္ေနၿပီး ဂ်ီးဇက္အရွင္ရဲ႕ မက္ေဆ့ေတြကေတာ့ သာမန္လူတန္းစားေတြဆီ ပိုၿပီးပ်ံသန္းေနေလရဲ႕။ ဗုဒၶဟာ ေအးခ်မ္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဝါဒေတြၾကားမွာ သာသနာျပဳခဲ့ရေပမယ့္ ဂ်ီးဇက္ခမ်ာမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကေသာင္းကနင္းေတြၾကား က်ီးလန္႔စာစား သာသနာျဖန္႔ခဲ့ရျပန္တယ္။

ဗုဒၶက (၄၅) ႏွစ္ၾကာ ေဒသနာေတာ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့သလို ဂ်ီးဇက္ကလည္း ေက်ာ္လွ (၂) ႏွစ္ပဲေပါ့။

✰✰✰✰✰✰✰

သဘာဝကို ရွဳျမင္လိုၾကပံုမွာေတာ့ ဒီအျမင့္ျမတ္ဆံုးလူသားႏွစ္ေယာက္မွာ တူတာဆိုလို႔ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ရေတာ့တယ္။

ဗုဒၶက ဖန္ဆင္းရွင္ God ကို အယံုအၾကည္ မရွိခဲ့ေပမယ့္ ဂ်ီးဇက္ကေတာ့ God မွ God ပါပဲ။

ဗုဒၶရဲ့အျမင္က “အဇာတ၊ အဘူတ၊ အကတ၊ အသခၤတ (Unborn, Un-become, Unmade, Unconstructed)” (Ud-80) ျဖစ္ၿပီး ဂ်ီးဇက္ကေတာ့ God ဟာ ထာဝရ၊ တစ္ခါတစ္ခါ “Daddy” နဲ႔ အဓိပၸါယ္တူတဲ့ “Abba” လို႔ေတာင္မွ ညြႊန္းဆိုေလတယ္။

ဗုဒၶက ဓမၼကို သံသရာထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းလို႔ ရွဳျမင္ခဲ့ေပမယ့့္ ဂ်ီးဇက္အဆံုးအမေတြကေတာ့ ငရဲကေန ကယ္တင္ဖို႔။

တရားရွဳမွတ္ရာမွာ ဗုဒၶက အရွင္ရဲ့ အဇၥ်တၱကို စူးစိုက္ခဲ့ေပမယ့္ ဂ်ီးဇက္ကေတာ့ ဗာဟိရ ထာဝရဘုရားရွင္ထံ ဆုေတြအထပ္ထပ္ ပန္ေခၽြေနေလရဲ့။

ဂ်ီးဇက္္အတြက္ လူသားရဲ့ အဆံုးစြန္ပန္းတိုင္ဟာ ထာဝရဘုရားရွင္ထံ ခိုလွံဳခြင့္ရရန္ျဖစ္ၿပီး ဗုဒၶကေတာ့ ဒါေတြဟာ နိဗၺာန္နဲ႔စာရင္ ဘာမွသိပ္မဟုတ္ေသးဘူးတဲ့။

ေဒသနာျဖန္႔ေဝရာမွာ ဗုဒၶက သူ႔လူမ်ိဳးအတြက္ဆိုၿပီး ဘာမွေထြေထြထူးထူး မရွိလွေပမယ့္ ဂ်ီးဇက္ကေတာ့ သူဟာဘုရားရွင္ရဲ့ အေရြးခံ အစၥေရးေတြအတြက္ ေစလြႊတ္ျခင္းခံရသူပါတဲ့။ (Matthew 10, 5-6, 15, 24)

ဂ်ီးဇက္က ထာဝရဘုရားရွင္ဟာ ကမၻာႀကီးကို မီးလွ်ံေတြနဲ႔ ဖ်က္ဆီးလိမ့္မယ္လို႔ ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ဗုဒၶကေတာ့ ဒီကမၻာရဲ့့အနာဂတ္ေဟာစာတမ္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စိတ္ဝင္စားမႈအေတာ္နည္ပါးခဲ့ပါတယ္။

ဂ်ီးဇက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ေဒသနာကို မယံုၾကည္သူ၊ သံသယရွိသူေတြအေပၚ ကရုဏာေဒါေသာ ေစာခဲ့ေပမယ့္၊ ေဂါတမဆိုတဲ့ ဗုဒၶကို ေကာင္းေကာင္းသိထားသူေတြအတြက္ေတာ့ ဒါကနည္းနည္းအံၾသစရာပါ။

အျမတ္ဆံုးလူသားႏွစ္ေယာက္ကို ဒီလိုျဖန္႔ေျဖၾကည့့္လိုက္ေတာ့ တူတာေတြေရာ၊ မတူတာေတြေရာ၊ မ်ဥ္းၿပိဳင္ေတြေရာ၊ မ်ဥ္းျဖတ္ေတြပါ ေတြ႔လာရျပန္ပါတယ္။ အရွင္ေတြျပဳစုခဲ့တဲ့ ဘာသာတရားေတြကိုၾကည့္ရင္ ဒီအရွင္ေတြရဲ့ ေက်းဇူးတရားေတြ၊ ကြဲလြဲမႈေတြကို တေလးတစား နားလည္ထားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ့္ကို ခရစ္ယာန္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာမိတ္ေဆြေတြ အတူတကြမ်ား ေတြ႔ဆံုေပါင္းသင္းရမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶရဲ႕ေအာက္ပါစကားေလးကို အေလးထားဆက္ဆံတယ္ဆိုၿပီး ပိုၿပီးဟာမိုနီျဖစ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေလးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တည္းထားလိုက္ႏိုင္ပါတယ္။

“Those things about which there is no agreement, Let us put aside. Those things about which there is agreement, let the wise bring up, discuss and examine” (D. I, 164)

ခရစ္ယာန္၊ ဗုဒၶဘာသာ ဘရားသား စစၥတားတို႔-

စကားလံုးအထားအသုိ၊ အဓိပၸါယ္ျပန္ဆိုမႈေတြမ်ား လြဲေခ်ာ္ခဲ့ရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးေတာ့ ႀကိဳးစားမိပါတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ဒီလူသားေတြကို ၾကည္ညိဳခ်င္သပဆိုရင္ေတာ့-

1) Two Masters One Message, Roy Amore, 1978.
2) A Guide to Buddhism A to Z, S. Dhammika.

ကို ဖတ္ရွဳၾကပါ။ ကြ်န္ေတာ္က ခံစားရသလို ျပန္ဆိုသူမွ်သာပါ။



ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

နိမိတ္ပံုကို မွ်ားယူျခင္းႏွင့္

(၁)
       တစ္ခါက ျပည္မွမိတ္ေဆြရဟန္းက သူ႔ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိကို ေရးေပးရန္ေျပာသည္။ ေရးခ်င္သလို ေရး၍ရလွ်င္ ေရးေပးမည္ဟု ေျဖလိုက္သည္။ ရပါ၏။ ဆရာေတာ္က စာဖတ္ေတာ္မူ၏။ ေခတ္မီေတာ္မူ၏။ သင္ႀကိဳက္သလိုသာေရး၍ ပူေဇာ္ေလဟုဆို၏။

       ဆရာေတာ္က သက္ေတာ္(၈၀) ပင္ ရွိၿပီဟုထင္၏။( ထင္၏ဟူသည္ ေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိေတာ့ဟူလို) နည္းနည္းေတာ့ လက္တြန္႔မိ၏။ ေကာင္းမွ ေကာင္းပါ့မလား။ ဆရာေတာ္၏ ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ဖတ္လည္းဖတ္၊ မိတ္ေဆြရဟန္းနဲ႔လည္း ေဆြးေႏြးလိုက္ေသာအခါ ေတာ္ေတာ္ႀကီးၾကည္ညိဳသြားမိ၏။

       ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ကို “ ျမစ္ရွင္တစ္စီး” ဟု သံုးလိုက္၏။ အတၳဳပၸတၱိတေလွ်ာက္လံုး ဘြဲ႔အမည္ကိုပင္ ေရွာင္ကာေရးၿပီး ျမစ္ရွင္တစ္စီးဟု ထပ္တလဲလဲသံုးလိုက္သည္။ ဆရာေတာ္ကို ျပေလာ့။ ျပင္ေတာ့ မျပင္တတ္ေတာ့ေပ။ ဆရာေတာ္ သေဘာက်ေတာ္မူလွ်င္ ပံုသာႏွိပ္ေပေတာ့ဟု မိတ္ေဆြကိုေျပာမိသည္။

       ဆရာေတာ္ သေဘာက်ေတာ္မူသတတ္။ ငါ႔အတၳဳပၸတၱိက သူမ်ားႏွင့္မတူဟုပင္ မိန္႔ေတာ္မူသည္ ဆို၏။ အေမာေျပ၏။

       
(၂)
       တစ္ခါက ျဖစ္သည္။ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဦးေကာဝိဒါဘိဝံသ အေမရိကေရာက္စဥ္ကျဖစ္၏။ ဓမၼာစရိယၿပီးေသာ သံဃာတိုင္း ဆရာေတာ္ကိုသိေသာ္လည္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိကို မသိၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ အဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔က ထိုဆရာေတာ္၏ အတၳဳပၸတၱိကိုေရးေပးရန္ေလွ်ာက္၏။ ေရးလို၏။ အလြန္ၾကည္ညိဳထိုက္ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးေပပဲ။ သို႔ေသာ္ မိမိက မစိုးရိမ္ထြက္မဟုတ္။ ေစ့ငုစြာ မသိ။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်က္အလက္တို႔ကို ဖုန္းျဖင့္ဆက္သြယ္ခိုင္းရ၏။ ထို႔ေနာက္ ေရး၏။

       ဆရာေတာ္ႀကီးကို “သံုးဖက္ျမင္ ပန္းခ်ီကား” 3D ဟု ညႊန္းဆို ပူေဇာ္လိုက္၏။ ကြဲခြင့္ ရွိ၏။ လြဲခြင့္ ရွိ၏။ ထိုသံုးဖက္ကား အဘယ္နည္း။ ႀကိဳက္သလိုၾကည့္၍ ႀကိဳက္သလိုျမင္ႏုိုင္၏။ ေရးအၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးကိုျပရန္ ဆရာေတာ္သေဘာက်ေတာ္မူက သေဘာရွိ ဒူးသာ ဒူးၾကေပေတာ့ဟု ေျပာလိုက္သည္။

       “ သံုးဖက္ျမင္ ပန္းခ်ီကား” ဟူသည့္ ေဝါဟာရကို ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ေထာင္းအားရေတာ္မူ၏ဟု ၾကားသိရ၏(တဆင့္ေလွ်ာက္ထားခံရျခင္း-ဟူလို)။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ျဖင့္ မဆိုင္သူတို႔ ဆိုလိုရာဆိုေစ ဒူးၾကစို႔ဟု ဒူးလိုက္ၾက၏။

       ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာတို႔ၾကား၌ “ ပံုရိပ္” ႏွင့္ “ နိမိတ္ပံု” ဟူေသာ ေဝါဟာရတို႔ သံုးစြဲၾကသည္ကို မၾကာမၾကာေတြ႔ရ၏။ တကယ္ဆိုေသာ္ ပံုရိပ္(သို႔) နိမိတ္ပံုသည္ သံုးေကာင္း၏။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာေေတာ္၌ ပံုရိပ္မ်ားစြာ သံုးစြဲထားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။

       အထူးသျဖင့္ ဓမၼပဒဂါထာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၌ ပံုရိပ္မ်ားျဖင့္ ျပသြားေတာ္မူ၏။ ကုသိုလ္ကို အရိပ္ဟု၊ အကုသိုလ္ကို လွည္းဘီးဟု ဆိုေတာ္မူ၏။ အႏုပညာ ဆန္၏။ နက္နဲ၏။ ကုသိုလ္ကို လွည္းဘီးလုပ္မရ၊ အကုသိုလ္ကို ထီးလုပ္လို႔မရ။ ပုပၹဝဂ္ဆိုလွ်င္ တစ္ဝဂ္လံုး ပန္းနိမိတ္ပံုတို႔ျဖင့္ ျမြတ္ဟေတာ္မူခဲ့၏။

       ကမၻာ့အေနာက္ျခမ္းသို႔ ျပန္႔သြားေသာေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္ ဓမၼပဒဂါထာမ်ားသည္ နံပါတ္တစ္ဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾက၏။ တို၏။ ထိ၏။ သုခုမဆန္ေသာ နိမိတ္ပံုမ်ားပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ဟု ထင္သည္။

       ဆရာႀကီး ဆာ အက္ဒြင္အာႏိုး၏ အာရွတိုက္အလင္းေရာင္သည္လည္း နိမိတ္ပံုတို႔ျဖင့္ ေဖာင္းၾကြေန၏။ မွန္ မမွန္ အတိအက်မသိရေသာ္လည္း သမၼာက်မ္းစားၿပီးလွ်င္ ဒုတိယ အေရာင္းရဆံုးဟု ဆိုၾက၏။

       သို႔ေသာ္ အျမင္ျခင္းကား မတူၾက။

       မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဦးေကာဝိဒါဘိဝံသကို “3-D” ဟု သံုးမိသည့္အတြက္ ေငါက္ငမ္းျခင္းလည္း ခံရဖူး၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးကို မေလးမစား ခိုင္းႏႈိင္းသည္ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္ ျဖစ္၏။

       မတတ္ႏိုင္ေတာ့။

       မိမိအထင္မွာေတာ့ ဆရာေတာ္သည္ ရွဳေထာင့္သံုးဖက္မွ ၾကည္ညိဳ၍ရ၏။ မိမိၾကည့္မိေသာ ရွဳေထာင့္အေပၚမူတည္၍ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ပံုရိပ္လည္း ကြဲလြဲသြားႏိုင္သည္။

       ဘာမွေတာ့ မဟုတ္။ ပံုရိပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒုကၡေရာက္ရသည့္အႀကိမ္ မနည္းေတာ့။ ဘဝကိုယ္တိုင္ကပင္ ဒုကၡအစုအေဝးျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ထိုဒုကၡထပ္ပိုးလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ေလးမသြား။ ယံုၾကည္ရာေလးကို လုပ္လိုက္ရသျဖင့္ ေပါ႔ပါးသလိုလိုပင္ ခံစားမိေသး၏။

သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဖ်ားနာျခင္းျဖင့္ ဆရာဝန္မ်ားကုိ ကူညီပါ

ဆရာဝန္ေတြကုိ ေစာ္ကားသလုိ ျဖစ္ေနတဲ့ aphorism ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက တကယ္ ျဖစ္ေနသလား မသိဘူး။ ကုိယ့္မိသားစုထဲမွာ ဆရာဝန္ရွိေနရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။ ႏုိ႔မုိ႔ေတာ့ ဆရာဝန္တုိ႔၊ ေရွ႕ေနတုိ႔၊ ရဲတုိ႔ဆုိတာေတြကလည္း လူထုထဲမွာ မျဖစ္လုိ႔သာ ေတြ႔ေနၾကရတာ မဟုတ္လား။


အခုတေလာ ေတြ႔ႀကံဳေနရတဲ့ သတင္းေတြအရေတာ့ ဆရာဝန္ေတြကုိ အားနာစရာပါ။


စီးပြားေရးသမားေတြ ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕တာကေတာ့ သိပ္မဆန္းေတာ့ပါဘူး။ အုိင္တီ႐ႈိးတုိ႔၊ စကၤာပူအိတ္(စ္)ပုိတုိ႔၊ ေစ်းပြဲေတာ္တုိ႔ဆုိရင္ ကုိယ့္ပစၥည္းကုိ လူသိဖုိ႔ ေၾကျငာရတဲ့ ပြဲေတြ မဟုတ္လား။ ဒီအတြက္ ကုန္ပစၥည္းပုိင္ရွင္မွာေရာ၊ စားသုံးသူမွာပါ အက်ိဳးတစ္စုံတစ္ရာ ရွိတယ္ဆုိတာ ျငင္းလုိ႔ မရပါဘူး။


စီးပြားေရးေစ်းကြက္ဆင္းသလုိ ပညာေရးေစ်းကြက္ဆင္းတာလည္း မၾကာမၾကာ ေတြ႔ရတယ္။ အေမရိကန္၊ ဥေရာပနဲ႔ ဩစေလးလ် တကၠသုိလ္ပါေမာကၡႀကီးေတြ ကမၻာကုိ ဆင္းၿပီး ေက်ာင္းသား ရွာၾကတယ္။ ဖြဲ႔ၿဖိဳးတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ တကၠသုိလ္ကြန္ပတ္(စ္)ေတြ ဖြင့္ၾက၊ ေကာလိပ္ေတြ ဖြင့္ၾက၊ အင္စတီက်ဴ(တ္)ေတြ ဖြင့္ၾက လုပ္ၾကတယ္။ ေစ်းကြက္ကေတာ့ ေစ်းကြက္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ပညာေရးေစ်းကြက္ ဆုိေတာ့ က်ယ္ျပန္႔ေလ ေကာင္းေလမုိ႔ ေက်ာင္းသား (ျပည္သူ) ေတြေရာ တကၠသုိလ္ေတြပါ ေက်းဇူးေတြ ရၾကပါတယ္။


ကာစတန္မာ၊ အလုပ္သမား ရီခ႐ု (Recruit) လုပ္တာ၊ ေက်ာင္းသားရီခ႐ုလုပ္တာေတြက မဆန္းလွေပမယ့္ လူနာရီခ႐ု လုပ္တာကေတာ့ ခပ္ဆန္းဆန္းပါပဲ။ ဆန္းလုိ႔လည္း မီဒီယာသမားေတြက ေရးၾကတာ ေနမွာေပါ့ေလ။


ဘႀကီးက ေဆးသက္ ပုိရင့္တယ္

ဒါနဲ႔ အခုတေလာ ၾကားသိေနရတဲ့ သတင္းစကားေလးေတြကုိ စဥ္းစားရင္း “ဘႀကီးက ေဆးသက္ရင့္တယ္” ဆုိတဲ့ စကားေလးကုိ သတိရမိတယ္။ ဘႀကီးဆုိသူက ဆရာဝန္မဟုတ္ေပမယ့္ ဗိေႏၶာေဆးအေၾကာင္း၊ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးအေၾကာင္း ေတာ္ေတာ္ သိပုံရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေဆးခန္းကုိ သြားၿပီး ဆရာဝန္မေလးနဲ႔ ေတြ႔တယ္။ ေတြ႔တယ္ဆုိရင္ ဘႀကီးျဖစ္ေနတာက ဘယ္လုိ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာေဆးထုိးရမယ္ဆုိတာ ဆရာဝန္မေလးက မေျပာခင္ သူကပဲ စြတ္ေျပာေနတယ္။


ဒါနဲ႔ ဆရာဝန္မေလးက _


“ဘႀကီး… ဘႀကီးက ဆရာဝန္လား၊ က်မက ဆရာဝန္လား” ဆုိေတာ့ “ဘႀကီးက ေဆးသက္ ပုိရင့္တယ္” လုိ႔ ေျဖခဲ့တယ္တဲ့။


ေနာက္ေျပာင္ ေရွ႕ေျပာင္ မလုိအပ္ေတာ့

ဒီၾကားထဲ ဝမ္းသာစရာ (အထူးသျဖင့္ ေနာက္ေျပာင္ ေရွ႕ေျပာင္သမားေတြ အတြက္ေပါ့) သတင္းတစ္ပုဒ္က ဂ်ပန္က ဆရာဝန္ေတြ ဒီကိစၥကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ေတာ့မယ္တဲ့။


သူတုိ႔က အေမႊးအျမွင္မရွိတဲ့ ၾကြတ္ကုိယ္ေပၚမွာ လူဆံပင္ ေပါက္ေစႏုိင္တဲ့ ဟုိမုန္းဓာတ္နဲ႔ စမ္းသပ္ခဲ့တာပါ။ ဟုတ္တယ္၊ ၾကြက္ေလးေပၚမွာ လူဆံပင္ေတြ ေပါက္ေနတဲ့ ပုံကေလး ေတြ႔ရတယ္။ ဒီနည္းပညာကုိ အေျခခံၿပီး ေခါင္းေျပာင္ေနတဲ့ လူေတြကုိ ကူညီဖုိ႔ သူတုိ႔ ဆက္လက္ ႀကိဳးစားၾကလိမ့္မယ္။ ေငြေၾကးကုန္က်မႈလည္း သိပ္မ်ားမယ့္ သေဘာမရွိပါဘူး။


ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ဒီကိစၥ လူထုဆီကုိ ေရာက္လာမွာက ေနာက္ငါးႏွစ္ ခြန္ႏွစ္ႏွစ္ကာလေလာက္ ၾကာမွာလုိ႔ သိရပါတယ္။ ေခါင္းေျပာင္တာက ေသႏုိင္တဲ့ေရာဂါဆုိး မဟုတ္ေပမယ့္ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ လူတုိင္း ဆံပင္ထူထူထဲထဲေလး ျဖစ္ေနခ်င္တာေပါ့။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေျပာင္ၿပီးသားလူေတြအတြက္ ငါးႏွစ္ အနည္းဆုံးေတာ့ ေစာင့္ၾကရဦးမယ့္ သေဘာပါပဲ။ ဒီေနာက္ေတာ့ ေနာက္ေျပာင္၊ ေရွ႕ေျပာင္စရာ မလုိေတာ့ပါဘူး။ တကယ္ ျဖစ္၊ မျဖစ္ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ရမွာေပါ့။


ဒီသတင္းက ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ေတာ့ သိပ္မဆုိင္လွဘူး။ သူတုိ႔ကေတာ့ ေခါင္းေျပာင္ေလေလ ေခါင္းရိတ္ရ သက္သာေလေလ၊ ဘရိတ္ဓားအကုန္ သက္သာေလေလ မဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆံပင္ညွပ္ဆုိင္ေတြက ေဖာက္သည္ နည္းေလေလ ဘုန္းႀကီးမ်ားမ်ား ဝတ္မွာ ေၾကာက္ေလေလလုိ႔ ရီစရာေျပာတာ ၾကားဖူးပါတယ္။


ထားပါေတာ့၊ အခုျဖစ္ေနတာက လူနာရီခ႐ုလုပ္တဲ့ ကိစၥပါ။


ျမန္မာျပည္က လူလတ္တန္းစား သူေ႒းေတြကေတာ့ ဘန္ေကာက္ကုိ သြားၿပီး ေဆးကုရတာကုိပဲ ဖက္ရွင္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ၾကားရဖူးတယ္။ ဘန္ေကာက္သြား ေဆးကုလာတာဆုိတဲ့ သတင္းကုိလည္း မေမးဘဲ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ေျပာတတ္ၾကသတဲ့။ ဒါကုိ သိထားတဲ့ လူေတြကလည္း ဘန္ေကာက္က ျပန္လာတဲ့ လူေတြ ဒီစကား စလုိ႔ မရေအာင္ တစ္ျခားစကားေတြ စြတ္ေျပာတတ္ၾကသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ မလြတ္ဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဘဏ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႔ “ဘဏ္ဆုိလုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။ တုိ႔ေတာင္ ဘန္ေကာက္က ေဆးကု ျပန္လာတာ မၾကာေသးဘူး” စသျဖင့္ မရ၊ ရေအာင္ စကားစပ္ ေျပာတတ္ၾကသတဲ့။ ထားပါေတာ့။


စကၤာပူက နာမည္ႀကီး ပုဂၢလိကေဆး႐ုံေတြက နာမည္ႀကီးကင္ဆာ အထူးကုဆရာဝန္ေတြ အင္ဒုိနီးရွား သြားၿပီး လူနာရွာၾကသတဲ့။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အင္ဒုိနီးရွားဆရာဝန္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ေတာ္ေတာ္ မေၾကမနပ္ ျဖစ္ေနၾကတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ က်န္းမာေရး ေဟာေျပာပြဲဆုိရင္ ၾကားလုိ႔ ေကာင္းေပမယ့္ “To recruit wealthy patiences” ဆုိတဲ့စကားေၾကာင့္ ၾကားရတာေတာ့ တစ္မ်ိဳးေလး ျဖစ္သြားတာေပါ့။


စဥ္းစားစရာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ။


စကၤာပူက ႏုိင္ငံေသးေတာ့ ကင္ဆာေဝဒနာရွင္ မလုံေလာက္လုိ႔လား။


မေသထုိက္ဘဲ ကင္ဆာေၾကာင့္ ဆုံးပါးသြားရတဲ့ ေရာဂါသည္ေတြကုိ သနားလုိ႔လား။


ဒါေပမယ့္ ႐ႈိင္ရယ္အီးဂဲ(လ္)လုိ၊ ပါ့ေကြ႔လုိ၊ ေမာင့္အဲလစ္ဇဘက္လုိ ေဆး႐ုံေတြမွာ အခန္းငွါးခကတင္ တစ္ရက္ကုိ ေဒၚလာငါးရာေက်ာ္ေလာက္ ရွိေနတာ၊ ပုိက္ဆံမရွိရင္ေတာ့ …။


ဒါနဲ႔ ခပ္ေနာက္ေနာက္ ေရွးစကားပုံေလးကုိ သတိရၿပီး “ဖ်ားနာျခင္းျဖင့္ ဆရာဝန္မ်ားကို ကူညီပါ _”။ ။


ဇင္ေဝေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေျပာေရးဆိုခြင္႔


တစ္ညေနမွာ မတ္႐ဲ႕အေဖက မတ္ကိုေက်ာင္းလာႀကိဳတယ္။ေက်ာင္း
ကပြဲအတြက္ မတ္ အေ႐ြးခ်ယ္ခံရတယ္ဆိုတာသိတဲ႔ သူ႕ေဖေဖက
"သား ဘယ္အခန္းကေန ပါဝင္ကျပခဲ႔ရသလဲ"
"အိမ္ေထာင္သက္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္႐ိွတဲ႔ ခင္ပြန္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ႔ရပါတယ္"
"ေကာင္းပါေလကြယ္၊ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ သားကို စကားေျပာရတဲ႔အခန္းမွာ ထည္႔ေပးၾကမွာပါ။"



ကမ္းလက္
 







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.