ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာၿပီျဖစ္သည္။ စင္ကာပူတစ္ကြ်န္းလံုး အံုးအံုးၾကြက္ၾကြက္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ အေၾကာင္းကား ခရစ္ယာန္သင္းအုပ္ဆရာတစ္ေယာက္က ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရအဆံုးအမမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ကမၼဝါဒ၊ သံသရာဝါဒ၊ နိဗၺာန္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေဒသနာတို႔ကို သူ၏ပိုင္နက္တရားေဟာခန္းမထဲ၌ ပ်က္ရယ္ျပဳေလွာင္ေျပာင္ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္ႀကီးကား ေျပာသတိ၊ ဆိုသတိ၊ ေရးသတိ အေရးႀကီးလွေပသည္။
ထိုအတင္းတုပ္ေသာ သင္းအုပ္ဆရာ၏ ဗြီဒီယိုမ်ား ယူက်ဳေပၚေရာက္သြားၿပီး ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ႏွလံုးသားကို ထိရိုက္သြားေလေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အစိုးရပိုင္သတင္းစာမွာပင္ အသံေတြဆူညံသြားေလေတာ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသာမက အျခားေသာဘာသာဝင္မ်ားကလည္း သူတပါး၏ယံုၾကည္ေလးျမတ္မႈကို သေရာ္ရဲေသာ ထိုဆရာကို ဝိုင္းဝန္းေဝဖန္ၾကေလေတာ့သည္။ ထိုအခါေရာက္မွ ထိုအတင္းတုပ္သင္းအုပ္ဆရာ ပါးစပ္ဗရိတ္အုပ္သြားေလေတာ့သည္။
ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အြန္လိုင္းေပၚမွ တုံု႔ျပန္ၾကသူမ်ားတြင္ စကၤာအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔မွ ေက်ာင္းသားမ်ား အမ်ားစုပါဝင္ၾကေလသည္။
ၾကြားသည္ဟုမထင္လွ်င္ ေျပာခ်င္၏။ သီဟနာဒကား ထိုစကၤာပူအမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ေထရဝါဒဗုုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ Spiritual Adviser ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔မွ ေကာ္မတီမ်ား တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ေရာက္လာၿပီး ၾသဝါဒခံယူၾကသည္။
အတင္းတုပ္ေသာ သင္းအုပ္၏ေတာ့ပစ္က ေဟာ့ျဖစ္ေနေသာကာလတည္း။ ကိုယ္တိုင္က သည္းခံတတ္ေသာ အမ်ိဳးအစားတြင္သိပ္မပါဝင္ေသာ္လည္း Spiritual Adviser ဟူေသာ ေခါင္းစည္းႀကီးေအာက္၌ကား ထုၾကကြာ၊ ႏွက္ၾကကြာဟုကား ၾသဝါဒေပး၍မရေခ်။ထို႔ေၾကာင့္ -
စာလာေပလာအတုိင္း (ကိုယ္တိုင္မလိုက္နာႏိုင္ေသးဆိုေစ) ျမတ္စြာဘုရားကား သည္းခံ၏။ သည္းခံျခင္းကို တန္ဖိုးထား၏။ ခ်စ္သားတို႔- ငါဘုရားကိုျဖစ္ေစ၊ ငါ၏ ေဒသနာေတာ္တို႔ကိုျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းသံဃာအဖြဲ႔အစည္းကိုျဖစ္ေစ ၊ မဟုတ္မမွန္ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္က စိတ္တိုစိတ္ပ်က္ရန္မလို။ မဟုတ္က မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဟုတ္က ဟုတ္ေၾကာင္းသာ ရွင္းျပၾက၊ အစခ်ီေသာ ေခါက္ရိုးႀကိဳး ၾသဝါဒကိုေပးမိ၏။
ထိုအခါ ႏႈတ္သြက္ေသာ ေက်ာင္းသူေလးက “ဘေႏၲ ၊ ဒါဆို ငံု႔ခံေနၾကရေတာ့မွာလား” ဟုေမး၏။ ေမးထိုက္ပါေပ၏။ သူတို႔အားလံုးအမွန္ပင္ နာၾကည္းေနၾကသည္။
ငံု႔ခံဟု မဆိုလို၊ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးတုံ႔ျပန္ဟုသာ ဆိုလိုသည္။ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးတံု႔ျပန္ရန္ကား ခ်က္ခ်င္းမရ။ ကိုယ္က ၿပံဳးႏိုင္မွ တုံု႔ျပန္မႈကလည္း အၿပံဳးတံု႔ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ၿပံဳးရန္ကလည္း အီမိုးရွင္းနည္းမွ ျဖစ္မည္။ အခ်ိန္ကိုေစာင့္ၿပီး ေဒါသသံမပါေသာ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားျဖင့္ ထိုအတင္းတုပ္သင္းအုပ္ဆရာကို ပညာေပးမွ ဗုဒၶဘာသာကို လူအထင္ႀကီးေပလိမ့္မည္ဟု ဆက္ေျပာရ၏။ ပညာတတ္ကေလးမ်ားျဖစ္သျဖင့္ နားေထာင္ၾက၏။ သေဘာေပါက္ၾက၏။
ဒါဆို ဘာလုပ္သင့္သနည္း။
မဟာယာနဖက္၊ တိဗက္တန္ဖက္၊ ဇင္ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ ဆရာေတာ္မ်ားထံမွလည္း ၾသဝါဒေတာင္းခံၿပီးမွ တစ္ခုခုလုပ္ၾကရန္ အေရးႀကီးသည္။ မဟာယာနဘက္မွ ၾသဝါဒကိုေတာ့ရၿပီးျဖစ္၏။ အလြန္ေကာင္းေသာ တံု႔ျပန္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ ယင္းကား စာအုပ္ပါးပါးေလးတစ္အုပ္ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ရန္ျဖစ္သည္။ စကၤာပူဗုဒၶဘာသာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္(Buddhist Federation) က ထုတ္ေဝမည္ျဖစ္သည္။ NUS, NTU ႏွင့္ ပိုလီဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔တို႔က ပံ့ပိုးမည္ျဖစ္သည္။
မဟာယာနဖက္၊ တိဗက္တန္ဖက္၊ ဇင္ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ ဆရာေတာ္မ်ားထံမွလည္း ၾသဝါဒေတာင္းခံၿပီးမွ တစ္ခုခုလုပ္ၾကရန္ အေရးႀကီးသည္။ မဟာယာနဘက္မွ ၾသဝါဒကိုေတာ့ရၿပီးျဖစ္၏။ အလြန္ေကာင္းေသာ တံု႔ျပန္မႈတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။ ယင္းကား စာအုပ္ပါးပါးေလးတစ္အုပ္ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ရန္ျဖစ္သည္။ စကၤာပူဗုဒၶဘာသာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္(Buddhist Federation) က ထုတ္ေဝမည္ျဖစ္သည္။ NUS, NTU ႏွင့္ ပိုလီဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔တို႔က ပံ့ပိုးမည္ျဖစ္သည္။
ၿပံဳးစိစိတုံ႔ျပန္ၾကရန္ သေဘာတူလိုက္ၾကသည္။
ေနာက္တစ္ပတ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ NUS ေက်ာင္းသားေဟာင္း၊ လတ္တေလာ လက္ေတြ႔ဗုဒၶဘာသာတစ္ဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ၿပီး အေတာ္အတန္လူဖတ္မ်ားသည့္ ဘာသာေရး ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပန္သည္။ (အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္)
ေနာက္တစ္ပတ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ NUS ေက်ာင္းသားေဟာင္း၊ လတ္တေလာ လက္ေတြ႔ဗုဒၶဘာသာတစ္ဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ၿပီး အေတာ္အတန္လူဖတ္မ်ားသည့္ ဘာသာေရး ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပန္သည္။ (အဂၤလိပ္ဘာသာစကားျဖင့္)
ဘာသာေရးကို ႏွ႔ံႏွ႔ံစပ္စပ္သိသူပင္ျဖစ္သည္။
ဘေႏၲ ၊ ဒီကိစၥကေတာ့ ပုဏၰမေထရ္ရဲ႕ထံုး ႏွလံုးမူလို႔ေတာ့ ရမယ္မထင္ဟု သူကပင္စကားစေလေတာ့၏။
အခ်ိဳ႕သိ၍ အခ်ိဳ႕ကမသိေသးဟုထင္၏။
ဘေႏၲ ၊ ဒီကိစၥကေတာ့ ပုဏၰမေထရ္ရဲ႕ထံုး ႏွလံုးမူလို႔ေတာ့ ရမယ္မထင္ဟု သူကပင္စကားစေလေတာ့၏။
အခ်ိဳ႕သိ၍ အခ်ိဳ႕ကမသိေသးဟုထင္၏။
ၾကမ္းတမ္းေသာေဒသသို႔ သာသနာၿပဳၾကြမည့္ ပုဏၰမေထရ္ကို ဘုရားရွင္က သတိေပးျခင္း အျဖစ္အပ်က္ျဖစ္သည္။ သူတို႔က ႏႈတ္ၾကမ္း၏၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာလိမ့္မည္ဟုမိန္႔ရာ မေထရ္က ကိုယ္ထိလက္ေရာက္မွ မေစာ္ကားေသးဘဲဟု ႏွလံုးပိုက္ပါမည္ဟု ေျဖ၏။ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကားလွ်င္ေရာဟု ဗုဒၶကေမးျပန္ရာ မေထရ္က ငါ့အသက္ကုိမွ ရန္မရွာေသးဘဲဟု ႏွလံုးပိုက္ပါမည္ဟု ေျဖျပန္၏။ အသက္ကို ရန္ရွာလာလွ်င္ေကာဟု ဘုရားရွင္ကေမးျပန္ရာ မေထရ္က ေသေန႔ေစ့က ေသရမည္။ ငါ့ေသျခင္းအတြက္ သူတို႔က အကူအညီပင္ေပးေသးသည္ဟု ႏွလုံးသြင္းပါမည္ဟု ေျဖေတာ္မူ၏။ ထိုအခါမွသာ ဘုရားရွင္က ပုဏၰမေထရ္ကို မီးစိမ္းျပလိုုက္ေတာ့သည္။
ထိုဒကာက ဤအျဖစ္အပ်က္ကို ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္၏။
ထိုပုဏၰမေထရ္ကား ကိေလသာဟူသမွ် ပရိုတြန္၊ ႏ်ဴထရြန္ပင္မက်န္ေအာင္ ပယ္သတ္ၿပီးေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးတည္း။ ယခု မိမိတို႔ကား ကိေလသာမ်ား မူလေအာ္ရဂ်င္နယ္အတိုင္း ရွိေနေသးေသာ ပုထုဇဥ္အရိုင္းတံုးႀကီးမ်ားသာ။ ပုဏၰမေထရ္လိုေတာ့ သည္းမခံႏိုင္။ ဟန္လုပ္၍လည္း သည္းမခံ။
ထိုပုဏၰမေထရ္ကား ကိေလသာဟူသမွ် ပရိုတြန္၊ ႏ်ဴထရြန္ပင္မက်န္ေအာင္ ပယ္သတ္ၿပီးေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးတည္း။ ယခု မိမိတို႔ကား ကိေလသာမ်ား မူလေအာ္ရဂ်င္နယ္အတိုင္း ရွိေနေသးေသာ ပုထုဇဥ္အရိုင္းတံုးႀကီးမ်ားသာ။ ပုဏၰမေထရ္လိုေတာ့ သည္းမခံႏိုင္။ ဟန္လုပ္၍လည္း သည္းမခံ။
ယင္းဒကာက ထိုလႈပ္ရွားမႈကို စ၏။
အြန္လိုင္းက စ၏။ ပတ္ဗလစ္ရွ္လည္းလုပ္၏။ Workshop ေတြးလည္းလုပ္၏။ ယင္းစာအုပ္ကေလးကား Agree to Disagree ပင္ျဖစ္သည္။ မဖတ္ၾကရေသးလွ်င္ ရွာ၍ဖတ္ၾကည့္သင့္ပါ၏။ သိမ္ေမြ႔ေသာ တံု႔ျပန္မႈ ျဖစ္သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာလည္း အျခားဘာသာမ်ားအလယ္ မ်က္ႏွာထည္ပါ၏။
အြန္လိုင္းက စ၏။ ပတ္ဗလစ္ရွ္လည္းလုပ္၏။ Workshop ေတြးလည္းလုပ္၏။ ယင္းစာအုပ္ကေလးကား Agree to Disagree ပင္ျဖစ္သည္။ မဖတ္ၾကရေသးလွ်င္ ရွာ၍ဖတ္ၾကည့္သင့္ပါ၏။ သိမ္ေမြ႔ေသာ တံု႔ျပန္မႈ ျဖစ္သျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာလည္း အျခားဘာသာမ်ားအလယ္ မ်က္ႏွာထည္ပါ၏။
မည္သုိ႔ဆိုေစ၊ ထိုအတင္းတုပ္ေသာ သင္းအုပ္၏ပါးစပ္က ၿငိမ္သြား၏။ ၿငိမ္လည္း ၿငိမ္ရေပမည္။ ဤကား စကၤာပူ၏ ႏိုိင္ငံေတာ္မူဝါဒႏွင့္ပင္ မညီ။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္း၏။ သူ႔အတြက္၊ ဗုဒၶဘာသာအတြက္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ေရာ ဝမ္းနည္းစရာတည္း။ အမွန္မူ ထိုဓမၼဆရာကလည္း ပညာတတ္တစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္သည္။
မည္သုိ႔ဆိုေစ-
အတင္းတုပ္ေသာ သင္းအုပ္ကားၿငိမ္သြားၿပီ။ သို႔ေသာ္ အတင္းတုပ္မည့္သူကေတာ့ သင္းအုပ္ဆရာတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္တန္ရာ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္၍ ပံုစံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႔ဖြဲ႔ေပၚလာႏိုင္ေသး၏။
အတင္းတုပ္ေသာ သင္းအုပ္ကားၿငိမ္သြားၿပီ။ သို႔ေသာ္ အတင္းတုပ္မည့္သူကေတာ့ သင္းအုပ္ဆရာတစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္တန္ရာ။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္၍ ပံုစံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႔ဖြဲ႔ေပၚလာႏိုင္ေသး၏။
ထိုအခါ NUS က ကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘာသာ၏ သည္းခံျခင္းဟူေသာဓါးအိမ္ထဲမွ သိုသိပ္စြာ မ်က္ရွေနေသာ ဓါးကေလးမ်ား အနာဂတ္တြင္လိုေနမည္ျဖစ္သည္။
ပုဏၰမေထရ္ကဲ့သို႔ ရဟႏၱာတစ္ပါး၏က်င့္စဥ္ကို ပုထုဇဥ္ရဟန္းမ်ား၊ လူပုဂၢဳိလ္ဗုဒၶဘာသာမ်ားက ဟန္ေဆာင္၍လိုက္ေနရန္မလို။ ဘာသာႏွင့္ ေဒသနာအတြက္လိုအပ္လွ်င္ ဓါးတစ္လက္ပင္ျဖစ္သင့္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုဓါးကို သည္းခံျခင္းဓါးအိမ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ထားသင့္သည္။ အေရးမႀကီးဘဲ ဓားအိမ္ထဲမွ ထြက္မလာသင့္။ ။
Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.