ဗီဇ

တစ္ခ်ိန္ကေတာ႔ မီးသတ္သမားျဖစ္ခ်င္ခဲ႕တာလို႔ထင္မိတယ္။

အခုမွ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိရတာက
က်ေနာ္က မီးၿငိမ္းသတ္ခ်င္တာမဟုတ္ဘူး၊

မွန္ျပဴတင္းေပါက္ေတြကို
ပုဆိန္နဲ႔႐ိုက္ခြဲခ်င္တဲ႔ ဝါသနာ ပါတာ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားေရာက္သြားလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုးတက္လာႏိုင္သည္”

အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္လိုသူမ်ား ငရဲဘံု၌ ဝင္းၿခံမ်ားဝယ္ယူထားရန္ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုရေပမည္။

ျဖစ္ပံုက ဤသို႔တည္း။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဘဏ္သူေ႒းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ Ryuho Okawa ဆိုသူက သူသည္ ဗုဒၶကို ဝင္စားသူျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။ သူသာမက သူ႔ဇနီးကလည္း အက္ဖရိုဒီေတး (Aphrodite) ကို ဝင္စားသူဟု ဆိုခဲ့ျပန္သည္။

အာရွတိုက္ကား အယံုလြယ္၏။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာ (သို႔) ဘားမားတို႔က လူမ်ား ပို၍အယံုလြယ္၏။ ရွိေစ။ ဤကိစၥက ေရးလုိေသာကိစၥမဟုတ္။

ဗုဒၶကို လူဝင္စားခဲ့သည္ဟု ေၾကာ္ျငာခဲ့ေသာ ထိုဘဏ္သူေ႒း အိုကာဝါႏွင့္ သူ႔ဇနီးတို႔ အရင္လက ကြာရွင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရျပန္သည္။ သုိ႔ဆိုေသာ္ ထိုအိုကာဝါသည္ လူပ်ိဳလူလြတ္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဤကိစၥကလည္း ေရးလုိေသာအေၾကာင္းမဟုတ္။

အဓိကေရးလိုေသာအေၾကာင္းကား အိုကာဝါ၏ ျပန္လည္ေျပာျပျခင္း ဇာတ္လမ္းမ်ားသာျဖစ္၏။ သူ႔အဆိုအရ-

၁။ ဆရာႀကီး ဗီသိုဗင္ (Beethoven) သည္ ဘုရားအေလာင္းတို႔ စံေပ်ာ္ရာ ေကာင္းကင္ဘံု၏ ခုႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဘံု၌စံျမန္းေန၏။
၂။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွဟု ဆိုရေပမည္။ ရီေဗာ္လူးရွင္း သီအိုရီ၏ဖခင္ႀကီး ခ်ား(စ္) ဒါဝင္ခမ်ာမွာေတာ့ အလြန္နက္ေသာ ငရဲ (Abysmal Hell) မွာ က်ေရာက္ခံစားေနရသည္။
၃။ ဒါဝင္ကမွ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ သူ႔ထက္ အေျခအေနပို၍ဆိုးဝါးေသာ ပုဂၢိဳလ္္ကား ဂရိတ္ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ဖရက္ဒရစ္(ခ္) နစ္ေရွး (Frederic Neitzche) ျဖစ္ေပ၏။ သူ႔ခမ်ာကား ေအာက္ဆံုးငရဲ၌ (Deepest Hell) ခ်ိဳးကပ္ေနရသည္ဟု ဆိုေလ၏။

မစၥတာ ဒါဝင္ႏွင့္ မစၥတာ နစ္ေရွးတုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ငရဲဘံု၌ ခံစားေနၾကရသည္ဟူ၍ကား ရွင္းျပထားမႈမရွိေပ။ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ မစၥတာ ဂ်င္း(မ္) ကေတာ့ နစ္ေရွးက “ေဂါ့ဒ္ အစ္ဇ္ ဒက္(ဒ္)” ဟုဆိုခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္။

ဂ်ပန္၌ပင္ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၂၀) ခန္႔က ပန္းကန္ျပားပ်ံဘာသာ ေတာ္ေတာ္ေရပန္းစားခဲ့ေသး၏။ UFO- ဟုေခၚသည္။ ထိုဘာသာေခါင္းေဆာင္က ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံသား(ထင္သည္) ျဖစ္ၿပီး သူ႔နာမည္ကို မမွတ္မိေတာ့။ သူ၏အဆိုအရ သူသည္ ပန္းကန္ျပားပ်ံမွ ဆင္းလာေသာ ၿဂိဳလ္သားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူ႔ကို ဤကမာၻ၏ တမန္ေတာ္အျဖစ္ အျခားၿဂိဳလ္ကမၻာေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ထားၾကေၾကာင္းဆို၏။ ဤကမၻာမွ လူသားမ်ား၏ အသိဥာဏ္သည္ အျခားၿဂိဳလ္မ်ားက ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္က မ်ားစြာနိမ့္ပါးေနၾကေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ား၏ အသိဥာဏ္မွ်ေလာက္ျဖင့္ အျခားၿဂိဳလ္ကမာၻမွာ ရပ္တည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုျပန္၏။

သူ႔အဆိုအရ ဗုဒၶ၊ ဂ်ီးဇက္ခရိုက္စ္၊ မိုဟာမက္တို႔သည္လည္း ထိုၿဂိဳလ္က ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ တမန္ေတာ္မ်ားသာျဖစ္ၿပီး တာဝန္ၿပီးဆံုးေသာအခါ ထိုၿဂိဳလ္က ျပန္လည္ေခၚယူထားသည္။ ယခုအခါ သူတို႔သံုးဦးသည္ ထိုၿဂိဳလ္ကမာၻ၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရွိေနၾကသည္္ဟု ဆိုေလ၏။

ယေန႔ေတာ့ ယင္းပန္းကန္ျပားပ်ံဘာသာအေၾကာင္း မၾကားရေတာ့။
ဆိုးေတာ့ မဆိုးေပ။ သူ႔အဆိုအရ ငရဲက်ေနေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မရွိ။

ေနာက္ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ အယူအဆေပၚလာျပန္သည္။ ထိုယံုၾကည္မႈအရ ထာဝရဘုရားကို မယံုၾကည္သူတိုင္း ငရဲကိုက်ေရာက္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးဦးစြာ ေဂါတမဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ငရဲေရာက္ေနသည္ဟု ဆိုၾကျပန္၏။ ဗုဒၶသာမကပါ၊ ထိုဝါဒကို လံုးဝအယံုအၾကည္မရွိေသာ သိပၸံဖခင္ႀကီး အိုင္းစတိုင္းခမ်ာမွာလည္း ငရဲေရာက္ခဲ့ရျပန္၏။

အေတြးအေခၚပညာရွင္ နစ္ေရွး၊ ဗာထရန္ ရပ္ဆဲလ္။
စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့(ခ်္) ဘားနတ္ေရွာ။
အီေဗာ္လူရွင္းဆရာႀကီး ဒါဝင္ႏွင့္တကြ သိပၸံပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငရဲေရာက္ေနၾကသည္ဟု ေျပာဆိုလာႀကကုန္၏။

ထိုအခါ စကားခပ္ဆတ္ဆတ္ေျပာတတ္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ခ် ေရးသားဖူး၏။

“ေကာင္းကင္ဘံုပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေဂါတမဗုဒၶလို၊ အိုင္းစတိုင္းလို၊ ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္လုိ၊ ေဂ်ာ့ခ်္ ဘားနတ္ေရွာလို၊ ခ်ား(စ္) ဒါဝင္လို လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား မရွိဘူးဆိုလွ်င္ အသိပညာမ်ား နိမ့္ပါးကာ အလြန္မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ ငရဲပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိေနမည္ဆိုလွ်င္ အသိဉာဏ္မ်ား လင္းလက္ကာ ေနခ်င့္စဖြယ္ ဘံုဌာနတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ဘယ္ဘံုကုိ သြားခ်င္ပါသလဲဟုေမးပါက ေဂါတမဗုဒၶတို႔၊ အိုင္းစတိုင္းတို႔ရွိေနေသာ ငရဲကို သြားလိုပါသည္” ဟု သေရာ္သံစြက္စြက္ျဖင့္ ခပ္နာနာႏွက္ခဲ့ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္၏ လူသားအရင္းအျမစ္ မူဝါဒကိုၾကည့္ကာ အထက္ပါအဆိုတို႔ကို ေထာက္ဆရင္း ကြန္ကလူးရွင္း ဆြဲလိုက္မိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဘာသာေရးပုတ္ခတ္လိုေသာ စကားတို႔ျဖင့္ မည္သူငရဲေရာက္ေနသည္ဟုဆိုေစ၊ ဤမွ်ေတာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ရွိသြားမည္ဆိုလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုးတက္လာမွာမလြဲေပ။ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား ေနထုိင္ေသာေနရာသည္ တိုးတက္လာမည္မုခ် မဟုတ္ပါေလာ။

ထိုထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စကားမ်ားမွန္လွ်င္ စၾကာဝဠာတစ္ခုလံုး ပါဝါရွစ္ဖ္ (Shift) ျဖစ္ေတာ့မည့္သေဘာ ရွိေနသည္။ ငရဲျပည္သည္ အမွန္တကယ္ တိုးတက္လာမည့္ေနရာျဖစ္ၿပီး အိမ္ယာေျမေစ်းမ်ား တဟုန္ထိုး ထိုးတက္လာစရာသာရွိေတာ့သည္။ ေကာင္းကင္ဘံုက ေျမကိုေရာင္း၍ ငရဲဘံု၌ ဝယ္ထားသင့္၏။

စိတ္ကူးမလြဲၾကပါေလႏွင့္။

ဘာသာေရးစြပ္စြဲမႈမ်ား ကင္းရွင္းၾကပါေစ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ ☺

အိုင္းစတိုင္း သူ႕မိတ္ေဆြကိုေျပာေနတယ္
"ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မွန္ကန္ေၾကာင္းထင္႐ွားရင္
ဂ်ာမန္ေတြက က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ေျပာၾကၿပီး
ျပင္သစ္ေတြကေတာ႔ ကမာၻ႕ႏိုင္ငံသား လို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။

ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မမွန္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔
က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးလို႔ ျပင္သစ္ေတြကေျပာၿပီး
ဂ်ာမန္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးလို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။"

အဲဒီအခ်ိန္မွာ မီးဖိုထဲက အသံ တစ္သံထြက္လာတယ္။
"ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ရွင္ဟာ က်မေယာက်္ားပါ လို႔ေျပာဖို႔ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ေနၿပီ"

အိုင္းစတိုင္းႀကီး ဒီေတာ႔မွ ၿငိမ္သြားတယ္ တဲ႔။
အဲဒီ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ က ညစာနဲ႔ပိုနီးေနတာကိုး။


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ပရိုက္ဘိတ္ ေဒသနာ၊ ပတ္ဘလစ္ ေဒသနာ

တစ္ခါက ဒကာတစ္ေယာက္၏အီးေမးလ္၌ စေတးတပ္တင္ထားတာကို ဖတ္လိုက္ရ၏။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ စကားျဖစ္သည္။

“ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ျဖစ္သည္။

စဥ္းစားမိ၏။ လူသည္ ကိုယ့္အတြက္မက်န္ဘဲ လုပ္တတ္ေသာအမ်ိဳးဟုတ္သလားဟု ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္က သံသရာပါမည့္ ဒါန၊ သီလ၊ အထူးသျဖင့္ ဘာဝနာကိစၥကိုလုပ္ရန္၊ အျခားေသာ ဗာဟီရကိစၥမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစရန္ သတိေပးစကားျဖစ္ေၾကာင္း လူတိုင္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ မစ္ရွင္နရီမ်ားကေတာ့ ဒီလိုစကားမ်ိဳး လူထုထဲေျပာဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရၿပီျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး အဆံုးအမအရ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာသင့္၊ မေျပာသင့္ကိုကား စဥ္းစားစရာ ရွိလာၿပီျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာလူထုကို ျမန္မာလိုေျပာလွ်င္ေတာ့ ျပႆနာႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိႏိုင္။ သို႔ေသာ္ အျခားယဥ္ေက်းမႈ ရွိေသာ သူမ်ားကိုေျပာလွ်င္ေတာ့ “အတၱႀကီးလွပါလား” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ရႏိုင္ေပသည္။

ဘာသာေရးအရ မွန္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ႏွင့္ အျခားဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ မေျပာသင့္ေသာ အခ်က္ မ်ားစြာရွိသည္။

ဥပမာ။ ။ ကာေမသု မိစာၦစာရေၾကာင့္ မိန္းမျဖစ္ရသည္။

ႏုိ္င္ငံျခားသားမ်ားထဲ၌လံုးဝမေျပာသင့္ေသာစကားျဖစ္သည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနသည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလံုးအိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္ခဲ့ၾကသူမ်ားဟုအဓိပၸါယ္ ေရာက္သြား ေတာ့သည္။ ျမန္မာဆရာေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးထုကေတာ့ ဘာမွမထူးဆန္းသလို နားေထာင္ လိုက္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အင္တာေနရွင္နယ္ထဲဝင္လွ်င္ေတာ့ ဒုကၡေကာင္းေကာင္း ေရာက္ႏိုင္ေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။

ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုကို ထပ္ၾကည့္ပါ။
ႏွေျမာျခင္း၊ မေပးလွဴျခင္း၊ သူတပါးပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္းေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ ဆင္းရဲမြဲေတရသည္။

ဤစကားက်ေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ ႏွေျမာျခင္း၊ ခိုးယူျခင္းစသည္တို႔ေၾကာင့္ မြဲေတရျခင္း၌ လူတန္းစားခြဲမထားေပ။ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ဆင္းရဲသူက ဆင္းရဲ၍ ခ်မ္းသာသူက ခ်မ္းသာၾကသည္။

မုသာဝါဒ၏ အက်ိဳးဆက္ကိုျပရာ၌လည္း သမီးမိန္းကေလးမ်ားႀကီး ေမြးဖြားျခင္းပါလာျပန္သည္။ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။

ေန႔စဥ္သံုးစကားမ်ား၌ပင္ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာ၍မသင့္ေသာ စကားမ်ားရွိသည္။ ထိုစကားမ်ိဳးကို ႏွစ္ဦးခ်င္း (သို႔ ) လူနည္းစုမ်က္ႏွာျခင္း ဆိုင္၍သာ ေျပာၾက ရသည္။ ႏွစ္ဦးသားေျပာရမည့္ စကား အျပင္ေရာက္ေသာအခါ မလိုအပ္ေသာ အဓိပၸါယ္ထြက္သြားေတာ့သည္။

မူရင္းကို ျပန္သြားပါမည္။ “ဘာပဲလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူေသာ စကားမ်ိဳးက ႏွစ္ဦးခ်င္း လက္သိပ္ထိုး ေျပာရမည့္စကားမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ ဘုရားစကားျပန္ေျပာတာပဲ၊ ဘာဂရုစုိက္ ေနရဦးမွာလည္း ဟု ဆိုရန္ေတာ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာမ်ား ကပင္ ႏွစ္ဦးခ်င္းေျပာေသာ ၊ ေဟာေသာေဒ သနာႏွင့္ လူထုကို ေျပာေသာ၊ ေဟာေသာေဒသနာဟု ႏွစ္္မ်ိဳးကြဲေနသည္။

လူထုကိုေဟာရာ၌ “သတၱာနံ ဟိတာယ၊ သုခါယ” စေသာ ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ စကားမ်ိဳးကုိ ေရွ႕တန္းတင္ ၍ ေဟာေတာ္မူသည္။ သတၱဝါတို႔အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ လူထုကို ေဟာေသာ ၊ ေျပာေသာ ပတ္ဗလစ္ေဒသနာ( Public Talk) ၌ “လုပ္ၾက၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္ လုပ္ၾက” ဟု ဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့။ မစ္ရွင္နရီစကား မဟုတ္ေတာ့ေပ။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ စကားမမွား၊ ေနရာမွားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

သုတၱာန္ေဒသနာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အေမးကို မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ေျဖေသာ ဒိုင္ယာေလာ့မ်ားျဖစ္သည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လွ်င္ အေျဖမ်ား အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနသည္။ အေၾကာင္းက နာခံယူသူ၏ အေနအထားႏွင့္ စိတ္ေနစရိုက္၊ ပါရမီအႏုအရင့္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အထင္ရွားဆံုးေသာ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာကား အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ဘုရားရွင္တို႔ၾကားက အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔သေဘာထား ရမည္နည္းဟု အရွင္အာနႏၵာကေမးရာ- “ အ ဒႆေန ” ဟု ေျဖသည္။ မၾကည့္နဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ပါး တည္း ေမး၊ ေျဖ ေန၍သာ အဆင္ေျပသည္။ လူၾကားထဲမွာ “ရဟန္းတုိ႔၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို မၾကည့္ၾကနဲ႔” ဟုဆိုလွ်င္ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ေဒသနာျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။

ဒုတိယအမွာက “ အ နာလာေပါ” စကားမေျပာနဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။

ဤပထမ၊ ဒုတိယအမွာတို႔က အမွန္ပင္ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာမ်ားျဖစ္သည္။ လူၾကားထဲေျပာ၍ပင္ မသင့္ပါ။ မမွန္၍ကား မဟုတ္၊ မေျပာသင့္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

တတိယအမွာကေတာ့ ပတ္ဘလစ္ျဖစ္သြားသည္။

“သတိတရားနဲ႔ ဆက္ဆံ” ဟု ျဖစ္ေလသည္။ ဤစကားကေတာ့ ဘယ္မွာပဲေျပာေျပာ အဆင္ေျပသည္။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာအားလံုးကို စုေပါင္း၍ ပိဋကတ္တြင္သြင္း၊ သဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ လူထုကိုေဟာေသာ တရား၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္စီကို ေျဖေတာ္မူေသာစကားမ်ားလည္း ေရာေႏွာသြားေလေတာ့သည္။ ယခုေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စေသာ ဘာသာစကားႏွင့္ေျပာေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ လံုးဝလူထုကို မေျပာသင့္ေသာ စကားမ်ား ျဖစ္သည္။

သံုးသပ္ၾကည့္ၾကပါ။

“Just mind only your business and your profits”
( ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္၊ ကိုယ့္ကိစၥကိုယ္ ေရွ႕ထား)

“You committed sexual misconducts in your previous lives. So you are woman now.”
( ကာေမသု မိစၦာစာရကံေၾကာင့္ သင္အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနရသည္)

“You have daughters but no son. The cause was you were telling lies in your previous lives.”
(သင္တို႔ သားေယာက်ၤားေလးမရျခင္းက အတိတ္က လိမ္ညာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)

“Don’t look at women, Arnanda. Don’t talk or communicate with them.”
( အာနႏၵာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ၾကည့္လည္းမၾကည့္နဲ႔၊ စကားလည္း မေျပာနဲ႔)

တရားေဟာဆရာတစ္ပါးက မွတ္ခ်က္ျပဳဖူးသည္။ ဤအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ဘုရားမွာပင္ ဖိုးဘီယား ျဖစ္ေနသည္ဟု စြပ္စြဲခံရကိန္းရွိ၏ဟု ျဖစ္သည္။

ေဒသနာေတာ္မ်ားကို ပတ္ဘလစ္ေဒသနာလား၊ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာလားဟုေတာ့ ခြဲျခားထားရန္ လိုပါလိမ့္မည္။

“ဘာလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီေျပာရာတြင္ ဘာသာေရး အဆံုးအမျဖစ္ၿပီး ပတ္ဘလစ္တြင္ ေျပာလွ်င္ စီးပြါးေရးစကား၊ မားကက္တင္းစကား ျဖစ္သြား ေတာ့သည္။ စီးပြါးေရးသမားမ်ားကပင္ “စားသံုးသူအတြက္” စသည္ သံုးစြဲေနၾကသည္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္ မူၾကပါကုန္။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေအးဂ်င္႔မ်ား က အသက္မျပည့္မီေသာ ျမန္မာ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလးမ်ား ကို စင္ကာပူထဲ လိမ္လည္ ပို႔ေန

အသက္မျပည့္မီေသာ ျမန္မာ မိန္းကေလးမ်ား စင္ကာပူတြင္ အိမ္ေဖာ္ အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ႏိုင္ရန္ အသက္ လိမ္လည္ေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ ပတ္စပို႔ အတုမ်ားျဖင္႔ လာေရာက္ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ဆိုလ်ွင္ ၁၆ ႏွစ္သာ ရွိၾကေသးသည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွ စ၍ စင္ကာပူ ဥပေဒ အရ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလးသည္ အနည္းဆုံး အသက္ ၂၃ ႏွစ္ ရိွရမည္ျဖစ္သည္။ အသက္မျပည့္မီေသာ ျမန္မာ မိန္းကေလးအိမ္ေဖာ္မ်ား စင္ကာပူ၌ မည္မ်ွရွိသည္ကို အတိအက် မသိရ။

စင္ကာပူရိွ ျမန္မာသံ႐ုံးကို ဆက္သြယ္ရာ သတင္းစာထြက္ခ်ိန္အထိ ျပန္ၾကားျခင္း မရွိခဲ႔ေပ။ ျပႆနာႀကဳံလာလွ်င္ ထိုမိန္းကေလမ်ားကို လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ကူညီေစာင္႔ေရွာက္ထားေၾကာင္လည္း သိရသည္။ အမည္မေဖာ္လိုေသာ စင္ကာပူေအဂ်င္စီ ေလးခု အဆိုအရ အသက္ ၂၀ ေအာက္ ျမန္မာ မိန္းကေလး အမ်ားအျပားကို ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေရး ေအ႔ဂ်င္႔က အသက္အတု၊ ပတ္စ္ပို႔ အတုမ်ားျဖင္႔ စင္ကာသို႔ လာလို႔ရေအာင္ စီမံေပးလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာေအးဂ်င္႔တစ္ေယာက္ျဖစ္သူ မခ်ယ္ရီေအာင္က "ျမန္မာ မိန္းကေလး ေတြဟာ ဝင္ေငြပိုေကာင္းတယ္ဆိုတာကိုပဲ သိၿပီး စင္ကာပူရဲ႕ ဥပေဒကို မသိၾက။ ေအးဂ်င္႔မ်ား ေျပာတာကိုပဲ ယုံၾကည္ေနၾကသည္" ဟုဆိုသည္။ ျမန္မာ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလး တစ္ယာက္အေနႏွင္႔ ေဒၚလာ ၄၀၀ မွ ၄၂၀ အထိ ရႏိုင္ၿပီး မိမိတို႔ အိမ္ကို တစ္ခ်ိဳ႕ ျပန္ပို႔ႏိုင္သည္။ ခန္႔မွန္းေျခ ျမန္မာ အိမ္ေဖာ္ မိန္းကေလး တစ္ေသာင္းခန္႔ စင္ကာပူ၌ ရွိသည္။

ဝရဓာတု ရတနာရာမ အဖြဲ႔၏ အတြင္းေရမႉး ဦးတင္ေမာင္ဝင္း က ျမန္မာျပည္၏ တည္ဆဲ ဥပေဒအရ မိန္းကေလးမ်ား အိမ္ေဖာ္အလုပ္ ႏိုင္ငံျခား၌ လုပ္ခြင္႔မရွိ၊ တိုးရစ္ ဗီဇာျဖင္႔ ေရာက္လာၿပီး မျပန္ဘဲ အလုပ္ လုပ္ ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားခဲ႔သည္။

ျမန္မာျပည္ရိွ အရာရွိမ်ားကို လာဘ္ထိုးလိုက္လွ်င္ ရသည္ ဟု အလုပ္သမားမ်ားက ဆိုသည္။ မ်ိဳးမ်ိဳး ဆိုသည့္မိန္းကေလးကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာ သူမအသက္ ၁၆ ႏွစ္သာ ရွိေသးေၾကာင္း၊ ပတ္စ္ပို႔ အတု တစ္ခုရဖို႔ ေဒၚလာ ေလးရာ ေပးရေၾကာင္း၊ သူမ မိခင္ႏွင္႔ ေအးဂ်င္႔က မိတ္ေဆြရင္းမ်ားျဖစ္ ၿပီး မည္သူက အသက္ကို ေမးေမး ၂၃ ႏွစ္ ဟု ေျဖရန္ မွာၾကားလိုက္ေၾကာင္း ေျဖဆိုခဲ႔သည္။

Ref: The Straits Time. Home. B 1. Monday, July 23, 2012.


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.