အက်ဥ္းေထာင္ အားကစားကြင္း ( ေငြနဲ႔ အားကစား )


ရန္ကုန္ မႏၱေလးတို႔မွာရိွတဲ႔ ေအာင္ဆန္းကြင္းတို႔ ဗထူးကြင္းတို႔ကို အက်ဥ္း ဦးစီး အားကစားကြင္းလို႔ နာမည္ေျပာင္းေပးလုိက္ရမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာေတြ ဘယ္လို တုန္႔ျပန္လာၾကမလဲ။ ဒီေခတ္ထဲမွာေတာ႔ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပ ၾကရမွာေပါ႔။

အရင္တစ္ပတ္က Florida Atlantic University က သူ႕အားကစားကြင္း နာ မည္ ကို GEO group Stadium လို႔ နာမည္ေျပာင္းေပးခဲ႔ၾကတယ္။ အဲ႔ဒီ GEO group က ပုဂၢလိက အက်ဥ္းေထာင္ေတြနဲ႔ စီးပြားရွာေနတဲ႔အ ဖြဲ႔ ျဖစ္ေနေတာ႔ မျဖစ္သင္႔ဘူး စသည္ ပြက္ေလာ႐ိုက္ခဲ႔တာေပါ႔။ အဲ႔ဒီ GEO group ရဲ႕ ခ်ဲယားမန္း George Zoley ဆိုသူက Florida Atlantic University ဘြဲ႔ရ ( ႏွစ္ဘြဲ႔ေတာင္ တဲ႔ ) ၿပီးေတာ႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ သန္းလႈဒါန္းခဲ႔တယ္။ ျငင္းဖို႔ခက္တဲ႔ ေငြပမာဏေပါ႔။ ဒါနဲ႔ပဲ GEO group Stadium ျဖစ္သြားခဲ႔ရေတာ႔တယ္။

အားကစားရုံေတြ ပုဂၢလိကနာမည္ စၿပီးေပးတာလည္း အေမရိကန္ေတြပါ။ ၁၉၁၂ ခုႏွစ္၊ ေဘာစ္တြန္တကၠသိုလ္ အားကစားရုံကို Fenway Park လို႔ စတင္အမည္ေပးခဲ႔ရာကေန စခဲ႔တာလို႔ သိရပါတယ္။ အေမရိကန္ေတြ ေရွ႕ကျပေတာ႔ ကမၻာက ေနာက္ကလိုက္တယ္။ဒီေန႔ ဆိုရင္ ဘိုင္ယန္ျမဴးနစ္က Allianz ကစားကြင္းမွာ ကစားေနတယ္။
အာဆင္နယ္က Emirates Stadium မွာ၊
မန္စီးတီးက ၂၀၀၂ ခုက ဓနသဟာယအားကစားၿပိဳင္ပြဲ အတြက္ ေဆာက္ခဲ႔ တဲ႔ ကြင္းကေန Etihad Stadium ကို ေျပာင္းသြားၿပီ။

တခါတခါမွာေတာ႔ ဆႏၵျပမႈေတြ ရွိတတ္တယ္။ နယူးကာဆယ္ ဥကၠ႒ Mike Ashley က wonga.com ဆီက ေထာက္ပံ႔ေငြေတြယူၿပီး အားက စားကြင္း နာမည္ကို St James' Park ကေန the Sporting Direct Arena လိုေျပာင္း မယ္လုပ္ေတာ႔ ပရိသတ္က သပိတ္ေမွာက္မယ္လို႔ ႀကဳံးဝါးၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ wonga.com က ေငြၾကးကိစၥပဲ ကိုင္တြယ္မယ္ ကစားကြင္းနာမည္ကိုေတာ႔ St James' Park လို႔ပဲ ထားမယ္ဆိုမွ ျပႆနာ ေအးသြားတယ္။ ပရိသတ္က ဘာေၾကာင္႔ ဒီေလာက္ျဖစ္ေနရတာလဲဆို႔ေတာ႔ အဲ႔ဒီ wonga.com က ေငြ တိုးေပး အျမတ္ႀကီးစား ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

ဒါေပမဲ႔ အားကစားေလာက က တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ စီးပြားေရး ပိုပိုဆန္ လာေလေတာ႔ ဒီျပႆနာကလည္း မႀကိဳက္ရင္သာေနရမယ္ ဒီအတိုင္း ပဲခရီး ဆက္သြားေနပါလိမ္႔မယ္။
မယုံရင္ ခ်ယ္လ္ဆီး စပြန္စာေတြကိုၾကည္႔ပါ။ အဲဒီအထဲမွာ ကမၻာ႔အမြဲဆုံးႏိုင္ ငံေတြထဲက တစ္ႏိုင္ငံျဖစ္တဲ႔ ျမန္မာျပည္က ကုမၸဏီတစ္ခုပါတယ္။ အဲ႔ဒီ ကုမၸဏီက ဂုဏ္သေရရွိအရက္ဆိုင္။ ။


ဇင္ေဝေသာ္
 

တရံေရာက မန္း အေၾကာင္း ( ေရွာ႔တ္ႏုတ္ )


လ်ွိဳ႔ဝွက္ သစ္ပင္

၁၉၉၄၊ ၉၅ ဝန္းက်င္ေလာက္က ကားလမ္းေဘးအိမ္ေတြက အိမ္ထဲမွာရွိတဲ႔ သစ္ပင္ငယ္ငယ္ေတြကို မိုးကာေတြ၊ ပလပ္စတ္အမည္းႀကီးေတြနဲ႔ မျမင္ေအာင္ အုပ္ထား၊ ဖြက္( ဝွက္ ) ထားတတ္ၾကတယ္။
ထူးဆန္းခ်က္ေတာ႔။ ျဖစ္ပုံက ဒီလို။
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီးက သူလာရင္ မႏၱေလးေတာင္ဝန္းက်င္မွာ သစ္ပင္ေတြနဲ႔ စိမ္းစိုေနတာ ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ တဲ႔။ မႏၱေလး အရာရွိေတြက ေန႔ခ်င္းညခ်င္း စိမ္းစိုေအာင္ အိမ္ေတြထဲမွာရွိတဲ႔ အပင္ေတြကို ေျဖထိုးစက္နဲ႔ ဝင္ေကာ္ၿပီး မႏၱေလးေတာင္ဝန္းက်င္က လမ္းေဘးေတြမွာ စိုက္ၾကလို႔ တဲ႔။ ( ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မႈးႀကီး ျပန္ရင္ ျပန္ေပးမွာပါ လို႔ ေျပာၾကတယ္ တဲ႔၊ သစ္ပင္ငွားတာ၊ အဲ အျမစ္ျပန္ပါ မပါေတာ႔ အာမ မခံႏိုင္ဘူးေပါ႔ )

မႏၱေလးေတာင္ စိမ္းလန္းစိုေျပေရးအသင္း

ဒီအသင္းက လည္လည္းလည္ ရယ္လည္းရယ္ရ တယ္။ ေဆာင္းဝင္ၿပီဆိုတာ နဲ႔ မႏၱေလးေတာင္ စိမ္းလန္းစိုေျပေရး ပေရာဂ်က္က သူတို႔နဲ႔ မဆိုင္သလိုပဲ။ တန္ခူး၊ ကဆုန္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ အသစ္ျပန္ေထာင္၊ ဘာ လုပ္၊ ညာလုပ္နဲ႔ အဲဒီ ပေရာဂ်က္က အသက္ျပန္ဝင္လာျပန္ေရာ။ ခဏေနေတာ႔ မိုးေတြရြာလာၿပီး မႏၱေလးေတာင္ႀကီးလည္း စိမ္းစိုသြားေရာ။ ပိုင္တယ္။
အဲဒါက ႏွစ္တိုင္း။ အခုေရာ အဲလိုပဲလားေတာ႔ မေျပာတတ္ဘူး။


ဇင္ေဝေသာ္

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား ( ၁၀ )


" hard truths ဆိုုတဲ႕အတိုုင္းသူေျပာသမ်ေတြဟာ နား၀င္ဆိုုး ႏိုုင္ေပမယ့္ အမွန္ေတြႀကီး ပဲ၊" မေမဇင္ရဲ႕ ကြန္မင္႔တစ္ပိုင္းပါ။

" ဒီစာက " Hard Truths " ထဲက မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ပတ္ေက်ာ္ သူ ေဆးရုံ မတက္ခင္ စေနေန႔က အင္တာဗ်ဴးပါ။ " ( ကမ္းလက္ )

စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။ ႀကိဳတင္ အသိမေပးေတာ႔ Hard Truths လို႔ပဲ ထင္သြားစရာ ရိွပါတယ္။

ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခြင္႔ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး " Hard Truths " နားဝင္မခ်ိဳ အင္တာ ဗ်ဴး မတင္ျဖစ္တာ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ ေစာင္႔ဖတ္သူေတြ သတိထားမိႏိုင္ မယ္ ထင္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္း ေရးမယ္ေရးမယ္နဲ႔ မေရးျဖစ္ခဲ႔ဘူး။ က်ေနာ္ သိရသေလာက္ ျမန္ မာျပည္တြင္းထဲမွာေတာ႔ စာအုပ္ေကာင္းရင္ ေကာက္ ဘာသာျပန္ၿပီး ထုတ္ လိုက္ၾကတာပဲ။ မူရင္း စာေရးသူ၊ ထုတ္ေဝသူေတြဆီက ခြင္႔ျပဳခ်က္ေတြ လည္း အမ်ားအားျဖင္႔ ( အမ်ားအားျဖင္႔ ဆိုတာ အားနာလို႔ေျပာတာပါ ) ယူ မေနၾကပါဘူး။ အယ္ဒီတာ တစ္ေယာက္ကေတာင္ ျပည္တြင္းမွာထုတ္ေဝတာ ဘယ္သူ႕ဆီကမွ ျဖန္႔ခ်ီခြင္႔ေတာင္းစရာ မလိုဘူး ေျပာေနပါေသးတယ္။

ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ္႔ပုံစံက တစ္မ်ိဳးပါ။ ကိုယ္ကလည္း စကၤာပူမွာ ရိွေနတယ္၊ ခြင္႔ျပဳခ်က္ေတာင္းဖို႔လည္း လက္လွမ္းမီတယ္၊ အက္သစ္ကယ္လည္း ပိုျဖစ္ တယ္ဆိုၿပီး လီကြမ္းယုဆီရယ္၊ မူပိုင္ျဖစ္တဲ႔ SPH ( Singapore Press Holding ) ဆီရယ္ကို ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခြင႔္ ေတာင္းခဲ႔ပါတယ္။ တစ္ခုခုဆို ကိုယ္႔ ပတ္ဝန္းက်င္က စလုံးေတြပါ အရွက္ရစရာ ခိုးယူမႈျဖစ္ေနလို႔လည္း ပါဝင္ ပါ တယ္၊ ျပည္တြင္းမွာဆိုရင္ေတာ႔ လုပ္မေနပါဘူး၊ အက္သစ္ေျပာေျပာ ဘာေျပာေျပာ။ လီကြမ္းယုရုံးက မီးစိမ္း ခ်က္ခ်င္းျပေပမဲ႔ SPH ( Singapore Press Holding ) ကေတာ႔ သူတို႔လိုခ်င္တဲ႔ ပံုစံနဲ႔ က်ေနာ္႔စိတ္ကူး ထပ္တူ မက်လို႔ ဆက္ၫႇိရမယ္႔သေဘာ ရွိေနဆဲပါ။

ဒီလထဲမွာ
၁ ။ ကႀကိဳးေလးေထြနဲ႔ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ( စကၤာပူလာသင္႔ မလာသင္႔ အပါအဝင္ )
၂ ။ လီကြမ္းယုရဲ႕ နားဝင္မခ်ိဳတဲ႔ အမွန္တရားတခ်ိဳ႕
၃ ။ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ ( ပိေတာက္ပြင္႔သစ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ )၊ ဆရာသစၥာနီ တို႔ ကဗ်ာရွည္ႏွစ္ပုဒ္နဲ႔ က်ေနာ္႔ရဲ႕ သစၥာနယ္အဝင္ ခရီးၾကမ္း ကဗ်ာ ရွည္ေပါင္းၿပီး ကဗ်ာရွည္သုံးပုဒ္ စုစည္းမႈ ကဗ်ာစာအုပ္ရယ္ ထြက္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳး စားခဲေပမဲ႔ လီကြမ္းယုရဲ႕ နားဝင္မခ်ိဳတဲ႔ အမွန္တရားတခ်ိဳ႕ေၾကာင္႔ အား လုံး ေႏွာင္႔ေႏွးခဲ႔ရပါတယ္။

အထက္က ကိစၥ ျပန္ဆက္ရရင္ ဒီ စာအုပ္ထုတ္ေဝရာမွာ စာေရးသူ ရသင္႔တဲ႔ စာမူခ ထည္႔မတြက္ဘဲ ျဖန္႔ခ်ီမယ္ဆိုတဲ႔စကားဟာ အင္တာေနရွင္နယ္ေဘာင္ နဲ႔ နည္းနည္း ကြဲလြဲေနပါတယ္။ ယံုၾကည္ဖို႔ ခက္ေနတာလည္း ပါပါလိမ္႔မယ္ ။ ျမန္မာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ကေတာ႔ လြယ္လြယ္ေလးေပါ႔။ စာေရးသူက ၁၅ သို႔၂၀ ရာခိုင္ႏႈံးဆိုပါေတာ႔။ ၂၀၀၀ က်ပ္တန္ စာအုပ္ တစ္ေထာင္ကုန္ လို႔ ေလယာဥ္စရိတ္၊ သြားလာစရိတ္ေတာင္ မေက်ပါဘူး။ အဲဒီကိစၥ ရွင္းႏိုင္ ရင္ေတာ႔ အဆင္ေျပေကာင္းပါရဲ႕လို႕ စိတ္ကူးမိခ်ိန္........

တရုတ္နဲ႔ ႐ုရွားတို႔က ဒီ Hard Truths ကို ဘာသာျပန္ခြင္႔ျပဳဖို႔ သံ႐ုံးကေနေတာင္ တဆင္႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္လို႔ သိလာရျပန္ပါတယ္။ အဲဒါက်ေတာ႔ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္၊ မလုပ္ခ်င္တဲ႔ကိစၥျဖစ္သြားတယ္။
ဒါနဲ႔ပဲ Hard Truths နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔လည္း " ေ႐ႊျပည္ေတာ္ ေမွ်ာ္ေလတုိင္းေဝး " ျဖစ္ရျပန္ပါေရာ။ အဆင္ေတာ႔ ေျပသြားေကာင္းပါရဲ႕။

ဒါ႔ေၾကာင္႔ အသိတခ်ိဳ႕ကေျပာတယ္။ "အရစ္ရွည္တာ၊ ျမန္မာ႔နည္း ျမန္မာ႔ဟန္နဲ႔ ႐ိုက္ထုတ္လိုက္ရင္ စာအုပ္ျဖစ္ေန ၿပီ " တဲ႔။
သူတို႔ေျပာတာလည္း ဟုတ္သလိုလို။
ဒီ Hard Truths နားဝင္မခ်ိဳကို အြန္လိုင္းေပၚမွေတာ႔ ဆက္တင္သြားမွာပါ


ဇင္ေဝေသာ္ 

ကိုေရႊဂ်ပန္ရဲ႕ အားနာတတ္မႈ


ကားဂိတ္ထဲကေန အေမာတေကာ ထြက္လာၿပီး နာရီကို ၾကည္႔မိေတာ႔ရထား ထြက္ဖို႔က မိနစ္ပိုင္းပဲလိုေတာ႔တယ္ဆိုတာ သိရေတာ႔တယ္။ အေျပးအလႊား လွမ္းၾကည္႔မိေတာ႔ စီးရမယ္႔ ဘတ္စ္ကားလည္ မျမင္၊ တကၠစီကိုလည္း မေတြ႔ ရဘူး။ ဒါနဲ႔ ကားပါကင္ထဲမွာ ေရွတိုးေနာက္ဆုတ္လုပ္ေနတဲ႔ မာစီးဒီး အနက္ေရာင္ ကားတစ္စီးကိုေတြ႔ရလို႔ အကူအညီေတာင္းမိတယ္။

" ဘူတာဖက္မ်ားလမ္းႀကဳံရင္ လိုက္ခဲ႔ပါရေစ၊ ရထားမီဖို႔ အျမန္လိုေနလို႔ပါ "

ကားေမာင္သူက ဂ်ပန္လူမ်ိဳးပါ။ က်ေနာ္႔စကားကိုၾကားၿပီး သူတုန္႔ျပန္မႈက ဇေဝဇဝါမို႔ က်ေနာ္႔အဂၤလိပ္ကိုနားမလည္ဘူး ထင္လို႔ ျဖည္းျဖည္း ထပ္ရွင္းျပမိ တယ္။
ၿပီးေတာ႔မွ သူက "တက္" ဆိုတဲ႔ အမူအယာျပလို႔ သူ႕ကားေပၚတက္လိုက္မိ တယ္။ ကံေကာင္းလို႔သာေပါ႔။ စီရမယ္႔ရထားက မီတယ္ဆိုရုံေလး။ ဒါနဲ႔ သူ႕ကို ေက်းဇူးစကားေျပာလိုက္တယ္။

" ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားသြားမယ္႔လမ္းနဲ႔ ဒီဘူတာက ဆန္႔ က်င္ ဖက္ႀကီး ျဖစ္မေနပါေစနဲ႔လို႔ ေမ်ွာ္လင္႔မိပါတယ္ "

ဒီေတာ႔မွ ပါဖက္ျဖစ္တဲ႔ အဂၤလိပ္အသံထြက္နဲ႔ က်ေနာ္႔ကို ျပန္ေျပာတယ္။
" မျဖစ္ပါဘူး၊ စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ပါနဲ႔။ က်ေနာ္က ကား ပါကင္ထိုးမလို႔ လုပ္ေနတာပါ " တဲ႔။
( အျဖဴေကာင္ အေမရိကန္တစ္ေယာက္က ေရးထားတာမို႔ ဂ်ပန္ေတြ အားနာ တတ္တယ္ဆိုတဲ႔စကားကို ထပ္ၿပီး အားျဖည္႔ေပးေနသလိုပဲ )
Ref: R.D, Oct, 2011.


 ဇင္ေဝေသာ္

လီကြမ္းယုေျပာျပတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္ ေျခာက္ခု ( ၁ )


( ဒီ အင္တာဗ်ဴးကလည္း သူတို႔ေျပာေနၾကတဲ႔ စကၠဴျဖဴစီမံကိန္းနဲ႔ ဆက္ စပ္ေနပုံေတာ႔ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဝါရင္႔ဆရာႀကီးဆိုေတာ႔ ခပ္ပါးပါး ပဲ ေထာက္ျပသြားခဲ႔တာလို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္ ကိုေတာ႔ သေဘာက်လို႔ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ )

၁။ လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ
ၿမိဳ႕တြင္းထဲမွာ ဘယ္သြားသြား၊ ဘယ္အခ်ိန္သြားသြား စိတ္ထဲမွာ လုံၿခံဳစိတ္ ခ် ေနရမယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္က ဘယ္ေလာက္ပဲ လွပေနေန လုံၿခံဳမႈမရွိရင္ အဓိပၸါယ္ မရွိဘူး။ နယူးေယာက္ စင္ထရယ္ပါ့က္ (Central Park) ကုိ ငါ ေရာက္ခဲ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာ လုံၿခံဳတယ္လုိ႔ မခံစားခဲ့ရဘူး။
ျပည္ထဲေရးကိစၥမွာ ရဲေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ အလုပ္ လုပ္ႏုိင္ရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ရဲေတြကို ေနရာတိုင္းမွာ မျမင္ေစရဘူး။ စကၤာပူမွာ ရဲစခန္းေတြ ရွိ တယ္။ အဲဒီစခန္းက ရဲဝန္ထမ္းေတြဟာ သူတုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္က လူထုကုိ သိေနရမယ္။ လူစိမ္းဝင္လာရင္လည္း ဝင္လာမွန္း သိေနရမယ္။ ဒါဆုိရင္ ရာဇဝတ္မႈေတြကေန ကာကြယ္ရာမွာ ပုိၿပီး လြယ္ကူသြားမယ္။ မင္းက ဒီရပ္ ကြက္က လူ မဟုတ္ဘူးဆုိရင္ ရဲဝန္ထမ္းေတြက ဒီရပ္ကြက္က မဟုတ္မွန္း တန္းၿပီး သိတယ္။
ဒီေန႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ထဲ မနက္ (၃) နာရီ ထၿပီး အေျပးေလ့က်င့္ခန္း လုပ္လုိ႔ရတယ္။ သူ႔ကုိ ဘယ္သူကမွ မဟားဒယား မလုပ္ရဲဘူး။ အဲဒါ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုရဲ႕ အဓိက လုိအပ္ခ်က္ပဲ။

၂။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွိမႈ

အရင္ဆုံး ေဟာင္ေကာင္ကုိ ၾကည့္၊ လူဦးေရက ထူထပ္ၿပီး အေဆာက္ အ အုံ ျမင့္ျမင့္ႀကီးေတြနဲ႔၊ လမ္းေပၚမွာလည္း ေနေရာင္ မရ၊ ျမတ္ခင္းစိမ္းေတြ လည္း မရွိ။ ဒါနဲ႔ စကၤာပူၿမိဳ႕ေတာ္ စီမံကိန္းစေတာ့ အရင္ တစ္ၿမိဳ႕လုံးက အေဆာက္အအုံေတြ အားလုံး ၿဖိဳခ်ၿပီး အသစ္ ျပန္ေဆာက္ၾကတယ္ ။ ေဟာင္ေကာင္ လုိ မဟုတ္ဘူး။ တုိ႔က အိမ္ေတြကုိ ျဖန္႔ၿပီး ေဆာက္တယ္။ အိမ္ေတြၾကားမွာ ျမက္ခင္းစိမ္း (သုိ႔မဟုတ္) ကစားကြင္းေတြ ရွိေနတယ္။ ဥပမာ East Cost က Parkway ေဆာက္ထားတာကုိ ၾကည့္။ အဲဒီေဘးမွာ သစ္ပင္၊ ျမက္ပင္ေတြ စုိက္ဖုိ႔ ေနရာအလြတ္ေတြ ခ်န္ထားတယ္။ ဒီမူကုိ စကၤာ ပူက ဆက္ထိန္းထားရမယ္။ တုိ႔လည္းအေဆာက္အအုံ ျမင့္ျမင့္ေတြေတာ့ ေ ဆာက္ရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သိပ္ ကပ္ၿပီး ေဆာက္လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ကေလးေတြနဲ႔ သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြအတြက္ ကစားကြင္းေတြ၊ အပန္းေျဖစရာ ေနရာ လြတ္ေတြ ရွိေနမွ ရမယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ တုိးတက္ေခတ္မီတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ ပါေစ ဒါမ်ိဳးေတြ ရွိေနမွ ရမယ္။ လက္ရွိ အစုိးရ ရင္ဆုိင္ရမယ့္ ျပႆနာက ဒီျပႆနာပဲ။

၃။ သက္ဝင္လႈပ္ရွားမႈ

ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ခုဟာ သက္ဝင္လႈပ္ရွားေနရမယ္။ အဓိက ကူးသန္းသြားလာေရး ပဲ။ ကားလမ္းေတြ ပိတ္ၾကပ္ေနရင္ ဘာမွ လုပ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ သက္ေသ သာဓကအေနနဲ႔ ဘန္ေကာက္ကုိ ၾကည့္။ ကားလမ္း ပိတ္မိေနၿပီဆုိရင္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတယ္။ ဒီျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မယ့္ နည္းကေတာ့ ကားတင္သြင္းမႈ အေရအတြက္ ကန္႔သတ္ထားဖုိ႔ပဲ။ ဒါဆုိရင္ တစ္နာရီကုိ အနည္းဆုံး (၂၅) မုိင္ေတာ့ ေမာင္းလုိ႔ ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ လူထုသုံး ဘက္စ္ ကားေတြ၊ ရထားေတြရဲ႕ အဆင့္အတန္းကုိ ျမွင့္တင္ေပးရမယ္။

ဘက္စ္ကားေတြကုိ သုံးမလား၊ ေျမေအာက္ရထားေတြကုိ သုံးမလားနဲ႔ ပတ္ သက္လုိ႔ ငါတုိ႔ အႀကိတ္အနယ္ ေဆြးေႏြးခဲ့ရဖူးတယ္။ ငါကေတာ့ ေစ်းသက္ သာလုိ႔ ဘက္စ္ကားကုိ ပုိ သေဘာက်တယ္။ ေနာက္ဆုံး ငါတုိ႔ယုံၾကည္ သေဘာတူညီမႈ ရလုိက္တာကေတာ့ ေျမေအာက္ရထားက အကုန္အက် မ်ားေပမဲ့ လမ္းေပၚက ကား႐ႈတ္ေထြးမႈ ျပႆနာကို ေလ်ာ့ပါးသြားေစႏုိင္လုိ႔ ဒါကုိ အသုံးျပဳၾကဖုိ႔ပဲ။

၄။ သန္႔ရွင္းမႈ

မေလးရွားဘက္ ေရာက္ရင္ ၿခံဳပုတ္ေတြေပၚ စြဲဲေနတဲ့ ၾကက္ခုိးလုိ၊ စက္ဆီေခ်း လုိဟာေတြကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါတုိ႔ကားေတြ အားလုံးကုိ ဥေရာပ စံခ်ိန္ အတုိင္း မီေနေအာင္ထားဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကတာ။ မေလးရွားဘက္က အိတ္ေဇာေတြ သိပ္ထြက္ေနတဲ့ကားေတြဆုိ စကၤာပူထဲ အဝင္မခံဘူး။
ၿပီးေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိလည္း စာနာ နားလည္ရမယ္။ ဆူညံတာေတြ၊ အေမႊးတိုင္ ထြန္းတာေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ျပာမႈန္႔ေတြ သာမန္တလင္းေပၚ လြင့္ပ်ံ ႕ေနတာမ်ိဳးေတြကုိ ေရွာင္ၾကည္ရမယ္။ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြကုိ အၿမဲစာနာ တတ္ရမယ္။

ငါ အုိဆာကာကုိ သြားေတာ့ စက္႐ုံေတြဆီကလာတဲ့ စက္ဆီနံ႔ေတြ လႈိင္ေန တာပဲ။ ဒါနဲ႔ ငါလည္း မျဖစ္ဘူး။ စကၤာပူလုိ ကြ်န္းေပါက္စေပၚမွာ ဒါမ်ိဳးေတြ အျဖစ္ မခံႏုိင္ဘူးလုိ႔ ေတြးလုိက္မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စက္႐ုံေတြဆုိရင္ စက္ ႐ုံေတြရွိရမဲ့ ေနရာေတြမွာပဲ စည္းကမ္းတက် ရွိေနရမယ္။ ဒါမွ ေလထုသန္႔ရွင္း မႈ႕ ရွိေနမယ္။ ေလထုကအစ ညစ္ညမ္းေနရင္ ေနခ်င္စရာ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ ခု ျဖစ္မလာႏုိင္ဘူး။
( ဆက္ရန္ )


ဇင္ေဝေသာ္