**ေနရာအမွန္ ျပန္ေရာက္သည္႔ ဘာသာေရး**

ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရးကို ၾကည္႔မည္ဆိုလ်ွင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ဘုရားမပြင္႔မီႏွင္႔ ဘု႐ားရွင္လက္ထက္ကာလကိုပါ အနည္းငယ္ ေစာင္းငဲ ႔ၾကည္႔ႏိုင္သည္။ ဘုရားမပြင္႔မီကာလမွာ ႏိုင္ငံေရးသည္ ဘာသာေရးဩဇာ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာ က်ပ္က်ပ္တည္းတည္း ရွိခဲ႔သည္။ ခတၱိယတို႔က အာဏာ ရွိေသာ္လည္း ျဗဟၼဏတို႔ကို လြန္ဆန္ရန္ အလြန္ခက္ခဲသည္။
ဘု႐ားရွင္လက္ထက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဘုရင္မ်ားျဖစ္လာၾကသည္႔ ဗိမၺိသာရ မင္း တို႔လက္ထက္မွာ ျဗဟၼဏတို႔လႊမ္းမိုးမႈ အတန္ငယ္ရွိခဲ႔ေသာ္လည္း ရိုး စင္း သည္႔ ဗုဒၶဘာသာဓေလ႔ထုံးစံမ်ားကို ပို၍ လိုက္နာခဲ႔ၾကသည္။ မ်ားျပားလွသည္႔ ပိဋကတ္ေတာ္အားလုံးကို ႏိႈင္းစာၾကည္႔လ်ွင္ ရွင္ဘုရင္တို႔ကို တိုက္႐ိုုက္ေဟၾကားသည္႔ ႏိုင္ငံေရးတရားက အေတာ္ရွားပါးသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါ သည္။ သုတ္ထဲမွာ ရာေဇာဝါဒ သုတ္ကို တစ္လုံးတစ္ခဲလိုက္ေတြ႔ရေသာ္ လည္း ရာေဇာဝါဒ သုတ္ကိုယ္တိုင္ကပင္ ႏိုင္ငံေရးစစ္စစ္ဟု ေျပာရန္ ခက္ေန ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ အက်ဥ္းအားျဖင္႔ ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္ တင္ မရွိဟု ဆိုရေပမည္။

ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္တင္ရွိလာသည္႔ကာလက အေသာ ကေခတ္ဟု ဆိုရမည္။ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္သူမ်ား ေယာနိေသာ မနသိ ကာရျဖင္႔ ဖတ္ရွဳၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလိုသည္။ အေသာက အေၾကာင္းကၽြႏ္ုပ္ တို႔သိထားသမ်ွက အလြန္နည္းပါးလွသည္၊ တစ္ဖက္အျမင္မ်ွသာ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုခဲ႔ဖူးပါသည္။ မွန္သည္ဟုလည္း ယုံၾကည္ဆဲျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိ ထား၊ ဖတ္ထားရသမ်ွေတြကလည္း ရွာေဖြရင္း ေတြ႔ေတြ႔လာေသာအေထာက္ အထားမ်ား အရ မခိုင္မပိုင္ ျဖစ္ျဖစ္လာေလသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းက အေသာကမင္းႀကီးႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ပထမဆုံး သာသနာျပဳမင္း၊ မစ္ရွင္နရီ စနစ္ကို ပထမဆုံးက်င္႔သုံးေသာမင္းဟု ဂုဏ္ယူတတ္ၾကသည္။ မွန္ပါသည္၊ အျငင္းပြားဖြယ္မရွိပါ။
သို႔ေသာ္ ထို မစ္ရွင္နရီက ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ နီးပါးတြင္ ဥေရာပတိုက္က က်င္႔သုံးလာသည္႔ သာသနာျပဳခရီးစဥ္မ်ားႏွင္႔ တူညီေသာ အခ်က္မ်ားရွိပါ သည္။ ဘာသာေရးကို ေရွ႕ကလာေစၿပီး တျဖည္းျဖည္း ႏိုင္ငံေရး သေဘာ တ ရားမ်ား ပါလာသည္။ မယုံၾကည္လ်ွင္ အေသာက ေက်ာက္စာမ်ားကိုၾကည္႔ပါ၊ ဗုဒၶဘာသာ အေငြ႔အသက္မ်ားပါဝင္ေသာ္လည္း ဘုရားေဟာမ်ားကို ေရး ထိုးျခင္း ထက္ ဘုရားေဟာမ်ားႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္ေနသည္႔ သူပိုင္ ႏို္င္ငံေရး အ ယူအဆမ်ား ပိုမ်ားေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရပါမည္။ ဤသို႔ဆိုသျဖင္႔ အေသာက မင္းႀကီးကို ေဝဖန္ေနသည္ဟု အထင္လြဲစရာရွိ၏။
မဟုတ္ပါ။ လူ႕သမိုင္း ေခတ္ဦးမွာ ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးရွက္ တင္ ရွိေနသည္ ဆိုသည္႔ အခ်က္ကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔အျပင္ ေရွးေခတ္၊ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပသမိုင္းကိုလည္း ၾကည္႔ႏိုင္ပါ သည္။ အိႏၵိယႏွင္႔ ဆင္ဆင္တူသည္။ ခရစ္ယန္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ႏိုယ္ငံေရးမွာ အႀကီးအက်ယ္ လြမ္းမိုးမႈရွိခဲ႔သည္။ ကိုလိုနီေခတ္အထိ သူတို႔ဩဇာ ေျငာင္းခဲ႔သည္႔။ သို႔ေသာ္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအေပၚမွာ ဘာသာေရးဩဇာ သက္ေရာက္မႈ ေလ်ာ႔ပါးလာခဲ႔သည္။ ယေန႔ ဥေရာပႏွင္႔ အေမရိကကို ၾကည္႔လ်ွင္ ခရစ္ယန္ဩဇာ ရွိေနေသးသည္မွန္ေသာ္လည္း ပုံစံတစ္မ်ိဳးျဖင္႔သာ ရွိေနေတာ႔သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ပရိုတက္စတင္႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အစိုရ၏ ဥပေဒနဲ႔ပတ္ သက္ ၿပီး အိမ္ျဖဴေတာ္အေရာက္သြားၿပီး ဩဝါဒေပးလို႔မရ၊ ေပးလို႔ရသည္ဆိုေစ အိုဘားမားက လိုက္နာခ်င္မွ လိုက္နာမည္။ သီးသန္႔ ကြဲထြက္လာသည္။ လူ႕ ကိုယ္က်င္႔ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ကား ဘာသာေရးက ေျပာၿမဲ ေျပာေနမည္သာျဖစ္ သည္။
ဥေရာပမွာလည္း ယေန႔ ပုတ္ရဟန္းမင္းႀကီးသည္ အလယ္ေခတ္ ဥေရာပ ပုတ္ရဟန္းမင္းေလာက္ ႏိုင္ငံေရးထဲ ဝင္စြက္ခြင္႔ မရွိေတာ႔ပါ။ ေခတ္မီေသာ လူ႕အဖြဲ႔အစည္းမ်ားက အစိုးရမ်ား အရြယ္ေရာက္လာသည္။ ဘာသာေရး ႀကိဳးကိုင္မႈက လြတ္လာသည္။

အာရွမွာလည္း ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယားစေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ ဤ လကၡဏာမ်ား ေတြ႔ ရသည္။ ခရစ္ယန္ႏိုင္ငံ အမ်ားစုက ဘာသာေရးႏွင္႔ ႏိုင္ငံေရး ကြဲျပားလာေန သည္။
မကြဲေသးသည္က မြတ္စလင္ႏို္င္ငံအမ်ားစုႏွင္႔ ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕ သာျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္ယုံၾကည္မႈ လူ႕သမိုင္းအရ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ေတာ႔ ဒီလမ္းကို သြားေနသည္ဟု ယူဆရန္ရွိသည္။ ဤကိစၥက အခ်ိန္ယူရသည္ ထင္ပါသည္။ လူထုေရာ အစိုးရ ဤ၌ အႀကဳံးဝင္ၾက၏။

အျခားဘာသာမ်ားကိုေတာ႔ မဆိုလို၊ ဗုဒၶဘာသာအရကေတာ႔ ဘာသာေရးႏွ င္႔ ႏိုင္ငံေရး သီးသီးျခားျခာရွိေနျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ေနရာ အမွန္ ကို ျပန္ေရာက္တာျဖစ္ၿပီး ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က အတိုင္း ျပန္ျဖစ္သြား သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
ေရာဟိနီျမစ္ပဋိပကၡကို ႏိုင္ငံေရးဟု အခ်ိဳ႕ကဆိုခ်င္ၾကေသာ္လည္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ မသတ္ၾကဖို႔ေပးေသာ ဩဝါဒမ်ွ သာ ျဖစ္ေၾကာင္းသတိမူသင္႔၏။

ငရဲထင္သြားမွာ စိုးလို႔

အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာတဲ႔ ေမဂ်ာ ေအာ္ပေရးရွင္း (ခြဲစိပ္ကုသမႈ) ကို ခံယူရတယ္။ သူမ သတိျပန္လည္လာလို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ဂ႐ုစိုက္မိေတာ႔ ျပဴ တြင္းေပါက္ေတြမွာ လိုက္ကာ အထူႀကီးေတြနဲ႔ ဖုံးကာထား သလို သူမ မ်က္ေစ႔ေတြကိုလည္း အဝတ္နဲ႔စည္းထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။
ခြဲစိပ္မႈနဲ႔ မ်က္ေစ႔ အဝတ္စည္းတာကလည္း ဘာမွမဆိုင္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို စီ စဥ္ထားရတာလဲလို႔ အနီးမွာရွိတဲ႔ ဆရာဝန္ကို ေမးေတာ႔ ဆရာဝန္က

"ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလုံး ဆိုင္ေတြ၊ အိမ္ေတြ မီးရွိဳ႕ခံေနရေတာ႔ (မီးေလာင္ေနေတာ႔) တကယ္လို႔ သမီးမ်ား ေမ႔ေဆးအရွိန္ျပယ္၊ သတိျပန္လည္လာၿပီး ဒါေတြကို ႐ုတ္တရက္ျမင္လိုက္ရင္ ငါေတာ႔ ေသၿပီး ငရဲျပည္ ေရာက္ေနၿပီလို႔ ထင္သြားမွာစိုးလို႔ ဒီလို စီစဥ္ထားရတာ သမီးရယ္"
ေဒါက္တာက ရွင္းျပရင္း အားေပး သတဲ႔။

ေသြးေပါင္၊ သတိပ႒ာန္ ႏွင္႔ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္စဥ္

စေနေန႔က တရားထိုင္အၿပီး ေယာဂီအခ်ူိ႕ႏွင္႔ စကားေျပာျဖစ္ခဲ႔သည္၊ အင္ တာဗ်ဴးဟု ေခၚလ်ွင္လည္း ရေပမည္။
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ ေယာဂီႏွစ္ေယာက္က အိပ္ယာမဝင္မီ ႏွင္႔ အိပ္ယာ ထ ထခ်င္းအခ်ိန္မ်ားတြင္ တရား ရွဴမွတ္ရတာပိုေကာင္းသည္ဟု ေျပာၿပီး တက္ တက္ေနတတ္သည္႔ ေသြးေပါင္မ်ား က်သြားၿပီး ယခုဆိုလ်ွင္ ေသြးေ ပါင္ခ်ိန္လိုက္တိုင္း ပုံမွန္ ၇၅ ႏွင္႔ ၁၂၀ သာရွိေနေၾကာင္း ေျပာၾကသျဖင္႔ ဝမ္းသာရသည္။
ဒကာမ၏ အမ်ိဳးသားက ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္ဟန္မတူ၊ သို႔ေသာ္ တရားပုံမွန္ ထိုင္ၿပီးေနာက္ ေသြးေပါင္က ပါဖက္ျဖစ္သြားသည္႔ ကိစၥကိုမူ အထူးအ ဆန္း ျဖစ္ေနဟန္တူသည္။ တရားပုံမွန္မထိုင္ခင္ကဆိုလ်င္ ေသြးတက္တတ္ေသာျပႆနာက သူ႕ထက္ သူ႔ဇနီးက ပိုဆိုးသည္ဟု သူက ဆိုေသးသည္။ အခုေတာ႔ တစ္ေနလ်င္ နာရီ ဝက္ခန္႔ ပုံမွန္ထိုင္သည္ဟု ဆိုေလသည္။ နိဗၺာန္ကို ေဘးမွာ အသာထားၿပီး တရားရွဴမွတ္ျခင္းက ပစၥကၡက်န္းမာေရးကို တိုးတက္ေစသည္ဆိုလ်င္လည္း ဝမ္းသာစရာ မဟုတ္ပါလား။

တေလာကပင္ တရားရွဴမွတ္ျခင္းႏွင္႔ ဆက္စပ္သည္႔ သိပၸံေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရသည္။ သူတို႔က မဟာသတိပ႒ာန္သုတ္မွာ ဘုရားရွင္ မိန္႔ထား သည္႔ နိဗၺာနံ သစၦိကရိယာယ ကို စမ္းသပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ တရားရွဴမွတ္ျခင္း က လူ၏ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဘယ္လိုဆက္စပ္ေနသလဲ ဆိုသည္႔ အ ခ်က္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ထင္ထင္ရွားရွား ရလိုက္သည္႔ အေျဖက လစ္ ဘေရးရွင္းမဟုတ္ဘဲ ကြန္ပက္ရွင္း (Compassion) ေခၚ ကရုဏာျဖစ္ေနေ လသည္။
တရားပုံမွန္ထိုင္သူတို႔မွာ အတြင္း ဦးေႏွာက္ ဖြဲ႔စည္းမႈမွာေရာ အျပင္ပိုင္း အမူ အက်င္႔မွာပါ က႐ုဏာ သေဘာတရားမ်ား ပိုမိုအားေကာင္းလာသည္ဟု ဆို ထားသည္။

အေနာက္က သတိပ႒ာန္ကို ေလ႔လာရာမွာ တမလြန္ဆိုသည္ထက္ လက္ ရွိေနေရးထိုင္ေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး စသည္႔ အက်ိဳးတို႔ကို ပို၍ ေရွး ရွဳ ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ အက်ိဳးဆက္က ျမင္သာထင္သာရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ လူသိပိုမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။
ဖရီးသင္႔ကား တစ္ေယာက္က နိဗၺာန္ကို မယုံပါ။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိဘဝ အ က်ိဳး အတြက္ တရားေတာ႔ ထိုင္တတ္ၾကသည္။ ၂၀၀၃ ခုက မိမိထံ ပထမ ဆုံးေရာက္လာၿပီး တရားထိုင္သူ သုံးေယာက္တြင္ ႏွစ္ေယာက္က ဘာသာ မရွိသူမ်ာျဖစ္ၾကသည္။ ဤကိစၥ ရွိေစ။

အထက္က အေၾကာင္းကို ျပန္ဆက္ရလ်ွင္ ေယာဂီက ေသြးေပါင္ေတြ ပုံ မွန္ျဖစ္သြားၿပီဆိုခိုက္ ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအိမ္သို႔ ဆြမ္းစားသြားရာ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ ခ်က္/ ၫႊန္းဟင္းမ်ားကို (ဘုန္းႀကီးကို ဘုန္းေပး လိုေ သာေစတနာျဖင္႔ ငရုပ္သီး သိပ္မစပ္ပါ ဟု ေလ်ွာက္တတ္ၾက၏၊ အမွန္မူ စပ္၏ စသည္) ဘုန္းေပးၿပီး ေသြးတက္သလိုလို ခံစားရသည္႔ ကိုယ္႔အျဖစ္ကို စဥ္းစားမိရင္း ၿပဳံးမိေသး၏။
တကယ္ ခ်ိန္ၾကည္႔ေတာ႔ ေသြးေပါင္က ပုံမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ေတာ္ေသးသည္၊ သို႔ မဟုတ္လ်င္.............

ကိုဝင္းေဇာ္ဦး က်န္းမာပါေစ

မႏွစ္က ထင္တယ္၊ အသက္အရွည္ဆုံးအဖြား ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတယ္ဆို ၿပီး ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚမွာ ဖတ္ၾက၊ ရွယ္ၾက ေတာ္ေတာ္လုပ္လိုက္ၾကေသး တယ္ ။ ျပႆနာက ယုံၾကည္ေလာက္တဲ႔ မွတ္တန္းမွတ္ရာမွာ ျမန္မာက ႏိုင္ငံ အ လိုက္ကို အားနည္းတယ္။ တကယ္လို႔ အဲဒီ အဖြားက ၁၂၆ ႏွစ္ အမွန္ ဆို ရင္ေတာ႔ ေဘာလုံးပြဲကအစ အၿမဲတန္း အသက္လိမ္ညာလာတဲ႔ အက်င္႔ ဆိုးေၾကာင္႔ ကမၻာက အသိအမွတ္မျပဳတာလို႔ ဆိုရလိမ္႔မယ္ ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ႔ ျမင္ရတဲ႔ အရာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အခု ျမင္ရတဲ႔ ကိစၥေပၚလာတယ္။ ဘယ္သူမွ ျငင္းလို႔မရေတာ႔ဘူး။

Photo from The Straits Times

စကၤာပူကို လာၿပီး ခြဲစိပ္မႈခံယူရရွာတဲ႔ ကိုဝင္းေဇာ္ဦး အေၾကာင္းပါ။ သူ႕ ဟို မုန္း ဓာတ္ကလည္း ထူးထူးျခားျခား အရပ္ကို မနားတန္း ရွည္ေစတယ္ တဲ႔။ က်န္းမာေရးကို မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္လည္း ဒီ အတိုင္း ထားရရင္ မဆိုးဘူး ။ ေလွာင္ ေျပာင္လိုစိတ္ရွိသူေတြကေတာ႔ ရွည္လို႔ေျပာင္၊ ပုလို႔ေျပာင္ ေျ ပာင္ေလွာင္ေနၾကမွာပဲ။
သူ႔အရပ္က ၇ ေပ ခြဲေလာက္ေတာင္ ရွိေနၿပီ၊ အႀကိတ္ကို ခြဲမထုတ္ရင္ အရပ္ ရွည္လာဦးမွာျဖစ္ၿပီး အသက္က်ေတာ႔ တိုသြားမယ္တဲ႔။

ဒါက မေန႔က စထရိတ္တိုင္းမ္ ေပးထားတဲ႔ ရက္ေကာ႔ေတြပါ။
Tallest man ever Robert Wadlow 272cm
Tallest man alive Sultan Kosen 31, Turkey, 251cm
ကိုဝင္းေဇာ္ဦး ၊ ျမန္မာ၊ 36, 233cm
Yao Ming 33, China, 229cm

နာမည္နဲ႔မလိုက္တာက ကမၻာ႔အရပ္ အရွည္ဆုံး အေမရိကန္ပါပဲ။ Wad low ရယ္လို႔။
ကမၻာ႔အရပ္ အရွည္ဆုံးလူသား မပိုင္ရရင္ ေနပါေစ၊ ကိုဝင္းေဇာ္ဦးရဲ႕ ခြဲစိပ္ မႈ ေအာင္ျမင္ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။

news from  The Straits Times: Myanmar's 'tallest man' seeks medical aid in Singapore

မႀကဳံဖူးသျဖင္႔ ထူးသည္ ၂ (ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု)

ယေန႔ အသက္ ၁၀၃ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္ အိမ္ ကို ဒကာ၊ ဒကာမသုံးေယာက္ႏွင္႔အတူ ေရာက္ျဖစ္သည္။ ေဒၚ ကြမ္ ဟု သိရ သည္။ ေျပာသံသာ ၾကားဖူးေသာ္လည္း အသက္ ရာေက်ာ္ရွည္သူမ်ားႏွင္႔ လူ ခ်င္း မေတြ႔ဖူးပါ။ ကိုးဆယ္ေက်ာ္မ်ားႏွင္႔ကား မၾကာမၾကာ ေတြ႔ဖူးသည္။ အသက္ ၈၆ ႏွစ္ရွိ ဒကာမႀကီး နယ္လီ တန္ ဆိုလ်ွင္လည္း ေက်ာင္းကို သူမ ဘာသာ ဘတ္စ္ကားစီးၿပီး လာတတ္သည္။ အသက္ ၈၀ ႏွင္႔ ၉၀ ဆယ္ အ တြင္း တက္တက္ႂကြႂကြရွိသည္႔ ဒကာ၊ ဒကာမႀကီးမ်ား ေက်ာင္းဝန္းက်င္ မွာ ေတာ္ေတာ္ေတြ႔ရသည္။ စလုံးမ်ား သက္တန္းပိုရွည္လာသည္႔ သာဓက ဟု ဆိုရမည္။

ယေန႔ သြားသာ သၸားခဲ႔ရသည္ ၁၀၃ ႏွစ္ ရွိၿပီဆိုမွေတာ႔ ဘုန္းႀကီးမွန္းမသိ၊ ဘာမွန္းမသိသာျဖစ္လိမ္႔မည္ဟု ထင္မွတ္ထားသမ်ွ လုံးဝ လြဲမွားသြားသည္။
သူမအတြက္ ကႆပေဗာဇၩဂၤသုတ္ကို စုေပါင္း ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္ေပးၾက သည္။ ဤသို႔ ေခါင္းေဆာင္ ရဟန္းတစ္ပါး၊ ေနာက္လိုက္ ဒကာ၊ ဒကာမ ႏွ စ္ေယာက္ သုံးေယာက္ႏွင္႔အတူ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ားထံ သြားေရာက္ၿပီး ပရိတ္ရြတ္၊ ေမတၱာပို႔ေပးျခင္းကို ဤမွာ "ဓမၼဓူတ" ခရီး ဟုေခၚသည္။ လူနာ က ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္လ်င္ေတာ႔ ရဟန္း ပါစရာ မလိုအပ္ေပ ၊ ေဆးေၾကာ င္႔ ေဘးပင္ ျဖစ္တန္ရာ၏။
(ဤ၌ ကႆပေဗာဇၩဂၤသုတ္ ဟူသည္ ျမန္မာ ပရိတ္ႀကီး ၁၁ သုတ္ စာအုပ္ မွာ ပါသည္႔ ဆင္ဆာျဖတ္ခံထားရသည္႔ တိုတိတိ သုတ္ မဟုတ္၊ ဘုရား မုခ ပတ္ေတာ္အစစ္၊ ဆင္ဆာျဖတ္ မခံရသည္႔ ပထမ ဂိလာနသုတ္ဟုေခၚသည္႔ သုတ္ ျဖစ္သည္)

ဘုန္းႀကီးကို မေတြ႔ မျမင္ရတာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီဟု သူမက မ်က္ရည္ျဖင္႔ ဆိုေလသည္။ သားသမီးတို႔က ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ၾကေလေသာေၾကာင္႔လား စဥ္းစားစရာ ရွိသည္၊ သူတို႔ ကိစၥမို႔ မေမးျဖစ္။
မိမိႏွင္႔အတူ ပါလာသည္႔ ဒကာ၊ ဒကာမတို႔ မိခင္ႏွင္႔ အလြန္ရင္းႏွီးၿပီး သူတို႔ ကို လည္း ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနသည္။ အသံကလည္း အေတာ္ "မာ" ေလ သည္။
ထို အေၾကာင္း အျပန္ ကားေပၚမွာ ေျပာခိုက္ ဒကာက ကားေမာင္းရင္း ဒီလ က ၇ လ ေျမာက္ (သရဲႀကီးလကို ဆိုလိုသည္) လ ျဖစ္သျဖင္႔ အတြင္းမွာ "အပ" ဝင္ေနသျဖင္႔ ဤမ်ွ သန္မာဟန္တူေျကာင္း အဆိုျပဳသည္။
ထိုစဥ္ တနဂၤေႏြ ဓမၼေက်ာင္းဆရာမ၊ သူ႕ဇနီးက ဘယ္ကလာ အပ ဝင္ေနရ မွာလဲ၊ ဝင္ေနရင္ေတာင္ ဒီလို ဘုရား မုခပတ္ေတာ္မ်ား ရြတ္ဖတ္ရာမွာဘယ္ လို ပူးကပ္ေနႏိုင္မွာလဲ ဟု ယုတၱိရွိရွိ ဆိုေလသည္။

မည္သို႔ျဖစ္ေစ အသက္ကလည္း ရာေက်ာ္၊ သတိလည္း မလြတ္သည္ကေ တာ႔ အံ႔ဖြယ္တစ္ခု ျဖစ္သလို သူမထံ မၾကာမၾကာ သြားေရာက္ၿပီး ေဗာဇၩဂၤ သုတ္ ရြတ္ဖတ္ေပးဖို႔လည္း ဆုံးျဖတ္လိုက္မိသည္။

စာႂကြင္း။ ။ျမန္မာ ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕က သူတို႔ ေဗာဇၩဂၤသုတ္ က ျမန္ မာ ေဗာဇၩဂၤသုတ္နဲ႔လည္း မတူဘူး ဆိုတတ္ၾကေသး၏။
မတူဆို ျမန္မာတို႔က ဘုရားေဟာကို ျဖဳတ္၊ ျဖတ္၊ ကပ္ (Cut and paste) ကတ္ အင္ ေပ႔စ္ လုပ္ထားသည္ကိုးဟုသာ.......။
အေၾကာင္း ညီၫြတ္မွ ေရးၿပီးသား " ေပ်ာက္ဆုံးေနသည္႔ ဘုရားရွင္၏ ေဆး ဝါးမ်ား" ေဆာင္းပါး တင္ပါဦးမည္။