ဂန္းနန္း စတိုင္ ေကာင္ကေလးႏွင္႔ ေတာင္ေရာက္ ေျမာက္ေရာက္

အမွာ။ ။ Samuel P Huntington ရဲ႕ The Clash of Civilization ေၾကာင္႔ လီကြမ္းယုကလြဲၿပီး အခုတေလာ ပို႔စ္အသစ္ တက္ႏိုင္မယ္မဟုတ္လို႔ အေဟာင္းတခ်ိဳ႕ကိုပဲ မဖတ္ရေသးသူမ်ားအတြက္ ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

ဤေဆာင္းပါးက လာအို ခရီးစဥ္ႏွင္႔ ပတ္သက္သည္႔ အမွတ္တရ ေလးမ်ားကို ျပန္ေရးျခင္း ျဖစ္သည္။

၁ ။ စလုံးပိုင္ ေဟာ္တယ္မ်ား

လာအိုႏိုင္ငံ ဟု ဆိုေသာ္လည္း တည္းခိုခဲ႔ရေသာ  ေဟာ္တယ္မ်ားက စလုံးပိုင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။  စလုံး တို႔    စီးပြားေရး လက္တန္ ရွည္သည္။ လာအိုႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒ အရ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အေနႏွင္႔ ေဒသခံ ႐ွယ္ယာ မပါဘဲ စီးပြားေရး လုပ္ခြင္႔မ႐ွိ၍ ဖက္စပ္ျဖစ္ေန ရေသာ္လည္း ခန္႔ခြဲမႈက  စလုံး တို႔  လက္ေအာက္မွာ လုံးလုံးလ်ားလ်ား ရွိေနသည္။ ထူးျခားသည္႔ အခ်က္  က စလုံးပိုင္ျဖစ္သည္႔အ တြက္ အျခား  ေဟာ္တယ္ေတြထက္ ပိုသန္႔ျပီး ဆက္ဆံေရး ပိုေကာင္းမြန္သည္။ စလုံး တို႔ စီးပြားေရး  လုပ္တတ္ၾကသည္။ ပိုင္ရွင္က စလုံး၊ အလုပ္သမားက လာအို။ သို႔ေသာ္ အလုပ္အကိုင္ ရွိေနသည္၊ေဟာ္တယ္က လူထုကို အလုပ္ေပးထားႏိုင္သည္ကပင္ မဆိုးဟု ဆိုရမည္။ ထို လာအိုေလးပင္ ၁၉၉၇ ခုေနာက္ မီးပ်က္သည္ သိပ္ မရွိေတာ႔ ဟု သိခဲ႔ရသည္။

၂ ။ ဘ၊က ေက်ာင္းထြက္ ခရီးလမ္းၫႊန္မ်ား

ဘယ္မွာ အဂၤလိပ္စာ သင္ခဲ႔သလဲဟု ေမးတိုင္း ဘုန္းႀကီးက သင္ေပးသည္  ဟု ခရီးလမ္းၫႊန္ ေလးေယာက္စလုံး တညီ တၫြတ္ တည္း ေျဖၾကသည္။ မဖြံ႔ျဖိဳးေသးေသာ ဗုဒၶဘာသာ  ႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္ႏွင္႔  အညီ ပညာေရး      က႑ကလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား
အေပၚ ေတာ္ေတာ္ အမွီျပဳေနရေၾကာင္း သိသာလွသည္။ တစ္ခု ေကာင္းသည္က လူငယ္တိုင္း ကိုရင္ လူထြက္ေလးမ်ား ျဖစ္သျဖင္႔ ဘုန္းႀကီး အထာေတာ႔  ေတာ္ေတာ္နပ္ၾကသည္။ သူတိူ႔ အဂၤလိပ္ကေတာ႔ နားလည္၍ ရရုံေလာက္သာ ႐ွိသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ ျပန္စဥ္က အဖြဲ႔ႏွင္႔အတူ ပါလာသည္႔  ျမန္မာခရီးလမ္းၫႊန္လည္း လာအိုတို႔ ထက္ မသာ ဟုထင္သည္။ လာ အိုႏွင္႔ ႏႈိင္းရသည္က သိပ္ေတာ႔ မမိုက္။  ျမန္မာတုိ႔ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုေသးသည္။
" သူေျပာတာ နားလည္တယ္၊ ျပန္မေျပာတတ္လို႔ " ႏွင္႔ မရေတာ႔။

၃ ။ အတုံ႕ အလွည္႔

ခရီးစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ၿပံဳးစရာ အေကာင္းဆုံးဟု ဆိုရမည္ ထင္သည္။ နံနက္ ေစာေစာထ၊ ဆြမ္းေလာင္း၊ သကၤန္းမ်ား လွဴဒါန္းၾကရာ စလုံးဒကာမတစ္ေယာက္ ဆြမ္းအိုးက ဆြမ္းေလာင္းရင္း ကုန္သြားသည္။ ထိုအခါ ဆြမ္းခံရဟန္းက ထိုဒကာမကို အားနာသြား သည္ ထင္၏။ သူ႕ သပိတ္ထဲ ရိွရိွသမ်ွ ဆြမ္းတိ႔ုကို ထိုဒကာမ ဆြမ္းခြက္ထဲ ထည္႔ေပးထာခဲ႔ျပီး ႂကြသြားေလေတာ႔သည္။ ထို အျဖစ္ အပ်က္ က စလုံး တိ႔ုၾကား ေျပာမဆုံးပင္ ႐ိွခဲ႔သည္။ ရဟန္းေလာင္းသည္႔ ဆြမ္းကိုပင္ ခံယူထိုက္သည္႔ ဒကာမ ဟုတည္း။

၄ ။ ဂန္းနန္း စတိုင္ ေကာင္ကေလး

စိတ္ဝင္စားစရာ အေကာင္းဆုံးက ဤ  ေကာင္ကေလးျဖစ္သည္။ တစ္ဖြဲ႔လုံး  အတြက္ ဘစ္စနစ္  ကလပ္ ေလယာဥ္       လက္မွတ္
တစ္ေဆာင္ကို ေဟာ္တယ္    ပိုင္ရွင္က လက္ေဆာင္ေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မစီးစဖူး ဘစ္စနစ္ကလပ္မွာထိုင္ေနစဥ္ ေကာင္ကေလး တစ္ေ ယာက္ ေရာက္  လာျပီး မိမိေဘး ဝင္ထိုင္သည္။ ၾကည႔္ေတာ႔ မိဘႏွင္႔ တူသူေတြလည္း မပါ။ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ပုံ    ရေသာ လူ လည္းမပါ၊ တစ္ေယာက္တည္းမွ တကယ္႔ကို တစ္ေယာက္တည္း။  ေလယာဥ္ထြက္သည္အထိ မလာေတာ႔မွ သူ႕ကို စကားစေျပာ မိ သည္။
" တစ္ေယာက္တည္း လား"
" ဟုတ္တယ္၊ တစ္ေယာက္တည္း "
" အသက္ ဘယ္ေလာက္ ရိွျပီလဲ "
" ၁၂ ႏွစ္ "
" ဘာလူမ်ိဳးလဲ "
" ကိုရီးယား၊ ဆိုးလ္ က "
" မိဘေတြက စကၤာပူမွာ ေနတာလား "
" ဟုတ္တယ္၊ က်ေနာ္လည္း  စကၤာပူမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတယ္ "
" လာအိုကို ဘာလာလုပ္တာလဲ "
" ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေဟာလီးေဒး လာတာ "

ေျပာရန္ပင္ မရွိေတာ႔။ ေတဂ်ဳန္း ဆိုသည္႔ ၁၂ ႏွစ္သား လူငယ္ေလးသည္ စကၤာပူမွ လာအိုကို တစ္ေယာက္တည္း ေက်ာင္းပိတ္ ရက္     ေဟာလီးေဒး ထြက္သည္ တဲ႔။
မိဘတိ႔ု၏ စိတ္ခ် ယုံၾကည္ရဲမႈ၊
ကေလး၏ သတၱိ။
ငယ္စဥ္က ၂ မိုင္ေဝးေသာ အလယ္တန္းေက်ာင္းကို သြားတက္ဖုိ႔ စိတ္မခ်သျဖင္႔ ေက်ာင္းအထြက္ခိုင္းသည္႔ မိခင္ ႀကီးကိုသာေတြး ရင္း  ျမင္လိုက္မိေတာ႔သည္။
ကိုရီးယားတို႔က အေနာက္ကို လုံးဝ မီွသြားၾကျပီထင္သည္။ ခဏၾကာေသာ္ ေတဂ်ဳန္းကသူ႕အိပ္ထဲ မွ လက္ပ္ေတာ႔ကို ထုတ္ျပီး ဂိမ္း ကစား ၍ သာ ေနေလေတာ႔သည္။ လိုက္ၾကေပဦး ေ႐ႊျမန္မာ တို႔။

မိမိ စိတ္ထဲမွာေတာ႔  ေတဂ်ဳန္း ေလးသည္ တကယ္႔ကို ဂန္းနန္း စတိုင္  ေတဂ်ဳန္း ျဖစ္ေနေတာ႔သည္။  ။ 
ဘန္ကီမြန္း၏ မ်က္ႏွာ ျမင္ရတိုင္း မျမင္ဖူးလိုက္ရေသာ ဦးသန္႔ကို မဆီမဆိုင္ သတိရမိ၏။ ။
(Posted on 17/11/2012)

သီဟနာဒ 

အေမေန႔အလြန္ တစ္ဘူတာ


၁၉၉၆ ေလာက္က ဟသၤာတထြန္းရင္ရဲ႕
"အေမနဲ႔ရြာကိုလြမ္းတယ္" သီခ်င္းကို က်ေနာ္က နားေထာင္ေနခိုက္ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာက
"ဒါေတြ နားေထာင္မေနပါနဲ႔ကြာ၊ ေခတ္ေအာက္ေနပါၿပီ။ ဒါကို နားေထာင္" ဆိုၿပီး ထူးအိမ္သင္ရဲ႕
"အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္" ကို ေပးပါတယ္။
"ထူးအိမ္သင္ကို နားေထာင္ၿပီးပါၿပီကြာ" လို႔ ဖြင္႔မေျပာခဲ႔ေပမဲ႔ ေခတ္တစ္ခုကို ပ်က္ရယ္ျပဳတဲ႔အထဲမွာ က်ေနာ္ မပါဘူးဆိုတာ ေလးျဖဴရဲ႕ "ေနာက္ဆုံးရထား" သံ က်ေနာ္႔ဆီက ၾကား႐ၿပီးတဲ႔ေနာက္ သူလည္း သိခဲ႔ပါတယ္။

အေမ႔ကိုလြမ္းရာမွာ ဂႏၴဝင္ေတြ၊ ေမာ္ဒန္ေတြ ရွိသလား
က်ေနာ္မသိခဲ႔ပါဘူး။
ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴ ႏွလုံးသားတစ္စ္စုံကို လြမ္းဖို႔
ကာရန္ေတြ၊ ကာရန္ မဲ႔ေတြ၊
ရစ္သန္ေတြ၊ စီးေမ်ာမႈေတြ
ဒါေတြလိုသလား က်ေနာ္ မသိခဲ႔ရိုးအမွန္ပါ။

ေခတ္တိုင္းမွာ မိခင္ ေမတၱာေတြက ေပြလီမႈမရွိခဲ႔သလို က်ေနာ္တို႔ ရင္ခြင္ထဲက မိခင္အေၾကာင္း ကႀကီးခေခြးေတြကလည္း အေနအထား မလြဲခဲ႔ၾကပါဘူး။
အေမေန႔လြန္ အေမ႔အေၾကာင္းကို ဘာမွမဟုတ္ေပမဲ႔ အေမနားေထာင္မယ္
ဆိုတာေသခ်ာလို႔ အေမ႔အေၾကာင္းကုိဆိုရင္ အခ်ိန္မေ႐ြး ေျပာေနလို႔ ရတာပဲလို႔ပဲ ယုံၾကည္မိတယ္။
အဲ...ယုံၾကည္မႈက ယုတၲိေဗဒကို လက္မခံဘူး။ ဒါကိုလည္း သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာက လက္ခံပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး အဲဒီအခ်ိန္မွာ သေဘာတူခဲ႔ၾကတာက "အေမဟာ ထာဝရ" တဲ႔။
ဒီ ယုံၾကည္မႈကလည္း ထာဝရ ပါ ကဗ်ာဆရာရယ္။ ။

ေၾကာ္ျငာ ပို႔စ္


ေက်ာင္းေကာ္မတီကေတာ႔ ဘာမွ ေၾကာ္ျငာအသိေပးစရာ မရိွေသာေန႔မွာပင္ "ယေန႔ ေၾကာ္ျငာအသိေပးစရာ ဘာမွ မရွိေၾကာင္း" ဟု ေၾကျငာၾက၏။
ထို႔အတူ ယေန႔ညေန ဘာပို႔စ္မွ မတင္ေစဦး ယေန႔ညေန ဘာပို႔စ္မွ မတင္ပါ ဟု ပို႔စ္လိုက္မွ တာဝန္ေက်မည္ထင္သည္။

အေမရိက အေမး - အေျဖ (၂) (လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမာၻ႔ အျမင္)


ေမး။ ။ႏိုင္ငံျခားေရး ေပၚလစီေၾကာင့္ ဘု(ရွ္) ရဲ႕ အီရတ္ စစ္ပြဲထဲမွာ စကၤာ ပူလည္း အတူ ပူးေပါင္းပါ၀င္ လုိက္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ဘု(ရွ္)ရဲ႕ မဟာမိတ္ ဆုိ တာလည္း အလိုလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီ အေနအထား မ်ိဳး အတြက္ ေနာင္တ မရမိဘူးလား။
ေျဖ။ ။ လံုၿခံဳေရးကိစၥေတြမွာ ငါတုိ႔က အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ပါတနာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ႏိုင္ငံကိုမွ မေရာင္းတဲ့ လက္နက္ ေတြ ငါတုိ႔ ေရာင္းတာ။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ကို ေထာက္ခံအားေပးဖုိ႔ တို႔မွာ ၀တၱရားလည္း ရွိတယ္။

ေမး။ ။ႏ်ဴးကလီးယား ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အီရန္က တကယ္လုိ႔သာ ႏိုင္ ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္း ေတြနဲ႔ အတူတကြ လက္တြဲၿပီး အလုပ္ မလုပ္ဘူးဆို ရင္ အေမရိကန္က အီရန္ကိုလည္း စစ္ေရးနဲ႔ ၀င္ေရာက္ လာႏုိင္တယ္ လုိ႔ ေျပာေနၾကပါတယ္။ ဒါကေရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။
ေျဖ။ ။အီရန္သာ အႏုျမဴဗံုး ရသြားရင္ေတာ့ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းမွာ အႀကီး အက်ယ္ ျပႆနာတက္ၿပီ။ ေဆာ္ဒီ ကလည္း ပါကစၥတန္ေတြဆီက ဗံုး၀ယ္ မယ္။ အီဂ်စ္ကလည္း တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ရေအာင္လုပ္မွာပဲ။ အဲဒီ ဗံုးေတြနဲ႔ အျပန္အလွန္ ေသေၾကပ်က္စီး ကုန္ၾကမယ္ဆုိတာလည္း ေျမႀကီးလက္ခတ္ မလြဲပဲ၊ ဒီ အႏုျမဴဗံုး ေတြက အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ စဥ္းစားတတ္တဲ့ လူေတြရဲ႕လက္ထဲမွာ ရွိေနမွ အလုပ္ျဖစ္တာ။ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းက လူေတြ ဟာ အဲသေလာက္ စဥ္းစားတတ္တယ္လုိ႔ ငါေတာ့ မထင္ဘူး။ တစ္ခုခုက စၿပီး မွားၿပီဆုိရင္ တစ္တုိက္လံုး အႏုျမဴနဲ႔ ပ်က္စီးသြားႏုိင္္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အေမရိကန္က အီရန္ကို ၀င္တုိက္မယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ပါဘူး။ အီရန္ရဲ႕ အႏုျမဴကိစၥကို ပုိၿပီး စိုးရိမ္တႀကီး ျဖစ္ေနတာက အစၥေရး ေတြပဲ။ အီရန္က အစၥေရးကို ပညာေပးမယ္လုိ႔ မၾကာမၾကာ ေျပာေနေတာ့ ပထမဆံုး ၿခိမ္းေျခာက္ ခံရမွာကလည္း အစၥေရးပါပဲ။ အေမရိကန္ေတြက အီရန္ကို တကယ္ တုိက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာင္ အစၥေရးကို လက္နက္ထုတ္ေပးၿပီး အတိုက္ခိုင္းမွာပါ။

ေမး။ ။မစၥတာလီက ရီပတ္ဘလင္ကန္ သမၼတေတြကို ပိုၿပီး အထင္တ ႀကီး ျဖစ္ေနတာက တုိက္ဆုိင္မႈ တစ္ခုလား။
ေျဖ။ ။သူတုိ႔က ႏုိင္ငံျခားေရးေပၚလစီကို ပိုၿပီး အာ႐ံုစိုက္ၾကလို႔ ထင္ပါရဲ႕၊ သူတုိ႔က ရီပတ္ဘလင္ကန္ေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔မွာ ရွိထားတဲ့ ပါ၀ါနဲ႔အညီ ႏုိင္ငံျခားေရးကိစၥေတြကို ပါ၀င္ရာမွာ ပိုၿပီး အားတက္သေရာ ရွိ ၾကလုိ႔ပါ။

ေမး။ ။ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္လာသူေတြကို စည္း႐ံုးဆြဲေဆာင္ႏုိင္မႈဟာ အားၿပိဳင္မႈ အားေကာင္းတဲ့ အေမရိကန္ စီးပြားေရးအတြက္ အဓိက အေၾကာင္း တစ္ရပ္လုိ႔ မစၥတာလီ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္ လာသူေတြကပဲ တခ်ိဳ႕ ျပႆနာေတြကို သြင္းယူ လာၾကျပန္တယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ လက္တင္ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ လူဦးေရ အေရအတြက္က အမ်ားႀကီး တုိး လာေနတယ္။ သူတုိ႔ေၾကာင့္ ရွိရင္းစြဲ အေမရိကန္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အစဥ္ အလာတခ်ိဳ႕ ေျပာင္းလဲလာေနရတယ္။
ေျဖ။ ။ဟုတ္တယ္။ ဒီမွာ အဓိက ေမးစရာရွိတယ္- အေမရိကန္ေတြက သူတုိ႔ကိုုိ အန္ဂလို ဆကၠစြန္ ယဥ္ေက်းမႈထဲ ေရာက္ေအာင္ လုပ္မလား။ သူတုိ႔ကပဲ အေမရိကန္ေတြကို လက္တင္ အေမရိကန္ ယဥ္ေက်းမႈ ထဲ ေ ရာက္ေအာင္ လုပ္မလားဆုိတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အုပ္စုေလးနဲ႔သူ ကြဲၿပီး ေန ၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အေမရိကန္အတြက္ တကယ့္ကုိ စိန္ေခၚမႈပဲ။

ေမး။ ။အခု တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရး အင္အားက သိပ္ေကာင္း လာေနေတာ့ အာဆီယံ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ စီးပြား ေရးကလည္း တ႐ုတ္ျပည္ထဲ အမ်ားႀကီး စီး၀င္ေနတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တ႐ုတ္ျပည္နဲ႔ ဆက္ဆံေရး ျပတ္ေ တာက္သြားမယ္ဆုိရင္ စီးပြားေရးအရ ေတာ္ေတာ္ အထိနာသြားမယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူတုိ႔ (တ႐ုတ္တို႔) ေတာင္းဆုိ သမွ်ကို လုိက္ေလ်ာေနရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳးထိ ေရာက္သြားႏုိင္မလား။ ဒါမ်ိဳးက မျဖစ္ႏုိင္ဘူး လို႔လည္း အတတ္ေျပာလုိ႔ မရဘူး။ ထုိင္၀မ္ဆုိရင္ စီးပြားေရး အရ တ႐ုတ္ျပည္ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ား မွီခိုေနရေတာ့ လြတ္လပ္ေရး မေၾကျငာရဲဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ေျဖ။ ။အေနအထားခ်င္းက သိပ္မတူဘူး။ ထုိင္၀မ္မွာက ခံစားမႈနဲ႔ လူမ်ိဳးေ ရးကိစၥ။ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္ကကို တ႐ုတ္ျပည္ထဲမွာ ပါ၀င္ေနတယ္။
ထုိင္၀မ္ဆုိ တာက ပထမ ဒတ္(ခ်္) လက္ထဲေရာက္၊ ဒုတိယ ေပၚတူဂီ၊ တတိ ယ ဂ်ပန္ေတြ လက္ထဲေရာက္သြားတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ ျပည္နယ္တစ္ခုပဲ။ ဒါကို လူမ်ိဳးေရး သိကၡာက်မႈလုိ႔ တ႐ုတ္ေတြက အၿမဲတမ္း ႐ႈျမင္ေနၾကတယ္။ ျပန္ လည္း လုိခ်င္ၾကတယ္။
ဒါေပမဲ့ စကၤာပူ တ႐ုတ္ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ ေရာက္ဖုိ႔ ဆုိတာကေတာ့ ဘယ္လုိ သမိုင္း အေထာက္အထားမွ မရွိပါဘူး။

ေမ။ ။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးထဲ အလံုးအရင္းနဲ႔ ၀င္ေရာက္ သြားတာကေတာ့ အႏၱရာယ္ ႀကီးေနဆဲပဲ။

ေျဖ။ ။ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ေ႐ြးခ်ယ္မႈနဲ႔ကိုယ္ေလ။ ငါေျပာခဲ့သလုိပါပဲ။ စကၤာ ပူဟာ တ႐ုတ္စီးပြားေရး အေပၚမွာ အသက္ရွင္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လို႔ တ႐ုတ္စကား တစ္မ်ိဳးထဲကိုသာ ငါတုိ႔ ေျပာခဲ့ရင္ လက္ရွိ စကၤာ ပူေနရာကို လံုး၀ ေရာက္မလာႏုိင္ဘူး။ တ႐ုတ္စီးပြားေရးက ဒီထက္ ဆယ္ဆ အားေကာင္း လာပါၿပီ တဲ့၊ ဘာေတြ ျခားနားေနလုိ႔လဲ။ ငါတုိ႔ ဆယ္ဆတုိုးၿပီး ခ်မ္းသာလာမလား။ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါတုိ႔ ၾကြယ္၀မႈက ကမာၻနဲ႔ ဆက္သြယ္ ထားႏုိင္လုိ႔ ရလာတဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ပါ။

ေမး။ ။ဒါက အတိတ္တုန္းကေလ။
ေျဖ။ ။အနာဂတ္လည္း အတူတူပဲ။ စကၤာပူက ဟိုင္နန္ကၽြန္း မဟုတ္ ဘူး ။ ေဟာင္ေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔မွာ တျခား ေ႐ြးစရာကို မရွိၾကဘူး ။ ေနာက္ၿပီး လူမ်ိဳးႏြယ္ခ်င္း တူေနတာကလည္း ေ႐ြးစရာ မရွိျခင္း ရဲ႕ ေနာက္ ထပ္ အေၾကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ႏုိ္င္ျပန္တယ္။ စကၤာပူက ကၽြန္းစုေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အလယ္က အဓိက က်တဲ့ ကၽြန္းတစ္ကၽြန္း ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီကၽြန္းေတြမွာ သဘာ၀ အရင္းအျမစ္ ရွိေနေတာ့ ကမာၻကလည္း လာေနၾကမွာပဲ။

ေမး။ ။အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ေလာ့ဂ်စ္စတစ္ စင္တာ စကၤာပူမွာ ရွိေနတာကို သူတုိ႔က တားျမစ္လာရင္ ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။
ေျဖ။ ။မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သူတို႔က ဘာေၾကာင့္ ငါတုိ႔ကို ဒီလိုလာေျပာလို႔ ရမွာ လဲ။ ဒါက လူမုိက္စကားပဲ။ သူတုိ႔က အေမရိကန္ ေလာ့ဂ်စ္စတစ္ကို တားျမစ္ ခ်င္တယ္ ေျပာလာရင္ ငါတုိ႔ ျပန္ေျပာမွာက
“ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း ဒီကိုလာ၊ ေလာ့ဂ်စ္စတစ္ စင္တာ ေထာင္ၿပီး ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပစၥည္းေတြ လာထားလွည့္ၾကေလ”
လိုုိ႔ေပါ့။

ေမး။ ။ဒါဆို စကၤာပူက တ႐ုတ္နဲ႔ အေမရိကန္ ေလာ့ဂ်စ္စတစ္ ႏွစ္ခုလံုးကို လက္ခံထားမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာ ေပါ့။
ေျဖ။ ။ ေအးေပါ့။

(အေမရိက) အားလံုးၿပီးပါၿပီ။

ပဥၥသီခနဲ႔ အင္တာဗ်ဴး (က်မ္းရင္းကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ျခင္း)


လူ႕ျပည္မွာရွိေနတဲ့ သံသယနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းပြားစရာရွိေနလုိ႕ ကာယ ကံရွင္ျဖစ္တဲ့ ပဥၥသီခနဲ႔ ေတြ႕ေမးမွပဲ ကိစၥျပတ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး အင္တာဗ်ဴး ခြင့္ ရက္ခ်ိန္းယူခဲ့ပါတယ္။ သူကလည္းတာ၀တႎသာမွာ ေဟာ့(တ္)ေနတဲ့ ေစာင္းသမားဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ရွည္ရွည္ ေစာင့္ခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုပါေတာ့ ။ ဒါက က်ေနာ္သူ႕ကို ဗ်ဴးခဲ့တာေတြပါ။

ဇင္ေဝေသာ္ ။ ။ ေစာင္းဆရာႀကီး - အားလံုး အိုေကပဲ မဟုတ္လား ။
ပဥၥသီခ ။ ။ ပြဲဆက္မ်ားတာကလြဲလို႕ အိုေကပါတယ္ဗ်ာ ။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက -

ဇင္ ။ ။ က်ေနာ္က ဇင္ေဝေသာ္ပါ။ ဆရာႀကီးရဲ႕ နာမည္ကေတာ့ လူ႕ျပည္မွာေတာင္ ဟိုးေလးတေၾကာ္ပဲဗ်ဳိ႕။
ပဥၥ ။ ။ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ေက်းဇူး ၊ ဘသိၾကားမင္းရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ပါဗ်ာ ။

ဇင္ ။ ။ ဒါနဲ႕ ခင္ဗ်ားခ်စ္သူ သူရိယ၀စၥသာေရာ က်န္းမာရဲ႕မဟုတ္လား။
ပဥၥ ။ ။ က်န္းမာပါ့ဗ်ာ၊ အၿမဲ လွလို႔ပလို႔ပါ။ ေက်းဇူးပါပဲ။ ဒါနဲ႕ ခင္ဗ်ားေမး ခ်င္တယ္ဆိုတာက … ။ စိတ္မရွိပါနဲ႔ဗ်ာ ။ ပြဲဆက္မ်ားေနလို႕ ျမန္ျမန္ေလး။

ဇင္ ။ ။ သိဒၶတၳမင္းသား ဘုရားျဖစ္ခါနီးမွာ ခင္ဗ်ား ေစာင္းႀကိဳးညွိျပခဲ့တယ္ ဆိုတာ မွန္ပါသလား။
ပဥၥ ။ ။ မွန္ပါတယ္။ ဒါမ်ား အဆန္းလုပ္လို႕ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႕လူ႕ျပည္က ဂစ္တာသမားေတြလည္း ဂစ္တာမတီးခင္ ႀကိဳးညွိရတာပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ က်ဳပ္လည္း ေစာင္းမတီးခင္ ေစာင္းႀကိဳးေတာ့ ညွိရတာေပါ့ဗ်ာ။

ဇင္ ။ ။ ခင္ဗ်ားက သိဒၶတၳမင္းသားကို ေစာင္းႀကိဳးညွိျပရင္း လမ္းျပေပး ခဲ့ တယ္ဆိုတာ မွန္ပါသလား။
ပဥၥ ။ ။ ဒါကေတာ႔မဟုတ္ဘူး၊ မဆီမဆိုင္ဗ်ာ။ က်ဳပ္ဘာသာႀကိဳးညွိတာပါ။ ၿပီးေတာ့ တီးတာပါ။ က်ဳပ္လိုေစာင္းသမားနတ္က သိဒၶတၳမင္းသားကို ဘယ္ လိုလုပ္ ပညာေပးႏိုင္ လမ္းျပေပးႏိုင္မွာလဲဗ်ာ။ စဥ္းစဥ္းစားစားလည္း လုပ္ၾက ပါဦး။

ဇင္ ။ ။ ဒါဆို “ေလ်ာ့လြန္းေတာ့ပတ္၊ တင္းလြန္းေတာ့ျပတ္ “ ဆိုတဲ့ လက္ ဆင္ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။
ပဥၥ ။ ။ အပ္ဗဆိုလုတလီ ႏိုး (Absolutely No) ပါဗ်ာ။

ဇင္ ။ ။ သိဒၶတၳမင္းသားကေတာ့ ခင္ဗ်ား ေစာင္းႀကိဳးညွိတာကိုၾကားၿပီး မေလ်ာ့မတင္းက်င့္လို႕ ဘုရားအျဖစ္ကိုေရာက္သြားခဲ့တယ္ေနာ္။
ပဥၥ ။ ။ သိဒၶတၳမင္းသားက အားလံုးျပည့္စံုေနၿပီ။ ဘုရားျဖစ္ဖို႕ပဲ က်န္ေတာ့ တာဗ်။ က်ဳပ္ကေတာ့ ညွိျပတာ မဟုတ္ဘူး ။ ဘုရားအေလာင္းၾကား တာကေ တာ့ ဟုတ္တယ္။ က်ဳပ္ေစာင္းသံမၾကားလည္း အျခား တစ္ခုခုကိုၾကားၿပီး ဘုရားျဖစ္မွာပဲ။ ပညာရွင္ေတြဆိုတာ ေရစီးတာ ေလတိုက္တာကို
ၾကား၊ ျမင္ၿပီးလည္း အသိေတြရတတ္တယ္ေလဗ်ာ။

ဇင္ ။ ။ ဒါေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္ဗ်ာ။


ပဥၥ ။ ။ ဒါဆို ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ေမးမယ္။ နယူတန္ဆိုတဲ႔လူႀကီး ပန္းသီးေႂကြ တာကိုၾကည္႕ၿပီး ကမာၻေျမရဲ႕ဆြဲငင္အားကို သိသြားခဲ႔တယ္မဟုတ္လား။
ဇင္ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။
ပဥၥ ။ ။ ဒါဆို ပန္းသီးက နယူတန္ကိုပညာေပးဖို႔ သစ္ပင္ေပၚကေန ေႂကြက် လာတာလား။
ဇင္ ။ ။ ဒီလိုေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႕။
ပဥၥ ။ ။ ဒါဆိုရွင္းေရာေပါ့။ ပန္းသီးက နယူတန္ကို ပညာေပးတာမဟုတ္ဘူး။ နယူတန္ကိုယ္တိုင္က ဒါကို သိလိုက္တာ။ ပန္းသီးမဟုတ္ပဲ ထန္းသီးျဖစ္ေန လည္း နယူတန္ကေတာ႔ကမာၻေျမရဲ႕ဆြဲငင္အားကို သိမွာပဲ။ ထန္းသီးဆိုရင္ ေခါင္းေတာ႔ နည္းည္းဖုသြားမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ဟဲ ဟဲ။
က်ဳပ္ျဖင္႔အ့ံဩလို႔မဆံုးဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္ပာဘာသာ ေစာင္းႀကိဳးညွိတာကို။ ငရဲေတြႀကီးကုန္ေတာ႔မွာပဲ…။

ဇင္ ။ ။ ေက်းဇူးပါပဲဗ်ာ။ ရွင္းသြားပါၿပီ ၊ ခြင့္ျပဳပါဦး။
ပဥၥ ။ ။ ေကာင္းပါၿပီဗ်ာ။ ေနာက္မရွင္းတာရွိလည္း လာခဲ့ဦးေပါ့။
****************************************************
ကဲ- ဒါပါပဲဗ်ာ။

ပဥၥသီခကေတာ့ ဒီလိုေျဖခဲ့ပါတယ္။ အသံသြင္းခဲ့ေပမယ့္ နတ္အသံက ရက္ေကာ္ဒါထဲမ၀င္၊
ဓါတ္ပံုရုိက္ခဲ့ေပမယ့္ ဓါတ္ပံုကလည္း ကင္မရာထဲမ၀င္မို႕ သက္ေသေတာ့ မရွိဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ယံုခ်င္မွသာ ယံုပါ။
(posted on March 16, 2012 at 9:00am)