ေကာင္းသူက ေကာင္းတာပါပဲ


သူဟာ မေလးမြတ္စလင္တစ္ေယာက္ပါ။
ကိုရီးယားေလဆိပ္မွာ ဓာတ္ပုံရိုက္မယ္ဆိုေတာ႔ ဘက္ထရီက မရွိေတာ႔ဘူး။ ဒါနဲ႔ အိပ္ကပ္ထဲျပန္အထည့္မွာ ေဘးေခ်ာ္သြားဟန္တူပါရဲ႕။ ဖုန္းက်ေျပာက္ခဲ႔တယ္။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ႔ ဖုန္းကိုေတြ႔သြားသူက စကၤာပူရီယန္း မစၥတာ ရွရစ္ဖ္။ ဟိုတယ္ကိုေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ဖုန္းကိုအားသြင္းၾကည့္လိုက္ေတာ႔ စကၤာပူက ဖုန္းျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆင္းမ္ကတ္ကိုထုတ္ၿပီး သိမ္းထားခဲ႔တယ္။ စေနေန႔က သူျပန္ေရာက္၊ ဟိုမွာ မက္ေဆ႔ရခဲ႔တဲ႔ ေမာ္ရင္းဆီကို သူကိုယ္တိုင္ဆက္သြယ္ၿပီး ပိုင္ရွင္ကိုရွာေဖြခဲ႔တယ္။ ဒီေန႔ ညေန ေျခာက္နာရီမတ္တင္းမွာ သူကိုယ္တုိင္ပဲ လက္ထဲလာထည့္ေပးသြားတယ္။ သူဟာ မေလးမြတ္စလင္တစ္ေယာက္ပါ။



သူက ဗုဒၶဘာသာပရဟိတအဖြဲ႔ေတြရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ ပရဟိတလုပ္ေနသူ လည္းျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ လာမယ္႔စေနေန႔မွာ သူတို႔ပရဟိတ ရံပုံေငြအတြက္ ညစာစားပြဲတစ္လုံး ေဒၚလာ ၈၀၀ကို ေက်ာင္းအေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အားေပး ဖို႔ ေမတၱာရပ္ပါတယ္။
သူ႔ရဲ႕ ရိုးသားမႈ၊ ပရဟိတစိတ္ရွိမႈေတြကို ေထာက္ဆရင္ ေဒၚလာရွစ္ရာဆိုတာ မ်ားမွ မမ်ားဘဲ။ ရိုးသားမႈကို ဂုဏ္ျပဳရမွာေပါ႔။

ကိုရီးယားရွိေနစဥ္ အသုံးျပဳႏိုင္ေအာင္ဆိုၿပီး တစ္နာရီၾကာကားစီးရတဲ႔ ခရီးကေန လာၿပီး ဖုန္းတစ္လုံးလာေပးထားတဲ႔ ကိုရီးယားေရာက္ ကိုေဇယ်ာစိုးရဲ႕ ေက်းဇူးကို လည္း ဒီမွာ မွတ္တမ္းတင္လိုက္ရပါတယ္။
အဆင္ေျပၾကပါေစ မစၥတာ ရွရစ္ဖ္နဲ႔ ကိုေဇယ်ာစိုး။
ဒါဟာ အဆင္႔ျမင္႔ ယဥ္ေက်းမႈပါ။ ေနာက္ၿပီး ဒါဟာ ေနရွင္းတစ္ခုရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာ လည္းျဖစ္ပါတယ္။ အဆင္႔ျမင္႔ ယဥ္ေက်းမႈရွိတဲ႔ႏိုင္ငံေတြမွာ က်ေပ်ာက္ပစၥည္း ဆုံးရွဳံးတယ္ဆိုတာ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ မေက်ာ္ဘူး။

***ကိုရီးယားရဲ႕ ဝိဉာဥ္ကို ဖမ္းၾကည့္ျခင္း***


ကိုရီးယားရဲ႕ ဝိဉာင္က ဘယ္မွာလဲ။
မစၥတာ ဟန္တင္တန္စကားအရအားေကာင္း လာတဲ႔ ေနးရွင္းက ဂလိုဘယ္ ႀကံတယ္။ အားနည္းတဲ႔ ေနးရွင္းက ေသးသိမ္တယ္၊ သီးသန္႔ဆန္တယ္။ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ မစၥတာ ဟန္တင္တန္ကို လက္ ဆြဲႏႈတ္ဆက္လိုက္မိတယ္။
Psy ကမၻာေက်ာ္သြားတာ ကံလား။ ဒါဆို ကိုရီးယား ဒရားမားေတြကို ဘယ္ လို ေျပာၾကမလဲ။
ေကေပါ႔ လႊမ္းမိုးလာေနပုံကို ကံအေပၚမွာပဲ ပစ္ခ်ၾကမွာလား။ ေနာက္ဆုံး အံ႔မ ခန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးလာတဲ႔ သိပၸံနဲ႔နည္းပညာ။
အဲဒီေနးရွင္းဟာ ဒီေန႔ ဂလိုဘယ္ပဲ ႀကံေနၾကေတာ႔တယ္။

အဲဒီ စြမ္းအင္ေတြ သူတို႔ ဘယ္ကရၾကပါလိမ္႔။ ဒုတိယမ်ိဳးဆက္ရဲ႕ လက္ဆင္႔ ကမ္းသယ္ေဆာင္လာမႈကို တတိယမ်ိဳးဆက္က တာဝန္ေက်ေက်၊ ယုံၾကည္ မႈျမင္႔ျမင္႔နဲ႔ လက္ဆင္႔ကမ္းယူလိုက္ႏိုင္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္က က်ေနာ္တို႔နဲ႔ သူတင္ကိုယ္တင္ ကိုရီးယားဟာ မ်ိဳးဆက္ႏွစ္ဆက္အတြင္းမွာ ဂလိုဘယ္ပဲ ႀကံၾကေတာ႔တယ္။
သာမန္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆမ္းမစ္တစ္ခုအတြက္ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံ ၁၃၀ ေက်ာ္ကို ဖိတ္ ၾကတယ္။
အိုလံပစ္ေဘာလုံးကြင္းႀကီးထဲမွာ ဖြင္႔ပြဲႀကီး က်င္းပၾကတယ္။ အဲဒါ Youth လို႔ေခၚ တဲ႔ အနာဂတ္လူငယ္ေတြ ဦးေဆာင္သြားတာ။
သူတို႔အားလုံးရဲ႕အသက္ေတြက ၁၈ ႏွစ္ကေန ၃၀ အတြင္း။ ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ ငါးေထာင္ေက်ာ္ကို အကူအညီေပးသူ တစ္ေယာက္စီေပးထားတယ္။
တစ္ႏိုင္ငံလုံးကေန လာေရာက္လုပ္အားေပးသူ လူငယ္ ငါးေသာင္းေက်ာ္။ အဲဒီ ကိုရီးယားကို ဘယ္သူ ရပ္တန္႔မွာလဲ။


အိုလံပစ္အားကစားကြင္းႀကီးထဲက ကိုရီးယားလူငယ္ေတြရဲ႕ ယုံၾကည္မႈ၊ ဖြင္႔ပြဲ အခန္းအနား၊ ေတာက္ပေနတဲ႔ အနာဂတ္ၾကည့္ မ်က္လုံး၊ ဘာမဆို "Yes, we can" စိတ္ဓာတ္၊ ကိုရီးယားမ်ိဳးခ်စ္စိတ္။ ဒါေတြကို ကိုယ္တိုင္မ်က္စိနဲ႔ အားက်၊ မနာလို၊ မင္တက္မိစြာၾကည့္ေနမိရင္း ဒီစြမ္းအားေတြ သူတို႔ ဘယ္ကမ်ား ရၾက ပါလိမ္႔ဆိုတဲ႔ ေနာက္ခံတြန္းအားေတြကို လိုက္ရွာေနမိတယ္။ ဘယ္ကေန ရွာယူ ရမလဲ။ ဘယ္ကရွာေနရအုံးမွာလဲ။ ကိုရီးယားလူငယ္ေတြဆီကပဲေပါ႔။

ဒီအတြက္ ကိုရီးယားရွိေနစဥ္ က်ေနာ္႔အတြက္ အနီးကပ္ အကူအညီေပးဖို႔ တာဝန္ေပးျခင္းခံရတဲ႔ ပူဆန္ၿမိဳ႕သူ၊ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္၊ အဂၤလိပ္ လစ္ထေရခ်ာေမဂ်ာ ကိုယူထားတဲ႔ ဂ်က္စမင္း ကင္မ္ ကို ေက်းဇူး တင္မိ ပါတယ္။ သူနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး အျခားလူငယ္ေတြနဲ႔လည္း စကားေျပာခြင္႔ရခဲ႔ပါတယ္။
လက္ရွိ လူငယ္မ်ိဳးဆက္လက္ထက္မွာ ကိုရီးယားကို ရပ္တန္႔လို႔ရမယ္ မဟုတ္ဘူး။

ပိုအားေကာင္းလာမယ္႔ ေက ဒရားမားေတြ၊ ေကေပါ႔ ေတြ၊ ေက သိပၸံနဲ႔နည္း ပညာေတြ က်ေနာ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ၾကရလိမ္႔မယ္။
ကဲ ေမးၿပီ။
က်ေနာ္တို႔လူငယ္ေတြ ဘာလဲ၊ ဘယ္လဲ။ လူငယ္ရဲ႕ အားကို အသုံးခ်ရမွန္းမသိ၊ လြတ္က်၊ လဲက်မႈကို ရပ္ၾကည့္ရင္း အခ်ိန္ေတြကုန္ေစမယ္ဆိုရင္ အဲဒီေနးရွင္းက ဘယ္ကို ဦးတည္ေနမလဲ။ အဆိုးျမင္၊ အေကာင္းျမင္ အေတြးေတြနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါး ကို နိဒါန္းပ်ိဳးလိုက္ပါတယ္။

သာသနာျပဳအစစ္ျဖစ္ရွာေသာ စက်င္ေတာင္ႀကီး


ေက်ာင္းနံရံမွ ဗုဒၶဝင္ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ႏွစ္(၅၀) ေျမာက္ မဂၢဇင္းစာအုပ္ႀကီး ရုပ္ပံုမ်ား ပ်က္စီးသြားျခင္း၊ ဆုတ္ၿဖဲခံရျခင္းမွ စရမည္ထင္သည္။ မဂၢဇင္းစာအုပ္ကား အေရးမႀကီး၊ စာအုပ္မ်ားစြာရွိ၏။ ဘုရားခန္းထဲမွ ဘုရားပံုေရေဆးပန္းခ်ီကားႀကီးမ်ားကို ရုပ္ဖ်က္သြားျခင္းက ေတာ္ေတာ္အၾကည့္ရဆိုး၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသို႔ လုပ္ရေလသနည္း။


          ေကာ္မတီက စိတ္ဆိုး၏။ ရဲကို အေၾကာင္းၾကား၏။ ရဲလာ၏။ စီစီတီဗြီမတပ္ရေသးသည့္အတြက္ ဘာမွလုပ္မေပးႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပ၏။ တရားခံသက္ေသ လက္အိတ္မ်ား ရွိ၏။ ခက္သည္က မေျပးေသာ္လဲ ကန္ရာရွိျဖစ္ေတာ့၏။ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ဖ်က္သြားေသာ ထိုလက္အိတ္မ်ားကို ဒကာတစ္ေယာက္ေတြ႔လာ၏။ ထိုလက္အိတ္မ်ားကို ကိုင္ၾကည့္လိုက္မိသည္က သီဟနာဒပင္တည္း။

          မည္သူလက္အိတ္မ်ားကို ကိုင္ေသးသနည္းဟု ရဲကေမး၏။ ေျဖရေတာ့၏။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ တရားခံလံုးလံုးျဖစ္ရေခ်ေတာ့မည္။ ရဲမ်ားက ရယ္ၾက၏( ရဲမ်ားလည္း ရယ္တတ္၏ဟူလို)။

          ထိုပန္းခ်ီကားမ်ား ျပန္လည္အသက္သြင္းႏိုင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သီရိလကၤာယဥ္ေက်းမႈပန္းခ်ီမ်ားျဖစ္သျဖင့္ သီရိလကၤာ ပန္းခ်ီဆရာကိုေခၚ၍ အဆြဲခိုင္းရေသာ္ ပုိ၍သင့္ေတာ္မည္ဟု အႀကံျပဳမိ၏။ ရွာၾကသည္။ မရ။ ႏွစ္လ၊ သံုးလ။ ၾကာေတာ့ စိတ္မရွည္ခ်င္။ ျမန္မာ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္သာ။

          ဒကာမတစ္ေယာက္၏ အကူအညီျဖင့္ ပန္းခ်ီေက်ာင္းဆင္းလူငယ္ေလး ေရာက္လာ၏။ သူတစ္ပံု ျပန္ဆြဲေပး၏။

          အေတာ္ၾကာမွ ပဲခူးက ပန္းခ်ီဆရာကို သတိရသည္။ ကုသိုလ္ရသည့္ အလုပ္ျဖစ္သျဖင့္ သူေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္သြားသည္။ တနဂၤေႏြသံုးရက္လာဆြဲၿပီး ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္ေအာင္ ေရးဆြဲေပးသည္။ ေက်းဇူးမ်ားစြာ တင္ရ၏။

          ေျပာခ်င္ေသာအေၾကာင္းကို အခုမွ ေရာက္ေတာ့သည္။
          ပဲခူးမွ (စာေရးဆရာ) ပန္းခ်ီဆရာက ဝါရင့္ၿပီျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုပံုတို႔ကို ပန္းခ်ီစ်ာန္ျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ျပန္ဆြဲလိုက္သည္။ ၿပီးသြားၿပီ။

          ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ ျပန္ဆြဲလိုက္တာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ပန္းခ်ီကားမ်က္ႏွာမ်ားက ျမန္မာမ်က္ႏွာႏွင့္ အနည္းငယ္ဆင္သြား၏။ ၿပံဳးလိုက္မိ၏။ အားနာသလုိလိုလည္း ျဖစ္လိုက္၏။ အကယ္၍မ်ား ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ဆြဲမည္ဆိုလွ်င္ ဘုရားရုပ္ပံုေတာ္မ်ားအားလံုး ျမန္မာျပည္က ရုပ္ပံုေတာ္မ်ားႏွင့္ တေထရာထဲ ျဖစ္သြားႏုိင္သည္ဟု ေတြးမိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ေပ်ာ္သလိုလို၊ အားနာသလိုလိုပင္တည္း။ မွန္၏။ ျမန္မာဆြဲလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္တူမည္။ ျမန္မာထုလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္တူမည္။

            စက်င္ေတာင္ႀကီး သာသနာျပဳအစစ္ျဖစ္ပံုကို ဆိုေတာ့အံ့။



          စကၤာပူ၊ မေလးရွား၌ရွိေသာ မဟာယာန၊ ေထရဝါရ ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ား၏ ဘုရားခန္းမ်ားကို ဂရုစိုက္ေလ့လာမိ၏။ မဟာယာနေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကြမ္ယင္စေသာ အျခားေသာရုပ္တုမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရ၏။ ထို႔အတူ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာေပါက္ႏွင့္တူေသာ ဆင္းတုေတာ္ကိုလည္း ေတြ႔ရ၏။

          ပါရမီနုေသးသည္ဟု ဆိုလိုကဆိုေစ၊ ျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာေပါက္ႏွင့္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ထိုဆင္းတုကို ၾကည္ညိဳရသည္က ပို၍အားရႏွစ္ေထာင္း ျဖစ္မိ၏။ ဤကိစၥကို မျငင္းခ်င္၊ မျငင္းလို။ ထိုဆင္းတုေတာ္ႀကီး၏ ခရီးအစကား စက်င္ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးပင္တည္း။ ထို႔ေနာက္ မႏၱေလး ေက်ာက္ဆစ္တန္း၊ ေရႊတိဂံု ေျခေတာ္ရင္းဝန္းက်င္။ ထိုမွတဆင့့္ ကမၻာသို႔ပင္ ျပန္႔သြားေတာ္မူ၏။

          သီရိလကၤာေက်ာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၌လည္း ဤျဖဴျဖဴသန္႔သန္႔ ျမန္မာမ်က္ႏွာႏွင့္ ဆင္းတုေတာ္ကို ဖူးေတြ႔ရ၏။ သီရိလကၤာဘုရားဆင္းတုမ်ားကား ပံုသြင္းထားသည္ဟု ဆိုၾက၏။ ျမန္မာက ထြင္းထု၏။ မည္သို႔ဆိုေစ ခန္းမက်ယ္က်ယ္၊ ပလႅင္ျပန္႔ျပန္႔ရွိေသာ ေနရာတိုင္းတြင္မူ စက်င္မွ ၾကြေတာ္မူလာေသာ အရွင္ျမတ္ႀကီးမ်ားကိုဖူးေတြ႔ရတတ္၏။

          စကၤာပူ၊ မေလးရွားေလာက္ျဖင့္ မၿပီးေသး။

          အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ ေအာ္ဇီ ႏွင့္ နယူးဇီလန္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူၾကသည့္ ညီေတာ္၊ ေနာင္ေတာ္တို႔ထံမွလည္း သတင္းရသည္။ ထိုအရွင္တို႔ ေနရာမ်ားတြင္လည္း ဤနည္းႏွယ္ႏွယ္ ေတြ႔ၾကရသည္ဟု ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းရသည္။

          “ ဘုရားရတနာကို ဆင္းတုကကြယ္သည္” ဆိုသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ၾသဝါဒကို နာရဘူး၏။ မွန္ပါ၏။ ဂုဏ္ေတာ္ထံုမႊမ္း ပံုေတာ္မွန္းျဖစ္ပါ၏။ ခက္သည္က ရဟန္းပင္ျဖစ္ေသာ္ျငား သီဟနာဒကိုယ္တုိင္ပင္ ထိုစက်င္မွ ၾကြလာေသာ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကို တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္၍ ၾကည္ညိဳရာမွ ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္တို႔က ပို၍ ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္ေနသလို ခံစားရ၏။

          ေထရဝါဒျခင္းပင္တူေသာ္လည္း ထိုင္းယဥ္ေက်းမႈ ဆင္းတုေတာ္တို႔က အမြမ္းအမံတို႔မ်ား၏။ သီရိလကၤာ ယဥ္ေက်းမႈဆင္းတုေတာ္တို႔က ပို၍ရွင္း၏။ မ်က္ႏွာေတာ္ကလည္း မဇၥ်ိမ မ်က္ႏွာေတာ္ျဖစ္၏။ ပို၍ နီးစပ္ႏိုင္သည္ဟု ထင္၏။
          မည္သို႔ျဖစ္ေစ ျမန္မာရဟန္းအဖို႔မွာေတာ့ ျမန္မာဘုရားႏွင့္သာပို၍ သဟဇာတပစၥည္း စပ္ေတာ့၏။ စက်င္ေတာင္သည္ အမွန္ပင္ သာသနာျပဳေနေသာ ေတာင္ႀကီးဟု ခံစားမိသည္။(ေက်ာက္ဆစ္ထုသူမ်ား၊ ပဲခူးမွ ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာေလးသို႔- အမွတ္တရ)




သီဟနာဒ
 




24/01/2012



Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေယာက်္ားေတြ အၿမဲရွံဳးတယ္

၁။ ခ်ာလီ ခ်က္ပလင္
ဟာသဆရာႀကီးက အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ အရင္ဆုံးသေရာ္တာ။
အသံတိတ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေခတ္ ကုန္သြားတာ သိပ္ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ စကားေျပာေနတယ္၊ ဒါေပမယ္႔ ဘာအသံမွ မၾကားရဘူး။
ဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းလိုက္သလဲ - လို႔ တဲ႔။


၂။ ႐ုရွားက ဟာသ ဆရာ ထ႐ု႐ွကင္က ေရာေယာင္ၿပီး သေရာ္ျပန္တယ္။
ေလျပင္းမုန္တိုင္း တိုက္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ ပင္လယ္ ကမ္းစပ္မွာ မိန္းမနဲ႔ လမ္းေလ်ွာက္ရတာ
သိပ္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ေကာင္းတယ္။ သူ ဘာေျပာေျပာ ဘာမွကုိ မၾကားရဘူး - တဲ႔။

၃။ ဇာဇာဂါဘုိး
သူတို႔ ဘာေတြပဲ ေျပာေျပာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ေျပာလိုက္ရင္ တစ္ခြန္းဆို တစ္ခြန္းပဲ။
ေယာက်္ားေတြနဲ႔ စကားျငင္းခုံေနတာ အဓိပၸါယ္ မရိွဘူး၊
ထုံးစံအတိုင္း သူတို႔ ဘယ္ေတာ႔မွ မမွန္ဘူး တဲ႔။

ကဲ ေျပာၾကအုံး။
26/06/2012

ဦးကိုေမာင္












Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အာနႏၵာဆိုသည့္ ေကာင္ကေလး၊ ေမာင္ဇနကႏွင့္ ဦးဇင္း


အရွင္အာနႏၵာဆိုသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးကို ေကာင္ကေလးဟု မည္သူေခၚရဲအံ့နည္း။ ရွိ၏။ ေခၚရဲသူရွိ၏။

          သီဟနာဒမဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။

          ဧတဒဂ္ငါးတန္ရရွိသည့္ အရွင္ျမတ္ဟု အဂၤုတၳိဳရ္ကဆို၏။ သီဟနာဒကမူ အရွင္အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္ထက္ ဒီမိုကရက္ျဖစ္၏ဟု ဆိုခ်င္၏။(ေဆာင္းပါးေရးပါဦးမည္) ဤအရွင္မပါလွ်င္ ဘုရားရွင္၏သာသနာ ျပန္႔ပြါးႏႈန္း တစ္ဝက္ေလွ်ာ့ႏိုင္သည္ဟု ဆိုခ်င္၏။

          အခ်ိဳ႕ကား လက္ခံ၏။ အခ်ိဳ႕ကား အရူးဟုေျပာၾက၏။


          ထားေတာ့၊ အရွင္အာနႏၵာကုိ ေကာင္ကေလးဟု ေခၚရဲသူကား ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ခရီးဦးႀကိဳျခင္းငွာ အက္(ခ္စ္)ကလူးစစ္(ခ္) ခံယူေတာ္မူထိုက္ခဲ့ေသာ၊ ဇနီးေမာင္ႏွံၾကား ပန္းကံုးေလးထား၍ အိပ္သည္ဟူေသာ အျဖဴေရာင္ ရိုမစ္တစ္ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ကို ေရးႏိုင္ခဲ့ေသာ အရွင္မဟာကႆပကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးပင္တည္း။

          ထိုမေထရ္ႀကီးက အရွင္အာနႏၵာကုိ “ အယံ ကုမာရေကာ” ဟု ေခၚ၏။ ကုမာရကို boy ဟုဆိုလွ်င္၊ ကုမာရကကို small boy ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ “ ဒီအာနႏၵာဆိုသည့္ ေကာင္ကေလး အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆိုးကို မသိ” ဟု အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီးက ေရရြတ္ေတာ္မူသည္ဟု ဆို၏။

          ထိုစကားကုိ ၾကားေတာ္မူရသည့္ အရွင္အာနႏၵာသည္ အလြန္ေက်နပ္ေပ်ာ္ရြင္သြားသည္ဟု ဆို၏။
          ဘုရားရွင္ဆိုသည့္ ေလာကမီးတိုင္ႀကီးျငိမ္း။ မေတာ္တေရာ္ အယူအဆတစ္ခ်ိဳ႕ျဖင့္ သာသနာကို အသြင္ေျပာင္းရန္ ၾကံစည္လာေသာ ရဟန္းတစ္ပါး(တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ျဖစ္ႏိုင္၏)၊ ဤအခက္အခဲၾကားမွ ပထမသဂါၤယနာကို ဦးေဆာင္တင္ခဲ့ရေသာ အရွင္အာနႏၵာကို ရိုေသေၾကာက္ရြံ႕သူမ်ားသာ မ်ားေပလိမ္႔မည္။ အရွင္၏နာမည္ကိုပင္ ေခၚရဲသူ အေတာ္ရွားေပလိမ္႔မည္။

          ထိုအခိုက္ “ ေကာင္ကေလး” ဟု အေခၚခံရေသာအခါ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ငယ္မူငယ္ေသြးလက္ရာေလး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ခံစား၍ ရ၏။

          မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသလည္း ဤသို႔ ၾကံဳဖူး၏။
          လူတစ္ရပ္မကေသာ စာအုပ္မ်ားေရးႏိုင္ခဲ႔ေသာ၊ ရိုးသားေသာ လိုက္(ဖ္) စတိုင္(လ္)ၾကားမွ ဆန္းသစ္ေသာ အေတြးအေခၚျဖင့္ ေခါင္းမာမာႏွင့္ သာသနာကို ခ်စ္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးကို သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ လန္႔ကား လန္႔ၾကသည္။

          ထိုအခိုက္ မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ႀကီးကို “ေမာင္ဇနက” ဟု ေခၚသည့္ အရွင္ေပၚလာ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္ႀကီးကား မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္၏ ငယ္ဆရာ ပထမ ေျမာင္းျမဆရာေတာ္ႀကီးေပတည္း။

          ဆရာေတာ္ ဦးဇနကာဘိဝံသလည္း “ ေမာင္ဇနက” ဆိုသည့္ ေဝါဟာရေလးအေပၚ အလြန္ပင္ ႏွစ္ေထာင္းအားရရွိေတာ္မူလွသည္ဟု ဆို၏။ ျဖစ္ေလာက္သည္ဟု ခံစား၍ရ၏။

          သီဟနာဒ စကၤာပူေရာက္လာ၏။ ကံေထာက္မမႈ ရွိ၏။ အတန္ငယ္ ေနရာရ၏။ ထိုအခါ သီဟနာဒကုိ ဆရာေတာ္ဟု ေခၚသူရွိ၏။ အရွင္ဘုရား ေခၚသူရွိ၏။ ဘုန္းဘုန္း ေခၚသူရွိ၏။ ဘေႏၱေခၚသူရွိ၏။ ဂုရု ေခၚသူရွိ၏။ မာစတာ ေခၚသူရွိ၏။

          လူဟူသည္ သူတို႔ေခၚခ်င္သလို ေခၚၾက၏။ ေခၚသင့္သလုိ ေခၚၾက၏။

         အခ်ဳိ႕ခပ္ေငါ့ေငါ့ပင္ “ဆရာႀကီး” “ဂုရုႀကီး” ဟုပင္ ေခၚၾကေသး၏။ ဆရာေတာ္ဟူေသာ ေဝါဟာရကိုမူ သိပ္မႀကိဳက္။ အျခား “ေတာ္” ပါေသာ နာမည္တစ္ခုႏွင့္ ဆင္ေန၍ေလာ၊ “ေတာ္” ဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ မိမိ မထိုက္တန္ေသာေၾကာင့္ေလာ-။ မသိ။ ခက္သည္က တရုတ္တစ္ခ်ဳိ႕ကပင္ “ ဆရာေတာ္” ဟု ေခၚစျပဳေနၿပီ။ မတားအပ္။ မတားခ်င္။

          ထိုအခိုက္ ဒကာမတစ္ေယာက္က-
          “ ဦးဇင္း” ဟု ေခၚ၏။ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္သြား၏။ ဤနာမည္ကို လြမ္းသည္။

          သီဟနာဒကို ဦးဇင္းေခၚသူမ်ားသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ မိသားစုႏွင့္ ရြာမွ တပည့္ရဟန္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ အေမ၊ အစ္မတို႔က “ ဦးဇင္း” ဟုပင္ ေခၚ၏။ သီဟနာဒဟူသည္ ဘာေကာင္ျဖစ္သည္။ ညာေကာင္ျဖစ္သည္။ ဘာေကာင္၊ ညာေကာင္မွ မဟုတ္ျဖစ္သည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ သူတို႔ကေတာ့
 “ဦးဇင္း” ပင္ျဖစ္၏။

          မတူရာကို ႏႈိင္းအံ့။
          “ ေကာင္ကေလး” ဟု အေခၚခံရေသာ အရွင္အာနႏၵာ၊
          “ ေမာင္ဇနက” ဟု အေခၚခံရေသာ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္တို႔ကဲ့သို႔

          “ ဦးဇင္း” ဟု အေခၚခံလိုက္ရေသာ သီဟနာဒလည္း ေပ်ာ္သြားသည္။ ရြာကို သတိရသည္။ မႏၱေလးကို သတိရသည္။ ယင္း ဒကာမသည္ မႏၱေလးသူျဖစ္သည္။ သူမအေနျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကိုဖတ္ျပီး ေျပာင္းလဲမေခၚေစခ်င္။ ဦးဇင္းဟုသာ ေခၚေစခ်င္၏။



          “ ဦးဇင္း” ဟူသည္ ေျခာက္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေပ်ာက္ရွေနေသာ ေဝါဟာရေလးတည္း။
          “ ဦးဇင္း”
          “ ဦးဇင္း”…။ ေႏြး၏။ ေထြး၏။ ရြာဆန္၏။ မိသားစုဆန္၏။






သီဟနာဒ
 


(2/13/2012)











Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.