စကၤာပူက ျမသရဖူတစ္ဆိုင္ထဲပဲ စာအုပ္တင္ထားလို႔


စကၤာပူက ျမသရဖူတစ္ဆိုင္ထဲပဲ စာအုပ္တင္ထားလို႔ အျခားဆိုင္ေတြမွာ ဘာလို႔ မတင္တာလဲဆိုတဲ႔ အေမးေတြရွိပါတယ္။
အဓိက ကေတာ႔ ျမသရဖူဆိုင္နဲ႔ စာေရးသူၾကားမွာ ပုဂၢိဳလ္ေရး ရင္းႏွီးမႈကို အေျခခံထားလို႔ စီးပြားေရးကိစၥေတြ မပါဝင္ျခင္းေၾကာင္႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို႔က ေရာင္းလို႔ရသမ်ွ ဆိုင္ခမယူ အကုန္ေပးၿပီး သူတို႔ေပးသမ်ွကိုလည္း စာေရးသူဖက္က ေရေဘးအလႉအျဖစ္ အားလုံးျပန္လႉခဲ႔ပါတယ္။
အျခားစိတ္ရင္းေကာင္းတဲ႔ဆိုင္ေတြ ရွိေပမဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးမရင္းႏွီးေတာ႔ မတင္ျဖစ္ တာပါ။ အဓိက,ကေတာ႔ စီးပြားေရးလုပ္ေနသလိုလို ယုန္ထင္ေၾကာင္ထင္ အထင္ခံရမွာကို စိုးရိမ္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။

"တို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း"


"တို႔ေမတၱာစြမ္း ကမၻာလႊမ္း" ဆိုရင္ ဘာသာအမည္မပါတဲ႔အတြက္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဝါဒျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ"ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ သာသနာ၊ ကမၻာလႊမ္း၍တည္ေစေသာ္" ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ဘာသာအမည္ပါသြားလို႔ ဒီေန႔ေခၚတဲ႔ ယူနီဗာဆယ္လစ္ဇင္ျဖစ္သြားတယ္။ ရြတ္ဆိုေနသူက အဲသေလာက္ ေတြးခ်င္မွေတြးမိမယ္။
ယူနီဗာဆယ္လစ္ဇင္ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းက သူတို႔ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ၊ က်င္႔သုံးမႈ၊ ဓေလ႔ထုံးစံ စတာေတြဟာ ကမၻာသူကမၻာသားအားလုံးနဲ႔႔ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြရွိတယ္။ ဒါေတြ တကယ္ထြန္းကားသြားရင္ ကမၻာႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းမယ္လို႔ အဲဒီဘာသာဝင္ေတြကိုယ္တိုင္ ယုံၾကည္ေနၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ မဏာမအဆင္႔မွာ ေစတနာဆိုး မပါဝင္ဘူး။

အဲဒီယုံၾကည္မႈက အင္အားမေကာင္းေသးရင္ ေႂကြးေၾကာ္ေနရုံ သက္သက္ သာျဖစ္ၿပီး အင္အားေကာင္းတာနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ က်ိဳးစားေတာ႔တယ္၊ အဲဒီမွာ ဘာသာေရးနယ္ခ်ဲ႕ဝါဒျဖစ္သြားေတာ႔တယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနည္းနဲ႔ ႀကိဳးစားရင္ သာသနာျပဳျဖစ္ၿပီး စစ္ေရးေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြပါဝင္လာရင္ အစြန္းေရာက္ျဖစ္သြားတယ္။
ခရစ္ယန္ ခရုေဆ႔၊ မြတ္စလင္ ဂ်ီဟတ္ရဲ႕ အားထုတ္မႈဟာ ဒုတိယအဆင္႔မွာ ရွိေနၾကတယ္။

ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြဟာ စစ္ေရးအရ ကမၻာကို ၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္တဲ႔အဆင္႔ (အေသာကကို ဖယ္ထားရင္) ဘယ္တုံးကမွ မရွိခဲ႔ဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမေတြဟာ ကမၻာ႔လူသားတိုင္းနဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ဆိုတဲ႔ ယူနီဗာဆယ္လစ္စိတ္ဓာတ္ေတာ႔ သူတို႔မွာရွိေနတတ္တယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ ဘာသာတစ္ခုဆိုတာ အဆုံးအမက ေရွ႕မွာရွိေနၿပီး ဘာသာရဲ႕ အမည္က ေနာက္ကလိုက္တာမ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ "သတၱာနံ ဟိတာယ၊ သုခါယ" စတဲ႔ စကားေတြဟာ ဘာသာအမည္ မပါလို႔ အၿမဲတမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအသြင္ေဆာင္ပါတယ္။
"ဗုဒၶဘာသာ ကမၻာလႊမ္းရမယ္" ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ္က အားမရွိရင္ လူရယ္စရာျဖစ္ၿပီး ကိုယ္က အားေကာင္းလာရင္ လူအျမင္ကတ္စရာျဖစ္သြား မယ္။
လက္ရွိ ပဋိပကၡေတြဟာ အဲဒီလို ယုံၾကည္မႈကို မတရားတဲ႔နည္းနဲ႔ (အျခားယုံၾကည္မႈေတြကို အထင္ေသးရင္း) အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာက စၿပီးျဖစ္ပြားလာတာေတြပါ။
သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ကမၻာ႔ဘာသာေရးသမိုင္းက ဒီအတိုင္းပဲဆိုတယ္။
ႏိုင္ငံေရးသိပၸံကလည္း ဒီေကာက္ခ်က္အတိုင္းပဲ ရွိေနတယ္။

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကစ္ဆင္းဂ်ား


မာတိကာ၊ မ်က္ႏွာဖုံး၊ အားလုံးက ဝုန္းဝုန္း။
ကမၻာကလည္း တကယ္ေတာ႔ ခပ္တုန္းတုန္း။
ကစ္ဆင္းဂ်ားကလည္း ေျပာရင္ တစ္ဖုန္းဖုန္းပဲ။


ဘိန္းရဲ႕ ပထမဆုံးမေအာင္ျမင္လိုက္တဲ႔ ပင္နယ္တီ


ပထမပိုင္း မန္ယူ ၁၊ အယ္ဗာတန္ ၀
၄၇ မိနစ္မွာ ေပးရတ႔ဲ ပင္နယ္တီကို ဂီယာကာကြယ္
ဒီမာရီယာ ဂိုးဆက္
ဘိန္းရဲ႕ ပထမဆုံးမေအာင္ျမင္လိုက္တဲ႔ ပင္နယ္တီ

ေက်းဇူးပါပဲ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းေရ။


"မိတ္ေဆြေကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးတစ္ဝက္ၿပီးတယ္" ေလ်ွာက္မိလို႔ အရွင္အာနႏၵာႀကီး ကို
"ငါ႔ညီႏွယ္ ညံ့ရန္ေကာ" ဆိုတဲ႔ အၾကည့္နဲ႔ ဘုရားရွင္က ၾကည့္ၿပီး
"အာနႏၵာ အဲသလိုမေျပာနဲ႔၊ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးအားလုံးၿပီးႏိုင္တယ္" လို႔ ေထာက္ျပေတာ္မူခဲ႔တယ္။

ခရီးစဥ္ေတြနဲ႔ အႀကိဳျပင္ဆင္မႈေတြေၾကာင္႔ အခုတေလာ သတင္းစာနဲ႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါကိုရိပ္မိလို႔လားမသိဘူး၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းက ဒီစာအုပ္မိတ္ဆက္ေဆာင္းပါးကို ပို႔ေပးထားတယ္။
ဆရာႀကီး ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ အသစ္စက္စက္ စာအုပ္ တဲ႔။




တေလာေလးကပဲ ဆရာသမားတစ္ပါးရဲ႕ ဩဝါဒတစ္ပုဒ္ နာခဲ႔ရတယ္။
ကံေကာင္းေနခ်ိန္မွာ အက်ိဳးလိုလားတဲ႔မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အတူေနရတတ္ၿပီး သူတို႔စကားကိုလည္း ကိုယ္က သံသယမဲ႔ ယုံၾကည္ေနတတ္တယ္။ ကံဆိုးလာရင္ ေျခာက္စားေျမွာက္စားေတြနဲ႔ အတူေနရတတ္ၿပီး သူတို႔စကားေတြ ကိုမွ ကိုယ္က အဟုတ္ထင္ေနတတ္တယ္၊ အက်ိဳးလိုလားသူေတြရဲ႕စကားကိုက်ေတာ႔ သံသယေတြ ရွိေနတတ္ျပန္သတဲ႔။ အေသအလဲ လိုက္မွတ္ထားလိုက္ရတယ္။

ေက်းဇူးပါပဲ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းေရ။