"အိမ္"


၁။ ငါပြင္႔လိုက္တဲ႔မနက္ခင္းမွာ မုန္တိုင္းရွည္ႀကီးမ်ား က်လာေလမလားဆိုတဲ႔ သံသယစိတ္နဲ႔ ပန္းေလးတစ္ပြင္႔ဟာ ပြင္႔ဖို႔ေၾကာက္အားပို ေျခလွမ္း ရြံ႕ေန ခဲ႔ပါသလား။
၂။ ဒါဆို ငါေဆာက္လိုက္တဲ႔အိမ္ကေလးအၿပီးမွာ ငါ႔အိမ္ကေလးရဲ႕အမိုးေတြကို ခိုးယူသြားမယ္႔ မုန္တိုင္းရွည္ႀကီးမ်ား က်လာေလမလားဆိုတဲ႔ သံသယစိတ္ နဲ႔ေကာ အိမ္ေဆာက္ဖို႔ စို႔ရြံ႕ေနသင္႔ပါသလား။
၃။ ေရာက္တဲ႔ကမ္းတိုင္းကို စြန္႔ခြာရမွာပဲဆိုတဲ႔အသိနဲ႔ ျမစ္တစ္စင္းဟာ ကမ္း အသစ္ဆီဆိုက္ရမွာကို စိုးရြံ႕ေနတတ္ပါသလား။
၄။ ဒါဆို" ေကြကြင္းေနာက္ဆုံးရွိေျခၿပီ" ဆိုၿပီး ဘာကိုမွ မခ်စ္ဘဲေနသြားသင္႔ပါ သလား။

ေလာကဓမၼကိုသင္ၾကားျခင္းသည္ အရွိတရားကို လက္ခံ၊ ခြင္႔လႊတ္၊ နားလည္ျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ေၾကာက္ရြံ႕ေနဖို႔မဟုတ္ဟုထင္ပါသည္။
အနားမွာ ဘာမွ၊ ဘယ္သူမွ မရွိဘူးဆိုေစ(သို႔) အရာခပ္သိမ္းမွ ထြက္ေျပးသည္ ဆိုေစ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ ခႏၶာအိမ္ေတာ႔ရွိေနပါလိမ္႔မည္။
ထိုအိမ္ကေလး အမိုးမကြာဖို႔ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ ေစာင္႔ေရွာက္ထားရပါဦးမည္။
ေစာင္႔ေရွာက္ေနသည့္ၾကားမွလည္း အမိုးကြာေကာင္း ကြာသြားႏိုင္ပါေသးသည္။
ထိုကာလအတြင္း ခ်စ္စရာ လူ၊ အရာဝတၳဳတို႔ကိုလည္း ရိုးရိုးသားသား ခ်စ္သြား ၾကရပါလိမ္႔ဦးမည္။






မေရးျဖစ္တာၾကာၿပီျဖစ္တဲ႔ ရသကဲေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ကို "အိမ္" နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ႔ ဂ်ာနယ္တစ္ေဆာင္အတြက္ ေရးျဖစ္ပါသည္။ အျပည့္အစုံကိုေတာ႔ သူတိုေဖာ္ျပေပးၿပီးမွပဲ တင္သင္႔သည္ဟု ယူဆပါသည္။

စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ ကီးပေလးယားမ်ား


၁။ အခန္းနားမႈး မေရႊဇင္မိုး(ေရႊျမန္မာမဂၢဇင္းအဖုံုးရွာၾကည့္ရင္ ေတြ႔ႏိုင္၊ ဒါဆို ျမန္မာဆန္ဆန္ လွသူမွန္း သိ)
၂။ ဆရာ သစၥာနီ (ပုၿပီး မပုသူ)
၃။ ဆရာ ေမာင္စိမ္းနီ (တစ္ခါတစ္ခါ ကေလးဆိုးႀကီးလို)
၄။ အရွင္ကဝိသရ(စာအုပ္ ဖီးဘက္ ပထမဆုံးေပးတဲ႔ ပဒတ္ထိုင္းသား၊ ၿမိဳ႕နယ္တူ)
ကိုျဖဴေဖြး၊ ကိုေအာင္ထိပ္(ေဒါက္တာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ပဲခူးသား၊ အစာအိမ္ အတြက္ ေဆးစာေရးေပးသူ၊ သိန္း ၂၀ နဲ႔ ပီယာႏိုဝယ္ၿပီး ဒို၊ ေရ၊ မီ ကေန မတက္ႏိုင္သူ)၊ ကိုေက်ာ္သာတို႔ကိုေတာ႔ တစ္ေယာက္ထဲပုံ မရွိလို႔ မတင္ေတာ႔ ဘူး။




ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ စာအုပ္အသစ္


ကစ္ဆင္းဂ်ားရဲ႕ စာအုပ္အသစ္၊ အခန္း ၃ မွာလည္း "Islamism and the Middle East: A World in Disorder " တဲ႔။ ပက္ပက္စက္စက္ကို ေဝဖန္ထားတာ။

ေမြးစားျခင္း သီအိုရီ



စလုံး သီလရွင္တစ္ပါး၏ အခက္အခဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးေရးဖူးသည္။ ယင္းေဆာင္းပါးကို ေအာက္မွာ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားသည္။ အခု ေျပာခ်င္ သည္က သူမအေၾကာင္းမဟုတ္၊သူမ ပရိကၡရာအေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။
လူစကားျဖင္႔ဆိုလ်င္ ေက်ာင္းမွာ အစမ္းခန္႔ကာလအေနနဲ႔ သူမေရာက္ရွိေနၿပီျဖစ္ ပါသည္။ ထိုအခါ သူမနဲ႔အတူ သူမ ပရိကၡရာလည္းပါလာသည္။ ပုံကိုၾကည့္ပါ။ ၿပဳံးမိသည္။
ေလးေထာင္႔စပ္စပ္ ယြန္းခြက္လိုခြက္က သူမ သပိတ္ျဖစ္ေလသည္။ ယခင္လို အဝိုင္းမဟုတ္ေတာ႔။ ၂၁ ရာစုမွာ သပိတ္လည္း ဝိုင္းရာမွ ေလးေထာင္႔ျဖစ္သြား ခဲ႔ၿပီ။
ဆြမ္း၊ ေခါက္ဆြဲ၊ ဟင္း၊ သစ္သီးထည့္စရာ ခြက္ေလးေတြ သီးသန္႔ပါသည္။
သူမ တစ္နပ္စာအတြက္ ကြက္တိျဖစ္ေလသည္။
ေခတ္မီလာတိုင္း အဆုံးအမနဲ႔ ေဝးသြားတာ မဟုတ္။
*******************************************************************

ႏိုင္ငံျခားမွာ ဒါေတြရွိတယ္ (၂)

မေန႔က တရုတ္၊ စလုံးသီလရွင္ မဒီပကၤရာေရာက္လာသည္။ သူမႀကံဳေတြ႔ေန ရသည့္ အေျခအေနကို ရွင္းျပရင္း အကူအညီေတာင္းခံရန္ ေရာက္ရွိလာျခင္း မ်ိဳးျဖစ္သည္။
သူမမွာ မိခင္ႀကီးရွိခဲ႔သည္။ ေထရဝါဒသီလရွင္ဘဝျဖင္႔ ဘယ္ေက်ာင္းမွာမွ မေန၊ သူမအိမ္ခန္းမွာပဲ မိခင္ႏွင္႔အတူေနရင္း သတိပ႒ာန္ ပြားေနသူဟု သိရသည္။ သူမကို သိသည္ကေတာ႔ ၅ႏွစ္ ၆ႏွစ္ရွိၿပီဟုထင္သည္။ ၁၉၉၆ မွာ သီလရွင္ ဝတ္ခဲ႔ သည္ဟု သိရသည္။
ယခု သူမ မိခင္ႀကီး မရွိရွာေတာ႔၊ ဆုံးပါးသြားေလၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ဒုတိယျပသနာက သူမအဆိုအရ အိမ္မွာ သူမတစ္ေယာက္ထဲ ေနခြင္႔မရွိ။ အာဏာပိုင္မ်ားက အျခား တစ္ေယာက္နဲ႔ အတူေနရမည္ဟု ညႊန္ၾကားလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ဤကို ေထာက္ဆၿပီး အိမ္က သူမ အပိုင္မဟုတ္၊ အစိုးရအေထာက္အပံ႔ျဖင္႔ ငွားရမ္းေနေနေသာ အိမ္ဟု ယူဆရပါသည္။ မိခင္ႏွင္႔အတူေနရာမွာ ျပသနာ မရွိေသာ္လည္း သူစိမ္းတစ္ေယာက္နဲ႔ အတူေနဖို႔က်ေတာ႔ သီလရွင္ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္(အိပ္ခ်ိန္၊ စားခ်ိန္ မတူညီၾကျခင္း စသည္)အခက္ႀကဳံေနရေၾကာင္း ဆိုပါ သည္။
ယခု သူမ အိမ္အပိုင္ ဝယ္လိုသည္။ သို႔ေသာ္ သူမမွာ ေငြက လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရွိ။ အစိုးရဆီက ေခ်းေငြရရန္ သူမမွာလက္ရွိ လစာရသည့္ အလုပ္ရွိေနရမည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ မိမိတို႔ေက်ာင္းအေနနဲ႔ သူမကို အလုပ္ခန္႔လို႔ ရ၊ မရ အကူအညီေတာင္းခံျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။

သူမနဲ႔ ဆင္ဆင္တူ ရဟန္းတစ္ပါးကိုေတာ႔ ရဟန္းျဖစ္ေနသျဖင္႔ အၿပီး လက္ခံထားဖို႔ သေဘာတူခဲ႔သည္။ ယခုဆိုလ်င္ သူ၏ မင္ဒရင္း(တရုတ္)ဘာသာနဲ႔ ေထရဝါဒသင္တန္းမ်ား အရွိန္အဟုန္ အေတာ္ႀကီး ေကာင္းေနေပၿပီ။ ေထရဝါဒအဆုံးအမကို စင္ကာပူမွာ တရုတ္လို ျဖန္႔ေဝႏိုင္သည့္ ပထမဆုံး သင္တန္းဟုပင္ ဆိုၾကသည္။ သာဓုေခၚဖြယ္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ႏိုင္ငံျခားသား(အမွန္မူ ဤႏိုင္ငံက သူတို႔ႏိုင္ငံသာ မဟုတ္ပါလား) ဝင္လာမွာ မေၾကာက္တတ္သည့္ မိမိ၏ မူရင္းစိတ္နဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွန္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ စရိုက္သဘာဝမ်ား ကြဲျပားေသာ္လည္း နားလည္မႈက ညႇိႏႈိင္းလို႔ ရပါသည္။
*********************************************************************

အသက္၊ အေတြ႔အႀကဳံငယ္ေသးသည့္ ညီငယ္၊ ညီမငယ္တို႔အတြက္ သခၤန္းစာ။ (ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ားအတြက္ မဟုတ္ဟုဆိုလိုသည္)
ဤသေဘာတရားကို ပါေမာကၡႀကီးမ်ားေရးသည့္ ကမၻာ႔ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္ ထူထူႀကီးေတြထဲမွာ "ေမြးစားျခင္း သီအိုရီ(သို႔)သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ကိုယ္ပိုင္ျပဳျခင္း" လို႔ ဆိုၾကပါသည္။ ဘာမွမဟုတ္ပါ။ ေခတ္မွီပစၥည္းမ်ားကို မိမိတို႔မူလ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အည္ီ အသုံးျပဳျခင္း၊ မိမိယဥ္ေက်းမႈကို မကြယ္ေစဘဲ ေခတ္မွီေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္း သာျဖစ္ေပသည္။

ဒါက အၾကမ္းဖက္မႈမဟုတ္ေသးဘူး၊ လူပါးဝတာ


ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံ၊ အက္သ္ၿမိဳ႕၊ စာသင္ေက်ာင္းတိုင္းရဲ႕ဆိုင္(ကင္းတင္း)တိုင္းမွာ ဝက္သားမေရာင္းဖို႔ မြတ္စလင္ေက်ာင္းသားမိဘေတြက ေတာင္းဆိုတယ္၊ ဒါကို ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္က ပယ္ခ်တယ္။
သူေျပာတာက ရွင္းပါတယ္၊ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံထဲလာေနတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လ္ဂ်ီ ယမ္ယဥ္ေက်းမႈကို လက္ခံေမြးစားႏိုင္ရမယ္။ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ေတြက သူတို႔ေနာက္ မလိုက္ႏိုင္ဘူး၊ သူတို႔ကသာ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ေတြေနာက္ လိုက္ရမယ္။ ဒါကိုမေက်နပ္ရင္ ရွာရီးယားဥပေဒက်င္႔သုံးတဲ႔ ႏိုင္ငံေတြထဲသြားေနၾက၊ ကမၻာေပၚ မွာ အဲသလိုႏိုင္ငံ ၇၅ ႏိုင္ငံရွိတယ္၊ လူဦးေရကေတာ႔ ႃပြတ္သိပ္လို႔၊ အဲဒီကို သြားၾက။ အဲဒီမသြားဘဲ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ထဲ လာေနၾကတယ္ဆိုတာ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ က ပိုေကာင္းေနလို႔ တဲ႔။

သူ႔ေမးခြန္းက"ခင္ဗ်ားတို႔စြန္႔ခြာလာတဲ႔ႏိုင္ငံနဲ႔ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံ ဘယ္ႏိုင္ငံက သာသလဲ" ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ျပန္ေမးၾက တဲ႔။
ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံကသာတယ္ဆိုရင္ သာရတဲ႔အေၾကာင္းထဲမွာ ဝက္သားစား တာလည္း ပါတယ္တဲ႔။ ရွင္းကေရာ။
ဒီပုံကေတာ႔ ျပတ္သားတဲ႔ Ath ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ Marc Duvivier ရဲ႕ ပုံပါ။