ပန္းသီးစီအီးအိုနဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ ႏွစ္


"စကၤာပူလိုေနရာမွာ လူပ်ိဳႀကီး၊ အပ်ိဳႀကီး၊ အိမ္ေထာင္ေရးသမိုင္း မေကာင္းသူေတြ ဆိုရင္ ဝန္ႀကီးမျဖစ္ႏိုင္ဘူး (လီကြမ္းယုေခတ္)၊ ျဖစ္ဖို႔ခက္ တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ပေလး ဘြိဳင္းေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ျပင္သစ္က ဆာကိုဇီ၊ အေမရိကန္က ကလင္တန္တို႔ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင္႔ သမၼတရာထူး မျပဳတ္ဘူး။ သမၼတအလုပ္ မလုပ္မွ ျပဳတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႔တာဝန္ သီးသန္႔ကြဲေနတယ္"

"ပန္းသီးစီအီးအိုနဲ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္" နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေရးရမယ္႔ အေၾကာင္း ရာက က်ယ္ျပန္႔လြန္းတာရယ္၊ အတန္ငယ္ေလးလံတဲ႔ အေၾကာင္းအရာျဖစ္လို႔ လူငယ္ေတြဆီေရာက္ေအာင္ (တခ်ိဳ႕က သိပ္မနားမလည္ဘူးလို႔ တရားဝင္ ဝန္ခံ တယ္) ဘယ္လိုေဆြးေႏြးရရင္ေကာင္းမလဲဆိုတာ စဥ္းစားေနမိတာရယ္ေၾကာင္႔ ခ်က္ခ်င္းမဆက္ႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ အခုေတာ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဒီ စေတးတပ္တိုဟာ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မၿခဳံငုံမိႏိုင္ပါဘူး။ မိတ္ ဆက္မ်ွသာပါပဲ။

အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ဟာ တစ္ဦးခ်င္းလြတ္လပ္ခြင္႔ကို ပိုအားေပးပါတယ္။ ပိုနားလည္ေပးပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ႔ လူတစ္ေယာက္ကို ငယ္စဥ္ကစလို႔ "Time and space" ပိုေပးၾကပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူတို႔ကေလးေတြဟာ ပိုၿပီး လြတ္လပ္တယ္၊ Why, how? ေမးခြန္းေတြ ပိုထုတ္ရဲတယ္၊ ကိုယ္ဒူးကိုယ္ခၽြန္ စိတ္ ပိုရွိတယ္။ လြတ္လပ္မႈကိုလည္း ပိုျမတ္ႏိုးတယ္။

ဒီယဥ္ေက်းမႈမွာလည္း အဆိုးအေကာင္း ဒြန္တြဲလိုေတာ႔ ရွိေနပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ အေကာင္းဖက္မွာ တည္ထြင္ဆန္းသစ္ရဲသူေတြမ်ားလာျခင္းနဲ႔အဆိုးဖက္မွာ တစ္ေဇာက္ကမ္း၊ အစြန္းေရာက္ေတြ မ်ားလာႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အစြန္းေရာက္ မေရာက္ကုိ တိုင္းတာရာမွာလည္း အေရွ႕အေနာက္ရဲ႕ ေပတန္အတိုအရွည္က တူမေနပါဘူး။ အေနာက္က လြတ္လပ္ခြင္႔လို႔ယူဆတာေတြကို အေရွ႕က စည္းမဲ႔ ကမ္းမဲ႔လို႔ သတ္မွတ္ၾကတတ္ပါတယ္။
(အေနာက္တိုင္းသားမဟုတ္ေပမဲ႔ က်ေနာ္ကိုယ္ကေတာ႔ မျဖစ္မေနတက္ရတဲ႔ သင္တန္းေတြမွာ သင္ခန္းစာနဲ႔မဆိုင္တဲ႔စာအုပ္ လက္ထဲရွိေနတတ္လို႔ တပည့္ဆိုး စာရင္းမွာပါဝင္သူ၊ ဦးစားေပး (သို႔) မဟာတက္ဖို႔ စသည္ အေရြးမခံရသူျဖစ္ ပါတယ္)။
ဒီကြာဟခ်က္ကို ဖြင္႔ျပခ်လိုက္တာက အေမရိကန္ တရုတ္မိခင္တစ္ေယာက္ အာရွမိခင္ေတြကို ညႊန္းဆိုလိုက္တဲ႔ "Tiger Moms" ဆိုတဲ႔ေဝါဟာရပဲျဖစ္ပါတယ္။ (အာရွတန္ဖိုးကို ကာကြယ္တဲ႔ ေဆာင္းပါးထက္ရွည္တဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား ေရာက္ လာႏိုင္)

အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ကိုပဲ တစ္ဦးေကာင္းတစ္ေယာက္ေကာင္းဝါဒလို႔ ဘာသာျပန္မယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ခ်ိနဲ႔တဲ႔ဘာသာျပန္မႈလို႔ ယူဆမိပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ သူတို႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ေတြရဲ႕ (အဖြဲ႔အစည္း) သမဂၢေတြေၾကာင္႔ပါ။ သူတို႔သမဂၢေတြဟာ(ဥပမာ ေနတိုး၊ အီးယူ) အျခားသမဂၢ ဝါဒေႂကြးေၾကာ္ေနတဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းသမဂၢေတြထက္ အမ်ားႀကီးပိုခိုင္မာေနပါ တယ္။ ဒီေတာ႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ဟာ ငါ႔ျမင္းငါစိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါကိုအေျခခံၿပီးအဓိက ကြဲလြဲသြားတာက တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ လူသိမ်ားတဲ႔ ငါးပါးသီလကို ထုတ္ၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။
ငါးပါးသီလ နံပါတ္ ၂၊ ခိုးမႈ။ ခိုးမႈဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွခြင္႔လႊတ္ခ်င္စရာမေကာင္းတဲ႔ ယူနီဗာဆယ္အက္သစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ ဘယ္အဆင္႔မွာမဆို သူတစ္ပါးဆိုတဲ႔ (ဆိုဆိုက္တယ္ အစိတ္အပိုင္းပါေနလို႔ပါ။ သူတစ္ပါး ပစၥည္း)။
နံပါတ္ ၅ ျဖစ္တဲ႔ ေသာက္မႈကေတာ႔ အဆင္႔ႏွစ္ဆင္႔ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေသာက္ၿပီး မမွာေသးရင္ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္ျဖစ္ၿပီး ေသာက္ၿပီးမွားသြားမယ္ဆိုရင္ ဆိုဆိုက္ တယ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္ကို တန္ဖိုးထားတဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းေတြမွာ ေသာက္မႈကိစၥဟာ သူမ်ားကိုမထိပါးေသးသေရြ႕ ဘယ္သူမွ ေရး ႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္မေနၾကပါဘူး။
ဒီေတာ႔ သူတို႔တန္ဖိုးသတ္မွတ္ခ်က္အရ ဒုတိယက အဆမ်ားစြာ အေရးပိုႀကီး သြားပါတယ္။ အာရွက အထူးသျဖင္႔ဗုဒၶဘာသာက နံပါတ္ ၅ ကို ေရွ႕တန္း ပိုတင္ ထားပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ပညာရွင္ေတြရဲ႕ သုံးသပ္ခ်က္အရ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္နဲ႔ ေကာ္ လက္တစ္ဗစ္ဇင္ကို ဒီလိုလည္း ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ သမဂၢဝါဒကိုအားျပဳတဲ႔ စကၤာပူလိုေနရာမွာ လူပ်ိဳႀကီး၊ အပ်ိဳႀကီး၊ အိမ္ေထာင္ေရးသမိုင္းမေကာင္းသူေတြဆိုရင္ ဝန္ႀကီးမျဖစ္ႏိုင္ ဘူး(လီကြမ္း ယုေခတ္)၊ ျဖစ္ဖို႔ခက္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ ပုဂၢလိကဝါဒကိုအားျပဳတဲ႔ ျပင္သစ္က ဆာကိုဇီ၊ အေမရိကန္က ကလင္တန္တို႔ ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင္႔ သမၼတရာထူး မျပဳတ္ဘူး။ သမၼတအလုပ္ မလုပ္မွ ျပဳတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႔တာဝန္ သီးသန္႔ကြဲေနတယ္။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥေတြကို နားလည္ေပးၾကတယ္။



ဒီေတာ႔ ဘယ္စနစ္က သာသလဲ?
အေရွ႕က သမဂၢဝါဒကသာတယ္ေျပာၿပီး အေနာက္က ပုဂၢလိကဝါဒက သာ တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လူအဖြဲ႔အစည္းအေနနဲ႔ၾကည့္ရင္ အေရွ႕က ဆုံးရႉံးမႈ ပိုမ်ားသြားႏိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင္႔ ကလင္တန္ႏႈတ္ထြက္ရမယ္ဆိုရင္ အေမရိကဟာ သမၼတတစ္ေယာက္ဆုံးရႉံးသြားပါလိမ္႔မယ္။ ဒါမ်ဳိး သူတို႔က အျဖစ္ မခံပါဘူး။ ဒီကိစၥကို ကလင္တန္၊ ဟယ္လာရီနဲ မိုနီကာတို႔ရွင္းၾကပါေစဆိုၿပီး လႊဲထားၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ပါပဲ။

သူတို႔ဟာ တစ္ခုစီသီးသန္႔ရွိေနတာလား? မဟုတ္ပါဘူး၊ ေရာေထြးယွက္တင္ရွိေနတာလို႔ ေျဖရပါလိမ္႔မယ္႔။ တစ္ဦးခ်င္းလြတ္လပ္ခြင္႔ကို ပိုအားေပးတာ။ ပိုနားလည္ေပးတာကလြဲရင္ သူတို႔ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ေတြလည္း သမဂၢဝါဒရွိတာပါပဲ။ သမဂၢဝါဒီေတြလည္း အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ရွိတာပါပဲ။
ဘယ္ေနရာက ေအာင္ျမင္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္မဆို တစ္ဦးခ်င္း ရည္ရြယ္ခ်က္ဆီကို အရင္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးမွ သမဂၢဖက္ဆီကို ေျခဦးလွည့္တတ္ပါတယ္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ အထင္ရွားဆုံး ဥပမာကေတာ႔ ဘုရားပါပဲ။ ဘုရားေလာင္းဟာ ေတာထြက္၊ တရားက်င္႔ေနခ်ိန္မွာ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ ထဲမွာရွိေနၿပီး ဘုရားျဖစ္ၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ ေကာ္လက္တစ္ဗစ္ဇင္ဆီကို ဦးျပန္ လွည့္သြားခဲ႔ပါတယ္။

မျပည့္မစုံေပမဲ႔ က်ေနာ္႔ေဆာင္းပါးကိုေတာ႔ ဆက္ရန္ ေပးမထားေတာ႔ပါဘူး။ စိတ္ကူးရရင္ ဆက္ ေရးတာေပါ႔။

(ဒီေဆာင္းပါးဟာ အင္ဒီဗီက်ဴယယ္လစ္ဇင္ကို ေရွ႕ေနလိုက္ေနတာမဟုတ္လို႔ အာရုံေနာက္စရာ ကြန္မင္႔ေတြ လာမေရးဖို႔ေတာ႔ ေမတၱာရပ္ခ်င္ပါတယ္။)

ေဆးေပါင္းခ ေန႔


အဇာတသတ္ လူျဖစ္ခြင္႔ လြဲမွန္းသိတဲ႔ေန႔
အဇာတသတ္ ေရ
ပြင္႔မယ္႔ပန္း တကယ္မွန္ရင္ေတာ႔
ခပ္လွမ္းလွမ္းက လွမ္း ပြင္႔ပစ္လိုက္ေပါ႔
သံသရာက ပစ္မလြဲေလာက္ေအာင္ ရွည္တာပဲ
နည္းနည္းေနာက္က်တာက လြဲရင္။ ။


ဇင္ေဝေသာ္

(မေန႔က ေမ႔သြားလို႔ တရုတ္ျပကၡဒိန္နဲ႔ လိုက္ယူတယ္)

(on 11/17/2013 )

ကိုရင္ေလး သုံးပါး သူ႔အလုပ္နဲ႔သူ ရႈပ္ေနဟန္




*****

ဗုေဒၶါ၊ ေလာက (ေခြးအိုလူနာႏွင္႔ရဟန္းသိကၡာ)

မာစီေကလင္း (Mercy killing) ဟုလည္းေကာင္း၊ ယူသေနရွား (Euthanasia) ဟုလည္းေကာင္း၊ ထိုမွတဆင့္ လစ္ဗင္း ေဝ(လ္) (Living will) ဟုလည္းေကာင္း လူတစ္ေယာက္၊ သတၱဝါတစ္ေကာင္၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာၾကဆိုၾကေသာ စကားလံုးမ်ား ေတာ္ေတာ္ေတြ႔ရ၏။ တစ္ခ်ိဳ႕က တစ္ခမ္းတနား စာေပတစ္ဖြဲ႔ေရးၾက၏။

လက္ေတြ႔သေဘာအရမူ အလြန္ဆံုးျဖတ္ရခက္ေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ ျပန္လည္ေကာင္းမြန္လာရန္ လံုးဝအခြင့္အလမ္းမရွိေသာ လူမမာသည္ ေက်းဇူရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ ပို၍ခက္ခဲ၏။ ျပန္လည္က်န္းမာရန္ အခြင့္မရွိေတာ့ေသာ မိခင္(သို႔) ဖခင္ကို ေဆးရံုတင္ၾက၏။ ေဆးကုၾက၏။ အသက္ကယ္ေဆး၊ အသက္ကယ္ကိရိယာတို႔ျဖင့္ အသက္ကိုဆြဲဆန္႔၊ ဒုကၡကို ဆြဲဆန္႔ၾက၏။ လိုက္(ဖ္) ပရိုေလာင္း လုပ္ၾကရ၏။ ေငြကုန္ေၾကးက်ကား မ်ားလြန္း၏။ စုေဆာင္းထားေသာေငြမ်ား( လူလတ္တန္းစားမ်ားကို ဆိုလို) ကုန္ေသာအခါ ထိုလူမမာလည္း ဘဝဆံုးေလေတာ့၏။

ထိုကိစၥမ်ား ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ႀကံဳလာရေသာအခါ အထက္ပါ မာစီကစ္လင္း(န္)ႏွင့္ ယူသေနရွား တို႔လည္း ေပၚျပဴလာျဖစ္လာရေတာ့သည္။

ေဆးရံုတက္မႈ၊ ေဆးကုသမႈစရိတ္ႀကီးလြန္းေသာ စကၤာပူ၌ ဤကိစၥမ်ိဳး မၾကာမၾကာ ေတြ႔ရ၏။ သားသမီးမ်ားအတြက္ အလြန္ကုုသိုလ္ရေသာကိစၥဟု ထင္သည္။ ေငြလည္း အလြန္ကုန္၏။ ထိုလူနာသည္ တစ္လကိုးသတင္း အသက္ရွင္ေနေသာ္ ရွိစုမဲ့စု ကုန္ေလေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ တသက္မွာတစ္ခါ အစြမ္းကုန္ျပဳစုခြင့္ေတာ့ ရ၏။ ထိုလူနာ ဆံုးပါးသြားသည့္တိုင္ ေနာင္တရစရာမရွိေတာ့။ ဘဝလံု၏။

လူမ်ိဳးျခားၾကား၌ ေနရေသာ ရဟန္းတစ္ပါးအေနႏွင့္ အတန္ၾကာမွ သေဘာေပါက္ေသာကိစၥတစ္ခုရွိသည္။

လူနာအတြက္ ရဟန္းတစ္ပါးကိုပင့္၍ ေဗာဇၥ်ဂၤသုတ္ခ်ီးျမွင့္ရန္ ပင့္ေဆာင္ရာ၌ လူနာျပန္လည္က်န္းမာေရးအတြက္သာဟု အစက ထင္မိ၏။ မဟုတ္၊ မွားေလ၏။ လမ္းႀကံဳရင္း ေမးၾကည့္ေတာ့မွ “ ျပန္လည္က်န္းမာလာေရးအတြက္ မဟုတ္၊ ေလ်ာေလ်ာလ်ဴလ်ဴ အသက္ထြက္ရန္” ဟု ေျဖေလ၏။

မသိေတာ့၊ ဘာပရိတ္ရြတ္ရမွန္း တကယ္ကို မသိေတာ့။ က်န္းမာေရးအတြက္ ေဗာဇၥ်ဂၤသုတ္ ရြတ္ၾကရ၏။ ေလ်ာေလ်ာလ်ဴလ်ဴ အသက္ထြက္ဖို႔ ရြတ္ရမည့္ပရိတ္ မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ေဗာဇၥ်င္သုတ္ပဲ ရြတ္လုိက္ရ၏။

ဤ၌ ကိုယ္တိုင္ဘုရားတခဲ့ရေသာ အေတြ႔အႀကံဳတစ္ခုကို ေျပာခ်င္သည္။

ထိုသူက သီရိလကၤာလူမ်ိဳး စကၤာပူစီတီဇင္ ျဖစ္၏။ စကၤာပူမွာေမြးသျဖင့္ သီဟုိဠ္စကားလည္း မတတ္။ အဂၤလိပ္ႏွင့္ မေလးစကားသာ တတ္၏။

သူ႔မွာ ေခြးႀကီးတစ္ေကာင္ရွိသည္။ အလြန္လိမ္မာေသာ ေခြးႀကီးျဖစ္သည္။ အရင္ႏွစ္ေတြက က်န္းက်န္းမာမာႏွင့္ေတြ႔ေနရေသာ ထိုေခြးႀကီး၏က်န္းမာေရးတစ္စတစ္စ ယိုယြင္းလာသည္ကို ေတြ႔ရ၏။ ေနာက္ဆံုးေတြ႔စဥ္ သူ႔ေခြးႀကီး မ်က္စိႏွစ္ဘက္ပင္ ကြယ္သြားၿပီျဖစ္သျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္ေခၚ၍မရေတာ့ဟု ဆိုေလသည္။

သိပ္မၾကာပါ၊ ထုိပုဂၢိဳလ္ အႀကံဥာဏ္ေတာင္းခ်င္လို႔ဟုဆိုကာ ေက်ာင္းေရာက္လာ၏။

       “ အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ့္ ေခြးႀကီးကို မွတ္မိသလား”

       “ မွတ္မိတယ္ ဒကာ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“အဲဒီေခြးႀကီးက အခု ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီ။ အေလး၊ အေပါ့လည္း အခန္းထဲမွာပဲ ကိစၥၿပီးရတယ္။ ညညဆိုလဲ မအိပ္ဘူး၊ တစ္ေအာ္ထဲပဲ ေအာ္ေနတယ္။ တပည့္ေတာ္လည္း အိပ္ေရးေတြပ်က္လွၿပီ၊ မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အဲဒါ ဘာလုပ္ရမလဲလို႔ အရွင္ဘုရားဆီ အႀကံဥာဏ္လာေတာင္းတာပါ။ ”

       “ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီကိစၥမ်ိဳးကို ဘာမွ ဝင္မေျပာသင့္ဘူးထင္တယ္ ဒကာေတာ္။”

       “ဗုဒၶဘာသာက ဒီကိစၥကို ဘယ္လုိသေဘာထားပါသလဲ”

    “ဗုဒၶဘာသာရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ သူ႔သက္တမ္းကုန္လို႔ ေသသြားတာပဲ လက္ခံပါတယ္ (Natural Death)၊ ႏို႔မို႔ ပါဏာတိပါတက မလြတ္ပါဘူး”

       “ဒါဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာက မာစီေကလင္းကို လက္မခံဘူးေပါ့”

       “လက္မခံပါဘူး။ မာစီက မာစီ၊ ေကလင္းက ေကလင္းပါ။ မလုပ္အပ္ပါဘူး”

“သူသာ ေနာက္ထပ္ တစ္လေလာက္ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ ေသမွာပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာက ေခြးကိုေတာ့သနားတယ္၊ လူကိုေတာ့ မသနားဘူးေပါ့။”

“မဟုတ္ပါဘူး ဒကာ၊ လူကိုလည္း သနားပါတယ္။ ဦးဇင္း ေစာေစာက ေျပာခဲ့ပါၿပီ၊ ကိုယ္ဆံုးျဖတ္သင့္တယ္ထင္လို႔ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ကိစၥေတြမွာ ဘာသာေရး ဝင္မပါေစခ်င္ပါဘူး။ ဘယ္ဘုန္းႀကီးကမွ ခင္ဗ်ားေခြးကို တိရိစာၦန္ေစာင့္ေရွာက္ေရးဌာနကို ပို႔လုိက္ပါ၊ သူတို႔ ၾကည့္ရွင္းလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာမွာမဟုတ္ပါဘူး”

       “ဒါဆို တပည့္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဆံုးျဖတ္ရမွာေပါ့”

       “ဟုတ္ပါတယ္ ဒကာ”

       “ဟုတ္ၿပီ၊ ဆံုးျဖတ္ၿပီးရင္ ဘယ္လိုသေဘာထားရမွာလဲ”

“ေကာင္းမႈတစ္ခုျဖစ္ရင္ စိတ္ထဲမွာထားၿပီး အထပ္ထပ္သတိတရ ျဖစ္ရပါတယ္။ ကုသိုလ္ပြါးေအာင္လို႔ပါ။ အကုသိုလ္တစ္ခုခုကို မလြဲသာမေရွာင္သာ လုပ္ရရင္လည္း ေမ့ေဖ်ာက္လိုက္ဖို႔ ေျပာပါတယ္။ အကုသိုလ္အသစ္ မျဖစ္ေအာင္လို႔ပါ”

       “ေက်းဇူးပါ အရွင္ဘုရား၊ ရၿပီ။ တပည့္ေတာ္လိုေနတာ အဲဒါပါပဲ”

ဘယ္လုိသေဘာေပါက္သြားသည္ မသိ၊ ဝမ္းပန္းတသာျဖင့္ ယင္းဒကာ ျပန္သြားေလေတာ့သည္။ အရင္ကႏွင့္စာလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္လည္း အတန္ငယ္ ပိန္က်သြားသည္ကို သတိထားမိသည္။ ရဟန္းအေနနဲ႔လည္း ဤကိစၥမ်ိဳး စကားရွည္ရွည္ မေျပာအပ္။ လူကို သနား၊ ေခြးကိုေတာ့ မသနား။ ေခြးကို သနား၊ လူကိုေတာ့ မသနား ကိစၥက အလြန္ရွင္းရခက္၏။

       သို႔ျဖင့္ပင္...

       ကာလအတန္ၾကာေသာအခါ အသုဘတစ္ခုသြားခုိက္ ထိုဒကာေမာင္းေသာကားကို စီးခြင့္ရေတာ့၏။

       စကားစပ္မိရင္း...

       “ဒါနဲ႔ ဒကာေတာ္ရဲ့ ေခြးႀကီးေရာ က်န္းမာေရးအေျခအေန ဘယ္လိုေနေသးလဲ”

       “အရွင္ဘုရားက ေမ့ေနၿပီ၊ အရွင္ဘုရားရဲ့ ၾသဝါဒအတိုင္း ေခြးႀကီးကို သတ္ပစ္လိုက္ၿပီေလ”

       ဗုေဒၶါ!

ဗုေဒၶါကိစၥက ဤမွ်ဆိုလွ်င္ ရွင္းၿပီဟုထင္သည္။ သူ႔ေခြကိုသတ္ဖို႔ ဤရဟန္းက ၾသဝါဒေပးလိုက္သည္ ဟူသတတ္။
ၿပံဳးမိ၏။

စကား၊ ကိုယ္ခ်င္းစာမႈ၊ တဖက္သား၏စကားကို ဘာသာျပန္ဆိုမႈ။ ထိုလူ၏ ဘာသာျပန္ဆိုမႈအရ သီဟနာဒသည္ ေခြးအိုတစ္ေကာင္ကို သတ္ပစ္ရန္ ၾသဝါဒေပးခဲ့ဖူး၏။

        ေလာက…….။


သီဟနာဒ





(on 5/04/2012)


Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အၿမဲေနာက္က်သူ


တန္းစီတဲ႔စနစ္နဲ႔ အသားမက်လို႔
မိသားစုထဲမွာေတာင္ ၇ ေယာက္ေျမာက္။
စကၤာပူေရာက္လာေတာ႔
သူမ်ားလျပည့္လို႔ ကိုယ္႔မွာ မျပည့္ႏိုင္
မနက္ျဖန္မွျပည့္သတဲ႔ေလ
တရုတ္ လူနာ ကလင္ဒါက။