ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔


(ဘီဘီစီစတဲ႔ ကမၻာ႔မီဒီယာႀကီးေတြတင္တဲ႔ သံဆူးႀကိဳးေတြ၊ အခ်ဳပ္ကားေတြ မေတြ႔ ရရင္ ဒီ ပို႔စ္မ်ိဳး ကမ္းလက္က တက္လာစရာ မရွိပါ။
ေျဖရာမွာ ရွင္းလင္းေစဖို႔ ဂဏန္းစဥ္ တပ္ေပးထားပါတယ္)

Kyaw Zay Ya " ၁။ ေက်ာင္းသားေလးေတြဆိုေတာ့ ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္လည္း အျပစ္မျမင္၊ ၂။ ဥပေဒနားလည္တဲ့ပဂၢဳိလိေတြအမ်ားအျပားရွိေသာ္ျငား၊ လႊတ္ေတာ္ကေန လိုလားခ်က္ေတြတင္ၿပီးေဘာင္တြင္းက လုပ္ႏိုင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမ်ားရွိေသာ္ျငား၊ စတင္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ကပညာေရးဥပေဒျပင္ဖို႔၊ တေျဖးေျဖးနဲ႔ႏိုင္ငံေရးေတာင္းဆိုခ်က္ေတြပါလာၿပီး ၃။ ေက်ာင္းသားနဲ႔မဆိုင္တာေတြေတာင္းဆိုလာတာကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ၫႊန္ျပ ဖို႔ထက္
၄။ ဘာျဖစ္ျဖစ္အစိုးရကိုသာအျပစ္တင္ေစာၾကေတာ့လဲ ဒီမိုကေရစီဟာ ဘယ္လို လူေတြနဲ႔မ်ားမွတန္မွာပါလိမ့္...။
Unlike · Reply · 1 · 19 minutes ago
***************************************************************************
၁။ ႏိုင္ငံေတာ္အလံနဲ႔ ေက်ာင္းသားသမဂၢအလံ လဲလွယ္မႈဟာ မွားပါတယ္၊ သူမ်ားမွားလို႔ ငါတို႔လည္း မွားရင္ရတယ္ဆိုတဲ႔အေတြးကကို မွားပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ လက္ရွိေသေရးရွင္ေရးမွာ ဒါကို ခဏေမ႔ထားၿပီး အေရးႀကီးတာကို ဆက္လုပ္ရပါတယ္။ ထမင္းအိုးငွဲ႔ခ်ိန္နဲ႔ အဝတ္လွမ္းခ်ိန္ တိုက္ေနရင္ ထမင္းအိုးကို အရင္ငွဲ႔ရပါမယ္။ လင္ကြန္းကေတာ႔ ျမစ္ကူးစဥ္ ျမင္းခ်င္းမလဲနဲ႔တဲ႔။ အားလုံးၿပီးရင္ အဲဒီအမႈကို စီရင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေဝဖန္ႏိုင္ပါတယ္။

၂။ တတ္သိနားလည္ဆိုရာမွာ ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္းလို "က်ေနာ္က ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ဘာမွ မေျပာရဲဘူး" ဆိုသူေတြ မပါႏိုင္ဘူးလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ ေသၿပီ။

၃။ ဒီဗြီဒီ ေဆြးေႏြးပြဲနဲ႔ မင္းကိုႏိုင္အင္တာဗ်ဴးအရ ဒီသေဘာေတြ မပါဝင္ပါဘူး။ ဒီပြဲမွာ ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ပါတယ္။

၄။ လက္နက္နဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တာမ်ိဳးကို ေဝဖန္ရပါမယ္၊ မွားပါတယ္။ ေဆြးေႏြးမႈကို ႀကိဳဆိုပါတယ္၊ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုတဲ႔သတင္း တက္တက္ျခင္း ရွယ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း ေဆြးေႏြးပြဲေအာင္ျမင္ရင္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက ေက်ာင္းသားကို အရႈံးေပးလိုက္ရတာမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားအေပၚ အႏိုင္ရလိုက္တာပါ။
မနက္က "ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု" ပို႔စ္ပါ ဖတ္ေပးပါ။ ေဆြးေႏြးမႈကို ႀကိဳဆိုတယ္၊ လက္နက္အားကိုး ေျဖရွင္းမႈကို ရႈံ႕ခ်ပါတယ္။

ဘီဘီစီစတဲ႔ ကမၻာ႔မီဒီယာႀကီးေတြတင္တဲ႔ သံဆူးႀကိဳးေတြ၊ အခ်ဳပ္ကားေတြမေတြ႔ရရင္ ဒီ ပို႔စ္မ်ိဳး ကမ္းလက္က တက္လာစရာ မရွိပါ။

ဇင္ေဝေသာ္
***************************************************************************

ပြန်ချင်တဲ့ ကွန်မင့်

(ဘီဘီစီစတဲ့ ကမ္ဘာ့မီဒီယာကြီးတွေတင်တဲ့ သံဆူးကြိုးတွေ၊ အချုပ်ကားတွေမတွေ့ရရင် ဒီ ပို့စ်မျိုး ကမ်းလက်က တက်လာစရာ မရှိပါ။
ဖြေရာမှာ ရှင်းလင်းစေဖို့ ဂဏန်းစဉ် တပ်ပေးထားပါတယ်)

Kyaw Zay Ya " ၁။ ကျောင်းသားလေးတွေဆိုတော့ ဥပဒေချိုးဖောက်လည်းအပြစ်မမြင်၊ ၂။ ဥပဒေနားလည်တဲ့ပဂ္ဂိုလိတွေအများအပြားရှိသော်ငြား၊ လွှတ်တော်ကနေ လိုလားချက်တွေတင်ပြီးဘောင်တွင်းကလုပ်နိုင်တဲ့လမ်းကြောင်းများရှိသော်ငြား၊ စတင်တဲ့အကြောင်းပြချက်ကပညာရေးဥပဒေပြင်ဖို့၊ တဖြေးဖြေးနဲ့နိုင်ငံရေးတောင်းဆိုချက်တွေပါလာပြီး ၃။ ကျောင်းသားနဲ့မဆိုင်တာတွေတောင်းဆိုလာတာကို လမ်းကြောင်းမှန်ညွှန်ပြဖို့ထက် ၄။ ဘာဖြစ်ဖြစ်အစိုးရကိုသာအပြစ်တင်စောကြတော့လဲ ဒီမိုကရေစီဟာဘယ်လိုလူတွေနဲ့များမှတန်မှာပါလိမ့်...။
Unlike · Reply · 1 · 19 minutes ago

၁။ နိုင်ငံတော်အလံနဲ့ ကျောင်းသားသမဂ္ဂအလံ လဲလှယ်မှုဟာ မှားပါတယ်၊ သူများမှားလို့ ငါတို့လည်း မှားရင်ရတယ်ဆိုတဲ့အတွေးကကို မှားပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ လက်ရှိသေရေးရှင်ရေးမှာ ဒါကို ခဏမေ့ထားပြီး အရေးကြီးတာကို ဆက်လုပ်ရပါတယ်။ ထမင်းအိုးငှဲ့ချိန်နဲ့ အဝတ်လှမ်းချိန် တိုက်နေရင် ထမင်းအိုးကို အရင်ငှဲ့ရပါမယ်။ လင်ကွန်းကတော့ မြစ်ကူးစဉ် မြင်းချင်းမလဲနဲ့တဲ့။ အားလုံးပြီးရင် အဲဒီအမှုကို စီရင်နိုင်ပါတယ်။ ဝေဖန်နိုင်ပါတယ်။

၂။ တတ်သိနားလည်ဆိုရာမှာ ဝိဇ္ဇာသိပ္ပံတက္ကသိုလ် ပါမောက္ခချုပ်ဟောင်းလို "ကျနော်က ကြောက်တတ်တယ်၊ ဘာမှ မပြောရဲဘူး" ဆိုသူတွေ မပါနိုင်ဘူးလား။ ဒါဆိုရင်တော့ သေပြီ။

၃။ ဒီဗွီဒီ ဆွေးနွေးပွဲနဲ့ မင်းကိုနိုင်အင်တာဗျူးအရ ဒီသဘောတွေ မပါဝင်ပါဘူး။ ဒီပွဲမှာ ဒေါ်ရင်ရင်နွယ်ကိုယ်တိုင် ပါဝင်ပါတယ်။

၄။ လက်နက်နဲ့ ခြိမ်းခြောက်တာမျိုးကို ဝေဖန်ရပါမယ်၊ မှားပါတယ်။ ဆွေးနွေးမှုကို ကြိုဆိုပါတယ်၊ ဆွေးနွေးမယ်ဆိုတဲ့သတင်း တက်တက်ခြင်း ရှယ်ပါတယ်။ တကယ်တမ်း ဆွေးနွေးပွဲအောင်မြင်ရင် ဦးသိန်းစိန်အစိုးရက ကျောင်းသားကို အရှုံးပေးလိုက်ရတာမဟုတ်ဘဲ ကျောင်းသားအပေါ် အနိုင်ရလိုက်တာပါ။
မနက်က "ဦးသိန်းစိန် ဖြေရတော့မယ့် စာမေးပွဲကြီးနှစ်ခု" ပို့စ်ပါ ဖတ်ပေးပါ။ ဆွေးနွေးမှုကို ကြိုဆိုတယ်၊ လက်နက်အားကိုး ဖြေရှင်းမှုကို ရှုံ့ချပါတယ်။
ဘီဘီစီစတဲ့ ကမ္ဘာ့မီဒီယာကြီးတွေတင်တဲ့ သံဆူးကြိုးတွေ၊ အချုပ်ကားတွေမတွေ့ရရင် ဒီ ပို့စ်မျိုး ကမ်းလက်က တက်လာစရာ မရှိပါ။

ဇင်ဝေသော်

ကေလးေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာတဲ႔ အစိုးရ


ေခတ္အဆက္ဆက္ ကေလးေတြနဲ႔ ရန္ျဖစ္လာတဲ႔ အစိုးရ
မႉးေဇာ္က ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဒူး ဒုန္႔ေတြေရးလို႔၊
အစိုးရဖက္မွာေရာ ဒူး ဒုန္႔ေတြ မရွိေတာ႔ဘူးလား။
မေန႔က ေဒါက္တာဟိန္းကေျပာတယ္ ဒီေခတ္မွာ အစြန္းေရာက္ အစၥလာမ္နဲ႔ကလြဲရင္ အားလုံးနဲ႔ ညွိလို႔ရေနၿပီ၊ စစ္တိုက္စရာ မလိုေတာ႔ဘူး တဲ႔။
စိတ္ပ်က္တယ္။ ထူးမျခားနားဇာတ္လမ္း။ ကေလးနဲ႔ရန္ျဖစ္။
ဒါတဲ႔လား ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ............
အႏိုင္ႏိုင္ လမ္းေလ်ွာက္လာရတဲ႔ ကေလးေတြကို တင္႔ကားႀကီးေတြနဲ႔ ႀကိဳလို႔။ ဘယ္တုံးကမွ မႏိုင္ခဲ႔တဲ႔ မဟာဗ်ဴဟာ၊
ဘာလို႔ ထပ္က်င္႔သုံးတာလဲ။ ေဆြးေႏြးပါေတာ႔လား။
ႏုႏုနယ္နယ္ ဒီမိုကေရစီကို သတ္သတ္ျပစ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ ဒါေလး ႀကီးထြားလာမွာလဲ။

ခေတ်အဆက်ဆက် ကလေးတွေနဲ့ ရန်ဖြစ်လာတဲ့ အစိုးရ
မှူးဇော်က ကျောင်းသားတွေအတွက် ဒူး ဒုန့်တွေရေးလို့၊
အစိုးရဖက်မှာရော ဒူး ဒုန့်တွေ မရှိတော့ဘူးလား။
မနေ့က ဒေါက်တာဟိန်းကပြောတယ် ဒီခေတ်မှာ အစွန်းရောက် အစ္စလာမ်နဲ့ကလွဲရင် အားလုံးနဲ့ ညှိလို့ရနေပြီ၊ စစ်တိုက်စရာ မလိုတော့ဘူး တဲ့။
စိတ်ပျက်တယ်။ ထူးမခြားနားဇာတ်လမ်း။ ကလေးနဲ့ရန်ဖြစ်။
ဒါတဲ့လား ဒီမိုကရေစီ အစိုးရ
အနိုင်နိုင် လမ်းလျှောက်လာရတဲ့ ကလေးတွေကို တင့်ကားကြီးတွေနဲ့ ကြိုလို့။ ဘယ်တုံးကမှ မနိုင်ခဲ့တဲ့ မဟာဗျူဟာ၊ ဘာလို့ ထပ်ကျင့်သုံးတာလဲ။ ဆွေးနွေးပါတော့လား။
နုနုနယ်နယ် ဒီမိုကရေစီကို သတ်သတ်ပြစ်၊ ဘယ်လိုလုပ် ဒါလေး ကြီးထွားလာမှာလဲ။



ယူနီကုတ္


ပရိသတ္ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ လိုအပ္ခ်က္အရ ဒီေန႔ကစၿပီး ယူနီကုတ္ေဖာင္႔ကိုပါ တြဲတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဆင္မေျပရင္ မက္ေဆ႔ ပို႔ေပးႀကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

ပရိသတ်တောင်းဆိုမှုနဲ့ လိုအပ်ချက်အရ ဒီနေ့ကစပြီး ယူနီကုတ်ဖောင့်ကိုပါ တွဲတင်ပေးလိုက်ပါတယ်။ အဆင်မပြေရင် မက်ဆေ့ ပို့ပေးကြဖို့ မေတ္တာရပ်ခံပါတယ်။

ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု

ဦးသိန္းစိန္ ေျဖရေတာ႔မယ္႔ စာေမးပြဲႀကီးႏွစ္ခု
၁။ လတ္တေလာ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ
၂။ ေရွ႕လမွာ ေရာက္လာမယ္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႏွစ္ ၁၀၀

"အေမွာင္ထုလႊမ္းလာရင္ လူစြမ္းေကာင္း ေပၚစၿမဲ(When darkness comes, the hero arises)" တဲ႔။ ျမန္မာ႔သမိုင္းမွာ လူစြမ္းေကာင္း မဆိတ္သုဥ္းခဲ႔ဖူးဘူး။ က်ည္မေၾကာက္တဲ႔ ရင္ဘတ္ေတြ မိုးမေခါင္ဖူးဘူး။

တတိယႏိုင္ငံေတြဟာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မတန္ေသးဘူး၊ လူငယ္နဲ႔ လြတ္လပ္ခြင္႔ဟာ မတန္ေသးဘူး ဆိုတဲ႔စကားကို အၿပီးအပိုင္ ျငင္းဆိုဖို႔ေရာက္ပါၿပီ။
တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကမယ္၊ ထစ္ကနဲရွိ ဆႏၵျပေနၾကတာလို႔။ ဒါေပမဲ႔ ဒါကသည္ပင္ ဒီမို ကေရစီရဲ႕ သရုပ္သကန္တစ္ခု မဟုတ္ပါလား။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ တန္ဖိုးက ဆႏၵျပျခင္း၊ မျပျခင္းမဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီ ဆႏၵျပျခင္းကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္မလဲ ဆိုတာသာျဖစ္ပါတယ္။ မယုံရင္ မေဝးလွတဲ႔ အခ်ိန္က ေဟာင္ေကာင္ ေက်ာင္း သား လႈပ္ရွားမႈကို ၾကည့္ပါ။

ဒီေန႔ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြ ေတာင္သာဆီ ဦးတည္လိမ္႔မယ္။ သူတို႔ဟာ ကခ်င္သူပုန္ မဟုတ္ဘူး၊ လူေသေစတဲ႔ လက္နက္ေတြ မပါဘူး။ အဲ ဥေဒါင္းဆီေတြေတာ႔ ပါလာတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ ဘာလုပ္မလဲ။ ဒီမွာ ကမၻာဦး ကတည္းက ရွိေနခဲ႔တဲ႔ ေျဖရွင္းနည္း ႏွစ္မ်ိဳး။
၁။ အၾကမ္္းဖက္ ေျဖရွင္း(ေသကုန္ ေအးတာပဲ)
၂။ အေပးအယူညွိႏႈိင္းၿပီး ေျဖရွင္း(ေခါင္းခ်င္း၊ ဦးေႏွာက္ခ်င္း အေျဖရွာ)
ပထမနည္းက လူ႔တိရစၦာန္အစိုးရေတြ က်င္႔သုံးတာ၊ ဒုတိယနည္းက မိဘဆန္တဲ႔ အစိုးရေတြ က်င္႔သုံးတာ။

တာဝန္ယူရေတာ႔မယ္။
ဒီပညာေရး ဥပေဒကို ဘယ္သူအတည္ျပဳေပးတာလဲ။ ျပင္သင္႔ရင္ ျပင္ရဲရမယ္။ လူကိုသတ္လို႔ လူပဲေသတယ္၊ ျပသနာ မေသဘူး။
ျပသနာကိုသတ္မွ ျပသနာ ေသတယ္။

DVD ကို နားေထာင္ၾကည့္ေတာ႔ လူငယ္ေတြ ေတာင္းဆိုတာ မမ်ားဘူး။ "သူတို႔အသံကိုလည္း နားေထာင္ပါ" ဒါပဲ။ အဓိက မတိုက္ဆိုင္မႈက
၁။ ကူးေျပာင္းဆဲကာလ (ေဒၚရင္ရင္ႏြယ္ကေတာ႔ ထရန္ဇစ္ရွင္းလို႔ပဲ ထပ္တလဲလဲ သုံးသြားတယ္) လိုတယ္။ (လူႀကီးအသံ)
၂။ မွန္တယ္၊ ကူးေျပာင္းဆဲကာလမွာလည္း ေက်ာင္းသား၊ ဆရာေတြရဲ႕ သေဘာထားေတြ ပါဝင္ေနရမယ္။ (လူငယ္အသံ)
ဒီမွာ အေျဖတစ္ခု ရွိေနတယ္။

အဂၤလိပ္စာ ေလ႔လာေနတဲ႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြအတြက္ အဂၤလိပ္စကားေတာင္ ဒီလူေတြခ်ည္းပဲေျပာရင္ ေဝါဟာရအသစ္ မထြက္ဘူး၊ ေျပာဟန္၊ ေျပာသံ တိုး တက္မလာဘူး။ လူေပါင္းစုံမွ စကားလုံး စုံလာတယ္။ ပညာေရး ဥပေဒကလည္း ဒီလူေတြနဲ႔ပဲေဆြးေႏြးေနရင္ (၉၉ ႀကိမ္ဆိုလား) ဒီအေျဖပဲ ထြက္မယ္။ သူတို႔ဘာသာ သူတို႔ေတာ႔ အသင္႔ေတာ္ဆုံးေပါ႔ေလ။
ဒီအထဲမွာ ဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္းစကားကို နားေထာင္ေတာ႔ ဒါက ပိုေသခ်ာသြားေရာ။ သူက ေၾကာက္တတ္တယ္၊ ဘာမွ မေျပာရဲဘူး တဲ႔။ ရွင္းကေရာ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေသသာေသၾကေတာ႔။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ ဒီပညာေရး ညံ့ပါလိမ႔္၊ ပညာတတ္ရင္ မေၾကာက္ဘူးဆို၊ ဒါဆို သူသင္ထားတဲ႔ပညာက ဘာပညာပါလိမ္႔။
ဒီမွာ အေျဖတစ္ခု ရွိေနျပန္တယ္။
ကံေကာင္းတယ္၊ သူ႔တကၠသိုလ္ မတက္ခဲ႔ရဘူး။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

ဦးသိန်းစိန် ဖြေရတော့မယ့် စာမေးပွဲကြီးနှစ်ခု

၁။ လတ်တလော ကျောင်းသားလှုပ်ရှားမှု
၂။ ရှေ့လမှာ ရောက်လာမယ့် ဗိုလ်ချုပ် နှစ် ၁၀၀

"အမှောင်ထုလွှမ်းလာရင် လူစွမ်းကောင်း ပေါ်စမြဲ(When darkness comes, the hero arises)" တဲ့။ မြန်မာ့သမိုင်းမှာ လူစွမ်းကောင်း မဆိတ်သုန်းခဲ့ဖူးဘူး။ ကျည်မကြောက်တဲ့ ရင်ဘတ်တွေ မိုးမခေါင်ဖူးဘူး။

တတိယနိုင်ငံတွေဟာ ဒီမိုကရေစီနဲ့ မတန်သေးဘူး၊ လူငယ်နဲ့ လွတ်လတ်ခွင့်ဟာ မတန်သေးဘူး ဆိုတဲ့စကားကို အပြီးအပိုင် ငြင်းဆိုဖို့ရောက်ပါပြီ။
တချို့က ဆိုကြမယ်၊ ထစ်ကနဲရှိ ဆန္ဒပြနေကြတာလို့။ ဒါပေမဲ့ ဒါကသည်ပင် ဒီမို ကရေစီရဲ့ သရုပ်သကန်တစ်ခု မဟုတ်ပါလား။ ဒီမိုကရေစီရဲ့ တန်ဖိုးက ဆန္ဒပြခြင်း၊ မပြခြင်းမဟုတ်ဘူး၊ အဲဒီ ဆန္ဒပြခြင်းကို ဘယ်လို ကိုင်တွယ်မလဲ ဆိုတာသာဖြစ်ပါတယ်။ မယုံရင် မဝေးလှတဲ့ အချိန်က ဟောင်ကောင် ကျောင်း သား လှုပ်ရှားမှုကို ကြည့်ပါ။

ဒီနေ့ ကျောင်းသားလေးတွေရဲ့ ခြေလှမ်းတွေ တောင်သာဆီ ဦးတည်လိမ့်မယ်။ သူတို့ဟာ ကချင်သူပုန် မဟုတ်ဘူး၊ လူသေစေတဲ့ လက်နက်တွေ မပါဘူး။ အဲ ဥဒေါင်းဆီတွေတော့ ပါလာတယ်။ ဦးသိန်းစိန် ဘာလုပ်မလဲ။ ဒီမှာ ကမ္ဘာဦး ကတည်းက ရှိနေခဲ့တဲ့ ဖြေရှင်းနည်း နှစ်မျိုး။
၁။ အကြမ််းဖက် ဖြေရှင်း(သေကုန် အေးတာပဲ)
၂။ အပေးအယူညှိနှိုင်းပြီး ဖြေရှင်း(ခေါင်းချင်း၊ ဦးနှောက်ခြင်း အဖြေရှာ)
ပထမနည်းက လူ့တိရစ္ဆာန်အစိုးရတွေ ကျင့်သုံးတာ၊ ဒုတိယနည်းက မိဘဆန်တဲ့ အစိုးရတွေ ကျင့်သုံးတာ။

တာဝန်ယူရတော့မယ်။
ဒီပညာရေး ဥပဒေကို ဘယ်သူအတည်ပြုပေးတာလဲ။ ပြင်သင့်ရင် ပြင်ရဲရမယ်။ လူကိုသတ်လို့ လူပဲသေတယ်၊ ပြသနာ မသေဘူး။
ပြသနာကိုသတ်မှ ပြသနာ သေတယ်။

DVD ကို နားထောင်ကြည့်တော့ လူငယ်တွေ တောင်းဆိုတာ မများဘူး။ "သူတို့အသံကိုလည်း နားထောင်ပါ" ဒါပဲ။ အဓိက မတိုက်ဆိုင်မှုက
၁။ ကူးပြောင်းဆဲကာလ (ဒေါ်ရင်ရင်နွယ်ကတော့ ထရန်ဇစ်ရှင်းလို့ပဲ ထပ်တလဲလဲ သုံးသွားတယ်) လိုတယ်။ (လူကြီးအသံ)
၂။ မှန်တယ်၊ ကူးပြောင်းဆဲကာလမှာလည်း ကျောင်းသား၊ ဆရာတွေရဲ့ သဘောထားတွေ ပါဝင်နေရမယ်။ (လူငယ်အသံ)
ဒီမှာ အဖြေတစ်ခု ရှိနေတယ်။

အင်္ဂလိပ်စာ လေ့လာနေတဲ့ နိုင်ငံခြားသားတွေအတွက် အင်္ဂလိပ်စကားတောင် ဒီလူတွေချည်းပဲပြောရင် ဝေါဟာရအသစ် မထွက်ဘူး၊ ပြောဟန်၊ ပြောသံ တိုး တက်မလာဘူး။ လူပေါင်းစုံမှ စကားလုံး စုံလာတယ်။ ပညာရေး ဥပဒေကလည်း ဒီလူတွေနဲ့ပဲဆွေးနွေးနေရင် (၉၉ ကြိမ်ဆိုလား) ဒီအဖြေပဲ ထွက်မယ်။ သူတို့ဘာသာ သူတို့တော့ အသင့်တော်ဆုံးပေါ့လေ။
ဒီအထဲမှာ ဝိဇ္ဇာသိပ္ပံတက္ကသိုလ် ပါမောက္ခချုပ်ဟောင်းစကားကို နားထောင်တော့ ဒါက ပိုသေချာသွားရော။ သူက ကြောက်တတ်တယ်၊ ဘာမှ မပြောရဲဘူး တဲ့။ ရှင်းကရော။ ကျောင်းသားတွေ သေသာသေကြတော့။ ဘာ့ကြောင့် ဒီပညာရေး ညံ့ပါလိမ့်၊ ပညာတတ်ရင် မကြောက်ဘူးဆို၊ ဒါဆို သူသင်ထားတဲ့ပညာက ဘာပညာပါလိမ့်။
ဒီမှာ အဖြေတစ်ခု ရှိနေပြန်တယ်။
ကံကောင်းတယ်၊ သူ့တက္ကသိုလ် မတက်ခဲ့ရဘူး။

ဆက်ရန်
ဇင်ဝေသော်

Victor Hugo က ေျပာတယ္


"ေက်ာင္းတံခါးဖြင္႔သူဟာ ေထာင္တံခါးကို ပိတ္သူ (He who opens a school door, closes a prison.)" တဲ႔
၆၂ လြန္ ျမန္မာ႔သမိုင္းကလည္း ေျပာတယ္
"ေက်ာင္းတံခါးပိတ္သူဟာ ေထာင္တံခါး ဖြင္႔သူ(He who closes a school door, opens a prison.)" တဲ႔။


(The multi-faceted French author Victor Hugo was a poet, playwright, novelist, statesman, and human rights activist, all rolled into one.)