ကမၻာ႔ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ



ေဖ႔စ္ဘုတ္ေပၚ၊ ဘေလာ႔ဂ္ေပၚေရးတဲ႔စာ ဆိုတာ ဘယ္လိုစာမ်ိဳးလည္းဆိုေတာ႔ (ပညာရွင္တို႔ အဆိုအရ)
၁ ။ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ (ကိုယ္႔အာေဘာ္၊ ကိုယ္တိုင္ႂကြား၊ ကိုယ္တိုင္ ရင္ ဖြင္႔၊ ရန္လုပ္၊ ဆဲ) ပုဂၢလိက ဒိုင္ယာရီ (သာဓကေတြမ်ားလို႔ ထုတ္ မျပေတာ႔ဘူး)
၂ ။ နားလည္ရခက္တဲ႔ စာလုံးေပါင္း၊ ေဝါဟာရ အထူး အဆန္းေတြနဲ႔ ေရးတဲ႔ စာ မ်ိဳး ျဖစ္ေနရမယ္။
ဒီႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ညွိလိုက္ေတာ႔ ကမၻာမွာ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ က အေသာက မင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။

၁ ။ သူ႕ကိုယ္သူ ေဒဝါနံ ပိယဒသီ=နတ္တို႔ အထူးခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ႔ဘုရင္ တဲ႔၊ သူကိုယ္တိုင္ အဲသလိုေရးတာ၊ သူမ်ား ေရးတာမဟုတ္ဘူး (ကိုယ္တိုင္ႂကြား)။ ၿပီးေတာ႔ ေရးတဲ႔စာေတြက ဘုရားစာလို႔ ဆိုေပမယ္႔ သူ႕အာေဘာ္ေတြနဲ႔သူ ေရး တယ္ (ကိုယ္႔အာေဘာ္) ကလိဂၤစစ္ပြဲ အၿပီး ဘယ္ေလာက္ ရင္နာရ ပုံ (ကိုယ္တိုင္ ရင္ဖြင္႔) ဓမၼနဲ႔ေအာင္ႏိုင္ခ်င္တယ္ ဆိုေပမဲ့ ရန္လာစရင္ေတာ႔ အေသာကတို႔က ငုံ႔ခံေနမွာ မဟုတ္ တဲ႔။

၂ ။ ႏွစ္ ကေတာ႔ ေျပာမေနနဲ႔ သူ႕ စာလုံးေပါင္းေတြကို တစ္ကမၻာလုံးက ပညာရွင္ေတြ အဓိပၸါယ္ဝိုင္းေဖာ္ေနတာ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသး တယ္။

အစ ဖုန္းမက္ေဆ႔ဂ်္ေတြ၊ ၿပီးေတာ႔ အြန္လိုင္း ေရးဟန္ေတြ၊ အခု ေဖ႔စ္ဘုတ္ေရး ဟန္ကို ၾကည္႔ၿပီး အဂၤလိပ္ေတြကလည္း သူတို႔စာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ၊ ျမန္မာေတြက လည္း ျမန္ မာစာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ (က်န္တဲ႔ဘာသာေတြလည္း အတူတူေနမွာပဲ) လုပ္ေနၾကတာ ၾကာပါၿပီ။ ပ်က္ေတာ႔ မပ်က္ပါဘူး၊ အြန္လိုင္းက အြန္လိုင္း ဟန္နဲ႔ပဲ ရွိေနမွာပါ။

တကယ္ေတာ႔ ဒီလိုေခတ္မီတဲ႔ ေရးဟန္က အေသာကႀကီး စ ခဲ႔တာပါ။ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ အျပစ္ေျပာခ်င္ရင္ အေသာက ေရးဟန္ကိုၾကည္႔ၾက လို႔ ေျပာရမယ္။
ဟုတ္တယ္။ ဝိုင္ဖိုင္ မေပၚေသးတာကလြဲရင္ အေသာကဟာ ဘေလာ႔ဂ္ဂါ အစစ္ပဲ။ ခပ္ႂကြားႂကြား နားလည္ရခက္တဲ႔ ေရးဟန္ေရး ထုံးေတြနဲ႔။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ နားေတာ႔မယ္။ ။
*************************************************************************

ကမ္ဘာ့ ပထမဦးဆုံး ဘလော့ဂ်ဂါ

ဖေ့စ်ဘုတ်ပေါ်၊ ဘလော့ဂ်ပေါ်ရေးတဲ့ စာ ဆိုတာ ဘယ်လိုစာမျိုးလည်းဆိုတော့ ( ပညာရှင်တို့ အဆိုအရ )

၁ ။ ကိုယ်နဲ့ပတ်သက်တဲ့ ( ကိုယ့်အာဘော်၊ ကိုယ်တိုင်ကြွား၊ ကိုယ်တိုင် ရင် ဖွင့်၊ ရန်လုပ်၊ ဆဲ ) ပုဂ္ဂလိက ဒိုင်ယာရီ ( သာဓကတွေများလို့ ထုတ် မပြတော့ ဘူး )

၂ ။ နားလည်ရခက်တဲ့ စကားလုံးပေါင်း၊ ဝေါဟာရ အထူး အဆန်းတွေ နဲ့ ရေးတဲ့စာ မျိုး ဖြစ်နေရမယ်။

ဒီနှစ်ချက်နဲ့ ညှိလိုက်တော့ ကမ္ဘာမှာ ပထမဦးဆုံး ဘလော့ဂ်ဂါ က အသောက မင်ကြီး ဖြစ်နေတယ်။

၁ ။ သူ့ကိုယ်သူ ဒေဝါနံ ပိယဒသီ နတ်တို့ အထူးချစ်မြတ်နိုးတဲ့ဘုရင် တဲ့၊ သူကိုယ်တိုင် အဲသလိုရေးတာ၊ သူများ ရေးတာမဟုတ်ဘူး ( ကိုယ်တိုင်ကြွား )။ ပြီးတော့ ရေးတဲ့စာတွေက ဘုရားစာလို့ ဆိုပေမယ့် သူ့အာဘော်တွေနဲ့ သူ ရေးတယ် ( ကိုယ့်အာဘော် ) ကလိင်္ဂစစ်ပွဲ အပြီး ဘယ်လောက် ရင်နာရ ပုံ ( ကိုယ်တိုင် ရင်ဖွင့် ) ဓမ္မနဲ့အောင်နိုင်ချင်တယ် ဆိုပေမဲ့ ရန်လာစရင်တော့ အသောကတို့က ငုံ့ခံနေမှာ မဟုတ် တဲ့။

၂ ။ နှစ် ကတော့ ပြောမနေနဲ့ သူ့ စာလုံးပေါင်းတွေကို တစ်ကမ္ဘာလုံးက ပညာရှင်တွေ အဓိပ္ပါယ် ဝိုင်းဖော်နေတာ မသိတာတွေ အများကြီး ကျန်နေသေးတယ်။

အစ ဖုန်းမက်ဆေ့ဂျ်တွေ၊ ပြီးတော့ အွန်လိုင်း ရေးဟန်တွေ၊ အခု ဖေ့စ်ဘုတ်ရေးဟန်ကို ကြည့်ပြီး အင်္ဂလိပ်တွေကလည်း သူတို့စာတော့ ပျက်ပါပြီ၊ မြန် မာတွေကလည်း မြန် မာစာတော့ ပျက်ပါပြီ ( ကျန်တဲ့ဘာသာတွေလည်း အတူတူနေမှာပဲ ) လုပ်နေကြတာ ကြာပါပြီ။ ပျက်တော့ မပျက်ပါဘူး၊ အွန်လိုင်းက အွန်လိုင်း ဟန်နဲ့ပဲ ရှိနေမှာပါ။

တကယ်တော့ ဒီလိုခေတ်မီတဲ့ ရေးဟန်က အသောကကြီး စ ခဲ့တာပါ။ ကွန်ဆာဗေးတစ်တွေ အပြစ်ပြောချင်ရင် အသောက ရေးဟန်ကိုကြည့်ကြ လို့ ပြောရမယ်။ ဟုတ်တယ်။ ဝိုင်ဖိုင် မပေါ်သေးတာကလွဲရင် အသောက ဟာ ဘလော့ဂ်ဂါအစစ်ပဲ။ ခပ်ကြွားကြွား နားလည်ရခက်တဲ့ ရေးဟန်ရေး ထုံးတွေနဲ့။
ဘာဖြစ်ဖြစ် နားတော့မယ်။ ။

ဝင္စတန္ ခ်ာခ်ီအေၾကာင္း (ၿပဳံးစိစိ)


င္စတန္ ခ်ာခ်ီအေၾကာင္း (ၿပဳံးစိစိ)

စထရိတ္တိုင္းမ္က လူႀကီးေတြနဲ႔ စကားေျပာခြင္႔ရတိုင္း ဖတ္ဖို႔ သူတို႔တိုက္တြန္း တာက ဝင္စတန္ ခ်ာခ်ီရဲ႕ ဘဝအေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔မိန္႔ခြန္းေတြပဲျဖစ္ေနပါတယ္။ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ ဒီေန႔မနက္ေတာ႔ ဒီေဆာင္းပါးေတြ႔လို႔ ေကာက္ဖတ္လိုက္ တယ္။ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ ၿပဳံးရတယ္။

သူဟာ အရက္သိပ္ႀကိဳက္တယ္၊ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မႈအားႀကီးတယ္၊ စာဖတ္ နာတယ္၊ စကားေျပာေကာင္းတယ္၊ ေခတ္ၿပိဳင္ေတြက သူ႔ကို သေဘာမက် လွဘူး။
သူ အရက္ေသာက္တာနဲ႔ပတ္သက္လို႔
"က်ေနာ္႔ဆီက အရက္ယူသြားတာနဲ႔စာရင္ အရက္ဆီက က်ေနာ္ရလိုက္တာက ပိုမ်ားပါတယ္" တဲ႔။
ကဲ စကားေျပာေကာင္းတာ လက္ခံတယ္ မဟုတ္လား။ လူေနာက္ႀကီး။

ဟစ္တလာနဲ႔သေဘာတူခဲ႔တဲ႔ ျမဴးနစ္သေဘာတူစာခ်ဳပ္အတြက္ ခ်ိန္းဘာလိန္ကို ခ်ာခ်ီေျပာလိုက္တာက
"ေရြးခ်ယ္စရာ စစ္ပြဲနဲ႔ မရိုးသားမႈႏွစ္ခုထဲက မရိုးသားမႈကို ခင္ဗ်ားေရြးခဲ႔တယ္၊ ဒီေတာ႔ စစ္ပြဲလည္း ဆက္တိုက္ေနရလိမ္႔မယ္ (ေၾကာက္တတ္ေတာ႔ ႏွစ္ခါေသ)" တဲ႔။
သူမွန္တယ္ေလ။ ဟစ္တလာကို အေလ်ွာ႔ေပးလိုက္ေပမဲ႔ စစ္ပြဲက ေရွာင္မရခဲ႔ဘူး။

သူကခ်ည္းပဲ ေျပာေနလို႔ေတာ႔ ဘယ္ဟုတ္မလဲ၊ သူ႔ကိုေျပာသူလည္း ရွိဦးမွေပါ႔။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ကေတာ႔ အေမရိကန္သမၼတ ဖရင္ကလင္ ထရူးမင္းပါပဲ။
"တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ခ်ာခ်ီဆီမွာ ေထာင္ခ်ီတဲ႔ အႀကံဉာဏ္ေတြရွိေနတတ္တယ္၊ အဲဒီအထဲက ေလးခုကေတာ႔ ေကာင္းတယ္" တဲ႔။
ခ်ာခ်ီ ခံလိုက္ရတယ္။

ဇင္ေဝေသာ္
*****************************************************************************

ဝင်စတန် ချာချီအကြောင်း (ပြုံးစိစိ)

စထရိတ်တိုင်းမ်က လူကြီးတွေနဲ့ စကားပြောခွင့်ရတိုင်း ဖတ်ဖို့ သူတို့တိုက်တွန်းတာက ဝင်စတန် ချာချီရဲ့ ဘဝအကြောင်းနဲ့ သူ့မိန့်ခွန်းတွေပဲဖြစ်နေပါတယ်။ မလုပ်နိုင်သေးဘူး။ ဒီနေ့မနက်တော့ ဒီဆောင်းပါးတွေ့လို့ ကောက်ဖတ်လိုက်တယ်။ ဖတ်ကြည့်ပါ။ ပြုံးရတယ်။

သူဟာ အရက်သိပ်ကြိုက်တယ်၊ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ယုံကြည်မှုအားကြီးတယ်၊ စာဖတ်နာတယ်၊ စကားပြောကောင်းတယ်၊ ခေတ်ပြိုင်တွေက သူ့ကို သဘောမကျလှဘူး။
သူ အရက်သောက်တာနဲ့ပတ်သက်လို့
"ကျနော့်ဆီက အရက်ယူသွားတာနဲ့စာရင် အရက်ဆီက ကျနော်ရလိုက်တာက ပိုများပါတယ်" တဲ့။
ကဲ စကားပြောကောင်းတာ လက်ခံတယ် မဟုတ်လား။ လူနောက်ကြီး။

ဟစ်တလာနဲ့သဘောတူခဲ့တဲ့ မြူးနစ်သဘောတူစာချုပ်အတွက် ချိန်းဘာလိန်ကို ချာချီပြောလိုက်တာက
"ရွေးချယ်စရာ စစ်ပွဲနဲ့ မရိုးသားမှုနှစ်ခုထဲက မရိုးသားမှုကို ခင်ဗျားရွေးခဲ့တယ်၊ ဒီတော့ စစ်ပွဲလည်း ဆက်တိုက်နေရလိမ့်မယ် (ကြောက်တတ်တော့ နှစ်ခါသေ)" တဲ့။
သူမှန်တယ်လေ။ ဟစ်တလာကို အလျှော့ပေးလိုက်ပေမဲ့ စစ်ပွဲက ရှောင်မရခဲ့ဘူး။

သူကချည်းပဲ ပြောနေလို့တော့ ဘယ်ဟုတ်မလဲ၊ သူ့ကိုပြောသူလည်း ရှိဦးမှပေါ့။ အဲဒီပုဂ္ဂိုလ်ကတော့ အမေရိကန်သမ္မတ ဖရင်ကလင် ထရူးမင်းပါပဲ။
"တစ်နေ့ တစ်နေ့ ချာချီဆီမှာ ထောင်ချီတဲ့ အကြံဉာဏ်တွေရှိနေတတ်တယ်၊ အဲဒီအထဲက လေးခုကတော့ ကောင်းတယ်" တဲ့။
ချာချီ ခံလိုက်ရတယ်။

ဇင်ဝေသော်

Power


Power does not corrupt. Fear corrupts, perhaps the fear of a loss of power.
( John Steinbeck)

When power corrupts, poetry cleanses.
(John F. Kennedy)

ပါဝါက ကိုယ္က်င့္ကို မပ်က္ေစဘူး။ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကသာ ပ်က္ေစတယ္၊ ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ့ ရွိေနတဲ့ ပါဝါ ဆုံးရႈံးမွာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမ်ိဳးေပါ့။

ပါဝါေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္ပ်က္ရင္ ကဗ်ာက သန္႔စင္ေပးတယ္။

My lecture note




ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္လာ ဒုကၡသစၥာကို ပညာရွင္ေတြနဲ႔က်မ္းစာက ဒီလိုခြဲပါတယ္။

(က) ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ (Birth, aging/sickness and death)
(ခ) ပိေယဟိ ဝိပၸေယာဂ ( Separation from who/ what one loves)၊ အပၸိေယဟိ သမၸေယာဂ (Association with who/ what one dislikes)၊
ယမၸစၧံ နလဘတိ (Not getting what one wants or dreams do not come truth)။
(ဂ) သံခိေတၱန ပဥၥဳပါဒါနကၡႏၶာ (The five aggregates of grasping)
****************************************************************************

(က) ကို ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာဒုကၡ (Physiological suffering)
(ခ) ကို နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာဒုကၡ (Psychological suffering)
(ဂ) ကို က်မ္းစာအလာ ဒုကၡ (Doctrinal suffering)

(က) ကိုပဲ သဘာဝ ဒုကၡ (Natural suffering)
(ခ) ကို စိတ္ေၾကာင္႔ျဖစ္ရတဲ႔ ဒုကၡ (Mind-made suffering)

အလားတူ
(က) ကို ေရွာင္လႊဲမရ ဒုကၡ (Unavoidable suffering)
(ခ) ကို ေရွာင္လႊဲလို႔ရ ဒုကၡ (Avoidable suffering)လို႔ က်မ္းစာက ဆိုပါတယ္။
*****************************************************************************************

My lecture note

ဓမ္မစက္ကပဝတ္တနသုတ်လာ ဒုက္ခသစ္စာကို ပညာရှင်တွေနဲ့ကျမ်းစာက ဒီလိုခွဲပါတယ်။

(က) ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ (Aging, sickness and death)
(ခ) ပိယေဟိ ဝိပ္ပယောဂ ( Separation from who/ what one loves)၊ အပ္ပိယေဟိ သမ္ပယောဂ (Association with who/ what one dislikes)၊
ယမ္ပစ္ဆံ နလဘတိ (Not getting what one wants or dreams do not come truth)။
(ဂ) သံခိတ္တေန ပဥ္စုပါဒါနက္ခန္ဓာ (The five aggregates of grasping)
****************************************************************************

(က) ကို ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာဒုက္ခ (Physiological suffering)
(ခ) ကို နာမ်ပိုင်းဆိုင်ရာဒုက္ခ (Psychological suffering)
(ဂ) ကို ကျမ်းစာအလာ ဒုက္ခ (Doctrinal suffering)

(က) ကိုပဲ သဘာဝ ဒုက္ခ (Natural suffering)
(ခ) ကို စိတ်ကြောင့်ဖြစ်ရတဲ့ ဒုက္ခ (Mind-made suffering)

အလားတူ
(က) ကို ရှောင်လွှဲမရ ဒုက္ခ (Unavoidable suffering)
(ခ) ကို ရှောင်လွှဲလို့ရ ဒုက္ခ (Avoidable suffering)လို့ ကျမ်းစာက ဆိုပါတယ်။
555 people reached

ဆုေတာင္းေလ ဆုေတာင္း


၅ ႏွစ္အတြင္း စကၤာပူကို အမွီလိုက္မယ္ဆိုတဲ႔ ဆရာတပည့္ကိုေျပာပါတယ္။
စကၤာပူရဲေတြရဲ႕ ယူနီေဖာင္းမွာ ကင္မရာမွာ ပါေတာ႔မွာတဲ႔၊ အသံကိုလည္း သြင္းထားမွာတဲ႔။
လိင္ကိစၥနဲ႔ဆိုင္တဲ႔ အမႈအခင္းဆိုရင္ ကင္မရာကို ရပ္ထားလို႔ရတယ္ တဲ႔။
ရဲတစ္ေယာက္ တာဝန္ စဝင္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ကင္မရာလည္း စၿပီးအလုပ္လုပ္မွာတဲ႔။
လိုက္လို႔မွီႏိုင္တယ္၊ ဟဲ ဟဲ။