အခ်င္းခ်င္းလည္း မညွာဘူး

ဆရာဝန္ န႔ဲ ေရွ႕ေနတို႔ ပါတီတစ္ခုမွာ ဆုံရင္း စကားစျမည္ ေျပာေနၾကတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူေတြက ဆရာဝန္ဆီ လာလာၿပီး က်န္းမာေရးကိစၥေတြ ေမးၾက၊
ေဆးပညာရပ္ဆိုင္ရာ အႀကံဉာဏ္ေတြ လာေတာင္းၾက ဆိုေတာ႔ စကားေျဖာင္႔ေျဖာင္႔ မေျပာရဘူး။

ဆရာဝန္ သတိထားမိတာက ေရွ႕ေနဆီကို ဥပေဒရပ္ ဆိုင္ရာ
အႀကံဉာဏ္ေတာင္းသူ တစ္ေယာက္မွ မ႐ွိဘူး။
ဒါနဲ႔ ဆရာဝန္က
"ရံုးခ်ိန္မဟုတ္ဘဲ ဥပေဒရပ္ ဆိုင္ရာ အႀကံဉာဏ္လာေတာင္းရင္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိလုပ္လဲ"
"အႀကံဉာဏ္ ေပးလိုက္တာေပါ႔။ ေနာက္မွ အႀကံေပးခ ေဘ ( Bill ) ပို႔ လိုက္တယ္"

ပါတီၿပီးလုိ႔ ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ ဆရာဝန္ရဲ႕ စာတိုက္ပံုးထဲ စာတစ္ေဆာင္ ေရာက္ေနတယ္။
စာက " ေဒါက္တာ၊ ပါတီမွာေတြ႔စဥ္ လူႀကီးမင္း ေတာင္းဆိုခဲ႔တဲ႔ အႀကံေပးခ" တဲ႔။


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဓာတ္ေလွကားႏွင့္ ေက်ာက္ေခတ္လူသား


ပထမဆံုးဓာတ္ေလွကား စီးဖူးတာလား။
တံခါးပြင့္လာၿပီး အထဲကိုဝင္ပါ။ ခလုပ္ကို ႏွိပ္။
ဘယ္ေလာက္ျပင္းျပင္း ႏွိပ္ရမွာလဲ။
ဒီလိုေမးေဖာ္ရတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာပါတယ္။
ဒီကိစၥက သိပ္ၿပီးလြယ္ကူတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေလာ္ဘီကို ကမာၻဦးေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြနဲ႔အတူ မွ်ေဝရင္း ဓာတ္ေလွကား သံုးစြဲေနရပါတယ္။ ဓာတ္ေလွကားနားကိုေရာက္ရင္-
၁။ အေပၚျပထားတဲ့ခလုတ္ကိုႏွိပ္ၿပီး သူတို႔ဘယ္အထပ္ကို သြားခ်င္တယ္ဆိုတာ ေျပာၾကတယ္။ ၿပီးရင္ အဆင္းကိုျပထားတဲ့ ခလုတ္ကိုႏွိပ္ၿပီး သူတို႔ကို လာေခၚဖို႔ေျပာၾကတယ္။
၂။ ဒီလုပ္ထံုးလုပ္နည္းကို စကၠန္႔နဲ႔အမွ် ထပ္တလဲလဲလုပ္ၾကတယ္။ ဒီလုိလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ဓာတ္ေလွကား ပိုျမန္ျမန္ေရာက္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကလို႔။
၃။ ဓာတ္ေလွကားေရွ႕ကို ေနာက္ထပ္ေရာက္လာတဲ့ လူတိုင္းကလည္း ဒီအတိုင္းပဲလုပ္ၾကတယ္။ ဓာတ္ေလွကားေစာင့္ေနတဲ့လူအုပ္ ပိုၿပီးႀကီးလာၿပီဆိုတာသိၿပီး ဓာတ္ေလွကား ျမန္ျမန္အလုပ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔တဲ့။

ဓာတ္ေလွကားလည္းေရာက္လာေရာ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြ ျပေပးထားတယ္။
၁။ အုပ္စု ေအ(ေလာဘီထဲမွာရွိေနတဲ့အဖြဲ႔) က အင္အားသံုးၿပီး အုပ္စု ဘီ(ဓာတ္ေလွကားထဲမွာ ရွိေနတဲ့အဖြဲ႔) ဆီကို တိုးဝင္ၾကရမယ္။ ဒီလိုမွမလုပ္ရင္ ဘယ္သူႏိုင္တယ္ဆိုတာ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရႏိုင္ဘူး။
၂။ ဓာတ္ေလွကားထဲ ပထမဆံုးေရာက္သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္က အထပ္နံပါတ္ေတြရွိတဲ့ ခလုတ္ေနရာကို ဘယ္သူမွႏွိပ္လို႔မရေအာင္ သူ႔ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ကာထားရမယ္။
၃။ လူေတြရဲ့ ဒီလိုၿပိဳင္ဆိုင္မႈအတြက္ စက္ေလွကားက ႏွစ္မိနစ္ရပ္နားေပးတယ္။ လူေတြသက္ျပင္းခ်၊ အေမာေျဖဖို႔အတြက္။

ဒီဥပေဒက ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုက္ရဲ့ ဥပေဒရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ အာရွတိုက္နဲ႔ ကမာၻတစ္ဝွမ္းလံုး တိတိက်က်လုိက္နာေနရတဲ့ ဥပေဒေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ စာဖတ္သူေတြကို ျပန္ေျပာျပေနတဲ့ ရိုးရိုးသားသားပုဂၢိဳလ္(ကြ်န္ေတာ္) နဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြကေတာ့ လူေတြရဲ့အမူအက်င့္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ဖို႔ ဒီလိုေလး တီထြင္ၾကံဆ လုပ္ေဆာင္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါ-


၁။ လူတစ္ေယာက္ ဓာတ္ေလွကားထဲဝင္လာတိုင္း “ ဟုိင္း၊ ဓာတ္ေလွကားထဲေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဂုဏ္ျပဳပါတယ္” ဆိုၿပီး သူ႔လက္ကို အားရပါးရဆြဲၿပီး ႏႈတ္ဆက္ေပးပါ။
၂။ ေျမညီထပ္မွာဆိုရင္ ဓာတ္ေလွကားတံခါးကို ပိတ္မရေအာင္ တားထားၿပီး လိုအပ္တာထက္ အခ်ိန္ၾကာေအာင္ အခ်ိန္ဆြဲေပးပါ။ ဓာတ္ေလွကားေစာင့္ေနတဲ့ အျခားပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဓာတ္ေလွကားဆီျဖည့္ေနလို႔ပါလို႔ ေျပာေပးပါ။
၃။ ဓာတ္ေလွကားထဲမွာရွိတဲ့ မိုက္ကရိုဖုန္းကေနၿပီး “ This is Alpha Bravo Elevator One to Control! Ready for Departure! Over!” လို႔ ေျပာေပးပါ။
၄။ ဓာတ္ေလွကား စတက္ၿပီဆိုရင္ “ဓာတ္ေလွကားလမ္းျပ စစ္စတမ္ေတြကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့အတြက္ မိမိတို႔ရဲ့ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြအားလံုး ပိတ္ေပးထားၾကပါ” လုိ႔ ေၾကျငာေပးပါ။
၅။ ဓာတ္ေလွကားစီးသူေတြ မ်က္ႏွာႀကီးေတြ ခပ္တည္တည္ျဖစ္ေနရင္ တစ္ဖြဲ႔လံုးဖက္ထားႀကဖို႔ (group hug) အႀကံျပဳပါ။
၆။ အနက္ေရာင္ဝတ္စံုနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဝင္လာတိုင္း ဂ်ိန္စဘြန္းအေၾကာင္း စကားစေျပာေပးပါ။
၇။ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး အတူတူဝင္လာရင္ “မဂၤလာအခါေတာ္ေပးေတးသြားကို သံစံုဆိုေပးပါ။ ( သူတို႔က တစိမ္းသက္သက္ေတြဆိုရင္ ပိုၿပီးအလုပ္ျဖစ္ပါတယ္)
၈။ ဓာတ္ေလွကားရပ္ၿပီဆိုရင္ “Switching doors to manual” လို႔ ဓာတ္ေလွကားနံရံက ပင္နယ္ဖက္ကို လွည့္ေျပာၿပီး “ I will never forget you” လို႔ ခရီးသည္ေတြကို ေျပာေပးပါ။

ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြက အႀကံတစ္မ်ိဳးရွိျပန္ပါတယ္။ မွန္အၾကည္နဲ႔ ဓာတ္ေလွကားစီးရင္း တက္သြားၿပီးဆိုရင္ ရိုလာကိုစတာစတိုင္နဲ႔ လက္ႏွစ္ဖက္ကိုေျမွာက္ၿပီး “ေဝး” လုိ႔ ေအာ္ရမယ္တဲ့။ တစ္ခါတစ္ေလ သူစီးထားတဲ့ ရွဴးဖိနပ္ကိုခၽြတ္ၿပီး “ဓာတ္ေလွကား ငွားၾကဦးမလား” လို႔ ခရီးသည္ေတြကို ေမးတတ္ျပန္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သူနဲ႔အတူ ဓာတ္ေလွကားထဲရွိေနတုန္းကေတာ့ ဓာတ္ေလွကားစီးရင္ သိထားရမယ့္ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ေတြကို ခရီးသည္ေတြဖက္လွည့္ၿပီး လက္ခ်ာေပးေနပါတယ္။ ဓာတ္ေလွကားစီးၿပီဆိုရင္ ခႏၶာကိုုယ္ကို မတ္မတ္ထားရပါမယ္။ လက္ႏွစ္ဘက္ကို ေအာက္ခ်ထားၿပီး ေပါင္နဲ႔ထိေနေစရမယ္။ အဲဒီ ထိေနတဲ့ေပါင္က ကိုယ့္ေပါင္ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လုိအပ္ပါတယ္” တဲ့။ ၿပီေတာ့မွ သူက ဆက္တယ္။

“ကိုယ္ဆင္းမယ့္အထပ္ကို ဘယ္သူမွမရိပ္မိေစဖို႔ အထပ္နံပါတ္ကို ႏွိပ္တဲ့အခါ နံပါတ္ေတြကို လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ကာကြယ္ၿပီးမွႏွိပ္ပါ။

ဘယ္ေလာက္ပဲႀကိဳးစားႀကိဳးစား ခင္ဗ်ားတို႔ေနတဲ့အထပ္ကို သိေနတဲ့လူတစ္ေယာက္ေယာက္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ေနတဲ့ အထပ္ေရာက္ရင္ ေရာက္ၿပီလို႔ ေျပာမွာပါပဲ။ အဲသလို အခါမ်ိဳးမွာဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြက ေခါင္းကိုရမ္းၿပီး -
“ကြ်န္ေတာ္က ခရီးစဥ္မ်ားတဲ့လူပါ။ တစ္ေန႔နဲ႔တစ္ေန႔မတူေအာင္ အထပ္တိုင္းမွာ ဆင္းတတ္ပါတယ္” လို႔ ေျပာျပတတ္တယ္။

ကြ်န္ေတာ္ အႀကံေပးတဲ့အတုိင္းသာ လုပ္ပါ။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကို အေဆာက္အဦးန႔ဲ ပရိေဘာဂထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီက စိတ္ဝင္စားသလို ခင္ဗ်ားတို႔ကိုလည္း စိတ္ဝင္စားလာလိမ့္မယ္ဆိုတာ အာမခံပါတယ္။

Ref: Reader Digest
First Time Riding a Lift? By Nury Vittach.


ဇင္ေ၀ေသာ္








Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

တန္ျပန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ

ေက်ာင္းမွာ ဥပေဒအသစ္ ထုတ္လိုက္ၾကသည္။
ဖူးလ္ မြန္း၊ နယူး မြန္း ႏႇင္႔ တနဂၤေႏြ ဘုရား႐ိွခိုးခ်ိန္တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားကို
ေလးစားေသာအားျဖင္႔ သံဃာေတာ္မ်ား ခုံေပၚတြင္ သီတင္းသုံးၿပီးမွ
လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ၾကမ္းျပင္တြင္ ထိုင္ရန္၊ ထို မတိုင္မီ လက္အုပ္ခ်ီ မတ္တပ္ရပ္ ေနၾကရန္ျဖစ္သည္။

ယင္း ဥပေဒအသစ္ ၏ တန္ျပန္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက
ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ အရင္ႏွင္႔ မတူ (လူ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အၾကာႀကီး ရပ္ေစာင္႔ မေနရရန္)
အျမန္ ထုိင္ေပးေနရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ကိုယ္႔ရႉး ကိုယ္ပတ္ေသာ ဥပေဒျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရ၏။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကမ္းလက္ ကိုးလျပည့္ အမွတ္တရ

တစ္လျပည္႔ခဲ႔ျပန္ပါၿပီ။ လန္ဒန္သားတု႔ိရဲ႕ အမွားမွား အယြင္ြးယြင္း အိုလံပစ္လည္း စခဲ႔ၿပီ။
ခဏရပ္၊ ေက်းဇူးတရား တစ္ခ်ိဳ႕ကို ျပန္ပြားမိတယ္။ ကတညဳတ ကတေဝဒီ။

တာရာမင္းေဝ ကေတာ႔
" ငါ႔ရွင္တို႔က ဘာလဲ
ငါက ဘာလဲ
နာမည္ေတြ ေျမႀကီးေပၚ ပစ္ ခ်ၿပီး
လွလွ ပပ ၿပိဳင္ရဲပါတယ္ " တဲ႔။

နာမည္ေတြ ေျမႀကီးေပၚ ခ် ၿပီး ကမ္းလက္ကို စခဲ႔မိၾကတယ္။

ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမ်ိဳးေရး သုံးခု ကို
ယက္စပ္ၿပီး ( တတ္ မွတ္ သမွ် ျဖန္႔ ဆန္႔ မိတယ္။)
ေဝးလြင္႔သြားတဲ႔ နားလည္မႈေတြကို နားလည္ရင္း...
ရွင္သန္ဆဲ၊ ဖြံ႔ထြားဆဲ နားလည္မႈေတြကို တႏိုးတျမတ္ ထားရင္း...



(ရြာက ျပန္ေရာက္တဲ႔ ေနာက္)
ပို က်ယ္တဲ႔ ၊( အင္တာနက္နဲ႔ တစိမ္းတရံ )
စာဖတ္သူ လြင္ျပင္ဆီ စိတ္ျဖန္႔က်က္ရင္း
အားေပး စကားျပန္ ရွစ္ခုကို ရိကၡာ ထုပ္ ပိုးရင္း
ျပည္ေတာ္ပါ အတူး ( စိန္တူး ) နဲ႔ ခက္ခက္ တို႔ရ႕ဲ
ေျမႀကီးေပၚက နာမည္ေတြကို ေက်းဇူးစကား ဆိုရင္း
ကမ္းလာတဲ႔ လက္ အသစ္ေတြကို ေက်းဇူးစကား ဆိုရင္း
ခရီးတစ္ခု ရဲ႕ ေထာင္႔ခ်ိဳးကေန ခပ္ ကုပ္ကုပ္ ေနာက္ျပန္ ၾကည့္မိတယ္။


"စရထ ဘိကၡေဝ စာရိကံ "
လမ္း ဆက္ေလွ်ာက္ ခ်စ္သား တို႔ တဲ႔။
သုံးေလာက မီး႐ႉး႐ဲ႕ အားေပးစကား
ခပ္ဝါးဝါး ေပမယ္႔ ၾကားလိုက္တယ္။ ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေတာင္မွန္းမသိ ေျမာက္မွန္းမသိ

အိုလံပစ္က မစရေသးဘူး ၿဗိတိသွ်အိုလံပစ္ပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီကေတာ႔ အဝါကတ္ ထိသြားၿပီ။ ကိုလံဘီယာ နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး ေဘာလုံးပြဲ မကန္မီ ေျမာက္ ကိုရီယား အားကစား သမားေတြကို ေတာင္ ကိုရီယား ႏိုင္ငံ အလံ နဲ႔ တြဲၿပီး မိတ္ဆက္လိုက္ပါေလေရာ။ ဒါကို မေက်နပ္တဲ႔ ေဘာလံုးသမားေတြက ကြင္းထဲဆင္းဖို႔ ျငင္းဆန္ေနလို႔ တစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ ေနာက္က်သြားခဲ႔တယ္။ ေျမာက္ကိုရီယား အိုလံပစ္အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္က မေက်မနပ္ အျဖစ္ဆုံး၊ ဒါမ်ိဳး အမွား ထပ္ၿပီး မက်ဴးလြန္မိေစဖို႔ အိုလံပစ္ ေကာ္မတီကို ေတာင္းဆိုခဲ႔တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အလံ နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း ကို ပြဲမစမီ မွန္ မမွန္ စစ္ေဆးဖို႔ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံရဲ႕ အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေစခိုင္းသင္႔ေၾကာင္းလည္း အႀကံျပဳ သြားခဲ႔တယ္။


အိုလံပစ္ ေကာ္မတီ ဂ်က္ကြက္ က ဒါမ်ိဳး ထပ္မျဖစ္ေစရဖို႔နဲ႔ ျဖစ္သြားတာကလည္း ႏိုင္ငံေရး ပေယာဂ မပါ ဟ်ဴးမင္း မစ္စ္တိတ္ သက္သက္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းပန္ခဲ႔တယ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒးဗစ္ ကင္မ႐ြန္းေတာင္ သူ႕ ေနရာသူ ေနမရေတာ႔ဘဲ ႐ိုးသားတဲ႔ အမွား တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း ဝင္ ေတာင္းပန္ခဲ႔ရတယ္။

ဂလက္စကို မွာရိွတဲ႔ ပြဲ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီက ဗီဒီယို အမွားကို ပို႔လိုက္တဲ႔ လန္ဒန္ ဌာနခ်ဳပ္ကို လွမ္းၿပီး အျပစ္တင္တယ္။ လန္ဒန္အိုလံပစ္ပြဲ နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒါက ပထမဆုံး အႀကိမ္ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး တဲ႔။ ေတာင္ အာဖရိက အသင္းကို လည္း ေတာင္းပန္ခဲ႔ရ ၿပီးပါျပီ။ လူမ်ိဳးေရး အသားေရာင္ ခြဲျခားတဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း ကို မွား ဖြင္႔လိုက္မိလို႔ ပါ တဲ႔။

ဒါတင္ မၿပီးေသးဘူး။ ကိုလံဘီယာ နည္းျပက ပြဲစဥ္ ကပ်က္ ယပ်က္ ျဖစ္ၿပီး သူ႕ ကစားသမားေတြ စိတ္ ကသိကေအာက္ ျဖစ္ရတာမို႔ ေျမာက္ ကိုရီယားကို ႏွစ္ ဂိုးျပတ္ ႐ႉံးရတာလို႔ ေစာဒက တက္ေနဆဲ ပါ။

လန္ဒန္အိုလံပစ္ပြဲေတာ္ ကေတာ႔ အမွားေတြနဲ႔တင္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းေနၿပီ။

Ref: The Times,London. Associated Press. AGENCE France-press.


ဇင္ေ၀ေသာ္
(16-Jul-2012)







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အေရွ႕နဲ႔ အေနာက္ ေဘာ႔စ္ မ်ား

ဝန္ထမ္း ေလွ်ာ႔ခ်တဲ႔ အထဲမွာ ကိုယ္ ပါသြားၿပီဆိုရင္...
အေနာက္ ေဘာ႔စ္။ ။ ဒီကိစၥအတြက္ လုံးဝ စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ က်ေနာ္တို႔မွာလည္း ေ႐ြးစရာ မ႐ိွေတာ့......... ။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္။ ။ ယူ အာ ေအာက္တ္။ (You are out.)

အလုပ္ခန႔္လိုက္ပါၿပီလို႔ အသိေပးတဲ႔ အခါ.....
အေနာက္ ေဘာ႔စ္။ ။ လူေတြ႔ ႏွစ္ႀကိမ္ အင္တာဗ်ဴးၿပီးတဲ႔ေနာက္ ဘုတ္အဖြဲ႔႐ဲ႕ ဆုးံၿဖတ္ခ်က္အရ ခင္ဗ်ားကို ခန္႔လိုက္ပါၿပီ။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္။ ။ ယူ အာ အင္။(You are in.)

လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ပိုေကာင္းတဲ႔ အေထာက္အကူ ပစၥည္း စတာေတြ ေတာင္းဆိုရင္.....
အေနာက္ ေဘာ႔စ္။ ။ နားလည္တဲ႔ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ၿပီး ေတာင္းဆိုထားတာေတြ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါမယ္။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ဟား ဟား ဟား။ (Ha ha ha)

လစာတိုးေပးဖို႔ ေတာင္းတဲ႔ အခါ......
အေနာက္ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ခင္းဗ်ား တိုးေတာင္းတာက နည္းနည္းမ်ားေနတယ္ဗ်ာ၊ စာရင္းကိုင္ မန္ေနဂ်ာနဲ႔ ေဆြးေႏြးၾကည္႔ပါရေစဦး။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ဟား ဟား ဟား။

အထက္လူႀကီးကို ေဝဖန္မိတဲ႔ အခါ.........
အေနာက္ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ဝန္ထမ္းေတြက တစ္ခုခု ဖီးဘက္ ေပးစရာရိွရင္ က်ေနာ္တို႔ နားေထာင္ဖို႔ အသင္႔ပါ။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ယူ အာ ေအာက္တ္။

အလုပ္ေတြ ပိေနၾကလို႔ အားေပးစကား ေျပာဖို႔ လိုတဲ႔ အခါ........
အေနာက္ ေဘာ႔စ္ ။ ။ အလုပ္အရမ္းပိေနတာ သိပါတယ္ဗ်ာ၊ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ႀကိဳးစားၾကတာေပါ႔။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ယူ လိတ္၊ ယူ ေအာက္တ္။ ( You late, you out )

က်န္းမာေရး တစ္ခုခုေၾကာင႔္ နစ္နာေၾကး ေတာင္းတဲ႔ အခါ.......
အေနာက္ ေဘာ႔စ္ ။ ။ အားလုးကို မကာမိရင္ေတာင္ ေဆးကုသစားရိတ္ကိုေတာ႔ ကုမၸဏီ က က်ခံမွာပါ။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ယူ ေအာက္တ္။

က်န္းမာေရး ခြင္႔ တစ္ရက္ေလာက္ ေတာင္းတဲ႔ အခါ.......
အေနာက္ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ေကာင္းပါၿပီ၊ ေနေကာင္းသြားရင္ မနက္ျဖန္ ေတြ႔ၾကတာေပါ႔။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္ ။ ။ ဟား ဟား ဟား။

အိုဗာတိုင္ ဆင္းေပးဖို႔ လိုတဲ႔အခါ
အေနာက္ ေဘာ႔စ္။ ။ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ အခ်ိန္ပို ဆင္းေပး ႏိုင္ၾကမလား၊ လုပ္အားခ ႏွစ္ဆ ေပးပါမယ္။
အေရွ႕ ေဘာ႔စ္။ ။ကုမၸဏီ တံခါးေပါက္ကို ေသာ႔ခတ္ပစ္လိုက္၊ တစ္ေယာက္မွ မျပန္ေစနဲ႔။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ဗီဇ

တစ္ခ်ိန္ကေတာ႔ မီးသတ္သမားျဖစ္ခ်င္ခဲ႕တာလို႔ထင္မိတယ္။

အခုမွ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိရတာက
က်ေနာ္က မီးၿငိမ္းသတ္ခ်င္တာမဟုတ္ဘူး၊

မွန္ျပဴတင္းေပါက္ေတြကို
ပုဆိန္နဲ႔႐ိုက္ခြဲခ်င္တဲ႔ ဝါသနာ ပါတာ။


ကမ္းလက္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

“လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားေရာက္သြားလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုးတက္လာႏိုင္သည္”

အိမ္ၿခံေျမေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္လိုသူမ်ား ငရဲဘံု၌ ဝင္းၿခံမ်ားဝယ္ယူထားရန္ အေကာင္းဆံုးဟု ဆိုရေပမည္။

ျဖစ္ပံုက ဤသို႔တည္း။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဘဏ္သူေ႒းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ Ryuho Okawa ဆိုသူက သူသည္ ဗုဒၶကို ဝင္စားသူျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခဲ့သည္။ သူသာမက သူ႔ဇနီးကလည္း အက္ဖရိုဒီေတး (Aphrodite) ကို ဝင္စားသူဟု ဆိုခဲ့ျပန္သည္။

အာရွတိုက္ကား အယံုလြယ္၏။ အထူးသျဖင့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာ (သို႔) ဘားမားတို႔က လူမ်ား ပို၍အယံုလြယ္၏။ ရွိေစ။ ဤကိစၥက ေရးလုိေသာကိစၥမဟုတ္။

ဗုဒၶကို လူဝင္စားခဲ့သည္ဟု ေၾကာ္ျငာခဲ့ေသာ ထိုဘဏ္သူေ႒း အိုကာဝါႏွင့္ သူ႔ဇနီးတို႔ အရင္လက ကြာရွင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရျပန္သည္။ သုိ႔ဆိုေသာ္ ထိုအိုကာဝါသည္ လူပ်ိဳလူလြတ္ျဖစ္ေနျပန္သည္။ ဤကိစၥကလည္း ေရးလုိေသာအေၾကာင္းမဟုတ္။

အဓိကေရးလိုေသာအေၾကာင္းကား အိုကာဝါ၏ ျပန္လည္ေျပာျပျခင္း ဇာတ္လမ္းမ်ားသာျဖစ္၏။ သူ႔အဆိုအရ-

၁။ ဆရာႀကီး ဗီသိုဗင္ (Beethoven) သည္ ဘုရားအေလာင္းတို႔ စံေပ်ာ္ရာ ေကာင္းကင္ဘံု၏ ခုႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဘံု၌စံျမန္းေန၏။
၂။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွဟု ဆိုရေပမည္။ ရီေဗာ္လူးရွင္း သီအိုရီ၏ဖခင္ႀကီး ခ်ား(စ္) ဒါဝင္ခမ်ာမွာေတာ့ အလြန္နက္ေသာ ငရဲ (Abysmal Hell) မွာ က်ေရာက္ခံစားေနရသည္။
၃။ ဒါဝင္ကမွ ေတာ္ေသးသည္ဟု ဆုိရေပမည္။ သူ႔ထက္ အေျခအေနပို၍ဆိုးဝါးေသာ ပုဂၢိဳလ္္ကား ဂရိတ္ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ ဖရက္ဒရစ္(ခ္) နစ္ေရွး (Frederic Neitzche) ျဖစ္ေပ၏။ သူ႔ခမ်ာကား ေအာက္ဆံုးငရဲ၌ (Deepest Hell) ခ်ိဳးကပ္ေနရသည္ဟု ဆိုေလ၏။

မစၥတာ ဒါဝင္ႏွင့္ မစၥတာ နစ္ေရွးတုိ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ငရဲဘံု၌ ခံစားေနၾကရသည္ဟူ၍ကား ရွင္းျပထားမႈမရွိေပ။ ေနာက္ေတာက္ေတာက္ မစၥတာ ဂ်င္း(မ္) ကေတာ့ နစ္ေရွးက “ေဂါ့ဒ္ အစ္ဇ္ ဒက္(ဒ္)” ဟုဆိုခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္။

ဂ်ပန္၌ပင္ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၂၀) ခန္႔က ပန္းကန္ျပားပ်ံဘာသာ ေတာ္ေတာ္ေရပန္းစားခဲ့ေသး၏။ UFO- ဟုေခၚသည္။ ထိုဘာသာေခါင္းေဆာင္က ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံသား(ထင္သည္) ျဖစ္ၿပီး သူ႔နာမည္ကို မမွတ္မိေတာ့။ သူ၏အဆိုအရ သူသည္ ပန္းကန္ျပားပ်ံမွ ဆင္းလာေသာ ၿဂိဳလ္သားႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႔ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သူ႔ကို ဤကမာၻ၏ တမန္ေတာ္အျဖစ္ အျခားၿဂိဳလ္ကမၻာေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေရြးခ်ယ္ထားၾကေၾကာင္းဆို၏။ ဤကမၻာမွ လူသားမ်ား၏ အသိဥာဏ္သည္ အျခားၿဂိဳလ္မ်ားက ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္က မ်ားစြာနိမ့္ပါးေနၾကေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ား၏ အသိဥာဏ္မွ်ေလာက္ျဖင့္ အျခားၿဂိဳလ္ကမာၻမွာ ရပ္တည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုျပန္၏။

သူ႔အဆိုအရ ဗုဒၶ၊ ဂ်ီးဇက္ခရိုက္စ္၊ မိုဟာမက္တို႔သည္လည္း ထိုၿဂိဳလ္က ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ တမန္ေတာ္မ်ားသာျဖစ္ၿပီး တာဝန္ၿပီးဆံုးေသာအခါ ထိုၿဂိဳလ္က ျပန္လည္ေခၚယူထားသည္။ ယခုအခါ သူတို႔သံုးဦးသည္ ထိုၿဂိဳလ္ကမာၻ၌ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရွိေနၾကသည္္ဟု ဆိုေလ၏။

ယေန႔ေတာ့ ယင္းပန္းကန္ျပားပ်ံဘာသာအေၾကာင္း မၾကားရေတာ့။
ဆိုးေတာ့ မဆိုးေပ။ သူ႔အဆိုအရ ငရဲက်ေနေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မရွိ။

ေနာက္ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ အယူအဆေပၚလာျပန္သည္။ ထိုယံုၾကည္မႈအရ ထာဝရဘုရားကို မယံုၾကည္သူတိုင္း ငရဲကိုက်ေရာက္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးဦးစြာ ေဂါတမဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ငရဲေရာက္ေနသည္ဟု ဆိုၾကျပန္၏။ ဗုဒၶသာမကပါ၊ ထိုဝါဒကို လံုးဝအယံုအၾကည္မရွိေသာ သိပၸံဖခင္ႀကီး အိုင္းစတိုင္းခမ်ာမွာလည္း ငရဲေရာက္ခဲ့ရျပန္၏။

အေတြးအေခၚပညာရွင္ နစ္ေရွး၊ ဗာထရန္ ရပ္ဆဲလ္။
စာေရးဆရာ ေဂ်ာ့(ခ်္) ဘားနတ္ေရွာ။
အီေဗာ္လူရွင္းဆရာႀကီး ဒါဝင္ႏွင့္တကြ သိပၸံပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ငရဲေရာက္ေနၾကသည္ဟု ေျပာဆိုလာႀကကုန္၏။

ထိုအခါ စကားခပ္ဆတ္ဆတ္ေျပာတတ္ေသာ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က ဤသို႔ မွတ္ခ်က္ခ် ေရးသားဖူး၏။

“ေကာင္းကင္ဘံုပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ေဂါတမဗုဒၶလို၊ အိုင္းစတိုင္းလို၊ ဘာထရန္ရပ္ဆဲလ္လုိ၊ ေဂ်ာ့ခ်္ ဘားနတ္ေရွာလို၊ ခ်ား(စ္) ဒါဝင္လို လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား မရွိဘူးဆိုလွ်င္ အသိပညာမ်ား နိမ့္ပါးကာ အလြန္မႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ေကာင္းေသာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ ငရဲပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္မ်ား ရွိေနမည္ဆိုလွ်င္ အသိဉာဏ္မ်ား လင္းလက္ကာ ေနခ်င့္စဖြယ္ ဘံုဌာနတစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္ ဘယ္ဘံုကုိ သြားခ်င္ပါသလဲဟုေမးပါက ေဂါတမဗုဒၶတို႔၊ အိုင္းစတိုင္းတို႔ရွိေနေသာ ငရဲကို သြားလိုပါသည္” ဟု သေရာ္သံစြက္စြက္ျဖင့္ ခပ္နာနာႏွက္ခဲ့ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္၏ လူသားအရင္းအျမစ္ မူဝါဒကိုၾကည့္ကာ အထက္ပါအဆိုတို႔ကို ေထာက္ဆရင္း ကြန္ကလူးရွင္း ဆြဲလိုက္မိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဘာသာေရးပုတ္ခတ္လိုေသာ စကားတို႔ျဖင့္ မည္သူငရဲေရာက္ေနသည္ဟုဆိုေစ၊ ဤမွ်ေတာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေရာက္ရွိသြားမည္ဆိုလွ်င္ ငရဲျပည္လည္း တိုးတက္လာမွာမလြဲေပ။ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား ေနထုိင္ေသာေနရာသည္ တိုးတက္လာမည္မုခ် မဟုတ္ပါေလာ။

ထိုထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ စကားမ်ားမွန္လွ်င္ စၾကာဝဠာတစ္ခုလံုး ပါဝါရွစ္ဖ္ (Shift) ျဖစ္ေတာ့မည့္သေဘာ ရွိေနသည္။ ငရဲျပည္သည္ အမွန္တကယ္ တိုးတက္လာမည့္ေနရာျဖစ္ၿပီး အိမ္ယာေျမေစ်းမ်ား တဟုန္ထိုး ထိုးတက္လာစရာသာရွိေတာ့သည္။ ေကာင္းကင္ဘံုက ေျမကိုေရာင္း၍ ငရဲဘံု၌ ဝယ္ထားသင့္၏။

စိတ္ကူးမလြဲၾကပါေလႏွင့္။

ဘာသာေရးစြပ္စြဲမႈမ်ား ကင္းရွင္းၾကပါေစ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

☺ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ ☺

အိုင္းစတိုင္း သူ႕မိတ္ေဆြကိုေျပာေနတယ္
"ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မွန္ကန္ေၾကာင္းထင္႐ွားရင္
ဂ်ာမန္ေတြက က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ေျပာၾကၿပီး
ျပင္သစ္ေတြကေတာ႔ ကမာၻ႕ႏိုင္ငံသား လို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။

ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ မမွန္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔
က်ေနာ္ဟာ ဂ်ာမန္လူမ်ိဳးလို႔ ျပင္သစ္ေတြကေျပာၿပီး
ဂ်ာမန္ေတြကေတာ႔ က်ေနာ္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးလို႔ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။"

အဲဒီအခ်ိန္မွာ မီးဖိုထဲက အသံ တစ္သံထြက္လာတယ္။
"ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ရွင္ဟာ က်မေယာက်္ားပါ လို႔ေျပာဖို႔ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ခက္ေနၿပီ"

အိုင္းစတိုင္းႀကီး ဒီေတာ႔မွ ၿငိမ္သြားတယ္ တဲ႔။
အဲဒီ ရီေလးတစ္ဗတီ သီအိုရီ က ညစာနဲ႔ပိုနီးေနတာကိုး။


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ပရိုက္ဘိတ္ ေဒသနာ၊ ပတ္ဘလစ္ ေဒသနာ

တစ္ခါက ဒကာတစ္ေယာက္၏အီးေမးလ္၌ စေတးတပ္တင္ထားတာကို ဖတ္လိုက္ရ၏။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ စကားျဖစ္သည္။

“ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ျဖစ္သည္။

စဥ္းစားမိ၏။ လူသည္ ကိုယ့္အတြက္မက်န္ဘဲ လုပ္တတ္ေသာအမ်ိဳးဟုတ္သလားဟု ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္က သံသရာပါမည့္ ဒါန၊ သီလ၊ အထူးသျဖင့္ ဘာဝနာကိစၥကိုလုပ္ရန္၊ အျခားေသာ ဗာဟီရကိစၥမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္မကုန္ေစရန္ သတိေပးစကားျဖစ္ေၾကာင္း လူတိုင္းသေဘာေပါက္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ မစ္ရွင္နရီမ်ားကေတာ့ ဒီလိုစကားမ်ိဳး လူထုထဲေျပာဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရၿပီျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး အဆံုးအမအရ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာသင့္၊ မေျပာသင့္ကိုကား စဥ္းစားစရာ ရွိလာၿပီျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာလူထုကို ျမန္မာလိုေျပာလွ်င္ေတာ့ ျပႆနာႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မရွိႏိုင္။ သို႔ေသာ္ အျခားယဥ္ေက်းမႈ ရွိေသာ သူမ်ားကိုေျပာလွ်င္ေတာ့ “အတၱႀကီးလွပါလား” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ရႏိုင္ေပသည္။

ဘာသာေရးအရ မွန္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ႏွင့္ အျခားဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ မေျပာသင့္ေသာ အခ်က္ မ်ားစြာရွိသည္။

ဥပမာ။ ။ ကာေမသု မိစာၦစာရေၾကာင့္ မိန္းမျဖစ္ရသည္။

ႏုိ္င္ငံျခားသားမ်ားထဲ၌လံုးဝမေျပာသင့္ေသာစကားျဖစ္သည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနသည္။အမ်ိဳးသမီးမ်ားအားလံုးအိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္ခဲ့ၾကသူမ်ားဟုအဓိပၸါယ္ ေရာက္သြား ေတာ့သည္။ ျမန္မာဆရာေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးထုကေတာ့ ဘာမွမထူးဆန္းသလို နားေထာင္ လိုက္ၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ အင္တာေနရွင္နယ္ထဲဝင္လွ်င္ေတာ့ ဒုကၡေကာင္းေကာင္း ေရာက္ႏိုင္ေသာ အယူအဆျဖစ္သည္။

ေနာက္ ဥပမာတစ္ခုကို ထပ္ၾကည့္ပါ။
ႏွေျမာျခင္း၊ မေပးလွဴျခင္း၊ သူတပါးပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္းေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ ဆင္းရဲမြဲေတရသည္။

ဤစကားက်ေတာ့ အဆင္ေျပသည္။ ႏွေျမာျခင္း၊ ခိုးယူျခင္းစသည္တို႔ေၾကာင့္ မြဲေတရျခင္း၌ လူတန္းစားခြဲမထားေပ။ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ ဆင္းရဲသူက ဆင္းရဲ၍ ခ်မ္းသာသူက ခ်မ္းသာၾကသည္။

မုသာဝါဒ၏ အက်ိဳးဆက္ကိုျပရာ၌လည္း သမီးမိန္းကေလးမ်ားႀကီး ေမြးဖြားျခင္းပါလာျပန္သည္။ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္သည္။

ေန႔စဥ္သံုးစကားမ်ား၌ပင္ မွန္ေသာ္လည္း လူၾကားထဲေျပာ၍မသင့္ေသာ စကားမ်ားရွိသည္။ ထိုစကားမ်ိဳးကို ႏွစ္ဦးခ်င္း (သို႔ ) လူနည္းစုမ်က္ႏွာျခင္း ဆိုင္၍သာ ေျပာၾက ရသည္။ ႏွစ္ဦးသားေျပာရမည့္ စကား အျပင္ေရာက္ေသာအခါ မလိုအပ္ေသာ အဓိပၸါယ္ထြက္သြားေတာ့သည္။

မူရင္းကို ျပန္သြားပါမည္။ “ဘာပဲလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူေသာ စကားမ်ိဳးက ႏွစ္ဦးခ်င္း လက္သိပ္ထိုး ေျပာရမည့္စကားမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ ဘုရားစကားျပန္ေျပာတာပဲ၊ ဘာဂရုစုိက္ ေနရဦးမွာလည္း ဟု ဆိုရန္ေတာ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာမ်ား ကပင္ ႏွစ္ဦးခ်င္းေျပာေသာ ၊ ေဟာေသာေဒ သနာႏွင့္ လူထုကို ေျပာေသာ၊ ေဟာေသာေဒသနာဟု ႏွစ္္မ်ိဳးကြဲေနသည္။

လူထုကိုေဟာရာ၌ “သတၱာနံ ဟိတာယ၊ သုခါယ” စေသာ ေယဘုယ်ဆန္ဆန္ စကားမ်ိဳးကုိ ေရွ႕တန္းတင္ ၍ ေဟာေတာ္မူသည္။ သတၱဝါတို႔အက်ိဳးစီးပြါးအတြက္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ လူထုကို ေဟာေသာ ၊ ေျပာေသာ ပတ္ဗလစ္ေဒသနာ( Public Talk) ၌ “လုပ္ၾက၊ ကိုယ့္အတြက္က်န္ေအာင္ လုပ္ၾက” ဟု ဆိုလွ်င္ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့။ မစ္ရွင္နရီစကား မဟုတ္ေတာ့ေပ။ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ စကားမမွား၊ ေနရာမွားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

သုတၱာန္ေဒသနာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တနည္းဆိုရေသာ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အေမးကို မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ေျဖေသာ ဒိုင္ယာေလာ့မ်ားျဖစ္သည္။ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္လွ်င္ အေျဖမ်ား အနည္းငယ္ကြဲလြဲေနသည္။ အေၾကာင္းက နာခံယူသူ၏ အေနအထားႏွင့္ စိတ္ေနစရိုက္၊ ပါရမီအႏုအရင့္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အထင္ရွားဆံုးေသာ ပရိုက္ဗိတ္ေဒသနာကား အရွင္အာနႏၵာႏွင့္ ဘုရားရွင္တို႔ၾကားက အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႔သေဘာထား ရမည္နည္းဟု အရွင္အာနႏၵာကေမးရာ- “ အ ဒႆေန ” ဟု ေျဖသည္။ မၾကည့္နဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ပါး တည္း ေမး၊ ေျဖ ေန၍သာ အဆင္ေျပသည္။ လူၾကားထဲမွာ “ရဟန္းတုိ႔၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို မၾကည့္ၾကနဲ႔” ဟုဆိုလွ်င္ အလြန္အဆင္မေျပေသာ ေဒသနာျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။

ဒုတိယအမွာက “ အ နာလာေပါ” စကားမေျပာနဲ႔ဟု ျဖစ္သည္။

ဤပထမ၊ ဒုတိယအမွာတို႔က အမွန္ပင္ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာမ်ားျဖစ္သည္။ လူၾကားထဲေျပာ၍ပင္ မသင့္ပါ။ မမွန္၍ကား မဟုတ္၊ မေျပာသင့္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

တတိယအမွာကေတာ့ ပတ္ဘလစ္ျဖစ္သြားသည္။

“သတိတရားနဲ႔ ဆက္ဆံ” ဟု ျဖစ္ေလသည္။ ဤစကားကေတာ့ ဘယ္မွာပဲေျပာေျပာ အဆင္ေျပသည္။ ဘုရားရွင္၏ ေဒသနာအားလံုးကို စုေပါင္း၍ ပိဋကတ္တြင္သြင္း၊ သဂၤါယနာတင္ခဲ့ရာ လူထုကိုေဟာေသာ တရား၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္စီကို ေျဖေတာ္မူေသာစကားမ်ားလည္း ေရာေႏွာသြားေလေတာ့သည္။ ယခုေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ စကားမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စေသာ ဘာသာစကားႏွင့္ေျပာေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ လံုးဝလူထုကို မေျပာသင့္ေသာ စကားမ်ား ျဖစ္သည္။

သံုးသပ္ၾကည့္ၾကပါ။

“Just mind only your business and your profits”
( ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္၊ ကိုယ့္ကိစၥကိုယ္ ေရွ႕ထား)

“You committed sexual misconducts in your previous lives. So you are woman now.”
( ကာေမသု မိစၦာစာရကံေၾကာင့္ သင္အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနရသည္)

“You have daughters but no son. The cause was you were telling lies in your previous lives.”
(သင္တို႔ သားေယာက်ၤားေလးမရျခင္းက အတိတ္က လိမ္ညာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။)

“Don’t look at women, Arnanda. Don’t talk or communicate with them.”
( အာနႏၵာ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ၾကည့္လည္းမၾကည့္နဲ႔၊ စကားလည္း မေျပာနဲ႔)

တရားေဟာဆရာတစ္ပါးက မွတ္ခ်က္ျပဳဖူးသည္။ ဤအတိုင္းသာဆိုလွ်င္ ဘုရားမွာပင္ ဖိုးဘီယား ျဖစ္ေနသည္ဟု စြပ္စြဲခံရကိန္းရွိ၏ဟု ျဖစ္သည္။

ေဒသနာေတာ္မ်ားကို ပတ္ဘလစ္ေဒသနာလား၊ ပရိုက္ဘိတ္ေဒသနာလားဟုေတာ့ ခြဲျခားထားရန္ လိုပါလိမ့္မည္။

“ဘာလုပ္လုပ္၊ ကိုယ့္အတြက္ က်န္ေအာင္လုပ္” ဟူသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီေျပာရာတြင္ ဘာသာေရး အဆံုးအမျဖစ္ၿပီး ပတ္ဘလစ္တြင္ ေျပာလွ်င္ စီးပြါးေရးစကား၊ မားကက္တင္းစကား ျဖစ္သြား ေတာ့သည္။ စီးပြါးေရးသမားမ်ားကပင္ “စားသံုးသူအတြက္” စသည္ သံုးစြဲေနၾကသည္ကို ဆင္ျခင္ေတာ္ မူၾကပါကုန္။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.