ဗံုး


လွံ ထမ္းလာတာျမင္ရတယ္၊ ကံ ထမ္းလာတာမျမင္ရဘူး။
ဗုံ ထမ္းလာတာျမင္ရတယ္၊ ဗုံး ထမ္းလာတာမျမင္ရဘူး။
တာရာမင္းေဝက မိုးေခါင္လို႔ တီးတဲ႔ ဗုံသံ တဲ့။
အခု ဘာလို႔တီးတဲ႔ ဗုံးသံပါလိမ္႔!

ျမန္မာေတြက
ဆိုင္းသံ ဗုံသံၾကားရင္ ကခ်င္ ခုန္ခ်င္တယ္။

ဂ်ီဟတ္ေတြက
မိုင္းသံ ဗုံးသံၾကားရင္ ကၾကခုန္ၾကတယ္။

ဒုတိယကမၻာစစ္ ၿပီးကတည္းက ကမၻာမွာ ဗုံး ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိေတာ႔တယ္။
တစ္က ဂ်ီဟတ္ေတြ ေဖာက္တဲ႔ ဗုံးနဲ႔
ႏွစ္က အစုိးရေတြကိုယ္တိုင္ ေဖာက္တဲ႔ ဗုံး။


က်ေနာ္နဲ႔ ယမမင္း အင္တာဗ်ဴး (၂)

"ငရဲျပည္ရဲ႕ အင္တာေနရွင္နယ္ ရီဆာ႔ဗ္ ကာရင္စီက အကုသိုလ္ကံ ေလ။ ငရဲျပည္မွာ အကုသိုလ္မ်ားမ်ားရွိတဲ႔လူကို မီလ်ံနာ၊ ဘီလီယံနာ လို႔ေခၚတယ္"

က်ေနာ္ ။ ။ ဒါနဲ႔ ငရဲျပည္ေရာက္လာသူေတြကို ဘယ္သူက ဘယ္ငရဲကို သြား ရမယ္ဆိုတဲ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ ဥပေဒ ရွိပါသလား၊ ဒါမွမဟုတ္သူတို႔သေဘာ နဲ႔ သူတို႔ လား။
ယမမင္း ။ ။ သူတို႔ သေဘာနဲ႔ သူတို႔ပါ။ ငရဲျပည္မွာ ဒီမိုကေရစီ အျပည္႔အဝ ရွိပါတယ္။ အမည္ခံ မဟုတ္ပါဘူး။ တတ္ႏိုင္တဲ႔ လူေတြကေတာ႔ အေကာင္း ဆုံး ငရဲကို ေရြးၾကတာေပါ႔။ ငရဲျပည္မွာလည္း ဆင္းရဲခ်မ္းသာရွိသလို လူတန္း စား ကြာဟမႈျပႆနာလည္း ရွိေနဆဲပါ။

က်ေနာ္ ။ ။ ဗ်ာ။ ငရဲျပည္မွာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာဆိုတာက ဘယ္အေပၚမွာ မူ တည္ၿပီး သတ္မွတ္တာလဲ ခင္ဗ်ား။
ယမမင္း ။ ။ ခင္ဗ်ားကလည္း ဟုတ္မလိုလိုနဲ႔ ေတာ္ေတာ္အူတာပဲ။ ငရဲျပည္ရဲ႕ အင္တာေနရွင္နယ္ ရီဆာ႔ဗ္ ကာရင္စီက အကုသိုလ္ကံ ေလ။ ငရဲျပည္မွာ အကုသိုလ္မ်ားမ်ားရွိတဲ႔လူကို မီလ်ံနာ၊ ဘီလီယံနာ လို႔ေခၚတယ္။ ခင္ဗ်ားႏိုင္ ငံက ဘီလ်ံနာတခ်ိဳ႕ ငရဲျပည္မွာရွိတယ္၊ ေတာ႔ပ္ တင္း ဝင္တယ္၊ ေလ်ွာ႔ မ တြက္နဲ႔။ ဝင္ေတြ႔ခ်င္ရင္ စီစဥ္ေပးမယ္။

က်ေနာ္ ။ ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ၊ အဆင္ေျပရင္ ေတြ႕ခ်င္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ငရဲ မီလ်ံနာ၊ ဘီလီယံနာေတြက ဘယ္ငရဲမွာ ေနဖို႔ဆုံးျဖတ္ၾကပါသလဲ။
ယမမင္း ။ ။ သူတို႔ကေတာ႔ အေကာင္းဆုံး ကက္ပီတယ္လစ္စ္ ငရဲမွာ ေနၾက တာမ်ားပါတယ္။

က်ေနာ္ ။ ။ ဘာေၾကာင္႔ပါလဲ။
ယမမင္း ။ ။ ကက္ပီတယ္လစ္စ္ ငရဲမွာ မီးပ်က္တယ္၊ ဂက္စ္ျပတ္တယ္၊ ေ ရ ျပတ္တယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။ ဒီေတာ႔ ငရဲအိုးထဲက သံေရပူေတြက လည္း ၂၄ နာရီ ပြက္ပြက္ဆူပဲေလ။ ေပးထားတဲ႔ ဆားဗစ္ကလည္း ပထမတန္းစားေတြ ခ်ည္းပဲ စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ႔။
ငရဲသားေတြရဲ႕ လွံေတြကလည္း အျခားငရဲျပည္ေတြမွာလို တုံးတိတိႀကီးေတြ မဟုတ္ဘူး၊ မ်ိ ရွေနတာ။ ဗိုင္းရပ္ကာကြယ္ဖို႔ တစ္ခါသုံး လွံေတြကို အခု စ သုံးေနတယ္။ ငရဲသားေတြအားလုံး အရပ္ ေျခာက္ေပ ႏွစ္လက္မ ရွိရတယ္၊ သူတို႔ကိုလည္း စပယ္ရွယ္ ထရိန္နင္ေပးထားရတာ။ ငရဲေရာက္ ဘီလ်ံနာ ကာစတန္မာေတြ စိတ္ခ်မ္းဖို႔ အေကာင္းဆုံး ျဖည္႔ဆည္းေပးထားပါတယ္။

က်ေနာ္ ။ ။ ၂၄ နာရီ ပြက္ပြက္ဆူေနတာက၊ ငရဲသားေတြရဲ႕ လွံေတြ မ်ိ ရွေနတာ၊ ဒါေတြက စိတ္ခ်မ္းသာစရာလား ဗ်ာ။
ယမမင္း ။ ။ ဟာ ခင္ဗ်ားက အူျပန္ၿပီ။ ဒီကိုေရာက္လာတဲ႔လူေတြက အကု သိုလ္ခ်မ္းသာတဲ႔ လူေတြ။ ငရဲျပည္ေရာက္မွေတာ႔ ငရဲစည္းစိမ္ အျပည္႔ အဝ ခံစားခ်င္တာေပါ႔။ ငရဲျပည္ေရာက္ပါတယ္ဆို ငရဲအိုးထဲက ေရက မပြက္ တပြက္၊ ကိုယ္႔ကို ထိုးတဲ႔ လွံက တုံးတိတိဆို ဘယ္ကလာ အဓိပၸါယ္ ရွိ ပါေတာ႔ မလဲ။
လူ႕ျပည္က ဖေလာ္ေတြ ငရဲျပည္ ယူမလာနဲ႔ေလ။ အက္ပလီေကဘယ္ မျဖစ္ဘူး။
"When in ငရဲ၊ do as ငရဲသား do" ပဲ။
ဒါနဲ႔ ငရဲေျခာက္ထပ္မွာ ဘယ္အထပ္ ကို အရင္ ေလ႔လာခ်င္သလဲ။

က်ေနာ္ ။ ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ရီေဖာင္းမစ္တ္ ငရဲကို အရင္ ေလ႔လာခ်င္ပါတယ္။
ယမမင္း ။ ။ ဟဲ ဟဲ ဟဲ၊ ခင္းဗ်ားက ရီေဖာင္းမစ္တ္ ႏိုင္ငံကကိုး။ ကဲ လာ၊ ဒါဆို သြားၾကမယ္။

(ဆက္ရန္)

က်ေနာ္နဲ႔ ယမမင္း အင္တာဗ်ဴး (၁) 

JOYS OF RENUNCIATION


Dhaniya: Cooked is the evening rice, all milked the kine,
By Mahi’s banks with friends, good cheer is mine,
My house well roofed, my fire glows bright and still;
And so, rain on, O sky, if such thy will!

The Buddha: Hatred, and Forwardness from me are gone,
By Mahi’s banks I bide this night alone.
My House unroofed, my Fires in ashes lie;
So, an it liketh thee, rain on O sky!

Dhaniya: No stinging gnats are here to tease and fret.
My cattle crop the grasses lush and wet,
And take no hurt though floods the valley fill;
And so, rain on O sky, if such thy will!

The Buddha: The Raft is bound and well together cast,
The Further Shore attained, the Flood o’erpast,
Of well-made Raft what further need have I?
So, an it liketh thee, rain on O sky!

Dhaniya: Obedient is my wife: no wanton she;
Long have I lived with her full happily;
Nor ever heard of her a breath of ill;
And so, rain on O sky, if such thy will!

The Buddha: My mind obedient is, from Passion freed,
Long trained in Wisdom’s way, subdued indeed!
Evil in me, what searcher can espy?
So, an it liketh thee, rain on O sky!

Dhaniya: My needs are met by my own body’s hire,
My sturdy boys sit round my own house fire;
Nor do I hear of them one word of ill:
And so, rain on O sky, if such thy will!

The Buddha: No hireling, I, to servile bonds inclined.
I walk the world content with what I find.
Of wage or hire, no smallest need have I;
So, an it liketh thee, rain on O sky!

Dhaniya: Cattle have I; yea, cows in milk are mine,
And cows with calf, and tender, rising kine,
And lordly bulls whose ways the herds fulfill;
And so, rain on O sky, if such thy will!

The Buddha: Cattle I’ve none, nor cows in milk are mine.
Nor cows with calf, nor tender, rising kine,
Nor lordly bulls to lead the herds have I;
So, an it liketh thee, rain on O sky!

Dhaniya: The stakes all deeply driven, set firm and sure,
The newly-plaited ropes of grass secure
No frenzied beast can break by any skill;
And so, rain on O sky, if such thy will!

The Buddha: Like bull, bursting the bond that fetters him,
Or elephant freeing his tangled limb,
No more shall I put on morality;
So, an it liketh thee, rain on O sky!

And now the furious showers came down amain
In pouring floods that covered hill and plain
And, listening to the beating of the rain,
Dhamiya, faithful, thus found voice again:

Dhaniya: Surely our gain is great and to be praised,
Whose eyes upon the Blessed One have gazed!
O Seeing One, we put our trust in Thee!
O Mighty Sage, do thou our Teacher be!
Submissive, lo! We wait, my wife and I,
To live the Holy Life, the Pathway High
That leads beyond all birth and death to know,
And win the final end of every woe.

Mara: He that hath boys rejoiceth in his boys.
He that hath kine, of kine are all his joys.
Man’s Being surely is chiefest treasure.
Who hath no Being: how shall he have pleasure?

The Buddha: Whose hath boys, hath sorrow of his boys
Whose hath kine, by kine come his annoys.
Man’s Being, this of all his woes is chief,
Who hath no Being nevermore hath


Sutta Nipāta: Dhaniya
(Tr. Bhikkhu Silacara)

~ သုံးပုဒ္ ကဗ်ာ ~


သူတို႔ ကဗ်ာဝါနဲ႔ ကိုယ္႔ကဗ်ာဝါ
သူတို႔ အႏုပညာသက္နဲ႔ ကိုယ္႔အႏုပညာသက္က
ကြာ မွ ကြာ
ဒါေတာင္ ကဗ်ာစာအုပ္နာမည္ကို ေရြးၾကေတာ႔
သုံးပုဒ္ ကဗ်ာ တဲ႔။
ကဗ်ာေရးသူတိုင္းကို ညီအကိုလို ခ်စ္တဲ႔ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္
သမားဂုဏ္ႀကိမ္လုံးနဲ႔ မရိုက္တဲ႔ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္။
I'm truly humbled!



https://www.facebook.com/photo.php?fbid=219098424923472&set=a.191890400977608.1073741829.100004699476770&type=1&theater 

အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ ႏွင့္ အဘိဓမၼာဆုႏွင္းသဘင္ (၂၀၀၂) ဖိတ္ၾကားလႊာ


အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ ႏွင့္ အဘိဓမၼာဆုႏွင္းသဘင္ (၂၀၀၂) ဖိတ္ၾကားလႊာ
သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္-၂၅၅၇ ခုႏွစ္ ျမန္မာသကၠရာဇ္-၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြႊတ္လျပည္႔ေက်ာ္ (၈) ရက္ေန႔

ေလးစားရပါေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို႔ ...
အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ (စကၤာပူ) ႏွင့္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး (စကၤာပူ) တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ အဘိဓမၼာဆုႏွင္းသဘင္ (၂၀၁၂ ) ႏွင့္ သီတင္းကၽႊတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာအခါေတာ္ေန႔ ဆီမီးလွည့္လည္ပူေဇာ္ပြဲ ၊ မဟာပ႒ာန္း(ပစၥယုေဒၵသ၊ပစၥယနိေဒၵသ) ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲအခမ္းအနားတို႔ကို ပူးတြဲက်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ မည္သူမဆို ပါ၀င္ကုသိုလ္ယူ ပူေဇာ္ႏိုင္ၾကပါေစရန္ နိဗၺာန္အက်ိဳးေမွ်ာ္ ႏိႈးေဆာ္တိုက္တြန္း အပ္ပါသည္။

အခ်ိ္န္။ ။ ည ၆း၀၀ နာရီ မွ ၉း၀၀ နာရီထိ
ေန႔ရက္္။ ။၂၇-၁၀-၂၀၁၃ (တနဂၤေႏြေန႔)
ေနရာ။ ။ မဂၤလဝိဟာရေက်ာင္းတိုက္ ၊30 Jalan Eunos, Singapore 419495
နတ္လမ္းညႊန္ ။ ။Nearest MRT Station : Eunos MRT (Bus: 21, 60, 63, 93, 854)
မွတ္ခ်က္။ ။ အေကၽြးအေမြးျဖင္႔ ဧည္႔ခံပါမည္။

အခမ္းအနားအစီအစဥ္ (ပထမပိုင္း)
  • နေမာတႆ သံုးႀကိမ္ရြတ္ဆို၍ အခမ္းအနားဖြင့္လွစ္ျခင္း ၊
  • ရန္ကုန္တုိင္း သံဃနာယကဥကၠ႒ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲဣဒၶိဗလ ထံမွ ငါးပါးသီလ ခံယူေဆာက္တည္ျခင္း ၊
  • ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကဥကၠ႒ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးထံမွ ဩဝါဒတရား နာၾကားျခင္း ၊
  • အဘိဓမၼာစာေမးပြဲ(၂၀၁၂)တြင္ စကၤာပူစာေျဖဌာနမွ ေျဖဆိုေအာင္ျမင္သူမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳလက္မွတ္မ်ား ေပးအပ္ခ်ီးျမွင့္ျခင္း ၊
  • ဆရာေတာ္မ်ား ျပန္လည္ၾကြခ်ီျခင္း။
အခမ္းအနားအစီအစဥ္ (ဒုတိယပိုင္း)
  • ပစၥယုေဒၵသ ရြတ္ဆို၍မဂၤလာ၀ိဟာရေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအတြင္း ယခင္ႏွစ္မ်ားအတိုင္း ဆီမီးတိုင္းေလးမ်ားျဖင့္ စီတန္းလွည့္လည္ ပူေဇာ္ျခင္း၊
  • သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ လွည့္လည္ပူေဇာ္ျပီးေသာအခါ အခမ္းအနားေနရာတြင္ ျပန္လည္ေနရာယူ၍ ပစၥယနိေဒၵသပ႒ာန္းတရားေတာ္ႀကီးအား စုေပါင္းညီညာ ရြတ္ဆိုပူေဇာ္ျခင္း ၊
  • ဗုဒၶသာသနံ စိရံ တိ႒တု သံုးႀကိမ္ရြတ္ဆို၍ အခမ္းအနားကို ရုပ္သိမ္းျခင္း ။
ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ယူလိုသူမ်ား၊ အခ်ိဳရည္၊ ေရသန္႔ အာဟာရဒါန လွဴဒါန္းလိုသူမ်ားလည္း ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကပါသည္။
ဆက္သြယ္ရန္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္မ်ား
ဦးအံံ့ထူးႏိုင္ - 90254909 ၊ ဦးေဇာ္မ်ိဳးမင္း - 90479374 ၊ မသန္းလဲ့ခိုင္ - 92770249
ေလးစားစြာျဖင့္
လူတိုင္းအတြက္ အဘိဓမၼာအသင္းႀကီး(စကၤာပူ)

တူပဲ တူႏိုင္လြန္းတဲ႔ အမႊာမ်ား


ကြာလာလမ္ပူက ရဲအရာရွိ ကူခ်င္းဝါ (Ku Chin Wah) က သတင္းေထာက္ေ တြကို ဖိတ္ၾကားၿပီး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရဲက အသည္း အသန္အလိုရွိေနတဲ႔ ရာဇဝတ္သားရဲ႕ ဓာတ္ပုံကို သူကထုတ္ျပတယ္။ ဒီမွာ သူ မသိ (သတိမထားမိတာလား??) လိုက္တဲ႔ကိစၥက အဲဒီဓာတ္ပုံဟာ သူနဲ႔ ခ်ြတ္စြတ္ တူေနပါသတဲ႔။
သတင္းေထာက္ေတြခမ်ာ ရဲအရာရွိ ကူခ်င္းဝါကိုၾကည္႔လိုက္၊ ရာဇဝတ္သား ရဲ႕ ဓာတ္ပုံကိုၾကည္႔လိုက္နဲ႔ အူတက္မတတ္ ရယ္ၾကရပါသတဲ႔။ ရဲအရာရွိမွာ အမႊာ ညီ၊အကိုရွိေနျခင္းလား၊ သူကိုယ္တိုင္ကပဲ ဘဝႏွစ္မ်ိဳးမွာ ေနျခင္းလား ဆိုၿပီး ဟာသတစ္ပုဒ္ ကြာလာလမ္ပူမွာ ျပန္႔ႏွံ႔ေနခဲဲ႔ပါတယ္။
(A TOP POLICE OFFICER SHOWED reporters a photo of a wanted criminal—without realizing that it looked exactly like him.
Citizens of Kuala Lumpur were highly amused to see senior assistant commissioner Ku Chin Wah issue a warning while holding up what seemed to be a “selfie”.
Theories are flying that either the red-faced cop has a double life, or he and the criminal are twins separated at birth, said reader Wendy Tong, who sent me the links.)

ရဲအရာရွိက တရုတ္ဆိုေတာ႔ အမႊာ ညီ၊အကိုရွိေနျခင္းက သူ မသိေပမဲ႔ အေ ထာက္အထားေတြေၾကာင္႔ ျဖစ္ႏိုင္စရာ အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ စဥ္းစားစရာက ရဲအရာရွိဟာ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေနတဲ႔ အခ်က္ပါပဲ။
တရုတ္လူမ်ိဳးေတြက သမီးေတြဆိုရင္ မလိုခ်င္လို႔ ယူမယ္႔သူကို အလကား ေ ပးတတ္ၾကပါသတဲ႔။
ကေနဒါမွာ ေရာက္ေနတဲ႔ ၇ ႏွစ္သမီး တရုတ္မေလးဟာ သူမနဲ႔ ခ်ြတ္စြတ္ တူတဲ႔ အခ်ားေက်ာင္းသူေလးတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းမွာ သြားေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒါနဲ႔ သူမက သူမရဲ႕ ေမြးစားမိဘေတြျဖစ္တဲ႔ ကေနဒါမိဘေတြ ကို ေျပာျပလိုက္လို႔ လိုက္လံစုံစမ္းၾကည္႔ေတာ႔ ရုပ္သာမက ေမြးေန႔၊ မိဘေတြ ရဲ႕နာမည္ေတြပါ တူေနတာကို ေတြ႔ၾကရပါေတာ႔တယ္။
ဒီကိစၥကို တရုတ္ သံရုံးကတဆင္႔ တရုတ္ျပည္ကို အေၾကာင္းၾကားၿပီး စုံစမ္းေ တာ႔ သူတို႔ဟာ အမႊာ မဟုတ္၊ ရုပ္၊ ေမြးေန႔၊ မိဘေတြရဲ႕နာမည္ေတြ တူေနျ ခင္းဟာ တိုက္ဆိုင္မႈသာျဖစ္တယ္လို႔ သတင္းျပန္ၾကားပါတဲ႔။
ကမၻာကေတာ႔ အင္း.... တူပဲတူႏိုင္လြန္းေပါ႔။

ဒီ အခ်က္ကိုလည္း သိပၸံပညာက ေထာက္ခံထားျပန္ပါတယ္။ ကမၻာ႔ လူ ဦးေရက ၇ ဘီလီယံ ရွိေနေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔ ပုံစံတူ လူ ေျခာက္ေယာက္အထိ ရွိေနႏိုင္တယ္ တဲ႔။ ဒီ သိပၸံပညာကေတာ႔ နည္းနည္း ေၾကာင္တယ္လို႔ ထင္ပါ တယ္။
"Since there are seven billion people on earth, scientists say everyone has SIX exact doubles." တဲ႔။

ထားပါေတာ႔၊ ခ်ြတ္စြတ္တူ အမႊာညီအမ (အိုင္ဒင္တီကယ္ တြင္း) ဟာသ ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

အမျဖစ္သူက ကိုယ္႔ကိုယ္ကို အဆုံးစီရင္မယ္ဆိုၿပီး ဆူးဆိုက္ဒ္ လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစား လိုက္တာ ရုပ္က ခြဲမရေအာင္တူေနေတာ႔ သူမ ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ ညီမျဖစ္ေနလို႔ လက္ေလ်ွာ႔လိုက္ရတယ္ တဲ႔။
ဒါကေတာ႔ မစၥတာ ကူးပါးရဲ႕ ဂ်ဳတ္ပါ။

က်ေနာ္နဲ႔ ယမမင္း အင္တာဗ်ဴး (၁)


က်ေနာ္ ။ ။ ယမမင္းႀကီးခင္ဗ်ား၊ ငရဲျပည္မွာလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ လုပ္ေနၿပီလို႔ ၾကားသိရပါတယ္။ အဲဒါ ဟုတ္ပါသလား။
ယမမင္း ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါ သတင္းအမွန္ပါပဲ။

က်ေနာ္ ။ ။ ဘယ္လို႐ည္ရြယ္ခ်က္ေတြေၾကာင္႔ အခုလို ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးေတြ စတင္ခဲ႔ရတာလဲ။ တကယ္ေရာ လိုအပ္ေနလို႔လား။
ယမမင္း ။ ။ လိုအပ္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္မွာေတာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး မစေသးတာဆိုလို႔ ေျမာက္ ကိုရီးယားတို႔ က်ဴးဘားတိုေလာက္ပဲ က်န္ေတာ႔ တာ မဟုတ္လား။ ဘယ္သူမွ ထင္မထားတဲ႔ အေရွ႕ေတာင္ အာရွက ျမန္မာေ တာင္ စေနၿပီဆိုေတာ႔ေလ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မလုပ္ရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း က်န္ရစ္ခဲ႔မွာေပါ႔။ ပတ္ဘလစ္ကလည္း ေတာင္းဆိုလာၾကၿပီေလ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသတင္းဟာ က်ေနာ္တို႔ကို လႈပ္ႏႈိးသြားတာပါ။ ဝိတ္ကပ္ ေခါပါပဲ။ ဟဲ ဟဲ ဟဲ။

က်ေနာ္ ။ ။ ဒါနဲ႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ရာမွာ ဘယ္ကိစၥေတြကို အရင္ ကိုင္တြယ္ပါသလဲ။ အေျခခံ ဥပေဒ၊ ပညာေရး၊ ဘ႑ာေရး........
ယမမင္း ။ ။ ေနအုံး၊ ခင္ဗ်ားေျပာတာေတြ တစ္ခုမွ မဟုတ္ေသးဘူး။ အုပ္ ခ်ဳပ္ေရးကို စတင္ေျပာင္းလဲရတယ္။

က်ေနာ္ ။ ။ ေအာ္ ဟုတ္ကဲ႔။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ဘယ္လိုကေန စတင္ေျပာင္း လဲတယ္ဆိုတာေလး နည္းနည္း ရွင္းျပေပးပါလား။ လူ႕ျပည္ကလူေတြ သခၤန္း စာေလး ဘာေလး ယူလို႔ရေအာင္္။
ယမမင္း ။ ။ ဟာ၊ ဒီလိုေတာ႔ ရမယ္ မထင္မိပါဘူး။ အရင္ဆုံး ဗဟို အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကို ေပါ႔ေလ်ွာ႔ၿပီး တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြကို တိုင္း၊ ခရိုင္ဆိုင္ရာ အစိုးရေတြ လြတ္ လပ္စြာ ဆုံးျဖတ္ စီရင္ခြင္႔ျပဳပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားကို ေမးရအုံးမယ္။ ငရဲ ဘယ္ႏွထပ္ရွိတယ္လို႔ သိဖူးသလဲ။

က်ေနာ္ ။ ။ စာအုပ္ေတြထဲမွာေတာ႔ ရွစ္ထပ္၊ ကိုးထပ္ စသည္ေရးထား တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ယမမင္း ။ ။ ဟဲ ဟဲ ဟဲ။ ေရွးလူေတြျမင္ရင္ေတာင္ အခု ငရဲျပည္ကို မွတ္မိမယ္ မထင္ေတာ႔ဘူး။ အဲဒါ ဟိုတုန္းက။ အခု ဖြဲ႔စည္းပုံေတြေရာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ပုံေတြပါ ေျပာင္းလိုက္ၿပီ။ အခု ငရဲ ေျခာက္ ထပ္ပဲ ရွိေတာ႔တယ္။

က်ေနာ္ ။ ။ တကယ္လား၊ စိတ္ဝင္စားစရာပဲ။ ငရဲ ေျခာက္ ထပ္ဆိုတာက........
ယမမင္း ။ ။ ကက္ပီတယ္လစ္စ္တ္ ငရဲ၊ ဆိုရွယ္လစ္ ငရဲ၊ ကြန္ျမဴနစ္ငရဲ၊ စစ္အာဏာရွင္ ငရဲ၊ ရီေဖာင္းမစ္တ္ ငရဲ နဲ႔ အစြန္းေရာက္ဘာသာေရး ငရဲ ရယ္ပါ။ ေနာက္ေန႔မွ ခင္ဗ်ားကို တစ္ထပ္ခ်င္း လိုက္ျပရအုံးမယ္။
(ဆက္ရန္)

ပညာေရးေဒတာ


ဒီ ပညာေရးေဒတာက
(၁) ဆရာေတြနဲ႔ ပညာေရး အေပၚမွာ ေက်ာင္းသားမိဘေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ အားထားမႈနဲ႔
(၂) ဆရာေတြရဲ႕ လစာ၊ အက်ိဳးခံစားခြင္႔ကို ထင္ဟပ္ေစပါတယ္။
Var key Gems Foundation ရဲ႕ ထိပ္သီး ၁၀ ႏိုင္ငံေပါ႔။ အရင္တစ္ ပတ္ေ က်ာ္က စထရိတ္တိုင္း ေဆာင္းပါးထဲကပါ။
သူတို႔ ဆရာေတြဟာ ကမၻာမွာ အမ်ားဆုံး လစာေပးထားျခင္းခံရတယ္၊ မေပါ႔နဲ႔ ဆိုတာကိုလည္း ေက်ာင္းဆရာေတြကို လက္တို႔ ျပျခင္ပုံရပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဒီ ေဒတာဟာ ကေလးပညာေရးကို လုံးဝ ကိုယ္စားမျပဳပါဘူး။

၁၉၈၀ ခုေတြတုံးက အေမရိကန္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားစပ္မိ ရင္း သူက ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာ ဘယ္ေလာက္ရွိသ လဲေမးတာကို သတိရမိပါတယ္။ အဲဒအခ်ိန္တုန္းက ႏွစ္ေထာင္ဝန္းက်င္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အေမရိကန္ တစ္ေဒၚလာကို ၂၀၀ က်ပ္ ဝန္းက်င္ေပါက္ပါ တယ္။
တိတိက်က် မွတ္မိတာက ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ လစာဟာ အေမရိကန္ ဆယ္ေဒၚလာနဲ႔ ညီမ်ွေနတယ္ဆိုတာေလာက္ပါပဲ။
အခုေရာ?????

(1) ကို ယုံၾကည္အားထားမႈလို႔ မွတ္ၿပီး (2) ကိုေတာ႔ လစာလို႔ မွတ္ယူၾကပါ။

တရုတ္ (1) 5.78% (2) US$ 17,378
ဂရိ။ (1) 4.28%. (2) US$ 23,341
တူရကီ။ (1) 4.25%. (2) US$ 23,378
ေတာင္ကိုရီယား (1) 4.45% (2) US$ 43,874
နယူးဇီလန္။ (1) 6.08% (2) US$ 28,438
အီဂ်စ္။ (1) 3.98% (2) US$ 18,604
စကၤာပူ။ (1) 6.66% (2) US$ 45,755
နယ္သာလန္။ (1) 6.39% (2) US$ 37218
အေမရိက။ (1) 5.89% (2) US$ 44,917
ၿဗိတိန္။ (1) 6.06% (2) US$ 33,377

ထိပ္သီး ဖင္လန္၊ ေတာင္ကိုရီယား နဲ႔ ပိုလန္တို႔ သုံးႏိုင္ငံမွာ ေတာင္ကိုရီ ယားပဲ ပါေနတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဆရာကို တန္ဖိုးထားတဲ႔ေနရာမွာ ကြန္ဖ်ဴးရွပ္ေတြက တစ္ေျပးေနၿပီး ဆရာ႔ လစာမွာေတာ႔ စကၤာပူက တစ္ေျပးေနပါတယ္။

က်ေနာ္ ဉာဏ္မမီတဲ႔ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အက္သစ္


ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ စာအုပ္ဖတ္ေနရင္း က်ေနာ႔္ ငယ္ဘဝဆီကို စိတ္ျပန္ေရာက္သြား႔မိပါတယ္။ ရြာမွာအတန္းေက်ာင္းရွိေပမယ္႔ ရြာက ေတာ ရေက်ာင္းမွာပဲ က်ေနာ္႔ရဲ႕ကေလးပညာေရးကို စခဲ႔ရပါတယ္။ ဆရာဘုန္းႀကီး က ေခတ္မီေတာ႔ ကိုရင္ေတြ၊ ကေလးေတြကို သခ်ၤာကအစ သင္ေပးတယ္။ ကိုးႏွစ္သားေရာက္ေတာ႔မွ အေဖက စာသင္ေက်ာင္းေျပာင္းအတက္ခိုင္းလို႔ တက္ခဲ႔ပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီးက ဦးျမေအာင္ပါ။ ဦးျမေအာင္က မင္းကို ဘယ္အတန္းထားရမလဲ မသိဘူး၊ စစ္ေဆးရဦးမယ္ဆိုၿပီး ဖတ္စာ အဖတ္ခိုင္း၊ သခ်ၤာတခ်ိဳ႕ အတြက္ခိုင္းတယ္ (အဲဒီတုံးက မူလတန္းမွာ အဂၤ လိပ္စာ မသင္ရေသးပါဘူး) ၿပီးေတာမွမင္းက ေလးတန္းအဆင္႔ရွိတယ္။ ေ လးတန္းမွာ ေနဆိုလို႔ ေအာက္ကအတန္းေတြ မတက္လိုက္ရဘဲ ေလး တန္းကို ေရာက္သြားခဲ႔ရပါတယ္။ (ဆရာဘုန္းႀကီး မွာလိုက္တာက ေလး တန္းမထားရင္ မတက္နဲ႔၊ ငါ႔ေက်ာင္း ျပန္လာခဲ႔ တဲ႔)

အဲဒီတုံးက ရြာက မူလတန္းေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာႀကီး ဦးျမေအာင္ နဲ႔ ဆရာမ ေဒၚေအးေအးမူတို႔ပဲရွိတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးျမေအာင္က တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ရ ဟုတ္ပုံမရပါဘူး။ သူ႕ကို သိပ္မႀကိဳက္တဲ႔ လူေတြက ေလးတန္း ပဲေ အာင္တယ္ လို႔ေတာင္ ေျပာတတ္ၾကတာ မွတ္မိပါတယ္။ တိတိက်က် မသိ ပါဘူး။ စာအသင္အျပေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သူက ေလးတန္းနဲ႔ ႏွစ္ တန္းကို သင္တယ္။
ဆရာမ ေဒၚေအးေအးမူကေတာ႔ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရပါ။ ရြာကလူေတြက ဆရာ မ ဘယ္ႏွတန္းေအာင္သလဲေမး ရင္ ရြာသားေတြ သိႏိုင္ေလာက္တဲ႔ စကားနဲ႔ "၁၄" တန္း ေအာင္တယ္လို႔ ေျဖတတ္တယ္။ ႀကီးမွ သိရတာက ဆယ္တန္း ထဲကို တကၠသိုလ္ေလးႏွစ္ထည္႔ေပါင္းၿပီး လြယ္ေအာင္ ေျပာခဲ႔တာပဲ ဆိုတာပါ။
က်ေနာ္အခု ျပန္ေတြးၾကည္႔သေလာက္ သိလို႔ရတာက ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆရာမ က သိပ္မတည္႔လွဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေရွ႕မွာကိုပဲ တခါတခါ ႏႈတ္ထြက္ေတြ ၾကမ္းလာတတ္တယ္။ မာန္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဆရာႀကီးက ေက်ာင္းအုပ္ ဆိုတဲ႔ မာန္နဲ႔ ဆရာမကတကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရဆိုတဲ႔မာန္ ျဖစ္ပံုရပါတယ္။

တစ္ေန႔ ဆရာႀကီး ဦးျမေအာင္ ခရီးထြက္စရာရွိေတာ႔ ေလးေယာက္ပဲ ရွိ တဲ႔ ေလးတန္းကို ဆရာမ ေဒၚေအးေအးမူ သင္ရတယ္။ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီကို ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးၿပီး ျပန္ခါနီးေရာက္ေတာ႔ က်ေနာ္႔ေခါင္းကိုပြတ္ၿပီး ဆရာမက ေျပာတယ္
"မင္းလိုေက်ာင္းသားကို ဆရာမသာ သင္ခြင္႔ရရင္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင္႔ထိ နံပတ္ဝင္ေအာင္ သင္ေပးလိုက္လို႔ရတယ္။ အခုေတာ႔ ငါ႔တပည္႔ရယ္ မင္း ကံပဲေပါ႔"
လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဘာကို ဝမ္းနည္းမွန္းမသိေပမဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ရင္ မွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ဝမ္းနည္းသြားမိတယ္။ ဆရာမရဲ႕ အသံကလည္း ေစ တနာေၾကာင္႔ တကယ္ပဲ ႏူးညံ႔ ေႏြးေထြးေနတယ္လို႔ ခံစားမိပါတယ္။

ဒီ စကားမ်ိဳး ဆရာမက က်ေနာ္လို ကိုးႏွစ္ေက်ာင္းသားကို ေျပာသင္႔သလား၊ မေျပာသင္႔ဘူးလားဆိုတာ မေဝဖန္ရဲပါဘူး။
ဒါေပမယ္႔ က်ေနာ္႔စိတ္ထဲမွာ ဆရာႀကီးအေပၚ အယုံအၾကည္မဲ႔သြားတယ္။ ဆရာမစကားကို ၾကားရၿပီးတဲ႔ေနာက္ အမွတ္စာရင္းေတြကလည္း ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္ ထိုးက်သြားလို႔ ဆရာႀကီးက အိမ္ကိုလာၿပီး အေဖ႔ကို တိုင္ပါေတာ႔ တယ္။ (အေဖက ရြာ ဥကၠဌျဖစ္ၿပီး ဆရာႀကီးလည္း အိမ္မွာ မၾကာမၾကာ ထမင္းစားတတ္တယ္)
အေၾကာင္းစုံ သိသြားတဲေနာက္ ဒီကိစၥက ဒီမွာ မရပ္ေတာ႔ဘဲ စာသင္ခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးနဲ႔ ဆရာမတို႔ က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြေရွ႕မွာ စကားေတြ မ်ား ၾကေတာ႔တယ္။

ဒီဆရာ ႏွစ္ေယာက္စလုံးရဲ႕ ေက်းဇူးကို အမွတ္တရ ရွိဆဲပါ။ ဆရာႀကီး မရွိေ တာ႔ေပမယ္႔ ဆရာမေတာ႔ ရွိေနေသးတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။
သူတို႔ကို ေဝဖန္လိုတာ မဟုတ္သလို ဆရာတစ္ေယာက္ ရွိသင္႔တဲ႔ အက္သစ္ သေဘာတရားေတြကိုလည္း အျပည္႔အဝ နားမလည္ပါဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ကေလးဘဝက အဆုိးအေကာင္းႀကဳံခဲ႔ရသမ်ွေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ ဘဝေတြထဲ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ နက္နက္ႀကီး စူးဝင္ေနတတ္တယ္။

ဒီေလာက္ေတာ္သူ သူခိုးျဖစ္ေနရတယ္လို႔ (တနဂၤေႏြ အပ်င္းေျပ)


စကၤာပူက အသိ ဆရာေတာ္တစ္ပါးမိန္႔ၾကားတာကို ျပန္ေရးျခင္းျဖစ္သည္။
စလုံး ဒကာတစ္ေယာက္က ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္း၏ ဆရာေတာ္မ်ား ပရိတ္ေရျဖန္းေပးရာ ေနရာ၌ ပုဆစ္ဒူးေထာက္ၿပီး ပရိတ္ေရျဖန္းျခင္းကို ခံယူသည္။
ပရိတ္ေရျဖန္းအၿပီး ခပ္တည္တည္ႏွင္႔ အန္ေပါင္းကို အလႉခံပုံးထဲ ထည္႔လိုက္ သည္။
ထို ပုဂၢိဳလ္က ေနာက္ေၾကာင္း မကင္းလွ၊ လစ္ရင္လစ္သလို အလႉခံပုံးထဲမွ အလႉေငြမ်ားကို ႏိႈက္ယူတတ္သည္ဟု ဆို၏။
သူ႔အေၾကာင္းကို သိထားေသာဆရာေတာ္ တစ္ပါးက သူထည္႔သြားသည္႔ အန္ေပါင္းကို စစ္ေဆးၾကည္႔ရာ ဘာ အလႉေငြမွ မပါ။
ဗလာျဖစ္ေလသတတ္။

ဤ ကိစၥက မဆိုးလွေသး။
တစ္ေန႔ ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ျပဳမူျပန္၏။ ခဏေနေသာအခါ သူ႔ အန္ေပါင္းအိပ္ ထဲ ၅ ေဒၚလာအစား ေဒၚလာ ၅၀ တန္ လြဲမွားထည္႔လိုက္မိသျဖင္႔ အန္ေပါင္း အိပ္ခ်င္း ျပန္လည္ လဲလွယ္လိုေၾကာ င္း ေျပာလာေလသည္။ သူ ကံဆိုး ခ်င္ေတာ႔ အလႉခံေငြဖလားထဲမွာ ေဒၚလာ ၅၀ တန္ ထည္႔ထားေသာ အန္ေပါင္းအိပ္ လုံးဝမရွိ ျဖစ္ေလေတာ႔သည္။
သို႔ျဖင္႔ သူ၏လိမ္ညာမႈလည္း ဗူးေပၚသလို ေပၚသြားေလေတာ႔သည္။

စဥ္းစားမိသည္မွာ ဤမ်ႇ ျဖတ္ထိုးဉာဏ္ရွိပါလ်က္ ဘာေၾကာင္႔ သူခိုးျဖစ္ေနရ သနည္း ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ဉာဏ္ေကာင္းသူမ်ားထံ ခုိးသည္႔အက်င္႔၊ မရိုးမသား လိမ္ညာ စားေသာအက်င္႔ ေရာက္သြားၿပီဆိုလ်င္ သိလ်က္ ဖမ္းရ အလြန္ခက္၏။