ASTROLOGY- ( နကၡတၱပညာ)


Astrology ( ေဇာတိသတၱ “သို႔” နကၡတၱဝိဇၨာ) ဆိုတာ နကၡတ္တာရာတို႔ရဲ႕ တည္ရွိေနပံုနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ေနစရိုက္နဲ႔ ဘဝပန္းတိုင္အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိေစတယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ပညာရပ္တစ္ခုပါ။ ဒီယံုၾကည္မႈက ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အေျခခံအဆံုးအမ ေတာ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအရ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ေနစရိုက္နဲ႔ ဘဝပန္းတိုင္ဆိုတာ ကံသံုးပါးအေပၚမွာပဲ အေျခခံပါတယ္။ ရဟန္း၊ သီလရွင္ေတြကို နကၡတၱပညာနဲ႔ အျခားေသာ ေဝဒဆိုင္ရာပညာေတြ မျပဳလုပ္ၾကဖို႔ ဘုရားရွင္က တားျမစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကို မဂ္၊ ဖိုလ္မွ ဖီလာျဖစ္တဲ့အတတ္ (တိရစာၧန ဝိဇၹာ) ေတြလို႔ သတ္မွတ္ေတာ္မူပါတယ္။ (D-1, 8)

    ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုထဲမွာ နကၡတၱပညာရဲ့ အညႊန္းအတိုင္း မွီခိုေနထုိင္ျခင္းဟာ ရူးသြပ္မႈတစ္ခုသာျဖစ္တယ္လို႔ မိန္႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ( Ja-1, 258)

    ယုတၱိက်က်ေျပာရရင္ ၁၉၃၀- ခုမတိုင္ခင္ တြက္ခ်ခဲ့တဲ့ နကၡတၱပညာေဟာကိန္းေတြဟာ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ပလူတိုျဂိဳလ္ကို ၁၉၃၀- ခုမွ စတင္ေတြ႔ရွိခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္အထိ ပလူတိုကုိ ျဂိဳဟ္တစ္ခုအေနနဲ့ အသိအမွတ္ မျပဳခဲ့ရလို႔ပါ။ ၁၉၃၀- ေနာက္ပိုင္းမွာ တြက္ခ်က္ခဲ့တာေတြလည္း မမွန္ႏိုင္ျပန္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၅- ခုႏွစ္မွာ အျခားျဂိဳဟ္သစ္တစ္ခု ထပ္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး အဲဒီျဂိဳဟ္ကိုလည္း ထည့္သြင္းမစဥ္းစားရေသးလုိ႔ပါ။
    ဗုဒၶဘာသာ အဆံုးအမနဲ႔မညီေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက လူေတြက အဲဒီနကၡတၱပညာကို ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြကိုယ္တိုင္ကေတာင္ ေဗဒင္ေဟာေျပာမႈေတြ ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။

လူထု၊ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စည္းပြားေရး (၃) - The New China


ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကြာဟခ်က္က အျခားျပႆနာတစ္ခုကိုလည္း သယ္ေဆာင္လာႏုိင္ျပန္တယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ေဒသ ေတြမွာ ေနေနၾကတဲ့ လူေတြဟာ ခ်မ္းသာတဲ့ေဒသေတြဆီ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္လုိလာၾကတယ္။ ေက်းလက္က ေန ၿမိဳ႕ျပေပၚတက္လာတဲ့ ေန႔စဥ္လူဦးေရကလည္း စုစုေပါင္းတ႐ုတ္ျပည္လူဦးေရရဲ႕ တစ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပံုမွန္ရွိေန တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ “hukou” လုိ႔ေခၚတဲ့ အိမ္ယာပိုင္ဆုိင္မႈ မွတ္ပံုတင္စနစ္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ (က)ျပည္နယ္မွာေနသူက (ခ)ျပည္နယ္ကို ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလို႔မရဘူး။ သူတုိ႔ကိုခြင့္ျပဳလိုက္မယ္ဆုိရင္လည္း သူတုိ႔ ေရာက္သြားတဲ့ၿမိဳ႕ေတြမွာ က်န္းမာေရး၊ အုိးအိမ္၊ ကေလးေတြအတြက္ စာသင္ေက်ာင္း စတာေတြ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ကူေတာ့ဘူး။

ေက်းလက္ကအလုပ္သမားေတြဆုိရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြေပၚတက္ၿပီး ေလးပင္တဲ့အလုပ္ေတြ၊ မသန္႔ ရွင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ကိုင္ရင္း သူတုိ႔အတြက္ေရာ၊ ကေလးေတြအတြက္ေရာ အေျခခံလူမႈေရးအေထာက္အပံ့ ေတြမရွိဘဲ ေနေနၾကရတယ္။ ဒါဟာ လက္မခံႏုိ္င္စရာအေျခအေနပဲ။ သူတုိ႔လည္း ဒါကို သိၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို ခြင့္ျပဳလိုက္ျပန္ရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြေပၚမွာ လူဦးေရက ပု႐ြက္ဆိတ္အုံလို ျဖစ္သြားမယ္။ ဒီေတာ့ အခု ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖုိ႔နည္းလမ္း ရွာေဖြေနၾကမွာေပါ့။ အခု သူတုိ႔က ေဒသပိုင္အာဏာရွိေတြကို ၿမိဳ႕ေပၚတက္ လာတဲ့ လူေတြအတြက္ တာ၀န္၀တၱရားတခ်ိဳ႕ကို လက္ခံေဆာင္႐ြက္ေပးဖုိ႔ လမ္းၫႊန္ေနၾကတယ္။ ဒီအလုပ္ သမားေတြမရွိရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက တုိးတက္လာမွာ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ပါ။

တ႐ုတ္ျပည္အလယ္ပိုင္းမွာ တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ အလြယ္တကူဆက္သြယ္သြားလာႏုိင္မယ့္ ၿမိဳ႕ႀကီးေျခာက္ ၿမိဳ႕လုပ္ယူဖုိ႔ စီမံကိန္းရွိတယ္။ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕စီတုိင္းမွာ လူဦးေရ သန္း(၄၀)ေက်ာ္ ေနထိုင္ႏုိ္င္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ေက်းလက္ကတက္လာတဲ့ လူေတြကို ကမ္းေျခကၿမိဳ႕ေတြအစား အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကဖို႔ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ သူတုိ႔က ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းကလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိ္င္မွသာ အဆင္ေျပႏုိင္မွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးေတြကလည္း ကမ္းေျခက ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြကေပးႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ိဳးေတြ ေပးႏုိင္မွာမဟုတ္လုိ႔ပါ။
တ႐ုတ္စီးပြားေရးယႏၱယားႀကီးရဲ႕ ေအာက္ဆံုးအရင္းအျမစ္ေတြကလည္း ကုန္ခန္းလာေနပါတယ္။ လာ မယ့္ဆယ္စုႏွစ္ေတြရဲ႕စီးပြားေရး ဒီတုိးတက္မႈအတုိင္း ဆက္ရွိေနဖုိ႔ဆုိရင္ စီးပြားေရးမဟာဗ်ဴဟာကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ယူမွ ရပါလိမ့္မယ္။ လုပ္အားခေစ်းခ်ိဳမႈေၾကာင့္ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ လက္ရွိစီးပြားေရးအရွိန္အဟုန္ဟာ ဆက္ လက္တုိးတက္မႈ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ အထိေတာ့ ေတာင့္ခံထားႏိုင္လိမ့္မယ္။ အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ ေတြမွာ ရွိေနေသးတဲ့ လူထုလုပ္အားေၾကာင့္ လာမယ့္(၁၀)ႏွစ္၊ (၁၅)ႏွစ္အထိေတာ့ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈ ၇၊ ၈၊ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ဆက္လက္တုိးတက္ေနပါလိမ့္ဦးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈႏႈန္းဟာ အခ်ိန္အတူတူ ကန္႔သတ္မႈအတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ကုန္ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ သူ တုိ႔ရဲ႕လူထုကို ဘယ္လုိေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ အခ်က္အေပၚမွာ မူတည္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဆုိလုိ တာက တကၠသိုလ္ေတြ၊ ပိုလီေက်ာင္းေတြ၊ အင္စတီက်ဳေတြမွာ မတူညီတဲ့အရည္အခ်င္းေတြ၊ အေထာက္အကူ ပစၥည္းေတြနဲ႔ အခ်ိန္တုိတုိအတြင္းမွာ ပိုမ်ားမ်ားကုန္ထုတ္လုပ္ႏုိ္င္ေအာင္ လူထုကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္း မ်ိဳးပါ။

တ႐ုတ္အစိုးရရင္ဆုိင္ရမယ့္ ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာက သိပ္ၿပီးထိေရာက္မႈမရွိလွတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ပိုင္ စီးပြားေရးေတြပါ။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေရးရာျပႆနာဟာ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ အဓိကျပႆနာပါ။ သူတုိ႔အရာရွိေတြကို ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ေတြလုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ သူတုိ႔ႀကိဳးစားစည္း႐ံုးေနၾကတယ္။ ဒါက ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္က စီးပြားေရးထဲမွာ သူကိုယ္တုိင္(၂၀)ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွယ္ယာ ၀င္ထားပါမွ ႐ႈံးမွာေၾကာက္ၿပီး ေန႔မနား၊ ညမနား ႀကိဳးစားအားထုတ္တတ္တာပါ။ ဒီလုိပိုင္ဆုိင္မွ တစ္ခုခုျဖစ္တုိင္း ေၾကာင့္က်စိုက္ၿပီး အားထုတ္မွာပါ။ စီးပြားေရးတက္ေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလစာကဒီလစာပဲဆုိ ရင္ ဒီစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ထြက္လာစရာလည္းမရွိပါဘူး။ စီးပြားေရးထဲကို ကိုယ္တုိင္အ႐ံႈးအျမတ္နဲ႔ ပါ၀င္ပတ္သက္ေန ပါမွ ဒီလူက စုိးရိမ္စိတ္နဲ႔အတူ တစ္ရက္မွာ(၂၄)နာရီလံုးလံုး ကုမၸဏီထဲက သူ႔စေတာ့ရွယ္ယာအတြက္ သူ႔အ သက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမႈအျဖစ္ အားစိုက္ထုတ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရးေတြကို ပုဂၢလိကပိုင္အျဖစ္ လႊဲေျပာင္းေပးဖုိ႔ တ႐ုတ္အစိုးရက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနၿပီ လား။ သူတုိ႔က အရာရွိေတြကို စီးပြားေရးအျမတ္အခြန္ ပိုထြက္လာေအာင္ လည္ပတ္ေပးၾကဖို႔ တုိက္တြန္းေနၾက တယ္။ ဒီအရာရွိတစ္ေယာက္က စီးပြားေရးပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္လို စိတ္ဓာတ္တြန္းအားမႈမ်ိဳး ဘယ္လုိလုပ္ ရလာ ႏုိ္င္မွာလဲ။ တ႐ုတ္ျပည္ကိုယ္တုိင္ စီးပြားေရးေႏွးေကြးမႈ အႀကီးအက်ယ္ ရင္ဆုိင္လာရၿပီဆုိေတာ့မွ ပုဂၢလိကပိုင္ လႊဲေျပာင္းေပးဖုိ႔ စိတ္ကူးလာစရာရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးေႏွးေကြးမႈဆုိတာကလည္း မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ ျပည္ပပို႔ကုန္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္တဲ့စီးပြားေရးထက္ ျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုး စြဲမႈကို အားျပဳတဲ့ စီးပြားေရးပံုသèန္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲယူရမွာပါ။ ဒီအစီအစဥ္ အထေျမာက္ဖုိ႔ဆိုျပန္ေတာ့ လည္း လူလတ္တန္းစားနဲ႔ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္မွရလိမ့္မယ္။ ဒီလူ တန္းစားေတြက အခ်ိန္ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလာခဲ့ေတာ့ သူတို႔ရွာထားတဲ့ေငြေတြကို ဘဏ္ေတြနဲ႔ ေခါင္းအံုးေအာက္မွာပဲစုထားဖုိ႔ အလိုလို စိတ္ကူးမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ သူတုိ႔အနာဂတ္ အတြက္ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာေတာ့မွ သူတုိ႔က ရွာထားတဲ့ပိုက္ဆံကို သံုးစြဲၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိကန္ေတြက အသံုးအစြဲႀကီးတယ္။ ေခ်းငွားၿပီးေတာ့ကို သံုးစြဲတယ္။ သူတုိ႔ အနာဂတ္အေၾကာင္း ကို ေခါင္းထဲကိုထည့္မထားၾကဘူး။ အဲဒီျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုးစြဲမႈအားက အေမရိကကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ ေရာက္ေစတာပါ။ သူတို႔စီးပြားေရး တက္လာတယ္ဆုိတာကကို ျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုးစြဲမႈအားေၾကာင့္ တက္လာ တာပါ။ တ႐ုတ္လည္း ဒီလမ္းကို လိုက္ရမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေျပာင္းအလဲကို သူတုိ႔ ဘယ္လုိေျပာင္းလဲယူ ၾကမလဲ။

ဆင္းရဲတဲ့လူက ခ်မ္းသာလာတာေတာင္ ဆင္းရဲသားအေတြးပဲရွိတယ္။ သူတုိ႔က အခ်ိန္အၾကာႀကီး ဆင္းရဲလာေတာ့ ပိုခ်မ္းသာဖုိ႔၊ ဘဏ္ထဲမွာေငြပိုစုထားဖုိ႔ပဲ စဥ္းစားတယ္။ ျပန္ၿပီးဆင္းရဲသြားမွာကို သူတုိ႔က ေၾကာက္ေနၾကတာ။ အခုလို ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈဟာ ေပ်ာက္မသြားဘူး။ ဒါကိုပဲ မသံုးရက္၊ မစြဲရက္ျဖစ္ေနတာဟာ ႐ူးသြပ္မႈတစ္ခုသာျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳး၀င္လာေတာ့မွ သူတုိ႔က စတင္သံုးစြဲလာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ လက္ရွိစီးပြားေရးတုိးတက္မႈႏႈန္းကို ထိမ္းထားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဒီအဆင့္ကိုေရာက္ေနမွ ရလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔(တ႐ုတ္အစိုးရ)မွာ အခ်ိန္သိပ္မရွိဘူး။ ဒီလမ္းစဥ္ေပၚေရာက္ဖုိ႔၊ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု၊ ႏွစ္ခုအတြင္း ႀကိဳးစား ႏုိင္မွ ရလိမ့္မယ္။

ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈဆုိတာ ဒီထက္ပိုၿပီးအညီအမွ် ခံစားေစရတယ္။ ၀င္ေငြကြာဟမႈအခ်က္ ဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ျပည္တြင္း၀ယ္ယူစားသံုးမႈကို ေႏွးေကြးေစတယ္။ အခု သံုးစြဲေနၾကတယ္ဆုိတာက ပင္လယ္ကမ္း ေျခကျပည္နယ္ေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြက လူေတြေလာက္ပဲ။ လူဦးေရပိုၿပီး ထူထပ္မ်ားျပားတဲ့ ကုန္းျပင္ရွိ ၿမိဳ႕ေတြ၊ ျပည္ နယ္ေတြက လူထုက ဒီလုိ မသံုးစြဲၾကဘူး။

စီးပြားေရးတုိးတက္မႈနဲ႔ တုိးတက္လာျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ကို သူတုိ႔ ဘယ္လိုျပန္လည္မွ်ေ၀ႏုိင္ၾကမလဲ။

ေရျမင့္လာရင္ ေရေပၚမွာရွိတဲ့ သေဘၤာတုိင္းျမင့္လာမွလည္း ရမယ္။

(ဆက္ရန္)

Apprecition (ေက်နပ္ဝမ္းေျမာက္မႈ)


ပါဠိလို ေမာဒနာဟာ တစ္စံုတစ္ရာ တစ္ေယာက္ေယာက္ရဲ့ေကာင္းကြက္ကို ၾကည့္ျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ရတဲ့ ဝမ္းေျမာက္မႈတစ္မ်ိဳးပါ။ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ျပီး ေက်းဇူးတရား၊ မုဒိတာတရားေတြနဲ ့ အနီးကပ္ ဆက္ဆံမႈရွိပါတယ္။ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေစတဲ့အျပင္ ကိုယ့္စိတ္တို ့ကိုလည္း တက္ၾကြလာေစပါတယ္။
                ဘုရားရွင္က အခ်က္ေလးခ်က္နဲ ့ ရွင္းျပေတာ္မူတယ္။
                ၁။ ကိုယ့္ရဲ့ အားသာခ်က္
                ၂။ သူတစ္ပါးရဲ့ အားသာခ်က္
                ၃။ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ ဖြားျမင္ခဲ့ရျခင္း
                ၄။ ေက်နပ္စရာ အခြင့္အလမ္းေတြ ရရွိေနျခင္း တိုနဲ ့ ပတ္သက္လို ့ ဝမ္းေျမာက္မိေစဖို  ့ပါ။
               ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ေတြကို ထိမ္းသိမ္းရာမွာ ဒီဓမၼနဲ ့ လက္ေတြ ့က်င့္သံုးေက်ာ္လႊားနုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အားငယ္စိတ္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ဖို ့ ကိုယ့္ရဲ့ကိုယ္က်င့္သီလကို ျပန္လွန္သံုးသပ္မိဖို ့ ဘုရားရွင္က ဆံုးမေတာ္မူပါတယ္။ (သီလာႏုႆတိ) လူက တစ္ခါတစ္ခါ ဒါကို ေမ့ေနတတ္တယ္။
            ဒီဘဝမွာလည္း ေက်နပ္
            ေနာင္ဘဝမွာလည္း ေက်နပ္
            ႏွစ္ဘဝလံုးမွာလည္း ေက်နပ္
            ေကာင္းမႈေတြကို ျပဳမိ၊ စဥ္းစားသံုးသပ္မိသူေတြဟာ ႏွစ္ဘဝလံုးေက်နပ္
            (Dhp.16)
            ေအးျငိမ္းမႈကို ျမင္ရ၊ ၾကားရတဲ့အခါ၊ သူတစ္ပါးေတြရဲ့ ၾကင္နာမႈ၊ ေကာင္းမႈေတြကို စဥ္းစားမိတဲ့အခါ ဒီအခါေတြမွာ ကိုယ္တုိင္လည္း ေက်နပ္မႈ၊ အားက်မႈ စတဲ့ခံစားခ်က္ေတြနဲ ့ ျပည့္ႏွက္ေနတတ္ပါတယ္။ တကယ္ သဒၶါတရားနဲ ့ျပည့္စံုတဲ့သူတစ္ေယာက္ဆိုရင္ သူတစ္ပါးရဲ့ ဒီလို ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ “ငါလည္းပဲ သာရိပုတၱ အရွင္၊ ေမာဂၢလာအရွင္၊ ေခမာအရွင္၊ ဟတၳက ဥပါသကာ၊ ဥဇ           ဥပါသိကာ တို ့ကို ျဖစ္ခ်င္လိုက္တာလို ့” အားက်မႈေတြလည္း ျဖစ္ေစနုိင္တယ္လို ့ ဘုရားရွင္က မိန္ ့မွာပါတယ္။ (A.1, 88)

လူထု၊ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စည္းပြားေရး (၂) - The New China


လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမၻာ့အျမင္
By  Lee Kuan Yew

ဘာေၾကာင့္ တ႐ုတ္ျပည္မွာ အိုင္ဖုန္း မတည္ထြင္ႏုိင္တာလဲ။ တည္ထြင္ ဆန္းသစ္မႈစြမ္းရည္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဖြင့္ေပးၿပီး ဒါေတြကိုတြန္းအားေပးမယ္ အသိပညာပိုင္းဆုိင္ရာ ပိုင္ဆုိင္မႈဥပေဒတုိ႔၊ စီးပြားေရးမူတုိ႔က လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိမေနလို႔ပဲ။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕သမုိင္းအရ သူတုိ႔ဟာ တည္ထြင္ဖန္တီးမႈစြမ္းရည္ရွိသူေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သိရတယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႔ ____
(လီကြမ္းယု)
original img link

တ႐ုတ္ျပည္ဟာ အရည္အခ်င္းမီမီ တုိးတက္လာဖုိ႔နဲ႔ ဒီေန႔ကမၻာ့ထိပ္သီးႏိုင္ငံေတြရဲ႕ နည္းပညာနဲ႔ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္မႈမွာ အားၿပိဳင္လာႏုိင္လိမ့္မယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ သံသယမျဖစ္မိပါဘူး။ အခု လက္ရွိအခ်ိန္မွာတင္ပဲ သူတုိ႔ဟာ ထိပ္ဆံုးမွာရွိေနတဲ့ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ အာကာသပညာနဲ႔ စစ္နဲ႔ဆုိင္တဲ့ နည္းပညာရပ္ဆုိင္ရာေတြမွာ အားၿပိဳင္လာေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သူတုိ႔စီးပြားေရးစြမ္းအင္ဟာ စနစ္တက်ရွိတဲ့ အေျခခံ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာစြမ္းအားအေပၚမွာ မူတည္ေနပါတယ္။ ဒီအဆင့္ကိုေက်ာ္သြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ၀ယ္ယူသူေတြအလိုရွိေနတဲ့ ပစၥည္းေတြကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့လက္ရွိမွာ ေတာ့သူတုိ႔ထုတ္လုပ္ႏိုင္မႈစေကးက ေအာက္ဆံုးမွာရွိေနပါေသးတယ္။ စီးပြားေရးကေတာ့ တုိးတက္လာပါရဲ႕၊ ဒါေပမဲ့ GPS စစ္စတန္လို ေရာ့ကက္လုိဟာမ်ိဳးေတြကို မထုတ္လုပ္ႏုိင္ဘဲ အေမရိကကို မွီခိုေနရမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လိုမွ သူတုိ႔နဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မယ္မဟုတ္ဘူး။ အာကာသသုေတသနတုိ႔ GPS စစ္စတန္တုိ႔ဆုိတာေတြက စီးပြားေရးတုိးတက္မႈကို အေထာက္အကူမျပဳေပမဲ့ သူတုိ႔ရွိေနရင္ ကိုယ့္စီးပြားေရးကို ဘယ္သူကမွ စစ္အင္အား သံုးၿပီး မဟန္႔တားႏုိင္ေတာ့ဘူး။

တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕စီးပြားေရးတုိးတက္လာမႈကို ဘယ္ႏုိင္ငံကမွ တားဆီးႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ လမ္းေၾကာင္းလြဲ ေခ်ာ္မႈသာ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ လာမယ့္ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ပံုမွန္တုိးတက္ေနမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ ျပည္တြင္းေရးျပႆနာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သူတုိ႔မွာရွိေနတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒါေတြကိုကိုင္တြယ္ဖုိ႔ စြမ္းအင္ေတြ၊ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ အျခားအေၾကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးသံုးစြဲရလိမ့္မယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ေျချပႆနာေတြ ထဲက တစ္ခုခုမ်ား ေပါက္ထြက္လာမယ္ဆုိရင္ စီးပြားေရးအႀကီးအက်ယ္ အက်ပ္႐ိုက္မႈ၊ လူထုမၿငိမ္သက္မႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ ဆူပူမႈကို ထိမ္းထားလို္က္ႏုိ္င္တယ္ဆိုဦးေတာ့ အကန္႔အသက္နဲ႔သာ ထိမ္းထားလို႔ရႏုိင္မယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲ။ ဥပမာ- ဘာေၾကာင့္ တ႐ုတ္ျပည္မွာ အိုင္ဖုန္း မတည္ထြင္ႏုိင္တာလဲ။ တည္ထြင္ ဆန္းသစ္မႈစြမ္းရည္ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ဖြင့္ေပးၿပီး ဒါေတြကိုတြန္းအားေပးမယ္ အသိပညာပိုင္းဆုိင္ရာ ပိုင္ဆုိင္မႈဥပေဒတုိ႔၊ စီးပြားေရးမူတုိ႔က လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိမေနလို႔ပဲ။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕သမုိင္းအရ သူတုိ႔ဟာ တည္ထြင္ဖန္တီးမႈစြမ္းရည္ရွိသူေတြလို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သိရတယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႔ ျပည္တြင္းကစိန္ေခၚမႈေတြကို အက်ိဳးအေၾကာင္းသင့္သင့္ကိုင္တြယ္ဖုိ႔ လက္ရွိေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ စိတ္ဓာတ္ေရာယွဥ္ၿပိဳင္မႈပါ အလုံအ ေလာက္ရွိေနတယ္လုိ႔ အေကာင္းျမင္ဖက္က ႐ႈျမင္မိပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ (၃၅)ႏွစ္ေက်ာ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ျခင္းနဲ႔ တံခါးဖြင့္၀ါဒက်င့္သံုးျခင္းကာလကို ျပန္ၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ရဲ႕ေပၚလစီအမွားေတြကို ျပန္လွန္သံုးသပ္ႏုိင္ တယ္။ ျပႆနာကို မႀကီးထြားခင္က ေျဖရွင္းႏုိ္င္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။

တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ သိပ္မေ၀းလွတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ပံုစံတူပေရာဂ်က္ေတြ သူတုိ႔ခ်ခဲ့ၾကေသးတယ္။ ရွင္က်န္႔(Shenzhen)၊ က်ဳဟိုင္(Zhuhai)၊ ေဟာင္ေကာင္နဲ႔ မကာအုိၿမိဳ႕ေတြမွာ နီးနီးကပ္ကပ္ ေလယာဥ္ကြင္း ႀကီးေတြ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒါေတြက အေျခအေနကို သူတုိ႔ေကာင္းေကာင္း မကိုင္တြယ္ႏုိင္ခင္က ျဖစ္ခဲ့တာ။ အဲဒီအခ်ိန္က ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ေတြက သူတုိ႔ၿမိဳ႕ေတြ ဘယ္ေလာက္တုိးတက္လာတယ္ ဆုိတာကိုသာ စဥ္းစားၿပီး ဒီပေရာဂ်က္ေတြဟာ ေရရွည္ခံပါ့မလားဆုိတာ မသံုးသပ္ႏုိင္ခင္ကာလကပါပဲ။ ေရရွည္မွာ အက်ိဳးမ်ား လာမယ့္ ပေရာဂ်က္ေတြကို အာ႐ံုစိုက္ရမယ့္အစား ေရတုိျဖစ္တဲ့ တစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြတုိးပြားမႈကိုပဲ အာ႐ံုစုိက္ခဲ့လို႔ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကေတာ့ သဘာ၀၀န္းက်င္ကို ဂ႐ုမစိုက္၊ ေရရွည္ အစီအမံေတြကို အေလးမမူ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းပါ။ အခုေတာ့ သူတုိ႔ ဒီအမွားေတြကို ျပင္ဆင္ေနၾကပါၿပီ။

ဒီကေန ေရွ႕ဆက္သြားေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ ျပည္တြင္းတင္းမာမႈက ပင္လယ္ကမ္းေျခၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားနဲ႔ ကုန္းေျမမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ကလူေတြရဲ႕ ၀င္ေငြကြာဟမႈ ျပႆနာပါပဲ။ ပင္လယ္ကမ္းေျခ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတြရဲ႕ တုိး တက္လာမႈႏႈန္းက ကုန္းေျမေပၚကၿမိဳ႕ေတြထက္ အနည္းဆံုးသံုးပံုတစ္ပံုေလာက္ ပိုျမန္ေနတယ္။ ရင္းႏွီးႁမႈပ္ႏွံမႈ ေတြက ကမ္းေျခၿမိဳ႕ေတြဆီ ပိုသြားၾကေတာ့ ဒီၿမိဳ႕ေတြက အလုပ္ေကာင္း၊ လစာေကာင္းေတြ လူေနမႈအဆင့္ ပိုျမင့္မားမႈေတြကို ေပးႏုိ္င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကြာဟမႈက တုိးပြားလို႔လာေနတယ္။

ဒီေလာက္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးမွာ ဒီလုိမတူညီ ကြာဟမႈေတြကေတာ့ ရွိေနမွာအမွန္ပဲေပါ့။ တ႐ုတ္ျပည္အေနာက္ပိုင္း ျပည္နယ္ေတြဟာ ပင္လယ္ကမ္းေျခက ျပည္နယ္ေတြေလာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔လည္း ယံုၾကည္မိတယ္။ အေမရိကမွာလည္း ခ်ီကာဂိုကလြဲရင္ အေရွ႕ပိုင္းနဲ႔ အေနာက္ပိုင္း ပင္လယ္ကမ္းေျခၿမိဳ႕ေတြဟာ အျခားကုန္းေျမမွာရွိတဲ့ၿမိဳ႕ေတြထက္ လူဦးေရပိုၿပီး ထူထပ္သလုိ ပိုၿပီးလည္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခ်ီကာဂိုမွာက စိန္႔ေလာ့ရင့္ျမစ္(St Lawrence River)နဲ႔ Great Lakes ရွိေတာ့ သေဘၤာေတြ ၀င္ထြက္လို႔ရတယ္။ ပထ၀ီအေနအထားအရ ပင္လယ္နဲ႔နီးတဲ့ အားသာခ်က္ကို အလြယ္ တကူေက်ာ္တက္ႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ ဒီအျပင္ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြဟာ ပင္လယ္နဲ႔ အလွမ္း ကြာေ၀း႐ံုတင္မကဘူးရာသီဥတုအလြန္ပူျပင္းလွတဲ့ ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ကုန္းေျမ ေလးပံုတစ္ပံု ရွိေနျပန္ေသး တယ္။ ေတာ္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြက တကၠသိုလ္ပညာသင္ဖုိ႔ ကမ္းေျခၿမိဳ႕ေတြ (သုိ႔မဟုတ္) ပီကင္းကိုပဲ သြားၾက တယ္။ အဲဒီအခ်က္ဟာ ေတာ္ေတာ္ဆိုး၀ါးတဲ့အခ်က္ပဲ။ အေတာ္ဆံုးပါေမာကၡေတြ၊ ေက်ာင္းဆရာေတြကလည္း က်ည္းကုန္းျပည္နယ္ေတြဆီ မသြားခ်င္ၾကဘူး။

သမၼတဟူက်င္းေတာင္ကေတာ့ “ညီၫြတ္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း” ဆုိတာ ျဖစ္လာေအာင္ အားစိုက္ခဲ့ၿပီး၊ ဒီျပည္နယ္ေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ညီမွ်ေစဖုိ႔ စီမံကိန္းခ်မွတ္ၿပီး ေဆာင္႐ြက္ ခဲ့တယ္။ အခု သူတုိ႔က အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြမွာ လုိအပ္တဲ့ အေျခခံအေဆာက္အဦေတြကို တည္ေဆာက္ ၿပီး စီးပြားေရးသမားေတြ အဲဒီနယ္ေတြကိုလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ ရင္းႏွီးႁမႈပ္ႏွံမႈ အထူးအခြင့္အေရးေတြ ေပးေနၾကတယ္။ ဒီစီမံကိန္းက လုပ္တုန္းလုပ္ဆဲပါ။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ေတြကို ကမ္း ေျခကျပည္နယ္ေတြရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ ၆၀၊ ၇၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ထိ လုပ္ေပးလာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ စိန္ေခၚမႈက ႂကြယ္၀မႈကြာဟခ်က္ေၾကာင့္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနမယ့္ ျပႆနာဟာ ထိန္းမႏုိင္၊ သိမ္းမရ အေျခအေန မ်ိဳးအထိမေရာက္ေအာင္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းမႈပါပဲ။ တယ္လီဗီြးရွင္းေတြကလည္း ဒီျပႆနာကို ပိုၿပီးႀကီးထြားေစ တယ္။ ခ်ိန္ဒူ(Chengdu)နဲ႔ ယူနန္ျပည္နယ္ကလူေတြ အခုဆုိရင္ ပီကင္းၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ပံုကို တီဗြီ မွာၾကည့္ေနႏုိင္ၿပီ။ ကမၻာေက်ာ္ေဆာက္လုပ္ေရး ပညာရွင္ႀကီးေတြကို ေခၚယူၿပီးေဆာက္ထားတဲ့ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားလွတဲ့ အုိလံဗစ္အားကစား႐ံုႀကီးေတြကို သူတို႔ေတြ႔ေနရၿပီ။ ဒါဆုိရင္ သူတုိ႔က “ငါတုိ႔အတြက္က ဘာလဲ၊ ငါတုိ႔အလွည့္ ဘယ္ေတာ့ေရာက္လာမွာလဲ” လို႔ ေမးၾကေတာ့မယ္။

(ဆက္ရန္)

ျခင္းဝိုင္းထဲက ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈမ်ားႏွင့္ ပိုင္ရွင္မဲ့ ပရိုက္ဘိတ္ဂ်က္သံုးစင္း


ဒကာေတာ္ ေမာင္ဇင္ေဝေသာ္ စကားျဖင့္ ေျပာရေသာ္ ဤတစ္ခါမွာျဖင့္ ကိုယ့္ရင္ဘတ္ကို စိုက္တဲ့စား လုပ္ရေပအ့ံ။ သို႔မွလည္း တရားရာက်ေပမယ့္။ စိုက္ပါအံ့။ နာနာက်ဥ္းက်ဥ္စိုက္ပါအံ့။

 မႏၱေလးသာသနာ့တကၠသိုလ္၌ျဖစ္၏။

ေရထဲမွငါး ၾကည္းကုန္းထက္ အတင္ခံရစဥ္က ျဖစ္၏။ တနည္းဆုိရေသာ္ စာေမးပြဲမ်ားၿပီး၍ တရားထိုင္ေနရေသာ ကာလျဖစ္၏။ စာေပႏွင့္ ရွဳမွတ္မႈက လားလားမွ် မဆိုင္ ။ ဘယ္၊ ညာ၊ ေဖာင္းပိန္၊ ထိုင္၊ ထိ ၊ ပင္ပန္းလွပါဘိ။ အမွန္ေစ့ေဆာ္သူ က သီဟနာဒ။ ေစ့ေဆာ္မႈသည္ ေစတနာျဖစ္၏။

"ပင္ပန္းလွေခ်၏။ ငါ့ရွင္တို႔။ ေနရာထိုင္ေလး ျခင္းလံုးလိုလံုးၿပီး ဝိုင္းျခင္းေလးမ်ား ခတ္လိုက္ရလွ်င္ အလြန္ေလ်ာ္ကန္ေပမယ့္။ သတိအမွတ္သာ မလြတ္ေစနဲ႔ေပါ့။ ညာေျချဖင့္ ခတ္ေသာ္ ညာ ဟုမွတ္၊ ဘယ္ေျချဖင့္ ခတ္ေသာ္ ဘယ္ ဟုမွတ္။ က်သြားရင္ က်သြားေၾကာင္း သိေနပါေစ။ "

တနလၤာသား ႏွင့္ ေသာၾကာသားရဟန္းတို႔ကား

“ ေကာင္းပါ၏ ငါ့ရွင္။ ဘယ္ေနရာမွာမ်ား အဆင္ေျပမည္နည္း”

“သူခိုးပုန္းလိုေသာ္ ရဲစခန္းမႉး ၊ စံုေထာက္တို႔ အိမ္ေအး၌ ပုန္းရသကဲ့သို႔ ဒုတိယနာယကခ်ဳပ္၏ ေက်ာင္းေဆာင္ေဘး ေနရာေရြးေသာ္ ေလ်ာ္ကန္အံ့" ဟုဆိုမိ၏။


မ်ားမၾကာမီ တစ္ဝမ္းကြဲ ညီရဟန္းႏွင့္ အျခား တနဂၤေႏြသားရဟန္းလည္း လာေရာက္ပူးေပါင္းေလေတာ့၏။ ဝိုင္းကေလးက အေတာ္စည္၏။ ထို တနဂၤေႏြသားရဟန္းသည္ ထိုေရစက္ေၾကာင့္လားမသိ။ ယခု အတူပင္ရွိေန၏။ အရွိန္ရလာေသာအခါ ညာေျခ၊ ဘယ္ေျခ အမွတ္ေတြ က်ဲလာၿပီး သတိလက္လြတ္ျဖစ္ကာ အသံမ်ား ထြက္သြားေတာ့၏။

ထိုအခါ ဒုတိယ နာယကခ်ဳပ္က အသံၾကား၍ ဆင္းလာၿပီး ေတြ႔သြားေလေတာ့၏။ သီဟနာဒ မ်က္လံုးႏွင့္ ဒု-ခ်ဳပ္၏ မ်က္လံုးတို႔ကား တည့္တည့္ႀကီး လမ္းႀကံဳေလေတာ့၏။ မတတ္ႏိုင္။ ေရွ႕မ်က္ႏွာေနာက္ထား သီဟနာဒကား သတိစကားေျပာၿပီး လစ္ေလေတာ့၏။ သိ၏။ သက္ေသကားမရွိ။ မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ားကလည္း ထို႔အတူ လစ္ၾကေတာ့။ ဒု-ခ်ဳပ္ကားျမင္၏။ မမိေခ်။

ဓမၼာရံုေပၚ ေျခခ်မွ အမွတ္ကျပန္ရသည္။ ငါ့ဖိနပ္ (သို႔) ပရိုက္ဘိတ္ခ်က္ခမ်ာေတာ့ သက္ေသအျဖစ္ ေနရစ္ခဲ့ရရွာေလၿပီ။ ထို႔အတူ ညီေမာင္ရဟန္းႏွင့္ တနဂၤေႏြသား ရဟန္းမ်ားလည္း ပရိုက္ဗိတ္ ဂ်က္ေလးမ်ားကို သက္ေသအျဖစ္ ထားခဲ့ကာ လစ္ခဲ့ရသည္ဟု သိရ၏။

သူတို႔ကား ျပႆနာမရွိ။ တနဂၤေႏြသားရဟန္းက ယမန္ေန႔ကမွ ဓမၼာရံုေစာင့္ကို ဖိနပ္အေဟာင္းစြန္႔ခဲ့၏။ ထိုဖိနပ္ကို ျပန္၍ အလႉခံလိုက္ရံုသာ။ ညီေတာ္ေမာင္ရဟန္းကလည္း ယမန္ေန႔က အေဆာင္ျပန္စဥ္ ပရိုက္ဗိတ္ဂ်က္ကို ဓမၼာရံုမွာ ေမ့ထားခဲ့၊ အေဆာင္မွ ဓမၼာရံုလာစဥ္ အျခား ပရိုက္ဗိတ္ဂ်က္ကို စီးခဲ့သျဖင့္ ကြက္တိက်၏။ အျခားႏွစ္ပါးကား ပရိုက္ဗိတ္ဂ်က္မ်ား အတူပါလာၾက၏။ ျပႆနာကား သီဟနာဒတည္း။ ဤသည္ကား မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ား မိမိအေပၚ ေတြးပူျခင္းတည္း။

မၾကာပါ။ သံုးမိနစ္ခန္႔သာထင္၏။ သံေခ်ာင္းေခါက္၏။ ဓမၼာရံုကိုပိတ္၏။ အဝင္အထြက္မရွိရ။ တစ္နာရီ တရားထိုင္။ မည္သို႔ အေရးယူသင့္ေၾကာင္း နာယကခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုင္ပင္ၾကေတာ့၏။ သူတို႔ထံ၌ ဖိနပ္သံုးရံရွိ၏။ အေဆာင္ျပန္၍ ဖိနပ္ယူခ်ိန္မရွိ။ တစ္နာရီျပည့္ေသာ္ နာယကမ်ားေစ့ငွစြာ ေစာင့္ၾကပ္၍ တစ္ပါးခ်င္းစီထြက္ရေတာ့၏။ နာယကခ်ဳပ္ႏွင့္ ဒု-ခ်ဳပ္တို႔ကား ပို၍အေရးႀကီးေသာ ပရိုက္ဗိတ္ဂ်က္မ်ား စီထားရာ၌ရွိ၏။ နာယကခ်ဳပ္က မိမိဖိနပ္ကိုသာ မိမိစီးၾကဖို႔ ၾသဝါဒ စကားအတန္တန္မွာၾကားေတာ္မူ၏။ ဖိနပ္မရွိေသာ ရဟန္းေတာ္ ျခင္းေတာင္းထဲမွ ဖိနပ္ကို ယူ၍ စီးေလာ့ဟုလည္းမိန္႔၏။ မွန္၏။ ျခင္းေတာင္းေလးထဲ၌ ဖိနပ္သံုးရန္ရွိ၏။

သီဟနာဒထြက္ေသာ္ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က
" ဟဲ့ သီဟနာဒ၊ ကိုယ့္ဖိနပ္ကိုယ္စီး" ဟု ၿပံဳးၿပံဳးႀကီး မိန္႔၏။

"မွန္လွပါ။ ဖိနပ္နံပါတ္ (၁၁) ၊ တပည့္ေတာ္ ဖိနပ္ ဧကန္ျဖစ္ပါ၏" ဟုေလ်ာက္ထား၍ ခပ္တည္တည္ပင္ထြက္ခဲ့၏။


အတိုခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအားလံုး ကုန္ၿပီ။ ဖိနပ္ကိုယ္စီလည္းရွိၾက၏။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ျခင္းေတာင္းထဲမွ ရဟန္းေတာ္စီး ဖိနပ္မ်ားကား မည္သူပိုင္ဆိုင္ေသာ ဖိနပ္မ်ားနည္း။ ပါခ်ဳပ္၊ ဒုခ်ဳပ္ႏွင့္ နာယက မ်ားစဥ္းစားမရျဖစ္ၾကေတာ့၏။ အလြန္လ်င္ေသာ ရဟန္းငယ္မ်ားတည္း။ အေဆာင္ကို ျပန္က အနည္းဆံုးဆယ္မိနစ္ေတာ့ၾကာမည္။ ယခု သံုးမိနစ္အတြင္း ဖိနပ္ေတြ ရီပေလ့(စ္) လုပ္ၾက၏။

အျခားဖိနပ္ ႏွစ္ရံကို ေျပာခဲ့ၿပီ။ သီဟနာဒ ဖိနပ္ရပံုသာ ေျပာရန္ရွိေတာ့၏။ ဓမၼာရံုေပၚေရာက္လ်င္ေရာက္ခ်င္း ပရိုက္ဗိတ္ဂ်က္က်န္ခဲ့သည္ကို သိေသာ သီဟနာဒသည္ ဓမၼာရံု ကုဋီသို႔ဝင္ကာ ကုဋီထဲမွာရွိေသာ ဖိနပ္ကို သကၤန္းၾကားမွာ ဝွက္ၿပီး မိမိ ဖိနပ္ခၽြတ္ရမည့္ေနရာသို႔ ေရာက္ေအာင္ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း လႈပ္ရွားလိုက္ျခင္းတည္း။

ထို႔ေၾကာင့္ ဖိနပ္ျဖင့္ သူခိုးဖမ္းရန္ၾကံေသာ နာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆရာေတာ္မ်ားအားလံုး လက္မိႈင္ခ်ရေတာ့၏။

သို႔ေသာ္ ထိုဆရာေတာ္မ်ားကလည္း ႀကီးရာမွ ငယ္သည္မဟုတ္။ ငယ္ရာမွ ႀကီးလာၾကျခင္းသာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖိနပ္ျဖင့္ ဖမ္းမရေသာ္ ေနရာထိုင္ျဖင့္ ဖမ္းအံ့ဟု ေနရာထိုင္ကို ၾကည့္ေသာ္ ဂ်ပန္လိုေရးထားေသာ ေသာၾကာသားရဟန္း၏ ဘြဲ႔ကို ေတြ႔ေလေတာ့သည္။ ကံဆိုး၏။ အၾကြားသန္ေသာ ထိုေသာၾကာသားေၾကာင့္ ပိပိရိရိလႈပ္ရွားခဲ့သမွ် သဲထဲေရသြန္ျဖစ္ရေတာ့၏။

အေဆာင္ျပန္ေရာက္၍ မိမိတို႔ျဖစ္အင္ကို မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ားအား သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲလုပ္ေနစဥ္ ပါခ်ဳပ္ထံမွ ေခၚစာ ေသာၾကာသားထံေရာက္လာေတာ့၏။ ေသာၾကာသားသြား၍ မၾကာမီ တနလၤာသားကိုပါ ေခၚျပန္ေလ၏။ သီဟနာဒလည္း မရယ္ႏိုင္ေတာ့။ မ်ားမၾကာမီ ညီေတာ္ရဟန္းႏွင့္ တနဂၤေႏြသားရဟန္းကိုလည္း ေခၚျပန္၏။ ထို၌ ဒု-ခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က ေသာၾကာသားကို

" မင္းေဖာ္တာ မစံုေသးဘူး "
" စံုၿပီဟု ထင္ပါ၏ဘုရား " (စံုၿပီဟု မေလ်ာက္၊ ထင္၏ ဟုသာေလ်ာက္၏)

" မစံုေသး၊ ငါ့မ်က္လံုးျဖင့္ ျမင္လိုက္ရေသာ အရပ္ရွည္ရွည္၊ မ်က္မွန္ဝိုင္းဝိုင္းႏွင့္ ရဟန္းမပါေသး၊ ထိုရဟန္းကား မဟုတ္မဟတ္ေနရာတြင္ ေရွ႕တန္းကရွိလွ၏။ ေဖာ္ေလာ့။ မေဖာ့္ေသာ္ သင္တို႔အားလံုးကို ႏွင္ထုတ္အံ့ " ဒု-ခ်ဳပ္ကမိန္႔၏။

(သီဟနာဒကို မေဖာ္ၾကျခင္းကား ပါခ်ဳပါဆရာေတာ္သည္ သီဟနာဒ၏ဆရာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း ။ ဆရာတပည့္ရင္းႏွီးမႈကလည္း နီးနီးကပ္ကပ္ရွိ၏။ )

မရေတာ့ေခ်။ ေဖာ္ရေလေတာ့၏။ သီဟနာဒေရာက္ေသာ္ ထိုဒု-ခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က စံုေခ်ၿပီ။ ဤငါးပါးသာတည္းဟု ဆို၏။ သေဘာထားႀကီးေတာ္မူေသာ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္က အမိန္႔ေတာ္ခ်၏။

၁။ သင္တို႔သည္ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳ ေရြးျခယ္ရာတြင္ မပါဝင္ေတာ့။
၂။ ယေန႔မွ စ၍ ဓမၼာရံုမွန္တံခါး အျပင္ပင္မထြက္ရ။ ထြက္ေသာ္ တကၠသိုလ္မွ ႏွင္ထုတ္ၿပီးသား ဟူ၍မွတ္ ပင္တည္း။

(စကၤာပူမွ ျပန္ေရာက္ၿပီး ရြာမွာ အလႉႀကီးေပးစဥ္ ႏိုင္ငံျခား သာသနာျပဳေရြးရာတြင္ သင္တို႔ မပါေတာ့ဆိုသည့္ ခ်စ္ခင္ရိုေသရပါေသာ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ကို ရြာအထိ ပင့္သြားခဲ့၏။ လိုက္လည္းလိုက္ေတာ္မူရွာ၏။ လြမ္းမိပါ၏ ဆရာအရွင္။ )

မွန္တံခါး အျပင္ကို မထြက္ရဆိုေသာ္ ေရေသာက္ဖို႔ပင္ ခက္ေတာ့၏။ ေရအိုးမ်ားက အျပင္မွာတည္း။ သို႔ေသာ္ ထိုေသာၾကာသားႏွင့္ သီဟနာဒတို႔က ႏိုင္ငံျခားသားမိတ္ေဆြမ်ား ေပါၾက၏။ ထိုမိတ္ေဆြတို႔က ထိုထိုဤဤ ျပစ္ဒဏ္ကို ရယ္ေမာၾကၿပီ။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ပူေတာ္မမူၾကပါႏွင့္။ ဆဲဗင္းအပ္၊ ပက္(ပ္)စီ၊ အလိုရွိရာ ဘုဥ္းႏိုင္ဖို႔ ဓမၼာရံုအထိ ေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ေပးပါမည္ဟု ဆိုၾကကာ လႉၾကသျဖင့္ တရားထိုင္ခန္းမွာပင္ ဘယ္ဘက္မွာ ပက္(ပ္)စီ၊ ညာဘက္မွာ ဆဲဗင္းအပ္ ၊ မထပ္ေအာင္ပင္ရွိေတာ့၏။

ပါခ်ဳပ္၏ အမိန္႔ေတာ္က မွန္တံခါး အျပင္မထြက္ရသာျဖစ္၏။ ေဖ်ာ္ရည္ဗူး မ်ားယူမလာရဟုမပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာ့ဆရာမ်ား မ်က္လံုးစပါးေမႊးစူးရန္ကား ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုစဥ္က ဆဲဗင္းအပ္ ၊ ပက္(ပ)စီသည္ ယခုေလာက္ မေပါေသး။

အတိုခ်ဳပ္ရေသာ္ ဤသို႔ျဖင့္ တရားစခန္းၿပီးသြား၏။
စာေမးပြဲၿပီး၍ ခရီးထြက္ရန္ ပါခ်ဳပ္ကို သြားကန္ေတာ့စဥ္….

" သီဟနာဒ၊ မင္း ဖိနပ္ ဘယ္ကရတာလည္း အမွန္ေျဖ " ဟုေမး၏ ။
“ ကုဋီထဲက ရပါသည္ ဘုရား “
“ ကုဋီထဲက ဖိနပ္က ငါကိုယ္တိုင္ ထည့္ထားတာ မင္းတို႔ စစ္ေတာ့ ငါထည့္ထားတဲ့ ဖိနပ္ကို ငါေမ့ေနလို႔ မင္းလြတ္သြားတာ “
“ ေက်းဇူးႀကီးလွပါ၏ ဘုရား “

“ ၿပီးေတာ့မွ ဒီဖိနပ္ကို သတိရၿပီး သြားရွာတာ ဖိနပ္က သူ႔ေနရာသူေရာက္ေနျပန္ေရာ ။ မင္းလက္ခ်က္ဆိုတာ ငါသိတယ္။ မိသာမမိလိုက္တာ “
“မွန္ပါ။ အေဆာင္ေရာက္ေရာက္ျခင္း ဓမၼာရံုေစာင့္ကို စီးသြားဖို႔ေျပာၿပီး ကုဋီထဲမွာ ခၽြတ္ထားခဲ့ဖို႔ ငါးမိနစ္အတြင္းခိုင္းလိုက္တာပါဘုရား “
“ ေနာက္မလုပ္နဲ႔ ၊ သြားေတာ့ “ ဟု မိန္႔ေလေတာ့သည္။

ေနာက္မလုပ္နဲ႔ ဆိုေသာ္လည္း နားမေထာင္ခဲ့ေသာ တပည့္မိုက္အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ စိတ္ရွည္ေတာ္ မူခဲ့ရေသာ ဆရာသည္ကို ရိုက်ိဳးဦးခိုက္လိုက္ရပါ၏။

မႏၱေလးႀကီးရဟန္း မလုပ္တတ္တာ သိပ္မရွိ။ မလုပ္ခ်င္တာသာရွိ၏။ ယခု ျခင္းမခတ္္ေတာ့။ ျခင္းလံုးဝယ္ၿပီး မလႉၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလို၏။

( ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဦးသုစာရိႏၵာလကၤာရအား ဤစာျဖင့္ ဦးခိုက္ပါ၏။ စကားခ်ပ္)

 သီဟနာဒ
(12-Nov-2011)


(images from internet)