ႏြားႏို႔ေသာက္ျခင္း ယဥ္ေက်းမႈ


အိႏၵိယမွာ ဓနသဟာယ အားကစားပြဲေတာ္က်င္းပေတာ႔ အားကစားသမားေတြ က အားကစားေက်းရြာထဲ ႏြားမေတြကို ဆြဲလာၾကပါတယ္။
"ႏြားမႀကီးေတြက ဘာကိစၥပါလာရတာလဲ" အရာရွိကေမးေတာ႔
"အားကစားပြဲေတာ္အတြင္း အားရွိဖို႔ ႏြားႏို႔ေသာက္ရဦးမယ္၊ ႏြားႏို႔က ႏြားမဆီမွာ ရွိေနတယ္"
"မရဘူး၊ ႏြားမေတြကို အျပင္မွာပဲ ထားခဲ႔ရမယ္၊ ႏြားႏို႔ေသာက္ခ်င္ရင္ ဗူးနဲ႔ အသင္႔ထည့္ထားတာပဲ ေသာက္ရမယ္"
"ဗူးထဲက ႏြားႏို႔က မစစ္ဘူး၊ ေဈးလည္းႀကီးတယ္၊ အလကား မရဘူး"
"ဘာျဖစ္ျဖစ္ ႏြားမေတြကိုေတာ႔ အားကစားေက်းရြာထဲ ဝင္ခြင္႔မျပဳႏိုင္ဘူး" အရာရွိက အမိန္႔ထုတ္လို႔ အိႏၵိယအားကစားသမားေတြ အားလုံး ဒုကၡေရာက္ ၾကရပါတယ္။
တကယ္ေတာ႔ ဒါက မျဖစ္သင္႔ပါဘူး။ ႏြားမေတြကို portable milk carton အေနနဲ႔ သုံးစြဲတဲ႔အက်င္႔ဟာ အာရွမွာ ဘာမွ မထူးဆန္းပါဘူး။
ၿပီးေတာ႔ ဒါက environmentally friendly ျဖစ္ပါေသးတယ္။ အေနာက္ေၾကာင္႔ အေရွ႕ ယဥ္ေက်းမႈေတြ မေပ်ာက္သင္႔ဘူး။
ဒီ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ အာရွသားေတြအေနနဲ႔ အေသ အလဲ ခုခံသင္႔ပါတယ္။
ႏြားႏို႔ပုံမွန္ ေသာက္ရဖို႔ ႏြားမေတြကို ဆြဲသြားၾကစို႔။
(မတင္ျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ ပို႔စ္အေဟာင္းေလးပါ)



ေသခ်င္လ်က္ မေသရသူမ်ား

လူေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ သိပၸံပညာေတြလည္း တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုသေဘာထားျခင္း မတိုက္ဆိုင္ၾကပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုံေနၾကတာပါပဲ။ မယုံရင္ၾကည္႔ပါ။

ဆိုရွယ္ဆိုင္းယင္႔က ေျပာတယ္
"အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြဟာ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ႔ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အသက္ပိုရွည္ရွည္ေနရတယ္"
ဒီအဆိုကို စိတ္ပညာသိပၸံက မျငင္းပါဘူး။ လက္ခံတယ္ရယ္လို႔လည္း မဟုတ္ ဘူး။

စိတ္ပညာဆိုင္းယင္႔က
"ဒီအဆိုဟာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေသခ်င္စိတ္ေပါက္တဲ႔ အႀကိမ္ေရအေနန႔ဲ ၾကည္႔ရင္ေတာ႔ အိမ္ေထာင္မရွိတဲ႔ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳး သားေတြက အမ်ားႀကီးပိုေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္" တဲ႔။

ဒီ အဆိုႏွစ္ခုကို ေပါင္းၿပီး က်ေနာ္ ေကာက္ခ်က္တစ္ခု ဆြဲလိုက္ပါတယ္။ ဒါကေတာ႔...
"ေသခ်င္လ်က္ မေသရတဲ႔ လူေတြဟာ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြျဖစ္ တယ္"

အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသားေတြ သေဘာတူႏိုင္ပါမလား မသိဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ဒါဟာ သိပၸံနည္းက်ပါပဲ။

(27/07/2013 10:00)

စဥ္းစားလို႔ မရဘူး


မဂၤလသုတ္လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြထဲမွာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးမဂၤလာေတြက ပထမဆုံးထြက္လာတယ္။
ဒါသာျဖစ္တယ္ (ျမန္မာ)ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးပညာေရးမွာ
၁။ လူထုဆက္ဆံေရး (PR)
၂။ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး (IR)ကို သင္ရေကာင္း၊ သင္ေပးရေကာင္းမွန္း အမ်ားစုကမသိၾကေသးဘူး။
လူထုဆက္ဆံေရး (PR)ကမွ ေတာ္ဦးမယ္။
ဘုန္းႀကီးေတြကို ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး (IR)ပါ သင္ေပးသင္႔တယ္လို႔ရင္ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အိုင္အာ ဘာဆိုင္လို႔တုံး၊ သာသနာေတာ႔ ကြယ္ေတာ႔မွာပဲလို႔ေတာင္ ဆိုသူေတြ ရွိေကာင္း ရိွမယ္။ ဘာမွမဆိုင္လည္း လူတခ်ိဳ႕က သူတို႔နဲ႔ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္ရင္ သာသနာကြယ္ေတာ႔မွာပဲလို႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

ယုံခ်င္သူ ယုံေပါ႔


ေစာေစာရက္ေလးကတင္ သူမကိုက္ဘူး၊ ဟန္ခ်က္ပ်က္ၿပီးလူေပၚ လဲက်တာ လို႔ေျပာတယ္။
မေန႔ကက်ေတာ႔ သူကိုက္ပါတယ္ဆိုၿပီး ေတာင္းပန္တယ္။
ဒီေန႔ ေနာင္တရပါၿပီ၊ ေနာက္ မကိုက္ေတာ႔ပါဘူးလို႔ ကတိေတြ ေပးလာတယ္။
လူးဝစ္ ဆြာရက္ဇ္ေလ။ ယုံခ်င္သူ ယုံေပါ႔။

Let it go. Let it be


ဗုဒၶဘာသာအဆုံးအမႏွင္႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ႏွစ္မ်ိဳး
ယူဆႏိုင္ပါသည္။
၁။ သက္ရွိခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး
၂။ သဘာဝျဖစ္စဥ္ႏွင္႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတို႔ ျဖစ္ပါသည္။
သက္ရွိခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဗဟၼဝိဟာရ တရား ေလးပါးျဖင္႔ အခ်ဳပ္ၾကည့္ယူႏိုင္ၿပီး သဘာဝျဖစ္စဥ္နဲ႔ လူသားၾကားက ဆက္ဆံေရးကိုမူ(ဉာဏ္စဥ္ ၁၁ ပါးရွိေသာ္လည္း)
၁။ ဥဒယဗၺယ(အျဖစ္အပ်က္သိ ဉာဏ္)ဉာဏ္
၂။ ဥဒယ(အျဖစ္က ပိုထင္ရွားဉာဏ္)ဉာဏ္
၃။ ဘယ(အပ်က္က ပို ထင္ရွားဉာဏ္) ဉာဏ္
၄။ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္(အျဖစ္အပ်က္ သိ႔ု အေကာင္းအဆိုးအေပၚ ဥေပကၡာဉာဏ္ဆိုက္ျခင္း)ဉာဏ္တို႔ႏွင္႔ တြဲစပ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

ဤ၌ သိသိသာသာဆက္စပ္မႈရွိေနေၾကာင္း သုံးသပ္လို႔ ရပါသည္။ အထူးသျဖင္႔ ေဝါဟာရပါ ဆက္ႏြယ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကား
၁။ ျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ(သက္ရွိအေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ၊ ျဗဟၼစိုရ္ ပြားမွရသည္)။
၂။ သခၤါရုေပကၡာတို႔ျဖစ္သည္။(သဘာဝျဖစ္စဥ္အေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ၊ ဝိပသနာပြားမွရသည္)

ျဗဟၼဝိဟာရတရား ေလးပါး၌
ေမတၱာက သတၱဝါပညတ္ႏွင္႔ပတ္သက္လို႔ ေယဘုယ်သေဘာဆန္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သုခိတ၊ ဒုကၡိတ သတၱဝါ မကြဲျပား။
ကရုဏာက ဒုကၡိတ(ဆင္းရဲ သို႔ အားနည္းသည့္ဖက္)သတၱဝါပညတ္ကို အာရုံျပဳၿပီး
မုဒိတာက သုခိတ(ခ်မ္းသာ သို႔ အားသာသည့္ဖက္) သတၱဝါပညတ္ကို အာရုံျပဳသည္။
ဥေပကၡာက ယင္း ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို ေက်ာ္လြန္သြားၿပီး သုခိတ အေပၚမွာေရာ ဒုကၡိတ အေပၚမွာပါ တုန္လႈပ္မႈကင္းသြားေတာ႔သည္။

ဝိပသနာေတြ႔ ဉာဏ္စဥ္မ်ားတြင္
၁။ ဥဒယဗၺယ(အျဖစ္အပ်က္သိ ဉာဏ္)ဉာဏ္ က ေယဘုယ်ဆန္ၿပီး ေမတၱာႏွင္႔ တူသည္။
၂။ ဥဒယ(အျဖစ္က ပိုထင္ရွားဉာဏ္)ဉာဏ္က အျဖစ္သေဘာကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္ရကား ဘဝ၏ အျပဳသေဘာ၊ အေကာင္း သေဘာကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ မုဒိတာႏွင္႔တူသည္။
၃။ ဘယ(အပ်က္က ပို ထင္ရွားဉာဏ္) ဉာဏ္က အပ်က္သေဘာကို ထင္ရွားစြာေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သျဖင္႔ ဘဝ၏ အဆိုးဖက္အျခမ္းကို ေတြ႔ျမင္ျခင္းဟု ဆိုႏိုင္သည္။ သူက ကရုဏာႏွင္႔ သဘာဝခ်င္းတူသည္။
၄။ သခၤါရုေပကၡာက ယင္း အဆိုးအေကာင္းတို႔ အၾကားက ဟန္ခ်က္ (သို႔) ဘဝျဖစ္စဥ္ကို ႏွစ္ဖက္ျမင္ ျမင္သြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္သည္။ တည္ၿငိမ္သြားေတာ႔သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ ဥေပကၡာေရာက္ဖို႔ လမ္းစဥ္(ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာ။ အဆိုး၊ အေကာင္း) တူညီေနသည္။ ကြဲျပားသည္က သတၱဝါအေပၚ ရွဳမွတ္ျခင္းႏွင္႔ သဘာဝအေပၚ ရွဳမွတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ရွဳမွတ္ပုံျခင္း ကြဲျပားသည္အားေလ်ာ္စြာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈလည္း ကြဲသြားသည္။

လူအခ်င္းဆက္ဆံေရး အေပၚ ရာႏႈန္းျပည့္ Let it go ျဖစ္ဖို႔ ျဗဟၼဝိဟာရုေပကၡာ (သက္ရွိအေပၚထားရွိသည့္ ဥေပကၡာ) ရွိမွရသည္။
သဘာဝျဖစ္စဥ္အေပၚ ရာႏႈန္းျပည့္ Let it be ျဖစ္ဖို႔ သခၤါရုေပကၡာလိုသည္။
ဤက ဗုဒၶဘာသာကို ရွဳေထာင္႔တစ္မ်ိဳးျဖင္႔ ေပါင္းစပ္ၾကည့္သည့္ လူသားႏွင္႔ သက္ရွိသက္မဲ႔ ဆက္ဆံေရးျဖစ္ပါသည္။
(ယေန႔ည လက္ခ်ာ Let it go Let it be ကို အခ်ဳပ္ေရးလိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳပ္ လြန္သြားၿပီလား မဆိုတတ္။)