ဘုရားရွင္ေတာင္မွ ကေလာင္ခဲြရွိ၏

ယခုတေလာ ဘာျဖစ္ေနသည္မသိ၊ အဘိဓမၼာႏွင့္ပတ္သက္သည့္ကိစၥမ်ား စာေရးခ်င္စိတ္ ေပါက္ေနသည္။ “ ကိေလသာမ်ားႏွင့္ ေဘာလံုးကန္ျခင္း” ၊ “ ေဟးလားဝါးလား ေစတသိက္မ်ား”၊ “ဒါဘယ္ စတန္းဒတ္ (Double Standard) ေစတသိက္မ်ား”၊ “မည္းရင္ မည္း၊ ျဖဴရင္ ျဖဴ ေစတသိက္္မ်ား (Black or White) ” စသည္တို႔ ေခါင္းထဲမွာ တန္းစီေန၏။

          ထိုေခါင္းစဥ္မ်ားကို မတို႔မထိရမီွ “ဘုရားရွင္ေတာင္မွ ကေလာင္ခြဲရွိ၏” ဆိုသည့္ စာေၾကာင္းကေလးက သူ႔အေၾကာင္းေရးရန္ မၾကာခဏ ေစ့ေဆာ္ေနျပန္၏။ စာစကားျဖင့္ ဆိုေသာ္ ေစတနာပင္တည္း။

          သိပ္ေတာ့ မဆိုင္လွ။ ေျပာေတာ့ ေျပာခ်င္သည္။ “ အဘိဓမၼာ” ဟူသည္ နာမည္ေလးကပင္ လွပ၏။ ေနာက္ေပါက္ေရႊၾကာပင္က လူလည္ဝင္လုပ္သလိုေလးလည္း ခံစားရပါ၏။ နားရႈပ္သြားမွာ စိုးရိမ္သည္။ မဆီမဆိုင္ အကုသိုလ္ စိတ္၊ ေစတသိက္္၊ စိတၱဇရုပ္ ( စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာရုပ္) မ်ားျဖစ္မွာလည္း စိုးရိမ္သည္။ ဤသို႔ ျဖစ္၏။

          ေရွးဦး ဗုဒၶဘာသာ (Early Buddhism) ၌ ဓမၼႏွင့္ ဝိနယ သာရွိ၏။ အဘိဓမၼဟု မေခၚေဝၚရေသး။ ရာစုႏွစ္အနည္းငယ္္ၾကာေသာအခါ ဓမၼမွတဆင့္ အဘိဓမၼဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ ေဒသနာ ကြဲထြက္လာခဲ့သည္။ ၾကည့္ပါ။ ဓမၼ။ အက္ဂ်စ္တစ္မပါေသာ ေဝါဟာရတည္း။

          အဘိဓမၼဟူသည့္ ေရႊၾကာပင္က “အဘိ” ဟူေသာ အက္ဂ်စ္တစ္ကိုယူကာ “အဘိဓမၼ” ဟု တည္ရွိလာ၏။ “ အဘိ” ကို More Profound ဟု ဘိုစကားက ဘာသာျပန္၏။ ပို၍ နက္နဲေသာဟု အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္၏။ အနက္အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ ရွိ၏။

          ယခု ေျပာလိုေသာကိစၥက ထို “အဘိဓမၼ” ကိုထပ္၍ အက္ဂ်စ္တစ္သံုးတတ္ၾကျခင္းတည္း။ မလိုအပ္ေတာ့ဟု ထင္၏။ ဓမၼသည္ ေလးနက္၏။ အဘိဓမၼသည္ ပို၍ေလးနက္သိမ္ေမြ႔၏။ လိုအပ္ေသာ အဓိပၸါယ္ျခံဳငံုမိၿပီဟု ထင္ပါသည္။

          အဂၤလိပ္ဘာသာ၌ “Huge” ဟူေသာ စကားလံုးရွိ၏။ ဘာမွထပ္လုပ္စရာမလိုေသာ စကားလံုးျဖစ္၏။ ဥပမာ- Big ။ Big ကို အမ်ားႀကီးႀကီးသည္ဟု ဆိုခ်င္လွ်င္ Very Big ဟုေျပာႏိုင္၏။ Bigger ဟု ေျပာႏိုင္၏။ Biggest ဟုလည္း ေျပာႏိုင္၏။ Huge ကား ထိုသို႔မဟုတ္။

          Very Huge ဆိုလွ်င္ ၿပံဳးဖြယ္ျဖစ္၏။ Huge သည္ Very ျဖစ္ၿပီးသားတည္း။ Huger ဟုလည္းေကာင္း၊ More Huge ဟုလည္းေကာင္း၊ Hugest ဟုလည္းေကာင္း၊ the most huge ဟုလည္းေကာင္း မည္သို႔မွ် ျပင္၍၊ သံုး၍၊ ေျပာဆို၍ မသင့္ေတာ့။ Huge သည္ အလြန္ထူူးဆန္းေသာ အက္ဂ်စ္တစ္ျဖစ္၏။

          အဘိဓမၼသည္လည္း ဤသို႔ျဖစ္၏။ ဗုဒၶကို ဗုဒၶဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း၊ ဓမၼကို ဓမၼဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း၊ အဘိဓမၼကို အဘိဓမၼဟုေခၚျခင္းသည္ မရိုင္း။ ဆိုလိုသည္မွာ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္မ်ား၌ Buddha ဟုသာ ေတြ႔ရ၏။ သုတၱန္၌ တထာဂတဟု ေတြ႔ရ၏။ အပိုမပါ။ အက္ဂ်စ္တစ္မပါ။ ထိုအခါ အက္ဂ်စ္တစ္လွလွမ်ားသံုးတတ္သည့္ ျမန္မာစကားကို အကြ်မ္းဝင္ ေနသူတို႔အတြက္ အက္ဂ်စ္တစ္မ်ား မပါေသာအခါ တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္သြားတတ္၏။ ကိုယ္တိုင္လည္း တစ္မ်ိဳးေလးျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ဤသည္မွာ မဆီမဆိုင္ ေျပာလိုေသာ ကိစၥပင္တည္း။

          ထိုအဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က တာဝတႎသာ၌ သႏၲဳႆိတ နတ္သား အမွဴးျပဳသည့္ နတ္ေဒဝါမ်ားႏွင့္တကြ သံုးေလာကသားတို႔အား ေဟာၾကားေတာ္ မူသည္ဟု စာေပမွာေတြ႔ရ၏။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္မွာ တခ်ိန္တည္း အလုပ္ႏွစ္ခုျဖစ္ေန၏။

          ၁။ တာဝတႎသာ၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားျခင္း၊
          ၂။ လူ႔ျပည္၌ ဘုရားရွင္တို႔ ျပဳက်င့္ရမည့္ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳက်င့္ျခင္း။

          အလုပ္က ႏွစ္ခု၊ ဘုရားရွင္က တစ္ပါး၊ မေလာက္ငွေတာ့။ ထိုအခါ နိမၼိတရုပ္ပြါးေတာ္ကို ဖန္ဆင္းရေတာ့၏။ ဘုရားရွင္ျဖစ္၍ နိမၼိတရုပ္ပြါးဟု ဆိုရ၏။ ယေန႔ သီဟနာဒတို႔ ေခတ္စကားႏွင့္ ေျပာလွ်င္ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္းပြါး၍ မက္ေဆ့ေပးျခင္းတည္း။ ဤသို႔ ယံုၾကည္မိပါ၏။

          အမွန္ဆိုရေသာ္ ထိုအဘိဓမၼဆိုသည့္ ေဒသနာေတာ္သည္ ဘုရားရွင္ကေလာင္ခြဲသံုးဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္ေသာ ေဒသနာဟုဆိုရေသာ္ မရိုင္းဟုထင္၏။

          အဘိဓမၼာ၊ အဘိဓမၼာ။
          ဘုရားပင္ ကေလာင္ခြဲေတာ္မူခဲ့ရ၏။




 

သီဟနာဒ





















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

◎ အစမထင္သံသရာ ◎

ဒီကမၻာႀကီးရဲ႕အစ  ရွိကိုရွိရမယ္လို႔
စဥ္းစာစရာကို အေၾကာင္းမ႐ွိဘူး၊

အရာခပ္သိမ္းတိုင္း
အစ ႐ွိေနမယ္ဆိုတဲ႔ အယူအဆဟာ
ဆင္ျခင္မႈခ်ဳိ႕တဲ႔ရာကေန ျဖစ္လာတာပဲ။  ။

"There is no reason to suppose that the world had a beginning at all.
The idea that things must have a beginning is due to the poverty of our imagination."
~ Bertrand Russell (Why I'm not a Christian) ~








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီး နစ္ျမဳပ္ရတာ ...

တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီး နစ္ျမဳပ္ၿပီး ႏွစ္တစ္ရာခန႔္ ၾကာေသာအခါ
ထိုတိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးနစ္ျမဳပ္ရျခင္း၏ တရားခံကို သိပၸံပညာရွင္တို႔ ႐ွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ႔ၾကသည္။
ထိုအရာက လ ျဖစ္သည္။

တိုင္တန္းနစ္သြားေနေသာ ေရလမ္းေပၚသို႔ ႀကီးမားလွေသာ ေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား ေလွ်ာဆင္းလာရျခင္းမွာ
လ ႏွင္႔ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း တက္(က္)ဆက္ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ရူပေဘဒပညာရွင္ ေဒၚနယ္ အိုလ္ ဆင္က ရွင္းျပခဲ႔သည္။
သူႏွင္႔သူ႕အဖြဲ႔က လႏွင္႔ပတ္သက္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကုိသုေတသနျပဳလ်ႇက္ရွိၾကသည္။

၁၉၁၂ခု၊ ဧၿပီလ ၁၅ ရက္ေန႔ ၌ တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးနစ္ျမဳပ္ခဲ႔ၿပီး လူေပါင္း ၁၅၁၇ ေယာက္ ေသဆုံးခဲ႔သည္။
ထိုစဥ္ကထဲက ကပၸတိန္ အက္(ဒ္)ဝါ(ဒ္ ) စမစ္၏ ေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား သေဘၤာခုတ္ေမာင္းရာ လမ္းေပၚသို႔ ေရာက္႐ွိေနေၾကာင္း သတိေပးစကားႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး သုေတသနပၫာရွင္မ်ား စဥ္းစားမရျဖစ္ေနခဲ႔ၾကသည္။

စမစ္သည္ အေတြ႔အႀကံဳအမ်ားဆုံး ကပၸတိန္ ျဖစ္သျဖင္႔ ထိုခရီးကုိ ဦးေဆာင္ရြက္လႊင္႔ရန္ အထူးေ႐ြးခ်ယ္ခံရသူလည္းျဖစ္သည္။အလြန္ဗဟုသုတႂကြယ္ဝၿပီး ေစ႔စပ္ေသခ်ာလွသူျဖစ္သည္။

ဤမ်ႇမ်ားျပားေသာေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား ထိုညက အဘယ႔္ေၾကာင့္ သေဘာၤခုတ္ေမာင္းရာလမ္းေပၚ ေရာက္ရွိေနရသနည္း။ 1912 ခု ဇန္နဝါရီလ က ကမာၻႏွင္႔ လ အလြန္နီးကပ္ေနျခင္းေၾကာင္႔
ဒီေရ အဆမတန္တက္လာၿပီး ထိုေၾကာင္႔ပင္ Greenland မွာရွိေနေသာေရခဲေတာင္ႀကီးမ်ား
ပင္လယ္ေရျပင္သို႔ ထိုးဆင္းလာခဲ႔ၿခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အဏၰဝါေဗဒပညာရွင္  Fergus Woodက အႀကံျပဳခဲ႔သည္။

၁၉၁၂ခု၊  ဇန္နဝါရီလ ေလးရက္က အေနအထားသည္ အလြန္ႀကံဳႀကိဳက္ခဲေၾကာင္း(Once-in-many-lives)၊
ေနႏွင္႔လ အျပန္အလွန္ ဆြဲငင္ေနၾကေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ လ သည္ လျပည္႔ဖို႔  ၆ မိနစ္အလိုတြင္
ကမၻာေျမႏွင္႔ ႏွစ္ ၁၄၀၀ အတြင္း  အနီးဆုံး၌ရွိေနခဲ႔သၫ္။

ပို၍အေရးႀကီးေသာအခ်က္မွာ  ဇန္နဝါရီလ သုံးရက္ေန႔က ေနသည္လည္းကမၻာေျမႏွင္႔အနီးဆုံး၌ရွိေနခဲ႔သၫ္။

"ဒီလို ေန နဲ႔ လ တို႔ အျပန္အလွန္ ဆြဲငင္ေနၾကျခင္းေၾကာင႔္            
လ ဟာ ကမၻာေျမနဲ႔ အနီးကပ္ဆုံးမွာရွိေနၿပီး
ဒီေရဟာလည္း အျမင္႔ဆုံးမွာ ရွိေနပါတယ္၊
ေနာက္ၿပီးေတာ႔ေနနဲ႔ ကမၻာေျမ အလြန္နီးျခင္းေၾကာင့္
ေရခဲေတာင္ေတြ ပဲ႔ထြက္လာၿပီး အဲဒီ ပ႔ဲ႔ထြက္လာတဲ႔ေရခဲေတာင္ေတြက
သေဘာၤခုတ္ေမာင္းရာလမ္းေပၚ ေရာက္ရွိေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္"

လို႔ ပေရာ္ဖက္ဆာ အိုလ္ဆင္ ကရွင္းျပခဲ႔သည္။

ထို Greenland  မွပ႔ဲထြက္လာ ေရခဲေတာင္မ်ားကပင္ ဧၿပီ လလယ္၌ရြက္လႊင့္ခဲ႔ေသာ တိုင္တန္းနစ္သေဘၤာႀကီးကို နစ္ျမဳပ္ေစခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။

REUTERS.
The Strait Times. March 8, 2012.



ဆုထားမ်က္ခ်ယ္














Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လူ႕အခြင္႔အေရး သို႔ေသာ္....သို႔ေသာ္

 လူ႕ အခြင္႔အေရး
လူ႕ အခြင္႔အေရးႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆ
၁၈ ရာစုကထဲက ဥေရာပ၌ စတင္အေျခပ်ိဳးၿပီး တစစတိုးတက္ခဲ႔သည္။
၁၉၄၅ ခု ေရာက္မွ ကမာၻ႕ကုလသမဂၢေၾကညာခ်က္စာတမ္း၌ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္ခ႔ဲသည္။
လူ႕ အခြင္႔အေရး ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမႇာ အဓိကအေျခခံ
အေၾကာင္းတရား သုံးခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

၁။ လူ႕ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒသည္ လူကျပ႒ာန္းေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုတရားဥပေဒျဖစ္သည္၊
    တစ္ေယာက္ေသာတန္ခုိး႐ွင္ ဖန္ဆင္း႐ွင္ႏွင္႔မဆုိင္။
၂။ လူသားတိုင္း၌ တန္းတူ အခြင္႔အေရး႐ွိသည္ ။
၃။ လူသားတိုင္း ကုိယ့္ၾကမၼာကို ကိုယ္တိုင္ဖန္တည္းခြင္႔ ရွိသည္။
    လူ႕ အခြင္႔အေရးက အေနာက္မွာ အစပ်ိဳးခဲ႔သည္ကားမွန္၏...

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶစာေပကို ေစာင္းငဲ႔ၾကည္႕ေသာအခါ........
၁။ နံပါတ္တစ္ အခ်က္ကို အဂၢညသုတ္ႏွင္႔ ဇာတ္ေတာ္အခ်ိဳ႕တြင္ေတြ႔ရ၏၊
    လူတန္းစား သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းျခင္းသည္ မဟာျဗဟၼာႏွင္႔ မဆိုင္
    လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အဆင္႔ဆင္႔ေျပာင္းလဲမႈ၊တိုးတက္လာမႈတို႔ႏွင္႔သာဆိုင္သည္။( D.III.92)

၂။ နံပါတ္ႏွစ္  အခ်က္ကို ဝါေသ႒သုတ္၌ေတြ႔ရသည္၊
    လူအခ်င္းခ်င္း အဆင္႔အတန္း ခြဲျခားမူကို ယင္းသုတ္၌
    ဘုရား႐ွင္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔သည္။     (Sn.594-611)

၃။ နံပါတ္သုံး အခ်က္ကိုမူ တို္က္႐ုိက္မေတြ႔ရ၊ သို႔ေသာ္ ေဒသနာအားျဖင္႔ထင္႐ွား၏။
    လူတိုင္း၊သတၱဝါတိုင္း မိမိအသက္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိး၏၊ ေဟာညႊန္သည႔္အတိုင္းလိုက္နာလွ်င္
    လူတိုင္း သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ႏုိင္၏။(ဤအခ်က္ကို မဟာသတိပ႒ာန သုတ္၌ ေတြ႔ရ၏။)

သို႔ေသာ္......
ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား၌ လူ႕အခြင္႔အေရးသမိုင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍
သိပ္မစြံလွေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရ၏။
ဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္လွသည္။    ။








Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

♒ ေျမြဆိပ္၊ လူဆိပ္ ♒

အညာသိအန္ကယ္၊ တြံေတးသိန္းတန္( နာမည္ကို သုညတစ္လံုး တိုးေပးလိုက္သည္) တို႔က ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးလွဴဖို႔ လုပ္ခဲ့ၾက၊ လုပ္ၾက၊ လုပ္ဆဲဟု သိခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အညာသိအန္ကယ္ကို လူဆိပ္ေျဖေဆးလည္း လုပ္ၾကဦးေလ၊ ေျမြေတြကို လွဴရေအာင္ဟု စမိ၏။ မွန္၏၊ ေျမြသားစားသူမ်ား ေပါလာကတည္းက ရြာ၌ေျမြမရွိေတာ့။ လြမ္းေတာ့ မလြမ္းမိ။ သို႔ျဖင့္……

          ဘာမွမဆိုင္ပဲ ေျမြကိစၥ ေခါင္းထဲေရာက္လာေတာ့၏။



          တစ္ခါက ထူးထူးျခားျခား ေျမြအေၾကာင္း အိပ္္မက္ မက္၏။ ထိုအိပ္မက္အေၾကာင္း ေျပာသည့္အခါ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က ေျမြအိပ္မက္မက္လွ်င္ ေငြဝင္တတ္သည္ဟု ေျပာ၏။ သို႔ေသာ္ ဘာေငြမွေတာ့ ဝင္မလာခဲ့ေခ်။ ထိုမိတ္ေဆြကလည္း ငါ့စကားေတာ့ အမွားမခံ၊ ဒီေကာင့္ကို ေငြသြားေပးမည္ဟု သေဘာမထား( သူစကားကို သူအေလးမထားဟု ဆိုလိုသည္)၊ ေငြလာမေပးျခင္းေၾကာင့္ ဘာေငြမွ မဝင္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူေျပာသည့္စကားကုိ သူတန္ဖိုးထားလွ်င္ ဘယ္ကမွ ေငြမဝင္ေသာ္ သူကေပးရမည္ျဖစ္၏။ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတာ့ (အနည္းငယ္) ႏိုင္၏။

          မက္မိေသာ ေျမြြကိုလည္းေကာင္း၊ ဝင္မလာေသာ ေငြကိုလည္းေကာင္း၊ သူ႔စကားကို သူတန္ဖိုးမထားေသာ မိတ္ေဆြကိုလည္းေကာင္း အျပစ္တင္ေနျခင္းသည္လည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ႏိုင္၏။

          တစ္ခါက ရြာကလူတစ္ေယာက္ ျမက္ရိတ္ရင္း ေျမြႀကီးတစ္ေကာင္ကို ေတြ႔ရ၏။ အေတာ္ႀကီးသည္ဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုေျမြကို ျမင္လွ်င္ျမင္ျခင္း ေနာက္ကိုပင္ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ပဲ တစ္ခ်ိဳးတည္း လစ္ေျပးေလေတာ့၏။ သူ႔အထင္က သူကထိလိုက္မိသျဖင့္ ထိုေျမြက သူ႔ေနာက္ လိုက္လာၿပီျဖစ္၏။

          ထိုသူ၏ အနီးအနား၌လည္း အျခားသူမ်ားရွိေန၏။ ထိုသူမ်ားက သူေျပးေနသည္ကို ေတြ႔ၾကရ၏။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လို႔ေျပးေနတာလည္းဟုေမးရာ ေျမြႀကီးလိုက္လာလို႔ဟု ေျဖ၏။ ေမးသူတို႔ မ်က္လံုးမ်ား ျပာေဝသြားၾကရေတာ့၏။ သူ႔ေနာက္လိုက္ေနေသာ ေျမြကို မေတြ႔ၾကရ။ သူတစ္ေယာက္တည္းသာ ေျပးေနျခင္းျဖစ္၏။

          အမွန္မူ စားပိုးနင့္ေနေသာေျမြသည္ အေပၚကတက္နင္းတာေတာင္ အိပ္ယာကမႏိုးတတ္။ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ေျမြလိုက္လွ်င္လည္း လြတ္လမ္းသိပ္မျမင္။ ရွိေစ။ တစ္ခါတစ္ခါ လူဟူသည္ တစ္ေယာက္တည္း ေျပးေနတတ္ေသာ သတၱဝါတည္း။



          သိပ္ၿပီးအေရးမပါလွေသာ၊ မႈစရာမလိုေသာသူမ်ားကို ေရေျမြဟု ေခၚၾက၏။ တခ်ိဳ႕ေသာေဒသက လင္းေျမြဟုလည္း ေခၚၾက၏။ ေရေျမြက အဆိပ္မရွိ၊ ေရ၏ အေအးဓာတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ လင္းေျမြကမူ အဆိပ္ရွိ၏။ သူက လူကိုမကိုက္၊ ကိုက္ေသာ္လည္း ဘာမွမျဖစ္။ ထိုလင္းေျမြက ႏြားကို ကိုက္လွ်င္မူ တံုးကနဲ ခ်က္ခ်င္း ေသတတ္၏။ လူႏွင့္ ႏြား ခႏၶာကိုယ္ဓာတ္သဘာဝ ဖြဲ႔စည္းပံုတူဟန္ မတူေခ်။

          စာေပကေတာ့ အိပ္၊ စား၊ ကာမဂုဏ္မွီဝဲရာတို႔၌ လူႏွင့္ႏြား တူသည္ဟု ဆို၏။ ေျမြဆိပ္ခုခံရာ၌ တူသည္ဟုမဆို။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာရန္မလိုေတာ့။

          ေျပာရန္ရွိသည္က ရဟန္းတို႔မစားအပ္ေသာ အသားႀကီးဆယ္မ်ိဳးတြင္ ေျမြသားပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းတစ္ပါး ေျမြသားမစားအပ္။ ေစတနာရွိေသာ္ ေျမြဆိပ္ေျဖေဆးအတြက္ေတာ့ လွဴေကာင္း၏။

          ပူျပင္းေသာ ကုန္းေခါင္ေခါင္တြင္ေနေသာေျမြက ေရေျမြထက္ အဆိပ္ျပင္း၏။ လူသိနည္း ေသာကိစၥက အဆိပ္ျပင္းေသာေျမြပင္ျဖစ္ေစ အစာစားၿပီးခဏ၌ဆိုလွ်င္ အဆိပ္သိပ္မျပင္းေတာ့။ အျပန္အားျဖင့္ဆိုရလွ်င္ အစာရွာထြက္လာေသာ ေျမြကိုက္လွ်င္ အဆိပ္အျပင္းဆံုး ျဖစ္ေတာ့၏။ မျမန္လ်င္ အသက္ဆံုးပါးတတ္၏။

          မွန္မမွန္ေတာ့ မသိေခ်။ က်န္စစ္သားလွံတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ထြက္ေျပးစဥ္က ပုန္းခိုခဲ့ေသာေနရာ၌ သူဘုရင္ျဖစ္ေသာအခါ ေစတီတည္သည္ဟု ဆို၏။ ထိုေစတီက စည္ဆံုေစတီ၊ ယခု စည္တုန္းဘုရားဟု ေခၚၾက၏။ ဗ်ဳပၸတ္ကား က်န္စစ္သားပုန္းေနစဥ္ ဟိုရြာ၊ ဒီရြာမွတီးေသာစည္မ်ားဆံု၍ ၾကားရေသာေနရာ၊ ရြာတိုင္း (သံုးရြာ) က စည္သံမ်ား ၾကားရေသာေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၏။ ထိုဘုရားက တန္ခိုးႀကီး၏။

          ဘုရားဝန္းက်င္၌ ညစ္ညမ္းေသာအမႈ၊ ညစ္ညမ္းေသာစကား မေျပာရ။ ထိုဘုရားေရွ့၌ မန္က်ည္းပင္ႀကီးရွိ၏။ တစ္ေန႔သ၌ လူတစ္ေယာက္က ထိုမန္က်ည္းပင္ေပၚတက္ၿပီး မန္က်ည္းရြက္ခူးစဥ္ ညစ္ညမ္းေသာစကားမ်ား ေျပာ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ သစ္ပင္ေပၚမွ ငံု႔ၾကည့္ေသာအခါ မန္က်ည္းပင္ေအာက္၌ ဧရာမေျမြႀကီးမ်ား ရစ္ေထြးျပည့္ႏွက္ေနေလ၏။ ထိုအခါမွစကာ ထိုပုဂၢိဳလ္ဦးေႏွာက္ေခ်ာင္သြား၏။ လူအမ်ားလည္း ထိုဘုရားကို ပို၍ေလးစားလာၾက၏။ ထိုေျမြမ်ား ဘာေျမြျဖစ္သည္ကုိ ထင္ေၾကးေပးရံုမွလြဲ၍ မည္သူမွ တိတိက်က် မေျပာႏိုင္ၾကေပ။

          ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ ေျမြကိစၥၿပီးေသာအခါ စာလာေပလာေျမြတို႔ကို ဆက္ဦးအံ့။

          ပထဝီဓာတ္ပ်က္ျခင္းသည္ ထဒၶမုခေျမြကိုက္သည္ႏွင့္တူသည္ဟု ဆို၏။ ထိုေျမြကိုက္ေသာ္ ကိုယ္အလံုးခက္ထေရာ္ရွိျခင္း၊ ခိုင္မာျခင္းသို႔ေရာက္၍ ေကြးျခင္းဆန္႔ျခင္းကို မရမူ၍ေသရသကဲ့သို႔ ပထဝီဓာတ္ပ်က္ေသာ္ ကိုယ္အလံုးခိုင္မာျခင္း၊ ခက္ထေရာ္ရွိျခင္းသို႔ေရာက္၍ ေသခ်င္းသို႔ေရာက္၏။
          မုတိမုခေျမြခဲေသာသူအား ကိုယ္အလံုးပုပ္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔၊ ထို႔အတူ အာေပါဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား ကိုယ္အလံုးပုပ္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္၏။

          အဂၢိမုခေျမြခဲသည္ရွိေသာ္ ကိုယ္အလံုးကို မီးျဖင့္တိုက္ဘိသကဲ့သို႔ လြန္စြာပူေလာင္ျခင္း ႏွိပ္စက္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ေတေဇာဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား ျပင္းစြာပူပန္ုျခင္း ႏွိပ္စက္၍ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ေရာက္၏။

          သတၱမုခေျမြခဲသည္ရွိေသာ္ ကိုယ္အလံုးကို သားလွီးဓားျဖင့္ လုိက္၍လိုက္၍ မႊန္းဘိသကဲ့သို႔ ျဖစ္၍ ေသခ်င္းသေဘာသို႔ ေရာက္ရသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ဝါေယာဓာတ္ပ်က္ေသာသူအား အလံုးစံုေသာ အရိုး၊ အဆစ္၊ အသား၊ အေၾကာတို႔ကို သားလွီးဓားငယ္ျဖင့္ ျဖတ္ျခင္းကိုျပဳဘိသကဲ့သို႔ျဖစ္၍ ေသခ်င္းသို႔ ေရာက္တတ္၏ (ဂမၻီရတၳေဒသနာ၊ သီးလံုးဆရာေတာ္ႀကီး၊ ႏွာ-၂၄၆) ဟု လာရွိေလ၏။

          သိပၸံနည္းက်၊ မက်ေတာ့ မသိေပ။

          လူကို ေျမြကိုက္ပါက ေဆးမမွွီလွ်င္ အကိုက္ခံရေသာလူူ ေသဆံုးတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမြဆိပ္ျပင္းသည္ဟု ဆိုၾက၏။

          လူကိုကိုက္လိုက္မိေသာ ေျမြမ်ားသည္လည္း လူ႔ေသြးႏွင့္မတည့္သျဖင့္ ကိုက္မိသည့္ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း၌ ေသဆံုးေနရွာၾကသည္ကို ေတြ႔ရတတ္၏။ ဤသို႔ဆိုေသာ္ လူမ်ားသည္ ေျမြမ်ားအတြက္ အဆိပ္ျပင္းေသာ သတၱဝါတို႔တည္း။ တဖက္သတ္ဆိုုျခင္းကား မတရားလွေပ။

မွတ္ခ်က္။        ။ရြာသားမ်ားမွတ္စုျဖစ္သျဖင့္ သိပၸံႏွင့္ ညီခ်င္မွ ညီပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေျမြေဆာင္းပါးသည္ အညာသိ အန္ကယ္ႏွင့္ တြံေတးေသာင္းတန္- တို႔အဖြဲ႔ကို မွတ္တမ္းျပဳပါ၏။



မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုမ်ား  (အဘိဓမၼာ အသင္းႀကီး၏ Facebook မွ ရယူသည္။)

 

သီဟနာဒ

















Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.