ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးေပၚ ျဖန္႔ခင္းေနမိသည့္ လူေျပာသူေျပာ ဒီမုိကေရစီ

က်ေနာ္တို႔ ဘေလာ႔ဂ္မွာ တင္ဖ႔ုိ ေ႐ြးထားတဲ႔ ကမ္းလက္ရဲ႕ ပင္တိုင္စာေရးဆရာမ်ားထဲက တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဆရာဇင္ေ၀ေသာ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးပါ။ ဒါေပမယ္႔ ဒီစာမူက The Voice Weekly မွာ ပါလာေတာ႔ ဂ်ာနယ္လစ္ဇ္ သိကၡာကို ေစာင္႔စည္းတဲ႔ အေနနဲ႔ Perspective လင္႔ ကိုပဲ ေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္။ (The Voice ရဲ႕ Link ကအလုပ္မလုပ္ေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီမွာပဲတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။)
ေနျပည္ေတာ္ဘဝက စ်ာန္ေလ်ာခဲ့ရတဲ့ ရန္ကုန္ကေန သရဖူေဆာင္းထားတဲ့ ေနျပည္ေတာ္အသစ္နဲ႔ ကုန္းေဘာင္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးဆီ ျမင္းျဖဴႀကီးတစ္ေကာင္လို ထြက္ေျပးသြားတဲ့ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးနဲ႔ ေရစက္ဆံုရဖို႔ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္က ဖန္တီးေပးလုိက္တယ္။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဝယ္ဖို႔ မွတ္ပံုတင္႐ုတ္တရက္ ရွာလို႔မေတြ႔တာရယ္၊ ျမန္မာျပည္ေရာက္တုန္း သူ႔ကားကုိ ႀကိဳက္သလို၊ ႀကိဳက္သေလာက္သံုးဆိုတဲ့ အကိုႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရက္ေရာမႈရယ္ေၾကာင့္ပါ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ (၇) ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေဝးကြာေနရသူအဖို႔ ရန္ကုန္=မႏၱေလးလမ္းမႀကီးရဲ့ ဝဲယာ႐ွဳခင္းေတြကို တစ္ဝႀကီးၾကည့္႐ွဳခြင့္ရဖို႔ အခြင့္ထူးႀကီးတစ္ခုပါပဲ။

အဲဒီအေဝးေျပးလမ္းမႀကီးကုိ တစ္ခ်ိဳ႕က အေဝးေျပးအျမန္လမ္းမႀကီးလို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ တကယ္ဆို ကားကျမန္လို႔ရေပမယ့္ လမ္းမႀကီးကေတာ့ ျမန္လို႔မရပါဘူးလို႔ ကပ္သီးကပ္သပ္စဥ္းစားမိရင္း Express Way ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စကားကုိ သတိရမိလို႔ ဒီလိုဆိုေတာ့လည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္လို႔ ေတြးမိတယ္။ ဒီလမ္းမႀကီးက တကယ့္ကို အျမန္္လမ္းမႀကီးပါ။

ဒီလမ္းမႀကီးကို ကန္႔သတ္ထားတဲ့ အခ်ိန္အတိုင္း အျမန္ၿပီးေအာင္ ခင္းထားရပံုလည္းရတယ္။ ကားလမ္းမတစ္ခုမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ ေျမတစ္ထပ္၊ ေက်ာက္ၾကမ္းတစ္ထပ္၊ သဲတစ္ထပ္၊ ေက်ာက္ေခ်ာ ကတၱရာတစ္ထပ္ ဆိုတာေတြ မေတြ႔မိဘူး။ ကားလမ္းမႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ အရြယ္မတိုင္မီ ဇရာဝင္လာလို႔ ေပါက္ျပဲစျပဳေနၾကၿပီ။ အခ်ိန္နဲ႔အမွီ ၿပီးစီးေအာင္ အျမန္ခင္းထားရလို႔ ဒီလမ္းကို အျမန္လမ္းလို႔ ေခၚရင္လည္း ရႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ထင္တယ္။

ဒါတင္ဘယ္ကမလဲ၊ အျမန္ခင္းထားတဲ့အတိုင္း အျမန္လည္း ေပါက္ျပဲေနတာမို႔ အျမန္လမ္းလို႔ ေခၚမယ္ဆိုရင္ ေခၚလို႔ရႏိုင္တာပဲ မဟုတ္လား။ ဘယ္လိုပဲ အဓိပၸါယ္ေကာက္ေကာက္ ဒီလမ္းမႀကီးဟာ အေဝးေျပး အျမန္လမ္းမႀကီးပါ။

လမ္းမႀကီးက ေျဖာင့္ျဖဴးေနရံုတင္မကဘူး၊ သစ္ပင္ဝါးပင္ႀကီးေတြပါ ရွင္းေနေတာ့ (နဂိုက မရွိတာလား၊ ခုတ္လွဲပစ္ထားတာလားေတာ့ မသိဘူး) ဝဲယာကိုသာမက ေရွ႕ေနာက္ကိုလည္း မ်က္ေစ့တစ္ဆံုး လွည့္ၾကည့္ရတယ္။ ကားတစ္စီးနဲ႔တစ္စီး ေတာ္ေတာ္အဆက္က်ဲေနတာ သတိထားမိလုိ႔ ကားဆရာကို ေမးၾကည့္ေတာ့ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ ေမာင္းခြင့္မၿပဳဘူးတဲ့။ အေၾကာင္းကေတာ့ အျမန္လမ္းမႀကီးပ်က္စီးမွာ စိုးရိမ္ရလို႔တဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ေတာ္ေတာ္ထူးဆန္းတဲ့သတင္း ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလမ္းမႀကီးရဲ့ ဥပေဒအရ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြဟာ ႏြားလွည္း၊ ျမင္းလွည္းစာရင္းထဲ ပါသြားေတာ့တယ္။ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြက ငါတို႔မသြားလည္း မင္းတို႔လမ္းက ပ်က္ေနပါၿပီကြာလို႔ စကားမ်ားေျပာတတ္ရင္ ေျပာေလမလားလို႔ စဥ္းစားမိရင္း ၿပံဳးမိေသးတယ္။

ဒါတင္မကပါဘူး၊ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ တစ္ဝီဝီေျပးေနတဲ့ စကၤာပူ-မေလးရွား အေဝးေျပးလမ္းမေတြ၊ မေလးရွား၊ ထိုင္းတို႔မွာရွိတဲ့ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးေတြကုို မဆီမဆိုင္ေျပးလို႔ ျမင္မိေသးတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔လမ္းမႀကီးရဲ့ ထူးျခားခ်က္က ကြန္ကရစ္ေတြ အျပည့္ခင္းထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ကားတာယာေတာ္ေတာ္ခ်မ္းသာတဲ့ ႏိုင္ငံေပပဲလို႔ ေတြးမိျပန္ေသးတယ္။ ဒီအေတြးဟာ သိပ္ၿပီး ယုတၱိမရွိလွေၾကာင္း စကၤာပူျပန္ေရာက္မွ သိခြင့္ရခဲ့တယ္။ ျမန္မာျပည္ကထုတ္တဲ့ ဘိလပ္ေျမေတြ သံုးစြဲခြင့္ရေအာင္ ဘိလပ္ေျမပဲ ခင္းထားရသတဲ့။ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို အားေပးရမွာေပါ့ေလလို႔ပဲ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ေယာနိေသာမနသိကာရ ပြားလိုက္မိပါတယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဘိလပ္ေျမကို အားေပးသလို ကားတာယာေတြပါ ျပည္တြင္းမွာထုတ္ေပးႏိုင္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲလို႔ မဆီမဆိုင္ေတြးမိျပန္ေသးတယ္။ အဲဒီ ကားတာယာေတြက ဘိလပ္ေျမေတြထက္ အရည္အေသြး ပိုေကာင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္ အလြန္ပဲေပါ့။

ႏွစ္လမ္းၿပိဳင္ကားလမ္းေတြသာ ခင္းထားေပမယ့္ လမ္းမႀကီးကို ၾကည့္ရတာကေတာ့ ေလးလမ္းၿပိဳင္ လမ္းမႀကီးအသြင္ကို ေဆာင္ေနပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ကားအသြားအလာ၊ ကုန္တင္ကားႀကီးေတြ မေမာင္းရဆိုတဲ့ ဥပေဒနဲ႔သာဆိုရင္ေတာ့ ေလးလမ္းၿပိဳင္စရာ မလိုေသးပါဘူး။ ႏွစ္လမ္းဆိုရင္ပဲ ေတာ္ေတာ္ေလး လံုေလာက္ေနပါၿပီ။



ေလးလမ္းခင္းမယ္ဆိုရင္လည္း သိပ္မဆိုးလွတဲ့စိတ္ကူးလို႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ အခုေမာင္းေနတဲ့ လမ္းေတြပ်က္ေနတုန္း အသစ္္ခင္းမယ့္လမ္းေတြေပၚ ေျပာင္းၿပီးေမာင္းလို႔ရတာေပါ့။ ဒီအႀကံက အင္တာေနရွင္နယ္ေတာ့ ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ အင္တာေနရွင္နယ္မျဖစ္လည္း ကိစၥေတာ့မရွိပါဘူး။ ဒီလမ္းမရဲ့ ေဖာင္ေဒးရွင္းနဲ႔ ဘိလပ္ေျမေတြကလည္း အင္တာေနရွင္နယ္မွ မဟုတ္တာပဲ။ ကြန္ကရစ္လမ္းမႀကီးရဲ့ဝဲယာမွာ ေပါက္တူးေလးေတြနဲ႔ ဘာလုပ္ေနမွန္းမသိတဲ့ လက္ေမာင္းပိန္ပိန္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္း မၾကာမၾကာ ေတြရတတ္တယ္။ သူမတို႔က ျမက္ပင္ကို ေပါက္ေနၾကတာလား၊ ေျမညွိေနၾကတာလားဆုိတာ မရွင္းလွေပမယ့္ မိုင္ငါးရာေက်ာ္ရွည္တဲ့ လမ္းမႀကီးကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ေတာ့ အဲဒီလက္ေမာင္းေလးေတြရဲ့ ခြန္အားနဲ႔ မလံုေလာက္ႏိုင္ဘူး။

စိတ္မေကာင္းစရာေကာင္းတာက လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ျဖစ္ပြါးခဲ့ဲ့တဲ့ ကားအက္ဆီးဒင့္ကိစၥေတြပါပဲ။ ကားသမားေတြကို ေစတနာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ သတိေပးဖို႔ အာဏာပိုင္ေတြက ကားအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ပံုတူကားခ်ပ္ႀကီးေတြနဲ႔ ထင္သာျမင္သာေအာင္ ျပထားတတ္တယ္။ ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္မေကာင္းဘူး။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ လမ္းမေကာင္းေကာင္းေတြနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူး။ တဒုန္းဒုန္း ခုန္ေနတဲ့ လမ္းေပၚကေန ညက္ေညာတဲ့လမ္းေပၚ တင္ေပးလိုက္ေတာ့ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ၊ ငိုက္ျမည္းမႈေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ရင္ဆိုင္တိုက္စရာ ကားမရွိတာေတာင္ သစ္ပင္ကို ဝင္တိုက္သူက တိုက္၊ အုတ္ခံုကို ဝင္ေဆာင့္သူက ေဆာင့္၊ ေခ်ာက္ထဲကို ေမာင္းခ်သူက ေမာင္းခ်။

ကားသမားတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ လမ္းေျဖာင့္လမ္းေကာင္းန႔ဲ မထိုက္တန္ေသးဘူး။ သေဘာမတူရင္ ေတာင္းပန္ပါရေစ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ ဒီမိုကေရစီဆိုတာကေရာ။

ကြ်န္ေတာ္ေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္း အခုမွပဲ ေရာက္လာပါေတာ့တယ္။
လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္၊ ေရးသားခြင့္၊ ေတာင္းဆိုခြင့္စတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတာေတြကို ျပည္သူကေတာင္းလို႔ အစိုးရကေပးရင္ ရႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အႏွစ္သာရကေတာ့ ဘယ္အစိုးရဆီမွာမွ မရွိလို႔ ဘယ္အစိုးရကမွလည္း ေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာတဲ့ အစိုးရရဲ႕ ပံုေဆာင္မႈဆိုတဲ့ ဆရာႀကီးဆိုကေရးတီးကို ႀကိမ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ထိန္းေၾကာင္းေပးေနတဲ့ စကၤာပူရဲ့ ဒီမိုကေရစီပံုသ႑ာန္က ခပ္ဟဟ ပ်က္ရယ္ျပဳေနပါတယ္။

တစ္ခါက သမုိင္းနဲ႔ အေနာက္တကၠသုိလ္ႀကီးတစ္ခုက ဘြဲ႔ရထားတဲ့ ေဒါက္တာတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ခ်ာကုိ မွတ္သားခဲ့ရဖူးတယ္။ သူဆြဲလုိက္တဲ့ ေကာက္ခ်က္က ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ ကူးေျပာင္းတဲ့အခါမွာ အာရွႏုိင္ငံေတြဟာ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြေလာက္ အခ်ိန္မၾကာဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယား၊ စကၤာပူတုိ႔ကုိ ေထာက္ျပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စကၤာပူနဲ႔ အေမရိကတုိ႔ရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ အကူးအေျပာင္းကာလကုိ ေထာက္ျပတယ္။ အေမရိကရဲ႕ ဒီမုိကေရစီက ႏွစ္ရာခ်ီၿပီး ၾကာခဲ့ေပမယ့္ စကၤာပူရဲ႕ ဒီမုိကေရစီ ကူးေျပာင္းေရးကေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာပဲ အလုပ္ျဖစ္သြားခဲ့တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ အာရွတုိက္ရဲ႕ မိသားစုဗဟုိျပဳယဥ္ေက်းမႈ (Family oriented culture) ေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဒီမုိကေရစီအေၾကာင္းေျပာရင္ အိမ္နီးခ်င္း အိႏၵိယကလည္း စြာက်ယ္စြာက်ယ္ ထလုပ္တတ္တယ္။ ပထမဆုံး ဒီမုိကေရစီက်င့္သုံးတဲ့ ႏုိင္ငံတစ္ခုအေနနဲ႔ေပါ့။

ဒါေပမယ့္ နာမည္တူ “ဒီမုိကေရစီ” ေအာက္မွာ ကြဲျပားေနတဲ့ အေသြးအေရာင္ေတြ ရွိေနပါတယ္။

စကၤာပူရဲ႕ ဒီမုိကေရစီက ေျပာလုိ႔မရရင္ ႀကိမ္နဲ႔႐ုိက္တယ္။ ဘာသာတရားေတြကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ျပတဲ့ Religious Comparison သင္ခြင့္မရွိဘူး။ လမ္းေပၚမွာ ဆႏၵျပခြင့္ မရွိဘူး။ ဆႏၵျပခ်င္ရင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ယူရတယ္။ သက္မွတ္ေပးထားတဲ့ ေနရာမွာပဲ ဆႏၵျပၾကရတယ္။

အိႏၵိယရဲ႕ ဒီမုိကေရစီက လူကုိ မေျပာနဲ႔ ႏြားကုိေတာင္ ႀကိမ္နဲ႔႐ုိက္ခြင့္ မရွိဘူး။ ကမာၻေပၚ ရွိရွိသမွ် ဘာသာတရားေတြအားလုံး အိႏၵိယမွာ အစပ်ိဳးတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ထားၾကေတာ့ ဘာမွ ျပႆနာမရွိဘူး။ အခ်ိန္မေ႐ြး ေၾကျငာၿပီး ဆႏၵျပခြင့္ ရွိၾကတယ္။ အႀကီးအေသးပဲ ကြာမယ္၊ ေန႔တုိင္း ေနရာတုိင္းမွာလုိလုိ ဆႏၵျပမႈေတြ ရွိေနတတ္တယ္။

အိႏၵိယရဲ႕ ဒီမုိကေရစီက ပုိၿပီး လြတ္လပ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေပၚမွာ သြားလာေနတဲ့ ႏြားေတြက ယဥ္ေၾကာကုိ ပိတ္စုိ႔ေစတယ္။ ႏြားေခ်းေတြနဲ႔ လမ္းကုိ ညစ္ေပေစတယ္။ ထစ္ကနဲဆုိ လမ္းေပၚထြက္ထြက္ၿပီး ဆႏၵျပေနၾကေတာ့ (တစ္ခ်ိဳ႕ကိစၥေတြက ဘာမွ မေျပာပေလာက္ဘူး) ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးရဲ႕ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြကုိ ထိခုိက္ေစ၊ ေႏြးေကြးေစတယ္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ ဆရာႀကီးရဲ႕ အယူအဆကုိ သေဘာမေတြ႔မိေတာ့ဘူး။ ႏုိင္ငံေရးပညာရွင္ေတြရဲ႕ အယူအဆအရ ဘယ္ႏုိင္ငံက က်င့္သုံးတဲ့ ဒီမုိကေရစီမွ မျပည့္စုံဘူး။ လုိအပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ခ်ည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ က်င့္သုံးရင္း၊ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြတ္ရင္းနဲ႔ ပုိၿပီး ရင့္က်က္တဲ့ ဒီမုိကေရစီျဖစ္ေအာင္ တစ္ျဖည္းျဖည္းပဲ သြားလုိ႔ ရမယ္။ လူေထာက္ျပတဲ့ စကၤာပူရဲ႕ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ အေမရိကရဲ႕ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ တန္ဖုိးျခားနားခ်က္ေတြဟာ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒီမုိကေရစီဆုိတဲ့ နာမည္တူ႐ုံနဲ႔ တန္ဖုိးတူမသြားပါဘူး။

အေသာကမင္းႀကီးရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမမွာ ဆင္းရဲသားဦးေရေတြ၊ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ၊ အေျခခံပညာ သင္ခြင့္မရတဲ့ ကေလးေတြ တုိးပြားလာတာနဲ႔ ဆုိကေရးတီးတုိ႔ ပေလတုိတုိ႔ရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမႏုိင္ငံႀကီး ပုံပ်က္ပန္းပ်က္ ၿပိဳလဲေနပုံကုိ ၾကည့္ရင္း ဒီမုိကေရစီစနစ္ဆုိတာလည္း လြတ္လပ္တာကလြဲလုိ႔ လုိတရ မႏၲာန္တစ္ခု မဟုတ္ဘူးဆုိတာေတာ့ သေဘာေပါက္ထားႏုိင္ပါတယ္။ အိႏၵိယရဲ႕ ဒီမုိကေရစီပုံစံက မ်က္စိေနာက္စရာ ေကာင္းသလုိ စကၤာပူရဲ႕ ဒီမုိကေရစီပုံစံကလည္း မလြတ္မလပ္နဲ႔ ခပ္က်ပ္က်ပ္ပါပဲ။ အေမရိကရဲ႕ ဒမုိကေရစီမ်ိဳးဆုိရင္လည္း အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးေပၚက ကားအက္ဆီးဒင့္ေတြက ခပ္တုိးတုိး သတိေပးေနျပန္ပါေရာ။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္မယ့္ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ ပုံသ႑ာန္က ဘယ္လုိမ်ား ျဖစ္လာမွာပါလိမ့္။ က်င့္သုံးရင္း၊ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြတ္ရင္းနဲ႔ပဲ ပုံေပၚလာမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

အာဏာရွင္ေတြ အ႐ႈံးေပးရတာက ဒီမုိကေရစီ။
ဒီမုိကေရစီ အ႐ႈံးေပးရတာက ႏုိင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ။
ႏုိင္ငံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အ႐ႈံးေပးရတာက ဂလုိဘယ္ ဆန္လာမႈ။

ႏုႏုနယ္နယ္ ဒီမုိကေရစီလမ္းမနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စုိးရိမ္မိတာကေတာ့ …
၁။ ေဖာင္ေဒးရွင္းမေကာင္းတဲ့ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးလုိျဖစ္မွာ
၂။ အဆင့္မွီသည္ျဖစ္ေစ၊ မမွီသည္ျဖစ္ေစ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဘိလပ္ေျမကုိပဲ သုံးရမယ္ဆုိတဲ့ သဘာဝမက်တဲ့ အမိန္႔ေတြ
၃။ ကားလမ္းမေပၚမွာ ကုန္တင္ကားေတြ မေမာင္းရဆုိတဲ့ အဆင့္ခြဲျခားတဲ့ ထူးထူးဆန္းဆန္း ဥပေဒေတြ
၄။ လြတ္လပ္မႈရေလေလ ထိမ္းခ်ဳပ္စရာေတြ ပုိမ်ားေလေလဆုိတဲ့ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့နဲ႔ လြတ္လပ္မႈကုိ အလြဲသုံးစားလုပ္ရင္း ႀကံဳေတြ႔ရလာႏုိင္တဲ့ ကားအက္ဆီးဒင့္လုိ ဟာေတြ …

ဒါေတြ ျဖစ္လာမွာကုိေတာ့ စုိးရိမ္မိတယ္။

ကားလမ္းမႀကီးက ျပင္လုိ႔ လြယ္ေပမယ့္ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ မူဝါဒနဲ႔ လူထုရဲ႕ စိတ္ေနစ႐ုိတ္နဲ႔ အျပဳအမူက ျပင္ဖုိ႔ ခက္တယ္ မဟုတ္လား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာေတြ ေျပာေျပာေနတတ္တဲ့ “ငါတုိ႔ ျမန္မာေတြ မညံ့ဘူး” ဆုိတာကုိ ယုံၾကည္ထားမိတယ္။

အဲ … ဒီမုိကေရစီ၊ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ေကာက္႐ုိးပုံေဘး ေဆးလိပ္ထုိင္ေသာက္တာေတာ့ မမုိက္လွဘူးေပါ့ဗ်ာ။


ဇင္ေ၀ေသာ္




Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

⚑ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းနဲ႔ ဟုိေရာက္ ဒီေရာက္ ⚑

Ref- Sung With National Pride
By Alex Marshall
New York Time Syndicate.

“ကမၻာမေၾက၊ ဗမာျပည္” ဆိုတဲ့စာသားေလးကို ၾကည္ျ့ခင္းအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းရွိလာတာ သိပ္မၾကာလွေသးဘူးလို႔ ထင္မိတယ္။ ႏိုင္ငံ့သမိုင္းရွည္မရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြ သိပ္မၾကာေသးတာ ဘာမွမထူးဆန္းေပမယ့္ ရွည္လ်ားတဲ့သမိုင္းရွိပါလွ်က္ ဒီလုိျဖစ္ေနရတာက စဥ္းစားစရာျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ထားပါေတာ့။

လတ္တေလာမွာ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားကြဲလြဲေနတာေလးေတြ ေတြ႔ျမင္ေနရတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ အေနာက္ဥေရာပႏုိင္ငံေတြက ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြအေပၚ အေလးအနက္မထားရံုသာမကဘဲ ပ်က္ရယ္ေျပာင္ေလွာင္လာႀကတဲ့ အမူအယာေတြေတာင္ ေတြ႔ျမင္ေနရတယ္။ အေနာက္ဥေရာပကလြဲရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ႏိုင္ငံေတြက ဒီအေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္ကို အေလးအနက္ထားၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာပါ။

အရင္လကပဲ ကာဇက္စတန္အစိုးရက ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို မေလးမစားလုပ္ရင္ ေထာင္ဒဏ္တစ္ႏွစ္အထိ အျပစ္ေပးဖို႔ ဥပေဒထုတ္လိုက္တယ္။ ထုတ္မယ္ဆိုရင္လည္း ထုတ္ေလာက္တဲ့အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္က ခိုင္ခိုင္မာမာႀကီး ရွိေနခဲ့ပါသတဲ့။

မတ္လက ကာဇက္စတန္ႏိုင္ငံ Kostany မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ စကိတ္ပြဲေတာ္ဖြင့္ပြဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ဖြင့္ရမဲ့အစား ဖြင့္လိုက္တဲ့သီခ်င္းက Ricky Martin ရဲ့ Livin la Vida Loca ျဖစ္ေနပါတယ္။ (အဓိပၸါယ္က Living the Crazy Life ပါတဲ့)။ ဒါကို ယူက်ဳကဖြင့္ခ်လိုက္တယ္။ တာဝန္ရွိလူႀကီးေတြအားလံုး ထိန္းမရ သိမ္းမရ တခြီးခြီးရယ္ေနၾကရတဲ့ ဗြီဒီယိုကလစ္နဲ႔ပါ။

ေနာက္ႏွစ္ပတ္ၾကာေတာ့ ကူဝိတ္မွာက်င္းပခဲ့တဲ့ အားကစားၿပိဳင္ပြဲမွာ ကာဇက္စတန္အားကစားသမားက ဆုရလို႔ ဆုယူဖို႔ စင္ျမင့္ေပၚကိုတက္တယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း ဆိုမယ္လည္းလုပ္ေရာ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းမဟုတ္ဘဲ ေျပာင္ေလွာင္ထားတဲ့ “Borat” ဆိုတဲ့ သီခ်င္းျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ့ အဓိပၸါယ္က ပိုၿပီးရယ္စရာေကာင္းေနေသးတယ္။ “Greatest country in the World, all other countries are run by little girls” တဲ့။

ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတြ သီကံုးခဲ့တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ ဒီေန႔က အေတာ္ပင္ကြာဟေနၿပီမို႔လို႔ အခ်ိဳ႕အဓိပၸါယ္ေတြက ဒီေခတ္လူေတြခံစားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ဳိ႕က ဒီကိစၥကို အနည္းႏွင့္္အမ်ား ပ်က္ရယ္ျပဳၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ တကယ့္ကို အေလးအနက္ပါ။

ဒီအခ်က္ကို ေထာက္ဆေတာ့ “ကမာၻမေၾက” ဆုိတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းက သီခ်င္းသက္ႏုေပမယ့္ လူထုကခံစားလို႔ရပါေသးတယ္လို႔ အေကာင္းဖက္က ေတြးလို႔ရသြားပါတယ္။

ဒီကိစၥက အစၥေရးမွာလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေခတ္မမီေတာ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို လက္ရွိ အစၥေရး- အာရဗီဘာသာစကားနဲ႔ အစားထိုးဖို႔ အေျခအတင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုရမယ့္အခ်ိန္မွာ အစၥေရးတရားသူႀကီးခ်ဳပ္က အဓိပၸါယ္ဆက္စပ္လို႔မရဘူးဆိုၿပီး “Jewish soul still yearns” ဆိုတဲ့အပိုဒ္ကို လိုက္မဆိုခဲ့ဘူး။

ဒါကို အခဲမေၾကႏိုင္တဲ့ သတင္းစာေတြက တရားသူႀကီးကို ရာထူးကထြက္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုလာၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၂၀- ေက်ာ္က ေရးထားတဲ့ “Hatikvah” ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို အသစ္ျပန္ေရးသင့္တယ္လို႔ အဆိုျပဳလာၾကတယ္။

ဂ်ပန္မွာလည္း ဒီျပႆနာက ရွိေနဆဲပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုစဥ္ မတ္တပ္မရပ္လို႔ဆိုၿပီး ေခၚသတိေပးခံရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေပါင္း (၅၀၀) ေက်ာ္ရွိခဲ့တယ္။ ဂ်ပန္ရဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းျဖစ္တဲ့ “kimigayo” ကလည္း ဂ်ပန္အင္ပါယာေခတ္က သီကံုးထားခဲ့တဲ့သီခ်င္းပါ။

ဆာဗီးယားမွာလည္း ဒီျပႆနာက ႀကံဳခဲ့ရျပန္တယ္။ လူနည္းစုျဖစ္တဲ့ မြတ္ဆလင္ေဘာလံုးသမားေတြက ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို လိုက္မဆိုၾကဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အသင္းကေနထုတ္ပယ္တာ ခံခဲ့ၾကရတယ္။

ဒါေတြကို ၾကည့္ျပန္ရင္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဟာ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရးပါ အခြန္လြတ္ေနတဲ့အတြက္ လူတိုင္းလိုက္ဆိုလို႔ ရေနပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တစ္ခါက ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဟာ စကားလံုးေတြၾကမ္းတယ္လို႔ ထင္ခဲ့မိပါတယ္။ အဲဒီအထင္က အခုမွားၿပီဆိုတာ သိရပါတယ္။

ဥပမာ အေမရိကန္ေတြရဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုရင္ စစ္ပြဲအတြင္း ေရးစပ္ခဲ့တာမို႔ စကားလံုးေတြက ႏူးညံ့မေနပါဘူး။

အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းပါ။ “Marseillaise” လို႔ေခၚပါတယ္။ သီခ်င္းသြားက ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းရွိသလို စကားလံုးေတြကလည္း ေဂ်းန႔ံေတြ ေထာင္းေနပါတယ္။ “ ……the soldiers of France to water the fields with invaders’ impure blood.. ” တဲ့။

ျပင္သစ္ရဲ့ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ တို႔ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းက စကားလံုးေတြ သိမ္ေမြ႔ေနလိုက္တာလို႔ ေတြးမိလိုက္ပါေတာ့တယ္။

မၿပီးေသးပါဘူး။ အီရတ္ဘက္ကို ဆက္ၾကပါဦးစုိ႔။

အီရတ္အစိုးရကလည္း ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ေခတ္ကုန္သြားတဲ့ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းအသစ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈေတာ့ မရေသးဘူး။ အဓိက အတားအဆီးက ဘာသာစကားပါ။ ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ အာရဗီဘာသာစကားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အာရဗီဘာသာနဲ႔ဆုိရင္ အီရတ္ ကာ့(ဒ္) လူမ်ိဳးေတြရဲ့စကားကို အားနည္းသြားေစလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အာရဗီဘာသာနဲ႔သီခ်င္းအဆံုးမွာ ကာ့(ဒ္)လူမ်ိဳးတို႔ ဘာသာစကားျဖစ္တဲ့ ကာဒစ္ရွိဘာသာ တစ္ေၾကာင္းစႏွစ္ေၾကာင္းစနဲ႔ အဆံုးသတ္ဖို႔ အႀကံျပဳၾကတယ္။ အဲသလိုဆိုေတာ့ အျခားလူမ်ိဳးကြဲေတြကလည္း သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဘာသာစကား တစ္ေၾကာင္းစႏွစ္ေၾကာင္းစ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းထဲ ထည့္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုလာၾကျပန္တယ္။

သူတို႔ေတာင္းဆိုတာေတြကိုသာ ခြင့္ျပဳလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အီရတ္ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းဟာ “အရွည္ဆံုးႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္း” အေနနဲ႔ သမိုင္းတြင္သြားပါလိမ့္မယ္။

ဒီအခ်က္ကိုေတြ႔ရေတာ့ နည္းနည္းေက်ာခ်မ္းသြားမိတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းထဲကိုပါ တိုင္းရင္းသားတိုင္းရဲ့ ဘာသာစကားတစ္ေၾကာင္းစီ ထည့္လိုက္ရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းဆိုခ်ိန္ဟာ မိနစ္ကိုးဆယ္ေလာက္ ၾကာသြားႏိုင္လို႔ပါ။ အီရတ္ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းရဲ့ ရက္ေကာ့ကို “ကမာၻမေၾက” က ေသခ်ာေပါက္ ခ်ိဳးသြားပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္ဆံုး အဂၤလန္က ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းပါ။
“God save the Queen” တဲ့။

ဒီသီခ်င္းကိုလည္း အဂၤလိပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သိပ္သေဘာမေတြ႔ၾကေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ သေရာ္စာထဲမွာေတာင္ ထည့္ေရးတတ္ၾကပါတယ္။

သူတို႔က သေဘာမတူရံု၊ ခံစားလို႔ မရရံုတင္ပါ။

တကယ္လို႔ “God save the Queen ” သာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ သီခ်င္းျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒီသီခ်င္းကိုေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ေျပာင္းပစ္လိုက္ၾကမွာပဲ..လို႔ စဥ္းစားမိရင္း…

သက္ျပင္းရွည္တစ္ခ်က္ ခ်လိုက္မိပါတယ္။


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ၿပံဳးစိစိ ကဗ်ာ

ပိေတာက္ ပြင္႔သစ္ မဂၢဇင္း ႏွစ္ ၂၀ ျပၫ္႔ထဲက ၿပဳံးစရာ ကဗ်ာ ႏွစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္မိလို႔ ရဲွ လိုက္တာပါ။ ဝိုင္ခ်ိဳရဲ႕ စိန္ပန္း တမာ ႏွင္႔ ကဗ်ာ ေက်ာပိုးအိတ္ ေဆာင္းပါး ထဲကပါ။

ပထမ ကဗ်ာက

"ဘြေႏၲာ"
သတင္းစာစကၠဴေပၚ
သံပုရာရည္ ၫွစ္လိုက္ေတာ႔
ေမေမ ေပးလိုက္တဲ႔ မီးျခစ္ေလးက ၿပဳံးျပတယ္။ ။


မီးျခစ္က တကယ္ ၿပဳံး မၿပဳံး မသိေပမယ္႔ စာဖတ္သူကေတာ႔ တကယ္ ၿပံဳးလို္က္ရပါတယ္။ အၿပဳံးကိုေတာ႔ အမည္ေပးဖို႔ ခပ္ ခက္ခက္ပဲ။ ဒါကို မၿပဳံး လိုက္ရရင္ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ပါ။


"တမာ နဲ႔ စိန္ပန္း"
တမာ စိန္ပန္း ေရာယွက္သန္း၍
စိန္ပန္း တမာ ေရာယွက္ ျဖာေသာ္
ဪ တမာ စိန္ပန္း ပါတကား။ ။

ေမာင္စိန္ပန္း ( တမာေျမ )


ဦးကိုေမာင္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ေဖးဘရိတ္ဆင္ေျခမ်ား

ကားေမာင္းရင္း အျမန္ႏႈန္း ပုိေနစဥ္၊ ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနစဥ္ ေမာ္ေတာ္ပီကယ္နဲ႔ ေတြ႔ရင္ လူေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး ခရီေယးတစ္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳေတြကို ျပင္သစ္က ေမာ္ေတာ္ပီကယ္ အဲလက္ဇန္းဒါးက မွတ္တမ္းတစ္ခု လုပ္ၿပီး ေရးထည့္ထားပါသတဲ့။ အဲ့ဒီအထဲက ေဖးဘရိတ္ (၁၀) ကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

၁။ မဆုံးႏုိင္တဲ့ မိတ္ေဆြ (Undying Friendship)
ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ ကားသမားကုိ ရဲက တားလုိက္တယ္။ ဒီမွာ သူရွင္းျပတာက “က်ေနာ့္မိတ္ေဆြဟာ သူ႔ကုိယ္သူ အဆုံးစီရင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ သူ႔ဖုန္းကို က်ေနာ္ မေျဖလုိ႔ မျဖစ္ဘူး” တဲ့။

၂။ အိမ္သာ သြားခ်င္လုိ႔ပါ (Urgent call of nature)
သူလည္း အျမန္ႏႈန္း ပုိေနတာပဲ။ သူေျပာတာက “ေဆာရီးပါဗ်ာ၊ နည္းနည္း ပုိျမန္ေနတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕... အေပါက္မွာ ပိတ္ေနၿပီဗ်ာ (ကိစၥက ထိပ္၀ ေရာက္ေနၿပီဗ်ာ)” တဲ့။

၃။ ယုတၱိေဗဒ (Question of logic)
“က်ေနာ္ မီးနီကို ျဖတ္လုိက္မိတာက ေရွ႕မွန္သုတ္တဲ့ ၀ုိက္ပါက အလုပ္ မလုပ္လုိ႔ပါ”။

၄။ ကေလး ညွင္းဆဲမႈ (Child torture)
ကေလးက သူ႔အေမရဲ႕ ေပါင္ေပၚမွာ ထုိင္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကားေနာက္ခန္းမွာ ကေလးထုိင္တဲ့ ခုံပါတယ္။ ဒီလုိ ျပဳမူတာဟာ ကေလးအတြက္ ဘယ္ေလာက္ အႏၲရာယ္ရွိတယ္ဆုိတာ ရွင္းျပေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့ ေယာက်္ားလုပ္သူက “သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ့္ကေလးက ေခါင္းမာပါတယ္” တဲ့။

၅။ လက္ေပါက္ကပ္ (Quibbling)
“လူႀကီးမင္း အျဖဴေရာင္ မ်ဥ္းၾကားကုိ ေက်ာ္ေနၿပီ”
“ဘယ္ကလာ အျဖဴေရာင္ရမွာတုန္း။ မီးခုိးေရာင္ပါ”

၆။ တုိက္ဆုိင္မႈ (What a coincidence!)
“ခင္ဗ်ား လုိင္စင္ကုိ ျပပါဦး”
“လုိင္စင္ရဖုိ႔ ကားေမာင္းက်င့္ေနတုန္း”

၇။ စုိးရိမ္ေရမွတ္ (Feverish concern)
“က်ေနာ္ အေရးႀကီးေနလုိ႔ပါ။ က်ေနာ့္သားက ဖ်ားေနတယ္။ အန္ေတာင္အန္တယ္။ ကုိယ္အပူကလည္း သိပ္ ျမင့္လြန္းေနတယ္”

၈။ ေျပာင္လိမ္ (Drawing a blank)
“လူႀကီးမင္း ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနပါလား”
“႐ုိး႐ုိးသားသား ၀န္ခံရရင္ ဖုန္းေျပာေနမိမွန္းေတာင္ သတိ မထားလုိက္မိပါဘူးဗ်ာ”

၉။ ျမင္လြယ္တဲ့ အေထာက္အထား (Visual navigation)
“ကားအျမန္ေမာင္းတာကုိ က်ေနာ္ သေဘာက်တယ္။ က်ေနာ့္ မ်က္စိတစ္ဖတ္ အက္ဆီးဒင့္ျဖစ္ၿပီး ဆုံးၿပီးကတည္းက ထုိင္ခုံခါးပတ္လည္း မပတ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး”

၁၀။ အေႏြးဓာတ္ လုိတယ္
“လူႀကီးမင္း ကားေမာင္းတာ သိပ္ျမန္ေနတယ္လုိ႔ မထင္ဘူးလား”
“က်ေနာ္ သိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ႈးဖိနပ္ထဲက ေျခေထာက္က ေအးခဲေနလုိ႔ပါ”

လူေတြ ဆင္ေျခေပးတတ္ၾကရာမွာ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး မတူတတ္ဘူး။ အဲလက္ဇန္းဒါးရဲ႕ ေတာ့(ပ္)တင္းမွာေတာ့ အမ်ိဳးသားက နံပါတ္တစ္ စြဲသြားတယ္။

အမ်ိဳးသား ဆင္ေျခ

၁) အျဖဴေရာင္လုိင္းကုိ ေက်ာ္ျခင္း
“အျဖဴေရာင္လုိင္းကို ျဖတ္မိတာက မေန႔က ေလာ္ရီကားႀကီး ျဖတ္တာကုိ ျမင္လုိက္ရလုိ႔ပါ”

၂) မီးနီကုိ ျဖတ္ျခင္း
“မဂၤလာပါခင္ဗ်ာ။ မီးနီေနတာကုိ မျမင္ဘူးလား”
“မီးနီတာကို ျမင္ပါတယ္။ မျမင္မိတာက ခင္ဗ်ားကုိ”

၃) ထုိင္ခုံ ခါးပတ္ မပတ္ျခင္း
“ကားေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကေလးမွာ ထုိင္ခုံခါးပတ္ ပတ္ေပးမထားပါလား”
“ဘာ... အဲ့ဒါ က်ေနာ့္ကေလးမွ မဟုတ္တာ။ ပတ္ေပးစရာ မလုိပါဘူး”

၄) ကားေမာင္းလုိင္စင္ မရွိ
“က်ေနာ့္မွာ လုိင္စင္ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါက အသိမ္းခံထားရလုိ႔။ ထပ္ၿပီး စာေမးပြဲ ေျဖပါေသးတယ္။ အမွားက ငါးခုေက်ာ္ေနလုိ႔ မရဘူး။ ကိစၥမရွိပါဘူး။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ လုိင္စင္ ျပန္ရမွာပါ”

အမ်ိဳးသမီးဆင္ေျခ

၅) အျဖဴေရာင္လုိင္းကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ျခင္း
“အျဖဴလုိင္းကုိ ေက်ာ္ေနပါလား”
“က်မကားေမာင္းေနတယ္။ ေျမျပင္ကုိ ၾကည့္မေနအားဘူး”

၆) မီးနီကုိ ျဖတ္ျခင္း
ရဲကတားေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက မွန္းတံခါးကို ဆြဲခ်ရင္း ေျပာတယ္။ “ေက်းဇူးျပဳၿပီး က်မကုိ အေရးမယူပါနဲ႔။ အခု က်မ ငုိေနတယ္ဆုိတာ ရွင္တုိ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ႏုိင္ပါတယ္”

၇) အက်င့္
ကားေပၚမွာ ထုိင္ရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ကင္းလွည့္လာတဲ့ ရဲကားကုိလည္း ေတြ႔ေရာ ေျပာေနတဲ့ ဖုန္းကို ခ်က္ခ်င္း လႊင့္ပစ္လုိက္တယ္။
“ခင္ဗ်ားက ကားေမာင္းေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ”
“ရွင္တုိ႔ ျမင္ရင္ ေၾကာက္လြန္းလုိ႔ပါ။ အက်င့္ျဖစ္ေနလုိ႔”

၈) ျမန္ရတဲ့အေၾကာင္း
“ကား အျမန္ေမာင္းေနရတာက အိမ္နီးခ်င္းက တပူဆာဆာ လုပ္ေနလုိ႔ပါ”
သူ႔ကား ေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ အိမ္းနီးခ်င္း အမ်ိဳးသမီးက ေထာက္ခံတယ္။
“ဟုတ္ပါတယ္ရွင္။ သူမေျပာတာ အမွန္ပါ” တဲ့။

၉) ထုိင္ခုံခါးပတ္ မရွိျခင္းအေၾကာင္း
ကားေနာက္ခန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကုိလည္း ထုိင္ခုံခါးပတ္ ပတ္ေပးဖုိ႔ လုိအပ္ေၾကာင္း ကားေမာင္းေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ ရွင္းျပေတာ့ သူမက
“စိတ္မပူပါနဲ႔။ မၾကာခင္ ႏွစ္ေတြမွာ သူတုိ႔ ဒဏ္ေငြကုိ သူတုိ႔ ေဆာင္ၾကပါလိမ့္မယ္”

၁၀) လ်ပ္စစ္ မုတ္ဆိတ္ရိတ္စက္
အဲ့ဒီဆင္ေျခေတြထဲမွာ ရီစရာ အေကာင္းဆုံးကေတာ့
“ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာေနတဲ့ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္က က်ေနာ္တုိ႔ကုိလည္း ေတြ႔ေရာ ဖုန္းေျပာေနတာကုိ ရပ္ၿပီး သူ႔ဟန္းဖုန္းကုိ မုတ္ဆိတ္ရိတ္စက္လုိ ဟန္ေဆာင္ၿပီး မုတ္ဆိတ္ရိတ္သလုိ ပြတ္ေနပါေရာလားဗ်ာ”


ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

ကမၻာေက်ာ္ အင္တာဗ်ဴး ၂

♡ ဘလိုင္း ခ်စ္ ♡
ဘလိုင္း ခ်စ္။     ။ဗုဒၶ ေရ။ က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love is blind" ကို သေဘာက်သဗ်၊ ဗုဒၶက ဘယ္လိုထင္တုန္း။
ဗုဒၶ ။     ။မွန္တာေပါ႔ဗ်ာ။ ဒါေပမယ္႔ Love တစ္ခုတည္း ခြဲေျပာရင္ေတာ႔ တစ္မ်ိဳးေလး ပဲ ဗ်။ ဗုဒၶ ကေတာ႔ Hatred ေရာ Ignorance ပါ ဘလိုင္း လို႔ ထင္တယ္ ဗ်။ ဒါေၾကာင္႔ "ေလာေဘာ အတၳံ န ဇာနာတိ၊ ေဒါေသာ အတၳံ န ဇာနာတိ၊ ေမာေဟာ အတၳံ န ဇာနာတိ" လို႔ ဆိုခဲ႔သဗ်ာ။ ခင္ဗ်ား စကားငွားေျပာရရင္ "Love is blind, Hatred is blind, Ignorance is blind" ေပါ႔ေလ။
♡ ရိုမက္တစ္ ခ်စ္ ♡
ရိုမက္တစ္ ခ်စ္။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love at first sight" ကိုပဲ ယံုၾကည္တယ္ ဗ်ာ။
ဗုဒၶ ။     ။မွန္တာေပါ႔ဗ်ာ ။ က်ဳပ္ ေျပာခဲ႔သားပဲ "ပုေဗၺဝ သႏၷိဝါေသန" ဆိုတာေလ။ ေရွး ေရစက္ေၾကာင္႔ ျမင္ ျမင္ခ်င္း ခ်စ္တတ္ မုန္းတတ္ၾကပါတယ္။ မျမင္ရေပမယ္႔ ဒါေတြ ရိွတယ္။
♡ ကက္ကူေလးတစ္ (Calculative) ခ်စ္ ♡
ဘလိုင္း ခ်စ္။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ "Love is nothing but responsibility." ပဲဗ်ိဳ႕။ စီးပြားေရး ဆန္တယ္ပဲ ဆိုဆို။
ဗုဒၶ ။     ။မဆန္ပါဘူး ဗ်ာ။ ဗုဒၶ ကေတာ႔ "ပစၥဳႏၷ ဟိေတနဝါ" လို႔ ဆိုခဲ႔သဗ်ာ။ ပစၥဳန္ မွာလည္း တစ္ေယာက္ အက်ိဳး တစ္ေယာက္ သယ္ပိုးမွ ေ႐ွး ေရစက္ အခ်စ္က ၿမဲတာပါ။ ဒါကလည္း ဝတၱရား ေက်မႈပဲ မဟုတ္ လား။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ၁။     ။က်ဳပ္ရဲ႕ အဓိက အဆုံးအမ ကလည္း လူ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာ ထားၾကဖို႔ပါ။
ဗုဒၶ ။     ။ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ ဒါေပသည့္ အဟိတ္ တိရိစၧာန္ေတြလည္း က်ဳပ္တို႔ ေမတၱာကို ခံယူထိုက္ပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာထားၿပီး ငါးမွ်ား အတူတူ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီး ထြက္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ တစ္မ်ိဳးေလး ထင္တယ္ ဗ်ိဳ႕။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ၂။     ။က်ဳပ္ကေတာ႔ ေထာက္ပံ႔ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ မိန္းမ သုံး ေလး ေယာက္ ယူခြင္႔ ျပဳထား တယ္ဗ်။
ဗုဒၶ ။     ။ေကာင္းတယ္ဗ်ာ၊ က်ဳပ္လည္း "ပုတၱဒါရႆ သဂၤေဟာ" ေျပာခဲ႔ပါတယ္။ ေထာက္ပံ႔ ဆိုရာမွ
Emotional support
Financial support လို႔ ႐ွိရဲ႕ မဟုတ္လား ။
ခ်မ္းသာတဲ႔ လူမို႔ ဇနီး သုံး ေလးေယာက္ကို Financial support အျပည့္ အဝ ေပးႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ေတာင္ Emotional support ကိုအျပည့္ အဝ ေပးႏိုင္ဖိုေတာ႔ စဥ္းစားစရာ ပဲ ထင္တယ္ ေနာ္ ။
ဒါက ဗုဒၶရဲ႕ အယူအဆ သက္သက္ပါ။ စိတ္မ႐ိွပါနဲ႔ ဗ်ာ။


သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.