"သံုးတစ္"ဆိုတာ သစ္တံုး


တစ္ခါက စိတ္မႏွံ႔ရွာသူ တစ္ေယာက္ဟာ ခရီးသြားေတြနားတတ္တဲ့ ဇရပ္ခါးပန္းမွာ ၃/၁ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းေလးႏွစ္လံုး ေျမျဖဴနဲ႔ ေရးထားသတဲ့။ အဲဒီဇရပ္ထဲကို ဗိေႏၶာေဆးဆရာရယ္၊ ဓာတုေဗဒဆရာရယ္၊ အဘိဓမၼာဆရာရယ္ သံုးေယာက္ေရာက္လာၿပီး နားခုိၾကသတဲ့။

အဲဒီ ၃/၁ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းေလးကိုေတြ႔ၿပီး ပထမဆံုးဗိေႏၶာဆရာက “ ေတာ္ေတာ္ပညာရွိတဲ့လူပဲ၊ ဂဏန္းေလးႏွစ္လံုးနဲ႔ အားလံုးကို ၿခံဳငံုမိေ အာင္ ေျပာျပႏိုင္တယ္။ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးထဲမွာ ပထဝီဓာတ္ဟာ အေရး အႀကီးဆံုးနံပါတ္တစ္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ အာေပါရယ္၊ ေတေဇာရယ္၊ ဝါေယာ ရယ္ ဓာတ္သံုးပါးေပါ့ဗ်ာ။ ပထဝီ တစ္၊ အာေပါ ေတေဇာ ဝါေယာက သံုး” လို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုတယ္။

ဒီေတာ့ ဓာတုေဗဒဆရာက “ မဆိုင္လိုက္တာဗ်ာ။ ၃/၁ ဆိုတာ ေရဓာတ္ ကို ေျပာတာဗ်။ အိတ္(ခ်) တူးဆိုတဲ့ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ ႏွစ္ဆရယ္၊ အို ဆိုတဲ့ ေ အာက္ဆီဂ်င္တစ္ဆရယ္၊ သံုးခုေပါင္းလိုက္ရင္ ေရဆိုတဲ့(၁) ကို ရတယ္ လို႔ ဆိုလိုတာဗ်”
လို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုသတဲ့။

ေနာက္ဆံုး အဘိဓမၼာဆရာက-
“ မဆီမဆိုင္ေတြဗ်ာ။ ဒါက သစၥာေလးပါးကို ၿခံဳၿပီးေျပာတာဗ်။ (၃) ဆိုတာက ဒုကၡ၊ သမုဒယ၊ မဂၢသစၥာတို႔ကို ဆိုလိုတာျဖစ္ၿပီး တစ္က သီးသီးသန္႔သန္႔ျဖစ္ တဲ့ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ နိေရာဓသစၥာကို ညႊန္းဆိုတာပါ” လို႔ ရွင္းျပသတဲ့။

သူတို႔ ပညာရွင္ေတြ ျငင္းခံုေနၾကတုန္းမွာပဲ အဲဒီ ၃/၁ ရဲ႔ ပိုင္ရွင္ စိတ္မႏွံ႔ရွာ သူ ေရာက္ လာၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာေတြေျပာေနၾကတာလဲလို႔ ေမးသတဲ့။ ပညာရွင္ႀကီးေတြကလည္း သူတို႔ အယူအဆ ေတြကို ရွင္းျပၾကတာေပါ့။
ဒီေတာ့ သူက
“ ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုး အရူးေတြပါဗ်ာ။ က်ဳပ္ဆိုလိုတဲ႔ သုံးတစ္ (၃/၁) ဆိုတာ သစ္တံုးကိုေျပာတာပါဗ်ာ။ လြယ္ေနတာကုိ ခက္ေအာင္လုပ္ ၾကတယ္"
ဆိုၿပီး စိတ္ပ်က္ပ်က္နဲ႔ ထြက္သြားသတဲ့။
ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္သားပဲ။ သံုးတစ္ဆိုတာ သစ္တံုးပဲေလ။

(ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ အရႊန္းကို နည္းနည္းျပင္ၿပီး ျပန္ေဖာက္ထားတာပါ)

လွပဆဲပန္းပြင္႔ ႏွလုံးသားမ်ား


လကၤာဒီပခ်စ္သူကို ေရးဖြဲ႔႔ခဲေသာ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိုသည္ ယင္း ဝတၴဳကို သီဟိုဠ္ သားမ်ားႏွင္႔ အမွန္ထိေတြ႔ဆက္ဆံခဲ႔ၿပီးမွ ေရးဖြဲ႔ျခင္းလား၊ လဲဂ်င္႔ဆန္ဆန္ ဒ႑ာရီမ်ားကိုဖတ္ၿပီး လကၤာဒီပခ်စ္သူကို ေမြးဖြားလိုက္ျခင္းလား။ မသိပါ။ သို႔ေသာ္ ဆရာ႔ အႏုပညာ၊ သမိုင္းတစ္စုံတစ္ရာတန္ဖိုးႏွင္႔ လူထု၏ စိတ္ေနစ ႐ိုက္တန္ဖိုးမ်ား ဆရာခ်န္ထားႏိုင္ခဲ႔သည္ကိုမူ ကၽြႏု္ပ္တို႔  ျငင္းမရပါ။

ရမာယနဇာတ္မွာလည္း ျဗဟၼဏဝါဒကို ဦးစားေပးလြန္းေသာစာေရးဆရာ၏ ဖြဲ႔သီမႈေၾကာင္႔ သီဟိုဠ္သားတို႔ ဘီလူးတစ္ပိုင္းျဖစ္ခဲ႔ရျပန္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ ငယ္ စဥ္ကသီဆိုဖူးသည္႔ ဂီတစာဆို ေမာင္ေၾကးမုံ ေရးခဲ႔ေသာ "ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ ထဲက ပန္းပြင္႔လို ႏွလုံးသားနဲ႔လူ" ဆိုေသာစကားသည္ ဗီလိန္ကို မင္းသား အျဖစ္ေရးဖြဲ႔ျခင္းထက္ အဓိပၸါယ္ပိုရွိေၾကာင္း ယခု နားလည္ထားႏိုင္ပါသည္။ ရွစ္ရက္ခန္႔ သူတို႔နဲ႔ အတူသြား၊ အတူစားခဲ႔ၿပီးေနာက္ မေပ်ာက္ေသးေသာ သူတို႔၏ ပန္းပြင္႔ ႏွလုံးသားကို ခံစားနားလည္ခဲ႔ရသည္ဟုဆိုခ်င္ပါ၏။

"လူေတြက စိတ္ရွည္လြန္းေတာ႔ ေခြးကေတာင္ အခြင္႔အေရးယူတယ္" ေျပာ မိေတာ႔ ကားသမားႏွင္႔ ရဟန္းငယ္တို႔က ရယ္ၾကသည္။ ကားလမ္းေပၚ က ေခြးမ်ားက ကားလာတာျမင္ပါလ်က္ ေျခလွမ္းမပ်က္ ဣေျႏၵရရပင္ လမ္း ကူးတတ္ၾက၏။ ကားေမာင္းသူကလည္း ေခြးကို ဆူျခင္း၊ ဆဲဆိုျခင္း ဘာမွမ လုပ္၊ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရပ္ေပး၊ ေရွာင္ေပးသည္။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာဆို ဘယ္လိုမ်ား ေနေလမလဲဟု ေတြးမိေသး၏။ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာႏိုင္သည္က သီဟိုဠ္သားတို႔သည္ အလြန္စိတ္ရွည္ၿပီး အလြန္ေဒါသနည္းၾကသည္။
အမွန္ မူ မိမိတို႔ ဗင္ကားေမာင္းသူသည္ လူငယ္ေလးသာျဖစ္သည္(က်န္ ၃၉ ေယာက္က ဘတ္စ္ကားစီးၾကၿပီး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ရွိေစရန္ မိမိအ တြက္ ဗင္ကား စီစဥ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္) ကားေမာင္းရင္း အခန္႔မသင္႔စရာႀကဳံရတိုင္းလည္း တစ္စုံတစ္ရာ ေရရြတ္ဖို႔ ေဝလာေဝး၊ ေဒါသျဖစ္ဟန္ပင္ မေတြ႔ ရ။

လူမတူလို႔ (သို႔) ရဟန္းေတြ ကားေပၚမွာပါေနလို႔ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္ ဟု ေတြးမိသည့္အေတြးကလည္း မမွန္ေၾကာင္းသိလာရသည္။ ဆြမ္းစားခ်ိန္နီးကပ္ခိုက္သူ႔ကားကိုအရွိန္တင္ၿပီး ေတာင္ဆင္းလမ္းက်ဥ္းေလးမွာ သစ္ ကားႀကီးႏွစ္စီးကို ေက်ာ္ဖို႔ႀကိဳးစားသည္။ မရလိုက္။ အံ႔ဩစရာက လမ္း အနည္းငယ္ပိုက်ယ္ေသာေနရာအေရာက္တြင္ ထို ကားႀကီးႏွစ္စီးက တစ္ေနရာစီမွာ ေဘးကပ္ရပ္ေပးထားၿပီး ေက်ာ္တက္ခြင္႔ေပးလိုက္သည္ကို ၾကည္ႏူးစြာေတြ႔ျမင္လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိတို႔က ေနာက္ခန္းမွာ ထိုင္ေန သျဖင္႔ ရဟန္းမ်ား စီးလာေသာကားဆိုတာလည္း ယင္း သစ္ကား ဒ႐ိုက္ဘာ မ်ား သိခြင္႔ရၾကမည္မဟုတ္။
ဤသည္မွာ သူတို႔ အ႐ိုးခံ စိတ္ရင္းျဖစ္ပုံရပါသည္။



ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး စသည့္ ခရီးမ်ားကို ကားျဖင္႔ ႏွစ္ႀကိမ္ခရီးထြက္ခဲ႔ဖူးပါသည္။ မိမိ၏ကားေမာင္းသူ၊ အျခား ကားမ်ားေမာင္းသူ၊ အခန္႔မသင္႔တိုင္း လမ္းေပၚ က အျပန္အလွန္ ဆဲဆိုႀကဳံးဝါးမႈမ်ား၊ ကားျပဴတြင္းကို အျပန္အလွန္ခ်ၿပီး နင္ လား ငါလား စကားလုံးမ်ား။ ကားေလးက ေက်ာ္တက္မွာကို အနား လာမ ကပ္နဲ႔ ဆိုေသာ လမ္းအလယ္ေခါင္က ပိတ္ေမာင္းေနတတ္ေသာ ကုန္တင္ ယာဥ္ႀကီးမ်ား။

သီဟိုဠ္ကို အလည္တစ္ေခါက္ေလာက္ ေရာက္ဖူးေစခ်င္မိ၏။

ကမာၻေက်ာ္မ်ားနဲ႔ စကားေျပာျခင္း


(၁)
ေမး။ ။ လူ႔ဘဝကို ဘယ္လိုျပန္စရရင္ ဒီထက္ ပို ေပ်ာ္စရာေကာင္းမလဲ။
ေျဖ။ ။ ေမြးေမြးခ်င္း အသက္ရွစ္ဆယ္ျဖစ္ေနၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အရြယ္ေ ရာက္၊ ဆယ္႔ရွစ္ႏွစ္မွာ ဘဝဆုံးသြားရင္ ဒီထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းမွာ ေသ ခ်ာပါတယ္။

(၂)
ေမး။ ။ ဘဝအသစ္ကို တစ္ကေန ျပန္စရရင္ ဘယ္လိုေနမလဲ ခင္ဗ်ာ။
ေျဖ။ ။ ဘယ္လိုေနရဦးမွာလဲ ရွင္႔။ အရင္လိုပဲ အမွားေတြ ထပ္လုပ္ၾကမွာေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ အေတြ႔အႀကဳံအရ ဒီတစ္ခါ ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္နဲ႔ (ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္ က်င္) မွားတတ္လာၾကလိမ္႔မယ္။

(၃)
ေမး။ ။ အေမရိကတိုက္ႀကီးကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ႔တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ဒါဟာ တကယ္ အံ႔ဘနန္းကိစၥႀကီးပါ။ ဒါေပမဲ႔ အေမရိကတိုက္ႀကီးကို မေတြ႔ခဲ႔ရင္(သို႔) ျပန္ေပ်ာက္သြားရင္ ဒီထက္ ပိုေကာင္းမယ္ဗ်ာ။

(၁ နဲ႔ ၃ က မာ႔ခ္တြိန္း၊ ၂ က ဇာဇာဂါဘိုး ေျပာထားတာပါ)

လူနဲ႔ စင္တာကေလာ႔စ္


၁။ စင္တာကေလာ႔စ္ တကယ္ရွိတယ္လို႔ သင္ ယုံၾကည္တယ္။
၂။ စင္တာကေလာ႔စ္ တကယ္မရွိပါဘူးလို႔ သင္ ယုံၾကည္လာတယ္။
၃။ သင္ကိုယ္တိုင္ စင္တာကေလာ႔စ္နဲ႔တူေအာင္ ဝတ္စားလာတယ္။
၄။ တူေအာင္ ဝတ္စားစရာမလိုေတာ႔ပဲ စင္တာကေလာ႔စ္နဲ႔ သင္ တူလာတယ္။

တို႔ မညံ့ခဲ႔ဘူး


သမိုင္းပြင္႔ကိုသီေတာ႔
တို႔ ပန္းကုံးက တိုေကာင္းတိုမယ္
ဒါေပမဲ႔
တို႔ အပြင္႔ေတြက ပိုစြင္႔တယ္။

ပါဠိ စေကာလားေတြ ေရးခ်က္ေၾကာင္႔
ဒု႒ဂါမိဏိ
အဘယစစ္သူႀကီး
ပရကၠမဗာဟု စသည္
ပါဠိရာဇဝင္မွာ
ေမာ္မၾကည္႔ရဲေလာက္ေအာင္ ခမ္းနားေပမဲ႔
တူးေဖာ္ေတြ႔ရွိသမွ်ကေတာ႔
အေနာ္ရထာရဲ႕ ပုဂံေလာက္ မခမ္းနားပါဘူး ကြယ္တို႔


အေနာ္ရထာသာ
သီဟိုဠ္မင္းတစ္ပါးဆိုရင္
ဘယ္လို ညႊန္းမလဲ သိခ်င္ေတာ႔ရဲ႕။


image source