လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမာၻ႔ အျမင္ (ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယား၊ အိႏၵိယ)


ကုိရီးယား အေမး၊ အေျဖ

"ဗမာစစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဒီပုံအတုိင္းဆုိရင္ ဘယ္မွေရာက္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆုိတာ သေဘာေပါက္လုိ႔ ေျပာင္းသြားၾကတာ။... ျမန္မာ စစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ႀကီးေတြ လုံျခည္နဲ႔ ေခါင္းေပါင္း ဝတ္ထားတာကုိ ၾကည့္၊ ကုိရီးယားေတြေလာက္ ရက္စက္ ေခါင္းမာပုံ မေပါက္ဘူး။ လူေတြခ်င္း မတူၾက ဘူး" (လီကြမ္းယု)
ဆရာႀကီးရယ္၊ ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်ာ။

ေမး ။ ။ အေရွ႕ေျမာက္အာရွမွာ ႏ်ဴးကလီးယားလက္နက္ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ ရွိလာႏုိင္တယ္လုိ႔ ျမင္ပါသလား။
ေျဖ ။ ။ ေျမာက္ကုိရီးယားမွာ ႏ်ဴးကလီးယားလက္နက္ ရွိေနၿပီေတာင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ေတာင္ကုိရီးယားပဲ ပုိင္ဆုိင္ဖုိ႔ ရွိေတာ့တယ္။ သူတုိ႔အေနနဲ႔ စြမ္းႏုိင္တယ္လုိ႔လည္း ငါ ထင္တယ္။ အေမရိကန္က စီးပြားေရး က်ဆင္း သြားၿပီး အာရွထဲမွာ ခြန္အားျဖည့္တင္းဖုိ႔ မစြမ္းႏုိင္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဒါ ျဖစ္ လာႏုိင္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေမရိကန္ေတြ အာမခံထားတဲ့ ေတာင္ ကုိရီး ယားနဲ႔ ဂ်ပန္တုိ႔ရဲ႕ လုံၿခံဳေရးကိစၥကလည္း မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။

ေမး ။ ။ ဒီလုိဆုိရင္ ႏ်ဴကလီးယားပုိင္ဆုိင္ခ်င္တဲ့အထဲမွာ ဂ်ပန္ေတြလည္း ပါဝင္ေနၿပီေပါ့။
ေျဖ ။ ။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဟီ႐ုိရွီးမားနဲ႔ နာဂါဆာကီမွာ ခံထားရေတာ့ ႏ်ဴး ကလီးယား ပုိင္ဆုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ေနာက္ဆုံးက ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕ေတြမွာ ေသဆုံးသြားတဲ့ လူေတြေၾကာင့္ သာမက ဗုံးရဲ႕အက်ိဳး ဆက္ျဖစ္ ေသြးကင္ဆာ (leukemia) စတဲ့ ေရာဂါေတြေၾကာင့္ ေသဆုံးရတဲ့ လူေတြကုိပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့ သူတုိ႔ကေတာ့ ႏ်ဴး က လီးယားကုိ စိတ္အနာႀကီး နာေနၾကမယ္။

ေမး ။ ။ တကယ္လုိ႔ ဂ်ပန္ေရာ ေတာင္ကုိရီးယားပါ အႏုျမဴလက္နက္ေတြ ပုိင္ဆုိင္ထားၾကၿပီးဆုိရင္ အေရွ႕ေျမာက္အာရွေဒသတြင္းမွာ လုံၿခံဳ မသြားႏုိင္ ဘူးလား။ အားလုံးက အႏုျမဴေတြ ရွိေနေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔ တစ္ႏုိင္ငံ စစ္ျဖစ္ရဲ မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေျဖ ။ ။ ဒါက အေျခအေန အရပ္အရပ္အေပၚ မူတည္ေနလိမ့္မယ္။ အႏုျမဴလက္နက္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီအုိရီေတြကလည္း အမ်ားသားလား။ မင္းက အႏုျမဴနဲ႔ ရန္သူကုိ တစ္ခ်က္တည္း အၿပီး လက္ဦးမႈယူၿပီး တုိက္ လုိက္ႏုိင္ရင္ ရန္သူက ဘာမွ သိပ္တုန္႔ျပန္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ တစ္ခ်က္တည္း မျပတ္လုိက္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ရန္သူက ျပန္တုိက္လာမွာ။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ အျပန္အလွန္ ပစ္ခတ္ၾကရင္းနဲ႔ အေတာ္ ေၾကာက္စ ရာ ေကာင္းမယ္ဆုိတာ ေျမႀကီးလက္ခက္ မလြဲပဲ။

ေမး ။ ။ လာမယ့္ႏွစ္ (၂၀) အတြင္း ကုိရီးယားကြ်န္းဆြယ္မွာေတာ့ စစ္ျဖစ္ႏုိင္ေျခ မရွိဘူးလုိ႔ ထင္တယ္ မဟုတ္လား။
ေျဖ ။ ။ မျဖစ္ေလာက္ဘူးလုိ႔ ထင္တယ္။ ဘယ္သူ႔ အက်ိဳးအျမတ္မွ မရွိဘူး။

ေမး ။ ။ ေျမာက္ကုိရီးယား ေခါင္းေဆာင္မႈပုိင္း အေနနဲ႔ လစ္ဗ်ားဆီကေန သခၤန္းစာ ယူႏုိင္သလုိ ျမန္မာဆီကေကာ သခၤန္းစာ ယူႏုိင္မယ္ မဟုတ္ဘူး လား။ သူတုိ႔ စစ္အာဏာရွင္လည္း ေနာက္ဆုံး စိတ္ေျပာင္းခဲ့ၾကတာပဲ။
ေျဖ ။ ။ ဗမာစစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဒီပုံအတုိင္းဆုိရင္ ဘယ္မွေရာက္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆုိတာ သေဘာေပါက္လုိ႔ ေျပာင္းသြားၾကတာ။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေနတာကုိ သူတုိ႔ ေတြ႔ရတယ္။ ဒီပုံစံနဲ႔ ဆက္ၿပီးခရီးဆက္လုိ႔ မရႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ဆုံး ၿပိဳလဲက်သြားမွာဆုိတာကုိ သူတုိ႔ သိသြားၾက တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေျမာက္ကုိရီးယားေတြက ယဥ္ေက်းမႈအရေရာ ပုံသ႑ာန္ အရပါ မတူ ကြဲျပားေနၾကတယ္။ ျမန္မာစစ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြ လုံျခည္ နဲ႔ ေခါင္းေပါင္း ဝတ္ထားတာကုိ ၾကည့္၊ ကုိရီးယားေတြေလာက္ ရက္ စက္ ေခါင္းမာပုံ မေပါက္ဘူး။ လူေတြခ်င္း မတူၾကဘူး။



ေမး ။ ။ ကင္ေဒးဂ်ဳံ (Kim Dae-Jung) ရဲ႕ ဆန္း႐ႈိင္းေပၚလစီ အခ်ိန္ကေန စၿပီး ေတာင္ကုိရီးယားရဲ႕ ေျမာက္ကုိရီးယားအေပၚ က်င့္သုံးတဲ့ ေပၚလစီက ႐ုတ္တရက္ႀကီး ေျပာင္းသြားခဲ့တယ္။ သမၼတလီေျမာင္ဘတ္ (Lee Myung-bak) ဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္ တင္းမာတဲ့ ေပၚလစီကုိ က်င့္သုံးခဲ့တာပဲ။ အဲဒါ ပညာသားပါတဲ့ ေပၚလစီလား။
ေျဖ ။ ။ ကင္ေဒးဂ်ံဳရဲ႕ ေပၚလစီကေတာ့ အလုပ္ မျဖစ္ပါဘူး။ အလုပ္ သာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ဒီေပၚလစီကုိ ဆက္ၿပီး က်င့္သုံးမွာေပါ့။ ေျမာက္ကုိရီးယားက ဒါကုိ အခြင့္ေကာင္းယူေနတာ။ လီေျမာင္ဘတ္ရဲ႕ ေပၚလစီက အဓိပၸါယ္ ပုိရွိတယ္။ မင္းက အစာေကြ်းလုိ႔ ေက်းဇူးတင္ရေကာင္းမွန္းမွ မသိ၊ လက္ကုိပါ ကုိက္ေနမွေတာ့ ဘာလုိ႔ ဆက္ေကြ်းေနေတာ့မွာလဲ။

ေမး ။ ။ ေတာင္ကုိရီးယားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္က မစၥတာလီ မွတ္ခ်က္ေပးဖူးတယ္။ ေတာင္ကုိရီးယားဟာ မာရွယ္ေလာ ဥပေဒေအာက္ကေန ႐ုတ္တရက္ႀကီး လြတ္လပ္တဲ့ ဒီမုိကေရစီ ပုံစံ ကုိ ေျပာင္းခဲ့တယ္။ အဲသလုိ ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲတဲ့ ႏုိင္ငံတုိင္း ျပႆ နာေတြ ႀကံဳေတြ႔ရတယ္ စသျဖင့္ေပါ့။ အခုလက္ရွိ ေတာင္ကုိရီးယားကုိ ၾကည့္ၿပီး သူတုိ႔ေျပာင္းလဲမႈ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္လုိ႔ မထင္မိဘူးလား။
ေျဖ ။ ။ စစ္မက္လုိလားတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ မပါဘဲ ျဖည္းျဖည္း ခ်င္း ေျပာင္းလဲယူၾကလိမ့္မယ္လုိ႔ ငါက တြက္ထားတာ။ အဲဒီ အဖြဲ႔အစည္းေတြ က အခုလည္း စစ္ေသြးစစ္မာန္ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ သူတုိ႔ လက္သီးလက္ေမာင္းေ တြ တန္းၿပီး ဆႏၵျပေနပုံေတြကုိ မင္းတုိ႔ ျမင္ဖူးမွာပဲ။ အဲဒါ သူတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းပဲ။

ေမး ။ ။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ဒါကုိ စြမ္းရည္ျပသတာလုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ စည္းကမ္းေသဝပ္သလဲဆုိတာ ျပတာမ်ိဳးေပါ့။
ေျဖ ။ ။ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြလည္း သန္မာတာပါပဲ။ သူတုိ႔ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဆႏၵျပရင္ လက္ပတ္ေလာက္ပဲ လက္ေမာင္းမွာ ပတ္ထားၾကတာပါ။ ဂ်ပန္ေတြက သူတုိ႔ ရင္္ဆုိင္ရတဲ့ ျပႆနာေတြထက္ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံကုိ ဦးစားေပး စဥ္းစားၾကတယ္။ ဒီအခ်က္ကုိ ေထာက္ဆၾကည့္ရင္ ကုိရီးယားနဲ႔ ဂ်ပန္ တူကုိမတူဘူး။

ကိုရီးယားအားလုံး ၿပီး

အပၸမာဒႏွင့္ ဖေလာ္ေဆာ္ဖား(စ္)

(၁)
အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။
မေမ့ မေသ၊ ေမ့လွ်င္ ေသ။

(၂)
ပထမ ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ -
ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ မေသခ်င္းတရား (နိဗၺာန္) ၏ အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္ (အဖန္ဖန္) ေသရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ မေမ့ၾကႏွင့္။ ဘာကို မေမ့ရမည္နည္း။ အသက္ရွဴျခင္းတည္း။ အသက္ရွဴဖို႔မေမ့ၾကေလႏွင့္။ အသက္ရွဴဖို႔ ေမ့လွ်င္ျဖင့္ ေသလိမ့္မည္

(တနဂၤေႏြသား ဆရာေတာ္တစ္ပါး မိန္႔ခဲ့သည္ဟု ေျပာရန္လိုက ဤ၌ ေျပာထားခဲ့ခ်င္၏။)

(၃)
ဒုတိယ ဖေလာ္ေဆာ္ဖာ -
လူဟူသည္အသက္ရွဴဖို႔ေမ့ေသာ သတၱဝါမဟုတ္။ အသက္ရွဴေနသည္ကိုသာ ေမ့ေသာသတၱဝါတည္း

အသက္ရွဴမႈကို ေမ့ေနေသာ္လည္း အသက္ရွဴမႈက ရပ္တန္႔မသြား။ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈကို ေမ့ေနေသာ္လည္း ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈက ရပ္တန္႔၍မသြား။ ေဖာင္းၿမဲ ပိန္ၿမဲတည္း။ ဓာတ္ဆီျဖင့္ေမာင္းေသာကား ဓာတ္ဆီကုန္လွ်င္ ရပ္တန္႔သြားသကဲ့သို႔ သတိေမ့ျခင္းေၾကာင့္ေတာ့ အသက္ရွဴမႈကမရပ္။ အေၾကာင္းက သတိသည္ အသက္ရွႈျခင္း၏ အေၾကာင္းတရား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။”

သတိ (အမွတ္) ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ အသက္ရွဴမႈက ရွိၿမဲ။ မပူပင္ရ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသည္ အသက္ရွဴမႈအေပၚ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ရွိ၏။ သတိေမ့လိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အသက္ရွဴမႈ ရပ္တန္႔သြားမည္ဆိုလွ်င္ လူသည္ အသက္ရွဴမႈကို ဤထက္အေလးထားစရာ ရွိ၏



(၄)
နားၾကားျပင္းကတ္သြားေသာေယာဂီသည္ ထိုအသက္ရွဴမႈကို ဆိတ္ၿငိမ္ရာ၌ ထိုင္မွတ္ေနေတာ့၏။

ထိုအခါ ထိုေယာဂီသည္ ဘုရားရွင္၏ မုခပတ္ေတာ္မွ တိုက္ရိုက္ၾကားေနရသကဲ့သို႔ ဤဝါက်ကို ရွင္းရွင္းႀကီးၾကားေနရသည္ဟု ဆို၏။

          “အပၸမာေဒါ အမတံ ပဒံ၊ ပမာေဒါ မစၥဳေနာ ပဒံ။

ထိုေယာဂီအတြက္ စကားလံုးမ်ား၊ ဝါက်မ်ား၊ ျငင္းခံုမႈမ်ား မလိုေတာ့။ ဝင္မႈ၊ ထြက္မႈ (သို႔) ေဖာင္းမႈ၊ ပိန္မႈသာ လုိုေတာ့၏။ ထိုေဖာင္းမႈ ပိန္မႈ မရွိလည္း မႈစရာမလို။ အျခားေသာ မွတ္သားစရာမ်ား မ်ာစြာရွိ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ သူသည္ စကားလံုးမ်ားကို လြန္ေျမာက္သြားေတာ့၏။

(စကားလံုးမ်ားကို လြန္ေျမာက္သြားေသာ မိတ္ေဆြရဟန္းကို ဂုဏ္ျပဳပါသည္။ မိမိကား ႀကိဳးစားဆဲ။ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ရစ္ေထြးေနဆဲ။)





သီဟနာဒ
 










posted on 17/02/2012







Copyright © 2011 ကမ္းလက္. All rights reserved.

အိုင္ဒင္တတီသတ္မွတ္ပုံ


ဂ်ာမန္နဲ႔ ျပင္သစ္လူမ်ိဳးႏွစ္ေယာက္ သူတို႔ခ်င္းေတြ႔ဆုံရာမွာ တစ္ေယာက္က ဂ်ာမန္ ေနာက္တစ္ေယာက္က ျပင္သစ္ျဖစ္ေနၿပီး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အီ ရတ္၊ အီဂ်စ္လူမ်ိဳးႏွစ္ေယာက္ေတြ႔ဆုံရာမွာေတာ႔ ေရွ႕ႏွစ္ေယာက္က ယူ႐ိုပီ ယံေတြျဖစ္သြားၿပီး ေနာက္ႏွစ္ေယာက္က အာရပ္ေတြျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။
ေရွ႕ခြဲျခားမႈက ႏိုင္ငံအေပၚအေျခခံၿပီး ေနာက္ခြဲျခားမႈက စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းကို အေျခခံတယ္။
(The Clash of Civilizations. P 76)

ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာခဲ႔တဲ႔ သမိုင္း


ကိုးကြယ္မႈဘာသာတရားေတြကေန စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းေတြျဖစ္။
စီဗီလိုက္ေဇးရွင္းကေနတဆင္႔ ပထဝီႏိုင္ငံေရး။
လူ႔သမိုင္းဆိုတာကကို ကိုးကြယ္မႈဘာသာတရားေတြရဲ႕ သမိုင္း၊ စီဗီလိုက္ေဇး ရွင္းေတြရဲ႕ သမိုင္းပါ။
ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာခဲ႔တဲ႔ သမိုင္းဆိုတာ ျမန္မာနဲ႔ ထိုင္းၾကားက သမိုင္းေလာက္ေတာ႔ မကတန္ရာ။

ဓားသြားေပၚမွာ ကတဲ႔ဆပ္ကပ္


သူ႕ရဲ႕သမိုင္းေလလား။ "ဓားသြားေပၚမွာ ကတဲ႔ဆပ္ကပ္" ထဲမွာ တာရာမင္းေဝ က
သီဟ စကားေျပာဖို႔ ခါးဆန္႔လိုက္သည္မွာ ၾကာပြတ္တစ္ေခ်ာင္းေျဖခ် လိုက္ သည္နွင္႔တူသည္ လို႔ ဥပမာညႊန္းခဲ႔တယ္။
တကယ္က တာရာမင္းေဝကိုယ္တိုင္ စကားေျပာတိုင္း ၾကာပြတ္ေတြ ေျဖေန တာပါ။
စစ္ပြဲက ဘယ္သူပဲႏိုင္ႏိုင္၊ ဘယ္သူပဲရွဳံးရွဳံး
အခ်ိန္တိုတိုနဲ႔ ၿပီးဆုံးေလေလ ၾကားကေျမဇာပင္ေတြ သက္သာေလေလပါ။