ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)


"လီကြမ္းယုလိုမဟုတ္ဘူး၊ မင္းစာအုပ္အသစ္ ႀကီး ကို ငါေတာ႔ သိပ္နားမလည္ ဘူးဗ်" ဆိုတဲ႔ ဆရာသမားကို
"ဦးဇင္း၊ လီကြမ္းယုက ၾကာနီကန္ဆရာေတာ္တရားလိုပဲ၊ ဟန္တင္တန္ကေတာ႔ မင္းကြန္းဆရာႀကီးတရားနဲ႔တူမယ္" လို႔ သူသိတဲ႔ ဥပမာေပးလိုက္ေတာ႔
"ေအာ္ အဲလိုလား" တဲ႔။
မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ မႏႈိင္းအပ္ေပမဲ႔ ႏႈိင္းျပလိုက္ေတာ႔ ရွင္းသြားတေပါ႔။
"ကစ္ဆင္းဂ်ားက သူတို႔အလယ္မွာရွိေနၿပီး သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးတရားနဲ႔ တူမယ္" လို႔ ေျပာခ်င္တာ၊ သူထပ္ရွဳပ္သြားမွာစိုးလို႔ မေလ်ွာက္ျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။
(October 13 at 5:24pm )




ပဋိပကၡကို ခ်ဥ္းကပ္နည္း (ျပန္ခ်င္သည့္ ကြန္မင္႔မ်ား)

Ko Wun Tho "ဟုတ္တယ္ ဦးဇင္း (ပဋိပကၡကို) နားမလည္လို ့ ရပ္ထားရတယ္။
ခ်ည္းကပ္နည္းေလးေျပာပါဦး။
ေခါင္းကလည္း ျမန္မာျပည္းတုန္းကလို သိပ္ၾကည္တာမဟုတ္ေတာ့"

**************************************************************************
ေျပာမလို႔ပဲ။ မလိုဘူး ထင္လို႔။ ေက်းဇူးပဲ ကိုဝန္းသို။ အႀကံျပဳရရင္............
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ ကို အမွာပဲ ဖတ္ပါ။ ဒါေတြက သူ႔ကို ေဝဖန္ၾကလို႔ မခံခ်င္လို႔ေရး တာမ်ိဳးမို႔ သူပညာျပထားတာေတြ မ်ားတယ္။
အခန္း ၄ ကေန စဖတ္ပါ။ က်န္တာ မခက္ေတာေတာ႔ဘူး။ ေကာက္ခ်က္ကို ဂရုစိုက္ဖို႔ပဲ၊ သီအိုရီေတြ မရွဳပ္ေတာ႔ဘူး။
(ဆရာႀကီးဂိုက္ ဖမ္းခ်င္ရင္ေတာ႔ အခန္း ၇ ၿပီးမွ ၁၊ ၂၊ ၃ ကို ျပန္ဖတ္ေပါ႔။ ဟန္တင္တန္က ေျပာတယ္ ဘာညာ ေပါ႔ဗ်ာ။
အခန္း ၁၊ ၂၊ ၃ မရွင္းရင္ေတာင္ ဒီစာအုပ္ရဲ႕ မက္ေဆ႔ဂ်္ မပ်က္ပါဘူး)

ေမာနင္း ပို႔စ္


မေလး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ အၾကမ္းဖက္သမားနဲ႔ လက္ထပ္ဖို႔ ဆီးရီးယားကို ထြက္ခြာတယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းပါလာသလို မေလးတစ္ေယာက္ေရး ထားတဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးေဆာင္းပါးကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ဆုံးဝါက်ကလြဲရင္ အမ်ားစုသေဘာက်မယ္႔ ေဆာင္းပါးေကာင္းပါပဲ။
သူ႔ဦးတည္ခ်က္က....
အၾကမ္းဖက္မႈ ႏွိမ္ႏွင္းေရးမွာ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ အေရးပါ။
အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ရွာရီးယားဥပေဒဆီသြားလို႔မရေၾကာင္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ သိသင္႔။
မြတ္စလင္အၾကမ္းဖက္မႈက ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္သလို အေနာက္ရဲ႕ စစ္ေရးအရ တုန္႔ျပန္မႈကလည္း ေျဖရွင္းခ်က္မဟုတ္။
ေဂါ႔ဒ္၊ အလႅာတို႔ အဆုံးအမအတိုင္းမွ ရမယ္၊
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑မပါဘဲ အၾကမ္းဖက္မႈကို ႏွိမ္ႏွင္းလို႔ မရႏိုင္(မဟာသီယာရဲ႕ စကားကို ကိုးကား)
ဒါေပမဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈက မဟာသီယာလက္ထက္ကတည္းက အစပ်ိဳးေနခဲ႔။ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕မွာ တိုက္ရိုက္ တာဝန္ရွိ။
ဘာသာေရးကို ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်မႈက မွားယြင္း။
အၾကမ္းဖက္မႈဆိုတာ အျပစ္မဲ႔သူကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အေနာက္တိုင္းသား ကို ေခါင္းျဖတ္ျခင္းသာ မဟုတ္၊ သူတစ္ပါးရဲ႕ အခြင္႔ေရးကို တားျမစ္တာလည္း အၾကမ္းဖက္မႈ.......စသည္ သုံးသပ္ခဲ႔ၿပီး.....
ေနာက္ဆုံးမွာ ရွာရီးယားဥပေဒ တရားဝင္ျဖစ္ေစဖို႔ စစ္မွန္တဲ႔ ကရုဏာ၊ ေမတၱာ တရားကသာ ေဆာင္က်ဥ္းေပးႏိုင္မယ္လို႔ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။



ဒီမွာ ေမးစရာရွိလာတာက.....
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ရွာရီးယား ဥပေဒက မရွိမျဖစ္လား၊
ရွာရီးယားဥပေဒကို ကမၻာထဲ မိတ္ဆက္ေနခ်င္သေရြ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ ရေကာရႏိုင္ဦးမွာလား ဆိုတာပါပဲ။
ဒီလို မ်ွမ်ွတတေဆာင္းပါးေရးႏိုင္သူတစ္ေယာက္က ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ေမးမသြား ခဲ႔ဘူး။

အေျမွာက္မခံတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ


အရင္လကပဲ အိမ္ေဖာ္ေတြရပ္ထားတယ္၊ ရသင္႔တဲ႔ အခြင္႔ေရးေတြ ရမွသေဘာ တူမယ္ ဆိုလို႔ တို႔အစိုးရ လူရည္လည္လာၿပီဆိုၿပီး အားရဝမ္းသာ ေဆာင္းပါးေကာက္ေရးမိပါတယ္၊ သူတို႔ယုံမိလို႔ ကိုယ္႔ေဖ႔စ္ ဘုတ္ေတာင္ နာမည္ပ်က္ေသးတယ္။ အဲဒီကတည္းက ေတြးေတြးဆဆကြန္မင္႔တခ်ိဳ႕က "ဟုတ္ၾကပါ႔မလား ကြယ္တို႔၊ ကေလးေတြ ပိုၿပီး ဒုကၡေရာက္ကုန္ပါ႔မယ္" လို႔ ဆိုခဲ႔ၾကတယ္။ သူတို႔သံသယက အမွန္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္း သတင္းေတြအရ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျမန္မာအစိုးရ ဘာဥပေဒေတြထုတ္ထုတ္ အိမ္ေဖာ္ေတြက စကၤာပူထဲ ဝင္လာမစဲ ပဲလို႔ သိရျပန္တယ္။ ဒါက သတင္း၊ ကိုယ္ေတြ႔မဟုတ္ေသးဘူး။

ဒီေန႔မနက္ ဖုန္းဝင္လာတယ္။ ျမန္မာနဲ႔ဆိုင္တယ္ဆိုၿပီး အတြင္းေရးမႉးကေပး လို႔ ေျဖလိုက္ရတယ္။ စလုံးအမ်ိဳးသမီးကဆက္တာ။ သူမအိမ္ေဖာ္ အသစ္က ျမန္မာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ဒီေန႔ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မို႔ (သတင္းကၽြတ္အၿပီး ပထမဆုံး တနဂၤေႏြေပါ႔) ပေရးယားလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ သူမအေနနဲ႔ ဘာ လုပ္ေပးသင္႔သလဲ လွမ္းေမးတာ။

သူမဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းေပးလိုရင္ (If you are kind enough) ျမန္မာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းေက်ာင္းကို လိုက္ပို႔ေပးလိုက္ပါ လို႔ အႀကံျပဳလိုက္ရတယ္။
ဥပေဒေလ်ွာက္ထုတ္ၿပီး တည္ေအာင္မကိုင္တြယ္ႏိုင္တဲ႔အစိုးရကို ဘယ္သူက ေလးစားမွာလဲ။
တကယ္႔ကို ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ပဲ။ လူရယ္စရာႀကီး။ အေတာ္အသုံးမက်တဲ႔ အစိုးရ။
ကုိဝန္းသိုေရ က်ဳပ္မွားပါတယ္ လို႔ပဲ ေျပာရေတာ႔မွာပဲ။

ေက်ာင္းတြင္းမွတ္စု


ဒီေန႔ ေက်ာင္းကထိန္ၿပီးသြားၿပီ။ မႏွစ္က ကထိန္အရံသကၤန္း ၉၀၀ က ဒီႏွစ္ ၁၀၀၀ ျပည့္သြားတယ္ဆိုေတာ႔ တက္လာတယ္။ စကၤာပူ အေနအထားအရ မေသးလွဘူးေပါ႔။
တစ္ႏိုင္လုံးရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာအေျခအေန ဘယ္လိုရွိသလဲဆိုတာ မသိေပမဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔အစည္းေတြမွာေတာ႔ တက္ရိပ္ျပေနတာ ေတြ႔ ရပါတယ္။
စကၤာပူ အမ်ိဳးသားတကၠသိုလ္ ဗုဒၶဘာသာအဖြဲ႔ဆိုရင္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ဥကၠ႒ တစ္ေယာက္ပဲ စလုံးေက်ာင္းသားပါၿပီး က်န္တဲ႔အပိုင္းကို မေလး၊ အင္ဒို တရုတ္ေတြနဲ႔ က်ားကန္ထားရတာ။
ဒီႏွစ္ဆိုရင္ အားလုံးနီးပါးက စလုံးေက်ာင္းသားေတြပဲဆိုေတာ႔ ျပည္တြင္းအား တက္လာတယ္လို႔ဆိုရမယ္။
မေလး၊ အင္ဒို၊ ထိုင္း၊ ျမန္မာေက်ာင္းသားေတြ အဖြဲ႔ထဲမ်ားေနရင္ ျပည္တြင္း ဗုဒၶဘာသာ အားနည္းတဲ႔သေဘာကိုျပတာပဲ။ သူတို႔ႏိုင္ငံထဲ သူတို႔ကိုယ္တိုင္တိုးမွ ပိုေပါက္တယ္။
စကၤာပူထဲ ထိုင္း၊ ျမန္မာေတြအလာမ်ားလို႔ ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းလာတယ္ ဆိုတာက ဝမ္းသာစရာ မဟုတ္လွဘူး။ သူတို႔က ရွိၿပီးသားအရင္းေတြ၊ အသား တင္ အျမတ္မဟုတ္ဘူး။
ဒီ ႏွစ္ခုကိုၾကည့္ရင္ စလုံးထဲ ဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းလာေနတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ ရတယ္။ ဒါက ယုံၾကည္မႈမဟုတ္ဘူး။ အခ်က္အလက္။

Love & Marriage


Love ဆိုတာ "blind" ျဖစ္ၿပီး Marriage က "eye opener" ပါ

Love ဆိုတာ လမ္းေပၚမွာ လက္တြဲေလ်ွာက္တာျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ လမ္းေပၚမွာ အျငင္းပြားရမႈပါ။

Love ဆိုတာ စိတ္ႀကိဳက္စားေသာက္ဆိုင္မွာ ႏွစ္ေယာက္အတူတူျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ အိမ္ကို အထုပ္ဆြဲလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Love ဆိုတာ ဆိုဖာေပၚ ကစားက်ီစယ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ ဆိုဖာေပၚေရာက္တာနဲ႔" ေခါ" ကနဲ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းပါ။

Love က ကေလးယူဖို႔အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတာျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ ကေလးေတြနဲ႔ေဝးရာ (ခဏပဲ ျဖစ္ျဖစ္) ထြက္ေျပးလိုမႈ တစ္ခုပါ။

Love ဆို ေစာေစာ အိပ္ယာဝင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ ေစာေစာအိပ္ေပ်ာ္သြားျခင္းပါ။

love မွာ တီဗြီအတြက္ ေနရာမရွိေပမဲ႔
Marriage ကေတာ႔ ရီမုတ္ ကြန္ထရိုး လုေနရျခင္းပါ။

Love ဆိုတာ ေဖ်ာ္ရည္တစ္ခြက္ ပိုက္ႏွစ္ေခ်ာင္းစိုက္တာျဖစ္ၿပီး
Marriage ကေတာ႔ "နင္႔ဗိုက္က မျပည့္ႏိုင္ေတာ႔ဘူးလား" ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အႏွစ္ခ်ပ္ေတာ႔
"Love ဆိုတာ "blind" ျဖစ္ၿပီး Marriage က "eye opener" ပါ။

အီးေမးပါ။ မူရင္း လင္႔ခ္ လာမေမးပါနဲ႔၊ မသိဘူး။