ေက်ာင္းက (Youth Group) အဖြဲ႔က မဆီမဆိုင္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ ဖတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးေနၾကသတဲ႔


ေခါင္းေဆာင္က ဥကၠ႒သမီး ေမဓါ။
ပါစိတ္ပါဠိေတာ္ အဂၤလိပ္ျပန္ကိုေရာက္ေနၾကၿပီ။ ရဟန္း ေျမမတူးရေတြကို ေရာက္ေနၿပီ။ ကေလးတစ္ေယာက္ေမးခြန္းကိုေတာ႔ သူမႏိုင္လို႔ ေဖာ္ဝါ႔ဒ္လုပ္လိုက္တယ္။
အားလုံး ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ဆိုက္ေနခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာင္ ရဟန္းက ေျမမတူး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး မလုပ္လား တဲ႔။

ေလာကဝဇၨ (သဘာဝအရ အျပစ္)
ပဏၰတၱိဝဇၥ (ပညတ္ခ်က္ေၾကာင္႔သာ ျဖစ္ရတဲ႔အျပစ္) ကို ရွင္းျပၿပီး
သိကၡာပုဒ္ တစ္ခုတည္းေပမဲ႔ ရဟန္တစ္းပါးခ်င္းဆီမွာ ဆုံးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေတြ တူႏိုင္မယ္မဟုတ္ေၾကာင္း....
ဘာျဖစ္ျဖစ္ သိကၡာပုဒ္မေပါက္ေစရဆိုတဲ႔ ရဟန္းေတြရွိေၾကာင္း... (ဝိနယာဓိက)၊
အငတ္ေဘးကေန လူအမ်ားစုကို အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ကယ္တင္ႏိုင္ မယ္ဆိုရင္ အာပတ္ငယ္ကို ေနာက္မွ ေျဖယူမယ္ဆိုတဲ႔ ရဟန္းေတြလည္း ရွိႏိုင္ေၾကာင္း.... (ကရုဏာဓိက)
မိမိကိုယ္တိုင္အတြက္ အစာေရစာရဖို႔ဆိုရင္ေတာ႔ မသင္႔ေတာ္လွေၾကာင္း...
ဝိနည္းလည္းမလြတ္ ေခတ္နဲ႔လည္း မကြာဟလွေအာင္ အေျဖေပးလိုက္ရပါ တယ္။
ဒီထက္ ေကာင္းတဲ႔အေျဖမ်ားရွိၾကရင္ သာသနာဝိုင္းျပဳၾကပါဦး။ ဝိနည္း ငါးက်မ္း အကုန္ဖတ္သြား၊ ေဆြးေႏြးသြားၾကမွာ တဲ႔။

အိႏၵိယရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာကို ခ်မွတ္သြားသူက ဝန္ႀကီးေကာဋိလ တဲ႔


ေမာရိယမင္းဆက္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေသာကအေၾကာင္းပဲ ပါဠိစာေပမွာေတြ႔ရတယ္။ ကစ္ဆင္းဂ်ားစာအုပ္ထဲမွာေတာ႔ ဝန္ႀကီးေကာဋိလ် (Kautilya) အေၾကာင္း အေသးစိတ္ေရးထားတာေတြ႔ရတယ္။ ေမာရိယမင္းဆက္ေအာက္က အိႏၵိယရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာကို ခ်မွတ္သြားသူက ဝန္ႀကီးေကာဋိလ တဲ႔။ သူ႔ ႏိုင္ငံေရးမဟာဗ်ဴဟာကို ဥေရာ ဝက္စ္ဖလီယံနဲ႔ေတာင္ ကစ္ဆင္းဂ်ားက ႏႈိင္းယွဥ္ျပသြားတယ္။

ဘီစီ ေလးရာစုက ေကာဋိလ်ရဲ႕ မဟာဗ်ဴဟာတဲ႔။




ရေသ႔၊ ရဟန္း၊ လွည္းကုန္သည္၊ နယ္လွည့္ေဈးသည္၊ မ်က္လွည့္လက္လွည္၊ ေျခသလုံးအိမ္တိုင္၊ ေဗဒင္ဆရာေတြကေနတဆင္႔ နားလည္မႈေတြလြဲ၊ ရန္ေတြျဖစ္ၾကေအာင္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြၾကား ေကာလာဟလေတြ ျဖန္႔ရမယ္။ သူတို႔ခ်င္း တိုက္ခိုက္၊ ေမာပန္းလာမွ ဝင္တိုက္၊ အႏိုင္ယူ တဲ႔။

ေဖ့ဘုတ္မွ လာေသာ သၾကၤန္ သတင္းလႊာ


ကမ္းလက္ shared BrainWave ဉာဏ္လႈိင္း's post.
 


ေဖ့ဘုတ္မွ လာေသာ သၾကၤန္ သတင္းလႊာ
============================
မိန္းကေလးမ်ား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အေတာ္ရွိသည္ဟု သိရသည္။
.
ဦးပိန္တံတားၾကီးလည္း က်ဳိးက်မည့္ အႏၱရာယ္မ်ား ျမင္ေတြ႕ရသည္။
.
တရုတ္ေလယာဥ္မယ္မ်ားပင္ ခရီးသည္မ်ားကုိ ေလယာဥ္ေပၚတြင္ သၾကၤန္အက ႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
.
‘အသာေနၾကသူမ်ား အေသနာၾကမည္’ ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္လည္း ဖတ္ရ၏။
.
မန္းေလးသားမ်ားက သၾကၤန္ကုိ ျပည့္ရွင္မင္းက လိပ္စီးျပီး တုိင္းခန္းလွည့္လည္ဟန္ျဖင့္ ေရပက္ခံထြက္ျပီး လက္ရွိအေျခအေနကုိ သေရာ္ခဲ့သည္ကုိလည္း ျမင္ရ၏။ (ပုံပါ)
.
ေတာင္ၾကီးျမဳိ႕တြင္ Law and Order ဟူေသာ အဖဲြ႕ကုိ မဘသ ကုိယ္ေတာ္မ်ားက မင္းကြန္းေက်ာင္းမွာ တရား၀င္ဖဲြ႕စည္းျပီးေၾကာင္း သိရသည္။ (ပုံတြင္ရႈ)၊ မည္သူ၏ အမိန္႕ျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႕ ယူနီေဖါင္း၀တ္မ်ား ထြက္ေပၚလာသည္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ရေပမည္။
.
အလုံျမဳိ႕နယ္ရွိ မဏၠပ္တခုသည္ “မိဘျပည္သူမ်ား ခံဗ်ာ’ ဟု အမည္ေပးထားသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္။
.
စိတ္မေကာင္းစရာတခုက မန္းေရႊစက္ေတာ္ တြင္ လူအခ်ဳိ႕က သကၤန္းမ်ား ၀တ္ဆင္၍ သရုပ္ပ်က္အကမ်ားျဖင့္ လမ္းေပၚတြင္ ထြက္ကၾကေနသည့္ ျမင္ကြင္းပင္။ (ပုံပါ)
.
ဟသာၤတျမဳိ႕တြင္ မုိးသက္ေလျပင္းက်၍ မဏၠပ္အခ်ဳိ႕ ပ်က္ဆီးမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။
.
ေၾကးမုံသတင္းစာက အစုိးရတပ္မ်ားမွ ေလာက္ကုိင္ရွိ မဟာဗ်ဴဟာက်ေသာ ေနရာ (၂၀) ကုိ သိမ္းပုိက္ရရွိခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ ေဖၚျပထားတာလည္း ဖတ္ရပါတယ္။
.
ကၾကၤန္အတြင္း ကေလးငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ား သူမ်ားေပ်ာ္သလုိ မေပ်ာ္ႏူိင္ပဲ ၀မ္းေရးအတြက္ ရုန္းကန္ေနၾကရတာကုိ စိတ္မေကာင္းဘြယ္ ေတြ႕ရပါတယ္။ UNICEF မွ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ ေနာက္ဆုံး ေကာက္ခံရရွိတဲ့ စာရင္းဇယားမ်ားအရ အသက္ (၇) ႏွစ္ မွ (၁၃) ႏွစ္ အရြယ္ ကေလးမ်ားအနက္ ၃၃% မွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကရဟု သိရပါတယ္။
.
မတ္လ (၃၁) ရက္ေန႕က ကုန္ဆုံးသြားတဲ့ ဘဏၠာေရးႏွစ္မွာ ျပည္ပပုိ႕ကုန္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၁.၄၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ျပီး သြင္းကုန္ တန္ဘုိးမွာ ၁၆.၃၄ ဘီလီယံရွိတဲ့အတြက္ ကုန္သြယ္ေရး လုိေငြျပမႈ ၄.၉ ဘီလီယံ ရွိတယ္လုိ႕ ျမန္မာ့ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ၾကီးဌာနက ထုတ္ျပန္တဲ့ စာရင္းဇယားမ်ားအရ သိရပါတယ္။
.
အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ၊
.
HSW

သႀကၤန္သည္ ယဥ္ေက်းမႈသာျဖစ္သည္

ကမၻာ႔အရွည္ဆုံး ပုံေျပာ တီဗြီ ရွိဳး

တစ္ေထာင္႔တစ္ည ပုံျပင္မ်ား ဒ႑ာရီထဲ ေနရစ္ခဲ႔ၿပီ။ နီေပါလူမ်ိဳး၊ အေမရိ ကေန အသက္ ၃၆ ႏွစ္ရွိ RabiLamichhane ဆိုသူက ဘုရားရွင္နီေပါမွာ ေမြး ဖြားသည္" the Lord Buddh Was Born In Nepal " ဆိုသည္႔ ေခါင္းစဥ္ျဖင္႔ ခတၱမႏၵဳ တီဗြီ အစီအစဥ္မွာ ေျပာသြားရာ ၆၂ နာရီ၊ ၁၂ မိနစ္ ၾကာခဲ႔သည္။ သူမတိုင္မီ အရွည္ဆုံး စကားေျပာ တီဗြီ ရွိဳးက ၅၂ နာရီၾကာၿပီး ယူကရိန္း လူ မ်ိဳး တင္ခဲ႔ေသာ စံခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ယခုေနပါလီ (နီေပါလူမ်ိဳး) က ယင္းစံခ်ိန္ကို ခ်ဳးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေျပာသူေရာ ထုတ္လႊင္႔ေပးသည္႔ တီဗြီလိုင္းကိုပါ ခ်ီးၾကဴးရေပလိမ္႔မည္။

သႀကၤန္သည္ ယဥ္ေက်းမႈသာျဖစ္သည္

ပါဠိအားသန္ေသာ ပညာရွင္တို႔က သႀကၤန္သည္ သကၤႏၱဆိုသည္႔ ပါဠိမွ ဆင္း သက္သည္ဟု တညီတၫြတ္ဆိုၾက၏။ စိတ္ဝင္စားစရာက ထိုင္းႏွင္႔ ျမန္မာတို႔ မွာ ယဥ္ေက်းမႈတူေနျခင္းသာမက အေခၚအေဝၚပါဆင္ေနေလသည္။ သူတို႔က Songkara ဟု ေခၚသည္ဆို၏။ ျမန္မာတို႔ ပါဠိသံဖလယ္သည္႔ နည္း အတိုင္းဆိုလ်င္ သြန္ကရ ျဖစ္မည္။ (Sasana ကို ျမန္မာတို႔က သာသနာဟု အသံထြက္သည္ကိုေထာက္ )။ ကရ ကို ျမန္မာမႈဆက္ျပဳလ်င္ ၾက ျဖစ္မည္။ သို႔ဆိုလ်င္ သြန္ၾကဟု ဆိုႏိုင္၏။ ( ပါဠိသက္ေဝါဟာရကို ေျပာရာ၊ ေရးရာ၌ ရခိုင္လူမ်ိဳးက ပို၍ စနစ္က်၊ မူရင္းက်သည္ )


ေရကစားျခင္းကို အဓိပၸါယ္ေဖာ္ေဆာင္ရာ၌ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကး မ်ားကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစျခင္းဟု ဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဤေရက စားျခင္းယဥ္ေက်းမႈသည္ ဗုဒၶဘာသာထက္ ျဗဟၼဏဝါဒႏွင္႔ ပို၍ႏႊယ္သြားေ လေတာ႔သည္။
တခ်ိဳ႕က ဆဒၵန္ဆင္မင္းဇာတ္ စတာေတြကို ကိုးကားၿပီး ေရကစားျခင္းကို ပင္ ေထရဝါဒ အဆုံးအမထဲ မရ အရ ထည္႔သြင္းဖို႔ ႀကိဳးစားၾကသည္။ မသင္႔ လွဟုထင္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈအေနျဖင႔္သာ ရွိသင္႔၏။

ေထရဝါဒ အဆုံးအမက စိတ္အညစ္အေၾကးကို ေရျဖင္႔ေဆးရသည္ဟု မဆို၊ စိတ္ျဖင္႔သာ ေဆးရမည္ဟု ဆို၏။ သိုေသာ္ ျဗဟၼဏဝါဒက ဤယုံၾကည္မႈရွိ သည္။ ဂဂၤါျမစ္ေရကို ဟိုးလီးဝါတားဟုဆိုကာ ေရခ်ိဳးပြဲေတာ္လည္း က်င္းပၾက သည္။
အားနာစရာေတာ႔ အနည္းငယ္ေကာင္းသည္။
"မေကာင္းမႈေတြ စင္ၾကယ္ ဖို႔ ေရျဖင္႔ေဆးလို႔ရသည္ဆိုလ်င္ ေရျဖင္႔ေဆး ခိုက္ ေကာင္းမႈေတြလည္း ေရႏွင္႔အတူ ပါသြားေပလိမ္႔မည္ "
ဘုရားရွင္က မွတ္သားဖြယ္၊ ၿပဳံးခ်င္စဖြယ္ မိန္႔ဖူးသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ ေရသည္လည္ေကာင္း၊ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးမ်ားကို သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းည္လည္ေကာင္း မြန္ျမတ္ေသာ အစဥ္အလာသာ ျဖစ္ ပါ၏။

ယဥ္ေက်းမႈႏွင္႔ ဘာသာတရားကို ေလးစားေသာ ေရွးေရွး ရဟန္း၊ လူ ပညာ ရွင္ သူေတာ္ေကာင္းတိုက ျဗဟၼဏဝါဒမွ ခြာထြက္ရန္ ဆင္းတုေတာ္မ်ား ေရ သပၸါယ္ျခင္း၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုတို႔ကို ေရခ်ိဳး၊ ေခါင္းေလ်ွာ္ေပးျခင္ စသည္႔ ကု သိုလ္အမႈတို႔ကို ႀကိဳးစားမိတ္ဆက္ေပးခဲ႔ၾက၏။ သို႔ေသာ္ အတိုင္းအတာ တစ္ ခုေလာက္အထိသာ ေအာင္ျမင္သည္ဟု မွတ္ယူရေပေတာ႔မည္။

သမိုင္းအတိအက် ၫႊန္မရေလာက္ေအာင္ ေရွးက်ေသာ ဤယဥ္ေက်းမႈ ကို ေဝဖန္လိုမႈမဟုတ္ဘဲ ေထရဝါဒအဆုံးအမႏွင္႔ ေတာ႔ ႏွီးႏႊယ္ေနျခင္းမရွိဟု ထင္ျမင္မိရုံမ်ွသာျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈအေနႏွင္႔ ရန္မျဖစ္ၾကေသးသေရြ႕၊ အေသအေပ်ာက္ မရိုေသးသေရြ႕ ေကာင္းမြန္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈျဖစ္ပါ၏။



သီဟနာဒ  
15/04/2013

သူတို႔ဟာကလည္း ေျခာက္ပြင္႔ဆိုင္ရယ္လို႔


အေရးႀကီးတဲ႔ကိစၥေတြ ကို ေဆြးေႏြးတာကေတာ႔ ထားပါေတာ႔။ ဆုံးျဖတ္ရေတာ႔မယ္ဆိုရင္ မ ဂဏန္းနဲ႔မွ ပိုအဆင္ေျပမွာေပါ႔။ ဆိုပါေတာ႔ ေျခာက္ပြင္႔ဆိုင္မွာ ေထာက္ခံမဲ ၃၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၃ ဆို ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ။ အခုေျခာက္ပြင္႔က အဲသေလာက္ေတာ႔ အႀကိတ္အနယ္ရွိမွာ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ အပ်င္းေျပ၊ ဖိအားေျပရုံ ေကာက္ေတြ႔လိုက္တာေတာ႔ မဟုတ္ေလာက္ဘူးထင္ရတာပဲ။
ခံုေဝးေဝးထားတာကေတာ႔ ေကာင္းပါတယ္၊ တံေတြး မစင္တာေပါ႔။ အီးလိုေတြလည္း ညွပ္ညွပ္ၿပီး မႈတ္ၾကမွာဆိုေတာ႔ေလ။