"Are you still alive?" ေမးရင္ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ


သိပၸံကားထဲမွာ "Are you still alive?" ေမးေတာ႔
"Tactically, yes" လို႔ ေျဖသြားတယ္။
အဘိဓမၼာသေဘာအရဆိုရင္ေတာ႔
"Are you still alive?"
" Yes၊ စုတိဝိထိမက်ေသးဘူး" လို႔ ေျဖရမယ္ထင္တယ္။
ႏိုင္ငံေရးမွာ
"Are you still alive?" ေမးရင္ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ။

ေရွးေခတ္ မနသိကာရ


"ဆြမ္းခ်က္တာ ေပ်ာ႔သြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ ဝါးရသက္သာတာေပါ႔"
"ဆြမ္းခ်က္တာ မာသြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ ညေန မဆာတာေပါ႔"

အခုေခတ္ မနသိကာရ

"အင္တာနက္ ပ်က္သြားတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ မ်က္စိ အနားရတာေပါ႔"
"အင္တာနက္ ျပန္ေကာင္းေနတယ္ဘုရား"
"ေအးကြယ္၊ အြန္လိုင္းတက္ရတာေပါ႔"

အစြန္းေရွာင္ရင္း အစြန္းေရာက္သြားတတ္ျခင္း


(လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၇ ႏွစ္က AGM မွာ ေျပာခဲ႔တာပါ)

ဒီအယူအဆက အဓိကအားျဖင္႔ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အျခားအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြနဲ႔လည္း သက္ဆိုင္မႈရွိပါလိမ္႔မယ္။
ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးတစ္ခုမွာ စတင္တည္ေထာင္သူက ဆရာေတာ္ ႀကီး တစ္ပါးပါးျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ သူဟာ ဩဇာတိကၠမႀကီးတယ္၊ အေရး ကိစၥအားလုံးအတြက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်သူကလည္း သူပဲျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ဖြင္႔ေျပာဖို႔ဝန္ေလးတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာတပည့္အမ်ားစုက သူတို႔ သိပ္သေဘာမတူ ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔တာပဲေလဆိုၿပီး လိုက္နာၾက၊ လုပ္ေဆာင္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သာသနာခ်စ္စိတ္လည္းရွိ၊ အေမ်ွာ္အျမင္လည္းရွိတဲ႔ ဗုဒၶ ဘာသာ တပည့္ေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုေလးဆိုရင္ပိုေကာင္းမွာပဲလို႔ သူတို႔ခ်င္း တိုင္ပင္တတ္၊ ေဆြးေႏြးတတ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနေသးသေရြ႕ "ဒီလိုေလးဆိုရင္ပိုေကာင္းမွာပဲ" ကို အေကာင္အထည္ မေဖာ္တတ္ၾကဘူး။ သူတို႔စိတ္ထဲမွာပဲရွိတယ္။

ဆိုပါေတာ႔။ အဲဒီဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီ။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာတပည့္ေတြ (သို႔) ဥပ႒ာကအဖြဲ႔က အရင္လို ဘုန္းႀကီးမွာ "Too much power" ရွိေနတဲ႔အျဖစ္ဆီ အေရာက္မခံေတာ႔ဘဲ ဝင္ထိန္းပါေတာ႔တယ္။
ေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ အရင္လိုျဖစ္မွာစိုးလို႔ ထိန္းရင္းထိန္းရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ဒုတိယတက္လာတဲ႔ဘုန္းႀကီးမွာ ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင္႔မဲ႔သြားၿပီး အစြန္းတစ္ဖက္ ျပန္ေရာက္သြားပါေတာ႔တယ္။ ၾကည့္ရဲရင္ ျမန္မာျပည္က ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းႀကီးေတြကို ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္(ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းကို မဆိုလိုပါ)။ ဒီ သေဘာတရား ေတြ႔ရပါတယ္။ အခ်ိန္ေၾကာင္႔ ဒုတိယဘုန္းႀကီး က ဒီအေျခအေနကို တည့္မတ္လို႔ မရတတ္ပါဘူး။ တည့္မတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ ထက္ ခပ္ထက္ထက္ ဒုတိယဘုန္းႀကီးက ကိုယ္ပိုင္ ေက်ာင္းခြဲ၊ အဖြဲ႔အစည္း ခြဲတတ္ပါတယ္။ စြမ္းမယ္ဆိုရင္ တတိယ၊ စတုတၳတက္လာတဲ႔ ဘုန္းႀကီး ကေတာ႔ ဆရာ၊ ဒကာၾကားက ဒီဟန္ခ်က္ကို ျပန္ညွိေပးလို႔ ရတတ္ပါတယ္။



အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုေအာက္မွာ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေရရွည္သာသနာျပဳဖို႔ ဆိုရင္ ဆရာ၊ ဒကာဟန္ခ်က္ ညီေနရတတ္ပါတယ္။
"ဥေဘာ အေညာညနိသိတာက" က ပစၥည္းေလးပါး လႉသူနဲ႔ ပစၥည္းေလးပါး ယူသူထက္ အဓိပၸါယ္ပိုက်ျပန္႔တယ္လို႔ ခံယူမိပါတယ္။

သီဟနာဒ

အယ္ဗာတန္ ၃၊ မန္ယူ ၀


မန္ယူလုပ္ပုံက အယ္ဗာတန္ေတာင္ ဘိုင္ယန္ျမဴးနစ္လိုလိုျဖစ္ေရာ။
ပထမပိုင္း ႏွစ္ဂိုးက ကံဆိုးလို႔မွတ္ေနတာ၊ ဒုတိယပိုင္းက ၾကည့္ရတာကို ရီစရာႀကီး၊ ေပါေတာေတာနဲ႔။
ေနာက္တန္းမွားလို႔တဲ႔။ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တန္းမွားရင္ ၃ ဂိုး ၂ ဂိုး ရႈံးရမွာ။

ဂ်ပန္ေတြက ဂ်လယ္ေတြ


ဒီလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈလမ္းစဥ္ကို ဒီေလာက္ႀကိဳးပမ္းတႀကီးလုပ္ေဆာင္ယူခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က အေနာက္တိုင္း အင္အားႀကီးႏိုင္ငံေတြဟာ ဧရာမနယ္ေျမကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနရတဲ့ လက္ရွိပံုစံကေန အေႏွးနဲ႕အျမန္ လက္ေလွ်ာ့ေနာက္ဆုတ္ေပးရလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဂ်ပန္ေျမကေန စြန္႔ခြာသြားရင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကို ဂ်ပန္ဥပေဒနဲ႕အညီပဲ အုပ္ခ်ဳပ္သြားရမယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လက္ခံထားၾကလို႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကိုမအုပ္ခ်ဳပ္ခင္ ဂ်ပန္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ သူတို႔ ဥပေဒေတြကို အစမ္းသေဘာနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ၾကည့္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။