ေနာ္ေအး ကုမၸဏီ

ဥပေဒေတြကို မမုန္းၾကဘူးလား။
အခု ဥေရာပသမဂၢဗ်ဴရိုကရက္က ေသာက္ေရသန္႔ဘူးေတြဟာ ဒီဟိုက္ဒေရးရွင္းအတြက္ ေကာင္းတယ္လို႔ေၾကျငာရင္ ဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ အာရွမွာလည္း သိပ္မထူးျခားလွပါဘူး။ တစ္ခ်ိဳ႕ပိုၿပီး အူေၾကာင္ေၾကာင္ႏိုင္တဲ့ ဥပေဒတစ္ခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ေပါ့ေလ။

ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အာရွမွာ စီးပြါးေရးစတင္လုပ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတယ္။ သူလိုအပ္တဲ့ ေဖာင္ေတြ၊ လိုင္စင္ေတြ၊ ပါမစ္ေတြက တကယ့္ကို မဆန္႔မၿပဲႀကီးပါပဲ။ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳကို အေကာင္းဆံုးပံုေဖာ္ျပဖို႔ သမၼာက်မ္းစာထဲက ေနာ္ေအး သေဘၤာေဆာက္တာနဲ႔ ႏႈိုင္းယွဥ္ျပရပါလိမ့္မယ္။ ေနာ္ေအးမ်ား ဒီေခတ္ထဲမွာ သေဘၤာတည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္သလဲလို႔ စိတ္ကူးနဲ႔စဥ္းစားၾကည့္တာပါ။

ေနာ္ေအးသေဘၤာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သခၤန္းစာေတြအမ်ားႀကီး ေပးခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အာရွ ဗ်ဴရိုကရက္ထက္ေကာင္းတဲ့ ဥပမာေပး သခၤန္းစာယူစရာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မျမင္ခဲ့မိဘူး။

ထာဝရဘုရားသခင္က ေနာ္ေအးကိုေျပာတယ္။
“ သေဘၤာတစ္ခုတည္ေဆာက္၊ တိရိစာၦန္ေတြထဲက ႏွစ္ေကာင္စီယူၿပီး သေဘၤာေပၚတင္၊ ေန႔ညေပါင္းေလးဆယ္ ၾကာေအာင္ မိုးႀကီးရြာၿပီး ကမၻာေျမဟာ ေရထုႀကီးလႊမ္းသြားလိမ့္မယ္။”

အဲဒီေနာက္ အနက္ေရာင္ဝတ္စံုနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ သူက ကြန္ပလိုင္းယန္႔(စ္) ေအာ့ဖစ္ဆာလုိ႔ေခၚတယ္(Compliance Officer)။ သူက ေနာ္ေအးကို ေျပာတယ္။
“ ပေရာဂ်က္ေတြအားလံုး တရားဝင္ျဖစ္ဖို႔ တံဆိပ္ထုထားတဲ့ ပါမစ္ေတြလိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ားကုမၸဏီက တစ္ဦးတည္းပိုင္ကုမၸဏီလား၊ စုေပါင္းပိုင္ ကုမၸဏီလား”

ေနာ္ေအးက ျပန္ေျပာတယ္။
“ ထာဝရဘုရားသခင္က သေဘၤာတစ္စင္းတည္ေဆာက္ဖို႔ ကြ်န္ေတာ့္ကို ညႊန္ၾကားထားပါတယ္”


အရာရွိက ေျပာတယ္။
“ ဒါဆိုရင္ ခင္ဗ်ားရဲ့ပါတနာကလည္း အတူတကြ ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးဖုိ႔ လိုပါလိမ့္မယ္”

ေနာ္ေအးခမ်ာ ေခါင္းကုတ္ၿပီး ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္သြားရရွာတယ္။
“ ဒီညြန္ၾကားလႊာက ပလိပ္ျပားေလးေပၚမွာ သူေရးထားခဲ့တာ။ အျမင့္ဆံုးဌာနကေန လူသားေတြဆီ သတင္းေပးလိုက္တာမ်ိဳးပါ”

အရာရွိ ၿဖံဳသြားတယ္။
“ ဒါဆို ခင္ဗ်ားပါတနာက Apple ကြန္ပ်ဴတာက အဆင့္ျမင့္ အိက္ဇက္ကတစ္ ထင္တယ္ေနာ္။ ေကာင္းတယ္၊ သိပ္ေကာင္းတယ္။ ၿပီးရင္ ခင္ဗ်ားကုမၸဏီရဲ႕အမည္ တင္ျပဖို႔လုိတယ္။ ေနာ္ေအးသေဘၤာကုမၸဏီလီမိတက္ဆိုရင္ မေကာင္းဘူးလား”

ေနာ္ေအး အႀကံအိုက္သြားျပန္တယ္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔က သေဘၤာတစ္စီးထဲ တည္ေဆာက္မွာပါဗ်ာ”

အရာရွိက ရယ္တယ္။
“အဓိပၸါယ္မရွိတာဗ်ာ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအတြက္ ေငြေတြရင္းႏွီးလိုက္ၿပီဆိုရင္ ေနာက္သေဘၤာေတြက ထုတ္လုပ္မႈ ကုန္က်စရိတ္ အမ်ားႀကီး ေလ်ာ့က်သြားမွာေပါ့ဗ်။ အခု ေနာ္ေအးကုမၸဏီရဲ့ မွတ္ပံုတင္အမွတ္က ဘယ္မွာ မွတ္ပံုတင္မွာလဲ။ ေကးမဲန္႔ကြ်န္းမွာလား၊ ဘာျမဴဒါမွာလား (Cayman Island or Bermuda)”

သေဘၤာသားေနာ္ေအးက လက္ပိုက္ၾကည့္ရင္းနဲ႔-
“ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ေနရာေတြက ေရေဘးနဲ႔ပ်က္စီးေတာ့မွာဗ်”

အရာရွိက ေခါင္းညိတ္တယ္။
“ရာသီဥတုအေျပာင္းအလဲနဲ႔ ရာသီဥတုဆိုးဝါးတဲ့သေဘာကို ကြ်န္ေတာ္ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္မိပါတယ္။ ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားကုမၸဏီရဲ႕ အစီအစဥ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္က ဘယ္လိုလဲ”

“သက္ရွိသတၱဝါေတြကို ကယ္ဆယ္ဖို႔ပါ”
ေနာ္ေအးက ေျဖတယ္။

အရာရွိက သက္ျပင္းခ်ရင္းနဲ႔-
“ပမာဏကို ေလ်ာ့ခ်လို႔ မရဘူးလားဗ်ာ။ စေကးက သိပ္မ်ားလြန္းေနတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ဒါဆို assets ကို ရွင္းလင္းေအာင္လုပ္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကုန္ထုတ္မႈပမာဏက ဘယ္လိုလဲ”

ေနာ္ေအးက ေတြးေတြးဆဆနဲ႔ေျပာတယ္။
“တိရိစာၦန္ေတြအားလံုး သေဘၤာေပၚေရာက္သြားရင္ တေန႔ကို ႏြားေခ်း၊ ဆိတ္ေခ်း တန္ခ်ိန္ေပါင္း ေလးေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္”

အရာရွိက သေဘာက်သြားတယ္။
“ဒါဆိုရင္ ခင္ဗ်ားက သဘာဝဓာတ္ေျမၾသဇာ ထုတ္လုပ္သူပဲ။ ဒါနဲ႔ ကုမၸဏီရဲ႕ဝန္ခံကတိျပဳခ်က္က ဘာပါလိ္မ့္”

ေနာ္ေအးက-
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ျမင္ေနရတဲ့ ကမၻာႀကီးရက္ေပါင္းေလးဆယ္အတြင္း လံုးဝ ဖရိုဖရဲ ပ်က္စီးသြားလိမ့္မယ္”

“ပ်က္စီးမဲ့ခန္႔မွန္းေျခတန္ဖိုးက ဘယ္ေလာက္ရွိႏိုင္မလဲ” စီးပြါးေရး အရာရွိက ဆက္ေမးတယ္။

ေနာ္ေအးခမ်ာ ေတာ္ေတာ္ ကသိကေအာက္ျဖစ္သြားတယ္။

“ဟာဗ်ာ၊ ဒီကိစၥက တန္ဖိုးျဖတ္လို႔မရဘူး။ ဒါက “priceless” ဗ်”

အဲဒီစကားက အရာရွိကို မေက်မခ်မ္း ျဖစ္သြားေစျပန္တယ္။
“မစၥတာေနာ္ေအး၊ ခင္ဗ်ားကို ကြ်န္ေတာ္သတိတစ္ခုေပးခ်င္တယ္။ စီးပြါးေရး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူေတြအတြက္ သတ္မွတ္ခ်က္ တန္ဖိုးမရွိ (priceless) ဆိုတဲ့ စကားေလာက္ အဓိပၸါယ္မရွိတာ မရွိဘူးေနာ္”

ေနာ္ေအးက-
“ဟုတ္ၿပီ၊ လူႀကီးမင္းတို႔ လိုအပ္တဲ့ ေပပါဝါ(ခ္)ေတြကို အားလံုးကြ်န္ေတာ္ လုပ္ထားမယ္။ ရက္ေပါင္းေလးဆယ္ အတြင္း ျပန္လာခဲ့ပါ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ၾကေသးတာေပါ့။ ဂြတ္ဘိုင္”

ေနာ္ေအးက တံခါးပိတ္လိုက္တယ္။ အဲ-ပထမဆံုး မိုးေပါက္တစ္ေပါက္ အဲဒီအရာရွိရဲ့ ပခံုးေပၚက်သြားေလေတာ့ရဲ႕။

(ျမန္မာျပည္ကိုလြမ္းလို႔ RD ထဲက Nury Vittachi ရဲ့ “ If Noah lived today” ကို အဆင္ေျပသလုိ ျမန္မာမႈျပဳလိုက္ပါတယ္)

Posted on 6/22/2012

ဇင္ေ၀ေသာ္







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

လြဲမွား သခ်ၤာေဗဒ ( new version )


ခင္ဗ်ားမွာ ပန္းသီးတစ္လုံး ရွိတယ္။ က်ေနာ့္မွာလည္း ပန္းသီးတစ္လုံး ရွိတယ္။ ပန္းသီးခ်င္း လဲၾကမယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ပန္းသီးတစ္လုံးစီပဲ ရွိေနၾကလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားမွာ အေတြးတစ္ခု ရွိတယ္။ က်ေနာ့္မွာ အေတြးတစ္ခု ရွိတယ္။ ဒီအေတြးႏွစ္ခုကုိ ဖလွယ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ကုိယ္စီမွာ အေတြးႏွစ္ခုစီ ရွိသြားမယ္။
၁(၂) + ၁(၂) = ၄   (ေဂ်ာ့(ဂ်္) ဘားနက္ေရွာ)

ႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။

ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားမွာ အေတြးတစ္ခု ရွိတယ္။ က်ေနာ့္မွာ အေတြးတစ္ခု ရွိတယ္။ ဒီအေတြးႏွစ္ခု ထိပ္တုိက္ေတြ႔တုိင္း တစ္ခုတည္း က်န္တဲ့အထိ တုိက္ခုိက္၊ သတ္ပုတ္ေနၾကတာေတြ ႀကံဳရတာ မ်ားတယ္ဗ်ာ။
၁ + ၁ = ၁ 

ကမၻာ့အဆင့္ ပညာေရးကို ဘယ္လုိ႐ွာေဖြၾကည့္မလဲ (၂) ( The Smartest Kids in the World)


ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ စကားေျပာပါ

          သတင္းေထာက္ေတြအပါအ၀င္ လူေတြက ကေလးေတြကို အသိဉာဏ္နဲ႔ဆုိင္တဲ့ေမးခြန္းမ်ိဳး မေမး တတ္ၾကဘူး။ လူတုိင္းလိုလုိ အာ႐ံုစိုက္ထားတာက ေက်ာင္းဆရာေတြ၊ ေက်ာင္းအုပ္နဲ႔ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦ ေတြကိုပါ။ ငယ္တဲ့ေက်ာင္းသားေလးေတြကိုက်ေတာ့ ငယ္လြန္းလို႔ နားမလည္ႏိုင္ေသးဘူး။ နည္းနည္းႀကီးလာ တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကိုေတာ့ ေျဖခ်င္စိတ္ရွိၾကမွာမဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး မေမးတတ္ၾကပါဘူး။ ကၽြန္မအေတြ႕အႀကံဳ အရ ေျပာရရင္ေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုး တစ္ခုမွမမွန္ဘူး။ အဓိပၸာယ္ရွိတဲ့ ေမးခြန္းကိုသာ ကိုယ္ကေမးႏုိင္ရင္ ကေလး ေတြဟာ သူတုိ႔ေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အ႐ိုးသားဆံုး၊ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအရွိဆံုး အေျဖေတြကို ေပးႏုိင္ ပါတယ္။

          “ဒီဆရာကို ႀကိဳက္သလား”

          “ဒီေက်ာင္းကို ႀကိဳက္သလား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတာ့ မေမးနဲ႔ေပါ့။

ကၽြန္မတို႔႐ံုးခန္းထဲကို အရပ္ရွည္ရွည္နဲ႔ လူစိမ္းတစ္ေယာက္က အၿပံဳးနဲ႔၀င္လာၿပီး “မင္း ေဘာ့စ္ကို ႀကိဳက္သလား” လို႔ ေမးသလိုမ်ိဳးပါပဲ။ ဒီလူက ငါ့ကို အလုပ္ျဖဳတ္ဖို႔ေရာက္လာတဲ့ လူမ်ားလားလို႔ေတာင္ ကၽြန္မတုိ႔ စဥ္စားမိေနတတ္ပါေသးတယ္။ ကေလးေတြလည္း ကၽြန္မတုိ႔လုိပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဆရာတစ္ေယာက္ကို သေဘာက်တုိင္း သူ႔ဆီကသင္ယူစရာ ရွိခ်င္မွရွိတတ္တာပါ။ ဒီေတာ့ ဒီလုိေမးခြန္းမ်ိဳးေတြေမးျခင္းထက္ တိလည္းတိက်၊ ေလးစားမႈလည္းရွိ၊ အဓိပၸာယ္လည္း ပိုရွိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးေမးႏိုင္ပါတယ္။

စစခ်င္း ကၽြန္မေမးတတ္တဲ့ေမးခြန္းက မင္းတုိ႔ဒီမွာ ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ၊ ဘာအတြက္လဲ ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမေမးခြန္းကိုသာေျဖၿပီး ဒုတိယေမးခြန္းကိုမေျဖတဲ့ ေက်ာင္းသားဘယ္ႏွေယာက္ရွိတယ္ဆုိတာ သိရင္ ရွင္တုိ႔ အံ့ၾသသြားပါလိမ့္မယ္။ ဒုတိယေမးခြန္းက ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ ေျဖရမွာမ်ိဳးပါ။ ကေလး တစ္ေယာက္ ေက်ာင္းအပ္လုိက္ၿပီဆုိရင္ ဘာအတြက္ ေန႔တုိင္းေက်ာင္းတက္ရသလဲဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ သူတုိ႔ သိကိုသိထားေစရပါမယ္။

၂၀၁၁ ခုမွာ epic ဂိတ္ ေဖာင္ေဒးရွင္းက သုေတသနလုပ္ေတာ့ တိက်တဲ့ေမးခြန္းေတြကို ကေလးေတြ ေျဖတဲ့အေျဖဟာ စာေမးပြဲမွာ အမွတ္ေကာင္းရဖုိ႔အတြက္ ေလ့က်င့္ေပးထားတဲ့ ပညာရွင္ေတြသံုးသပ္တာထက္ ပိုၿပီးတိက်မွန္ကန္တယ္၊ ပိုၿပီးခိုင္လံုမႈရွိတယ္ဆုိတာ အံ့ၾသဖြယ္ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။ ေသာင္းခ်ီတဲ့ေက်ာင္းသား ေတြကို သေဘာတူ၊ မတူ ေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳး (၃၆) မ်ိဳးနဲ႔ စမ္းသပ္ေမးျမန္းခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကိုယ္ တိုင္ ေက်ာင္းေတြကိုသြားတဲ့အခါမွာ အဲသလို သိပၸံဆန္ဆန္ေမးခြန္းေတြကို ေမးလို႔ေတာ့ မရဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းမွာ ဘယ္ေလာက္ေလ့လာမိသလဲဆုိတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီလုိေမးခြန္းမ်ိဳးေလးေတြ ေတာ့ ေမးႏုိင္ပါတယ္။

      ၁။           ဒီအတန္းထဲမွာ အမ်ားႀကီးေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သလား။

      ၂။           ဒီအတန္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဆရာေတြေျပာဆုိဆံုးမသလို လုိက္နာၾကသလား။

      ၃။           ဒီကလပ္ထဲမွာ အၿမဲႀကိဳးစားေနရၿပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာေတြ မရွိဘူး မဟုတ္လား။

ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြသာ ေျဖဆုိႏုိင္တဲ့ ေမးခြန္းေတြပါ။

တစ္ခ်ိဳ႕ေက်ာင္းေတြကေတာ့ ဒီလုိခပ္ဆင္ဆင္ သုေတသနေတြျပဳလုပ္ၿပီး ဆရာေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ကို ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ဒါဟာ ပညာသားပါၿပီး ေငြကုန္ေၾကးက် သိပ္မရွိလွတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈ တစ္မ်ိဳးပါ။ တကယ္လုိ႔ ေက်ာင္းအုပ္(သို႔မဟုတ္)ေက်ာင္းဆရာက ဒီနည္းကို အခ်ိန္ေပးေလ့လာၿပီး ႀကိဳးစား ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ေကာင္းတဲ့အလားအလာလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။

          ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးဖုိ႔ သင့္တင့္ ေမးခြန္းတစ္ခု က်န္ပါေသးတယ္။ ဒီေမးခြန္းကိုေတာ့ ၀ါရွင္တန္ဒီစီက ေက်ာင္းအုပ္ ဒြမ္းေဂ်ာ္ဒန္ (Dwan Jordon) ဆီက ရခဲ့တာပါ။

          “တကယ္လုိ႔ သင္ခန္းစာကို ေကာင္းေကာင္းနားမလည္ဘူးဆုိရင္ သင္ ဘာလုပ္မလဲ” စနစ္တက် စာသင္ခန္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြဆုိရင္ ဒီအေျဖကို သိၾကပါတယ္။




မိဘမ်ားစကားကို နားေထာင္ၾကည့္ပါ

         ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တုန္းက တစ္ႏွစ္ကို ေဒၚလာသံုးေသာင္းေလာက္ ေပးႏုိင္မွ ေက်ာင္းတက္ႏုိ္င္တဲ့ ၀ါရွင္တန္ က ပုဂၢလိကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို ကၽြန္မ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေက်ာင္းမွာ ကၽြန္မကေလးကိုထားဖုိ႔ မတတ္ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပုဂၢလိကေက်ာင္း၊ ခ်ာတာေက်ာင္းအမ်ားႀကီးကို သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မကေလးေတြ ဘာေတြဆံုး႐ႈံးလိုက္ရသလဲ (ဒီေက်ာင္းေတြမွာ မတက္ခဲ့ရလို႔) ဆုိတာ သိခ်င္ေနလုိ႔ပါ။

          ေနေရာင္ျခည္က ျဖာက်ေနတယ္၊ ခန္းမႀကီးကို ကၽြန္မျဖတ္ေလွ်ာက္စဥ္ ဘာသာစကားမ်ိဳးစံုနဲ႔ သင္ၾကား ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕အသံဟာ ကၽြန္မဆီကို ျဖတ္ေျပးလာၾကတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးရဲ႕ ႐ံုးခန္း စားပြဲေပၚမွာ ေကာ္ဖီနဲ႔ေပါင္မုန္႔ေတြ။ ကၽြန္မတုိ႔ို မိဘေတြအတြက္ ကေလးေက်ာင္းထားဖုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ ထဲက ေက်ာင္းမ်ိဳးေပါ့။

          ဒါေပမဲ့ ဒီေက်ာင္းေရာက္စဥ္မွာပဲ ထူူးထူးျခားျခား ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ေျပာသမွ် စကား ေတြဟာ ကၽြန္မအတြက္ ဘာအဓိပၸာယ္မွ ရွာလုိ႔မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ သင္႐ုိးၫႊန္းတန္းေတြအေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္း ခန္းေတြဖြင့္၊ ဘယ္လုိေလ့လာေရးခရီးေတြ ထြက္ရမယ္ဆုိတဲ့ ကတိစကား စသည္ စံုလို႔ပါပဲ။ ေက်ာင္းသားမိဘ တုိင္းကလည္း ေခါင္းကေလးေတြၿငိမ့္လို႔ ကၽြန္မထင္တာကေတာ့ တစ္ခုခုမ်ား ဖြင့္ေျပာလုိက္မိရင္ ကေလး ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ကိုမ်ား ထိခိုက္ေလမလားဆုိၿပီး ဘာမွမေျပာဘဲ ၿငိမ္ေနၾကတယ္လို႔ ခံစားလုိက္ရမိပါ တယ္။

          အဲဒီေနာက္ သူ႔ကေလးသံုးေယာက္စလံုး ဒီေက်ာင္းမွာထား ထားတဲ့ မိဘတစ္ေယာက္က ကၽြန္မတုိ႔ ေက်ာင္းေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ကို ဦးေဆာင္ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းေတာက္ပေနတဲ့ ၾကမ္းခင္းေတြ၊ အေရာင္အေသြးစံု ေက်ာင္းနံရံေတြ၊ ေ႐ႊေဘာင္ေတြကြပ္ထားတဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြ၊ ဆြဲေဆာင္မႈရွိလွတဲ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္း ေတြ စတာေတြကို ကၽြန္မတုိ႔ ေတြ႕ျမင္ၾကရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ေယာက္က ေမးခြန္းတစ္ခု ေကာက္ေမးတယ္။

          “ေက်ာင္းတုိင္းမွာ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိၾကတာခ်ည္းပဲ၊ ဒါဆုိရင္ ဒီေက်ာင္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္ က ဘာလဲ”

          ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ေက်ာင္းလမ္းၫႊန္ ဘာမ်ားေျဖလုိက္မလဲဆုိၿပီး ကၽြန္မလည္း ေခါင္းေမာ့ၾကည့္လုိက္မိတယ္။

          “သခၤ်ာကေတာ့ သိပ္မစြံလွဘူးလုိ႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္”

          ကၽြန္မေတာ့ ဘာေျပာရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။ ဆုိၾကပါစို႔ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြသာတက္ႏုိင္ တဲ့ ပုဂၢလိကေဆး႐ံုတစ္ခု၊ အဲဒီေဆး႐ံုရဲ႕ အဓိကအားနည္းခ်က္က ခြဲစိတ္ကုသရာမွာ။

          အဲသလိုပါပဲ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ေက်ာင္းလက္မခံခင္ အိုင္က်ဴစစ္တမ္းကို အရင္ယူၿပီးမွ ေက်ာင္း လက္ခံတဲ့ ေစ်းႀကီးႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရဲ႕ အားနည္းခ်က္က သခၤ်ာ တဲ့။ ဘာမ်ား အဓိပၸာယ္ရွိပါေသးသလဲ။ ကၽြန္မတို႔ကို လုိက္ပို႔တဲ့မိဘဆုိရင္ သူ႔ကေလးသံုးေယာက္ ပညာသင္စရိတ္အတြက္ တစ္ႏွစ္ကို ေဒၚလာကိုး ေသာင္း ေပးေနရတယ္။ ဒါဆုိရင္ သူမအေနနဲ႔ သခၤ်ာဘာသာရပ္ကို တုိးတက္ေကာင္းမြန္လာေစဖို႔ မေတာင္း ဆုိသင့္ဘူးလား။

          ဒီေနာက္ ဘယ္သူကမွ ဘာမွမေျပာၾကေတာ့ဘူး။ ကၽြန္မလုိပဲ အားလံုး အ့ံအားသင့္သြားၾကတာ ျဖစ္မွာ ေပါ့။ အဲဒီေတာ့မွ ေက်ာင္းလမ္းၫႊန္က စကားဆက္တယ္။

          “ကၽြန္မေတာ့ ေဘာလံုးအသင္း ဒီထက္ ပိုေကာင္းလာေစခ်င္တာပဲ” ဒီစကားကိုၾကားၿပီး ကေလးမိဘ ေတြ လႈပ္လႈပ္႐ြ႐ြ ျပန္ျဖစ္သြားၾကျပန္တယ္။

          “တကယ္လား ရွင္ဆုိလုိတဲ့အဓိပၸာယ္က ဘာလဲ၊ ဒီေက်ာင္းမွာ ေဘာလံုးအသင္း မရွိဘူးလား၊ ဘယ္ အ႐ြယ္မွာစၿပီး ေဘာလုံးအသင္းထဲ ၀င္ခြင့္ရတာလဲ”

စိတ္႐ႈပ္တာနဲ႔ ကၽြန္မလည္း ကားပါကင္ဘက္ ထြက္လာလိုက္မိပါေတာ့တယ္။ ဒါကသည္ပင္ ကမၻာ့လူခ်မ္းသာသားသမီး ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ႕ သခၤ်ာရမွတ္နဲ႔ အေမရိကန္ကေလးေတြရဲ႕ သခၤ်ာရမွတ္ကို ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကေလးေတြ အဆင့္ (၁၈) ကို ေရာက္သြားရျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္မွာပါပဲ။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့ မိဘေတြကိုယ္တုိင္ကေတာင္ ကေလးရဲ႕ သခၤ်ာအရည္အခ်င္းကို ေဘာလံုးေလာက္ စိတ္၀င္ စားမႈမရွိၾကေတာ့ဘူး။

          ဒီအခ်က္ဟာ အေမရိကနဲ႔ ဖင္လန္၊ ကိုရီးယား၊ ပိုလန္ႏုိင္ငံတုိ႔အၾကား အဓိကျခားနားခ်က္ပါ။ ပညာေရး မွာ စူပါ ပါ၀ါျဖစ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံတုိင္းက မိဘေတြဟာ သူတုိ႔ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ စနစ္က်တဲ့ ပညာေရး ဟာ အေရးအႀကီးဆံုးဆုိတာ လက္ခံသသေဘာေပါက္ထားၾကပါတယ္။

          ရွင္တုိ႔ကေလးအတြက္ ပထမတန္းစား ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို ရွာေဖြေနတယ္ဆုိရင္ ေတြ႕မိတဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘတုိင္းကို ေက်ာင္းေတြရဲ႕အားနည္းခ်က္က ဘာလဲဆုိတာ ေမးၾကည့္ၾကပါ။ ဂ႐ုတစိုက္လည္း နားေထာင္ပါ။ မိဘေတြက ေက်ာင္းရဲ႕အစီအစဥ္ေတြမွာ သူတုိ႔ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါ၀င္ၾကတယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိ ပါ၀င္မႈမ်ိဳးလဲလုိ႔ ဆက္ေမးပါ။ တကယ္ေတာ့ အေမရိကန္ မိဘေတြဟာ ဒီလုိကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ တျခားပညာေရး စူပါ ပါ၀ါႏုိင္ငံေတြက မိဘေတြထက္ပိုၿပီး ပါ၀င္ပတ္သက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကေလးရဲ႕ ပညာေရးကို အေထာက္အကူ မျပဳလွပါဘူး။

          ရန္ပံုေငြရွာမယ္၊ ေဘာလံုးပြဲေတြသြားမယ္၊ ဆရာကန္ေတာ့ပြဲေတြ ခမ္းခမ္းနားနားလုပ္မယ္ ဒါမ်ိဳးေတြပါ။ ဒါေတြဟာ လုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥေတြဆုိတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒါေတြနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးအဆင့္အတန္းကို ျမွင့္တင္မေပးႏုိင္ပါဘူး။

          တစ္ကမၻာလံုးမွာပဲ ကေလးေတြရဲ႕ပညာေရးအေပၚ မိဘေတြအပိုင္းက လႊမ္းမုိုးမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မိဘဆရာ အစည္းအေ၀းလုိဟာမ်ိဳးေတြဟာ ပညာေရးကို အေထာက္အကူ မျဖစ္လွပါဘူး။ သုေတသနအရ ကေလးရဲ႕ေက်ာင္းမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ကိစၥေတြမွာ တက္တက္ႂကြႂကြပါ၀င္တဲ့ မိဘေတြဟာ ပညာေတာ္ တဲ့ကေလးကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ဖြယ္ သိပ္မရွိဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ကေလးရဲ႕ ပညာေရးကို တကယ္ထိေရာက္ ေစတဲ့ မိဘရဲ႕ ပါ၀င္ပူးေပါင္းမႈဟာ အိမ္မွာပါ။

          လက္ဦးဆရာလုိ႔ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့မိဘေတြဟာ ကေလးငယ္စဥ္ကစလုိ႔ ႀကီးလာတဲ့အထိ ကေလးရဲ႕ပညာေရးကို အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကေလးေတြနဲ႔ သူတုိ႔ေက်ာင္းရဲ႕ တစ္ေန႔တာကိစၥေတြ၊ အေရးႀကီးတဲ့ ကမၻာ့သတင္းအေၾကာင္းေတြ ေျပာၾကတယ္။ ကေလးကို အမွားေတြ႕ေစၿပီး မွ အမွန္ေရာက္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ေပးတတ္ၾကတယ္။ အေလ့အက်င့္ေကာင္းေတြ ရလာေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ေပးၿပီး ကေလးေတြကို္ယ္တုိင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္သြားႏုိ္င္ဖုိ႔ အားေပးၾကတယ္။ တကယ္ဆုိရင္ မိဘေတြ ကိုယ္တုိင္ကပင္ ဆရာတစ္ပိုင္းပါ၊ စနစ္က်တဲ့ပညာေရးကို လုိလားၾကတယ္။ ကေလးသိပ္ငယ္စဥ္မွာ သူတို႔က ေလး က်႐ႈံးတာကိုေတာင္ ဆႏၵရွိတတ္ၾကပါတယ္။ လက္ရွိ အလုပ္ႀကိဳးစားျခင္း၊ စိတ္မပ်က္တတ္ျခင္း၊ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ျခင္း စတာေတြဟာ ကေလးရဲ႕ အနာဂတ္မွာ အက်ိဳးရွိေစမယ့္ သင္ခန္းစာ ေတြဆုိတာ မိဘေတြ သေဘာေပါက္ၾကတယ္။

          ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကမၻာမွာ အေတာ္ဆံုးႏုိင္ငံေတြက မိဘေတြအမ်ားစုက ပညာေရးမွာ စည္းစ နစ္ႀကီးမႈဟာ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ မတူညီတဲ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမုိင္းေတြၾကားကေန နားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဥပမာ- ကေလးကို ဆရာက စည္းကမ္းပ်က္မႈေၾကာင့္ ခံုေပၚတက္အရပ္ခိုင္းတာကို အေမရိကန္မိဘေတြက သေဘာေပါက္ နားလည္ထားသလုိမ်ိဳးပါပဲ။

(ဆက္ရန္)

ASTROLOGY- ( နကၡတၱပညာ)


Astrology ( ေဇာတိသတၱ “သို႔” နကၡတၱဝိဇၨာ) ဆိုတာ နကၡတ္တာရာတို႔ရဲ႕ တည္ရွိေနပံုနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ေနစရိုက္နဲ႔ ဘဝပန္းတိုင္အေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိေစတယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ပညာရပ္တစ္ခုပါ။ ဒီယံုၾကည္မႈက ဗုဒၶဘာသာရဲ့ အေျခခံအဆံုးအမ ေတာ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအရ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ စိတ္ေနစရိုက္နဲ႔ ဘဝပန္းတိုင္ဆိုတာ ကံသံုးပါးအေပၚမွာပဲ အေျခခံပါတယ္။ ရဟန္း၊ သီလရွင္ေတြကို နကၡတၱပညာနဲ႔ အျခားေသာ ေဝဒဆိုင္ရာပညာေတြ မျပဳလုပ္ၾကဖို႔ ဘုရားရွင္က တားျမစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြကို မဂ္၊ ဖိုလ္မွ ဖီလာျဖစ္တဲ့အတတ္ (တိရစာၧန ဝိဇၹာ) ေတြလို႔ သတ္မွတ္ေတာ္မူပါတယ္။ (D-1, 8)

    ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုထဲမွာ နကၡတၱပညာရဲ့ အညႊန္းအတိုင္း မွီခိုေနထုိင္ျခင္းဟာ ရူးသြပ္မႈတစ္ခုသာျဖစ္တယ္လို႔ မိန္႔ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ( Ja-1, 258)

    ယုတၱိက်က်ေျပာရရင္ ၁၉၃၀- ခုမတိုင္ခင္ တြက္ခ်ခဲ့တဲ့ နကၡတၱပညာေဟာကိန္းေတြဟာ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ပလူတိုျဂိဳလ္ကို ၁၉၃၀- ခုမွ စတင္ေတြ႔ရွိခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်ိန္အထိ ပလူတိုကုိ ျဂိဳဟ္တစ္ခုအေနနဲ့ အသိအမွတ္ မျပဳခဲ့ရလို႔ပါ။ ၁၉၃၀- ေနာက္ပိုင္းမွာ တြက္ခ်က္ခဲ့တာေတြလည္း မမွန္ႏိုင္ျပန္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၅- ခုႏွစ္မွာ အျခားျဂိဳဟ္သစ္တစ္ခု ထပ္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး အဲဒီျဂိဳဟ္ကိုလည္း ထည့္သြင္းမစဥ္းစားရေသးလုိ႔ပါ။
    ဗုဒၶဘာသာ အဆံုးအမနဲ႔မညီေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံေတြက လူေတြက အဲဒီနကၡတၱပညာကို ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြကိုယ္တိုင္ကေတာင္ ေဗဒင္ေဟာေျပာမႈေတြ ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။

လူထု၊ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ စည္းပြားေရး (၃) - The New China


ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကြာဟခ်က္က အျခားျပႆနာတစ္ခုကိုလည္း သယ္ေဆာင္လာႏုိင္ျပန္တယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ေဒသ ေတြမွာ ေနေနၾကတဲ့ လူေတြဟာ ခ်မ္းသာတဲ့ေဒသေတြဆီ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းေနထုိင္လုိလာၾကတယ္။ ေက်းလက္က ေန ၿမိဳ႕ျပေပၚတက္လာတဲ့ ေန႔စဥ္လူဦးေရကလည္း စုစုေပါင္းတ႐ုတ္ျပည္လူဦးေရရဲ႕ တစ္ရာခိုင္ႏႈန္း ပံုမွန္ရွိေန တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္မွာ “hukou” လုိ႔ေခၚတဲ့ အိမ္ယာပိုင္ဆုိင္မႈ မွတ္ပံုတင္စနစ္ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ (က)ျပည္နယ္မွာေနသူက (ခ)ျပည္နယ္ကို ေ႐ႊ႕ေျပာင္းလို႔မရဘူး။ သူတုိ႔ကိုခြင့္ျပဳလိုက္မယ္ဆုိရင္လည္း သူတုိ႔ ေရာက္သြားတဲ့ၿမိဳ႕ေတြမွာ က်န္းမာေရး၊ အုိးအိမ္၊ ကေလးေတြအတြက္ စာသင္ေက်ာင္း စတာေတြ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ကူေတာ့ဘူး။

ေက်းလက္ကအလုပ္သမားေတြဆုိရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြေပၚတက္ၿပီး ေလးပင္တဲ့အလုပ္ေတြ၊ မသန္႔ ရွင္းတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ကိုင္ရင္း သူတုိ႔အတြက္ေရာ၊ ကေလးေတြအတြက္ေရာ အေျခခံလူမႈေရးအေထာက္အပံ့ ေတြမရွိဘဲ ေနေနၾကရတယ္။ ဒါဟာ လက္မခံႏုိ္င္စရာအေျခအေနပဲ။ သူတုိ႔လည္း ဒါကို သိၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို ခြင့္ျပဳလိုက္ျပန္ရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြေပၚမွာ လူဦးေရက ပု႐ြက္ဆိတ္အုံလို ျဖစ္သြားမယ္။ ဒီေတာ့ အခု ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖုိ႔နည္းလမ္း ရွာေဖြေနၾကမွာေပါ့။ အခု သူတုိ႔က ေဒသပိုင္အာဏာရွိေတြကို ၿမိဳ႕ေပၚတက္ လာတဲ့ လူေတြအတြက္ တာ၀န္၀တၱရားတခ်ိဳ႕ကို လက္ခံေဆာင္႐ြက္ေပးဖုိ႔ လမ္းၫႊန္ေနၾကတယ္။ ဒီအလုပ္ သမားေတြမရွိရင္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးေတြက တုိးတက္လာမွာ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ပါ။

တ႐ုတ္ျပည္အလယ္ပိုင္းမွာ တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ အလြယ္တကူဆက္သြယ္သြားလာႏုိင္မယ့္ ၿမိဳ႕ႀကီးေျခာက္ ၿမိဳ႕လုပ္ယူဖုိ႔ စီမံကိန္းရွိတယ္။ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕စီတုိင္းမွာ လူဦးေရ သန္း(၄၀)ေက်ာ္ ေနထိုင္ႏုိ္င္လိမ့္မယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာျပခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ေက်းလက္ကတက္လာတဲ့ လူေတြကို ကမ္းေျခကၿမိဳ႕ေတြအစား အဲဒီၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကဖို႔ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ သူတုိ႔က ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းကလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိ္င္မွသာ အဆင္ေျပႏုိင္မွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဒီၿမိဳ႕ႀကီးေတြကလည္း ကမ္းေျခက ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြကေပးႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ိဳးေတြ ေပးႏုိင္မွာမဟုတ္လုိ႔ပါ။
တ႐ုတ္စီးပြားေရးယႏၱယားႀကီးရဲ႕ ေအာက္ဆံုးအရင္းအျမစ္ေတြကလည္း ကုန္ခန္းလာေနပါတယ္။ လာ မယ့္ဆယ္စုႏွစ္ေတြရဲ႕စီးပြားေရး ဒီတုိးတက္မႈအတုိင္း ဆက္ရွိေနဖုိ႔ဆုိရင္ စီးပြားေရးမဟာဗ်ဴဟာကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ယူမွ ရပါလိမ့္မယ္။ လုပ္အားခေစ်းခ်ိဳမႈေၾကာင့္ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ လက္ရွိစီးပြားေရးအရွိန္အဟုန္ဟာ ဆက္ လက္တုိးတက္မႈ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာေအာင္ အထိေတာ့ ေတာင့္ခံထားႏိုင္လိမ့္မယ္။ အေနာက္ပိုင္းျပည္နယ္ ေတြမွာ ရွိေနေသးတဲ့ လူထုလုပ္အားေၾကာင့္ လာမယ့္(၁၀)ႏွစ္၊ (၁၅)ႏွစ္အထိေတာ့ စီးပြားေရးတုိးတက္မႈ ၇၊ ၈၊ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ဆက္လက္တုိးတက္ေနပါလိမ့္ဦးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကာလရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စီးပြားေရး တုိးတက္မႈႏႈန္းဟာ အခ်ိန္အတူတူ ကန္႔သတ္မႈအတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ကုန္ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ သူ တုိ႔ရဲ႕လူထုကို ဘယ္လုိေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးႏုိင္သလဲဆုိတဲ့ အခ်က္အေပၚမွာ မူတည္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဆုိလုိ တာက တကၠသိုလ္ေတြ၊ ပိုလီေက်ာင္းေတြ၊ အင္စတီက်ဳေတြမွာ မတူညီတဲ့အရည္အခ်င္းေတြ၊ အေထာက္အကူ ပစၥည္းေတြနဲ႔ အခ်ိန္တုိတုိအတြင္းမွာ ပိုမ်ားမ်ားကုန္ထုတ္လုပ္ႏုိ္င္ေအာင္ လူထုကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္း မ်ိဳးပါ။

တ႐ုတ္အစိုးရရင္ဆုိင္ရမယ့္ ဒီထက္အေရးႀကီးတဲ့ ျပႆနာက သိပ္ၿပီးထိေရာက္မႈမရွိလွတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ ပိုင္ စီးပြားေရးေတြပါ။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေရးရာျပႆနာဟာ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ အဓိကျပႆနာပါ။ သူတုိ႔အရာရွိေတြကို ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ေတြလုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ သူတုိ႔ႀကိဳးစားစည္း႐ံုးေနၾကတယ္။ ဒါက ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ လူတစ္ေယာက္က စီးပြားေရးထဲမွာ သူကိုယ္တုိင္(၂၀)ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ရွယ္ယာ ၀င္ထားပါမွ ႐ႈံးမွာေၾကာက္ၿပီး ေန႔မနား၊ ညမနား ႀကိဳးစားအားထုတ္တတ္တာပါ။ ဒီလုိပိုင္ဆုိင္မွ တစ္ခုခုျဖစ္တုိင္း ေၾကာင့္က်စိုက္ၿပီး အားထုတ္မွာပါ။ စီးပြားေရးတက္ေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ေနတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလစာကဒီလစာပဲဆုိ ရင္ ဒီစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး ထြက္လာစရာလည္းမရွိပါဘူး။ စီးပြားေရးထဲကို ကိုယ္တုိင္အ႐ံႈးအျမတ္နဲ႔ ပါ၀င္ပတ္သက္ေန ပါမွ ဒီလူက စုိးရိမ္စိတ္နဲ႔အတူ တစ္ရက္မွာ(၂၄)နာရီလံုးလံုး ကုမၸဏီထဲက သူ႔စေတာ့ရွယ္ယာအတြက္ သူ႔အ သက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းမႈအျဖစ္ အားစိုက္ထုတ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရးေတြကို ပုဂၢလိကပိုင္အျဖစ္ လႊဲေျပာင္းေပးဖုိ႔ တ႐ုတ္အစိုးရက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနၿပီ လား။ သူတုိ႔က အရာရွိေတြကို စီးပြားေရးအျမတ္အခြန္ ပိုထြက္လာေအာင္ လည္ပတ္ေပးၾကဖို႔ တုိက္တြန္းေနၾက တယ္။ ဒီအရာရွိတစ္ေယာက္က စီးပြားေရးပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္လို စိတ္ဓာတ္တြန္းအားမႈမ်ိဳး ဘယ္လုိလုပ္ ရလာ ႏုိ္င္မွာလဲ။ တ႐ုတ္ျပည္ကိုယ္တုိင္ စီးပြားေရးေႏွးေကြးမႈ အႀကီးအက်ယ္ ရင္ဆုိင္လာရၿပီဆုိေတာ့မွ ပုဂၢလိကပိုင္ လႊဲေျပာင္းေပးဖုိ႔ စိတ္ကူးလာစရာရွိပါတယ္။ စီးပြားေရးေႏွးေကြးမႈဆုိတာကလည္း မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ဟာ ျပည္ပပို႔ကုန္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္တဲ့စီးပြားေရးထက္ ျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုး စြဲမႈကို အားျပဳတဲ့ စီးပြားေရးပံုသèန္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲယူရမွာပါ။ ဒီအစီအစဥ္ အထေျမာက္ဖုိ႔ဆိုျပန္ေတာ့ လည္း လူလတ္တန္းစားနဲ႔ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္မွရလိမ့္မယ္။ ဒီလူ တန္းစားေတြက အခ်ိန္ကာလအေတာ္ၾကာေအာင္ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးလာခဲ့ေတာ့ သူတို႔ရွာထားတဲ့ေငြေတြကို ဘဏ္ေတြနဲ႔ ေခါင္းအံုးေအာက္မွာပဲစုထားဖုိ႔ အလိုလို စိတ္ကူးမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ သူတုိ႔အနာဂတ္ အတြက္ လံုေလာက္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာေတာ့မွ သူတုိ႔က ရွာထားတဲ့ပိုက္ဆံကို သံုးစြဲၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

အေမရိကန္ေတြက အသံုးအစြဲႀကီးတယ္။ ေခ်းငွားၿပီးေတာ့ကို သံုးစြဲတယ္။ သူတုိ႔ အနာဂတ္အေၾကာင္း ကို ေခါင္းထဲကိုထည့္မထားၾကဘူး။ အဲဒီျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုးစြဲမႈအားက အေမရိကကို လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚ ေရာက္ေစတာပါ။ သူတို႔စီးပြားေရး တက္လာတယ္ဆုိတာကကို ျပည္တြင္း၀ယ္ယူသံုးစြဲမႈအားေၾကာင့္ တက္လာ တာပါ။ တ႐ုတ္လည္း ဒီလမ္းကို လိုက္ရမွာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေျပာင္းအလဲကို သူတုိ႔ ဘယ္လုိေျပာင္းလဲယူ ၾကမလဲ။

ဆင္းရဲတဲ့လူက ခ်မ္းသာလာတာေတာင္ ဆင္းရဲသားအေတြးပဲရွိတယ္။ သူတုိ႔က အခ်ိန္အၾကာႀကီး ဆင္းရဲလာေတာ့ ပိုခ်မ္းသာဖုိ႔၊ ဘဏ္ထဲမွာေငြပိုစုထားဖုိ႔ပဲ စဥ္းစားတယ္။ ျပန္ၿပီးဆင္းရဲသြားမွာကို သူတုိ႔က ေၾကာက္ေနၾကတာ။ အခုလို ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈဟာ ေပ်ာက္မသြားဘူး။ ဒါကိုပဲ မသံုးရက္၊ မစြဲရက္ျဖစ္ေနတာဟာ ႐ူးသြပ္မႈတစ္ခုသာျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳး၀င္လာေတာ့မွ သူတုိ႔က စတင္သံုးစြဲလာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ လက္ရွိစီးပြားေရးတုိးတက္မႈႏႈန္းကို ထိမ္းထားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိရင္ ဒီအဆင့္ကိုေရာက္ေနမွ ရလိမ့္မယ္။ သူတုိ႔(တ႐ုတ္အစိုးရ)မွာ အခ်ိန္သိပ္မရွိဘူး။ ဒီလမ္းစဥ္ေပၚေရာက္ဖုိ႔၊ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု၊ ႏွစ္ခုအတြင္း ႀကိဳးစား ႏုိင္မွ ရလိမ့္မယ္။

ဒါေပမဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈဆုိတာ ဒီထက္ပိုၿပီးအညီအမွ် ခံစားေစရတယ္။ ၀င္ေငြကြာဟမႈအခ်က္ ဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ျပည္တြင္း၀ယ္ယူစားသံုးမႈကို ေႏွးေကြးေစတယ္။ အခု သံုးစြဲေနၾကတယ္ဆုိတာက ပင္လယ္ကမ္း ေျခကျပည္နယ္ေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြက လူေတြေလာက္ပဲ။ လူဦးေရပိုၿပီး ထူထပ္မ်ားျပားတဲ့ ကုန္းျပင္ရွိ ၿမိဳ႕ေတြ၊ ျပည္ နယ္ေတြက လူထုက ဒီလုိ မသံုးစြဲၾကဘူး။

စီးပြားေရးတုိးတက္မႈနဲ႔ တုိးတက္လာျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးအျမတ္ကို သူတုိ႔ ဘယ္လိုျပန္လည္မွ်ေ၀ႏုိင္ၾကမလဲ။

ေရျမင့္လာရင္ ေရေပၚမွာရွိတဲ့ သေဘၤာတုိင္းျမင့္လာမွလည္း ရမယ္။

(ဆက္ရန္)