MH370 !


ဒါကိုရေနတာ ၂ ရက္ရွိၿပီ။ ရက္စက္လြန္းလို႔ မတင္ရဲခဲ႔ဘူး။






အိႏၵိယမွာ ...


လုပ္မေနနဲ႔၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ဘာမွမရွိဘူး။ အထူးသျဖင္႔ အိႏၵိယမွာ။




 

ဆူးေလေစတီေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ရတိုင္း


(အီးေမးစာ)

ဦးခ်န္ထြန္းကို ရခိုင္ျပည္နယ္၊ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ေရႊစလြယ္ရ သူေဌးႀကီး ဦးရဲေက်ာ္ သူ၊ ေဒၚသံဒါျဖဴတို႔မိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားသန္႔စင္ၿပီး၊ အေဖ့ေျခရာနင္းခဲ့၍ ထိုေခတ္ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံသာမက ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား တလြားအထိပင္ သူ၏အရွိန္အ၀ါ လႊမ္းမိုးခဲ့ေသာ နာမည္ႀကီး ဥပေဒပါရဂူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။

ဦးခ်န္ထြန္းသည္ ဥပေဒဘြဲ႕ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ျဖစ္ေသာ (၁၈၈၁) ခုႏွစ္တြင္ ေရာ မဥပေဒဘာသာရပ္၊ ဥပေဒအတတ္ပညာ ဘာသာရပ္၊ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတို႔ ၏ ေရွးေဟာင္းထံုးတမ္းစဥ္လာဘာသာရပ္မ်ား အားလံုးမွာ အမွတ္အမ်ားဆံုး ဂုဏ္ထူးႏွင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့၍ ၀ိတိုရိယ ဘုရင္မႀကီးကိုယ္တိုင္ ၀ိတိုရိယေရႊတံ ဆိပ္ဆုကို ခ်ီးျမင့္ခဲ့သည္။ ဘာသာရပ္တိုင္းတြင္ ထူးခၽြန္ဆု(ဂုဏ္ထူး)ရရွိခဲ့၍ ဘာသာရပ္တစ္ခုလွ်င္ ထိုေခတ္က ေပါင္စတာလင္ (၁၀၀)စီ ခ်ီးျမင့္ျခင္း ခံရသူျဖစ္သည္။ ဦးခၽြန္ထြန္း ရရွိခဲ့ေသာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ အမွတ္မ်ိဳးကို ဒုတိ ယ ကမၻာစစ္ျဖစ္ခဲ့ေသာအခ်ိန္ထိ ေနာက္ထပ္ ထိုဆုမ်ိဳးရရွိသူ လံုး၀(လံုး၀) မရွိခဲ့ဟုသိရသည္။
ရန္ကုန္သို႔ျပန္လာၿပီး ၀ိတိုရိယဘုရင္မဆုကို လည္ပင္းတြင္ ဆြဲ၍သြားလွ်င္ ဦးခ်န္ထြန္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဆံုမိေသာလူတိုင္းသူ႕ကို အေလးျပဳၾကရ သည္။ စက္ဘီးစီးလာသူ ျဖစ္ေနလွ်င္ စက္ဘီးမွဆင္းၿပီး ရပ္၍ အေလးျပဳၾက ရသည္။

၀ိတိုရိယ ဘုရင္မႀကီးက သူတို႔အုပ္စိုးေသာ ကိုလိုနီႏိုင္ငံမ်ားထဲမွ ဤမွ်ေ လာက္ ပညာေတာ္ေသာ ကေလးမ်ိဳး ရွိသည္ကို တအံတၾသ ျဖစ္မိသည္ဟု သိရသည္။ ေတြ႕ခ်င္လြန္း၍ အေခၚခံရေသာ ေမာင္ခ်န္ထြန္း ကို ဘုရင္မ ႀကီး က လက္ဆြဲႏုတ္ဆက္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ ဧည့္ခံပြဲႏွင့္ ဧည့္ခံခဲ့သည္။ ၀ိတိုရိ ယ ဘုရင္မႀကီးဆုကို သူကိုယ္တိုင္ ခ်ီးျမွင့္ၿပီးဘုရင္မႀကီး၏ သားေတာ္ႏွင့္ ေတာ္ ၀င္နန္းသံုး ျမင္းရထားကို အတူစီးခြင့္ရေသာ ဆုလည္း ပါ၀င္သည့္အျပင္ နန္းေတာ္ထဲ အခ်ိန္မေရြး ၀င္ထြက္သြားလာႏိုင္ခြင့္ အခြင့္ အေရးကိုပင္ ဘုရင္မက ေပးအပ္ခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ ဦးခ်န္ထြန္းသည္ အဂၤလန္တြင္ေနစဥ္ The Nature and Value of Jurisprudence စာအုပ္ကို Messrs Sweet And Maswell စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသးသည္။ ယင္း စာအုပ္သည္အလြန္လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့၍ တတိယအႀကိမ္ထိပင္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ရ သည္ဟု သိရပါသည္။ ဦးခ်န္ထြန္း ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေသာအခါ Leading Cases in Burmese Law စာအုပ္ႏွင့္ BurmeseBuddhist Law စာအုပ္(၂) အုပ္ကို ေရးသားခဲ့သည္။ ယင္းစာအုပ္ (၂)အုပ္သည္ ယေန႔ထက္တိုင္ျမန္မာ တရားေရးဌာနတြင္ လက္သံုး (Manual) အျဖစ္ အသံုျပဳေနဆဲဟု သိရပါ သည္။
ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္ စီမံကိန္းခ်၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္ျပဳ လုပ္ခဲ့ရာ အကြက္ရိုက္ၿပီး အိမ္ရာတိုက္တာမ်ား ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္က ယခု သိမ္ႀကီးေစ်းေနရာတြင္ဆူးေလေစတီေလာက္ႀကီးေသာ“က်ိဳက္ျမတ္သံခ်ိဳ”
ေစတီတစ္ဆူ ရွိခဲ့သည္ကို လမ္းႏွင့္မလြတ္၍ၿဖိဳဖ်က္ပစ္ခဲ့ပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အားလံုးနီးပါးကို အကြက္မ်ား ခ်ရာတြင္မလြတ္ ဆိုၿပီး ယခုလမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ က်ံဳးႀကီးလမ္း သရက္ေတာဥယ်ာဥ္အတြင္း စုေပါင္း၍ေရႊ႕ေျပာင္းခဲ့သည္။ (ယေန႔တိုင္ သရက္ေတာ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ထိုစဥ္ကအမည္အတိုင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနပါေသးသည္။)

ဒုတိယအႀကိမ္ လမ္းမ်ားတိုးခ်ဲ႕ရာတြင္ လမ္းမလြတ္ဟုဆိုၿပီး ဆူးေလေစတီ ကို ယခုေနရာမွ အျခားေနရာသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ အစည္းအေ၀းျပဳလုပ္ၿပီး
ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုစဥ္က ၿဗိတိသွ်အရာရွိမ်ား တင္ျပခ်က္တြင္ ေနာက္ အႏွစ္ (၅၀-၁၀၀) အတြင္း ရန္ကုန္ၿမိဳၾကီးသည္ ကမၻာ့အဆင့္မီ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ရာ ပတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းရံလ်က္ ရွိေသာ မိုးထိျမင့္ မား သည့္ တိုက္တာ အေဆာက္အအံုမ်ား၏ ေအာက္ ေရာက္ေနမည္ ျဖစ္ပါ၍ မသင့္ေလ်ာ္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားစိတ္ႀကိဳက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေနရာတစ္ခုသို႔ ေရြး၍ ပံုတူေဆာက္လုပ္ေပးမည္ဟု အေၾကာင္းျပခဲ့ပါသည္။ ယင္းကိစၥကို အဂၤလိပ္အရာရွိမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာ အရာရွိမ်ားက ကန္႔ကြက္သူမရွိ သေဘာတူခဲ့ပါသည္။

ဦးခ်န္ထြန္းတစ္ေယာက္သာ အႀကီးအက်ယ္ ေဒါသူပုန္ထၿပီး ကန္႔ကြက္ ပါေတာ႔သည္။ အဂၤလိပ္ေခတ္တြင္ အထက္မွခ်မွတ္ေသာ အမိန္႔တစ္ခုကို လုပ္သင့္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မလုပ္သင့္သည္ျဖစ္ေစ မေျပာရဲေသာေခတ္ ျဖစ္ပါ သည္။ အလုပ္ျပဳတ္မွာ ေၾကာက္သည္က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ မည္သူမွ် ဦးခ်န္ထြန္းဖက္မွ မားမားမတ္မတ္ရပ္၍ ေျပာမည့္သူ မရွိခဲ့ပါ။ ဦးခ်န္ထြန္း စကား လံုး၀အရာမေရာက္ခဲ့ပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ ထံုးတမ္းစဥ္လာတြင္ ဘုရားတည္ၿပီးလွ်င္ ေရႊ႕ေျပာင္းျခင္း ဖ်က္ျခင္း ျပဳလုပ္ရိုးထံုးစံမရွိဟု တင္ျပခဲ့ ပါသည္။



အလားတူ အဂၤလန္ကိုေခတ္မီၿမိဳ႕ေဆာက္လုပ္စဥ္ကလည္း Square Building အ၀ိုင္းကိုေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအံု တစ္ခုအေနျဖင့္ “ဘာေၾကာင့္ခ်န္ထားခဲ့သလဲ”
လို႔ အေရးဆိုခဲ့ပါေသးသည္။ ဦးခ်န္ထြန္း ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ားသည္ လံုး၀ အရာမေရာက္ခဲ့၍ စေနေထာင့္မွစ၍ ဆူးေလေစတီကို ဖ်က္ပါေတာ့သည္။

ဦးခ်န္ထြန္းကအာဂသတၱိရွင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ လုပ္ရဲေသာသတၱိရွိသည္။ အလုပ္ျပဳတ္ခ်င္ ျပဳတ္ပါေစ။ သူ လံုး၀ေနာက္မဆုတ္ခဲ့ပါ။ သူ႕ကို ေရႊတံဆိပ္ ဆု ေပးထားေသာ ၀ိတိုရိယဘုရင္မကို ခ်က္ခ်င္း သတိရလာသည္။ မၾကာ ပါ။ ေၾကးနန္းရိုက္ၿပီး၊ စာတစ္ေစာင္လည္း ဘုရင္မထံ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေရး သားေပးပို႔လိုက္ပါသည္။
ဦခ်န္ထြန္း၏ေက်းဇူး၊ ၀ိတိုရိယဘုရင္မႀကီး၏ အမိန္႔ေၾကာင့္ ယေန႔ျမန္မာ လူ မ်ိဳးတို႔ ဆူးေလေစတီကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ေတြ႕ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဦးခ်န္ထြန္း၏ ေက်းဇူးကားအလြန္ႀကီးမားပါသည္။ ဆပ္၍ကုန္ႏိုင္မည္ မ ဟုတ္ပါ။ ဆူးေလေစတီကို ဖူးေတြ႕ရတိုင္း ဦးခ်န္ထြန္းကို သတိရသင့္ပါသည္။

{ေအးသိန္း၏ ႏိုင္ငံအက်ိဳးျပဳ အဖိုးတန္ရတနာမ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပါသည္။}
ဦးသိန္းေ၀။

မေလးရွား၊ မတူညီတဲ ့ေရြးခ်ယ္မွဳ…


လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကမာၻ႔ အျမင္
(အခန္း ၅၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွ)

မေလးရွားနဲ ့စင္ကာပူဟာ ၿဗိတိသွ်ကိုလုိနီဘ၀ကေန အတူတူထြက္လာခဲ့ရ တာၿဖစ္ေတာ့ ဖြံ ့ၿဖိဳးတိုးတက္မွဳအေနနဲ ့ တန္းတူ အေနအထားမွာပဲ ရွိေန ခဲ ့ေပမယ့္ ၁၉၆၅ ေရာက္ေတာ့ ဒီနွစ္ႏိုင္ငံဟာ မတူညီတဲ့လမ္းေၾကာင္းေတြ ကို ကိုယ္စီေရြးခ်ယ္ခဲ ့ၾကပါေတာ့တယ္။ မေလးရွားက မေလးစကားေၿပာႏိုင္ငံ အၿဖစ္ေရြးခ်ယ္လုိက္ၿပီး စင္ကာပူက အဂၤလိပ္ရံုးသံုးစကား သတ္မွတ္ကာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု လူ ့အဖဲြ ့အစည္းပံုစံကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါတယ္။ အခု မေလးလူဦးေရ က တိုးၿပီးရင္တိုးလာေနေတာ႔ ဒီေန ့ဆိုရင္ မေလးရံုးသံုးစကားၿဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ ့ အယူအဆက ပိုလုိ ့ခုိင္မာလာေနၿပီးၿဖစ္ပါတယ္။

စင္ကာပူနဲ ့မေလးရွား တစ္္ေပါင္းတည္းရွိေနစဥ္က တစ္ၿခားလူမ်ိဳးစုေလးေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ဦးေဆာင္ၿပီး အဂၤလိပ္စာရံုးသံုးၿဖစ္ဖုိ ့နဲ ့လူမ်ိဳးေပါင္းစံု လူ ့အဖဲြ ့အစည္းၿဖစ္ဖို ့နွစ္နွစ္ေလာက္ ႀကိဳးစားခဲ ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္မၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါနဲ ့ပဲ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္ၾကဖုိ ့ ၁၉၆၅ ခု ၾသဂုတ္ လ ၉ ရက္ေန့မွာ ဆံုးၿဖတ္ခဲ ့ၾကပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ ေတာ့္မ်ိဳးဆက္က လူ တိုင္းရဲ ့စိတ္ထဲမွာ စင္ကာပူနဲ ့မေလးရွားဆိုတာ တစ္ႏိုင္ငံထဲ ဆိုတဲ့အသိ ရွိထားၾကပါတယ္။ ၿဗိတိသွ်အစုိးရက ကၽြန္ေတာ္တို ့ကိုခဲြၿ့ပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေပမယ့္ တစ္ေပါင္းတည္းၿပန္ၿဖစ္ဖုိ ့ ကၽြန္ေတာ္တို ့တုိက္ပဲြ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အစပိုင္းမွာ မေလးရွားေခါင္းေဆာင္ေတြက စင္ကာပူဟာ တရုတ္အမ်ားစုရွိတဲ ့ ႏိုင္ငံ ဆိုေတာ့ မေလးေတြၾကားမွာ ၿပႆနာ ရွိႏို္င္တယ္ဆိုၿပီး သေဘာတူလွတယ္ မဟုတ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ တၿဖည္းၿဖည္းနဲ ့ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက မေလးရွားရဲ ့ပထမဆံုး ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ တန္ကု အဗၺၺဒူရာမန္ကို စိတ္ညႊတ္လာေအာင္ စည္းရံုးႏိုင္ခဲ့ၾကလို႔ သေဘာတူခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တရုတ္စာသင္ေက်ာင္းေတြဟာ လက္၀ဲ၀ါဒေတာ္ေတာ္ယိမ္းေနၿပီး စင္ကာပူတစ္ႏိုင္ငံလံုး ကြန္ျမဴနစ္ေအာင္ေ ရာက္ရမယ့္ အႏၱရာယ္နဲ ့ၾကံုေတြ ့ေနရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့စင္ကာပူ ကို ဆားဗား (Sabah) ဆာရာ၀တ္ ( Sarawak) တို ့နဲ ့အတူ မေလးထဲေပါင္း စည္းဖုိ ့သူက သေဘာတူလာခဲ့တာပါ။

ေပါင္းစည္းၿပီးတဲ ့ေနာက္မွာ တန္ကုက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေၿပာတယ္။
“ မင္းတုိ႔ပါတီက မေလးရွားႏိုင္ငံထဲက မေလးလူမ်ဳိးေတြထဲ ၀င္မစည္းရံုးပါနဲ ့” တဲ့။ စင္ကာပူမွာ မေလးလူဦးေရ အမ်ားစုရွိတဲ ့မဲဆႏၵနယ္ သံုးခုရွိပါတယ္ ။ ေဂးလန္ ဆီရိုင္း ( Geylang Serai) ကန္ပုန္း ကန္ဘာဂန္ (Kampong Kembangan) နဲ ့ေဆာက္သင္း အုိင္းလန္း(ဒ္) ( Southern Islands) တို ့ပါ။ အဲသလုိ မေလးလူမ်ိဳးအမ်ားစုရွိတဲ ့ မဲဆႏၵနယ္ေတြထဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့၀င္ေ ရာက္စည္းရံုးတာကို သူက မၿမင္ခ်င္ဘူး။ သူ ့ဆႏၵကို ကၽြန္ေတာ္တို ့ကလညး္ မလိုက္ေလ်ာႏိုင္ခဲ့ဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့က မေလးရွား ညီ ညြတ္ေရးတပ္ေပါင္းစုကို ဖဲြ ့စည္းခဲ့ၾကၿပီး အမွန္တကယ္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု လူ ့ အဖဲြ ့အစည္းၿဖစ္လာဖုိ ့ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆာရာ၀တ္၊ ပီနန္၊ အီပို ့( Ipoh) မွာရွိတဲ ့ပါတီေတြ ကၽြန္ေတာ္တို ့နဲ ့ပူးေပါင္းလာဖုိ ့စည္းရံုးခဲ ့႕ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ မေလးကိုယ္စားလွယ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကၽြန္ေတာ္တို ့နဲလာၿပီး ပူးေပါင္းၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့သမဂ ၢအဖဲြ႔အင္အားေကာင္းလာေတာ့ တန္ကုက သိပ္သေဘာမေတြ ့ေတာ့ဘူး။ စင္ကာပူ မေလးထဲက ေန ခဲြထြက္ရင္ ထြက္ မထြက္ရင္ ေသြးထြက္သံယိုေတြ ၿဖစ္ကုန္ေတာ့မယ္လို ့သူက ကၽြန္ေတာ့ကို သတိေပးစကားေျပာလာပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို ့ပါတီထဲမွာတင္္ ခဲြထြက္ေရးကို ခါးခါးသည္းသည္းဆန္္ ့က်င္ တဲ ့အဖဲြ ့၀င္ေတြရွိပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးသာဓကကေတာ့ တုိခ်င္ခ်ိဳင္ (Toh Chin Chye) ပါ။ သူက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒု၀န္ၾကီးခ်ဳပ္။ တိုခ်င္ခ်ိဳင္က အိီပို့ မွာေမြးဖြားခဲ့တာဆိုေတာ့ မေလးရွားကေနခဲြထြက္ေရးဟာ သူ ့အတြက္ လံုး၀ လက္ခံလုိ ့မရတဲ ့အခ်က္ၿဖစ္ေနခဲ ့ပါတယ္။ သူကတန္ကုကိုသြားေတြ ့မယ္ လုိ ့ေၿပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္းသူ ့ကိုအားေပးခဲ ့ပါတယ္။ တန္ကုက သူနဲ ့လူခ်င္းေတြ ့ဖို ့ၿငင္းဆန္ၿပီး လက္ရွိအေၿခအေနကို သူ ့အေနနဲ ့ဘယ္လုိ မွ ထိန္းလို ့မရ (ၿပင္ႏိုင္မွာမဟုတ္) ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးနဲ ့ စာေရးေပး ခဲ ့ပါတယ္။ “ အၿခားေၿဖရွင္းစရာနည္းလမ္းမရွိ” လုိ ့တန္ကုကေရးလိုက္တယ္။

၁၉၆၃ နဲ ့၁၉၆၅ ခုနွစ္ေတြၾကားမွာ စင္ကာပူရဲ ့၀န္ၾကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္အေန နဲ ့မေလးအစိုးရ အစည္းအေ၀းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တက္ခဲ့ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကလဲြရင္ အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္လာသူတုိင္းဟာ မေလးလူမ်ိဳးေတြ ခ်ည္းၿဖစ္ၿပီး မေလး၀တ္စံုေတြ၀တ္၊ ဓါးရွည္လြယ္ထားတဲ ့ကိုယ္ရံေတာ္ေတြ နဲ ့တက္ေရာက္တတ္ၾကပါတယ္။ သူတို ့အားလံုးမေလး၀တ္စံုေတြပဲ ၀တ္ ၾကတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္ဟာ ယဥ္ေက်းမႈသေကၤတ တစ္ခုဆုိတာထက္ အဓိပၸါယ္ ပိုရွိေနပါတယ္။ သူတို ့ဆိုလိုတာက
“ ဒီႏိုင္ငံဟာ မေလးႏိုင္ငံ၊ ဒီအခ်က္ကိုဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါနဲ ့” ဆိုတာမ်ိဳးပါ။

တစ္ႏိုင္ငံစီခဲြထြက္လိုက္ၾကၿခင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို ့ၾကိုးစားခဲ့တဲ ့မေလးရွားႏိုင္ ငံအတြင္း လူမ်ိဳးေပါင္းစံု စုစည္းေနထိုင္ႏိုင္ေရး အိပ္္မက္ကို အဆံုးသတ္ေပး လိုက္တာ ၿဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီအေၾကာင္းေတြကိုၿပန္စဥ္းစားတုိင္း စိတ္မေ ကာင္းၿဖစ္ရပါတယ္။ တကယ္လို ့တန္ကုကသာ မေလးလူမ်ိဳးဦးစားေပး၀ါဒ ကိုေလွ်ာ့ခ်ၿပီး မေလးရွားမွာရွိတဲ ့ တရုတ္၊ အိႏိၵယန္းလူမ်ိဳးေတြကို ႏိုင္ငံေရး၊ ကာကြယ္ေရးနဲ ့အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြထဲမွာ ပါ၀င္ခြင့္ၿပဳ၊ သာတူညီမွ် ေနထုိင္ သြားၾကမယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ မေလးရွားထက္ဖံြ ့ၿဖိဳးတိုးတက္ေနမွာ ေသခ်ာ ပါတယ္။ စင္ကာပူရဲ ့ေအာင္ၿမင္မွဳအတုိင္း မေလးရွားလည္းေအာင္ၿမင္ႏိုင္ တာပါပဲ။ အဲသလုိသာဆုိရင္ စင္ကာပူေရာ မေလးရွားပါ လက္ရွိအေနအထား ထက္ အမ်ာၾကီးသာေနမွာ မလြဲပါဘူး။
မေလးေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ ့တန္ကုအေပၚ ကၽြန္ေတာ္ အေကာင္းၿမင္တာ မ်ားသြားခဲ့ဟန္တူပါတယ္။ သူကေရွးနဲ ့မတူတဲ ့မ်ိဳးဆက္သစ္ကေန ေပါက္ဖြားလာတာ၊ ၿဗိတိသွ် အုပ္ ခ်ဳပ္မွဳေအာက္မွာ ၾကီးၿပင္းခဲ့တာဆိုေတာ့ သူ ့အၿမင္လည္း ေၿပာင္းလဲ လာ မယ္လုိ ့ကၽြန္ေတာ္ယူဆခဲ့ပါတယ္။ သူ ့မွာ တရုတ္လူမ်ိဳး သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ကိန္းဘေရ ့(ဂ်္) တကၠသိုလ္မွာရွိစဥ္က သူနဲ ့အရင္းနွီးဆံုး သူငယ္ခ်င္းၿဖစ္တဲ ့ခၽြာဆင္ကား ( Chua Sin Kah) ကိုဆုိရင္ ဖုန္းနဲ ့ လွမ္း ဆက္ၿပီး
“ လာခဲ့ပါအံုး ။ အမဲကင္နဲ ့ဘရန္ဒီ လာၿမည္းပါအံုး” လုိ ့ေၿပာတတ္တယ္။ စင္ကာပူဟာ မေလးရွားထက္ေရွ ့ေရာက္ေနတယ္ဆုိတာလည္း တန္ကုက လက္ခံထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ ့စင္ကာပူက မေလးရွားရ ဲ့ နယူးေယာက္ ဆုိရင္ ကြာလာလမ္ပူက မေလးရွားရဲ ့၀ါရွင္တန္ၿဖစ္ဖုိ ့ သူစိတ္ကူးရွိခဲ့တယ္။
မေလးရွား လူဦးေရတုိးပြားလာမွဳေၾကာင့္ မေလးဦးစားေပး၀ါဒက ပိုၿပီး အားေကာင္းလာစရာရွိပါတယ္။ နွစ္ေပါင္း ၄၀ အတြင္း စီးပါြးေရး ေပၚလစီ အသစ္ခ်လိုက္ၿပီးကတည္းက မေလးတရုတ္နဲ ့မေလးအိႏၵိယန္းလူဦးေရက သိသိသာသာၾကီး ေလွ်ာ့က်လာေနပါတယ္။ ၁၉၇၀ ခုနွစ္မွာ မေလးတရုတ္ လူဦးေရက ၃၅.၆ ရာခိုင္နွုန္းရွိခဲ ့ၿပီး ၂၀၁၀ ခုေရာက္တဲ့အခါမွာ ၂၄.၆ ရာ ခိုင္ႏွုန္းပဲရွိပါေတာ့တယ္။ ဒီအခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ မေလး အိႏိၵယန္းလူဦးေရက လည္း ၁၀.၈ ကေန ၇.၃ အထိက်ဆင္းလာေနပါတယ္။
လူဦးေရ အေၿပာင္းအလဲက အခ်က္အလက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ မေလး မိသားစုေတြမွာ ကေလးေမြးဖြားနွဳန္းၿမင့္တက္ေနတာ၊ ဆားဘားမွာ (Sabah) မွာ ဖိလစ္ပိုင္လူမ်ိဳးေတြ အမ်ားၾကီး၀င္ေရာက္လာ တာ။ စံုလို ့ပါပဲ။ ၀င္ေရာက္လာသူေတြကို ႏိုင္ငံသားအၿဖစ္ခ်က္ခ်င္း အသိ အမွတ္ၿပုလုိ ့ အစိုးရလည္းေ၀ဖန္တာ ေတာ္ေတာ္ခံလုိက္ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ ၿပီး စံုစမ္းစစ္ေဆးစရာ တစ္ခုေတာင္ၿဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ တရုတ္၊ အိႏိၵယန္းေတြ အမ်ားစုကေတာ့ မေလးရွားကေန ခြါထြက္ႏိုင္ဖို႔ ပဲႀကိဳးစား ၾက ပါေတာ့တယ္။ အထူးသၿဖင့္ ပညာတတ္တရုတ္ အိႏိၵယန္းေတြက သူတို ့ သားသမီးေတြကို
“ ႏို္င္ငံၿခား တကၠသိုလ္ကိုတက္ဖုိ ့ ဒီမွာ ပတ္စပို ့ ၊ ဘယ္ေတာ့မွ ဒီနို္င္ငံကို ၿပန္မလာခဲ့နဲ ့” လို ့ေၿပာတတ္ၾကတယ္လို ့ မၾကာမၾကာ ကၽြန္ေတာ္ၾကားေန ရပါတယ္။
စင္ကာပူထဲ ၀င္ေရာက္ေနထုိင္လာသူ ၄၀ ရာခိုင္နွဳန္းဟာ မေလးရွားကပါ။ တစ္ခ်ိဳ ့က စင္ကာပူထက္ေ၀းတဲ ့ႏိုင္ငံေတြကို သြားၾကပါတယ္။ ေစာေစာ ပိုင္းနွစ္ေတြတုန္းကေတာ့ ပညာတတ္တရုတ္ေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားတာက ထုိင္၀မ္ပါ။ အခုနွစ္ေတြမွာ ဆုိရင္ ပညာတတ္မေလးတရုတ္နဲ ့ အိႏိၵယန္းေတြ က ဥေရာပ ၊ အေမရိကားနဲ ့ၾသစေတးလ်တို ့အထိသြားေနၾကပါၿပီ။ တစ္ခ်ိဳ ့ ဆုိရင္ ဟုိႏိုင္ငံေတြ ေရာက္ၿပီး ေတာ္ေတာ္ေအာင္ၿမင္ေနၾကပါတယ္။ ဥပမာ ၾသစေတးလ်က လက္ရွိဘ႑ာေရး၀န္ၾကီး ပင္န ီ၀မ္း (Penny Wong) လိုေပါ့။ မေလးရွားကေန ထြက္ခြာဖုိ ့ အခြင့္အလမ္းမရၾကသူေတြဆိုရင္လည္း သာတူညီမွ် မရွိတဲ ့ေပၚလစီေတြၾကားကေန စီးပါြးေရးေကာင္းေကာင္း လုပ္ေနႏိုင္ၾကတယ္။ သူတုိ ့က အင္ဒိုနီးရွားမွာ ရွိတဲ ့တရုတ္ေတြနဲ ့မတူၾက ပါဘူး။ အင္ဒိုနီးရွားက တရုတ္ေတြဆုိရင္ လုိင္စင္ေတြလက္ထဲကိုင္ထားၿပီး စီးပါြးေရး ဘယ္လုိလုပ္ရမွန္းမသိတဲ ့ အင္ဒိုေတြနဲ့လက္တဲြ အလုပ္လုပ္ေန ၾကရတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားက တရုတ္ေတြဆိုရင္ ပင္ပင္ပန္းပန္းလုပ္ရမယ့္ အ လုပ္ေတြဆို သူတို႔ပဲလုပ္ရတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ ့စီးပါြးေရး တိုးတက္လာေအာင္လည္း ကူညီးေဖးမေပးရတယ္။ ၿပန္ရတာက မဆိုသေလာက္ ရွယ္ယာေ၀စုေလာက္ ပဲ။ မေလးရွားက တရုတ္ေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံၿခားတကၠသိုလ္ေတြမွာ ပညာသင္ ၾကားခြင္ ့ရၿပီး အဲဒီႏိုင္ငံေတြမွာပဲ ဆက္ေနၾကတယ္။



မေလးရွားရဲ ့လူမ်ိဳးေရးခဲြၿခားမွဳ စနစ္ဟာ ႏိုင္ငံကို ေနာက္ေကာက္က်ရစ္ေစ ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ တုိးတက္ဖုိ ့လိုအပ္တဲ ့အရည္အခ်င္းေတြကို လူ မ်ိဳးေပါင္းစံုဆီကေန ဆဲြထုတ္ယူေနၾကရတဲ႔အခါမွာ ဒီလုိၿဖစ္ေတာ့ ခြန္အားက အလုိလို ေလ်ာ့က်သြားပါတယ္။ မေလးလူမ်ိဳး ဦးစီးေနရမယ္ဆုိတဲ ့ေပၚလစီ က အၿခားအရည္အခ်င္းရွိတဲ႔လူမ်ိဳးေတြကို လက္လြတ္သြားေစတယ္။ လတ္တေလာ အေနအထားမွာေတာ့ မေလးအစိုးရက ဒါကိုသေဘာေပါက္ၿပီး ႏိုင္ငံၿခားေရာက္ေနတဲ ့ မေလးတရုတ္၊ အိႏိၵယန္းေတြကို ၿပန္ေခၚဖုိ ့ စည္း ရံုးေနၾကတယ္။ တကယ္က ဒီၾကိုးစားမွဳဟာ သိပ္ကိုေနာက္က်ေနၿပီးၿဖစ္ပါ တယ္။
ဂလိုဘယ္လုိက္ဇ္ ၿဖစ္လာတဲ ့ ကမၻာရဲ ့ဘယ္ႏိုင္ငံကမဆို အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြးနဲ ့ဦးေနွာက္ေကာင္းေကာင္းေတြကို ရေအာင္စည္းရံုးၿပီး စီးပါြးေရးေမာင္းနွင္ဖုိ ့ၾကိုးစားေနၾကတာပါ။ မေလးရွားဟာ ဒီၿပိဳင္ပဲြမွာ ရွံဳးေန ၿပီး တစ္ၿခားႏိုင္ငံေတြက သူတုိ ့ထက္လက္ဦးမွဳ ရယူခဲ့ၾက ၿပီးျဖစ္ေနပါတယ္။

ဆက္ရန္

ဆႏၵေစာသြားတာ


အာဆင္ဝင္းဂါး ေျပာပါတယ္။ ႏွစ္ဂိုးပဲရွဳံးေသးတာ လက္ထဲကေရသန္႔ဗူးကို ကိုင္ေပါက္လိုက္ေတာ႔.....
တစ္ေယာက္ နီ၊ ပင္နယ္တီေပးရ။ သုံးဂိုး ရွဳံးခ်ိန္က်ေတာ႔ ကိုင္ေပါက္စရာေရ သန္႔ဗူး လက္ထဲမွာ မရွိေတာ႔ဘူး။ ဆႏၵေစာသြားတာ။
နာရီဝက္မျပည့္ေသးဘူး။ ခ်ယ္လ္ဆီး ၃ အာဆင္နယ္ ၀။ (၁၀ ေယာက္နဲ႔)

အရိပ္မိုးသစ္ပင္


ရာသီဥတုေၾကာင္႔ အပြင္႔ကပိုႀကီးလာတယ္။ ႏွစ္တိုင္းလည္းမပြင္႔ဘူး။
တက္ေနရတဲ႔ အေရွ႕ဖက္အျခမ္းက အရင္ပြင္႔တယ္။
နာမည္ေၾကာင္႔ ေဗဒင္ယၾတာရဲ႕ ေလာကဓံကိုလည္း ေတာ္ေတာ္ခံရတယ္။
ပြင္႔လတံ႔ေသာဘုရားရွင္ရဲ႕ အရိပ္မိုးသစ္ပင္လို႔လည္း ေႏွာင္းပိုင္း ဗုဒၶဘာသာ ကဆိုၾကတယ္။


သား အဖ ဒိုင္ယာေလာ႔ဂ္


သား။ ။ မနက္ျဖန္ ေက်ာင္းမသြားခ်င္ဘူး ေဖေဖ။
ေဖေဖ။ ။ သြားရမွာေပါ႔ သားရယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။သမၼတႀကီးလင္ကြန္းဆိုရင္ သားတို႔အ႐ြယ္မွာ ၁၇ မိုင္အထိ သြားၿပီးေက်ာင္းတက္ခဲ႔ရတာ။
သား။ ။ ဟုတ္ပါတယ္ ေဖေဖ။ ေနာက္ၿပီး......
ေဖေဖ။ ။ ေနာက္ၿပီး ဘာျဖစ္လဲ သား။ ေျပာေလ။
သား။ ။ သူက ေဖေဖ႔အရြယ္မွာ သမၼတႀကီးျဖစ္ေနၿပီေနာ္။

အနိစၥ


စေတာ႔အေရာင္းအဝယ္သမားက ႏွစ္စဥ္သုံးဆေလာက္အျမတ္ရႏိုင္တယ္
ဆိုၿပီး စေတာ႔တစ္ခုကိုဝယ္ဖို႔ လာစည္႐ုံးေနတယ္။
ဒါနဲ႔ က်ေနာ္က"က်ေနာ္႔အရြယ္မွာ ငွက္ေျပာသီးေတာင္ အခြံစိမ္းေနရင္ မဝယ္ေတာ႔ဘူး"လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။
(ကေလာ္ဒီ ပက္ပါ)

A stockbroker urged me to buy a stock that would triple its value every year.
I told him, 'At my age, I don't even buy green bananas.'
Claude Pepper(1900-1989)

အႏုသယကေတာ႔ အႏုသယေပါ႔


"ကိေလသာက ပယ္လို႔ရတယ္၊ အႏုသယက ပယ္ဖို႔ပိုခက္တယ္"
ဖြင္႔ဆိုခ်င္တဲ႔ဆရာက ဒီအဆိုကို အလြန္အမင္း ခိုင္ေစခ်င္ေတာ႔ အရွင္သာရိ ပုတၱရာႀကီး မဆီမဆိုင္ ေရေျမာင္းႏွစ္ခါခုန္ေတာ္မူလိုက္ရတယ္။
(ကိေလသာကိုသာ သတ္ၿပီး အႏုသယကိုေတာ႔ မသတ္ႏိုင္ဆိုတဲ႔သေဘာ)
ဒကာက ေစတနာပ်က္သြားေတာ႔ လႉမယ္႔သကၤန္းသုံးစုံကလည္း တစ္စုံပဲ က်န္ေတာ႔တယ္။
ဒါကိုသိေတာ္မူလို႔ အရွင္ျမတ္ႀကီးက ေနာက္ဆုံးေရေျမာင္းေရာက္ေတာ႔ "ခုန္ေတာ္မမူ" တဲ႔။
တစ္ခါမွ မခုန္ခင္(သို႔) တစ္ခါခုန္ၿပီးေနာက္မွာလည္း ဒီ အရွင္ျမတ္ႀကီးက သိေတာ္မူႏိုင္တာပဲမဟုတ္လား။ ႏွစ္ခါႀကီးဆိုေတာ႔.......။

အႏုသယကေတာ႔ အႏုသယေပါ႔။
"ဘုန္းဘုန္း၊ တပည့္ေတာ္တို႔ နဝကမၼ ကပ္ခ်င္လို႔"
"ေအး၊ ဘာအတြက္ရည္စူးၿပီးကပ္မွာလဲ"
"ဘာအတြက္ရယ္မွေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား"
"ဒါဆိုလည္း ကပ္မေနပါနဲ႔ကြာ"
"ဟင္ ဒါဆို မကပ္ရေတာ႔ဘူးလား"
"ကပ္ရပါတယ္"
"ဘုန္းဘုန္းကလည္း ဒီလိုလုပ္ပါ"
"ေအးပါ၊ လုပ္ပါတယ္"

သီဟနာဒလိုေကာင္က ဒီလို(စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္စရာ) ဝါသနာ၊ ဗီဇ၊ အႏုသယကေတြရွိေပမဲ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာႀကီး ေရေျမာင္းႏွစ္ခါခုန္တာ ကေတာ႔ ဆရာ လက္လြန္သြားတယ္ ထင္တာပဲ။ မဟုတ္ဘူးဆိုလည္း ၿပီးတာပါပဲ။
ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးပါ။

သာေရး နာေရး၊ လြမ္းတာနဲ႔ ဝမ္းစာ


မေန႔က အဖြားႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဈာပန ကို သြားခဲ႔ရသည္၊ ေရစက္ခ်လို႔ အၿပီး ယူေလာ္ဂ်ီေတြ ေျပာၾကတဲ႔ အထဲမွာ သြားေလသူရဲ႕ ေျမးမကေလးနဲ႔ သူမကို အနီးကပ္ ေစာင္႔ေ႐ွာက္ခဲ႔ရတဲ႔ အိမ္ေဖာ္မေလးလည္း ပါဝင္ခဲ႔တယ္။
ထူးဆန္းသည္က ေျမးမေလးက မ်က္ရည္လည္း မက်၊ ဘာမွလည္း ထူး ထူးျခားျခား မခံစားရသလို ေျပာသြားခဲ႔ေပမယ္႔ အိမ္ေဖာ္မေလးကေတာ႔ ဝမ္းနဲ တႀကီးငိုေနတာနဲ႔ ယူေလာ္ဂ်ီေတာင္ ေကာင္းေကာင္း အဆုံးမသပ္ႏိုင္ခဲ႔ေပ ဘူး။
ဘာမွမဟုတ္ေပမယ္႔ စဥ္းစားစရာေတြေတာ႔ အမ်ားႀကီးပဲရွိေနသည္။ ေျမး မေလးက အမွန္တကယ္ တည္ၿငိမ္တာလား၊ အိမ္ေဖာ္မေလးက အျဖစ္ သည္းတာလား။ မဆုံးခင္မွာ သြားေလသူနဲ႔ အနီးဆုံးမွာ ရိွေနခဲ႔တာ၊ သူ႕ ဒုကၡကို နားလည္ႏိုင္တာက ေျမးမေလးလား၊ အိမ္ေဖာ္မေလး လား။

"ဒီ လူနာဆုံးသြားရင္ က်မလည္း အလုပ္ျပဳတ္သြားျပန္ၿပီ"လို႔ တစ္ခါက အိမ္ေဖာ္မေလးတစ္ေယာက္ ေျပာခဲ႔တာက မဆီမဆိုင္ ေခါင္းထဲ ဝင္ လာေသးသည္။
အ႐င္က ႐ွဳပ္ၿပီးသား ဘဝထဲ ေခတ္သစ္ လူေနမႈစနစ္ျဖစ္တဲ႔ အခ်ိန္ပါးလ်မႈ၊ မေနမနား ႐ုန္းကန္ေနရမႈ ထည္႔လိုက္ေတာ႔ သံေယာဇဥ္ အထူအပါးနဲ႔ ေနရာ အထားအသိုေတြလည္း လြဲသြားႏိုင္တာပဲ မဟုတ္လား။
ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳ တစ္ပုဒ္ပါပဲ။ ေနေရး ေသေရး။ သာေရး နာေရး။ လြမ္းတာနဲ႔ ဝမ္းစာ။ ဘဝ ထိုထိုတို႔သည္ .....................(ပို႔စ္ အေဟာင္း)

ဒီေန႔ မိမိအတြက္ အစစအရာရာကို အကူအညီေပးေနသူ ေဒါက္တာ ဂၽြန္ လီ၏ ဖခင္ဈာပနကိုသြားခဲ႔ရသည္။
မရဏႆတိနဲ႔အတူ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ကနဲ႔စာလ်င္ ျမန္မာအိမ္ေဖာ္ေတြ ဒီေန႔ ပိုမ်ားလာေနပါလားဆိုသည့္ သတိပါ မဆီမဆိုင္ရလိုက္မိသည္။
မစၥတာ စီနီယာလီ သုဂတိေရာက္ပါေစ
ေပ်ာ္လို႔လာသူမရွိ၊ အိမ္ရွင္ေကာင္းနဲ႔ ေတြ႔ၾကပါေစ