အိုးထရက္စ္ဖို႔ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ျပန္ေတြ႔


ဒီေန႔ ပို႔စ္ေတြ မိုးလုံးမိႈင္းသြားၿပီ
မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ အိုးထရက္စ္ဖို႔ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ျပန္ေတြ႔လာေတာ႔လည္း တင္ရအုံးမယ္။
ဒီမာရီးယား၊ ဟာရဲရား၊ ရြန္းနီ တစ္လုံးစီနဲ႔
ဒါ႔ထက္ ပိုအားရွိစရာက ဖိဖိစီးစီးရွိလာတဲ႔ ကစားကြက္ပါ။
ပထမပိုင္း မန္ယူ ၃၊ က်ဴပီအာ ၀။ ။

စာဖတ္သူမ်ားသို႔..............


"လူ ့ယဥ္ေက်းပဋိပကၡနဲ႔ ကမၻာသစ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ျခင္း" စာအုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ မက္႔ေဆ႔ေတြ ဒီညေနမွာပဲ ရရွိခဲ႔ပါတယ္။
စကၤာပူမွာ ရၿပီလား၊ ဘယ္ဆိုင္မွာ ရႏိုင္မလဲ စတာေတြ ေမးၾကတာပါ။ အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အရင္ေျပာပါရေစ။
၁။ စကၤာပူမွာ မေရာင္းႏိုင္ေသးပါ။
၂။ ဒီလ ၃၀ ရက္မွာ "အေဖ႔ဆႏၵျဖည့္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ" စင္ထရယ္ေဟာ္တယ္ မွာ လုပ္ဖို႔ ေလ်ွာက္လႊာတင္ထားပါတယ္။ အဆင္ေျပေကာင္းပါရဲ႕။
၃။ ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္ ရန္ကုန္ကျပန္လာၿပီး ေအာက္တိုဘာ ၃ ရက္ ၄ ရက္ ေလာက္ဆိုရင္ စကၤာပူမွာ ရႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ပါ႔မယ္။
၄။ သတင္းထူးတာနဲ႔ စေတးတပ္တင္ေပးသြားပါမယ္။

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား(က်ေနာ္႔အတြက္ ေလေအးတစ္ေပါက္)


Ashin Kavissara
"လူ ့ယဥ္ေက်းပဋိပကၡ စာအုပ္ကေတာ့ လက္ကမခ်ႏုိင္ေအာင္စြဲေဆာင္ႏုိင္တယ္၊၊ စာမ်တ္ႏွာ အမ်ားႀကီးဖတ္္ျပန္ေတာ့လည္း ေျခရာခံလုိ ့မရ၊ ဖတ္လုိက္၊ စဥ္းစား လုိက္၊ ေျခရာခံလုိက္လုပ္ေနရတယ္၊၊
ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ဒီစာအုပ္က ကမၻာမွာ ဖြင့္မေျပာတဲ့အမွန္တရားေတြ၊ ထိေတြ ့ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းလုိ ့မရတဲ့ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ ့ေျပာျပသြား တယ္။
အဲဒါေတြကုိ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲလို ့ စာေရးသူက ေမးခြန္းမ်ားစြာခ်န္ထားခဲ့ တယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ဒီစာအုပ္ကုိအတြဲေတြ အမ်ားႀကီးေရးသင့္တယ္ လို ့ထင္တယ္"

*******************************************************************

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဦးကဝိသရ ဘုရား။
ဒီစာအုပ္က အပ်င္းေျပဖတ္စာအုပ္ မဟုတ္သလို အမ်ားႀကီး တစ္ထိုင္တည္း ဖတ္လို႔လည္း မရႏိုင္ပါဘူး ဘုရား။ အခ်က္အလက္နဲ႔နက္နဲမႈၾကည့္ရင္ လီကြမ္း ယုစာအုပ္က မူလတန္းသာသာပါ ဘုရား။
ဒုတိယတြဲပါဖတ္လိုက္ရင္ ဦးကဝိသရ အာသာေျပမွာပါ။ သူ႔အဖြင္႔ေတြကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းႀကီး ျပန္ပိတ္ခဲ႔ပါတယ္။ အမွာစာမွာ ေရးခဲ႔သလို တပည့္ေတာ္လည္း လီကြမ္းယုထက္ ငါးဆပိုအားစိုက္ခဲ႔ရပါတယ္။ ဦးကဝိရဲ႕ကြန္မင္႔အရ အားစိုက္ရႀကိဳး နပ္တယ္လို႔ ေလ်ွာက္ထားပါရေစ။

အားလုံး မဆုံးေသးဘူး


ေက်ာင္းဝင္းထဲရွိ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ေဆာ႔ ကစားေန တာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္၊ သူတို႔ခ်င္း ျမန္မာလိုစကားေျပာေနၾကတာကို ၾကား မိတာနဲ႔ ျမန္မာကေလးေလးေတြပဲဆိုၿပီး သူတို႔နဲ႔ မိတ္ဆက္စကားေျပာမိပါတယ္။
"....................."
"သားနာမည္က တိမ္ေလးျဖဴ "
"..............................."
"သမီးနာမည္က ေဆာင္းေလးျဖဴ "
"................................................"
"ဟုတ္ပါတယ္၊ ဦးေလးျဖဴရဲ႕ သားနဲ႔ သမီးပါ"
"............................................."
"အဂၤလိပ္နာမည္ မရွိပါဘူး၊ ေက်ာင္းမွာလည္း ေဆာင္းနဲ႔တိမ္ပါ"
"......................................"
"မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမေမပါပါတယ္၊ ဘုရားဝတ္ျပဳေနလို႔"
ခဏေနေတာ႔ သူတို႔ေမေမ မႏြယ္ထြက္လာလို႔ စကားအနည္းငယ္ ဆက္ေျပာ မိၾကပါတယ္။ ၾကာခဲ႔ၿပီေကာ။ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ေက်ာ္။

ေလးျဖဴ ဆိုတာကလည္း ပိုက္ဆံအိပ္ပါးပါးေလးထဲကေန မရအရဆြဲထုတ္ရင္း ကိုယ္ပိုင္ေခြဝယ္ၿပီး နားေထာင္ခဲ႔ရတဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ပဲ။ ေနာက္ တစ္ေယာက္က ကိုတိုးႀကီးပါ။ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အစုံစား သတၱဝါလို႔ ဆိုရင္ေတာင္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ထူးအိမ္သင္တို႔ေခြေတြ ကိုယ္ပိုင္မရွိခဲ႔ဘူး၊ ငွားၿပီးနားေထာင္ခဲ႔တာ။ ၾကာခဲ႔ၿပီေကာ။ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုနီးပါး။

တစ္ရက္မွာ မႏြယ္ဆီက ထူးထူးျခားျခားမက္ေဆ႔ေရာက္လာတယ္။ သူမ သားနဲ႔ သမီး အားတဲ႔(ဖမ္းလုိ႔မိတုန္း)အခ်ိန္ေလးမွာ ဝါဆိုသကၤန္းလာကပ္ခ်င္လို႔ ေန႔လယ္ သုံးနာရီမွာ အဆင္ေျပပါသလားဆိုတာကို ေမးထားတဲ႔ မက္ေဆ႔ဂ်္ပါ။
သုံးနာရီခြဲမွ လာခဲ႔ပါလို႔ မက္ေဆ႔ဂ်္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ သူတို႔ေရာက္လာေတာ႔ အရင္ပုံရိပ္ေလးေတြကို မနည္းဖမ္းယူရတယ္။ လူပ်ိဳ အပ်ဳိေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီေကာ။ တိမ္ေလးျဖဴက ပီအာနဲ႔ေနတာမို႔ စစ္မႈေတာင္ ထမ္းရေတာ႔မယ္။
မႏြယ္ရဲ႕ သေဘာကေတာ႔ ဝါဆိုသကၤန္း လာကပ္တယ္ဆိုတာအျပင္ ကေလးေတြကို ယဥ္ေက်းမႈစည္းေၾကာင္းထဲ မသိမသာသြင္းယူျခင္းျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
သူတို႔ျပန္ခါနီးေတာ႔မွ ေဆာင္းေလးျဖဴကိုေမးေတာ႔
"........................"
"မေနဘူး၊ ဟိုမွာပိုေပ်ာ္တယ္၊ ျပန္မယ္"
"......................................"
"ရန္ကုန္ထက္ ေတာင္ႀကီးမွာ ပိုေပ်ာ္တယ္"

သူတို႔ျပန္သြားေတာ႔မွ ငါတို႔ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလုံး ဆုံးသြားတာမဟုတ္ေသးဘူး။
ေဆာင္းလိုပဲ သူတို႔ႏွလုံးသားထဲမွာ ျမန္မာပဲရွိေနတဲ႔ အျခား ေဆာင္းေလးေတြ ရွိေနမွာ ေသခ်ာတယ္လို႔ ေတြးလိုက္မိတယ္။
ေဆာင္းအေနနဲ႔ တကယ္ျပန္ျဖစ္၊ မျဖစ္၊ ျပန္ႏိုင္ မႏိုင္က အနာဂတ္မို႔ မေရရာေပမဲ႔ သူမႏွလုံးသားထဲမွာ
ျမန္မာရွိေနဆဲ
အဘိုးအဖြားရွိေနဆဲ
ေတာင္ႀကီးရွိေနဆဲ၊
ဒါကေသခ်ာတယ္ ေလ။

ေငြတုိးေပးျခင္း (ဘာသာတရားတုိ႔အျမင္)

ေငြတုိးေခ်းငွါးျခင္းအေပၚ၌ ဘာသာတရားအခ်င္းခ်င္း မတူကြဲျပားေသာ အယူအဆတုိ႔ ရွိၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာအယူအရ (၁၇) ရာစု မတုိင္မီအထိ ေငြတုိးေပးျခင္းကုိ မေကာင္းမႈဟု ယူဆကာ တားျမစ္ခဲ့သည္။ အစၥလာမ္ဘာသာကမူ ယေန႔တုိင္ေအာင္ ေငြတုိးေပးျခင္းကုိ တားျမစ္ဆဲပင္ ျဖစ္၏။ ျဗဟၼဏဝါဒအလုိအရ ဤကိစၥသည္ အကုသုိလ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ဘုရားရွင္၏ အလုိအရမူ ဤေငြတုိးေပးျခင္းသည္ ထူးထူးေထြေထြ အျပစ္တစ္ခုဟု ယူဆေတာ္ မမူခဲ့သလုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိေပ။ ဗုဒၶဘာသာသေဘာအရ ႏြားငွါး၍ ရသလုိ ေျမ၊ အိမ္၊ လုပ္အား ငွါးရမ္း၍ ရသည္။ ေငြကုိ ငွါးရမ္းမႈ႔ေၾကာင့္လည္း တစ္စုံတစ္ရာ အျပစ္ရွိသည္ဟု မယူဆခဲ့။ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနသူတစ္ေယာက္ကုိ အရင္းအႏွီး စုိက္ထုတ္ေပးၿပီး ထုိပုဂၢဳိလ္သာ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေရာက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ ဤကိစၥသည္ ကုသုိလ္ရသည့္သေဘာပင္ ေဆာင္ေနေပေသးသည္။

ေငြတုိးေပးျခင္း အမွန္တကယ္ အကုသုိလ္အသြင္ ေဆာင္လာသည္က အတုိးေငြမ်ား အဆမတန္ တင္ထားျခင္း၊ ထုိအတုိးမဆပ္ႏုိင္လွ်င္ မတန္မရာ အိမ္ရာ၊ လူစသည္တုိ႔ကုိ သိမ္းယူျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယေန႔ကမာၻကုိၾကည့္လွ်င္ ေငြတုိးကုိ အတုိးႏႈန္း ခ်ိဳခ်ိဳသာသာျဖင့္ ေပးမည္။ တရားမွ်တေသာ အတုိးႏႈန္းမွ်ကုိသာ ယူမည္ဆုိလွ်င္ အကုသုိလ္ဟု ယူဆရန္ ခက္ေၾကာင္း သိႏုိင္သည္။ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ အသီးသီးက ဆင္းရဲေသာႏုိင္ငံ၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတုိ႔ကို အတုိးမဲ့ (သုိ႔) သိပ္မမ်ားေသာ အတုိးတုိ႔ျဖင့္ ကူညီသည့္သေဘာ ေခ်းငွါးေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။

ေငြတုိးေပးျခင္းက အျပစ္ဟု မဆုိသာေသာ္လည္း ေငြတုိးေပးသူ၏ ေလာဘက လြန္ကဲလာလွ်င္မူ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤဒုကၡမ်ိဳးစုံကုိ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ ႀကံဳခဲ့ရဖူးသည္။ ယေန႔တုိင္ ကမာၻမွာလည္း ဤဒုကၡက ေပးေနလ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာအစုိးရ၏ တိက်တင္းက်ပ္ေသာ ဥပေဒကား လုိေနေပလိမ့္မည္။

ေငြတုိးေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္၏ တားျမစ္ထားမႈကုိ မေတြ႔ရေသာ္လည္း အေၾကြးေပးရန္ ရွိေနလွ်င္ စိတ္မသက္သာဖြယ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သိျမင္ေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေၾကြးမရွိျခင္းသည္ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

ထုိ႔အတူ ရဟန္းဘဝ၏ အားသာခ်က္တစ္ခုမွာ အေၾကြးေပးဆပ္ရန္ မရွိသျဖင့္ အေၾကြးရွင္တုိ႔က လာလွည့္ေပးလွည့္စေသာ အေၾကြးေတာင္းသူမ်ားဒဏ္မွ လြတ္ေျမာက္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ အေၾကြးရွိေနေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရဟန္းျပဳခြင့္ကုိ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ရဟန္းျပဳလုိသူသည္ ေငြေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာကိစၥ ရွင္းေနရမည္။ သံဃာ့ေဘာင္ေရာက္မွ ဤကိစၥမ်ား ရွင္းေနရလွ်င္ မေကာင္းေတာ့။

အေၾကြးရွိေနလွ်င္ စိတ္ညစ္ရသည္။ ထုိ႔အတူ ေငြမရွိျပန္လွ်င္လည္း စိတ္ညစ္ၾကရျပန္သည္သာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤေငြေၾကးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကား၍ရေသာ စကားမွာ ဝင္ေငြထြက္ေငြ ညီမွ်ေအာင္ သုံးစြဲၾကဖုိ႔ (သမဇီဝိတ) သာ ရွိေပေတာ့သည္။ ယေန႔ ခ်မ္းသာေသာႏုိင္ငံမ်ား၌ အေၾကြးကင္းသူမရွိ၊ လူခ်မ္းသာတုိင္း အေၾကြးရွိသည္ဟုပင္ ဆုိစမွတ္ ျပဳၾက၏။ ထုိတင္ေသာ အေၾကြးမ်ားသည္ ဘဝအတြက္ အမွန္လုိအပ္ေသာအရာမ်ား ျဖည့္ဆည္းရန္ တင္ရွိေနျခင္းထက္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူေရးအတြက္ တင္ရွိေနေသာအေၾကြးမ်ားႏွင့္ ဝင္လာႏုိင္သည့္ေငြကုိ မေစာင့္ႏုိင္ဘဲ ဝင္ေငြမလာမီ တစ္ခုခု ဝယ္လုိေသာေၾကာင့္ ေခ်းငွါးထားေသာ အေၾကြးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။

ဘုရားရွင္က အဂၤုတၳဳိရ္၊ စတုကၠနိပါတ္၌ ေဟာခဲ့သည္။
"ညီမွ်ေသာ အသက္ေမြးမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ဝင္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြကုိ သိၿပီး အလြန္အမင္း သုံးစြဲျခင္းမဟုတ္၊ အလြန္အမင္း စီးကုပ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သုံးစြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ သုံးစြဲေငြသည္ ဝင္ေငြထက္ ပုိမေနသင့္" ဟု ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕စီးပြားေရး အရဲစြန္႔လုိေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔က လက္ရွိအေျခအေနထက္ ပုိ၍ ခ်မ္းသာတုိးတက္ေအာင္ ဟူေသာအႀကံအစည္ျဖင့္ ေငြတုိးယူျခင္းလည္း ရွိႏုိင္ေပသည္။ လက္ရွိဘဝက မျပည့္မစုံ မဟုတ္ေသာ္လည္း ထုိ႔ထက္တုိးတက္လုိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာအျမင္အရ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ဆုိဖြယ္မရွိေပ။

ဘုရားရွင္ ဥပမာေပး မိန္႔ဆုိထားတာ ေတြ႔ရသည္။
"လူတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ စီးပြားေရးကုိ တုိးခ်ဲ႕ရန္ အေၾကြးေခ်းငွါးၿပီး လုံးလစုိက္ထုတ္ကာ တုိးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အေၾကြးတုိ႔ကုိေပးၿပီး မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးကုိပင္ ကုိယ္ပုိင္ေငြျဖင့္ လည္ပတ္လာႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သင့္ေတာ္ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ လက္ထပ္လုိက္သည္။ ထုိအခါ သူသည္ 'တစ္ခ်ိန္က ငါ့မွာ အေၾကြးမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ယခု အေၾကြးမရွိေတာ့။ အေၾကြးမရွိေတာ့သည့္အျပင္ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးပင္ အျမတ္က်န္ခဲ့သည္' ဟု ေတြးကာ ေက်နပ္ေပ်ာ္႐ႊင္ရ၏" ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ထုိ႔အျပင္ "လူတစ္ေယာက္သည္ အေသးစားစီးပြားေရးကုိ ေခ်းငွါး၍ စတင္ႏုိင္သည္။ ေပးေခ်ရမည့္ အခ်ိန္၌ အတိအက် ေပးေခ်မည္ဆုိလွ်င္ လုိအပ္ေသာအခါ ေခ်းယူဖုိ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏" ဟု ယေန႔ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ေျပာေနၾကေသာ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ၊ တိက်မႈ႔တုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။

မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈသည္ အဘယ္နည္းဟု ေမးရန္ရွိလာသည္။ ဤ၌ ဘုရားရွင္က (မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္) မွား႐ြင္းေသာ အသက္ေမြးမႈ ငါးခုကုိ ဥပမာအားျဖင့္ ထုတ္ျပခဲ့သည္။ လက္နက္ေရာင္းဝယ္မႈ၊ လူေရာင္းဝယ္မႈ၊ အသားငါး ေရာင္းဝယ္မႈ၊ အရက္ေသစာ ေရာင္းဝယ္မႈႏွင့္ အဆိပ္ေရာင္းဝယ္မႈတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကမာၻကို ၾကည့္လွ်င္ ဤေရာင္းဝယ္မႈ ငါးမ်ိဳးသည္ တရားမွ်တမႈမရွိေၾကာင္း ပုိ၍ပင္ ထင္ရွားလာဟန္ ရွိသည္ဟု ဆုိရေပမည္။

မွန္ကန္ေသာဝင္ေငြႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂၤုတၳဳိရ္၊ ဒုကနိပါတ္၌ မိန္႔ျမြတ္ခဲ့သည္မွာ "လုပ္အား၊ ေခြ်း၊ အႀကံဉာဏ္တုိ႔ျဖင့္ ႐ိုးသားစြာ တရားဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ရရွိလာေသာဝင္ေငြ" ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေငြတုိးေပးျခင္းသည္ ကုသုိလ္လား၊ အကုသုိလ္လားဆုိေသာ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုံးသပ္စရာ ရွိလာသည္မွာ ထုိေငြကုိ ဘယ္လုိေနရာမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသလဲဆုိေသာ ကိစၥပင္ ရွိေနေတာ့သည္။

ယေန႔ ေလာက၌ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆရာဝန္၊ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္တုိ႔သည္ ေကာင္းမြန္္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈဟု ယူဆရန္ ရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္လုိ ဆရာဝန္လဲ၊ ယေန႔ေခတ္၌ ဘယ္လုိ ေက်ာင္းဆရာလဲဟူေသာ ေမးခြန္းလည္း ေမးလာၾကရျပန္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းပညာထက္ ထုိပုဂၢဳိလ္၏ အက်င့္စ႐ုိက္က ပုိ၍ အဓိကက်ေနေပသည္။

အခ်ဳပ္ဆုိရလွ်င္ မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈဟူသည္ မိမိဘာကုိ လုပ္သည္ဆုိတာထက္ ဘယ္လုိလုပ္ေနသည္ဆုိတာက ပုိ၍ အခရာက်ေနေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၏အျမင္သည္ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ ျခားနားစြာ ေငြတုိးေပးမႈကုိပင္ အဆုိးအေကာင္း တစ္စုံတစ္ရာ မေျပာခဲ့။ ထုိေငြကုိ ဘယ္သူ႔ကုိ ေခ်းငွါးတာလဲ၊ အတုိးယူႏႈန္းက ဘယ္ေလာက္လဲဆုိတာကုိပင္ အဓိက ေဆြးေႏြးေလသည္။

သုိ႔ျဖင့္ပင္ အေၾကြးမကင္းေသာ ေလာကႀကီးထဲ၌ ဗုဒၶတရားလည္း ပုိ၍ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ၿပီး ရွင္သန္ေနလိမ့္ဦးမည္ဆုိတာ ယုံမွားဖြယ္ပင္ မရွိပါေပ။


ေမတၱာျဖင့္
သီဟနာဒ

05/09/2012

စေနေဘာလံုး


ဒီေယးဂိုးက ခ်ယ္လ္ဆီးေရာက္တာမွ ဖင္မပူေသးဘူး၊ ဖရန္ဒို တစ္ႏွစ္ခြဲ ရွဴးတဲ႔ ဂိုးထက္ မ်ားသြားၿပီ။
ဆြမ္းဆီးကို ဟက္ထရစ္ဗ်ာ။ ဘလူးေတြ ဆူၾကအုံးမွာပဲ။

စာဖတ္သူသို႔


Facebook Link
ဒီ စေတးတပ္ပါ အခ်က္ ၃ ခ်က္မွာ ေရွ႕ႏွစ္ခ်က္က(အထူးသျဖင္႔ ႏွစ္က) သေဘာ တူညီမႈ ဘယ္လိုမွ မရႏိုင္၊ လူတိုင္းလည္း ေျပာပိုင္၊ ေျပာႏိုင္ခြင္႔ရွိေနလို႔ စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ မေဆြးေႏြးဘဲ လက္ေရွာင္ၿပီး ၃ ကိုပဲ ေဝဖန္သုးသပ္ခဲ႔ပါတယ္။ ၁ နဲ႔ ၂ ကို ေဆြးေႏြးတဲ႔ ကြန္မင္႔ေတြမ်ားရင္း မူရင္း ၃ ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ လမ္းေခ်ာ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ အျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥကို မေျပာခ်င္တာရယ္ စာဖတ္သူအမ်ားစု အာရုံ မမ်ားဖို႔ရယ္ေၾကာင္႔ ဝမ္းနည္စြာ ဖ်က္ပစ္ပါတယ္။ သုံး နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ သေဘာတူ၊ မတူ ကြန္မင္႔ေတြကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ စိတ္မရွိၾကပါနဲ႔။ ဒါက ကမ္းလက္ရဲ႕ မူမိႈ႕ပါ။

~~~~~

ဒီကြန္မင္႔ေလးက ၿပဳံးရတယ္၊ အင္ထယ္လက္က်ဴယယ္မဆန္ဘူး၊ ရိုးရိုးေလး။
Naylinn Linn shared ကမ္းလက္'s photo.
ေ႐ာ့ တစ္မွတ္ ....
ျပည္တြင္းမွာ သင့္ ေလ်ာ္ တဲ႕ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးနိုင္ ႐င္ က်န္တဲ႕ 39 မွတ္ ေပး လိုက္ မယ္ ။ အမွတ္ ေကာင္း ေကာင္း လို ခ်င္ ႐င္ ေတာ့ ျပည္ သူ ့ ေတြ က ငါတို ့ အစိုး႐ ဆိုတဲ႕ စကားမ်ိဳးသံုးပီး ျပည္သူေတြ ခ်စ္ ေအာင္ ၾကိဳးစား။

စာေပစီစစ္ေရး ျပဳတ္သြားတာကိုလည္း ငါးမွတ္ေလာက္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ရ ဦးမယ္။ ႏို႔မို႔ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္တဲ႔ကိစၥ၊ ဟိုဟာေရွာင္ရ ဒီဟာေရွာင္ရ၊ ဟိုဟာျဖဳတ္ ဒီဟာျဖဳတ္။

ေထာက္ခံပါတယ္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီး


အႏိုင္က်င္႔ႏွိပ္စက္မႈေတြကို စိုးရိမ္လို႔ ျမန္မာအိမ္ေဖာ္ေတြ စကၤာပူလာခြင္႔ ငါးလ ရပ္ဆိုင္းထားမယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အနည္းဆုံးေတာ႔ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ဒုကၡ နဲ႔လူထုရဲ႕ စိုးရိမ္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳရာ ေရာက္ပါတယ္။

၁။ အိမ္ေဖာ္လာလုပ္ျခင္းဟာ (ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္၊ တစ္ဦးခ်င္းစီအတြက္) ေရ ရွည္ျပသနာေျဖရွင္းျခင္း မဟုတ္ႏိုင္ဘူး။
၂။ အမ်ိဳးသားေရး သိကၡာအရ မစြံလွဘူး(စိတ္မေကာင္းပါ။ ဒီေနရာမွာ "အလုပ္ ဟူသမ်ွ ဂုဏ္ရွိစြ" ကို ကိုင္မထားခ်င္ပါဘူး။ သေဘာတူသူ၊ မတူသူ အမ်ားအျပား ရွိႏိုင္၊ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရွိလည္း သိကၡာရွိခ်င္ေသးသတဲ႔)
၃။ စကၤာပူဟာ အိမ္ေဖာ္မရွိရင္ ျပသနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ တက္သြားႏိုင္လို႔ ေလ်ွာ႔ မေပးသင္႔။

၁ နဲ႔ ၂ က ရွင္းလြန္းလွပါတယ္။ ၃ ကိုေတာ႔ ေရးခ်င္ပါတယ္။
လူဦးေရျပသနာေၾကာင္႔ သူ႔လူေတြကို အိမ္ေထာင္ျပဳေစခ်င္၊ ကေလးယူေစခ်င္ တဲ႔အစိုးရဟာ သူ႔လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဝန္ထုပ္ကို (ေနာ္ေဝတို႔လို) ေလ်ွာ႔ခ်ဖို႔လည္း လုပ္ မေပးႏိုင္ေသးဘူး။ လင္ မယား ႏွစ္ေယာက္စလုံး အလုပ္လုပ္မွ ရပ္တည္လို႔ ရတယ္။
ဒါဆို ကေလးေတြကို ဘယ္လို ေစာင္႔ေရွာက္မလဲ။
ေနာက္ၿပီးတိုးပြားလာတဲ႔ သက္ႀကီးရြယ္အိုကိစၥ ရွိေသးတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ အိမ္ေဖာ္မရွိရင္ ျပသနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ တက္သြားမယ္။ ဒါကိုသိတဲ႔ အစိုးရဟာ အိမ္ေဖာ္ကိစၥကို တတ္ႏိုင္သမ်ွ အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ဖို႔ HOME ဆိုတဲ႔ လူမႈေရးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ေပး ထားတယ္(အျခားအဖြဲ႔ေတြ ရွိေသးတယ္၊ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ၊ အစိုးရရဲ႕ တိုက္ရိုက္စီမံခန္႔ခြဲမႈ)။
ဒီပလိုေမစီစကားအရ စကၤာပူကို အလုပ္လာလုပ္သူတိုင္း အလုပ္သမား အခြင္႔ အေရး ရ,ရမယ္။ အရပ္စကားနဲ႔ေျပာေတာ႔ ခပ္ညံ့ညံ့ အင္ဒို၊ ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ျမန္ မာႏိုင္ ငံေတြဆီက အိမ္ေဖာ္ေတြမရွိရင္ သူ႕ရဲ႕ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရးေတြ ကေမာက္ ကမျဖစ္သြားႏိုင္လို႔ သူ႔ကိုယ္သူ ကာကြယ္တာပါပဲ။ လာခ်င္ လႊတ္ခ်င္ေအာင္ လုပ္ထားတာ။ သိပ္ အဆိုးျမင္သြားသလား။ မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုေတာ႔ စဥ္းစားသုံးသပ္ရမွာပဲ။ အူေၾကာင္ေၾကာင္ အေကာင္းျမင္သမား မလုပ္ခ်င္ဘူး။



ဒီေတာ႔ စကၤာပူရွိျမန္မာသံအမတ္က စကၤာပူက ေအးဂ်င္႔ေတြနဲ႔ သေဘာတူညီမႈ ရဖို႔ ညွိႏႈိင္းသလို အင္ဒို၊ ဖိလစ္ပိုင္သံအမတ္ေတြနဲ႔လည္း ဒီကိစၥ စကားေျပာသင္႔ တယ္။ ေဆြးေႏြးသင္႔တယ္။ အိမ္ေဖာ္ေတြ အခြင္႔အေရးပိုရေအာင္ လုပ္သင္႔ တယ္။ ေျပာခဲ႔ျပီ၊ သူတို႔ရွိေနလိုု႔ စကၤာပူ အဆင္ေျပေနတာ။ ႏို႔မို႔ ကေလး၊ အိုမင္း မစြမ္းမိဘ၊ ဝင္ေငြ၊ ဖိအားမ်ားတဲ႔ လိုက္ဖ္စတိုင္လ္၊ ေဈးႀကီးလွတဲ႔ လူေနမႈစနစ္။ ဒီျပသနာက ေသးေသးေလး မဟုတ္ဘူး။

ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ကေတာ႔ ေရရွည္မွာ ဒီအလုပ္ကို အၿပီး ပိတ္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ ရမယ္။ ၂၀၀၃ ခုအထိ အိမ္ေဖာ္ဆိုတာ မရွိသေလာက္ပဲ။
ဒါက ေျဖေဆး၊ ထြက္ေပါက္ လုံးဝမဟုတ္ဘူး။
သေဘာမတူရင္ ေဆာရီးပါ။

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား

Facebook Link
Ko Wun Tho (၁) သူကအလယ္အလတ္လူတန္းစား။ အုုပ္ခ်ဳပ္သူလုူတန္းစားနဲ႕ ဝင္ထြက္ရင္းနွီးနိုုင္ခဲ႕ လိုု ့ ျပန္လြမ္းတာျဖစ္မွာပါ။
က်ြန္ေတာ္တိုု ့ တိုုင္းျပည္လိုုေပါ့ ။ အလယ္လတ္တန္းစားေတြက ဒီတိုုင္းေလးေနျခင္ျကတာပဲ ။ သူ မွမထိခိုုက္တာကိုုး။
ထိခိုုက္တဲ႕ ေအာက္ေျခလူတန္းစားေတြ ။ လူမဆန္ ျပဳမူခံရတာေတြ က်ကိုုယ္ခ်င္းမစာနိုုင္ခဲ႕ဘူး။
(၂) ဥပမာတခုုေျပာရရင္ နာဂစ္မွာ ေရငတ္အစာငတ္လိုု ့ ေသတဲ႕ သူေတြက သန္းေရႊေျကာင့္ ။
ကယ္ဆယ္ေရးေတြ ေပးဝင္ရင္ေသစရာအေျကာင္းမရွိ။
သူတိုု ့ ေဂါက္လိုု ့ေသရ တာေလ။
ဒါမ်ိဳး ေတြေနမယ္ေပါ့ ။ဟဲဟဲ လ်ွာရွည္ျကည့္တာ။
Unlike · Reply · 5 · 2 hours ago


ကိုဝန္းသိုကြန္မင္႔က ႏွစ္ပိုင္း၊ ပထမပိုင္းကို သေဘာတူတယ္၊ ဦးဆက္ဒန္ဟူစိန္နဲ႔ သန္းေရႊ ႏိႈင္းယွဥ္တာကိုေတာ႔ သေဘာမတူခ်င္ဘူး။ ဦးဟူစိန္ဘက္က နာတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးမွာ ဦးဆက္ဒန္ဟူစိန္နဲ႔ ႏိႈင္းလို႔ရမွာက အာဏာသိမ္းစ ဦးေနဝင္းပဲ၊ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္စိတ္လို႔ ေခၚၾကမယ္ထင္တယ္။ အမ်ိဳးသားေရး အက်ိဳးစီးပြား အတြက္ေတြပါတယ္။
သန္းေရႊလုပ္ရပ္က ဘာအတြက္မွကို မပါတာ။ ဦးဟူစိန္ကို သူ႔မ်ိဳးႏြယ္စုေတြက တကယ္ခ်စ္တာ။ သန္းေရႊသာ ဦးဟူစိန္အဆင္႔ရွိရင္ တိုင္းရင္းသားေတြကသာ မုန္းၿပီး ျမန္မာေတြက ႀကိတ္ၿပီးခ်စ္ေနစရာပဲ။ ျမန္မာေတြ ခ်စ္ဖို႔အသားထား သူ႔ကို ေက်ာက္ဆယ္သားေတြကေတာင္ မခ်စ္ဘူး။ သူ႔ကိုခ်စ္တာက မယ္ႀကိဳင္နဲ႔ ဦးေႏွာက္ေဆးမဂၤလာအျပဳခံလိုက္ရတဲ႔ အခု ေခါင္းေပါင္းစေထာင္ေထာင္ လက္ တစ္ဆုပ္စာ ေျမးေလးေတြပဲ ရွိတယ္။

က်ေနာ္နားလည္သလို ဘာသာျပန္ရရင္...
ဦးဆက္ဒန္ဟူစိန္က မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္။
သန္းေရႊက မ်က္ျမင္ အာဏာရူး အတၱသမား။

အမွာ။ ။ ခင္ဗ်ား "ဦး"မတတ္လို႔ က်ေနာ္လည္း "ဦး"မတတ္ေတာ႔ဘူး။ "ဦး"မတတ္လို႔ "ေဟ႔ေကာင္႔ မင္း မိုက္ရိုက္းလွပါလား" လို႔ ဆဲသံလည္း မၾကာဘူးေသးဘူး ေလ။ အဲသေလာက္ ခ်စ္ၾကတာ။

**ခ်စ္တဲ႔အီရတ္ ငိုလိုက္စမ္း**


(အေမရိကန္ေရာက္ အီရတ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ေဆာင္းပါးပါ။ ရင္ကို ထိသြားလို႔)

(အာဏာရွင္စနစ္က်ဆုံး
မႏူးမနပ္နဲ႔
အစြန္းေရာက္ဘာသာေရးေပၚ ေခ်ာ္လဲ
ဒီမိုကေရစီ သေႏၶလည္း ပ်က္က်ခဲ႔ေရာ။ ။) ဇင္ေဝေသာ္။

လူေတြက က်ေနာ္ဘယ္လိုခံစားရသလဲ ေမးၾကတယ္၊ ဝမ္းနည္းတာေပါ့။ ၂၀၀၃ ခုကစလို႔ ေသလိုက္တဲ႔ အေမရိကန္နဲ႔အီရတ္ေတြ။ အခု အစၥလမ္လမ္ႏိုင္ငံေတာ္ ဆိုတာႀကီးေပၚလာေတာ႔ အီရတ္ဟာ မမွတ္မိႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပုံလဲ သြားခဲ႔ေတာ႔တယ္။

ဘဂၢဒက္ၿမိဳ႕က အလတ္တန္းစားမိသားစုမွာ က်ေနာ္ေမြးဖြားခဲ႔တယ္၊ အေဖက ေလတပ္စစ္သား၊ အေမက သခ်ၤာဆရာမ၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမေတြနဲ႔အ တူ ေက်ာင္းသြား၊ စူပါမဲန္း၊ ဘက္တ္မန္း ဗြီဒီယိုေတြၾကည့္၊ မိဘေတြနဲ႔ ေရကူးကန္ မွာ ေရကူးေပါ႔။
၁၉၉၀ ပင္လယ္ေကြ႔စစ္ပြဲႀကီးျဖစ္ေတာ႔ က်ေနာ္က ၁၂ ႏွစ္သား။ ဗလီေတြက ဝတ္ျပဳ ဆုေတာင္းဖို႔ ေအာ္ေခၚသံေတြ တစ္ခါမွ မၾကားခဲ႔ရဘူး။ ဘယ္အမ်ိဳးသမီးမွ ေခါင္းကို ပုဝါမၿခဳံ၊ က်ေနာ္႔အေမ မိတ္ကပ္လူးတယ္၊ စကတ္ ဝတ္တယ္၊ ဘေလာက္(စ္)ဝတ္တယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ ဘာျမဴဒါ ေဘာင္းဘီတိုနဲ႔။ ၂၀၀၉ ခု က်ေနာ္ အေမရိကေရာက္ေတာ႔ "အီရတ္ဟာ အေနာက္ဆန္ခဲ႔တယ္၊ ပညာေရးေကာင္းခဲ႔တယ္၊ က်န္းမာေရး ေစာင္႔ေရွာက္မွဳေကာင္းခဲ႔တယ္၊ ဘာသာေရး အစြန္းမေရာက္ခဲ႔ဘူး" စတာေတြ အေမရိကန္ေတြ နားမလည္ၾက မွန္း သိခဲ႔ရတယ္၊ အခ်မ္းသာႀကီးမဟုတ္ေပမဲ႔ အီရတ္ဟာ မဆင္းရဲဘူး။
ဒီေန႔ အီရတ္လား။ ဆီနဲ႔ေရေပါ႔ဗ်ာ။

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၂၄ ႏွစ္က အီရတ္က ကူဝိတ္ကို က်ဴးေက်ာ္၊ အေမရိကန္က အီရတ္ကို ဒဏ္ခတ္၊ တံတား၊ ပါဝါစေတးရွင္း၊ ေရေျမာင္းနဲ႔ ေရနံစက္ရုံေတြ ဖ်က္ဆီးခဲ႔ တယ္။ ေရပိုက္ကိုလွည့္ေပမယ့္ ေရမလာေတာ႔ဘူ။ မီးမရွိ ေရမလာ၊ သန္းေခါင္ယံ ပူအိုက္လို႔ အိပ္ယာကႏိုး။ စီးပြားေရး ဒဏ္ခတ္ေတာ႔ လူေတြရဲ႕ဘဝေတြ၊ ကိုယ္ က်င္႔တန္ဖိုးေတြ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းသြားခဲ႔ေတာ႔တယ္။
လုယက္မႈေတြ ထူေျပာ၊ ၃ မိနစ္ၾကာေအာင္ ကားရပ္ထားလို႔ မရ။
အေမရိကန္ေတြေမ်ွာ္မွန္းထားသလို စစ္ပြဲက အီရတ္ေတြရဲ႕ဘဝကို ေျပာင္း မေပးႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ အီရတ္ေတြက ဆက္ဒန္ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႔ အေမရိကန္ေတြက ေမ်ွာ္လင္႔ ဟန္တူပါတယ္၊ ဒါက ျဖစ္လာမယ္မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ မ်ိဳးဆက္ေပါင္း မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကီးသူရိုေသယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေနလာခဲ႔ၾကတာ။

လြတ္လပ္သြားတဲ႔ အီရတ္ဟာ ေအာက္ေျခလည္းလြတ္သြားတယ္၊ ဒီမိုကေရစီမျဖစ္တဲ႔အျပင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြဆီ ေျခစုံေျပးဝင္သြား ၾကတယ္။ ဒါဟာ ဒီမိုကေရစီ က်ရွဳံးမႈ၊ အေမရိကန္ က်ရွဳံးမႈ။ စီပြားေရး ပိတ္ဆို႔ လိုက္ေတာ႔ အီရတ္ကို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္မယ္႔ အီရတ္ပညာတတ္ေတြ၊ အႏုပညာ ရွင္ေတြ၊ အလယ္အလတ္ဝါဒီေတြက ႏိုင္ငံရပ္ျခားကို ေျပာင္းသြားၾကတယ္။

၂၀၀၃ ခုအထိ အျခားဆရာဝန္ေတြ၊ ေဆးဝါးပညာရွင္ေတြနဲ႔အတူတူ ခရီးထြက္ခြင္႔ က်ေနာ္မရခဲ႔ဘူး။
သူငယ္ခ်င္း၊ မိဘ မိသားစုက ဆီးရီးယား၊ ဆီးရီးယားကေန ေဂ်ာ္ဒန္ကို ဆက္ကူး သြားၾကတယ္။
က်ေနာ္လည္းထြက္သြားခဲ႔ခ်င္တာပဲ၊ ဒါေပမဲ႔ အီရတ္ပတ္စပို႔နဲ႔ ဝင္လို႔ရတဲ႔ႏိုင္ငံက လက္ခ်ိဳးလို႔ရတယ္။
၂၀၀၉ ခုေရာက္မွ အေမရိကကို ထြက္လာႏုိင္ခဲ႔တယ္။ အီရတ္ကေန ထြက္ခဲ႔ ရတာကို ေပ်ာ္ေနမိတယ္။ ဒါေတာင္ ဒီေန႔ အေနအထားေလာက္ မဆိုးဝါးလွဘူး။

ဝမ္းနည္းစရာအေကာင္းဆုံးက အီရတ္လိုႏိုင္ငံထဲမွာ ISIS ကို ေထာက္ခံမႈ ရွိေနေသးျခင္းပါ။ ေျပာရတာ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ အဲဒါ ဆက္ဒန္ဟူစိန္မရွိလို႔ပါ။
က်ေနာ္လည္း ဆက္ဒန္ဟူစိန္ကို မုန္းပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ သူရွိေနရင္ ဒီအေနအထား မ်ိဳး ေရာက္မလာႏိုင္ပါဘူး။ ဆက္ဒန္ဟူစိန္မရွိလို႔ ေသရတဲ႔ လူအေရအတြက္ဟာ ဆက္ဒန္ဟူစိန္ သတ္လို႔ေသရတဲ႔ လူအေရအတြက္ထက္ အမ်ားႀကီး ပိုမ်ားတယ္။

အစေတာ႔ တီဗြီၾကည့္၊ သတင္းနားေထာင္၊ ေနာက္ပိုင္းစိတ္ညစ္လို႔ အားလုံးျဖတ္ ပစ္လိုက္တယ္။

တစ္ခါတစ္ခါ အရင္က ေရႊေရာင္ အီရတ္ရဲ႕ ဗြီဒီယိုေလးေတြကိုပဲ ျပန္ၾကည့္ေန မိတယ္။
အီရတ္ ေျပာင္းလဲလာဦးမွာလား။ ဒီပုံစံနဲ႔ က်ေနာ္႔တစ္သက္ေတာ႔ မထင္မိဘူး။