ကမၻာ႔ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ


ဘေလာ႔ဂ္ေပၚေရးတဲ႔ စာ ဆိုတာ ဘယ္လိုစာမ်ိဳးလည္းဆိုေတာ႔ ( ပညာရွင္တို႔ အဆိုအရ )

၁ ။ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ( ကိုယ္႔အာေဘာ္၊ ကိုယ္တိုင္ႂကြား၊ ကိုယ္တိုင္ ရင္ ဖြင္႔၊ ရန္လုပ္၊ ဆဲ ) ပုဂၢလိက ဒိုင္ယာရီ ( သာဓကေတြမ်ားလို႔ ထုတ္ မျပေတာ႔ ဘူး )

၂ ။ နားလည္ရခက္တဲ႔ စကားလုံးေပါင္း၊ စပယ္လင္၊ ေဝါဟာရ အထူး အဆန္းေတြ နဲ႔ ေရးတဲ႔စာ မ်ိဳး ျဖစ္ေနရမယ္။ ( ဥပမာ ရွင္ေႏွာင္းငယ္ တို႔ ေရး ဟန္၊ ဖတ္ရ၊ စဥ္းစားရတာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္၊ ဘို္င္ေအ တဲ႕ )

ဒီႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ညွိလိုက္ေတာ႔ ကမၻာမွာ ပထမဦးဆုံး ဘေလာ႔ဂ္ဂါ က အေသာက မင္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။

၁ ။ သူ႕ကိုယ္သူ ေဒဝါနံ ပိယဒႆီ နတ္တို႔ အထူးခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ႔ဘုရင္ တဲ႔၊ သူကိုယ္တိုင္ အဲသလိုေရးတာ၊ သူမ်ား ေရးတာမဟုတ္ဘူး ( ကိုယ္တိုင္ႂကြား )။ ၿပီးေတာ႔ ေရးတဲ႔စာေတြက ဘုရားစာလို႔ ဆိုေပမယ္႔ သူ႕အာေဘာ္တြနဲ႔ သူ ေရးတယ္ ( ကိုယ္႔အာေဘာ္ ) ကလိဂၤစစ္ပြဲ အၿပီး ဘယ္ေလာက္ ရင္နာရ ပုံ ( ကိုယ္တိုင္ ရင္ဖြင္႔ ) ဓမၼနဲ႔ေအာင္ႏိုင္ခ်င္တယ္ ဆိုေပမဲ့ ရန္လာစရင္ေတာ႔ အေသာကတို႔က ငုံ႔ခံေနမွာ မဟုတ္ တဲ႔။

၂ ။ ႏွစ္ ကေတာ႔ ေျပာမေနနဲ႔ သူ႕ စာလုံးေပါင္းေတြကို တစ္ကမၻာလုံးက ပညာရွင္ေတြ အဓိပၸါယ္ ဝိုင္းေဖာ္ေနတာ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေနေသးတယ္။

အစ ဖုန္းမက္ေဆ႔ဂ်္ေတြ၊ ၿပီးေတာ႔ အြန္လိုင္း ေရးဟန္ေတြကို ၾကည္႔ၿပီး အဂၤလိပ္ေတြကလည္း သူတို႔စာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ၊ ျမန္ မာေတြကလည္း ျမန္ မာစာေတာ႔ ပ်က္ပါၿပီ ( က်န္တဲ႔ဘာသာေတြလည္း အတူတူေနမွာပဲ ) လုပ္ေနၾကတာ ၾကာပါၿပီ။ ပ်က္ေတာ႔ မပ်က္ပါဘူး၊ အြန္လိုင္းက အြန္လိုင္း ဟန္နဲ႔ပဲ ရွိေနမွာပါ။

တကယ္ေတာ႔ ဒီလိုေခတ္မီတဲ႔ ေရးဟန္က အေသာကႀကီး စ ခဲ႔တာပါ။ ကြန္ဆာေဗးတစ္ေတြ အျပစ္ေျပာခ်င္ရင္ အေသာက ေရးဟန္ကိုၾကည္႔ၾက လို႔ ေျပာရမယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဝိုင္ဖိုင္ မေပၚေသးတာကလြဲရင္ အေသာက ဟာ ဘေလာ႔ဂ္ဂါအစစ္ပဲ။ ခပ္ႂကြားႂကြား နားလည္ရခက္တဲ႔ ေရးဟန္ေရး ထုံးေတြနဲ႔။
ဘာျဖစ္ျဖစ္ နားေတာ႔မယ္၊ ဘိုင္ေအ။ ။



Ref: World’s earliest blogger had his work cut out for him
By Nury Vittachi


 ဇင္ေ၀ေသာ္ 
21/12/2012

Dear Readers,


တစ္ပတ္တာ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း

ဒီေန႔ည ေအာက္ပုံပါ ဆမ္းမစ္ကို သြားမွာရယ္ ေရာက္တဲ႔ေနရာကေန ၿပဳံးၿပဳံးေလး ဓာတ္ပုံရိုက္ မတင္တတ္တာရယ္ (မတင္တတ္ဆိုတာ ဘယ္လိုတင္ရမွန္း မသိ တာကို ဆိုလိုတာပါ၊ မခက္ဘူး၊ လြယ္လြယ္းေလး၊ သင္ေပးမယ္ဆိုၾကေပမဲ႔ မသင္ျဖစ္ေသးပါ) ေၾကာင္႔ ပိုစ္အသစ္ တက္လာမယ္ မထင္ပါ။ အက္ဒမင္ တင္ရင္ ပို႔စ္အေဟာင္းေလးေတြ တက္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီဆမ္းမစ္မွာ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူငယ္ေရး၊ အမ်ိဳးသမီးေရးေတြကို ႏိုင္ ငံေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္က အဖြဲ႔အစည္းကိုယ္စားျပဳေတြ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးမွာမို႔ ၾကားရဖြယ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သင္႔ေတာ္မယ္႔အခ်က္ေတြကို ႀကဳံရင္ တင္ျပေပး ပါမယ္။ ဒါက "ဆမ္းေဆာင္းစက္ရုံႀကီးထဲက အင္တာနက္လိုင္း ေကာင္းလိုက္ တာ" ဆိုတာထက္ေတာ႔ အဓိပၸါယ္ပိုရွိမွာပါ။
See you all next week!

အေမရိကန္ က်န္းမာပါေစ


ကမၻာမွာ မင္းမဲ႔စရိုက္ထြန္းကားလာတိုင္း ေသနတ္ေထာင္ေဖာက္ၿပီး မိုက္တဲ႔ေကာင္ ထြက္ခဲ႔ အခ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပြဲသိမ္းေပးႏိုင္တာလည္း သူပဲရွိတယ္။
ေရတိုေလးၾကည့္သူေတြအတြက္ေတာ႔ အေမရိကန္က အရွဳပ္ထုပ္။ ဒါဆို အေမရိကန္ရဲ႕ စစ္အင္အားမ်ိဳး တရုတ္ (သို႔) အစၥလာမ္ကို ေပးၾကည့္လိုက္ပါ။ အရွဳပ္ထုပ္ေအာ္ေနသူေတြ ေအာ္ခ်ိန္ေတာင္ရလိုက္မယ္ မဟုတ္ဘူး။
၁၉ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းနဲ႔ ၂၀ရာစု အဦးပိုင္းက စူပါပါဝါ ဥေရာပေတာင္ ကိုလိုနီေတြ သိမ္းပိုက္ခဲ႔ေသးတာပဲ။ ဒီေရွ႕ နည္းနည္းသြားၾကည့္ေတာ႔ မြတ္စလင္ ေအာ႔တမန္ အင္ပါယာ။ ဘာမွေျပာခြင့္မရွိဘူး၊ အညံ့ခံ၊ မြတ္စလင္လုပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ေခါင္းျဖတ္ ခံ၊ ဒါပဲ။ ပါဝါရွိသူက ပါဝါအလုပ္ပဲလုပ္ၾကပါတယ္။ အေမရိကန္က ဒီသခၤန္းစာေတြ ကို ေက်ညက္ခဲ႔ေတာ႔ ပုံစံတစ္မ်ိဳးေျပာင္းခဲ႔တယ္။





ကမၻာ႔အစိုးရတခ်ိဳ႕နဲ႔ အေမရိကန္ေတြ မတည့္ဘူးဆိုတာ အေမရိကန္က လူ႔အခြင္႔ အေရးနဲ႔ဒီမိုကေရစီကို ပရိုမိုးရွင္းလုပ္ေနလို႔။ ဒီႏွစ္ခုစလုံးက အေကာင္းစားေတြ၊ လိုက္နာႏိုင္ရင္ ျပည္သူေတြအတြက္။ ဒါက အာဏာရွင္အတြက္ လုံးဝ မေကာင္း ဘူး။ ဒီေတာ႔ ျပသနာျဖစ္ေရာ။ ဒီမိုကေရစီျဖစ္သြားရင္ ဒီလိုျပသနာေတြ နည္းသြား မယ္လို႔ ယုံၾကည္ေတာ႔ (ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ အဲသေလာက္ ႀကီးတဲ႔ ျပသနာေတြ မရွိၾကဘူး) ဒီမိုကေရစီကို ပရိုမိုးရွင္းလုပ္၊ လုပ္ေတာ႔ အစိုးရတခ်ိဳ႕၊ အစြန္းေရာက္ လူအူအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ျပသနာေတြ တက္ျပန္ေရာ။ အေမရိကန္ရဲ႕ အေကာင္းစားေတြကိုေတာ႔ မဆံ႔မျပဲ စား(ဘယ္ တရုတ္၊ ဘယ္ အစၥလာမ္မွ အင္တာနက္၊ မိုက္ကရိုေဆာ႔ဖ္၊ အိုင္ပက္မလုပ္ႏိုင္ဘူး) အေမရိကန္ ေကၽြးထားတာေတြနဲ႔ အၾကမ္းဖက္မႈ ျပန္လုပ္။ သူတို႔ကပဲ မိစၦာဒိ႒ိ လမ္းစဥ္လို႔ ျပန္စြပ္စြဲၾကေသးတယ္။

ဘာေတြမေကာင္းေၾကာင္းေျပာေျပာ ကမၻာနဲ႔ခ်ီတဲ႔ ျပသနာလည္းတက္ေရာ ေအာ္ က်ယ္ေအာ္က်ယ္ေတြ ႏႈတ္ပိတ္သြားတယ္။ တကယ္အနာခံၿပီးရွင္းရမွာက အေမရိကန္ေတြ။
တရုတ္က တက္သစ္စ ဆယ္ေက်ာ္သက္။ မိုက္ရူးရဲ၊ ရၿပီးေရာပဲ၊ ေဈးကြက္ နယ္ပယ္ခ်ဲ႕မယ္၊ ေငြရွာမယ္၊ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္သူ၊ ဘယ္ပတ္ဝန္းက်င္ ဘယ္လိုထိခိုက္၊ ဘာမွ ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ အေမရိကန္ေတြရဲ႕ ရင္႔က်က္မႈမ်ိဳးရဖို႔ အခ်ိန္အေတာ္ယူရဦးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ျမန္မာျပည္က တရုတ္ျပည္ နယ္ေလးျဖစ္မသြားပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းရမွာပဲ။

အစၥလာမ္က တစ္မ်ိဳး။ ဆက္ဒန္ကို ဝိုင္းၿပီးရွဳံ႕ခ်တယ္၊ ထိုင္ၾကည့္တယ္။ အေမရိကန္ဝင္ေတာ႔ အစပိုင္းကူညီတယ္၊ စစ္သားေတြလႊတ္ေပးတယ္။ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေတြက ၿခိမ္းေျခာက္ေတာ႔ အားလုံးျပန္ႏႈတ္၊ အေမရိကန္ဆီ ေသနတ္ေျပာင္း ျပန္လွည့္ၾကတယ္။

ဟီရိုရွီးမားအႏုျမဴကိစၥက ဒီေန႔အထိေျပာၾကရတုန္း။ အဲဒီ ဗုံးႏွစ္လုံးနဲ႔ ကမၻာစစ္ကို လက္စမတုန္းႏိုင္ရင္ ဒီထက္ ဆယ္ဆမက ေသႏိုင္တာကို တြက္ခ်က္ရဲသူ က်ေတာ႔ လက္တစ္ဆုပ္စာေလာက္ပဲရွိတယ္။

ကဲ ဒီေန႔ ကိစၥ ဘယ္သူရွင္းမွာလဲ၊ တိုက္ရိုက္တာဝန္ရွိတာက မြတ္စလင္ႏိုင္ငံေတြ၊ လုပ္ၾကပါေတာ႔လား။
ေငြရွာဖို႔ပဲသိတဲ႔ တရုတ္က လက္ရွိကမၻာ႔အၾကမ္းဖက္မႈကို ပယ္လယ္ျပင္က အရုပ္ ဆိုးဆိုးကၽြန္းေပါက္စ လုယူဖို႔ေလာက္ေတာင္ စိတ္မဝင္စားဘူး။
ဟာ ဒီေကာင္ အေနာက္က စာေတြဖတ္ၿပီး ေၾကာင္သြားၿပီထင္ရင္ေတာ႔ အာရွက လီကြမ္းယုနဲ႔အတူေရာၿပီး ေၾကာင္လိုက္တာေပါ႔။

(လူတိုင္းကိုယ္စီမွာ ေဖ႔စ္ဘုတ္ေတြရွိေနလို႔ ကိုယ္႔အျမင္ကြဲလြဲမႈကို ကိုယ္႔ေပ႔ဂ်္ေပၚ မွာပဲ ေရးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ မာလ္တီ မီဒီယာဆိုက္ဒ္ႀကီးေတြမွာ မိမိေရးခ်င္ ရာ ကြန္မင္႔ေရးလို႔ရေပမဲ႔ (လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင္႔) ပုဂၢလိက ေပ႔ဂ်္ေတြမွာ ေစာင္႔ စည္းရပါတယ္။ သူက ဒီဘိတ္လုပ္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ သူယုံၾကည္ရာ တင္ျပ တာပါ။ ႀကိဳက္ရင္ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ရင္ေနပါပဲ။ ဒီေန႔ပညာရွင္အခ်ိဳ႕သုံးသပ္တဲ႔ ကြန္မင္႔တခ်ိဳ႕ဟာ ေဆာင္းပါးရဲ႕ အသားေပးမႈကို လမ္းေခ်ာ္ေစတယ္ဆိုတဲ႔ အယူ ကို လက္ခံယုံၾကည္ပါတယ္)

အိုးထရက္စ္ဖို႔ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ျပန္ေတြ႔


ဒီေန႔ ပို႔စ္ေတြ မိုးလုံးမိႈင္းသြားၿပီ
မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ အိုးထရက္စ္ဖို႔ရဲ႕ ဝိဉာဥ္ျပန္ေတြ႔လာေတာ႔လည္း တင္ရအုံးမယ္။
ဒီမာရီးယား၊ ဟာရဲရား၊ ရြန္းနီ တစ္လုံးစီနဲ႔
ဒါ႔ထက္ ပိုအားရွိစရာက ဖိဖိစီးစီးရွိလာတဲ႔ ကစားကြက္ပါ။
ပထမပိုင္း မန္ယူ ၃၊ က်ဴပီအာ ၀။ ။

စာဖတ္သူမ်ားသို႔..............


"လူ ့ယဥ္ေက်းပဋိပကၡနဲ႔ ကမၻာသစ္တစ္ခုကို ပုံေဖာ္ျခင္း" စာအုပ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ မက္႔ေဆ႔ေတြ ဒီညေနမွာပဲ ရရွိခဲ႔ပါတယ္။
စကၤာပူမွာ ရၿပီလား၊ ဘယ္ဆိုင္မွာ ရႏိုင္မလဲ စတာေတြ ေမးၾကတာပါ။ အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း အရင္ေျပာပါရေစ။
၁။ စကၤာပူမွာ မေရာင္းႏိုင္ေသးပါ။
၂။ ဒီလ ၃၀ ရက္မွာ "အေဖ႔ဆႏၵျဖည့္ စာအုပ္မိတ္ဆက္ပြဲ" စင္ထရယ္ေဟာ္တယ္ မွာ လုပ္ဖို႔ ေလ်ွာက္လႊာတင္ထားပါတယ္။ အဆင္ေျပေကာင္းပါရဲ႕။
၃။ ေအာက္တိုဘာ ၂ ရက္ ရန္ကုန္ကျပန္လာၿပီး ေအာက္တိုဘာ ၃ ရက္ ၄ ရက္ ေလာက္ဆိုရင္ စကၤာပူမွာ ရႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ပါ႔မယ္။
၄။ သတင္းထူးတာနဲ႔ စေတးတပ္တင္ေပးသြားပါမယ္။

ျပန္ခ်င္တဲ႔ ကြန္မင္႔မ်ား(က်ေနာ္႔အတြက္ ေလေအးတစ္ေပါက္)


Ashin Kavissara
"လူ ့ယဥ္ေက်းပဋိပကၡ စာအုပ္ကေတာ့ လက္ကမခ်ႏုိင္ေအာင္စြဲေဆာင္ႏုိင္တယ္၊၊ စာမ်တ္ႏွာ အမ်ားႀကီးဖတ္္ျပန္ေတာ့လည္း ေျခရာခံလုိ ့မရ၊ ဖတ္လုိက္၊ စဥ္းစား လုိက္၊ ေျခရာခံလုိက္လုပ္ေနရတယ္၊၊
ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ ဒီစာအုပ္က ကမၻာမွာ ဖြင့္မေျပာတဲ့အမွန္တရားေတြ၊ ထိေတြ ့ကုိင္တြယ္ေျဖရွင္းလုိ ့မရတဲ့ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္လုိ ့ေျပာျပသြား တယ္။
အဲဒါေတြကုိ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲလို ့ စာေရးသူက ေမးခြန္းမ်ားစြာခ်န္ထားခဲ့ တယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ဒီစာအုပ္ကုိအတြဲေတြ အမ်ားႀကီးေရးသင့္တယ္ လို ့ထင္တယ္"

*******************************************************************

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဦးကဝိသရ ဘုရား။
ဒီစာအုပ္က အပ်င္းေျပဖတ္စာအုပ္ မဟုတ္သလို အမ်ားႀကီး တစ္ထိုင္တည္း ဖတ္လို႔လည္း မရႏိုင္ပါဘူး ဘုရား။ အခ်က္အလက္နဲ႔နက္နဲမႈၾကည့္ရင္ လီကြမ္း ယုစာအုပ္က မူလတန္းသာသာပါ ဘုရား။
ဒုတိယတြဲပါဖတ္လိုက္ရင္ ဦးကဝိသရ အာသာေျပမွာပါ။ သူ႔အဖြင္႔ေတြကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းႀကီး ျပန္ပိတ္ခဲ႔ပါတယ္။ အမွာစာမွာ ေရးခဲ႔သလို တပည့္ေတာ္လည္း လီကြမ္းယုထက္ ငါးဆပိုအားစိုက္ခဲ႔ရပါတယ္။ ဦးကဝိရဲ႕ကြန္မင္႔အရ အားစိုက္ရႀကိဳး နပ္တယ္လို႔ ေလ်ွာက္ထားပါရေစ။

အားလုံး မဆုံးေသးဘူး


ေက်ာင္းဝင္းထဲရွိ သရက္ပင္ေအာက္မွာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ေဆာ႔ ကစားေန တာကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္၊ သူတို႔ခ်င္း ျမန္မာလိုစကားေျပာေနၾကတာကို ၾကား မိတာနဲ႔ ျမန္မာကေလးေလးေတြပဲဆိုၿပီး သူတို႔နဲ႔ မိတ္ဆက္စကားေျပာမိပါတယ္။
"....................."
"သားနာမည္က တိမ္ေလးျဖဴ "
"..............................."
"သမီးနာမည္က ေဆာင္းေလးျဖဴ "
"................................................"
"ဟုတ္ပါတယ္၊ ဦးေလးျဖဴရဲ႕ သားနဲ႔ သမီးပါ"
"............................................."
"အဂၤလိပ္နာမည္ မရွိပါဘူး၊ ေက်ာင္းမွာလည္း ေဆာင္းနဲ႔တိမ္ပါ"
"......................................"
"မဟုတ္ပါဘူး၊ ေမေမပါပါတယ္၊ ဘုရားဝတ္ျပဳေနလို႔"
ခဏေနေတာ႔ သူတို႔ေမေမ မႏြယ္ထြက္လာလို႔ စကားအနည္းငယ္ ဆက္ေျပာ မိၾကပါတယ္။ ၾကာခဲ႔ၿပီေကာ။ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္စုေက်ာ္ေက်ာ္။

ေလးျဖဴ ဆိုတာကလည္း ပိုက္ဆံအိပ္ပါးပါးေလးထဲကေန မရအရဆြဲထုတ္ရင္း ကိုယ္ပိုင္ေခြဝယ္ၿပီး နားေထာင္ခဲ႔ရတဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ထဲက တစ္ေယာက္ပဲ။ ေနာက္ တစ္ေယာက္က ကိုတိုးႀကီးပါ။ ဂီတနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အစုံစား သတၱဝါလို႔ ဆိုရင္ေတာင္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ ထူးအိမ္သင္တို႔ေခြေတြ ကိုယ္ပိုင္မရွိခဲ႔ဘူး၊ ငွားၿပီးနားေထာင္ခဲ႔တာ။ ၾကာခဲ႔ၿပီေကာ။ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုနီးပါး။

တစ္ရက္မွာ မႏြယ္ဆီက ထူးထူးျခားျခားမက္ေဆ႔ေရာက္လာတယ္။ သူမ သားနဲ႔ သမီး အားတဲ႔(ဖမ္းလုိ႔မိတုန္း)အခ်ိန္ေလးမွာ ဝါဆိုသကၤန္းလာကပ္ခ်င္လို႔ ေန႔လယ္ သုံးနာရီမွာ အဆင္ေျပပါသလားဆိုတာကို ေမးထားတဲ႔ မက္ေဆ႔ဂ်္ပါ။
သုံးနာရီခြဲမွ လာခဲ႔ပါလို႔ မက္ေဆ႔ဂ်္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ သူတို႔ေရာက္လာေတာ႔ အရင္ပုံရိပ္ေလးေတြကို မနည္းဖမ္းယူရတယ္။ လူပ်ိဳ အပ်ဳိေတြ ျဖစ္ေနၾကၿပီေကာ။ တိမ္ေလးျဖဴက ပီအာနဲ႔ေနတာမို႔ စစ္မႈေတာင္ ထမ္းရေတာ႔မယ္။
မႏြယ္ရဲ႕ သေဘာကေတာ႔ ဝါဆိုသကၤန္း လာကပ္တယ္ဆိုတာအျပင္ ကေလးေတြကို ယဥ္ေက်းမႈစည္းေၾကာင္းထဲ မသိမသာသြင္းယူျခင္းျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
သူတို႔ျပန္ခါနီးေတာ႔မွ ေဆာင္းေလးျဖဴကိုေမးေတာ႔
"........................"
"မေနဘူး၊ ဟိုမွာပိုေပ်ာ္တယ္၊ ျပန္မယ္"
"......................................"
"ရန္ကုန္ထက္ ေတာင္ႀကီးမွာ ပိုေပ်ာ္တယ္"

သူတို႔ျပန္သြားေတာ႔မွ ငါတို႔ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုလုံး ဆုံးသြားတာမဟုတ္ေသးဘူး။
ေဆာင္းလိုပဲ သူတို႔ႏွလုံးသားထဲမွာ ျမန္မာပဲရွိေနတဲ႔ အျခား ေဆာင္းေလးေတြ ရွိေနမွာ ေသခ်ာတယ္လို႔ ေတြးလိုက္မိတယ္။
ေဆာင္းအေနနဲ႔ တကယ္ျပန္ျဖစ္၊ မျဖစ္၊ ျပန္ႏိုင္ မႏိုင္က အနာဂတ္မို႔ မေရရာေပမဲ႔ သူမႏွလုံးသားထဲမွာ
ျမန္မာရွိေနဆဲ
အဘိုးအဖြားရွိေနဆဲ
ေတာင္ႀကီးရွိေနဆဲ၊
ဒါကေသခ်ာတယ္ ေလ။

ေငြတုိးေပးျခင္း (ဘာသာတရားတုိ႔အျမင္)

ေငြတုိးေခ်းငွါးျခင္းအေပၚ၌ ဘာသာတရားအခ်င္းခ်င္း မတူကြဲျပားေသာ အယူအဆတုိ႔ ရွိၾကသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာအယူအရ (၁၇) ရာစု မတုိင္မီအထိ ေငြတုိးေပးျခင္းကုိ မေကာင္းမႈဟု ယူဆကာ တားျမစ္ခဲ့သည္။ အစၥလာမ္ဘာသာကမူ ယေန႔တုိင္ေအာင္ ေငြတုိးေပးျခင္းကုိ တားျမစ္ဆဲပင္ ျဖစ္၏။ ျဗဟၼဏဝါဒအလုိအရ ဤကိစၥသည္ အကုသုိလ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေလသည္။

ဘုရားရွင္၏ အလုိအရမူ ဤေငြတုိးေပးျခင္းသည္ ထူးထူးေထြေထြ အျပစ္တစ္ခုဟု ယူဆေတာ္ မမူခဲ့သလုိ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိေပ။ ဗုဒၶဘာသာသေဘာအရ ႏြားငွါး၍ ရသလုိ ေျမ၊ အိမ္၊ လုပ္အား ငွါးရမ္း၍ ရသည္။ ေငြကုိ ငွါးရမ္းမႈ႔ေၾကာင့္လည္း တစ္စုံတစ္ရာ အျပစ္ရွိသည္ဟု မယူဆခဲ့။ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနသူတစ္ေယာက္ကုိ အရင္းအႏွီး စုိက္ထုတ္ေပးၿပီး ထုိပုဂၢဳိလ္သာ သူ႔ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေရာက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ ဤကိစၥသည္ ကုသုိလ္ရသည့္သေဘာပင္ ေဆာင္ေနေပေသးသည္။

ေငြတုိးေပးျခင္း အမွန္တကယ္ အကုသုိလ္အသြင္ ေဆာင္လာသည္က အတုိးေငြမ်ား အဆမတန္ တင္ထားျခင္း၊ ထုိအတုိးမဆပ္ႏုိင္လွ်င္ မတန္မရာ အိမ္ရာ၊ လူစသည္တုိ႔ကုိ သိမ္းယူျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ယေန႔ကမာၻကုိၾကည့္လွ်င္ ေငြတုိးကုိ အတုိးႏႈန္း ခ်ိဳခ်ိဳသာသာျဖင့္ ေပးမည္။ တရားမွ်တေသာ အတုိးႏႈန္းမွ်ကုိသာ ယူမည္ဆုိလွ်င္ အကုသုိလ္ဟု ယူဆရန္ ခက္ေၾကာင္း သိႏုိင္သည္။ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ အသီးသီးက ဆင္းရဲေသာႏုိင္ငံ၊ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတုိ႔ကို အတုိးမဲ့ (သုိ႔) သိပ္မမ်ားေသာ အတုိးတုိ႔ျဖင့္ ကူညီသည့္သေဘာ ေခ်းငွါးေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကရသည္။

ေငြတုိးေပးျခင္းက အျပစ္ဟု မဆုိသာေသာ္လည္း ေငြတုိးေပးသူ၏ ေလာဘက လြန္ကဲလာလွ်င္မူ အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဤဒုကၡမ်ိဳးစုံကုိ ျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ ႀကံဳခဲ့ရဖူးသည္။ ယေန႔တုိင္ ကမာၻမွာလည္း ဤဒုကၡက ေပးေနလ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုိင္ရာအစုိးရ၏ တိက်တင္းက်ပ္ေသာ ဥပေဒကား လုိေနေပလိမ့္မည္။

ေငြတုိးေပးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္၏ တားျမစ္ထားမႈကုိ မေတြ႔ရေသာ္လည္း အေၾကြးေပးရန္ ရွိေနလွ်င္ စိတ္မသက္သာဖြယ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး သိျမင္ေတာ္မူသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေၾကြးမရွိျခင္းသည္ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

ထုိ႔အတူ ရဟန္းဘဝ၏ အားသာခ်က္တစ္ခုမွာ အေၾကြးေပးဆပ္ရန္ မရွိသျဖင့္ အေၾကြးရွင္တုိ႔က လာလွည့္ေပးလွည့္စေသာ အေၾကြးေတာင္းသူမ်ားဒဏ္မွ လြတ္ေျမာက္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ အေၾကြးရွိေနေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရဟန္းျပဳခြင့္ကုိ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ရဟန္းျပဳလုိသူသည္ ေငြေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာကိစၥ ရွင္းေနရမည္။ သံဃာ့ေဘာင္ေရာက္မွ ဤကိစၥမ်ား ရွင္းေနရလွ်င္ မေကာင္းေတာ့။

အေၾကြးရွိေနလွ်င္ စိတ္ညစ္ရသည္။ ထုိ႔အတူ ေငြမရွိျပန္လွ်င္လည္း စိတ္ညစ္ၾကရျပန္သည္သာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤေငြေၾကးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကား၍ရေသာ စကားမွာ ဝင္ေငြထြက္ေငြ ညီမွ်ေအာင္ သုံးစြဲၾကဖုိ႔ (သမဇီဝိတ) သာ ရွိေပေတာ့သည္။ ယေန႔ ခ်မ္းသာေသာႏုိင္ငံမ်ား၌ အေၾကြးကင္းသူမရွိ၊ လူခ်မ္းသာတုိင္း အေၾကြးရွိသည္ဟုပင္ ဆုိစမွတ္ ျပဳၾက၏။ ထုိတင္ေသာ အေၾကြးမ်ားသည္ ဘဝအတြက္ အမွန္လုိအပ္ေသာအရာမ်ား ျဖည့္ဆည္းရန္ တင္ရွိေနျခင္းထက္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူေရးအတြက္ တင္ရွိေနေသာအေၾကြးမ်ားႏွင့္ ဝင္လာႏုိင္သည့္ေငြကုိ မေစာင့္ႏုိင္ဘဲ ဝင္ေငြမလာမီ တစ္ခုခု ဝယ္လုိေသာေၾကာင့္ ေခ်းငွါးထားေသာ အေၾကြးမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။

ဘုရားရွင္က အဂၤုတၳဳိရ္၊ စတုကၠနိပါတ္၌ ေဟာခဲ့သည္။
"ညီမွ်ေသာ အသက္ေမြးမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ဝင္ေငြႏွင့္ ထြက္ေငြကုိ သိၿပီး အလြန္အမင္း သုံးစြဲျခင္းမဟုတ္၊ အလြန္အမင္း စီးကုပ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သုံးစြဲျခင္း ျဖစ္သည္။ သုံးစြဲေငြသည္ ဝင္ေငြထက္ ပုိမေနသင့္" ဟု ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕စီးပြားေရး အရဲစြန္႔လုိေသာ ပုဂၢဳိလ္တုိ႔က လက္ရွိအေျခအေနထက္ ပုိ၍ ခ်မ္းသာတုိးတက္ေအာင္ ဟူေသာအႀကံအစည္ျဖင့္ ေငြတုိးယူျခင္းလည္း ရွိႏုိင္ေပသည္။ လက္ရွိဘဝက မျပည့္မစုံ မဟုတ္ေသာ္လည္း ထုိ႔ထက္တုိးတက္လုိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶဘာသာအျမင္အရ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ဆုိဖြယ္မရွိေပ။

ဘုရားရွင္ ဥပမာေပး မိန္႔ဆုိထားတာ ေတြ႔ရသည္။
"လူတစ္ေယာက္သည္ သူ၏ စီးပြားေရးကုိ တုိးခ်ဲ႕ရန္ အေၾကြးေခ်းငွါးၿပီး လုံးလစုိက္ထုတ္ကာ တုိးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ အေၾကြးတုိ႔ကုိေပးၿပီး မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးကုိပင္ ကုိယ္ပုိင္ေငြျဖင့္ လည္ပတ္လာႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သင့္ေတာ္ေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ လက္ထပ္လုိက္သည္။ ထုိအခါ သူသည္ 'တစ္ခ်ိန္က ငါ့မွာ အေၾကြးမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ယခု အေၾကြးမရွိေတာ့။ အေၾကြးမရွိေတာ့သည့္အျပင္ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားေရးပင္ အျမတ္က်န္ခဲ့သည္' ဟု ေတြးကာ ေက်နပ္ေပ်ာ္႐ႊင္ရ၏" ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။

ထုိ႔အျပင္ "လူတစ္ေယာက္သည္ အေသးစားစီးပြားေရးကုိ ေခ်းငွါး၍ စတင္ႏုိင္သည္။ ေပးေခ်ရမည့္ အခ်ိန္၌ အတိအက် ေပးေခ်မည္ဆုိလွ်င္ လုိအပ္ေသာအခါ ေခ်းယူဖုိ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္၏" ဟု ယေန႔ စီးပြားေရးဆန္ဆန္ ေျပာေနၾကေသာ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ၊ တိက်မႈ႔တုိ႔ကုိ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆုိေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။

မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈသည္ အဘယ္နည္းဟု ေမးရန္ရွိလာသည္။ ဤ၌ ဘုရားရွင္က (မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္) မွား႐ြင္းေသာ အသက္ေမြးမႈ ငါးခုကုိ ဥပမာအားျဖင့္ ထုတ္ျပခဲ့သည္။ လက္နက္ေရာင္းဝယ္မႈ၊ လူေရာင္းဝယ္မႈ၊ အသားငါး ေရာင္းဝယ္မႈ၊ အရက္ေသစာ ေရာင္းဝယ္မႈႏွင့္ အဆိပ္ေရာင္းဝယ္မႈတုိ႔ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ကမာၻကို ၾကည့္လွ်င္ ဤေရာင္းဝယ္မႈ ငါးမ်ိဳးသည္ တရားမွ်တမႈမရွိေၾကာင္း ပုိ၍ပင္ ထင္ရွားလာဟန္ ရွိသည္ဟု ဆုိရေပမည္။

မွန္ကန္ေသာဝင္ေငြႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂၤုတၳဳိရ္၊ ဒုကနိပါတ္၌ မိန္႔ျမြတ္ခဲ့သည္မွာ "လုပ္အား၊ ေခြ်း၊ အႀကံဉာဏ္တုိ႔ျဖင့္ ႐ိုးသားစြာ တရားဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ရရွိလာေသာဝင္ေငြ" ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေငြတုိးေပးျခင္းသည္ ကုသုိလ္လား၊ အကုသုိလ္လားဆုိေသာ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ သုံးသပ္စရာ ရွိလာသည္မွာ ထုိေငြကုိ ဘယ္လုိေနရာမွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသလဲဆုိေသာ ကိစၥပင္ ရွိေနေတာ့သည္။

ယေန႔ ေလာက၌ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆရာဝန္၊ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္တုိ႔သည္ ေကာင္းမြန္္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈဟု ယူဆရန္ ရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဘယ္လုိ ဆရာဝန္လဲ၊ ယေန႔ေခတ္၌ ဘယ္လုိ ေက်ာင္းဆရာလဲဟူေသာ ေမးခြန္းလည္း ေမးလာၾကရျပန္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းပညာထက္ ထုိပုဂၢဳိလ္၏ အက်င့္စ႐ုိက္က ပုိ၍ အဓိကက်ေနေပသည္။

အခ်ဳပ္ဆုိရလွ်င္ မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈဟူသည္ မိမိဘာကုိ လုပ္သည္ဆုိတာထက္ ဘယ္လုိလုပ္ေနသည္ဆုိတာက ပုိ၍ အခရာက်ေနေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ဗုဒၶဘာသာ၏အျမင္သည္ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ ျခားနားစြာ ေငြတုိးေပးမႈကုိပင္ အဆုိးအေကာင္း တစ္စုံတစ္ရာ မေျပာခဲ့။ ထုိေငြကုိ ဘယ္သူ႔ကုိ ေခ်းငွါးတာလဲ၊ အတုိးယူႏႈန္းက ဘယ္ေလာက္လဲဆုိတာကုိပင္ အဓိက ေဆြးေႏြးေလသည္။

သုိ႔ျဖင့္ပင္ အေၾကြးမကင္းေသာ ေလာကႀကီးထဲ၌ ဗုဒၶတရားလည္း ပုိ၍ အံဝင္ခြင္က်ျဖစ္ၿပီး ရွင္သန္ေနလိမ့္ဦးမည္ဆုိတာ ယုံမွားဖြယ္ပင္ မရွိပါေပ။


ေမတၱာျဖင့္
သီဟနာဒ

05/09/2012

စေနေဘာလံုး


ဒီေယးဂိုးက ခ်ယ္လ္ဆီးေရာက္တာမွ ဖင္မပူေသးဘူး၊ ဖရန္ဒို တစ္ႏွစ္ခြဲ ရွဴးတဲ႔ ဂိုးထက္ မ်ားသြားၿပီ။
ဆြမ္းဆီးကို ဟက္ထရစ္ဗ်ာ။ ဘလူးေတြ ဆူၾကအုံးမွာပဲ။

စာဖတ္သူသို႔


Facebook Link
ဒီ စေတးတပ္ပါ အခ်က္ ၃ ခ်က္မွာ ေရွ႕ႏွစ္ခ်က္က(အထူးသျဖင္႔ ႏွစ္က) သေဘာ တူညီမႈ ဘယ္လိုမွ မရႏိုင္၊ လူတိုင္းလည္း ေျပာပိုင္၊ ေျပာႏိုင္ခြင္႔ရွိေနလို႔ စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ မေဆြးေႏြးဘဲ လက္ေရွာင္ၿပီး ၃ ကိုပဲ ေဝဖန္သုးသပ္ခဲ႔ပါတယ္။ ၁ နဲ႔ ၂ ကို ေဆြးေႏြးတဲ႔ ကြန္မင္႔ေတြမ်ားရင္း မူရင္း ၃ ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ လမ္းေခ်ာ္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ အျငင္းပြားဖြယ္ကိစၥကို မေျပာခ်င္တာရယ္ စာဖတ္သူအမ်ားစု အာရုံ မမ်ားဖို႔ရယ္ေၾကာင္႔ ဝမ္းနည္စြာ ဖ်က္ပစ္ပါတယ္။ သုံး နဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ သေဘာတူ၊ မတူ ကြန္မင္႔ေတြကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ စိတ္မရွိၾကပါနဲ႔။ ဒါက ကမ္းလက္ရဲ႕ မူမိႈ႕ပါ။

~~~~~

ဒီကြန္မင္႔ေလးက ၿပဳံးရတယ္၊ အင္ထယ္လက္က်ဴယယ္မဆန္ဘူး၊ ရိုးရိုးေလး။
Naylinn Linn shared ကမ္းလက္'s photo.
ေ႐ာ့ တစ္မွတ္ ....
ျပည္တြင္းမွာ သင့္ ေလ်ာ္ တဲ႕ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္းေတြ ဖန္တီးေပးနိုင္ ႐င္ က်န္တဲ႕ 39 မွတ္ ေပး လိုက္ မယ္ ။ အမွတ္ ေကာင္း ေကာင္း လို ခ်င္ ႐င္ ေတာ့ ျပည္ သူ ့ ေတြ က ငါတို ့ အစိုး႐ ဆိုတဲ႕ စကားမ်ိဳးသံုးပီး ျပည္သူေတြ ခ်စ္ ေအာင္ ၾကိဳးစား။

စာေပစီစစ္ေရး ျပဳတ္သြားတာကိုလည္း ငါးမွတ္ေလာက္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ရ ဦးမယ္။ ႏို႔မို႔ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္တဲ႔ကိစၥ၊ ဟိုဟာေရွာင္ရ ဒီဟာေရွာင္ရ၊ ဟိုဟာျဖဳတ္ ဒီဟာျဖဳတ္။