ပိေတာက္ပြင့္သစ္ထဲက ေဒါက္တာခ်မ္းရဲ႕ ေဆာင္းပါးပါ


ဦးေအာင္ေဇယ် နန္းတက္ခ်ိန္နဲ႔ နတ္ရြာစံခ်ိန္ၾကားကာလက ၈ ႏွစ္ပဲ ၾကာခဲ့တယ္။ ၈ ႏွစ္အတြင္း ႏိုင္ငံကို စည္းရံုးေပးသြားႏိုင္တယ္လို႔ ျပဆိုၿပီး အႏွစ္ ၆၀ ၾကာတာေတာင္ ဘာမွ ဟုတ္တိပတ္တိမျဖစ္လာတာကို ႏႈိင္းယွဥ္ သုံးသပ္ထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေကာင္းပါ။

ဘုန္းႀကီးတယ္ ဆုိတာ


ကမ္းလက္ shared Firefly Firefly's post.
 
ဘုန္းႀကီးတယ္ ဆုိတာ
ထန္းပလပ္အရုပ္ကို ျမင္းလုပ္ၿပီး စီးရသလိုပဲ၊
ကိုယ္ေျပးရင္ ေျပးသေလာက္ ေမာတယ္၊
(၀ိသုဒၶါရုံ စံကင္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾသ၀ါဒ)
{{ Shin၁၁ Ashinကြင္းပုိင္ ဘဂ်ီး ဂဂၤါ ... တုိ႔အတြက္ }}
 

လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ပဋိပကၡ (ဒု) အခန္း (၉) မိတ္ဆက္ (အက်ဥ္း)


ကမၻာ႔ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္ဝင္စားၾကတဲ႔ စာဖတ္သူေတြအတြက္ပါ။ "စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းသပြတ္အူ အာရွ" နဲ႔ တရုတ္ရဲ႕ အခန္းက႑က စိတ္ဝင္စားဖို႔ အေကာင္းဆုံးလို႔ ထင္ပါတယ္။

ပဓာနႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ အႏၱရာယ္စည္းေၾကာင္းပဋိပကၡမ်ား


လက္ရိွအေနအထားမွာ စီဗီလုိက္ေဇရွင္းမတူရင္ ရင္းႏွီးေႏြးေထြးတဲ့ ဆက္ဆံေရးလည္း မရိွႏို္င္။ ဒီမွာ ပဋိပကၡႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားျပပါတယ္။
(က) ေဒသတြင္း ပဋိပကၡ (local or micro level)
(ခ) တစ္ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ ပဋိပကၡ (global or macro level)

(က)ပဋိပကၡကေတာ့ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံအတြင္းရိွ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းမတူတဲ့ အုပ္စုေတြအၾကား ျဖစ္ပြားတဲ့ ပဋိပကၡနဲ႔ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းကြဲ ႏိုင္ငံငယ္ေတြ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာျဖစ္ပြားတဲ့ ပဋိပကၡေတြျဖစ္ပါတယ္။
(ခ)ပဋိပကၡကေတာ့ စီဗီလို္က္ေဇးရွင္းၾကီးေတြရဲ႕ ပဓနႏိုင္ငံၾကီးေတြၾကား မွာ ျဖစ္ပြားတဲ့ ပဋိပကၡမ်ိဳးပါ။ ကမာၻစစ္ဆီကို ဦးတည္သြားႏုိင္ပါတယ္။

(က)ပဋိပကၡကေန (ခ)ပဋိပကၡဆီ ေျပာင္းသြားႏိုင္တဲ့ အေျခခံ အေၾကာင္းႏွစ္ ခ်က္ကေတာ့
၁။ မိမိနဲ႔ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းတူႏိုင္ငံငယ္ကို ကူရင္းကူရင္းနဲ႔ ပဓာနႏိုင္ငံၾကီးေတြ ပါ ပါဝင္လာျခင္း
၂။ မတူညီတဲ့ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းႏွစ္ခုအၾကား စူပါ ပါဝါ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ကမာၻစစ္ပံုစံျဖစ္လာႏုိင္ျခင္း။

(စီဗီလုိက္ေဇးရွင္း တူညီေနမႈေၾကာင့္ အေမရိကန္က ျဗိတိသွ်ဆီကေန စူပါ ပါဝါအဆင္ ့လႊဲေျပာင္းယူရာမွာ စစ္မျဖစ္လုိက္၊ တကယ္လုိ႔ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္း ကြဲျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ေတြဆီကေန တရုတ္က စူပါ ပါဝါအဆင့္ လႊဲေျပာင္း ယူမယ္ဆုိရင္ ကမာၻစစ္ပံုစံေရာက္သြားႏိုင္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။)

အစၥလာမ္ကမာၻနဲ႔ အေနာက္

သူတုိ႔ၾကားမွာ ျပႆနာေပါင္းစံုရိွေနမယ္။ သမုိင္းေၾကာင္းကိုျပန္ၾကည့္ေတာ့ ၇/၈ ရာစုမွာ မြတ္စလင္ေတြ အင္အားေကာင္းခဲ့။ ၁၁ရာစုေရာက္ေတာ့ ခရစ္ ယာန္ေတြက တစ္ေက်ာ့ျပန္အင္အားေတြ ေကာင္းလာခဲ့တယ္။ ၁၂၉၀မွာေတာ့ မြတ္စလင္ ေအာ့တမန္ အင္ပါယာျပန္လည္ အားေကာင္း လာျပီး ၁၅၂၉ခုအထိ ၾကာျမင့္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဗီယင္နာျမိဳ႕ကိုပါ သိမ္း ပိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္။

၁၅ရာစုေရာက္ေတာ့ သမုိင္းတစ္ပတ္ျပန္လည္ခဲ့တယ္။ ကမာၻ ့ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဥေရာပကိုလုိနီေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြက ကိုလုိနီစနစ္ကေန အေလ်ာ့ေပး၊ အနားယူ လိုက္တဲ့ ၁၉၂၀ - ၁၉၃၀ ခုႏွစ္ေတြမွာေတာ့ အစၥလာမ္က တစ္ေက်ာ့ျပန္ အားေကာင္းလာခဲ့တယ္။
သူတုိ႔ဘာသာၾကီးႏွစ္ခု (ခရစ္ယာန္နဲ႔မြတ္စလင္) ၾကားမွာ တူညီမႈေတြေၾကာင့္ေရာ မတူညီမႈေတြေၾကာင့္ပါ ျပႆနာေတြ အျမဲတက္လ်က္ရိွ။
ျပႆနာျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အဓိကအေၾကာင္းငါးခ်က္ကို ထုတ္ျပပါတယ္။

၁။ မြတ္စလင္လူဦးေရတုိးပြားမႈႏႈန္းမ်ားျခင္း။ ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္မစ္ အစြန္းေရာက္ စစ္အားေတြမ်ား။ အလုပ္လက္မဲ့မ်ား။ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြထဲ ဝင္ေရာက္ေနထုိင္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြထဲ ဝင္ေရာက္ေနထုိင္ၾက။
၂။ အစၥလာမ္ဘာသာႏိုးထျခင္း လႈပ္ရွားမႈက သူတုိ႔ကုိ အိုင္ဒင္တတီအသစ္ ထုတ္ေပးလုိက္တယ္။
၃။ လက္ရွိဗိုလ္က်ေနတဲ့ အေနာက္ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းအေပၚ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ေန ၾကရတယ္။
၄။ အေနာက္နဲ႔ မြတ္စလင္ေတြၾကားမွာ အရင္ကရိွေနခဲ့တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုတဲ့ ဘံုရန္သူ ရိွမေနေတာ့ျခင္း၊ ဒီဘံုရန္သူေနရာကိုလည္း ဘာကမွ အစားထုိးေန ရာ ဝင္ေရာက္မႈမရိွ။
၅။ သူတုိ႔ခ်င္း နီးနီးကပ္ကပ္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနရျခင္းေၾကာင့္ သူတုိ႔ၾကားက ကြဲျပားမႈေတြကို ပိုသိလာၾကတယ္။ အဓိကျပႆနာက သူတုိ႔ဘာသာၾကီးႏွစ္ခု စလံုးက တစ္ကမာၻလံုးဆိုင္ရာဝါဒရိွေနျခင္းပါ။ အေနာက္ကေရာ အစၥလာမ္ ကပါ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထံုးစံေတြဟာ တစ္ကမာၻလံုးရိွ လူသားေတြနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြရိွတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ အေနာက္ က အင္အားေကာင္းေနေတာ့ အစၥလာမ္ကမာၻက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ေနၾကတယ္။
ဒါေတြေၾကာင့္ အစၥလာမ္နဲ႔ အေနာက္ၾကားက ဆက္ဆံေရးဟာ ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ လမ္းစ မျမင္ေသးဘူးလုိ႔ ဟန္တင္တန္က ေကာက္ခ်က္ခ်ျခင္းပါ။

အာရွ၊ တရုတ္နဲ႔ အေမရိက ဆက္ဆံေရး

အာရွကိုေတာ့ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းသပြတ္အူလုိ႔ တင္စားထားပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အာရွႏိုင္ငံေတြ အခ်င္းခ်င္းမွာေရာ အျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔ပါ ဆက္ဆံေရး အဖု အထစ္ေတြ ရိွေနလိမ့္မယ္။ အာရွတြင္း ျပႆနာေတြကေတာ့...

၁။ အာရွႏိုင္ငံေတြရဲ႕ စီးပြားေရးတုိးတက္လာေတာ့ စစ္လက္နက္ေတြလည္း အျပိဳင္အဆုိင္တပ္ဆင္လာၾကတယ္။ အားအစြမ္းရိွလာရင္ တစ္ခ်ိန္က အနာေဟာင္းေတြ ျပန္ျပန္ေပၚလာျပီး ဆက္ဆံေရးအဖုအထစ္ေတြ ရိွေနႏိုင္တယ္။
၂။ အာရွအင္အားၾကီးႏိုင္ငံေတြက အေနာက္(အေမရိကန္)ကို ေျခရာ လွမ္း တုိင္းလာတယ္၊ အားစမ္းလာတယ္။ စစ္ေရး၊ စီးပြားေရး၊ လံုျခံဳေရးကိစၥေတြမွာ အေနာက္ရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားလာေနၾကတယ္။
၃။ ေဒသတြင္းမွာ တရုတ္လႊမ္းမုိးမႈက မ်ားသည္ထက္မ်ားလာေတာ့ သူ႕ကို အုပ္စုဖြဲ႕ ကာျပန္မလား၊ သူ႕ေအာက္ကို အညံ့ခံဝင္ေပါင္းမလား ဆိုတာေတြ ရိွေနေတာ့ ဗဟုဗ႑ိဳင္စနစ္နဲ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းရိွဖုိ႔ မလြယ္ကူေသးေၾကာင္း ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။

အေနာက္ကမာၻက သူတုိ႔ခ်င္း အားျပိဳင္ခဲ့၊ စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကျပီးျပီ။ အာရွထဲမွာ စီဗီလုိက္ေဇးရွင္းၾကီးေတြရဲ႕ ပဓာနႏိုင္ငံၾကီးေတြျဖစ္တဲ့ ဂ်ပန္၊ တရုတ္၊ ရုရွား၊ အေမရိကန္နဲ႔ အိႏၵိယတို႔ပါ ပါဝင္ေနတယ္။ အေနာက္ကမာၻဟာ သူတုိ႔ခ်င္း စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ ေဝလာေဝးျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အာရွက အဲဒီအေနအထားမွာ မဟုတ္ဘူး။ အာရွထဲမွာ ဥေရာပပံုသ႑ာန္နဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းဆိုလို႔ အာစီယံနဲ႔ ေအပက္ပဲ ရိွတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ေတြထဲမွာလည္း စူပါ ပါဝါၾကီးေတြ ပါမေနဘူး။ ေနာက္ျပီး အာရွႏိုင္ငံေတြၾကားမွာ မေျဖရွင္းရေသးတဲ့ နယ္ေျမအျငင္းပြားမႈေတြ ရိွေနတယ္။

ဒီမွာ သမုိင္းပညာရွင္ အာရြန္ဖရိုက္ဘတ္ရဲ႕
“ဥေရာပရဲ႕အတိတ္ဟာ အာရွရဲ႕ အနာဂတ္” ဆိုတဲ့စကားကို
ဟန္တင္တန္က သေဘာမတူဘဲ “အာရွရဲ႕အတိတ္ဟာ အာရွရဲ႕ အနာဂတ္ျဖစ္ ဖုိ႔ မ်ားပါတယ္” လုိ႔ ခပ္ရဲရဲဆိုခဲ့ျပန္ပါေသးတယ္။ လက္ရိွအေနအထားကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း သူ႕အဆုိက ျငင္းပယ္ဖို႔က ခပ္ခက္ခက္ျဖစ္သြားခဲ့ရ ပါတယ္။

ဆက္ရန္
ဇင္ေဝေသာ္

ရာဇဗလိ


အစိုးရက အစိုးရအလုပ္ လုပ္ေနရင္ အခြန္ေပးတယ္ဆိုတာ ရာဇဗလိ ပါပဲ။
ေက်ေက်နပ္နပ္ ေပးသင့္ပါတယ္။ ဘုရားခ်မွတ္တဲ့ ဗလိ ငါးမ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးေပါ့။ စလံုး အစိုးရက ဘာေျပာေျပာ သူ႔တာ၀န္ သူေက်တယ္။

မုန္႔ပ်ားသလက္


ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က မုန္႔ပ်ားသလက္ပုံတင္ထားတာကို
"Nice but expensive" လို႔ ကြန္မင္႔ ဝင္ေရးလိုက္တဲ႔ေနာက္ မုန္႔ျပာသလက္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေရာက္လာတယ္။
ကိုယ္ရွိန္ ျပန္သတ္ထားမွ။

image source

တ႐ုတ္ကို ေလးစားသလို ျပည္သူကိုလည္း ေလးစားသင့္တယ္


ကိုးကန္႔ေဒသ ေလေၾကာင္းသုံးစြဲတာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး တ႐ုတ္လူမ်ိဳးေလးေယာက္ ဗုံးဒဏ္နဲ႔ ေသဆံုးရလို႔ တ႐ုတ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္က တရားခံ မိေအာင္ရွာ၊ အေရးယူ၊ ေနာက္ ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ေစနဲ႔ဆိုၿပီး အမိန္႔လွမ္းေပးတယ္။

ရွင္၀ွာသတင္းဌာနအရ ျမန္မာ့ပါဝါအရွိဆုံး ကာခ်ဳပ္က ဒီအတြက္ စိတ္မေကာင္းေၾကာင္း၊ ဒီျပသနာကို အျမန္ေျဖရွင္းေပးပါမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ၀န္ခံကတိျပဳခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါက ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္၊ ေျပာသင့္ ေျပာထိုက္တဲ့ စကားေတြပါ။

ဒါေပမဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ေသဆုံးရမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဒီအစိုးရက ဘာလို႔မ်ား အဲသလို ၀န္ခံကတိျပဳဖို႔၊ တာ၀န္ယူဖို႔၊ ေနာက္မျဖစ္ေစရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ပါမယ္လို႔ ကတိေပးဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေနရတာလဲဆိုတာက စဥ္းစားစရာ အခ်က္ႀကီး ျဖစ္ေနတယ္။

တ႐ုတ္ကို ေလးစားသလို ျပည္သူကိုလည္း ေလးစားသင့္တယ္။ အမႈအမွန္ေပၚေအာင္ လုပ္သင့္တယ္၊ အျပစ္ရွိသူကို အျပစ္ေပးသင့္တယ္။
ဒါမွ အစိုးရျဖစ္မွာ။ အခုေတာ့......။

ဘာမ်က္လံုးျဖစ္ျဖစ္


ဒီေလာက္ သန္႔သန္႔ေလးေနတဲ့ ကမ္းလက္ေပၚကို ကိုးယိုးကားယားေကာင္က တက္လာေသး။ ဒီနာမည္နဲ႔ ဘယ္ေတာ့မွ တက္မလာခဲ့နဲ႔။ ဘာမ်က္လံုးျဖစ္ျဖစ္။
တတိယ မကလို႔ စတုတၳမ်က္လံုးျဖစ္ျဖစ္ လာခဲ့။
ေဖ႔စ္ဘုတ္ကို အေမရိကန္က ထိန္းတာ၊ ျမန္မာလႊတ္ေတာ္က ထိန္းတာမဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္ခြင္႔ အျပည့္ရွိတယ္။

မိသားစုဘဝ ေအးခ်မ္းဖို႔ BMCA သင္တန္းသြားၾကစို႔


ပန္းခ်ီက ေမာင္ေက်ာ္သာ ပဲခူး။
တကယ္လုပ္ေနတာက ေတာင္ႀကီးဆရာေတာ္နဲ႔ ေစတနာရွင္ အဖြဲ႕။
က်ဳပ္က အက္ဒဗိုက္ဇာ(ေတာင္ႀကီးဆရာေတာ္နဲ႔ ပူးတြဲ) လုပ္ပါတယ္။
မနက္ျဖန္ သင္တန္းအသစ္ ဖြင့္မယ္ေပါ့။
တ႐ုတ္နဲ႔ျမန္မာၾကား ဟန္ခ်က္ၫွိရေတာ့ က်ဳပ္ေနရာကလည္း နပ္မွရတယ္။
ကေလးရွိရင္ ေက်ာင္းလာအပ္လို႔ ရၿပီလို႔ သတင္းေပးတာပါ။


အႏုပညာ ပုံသ႑ာန္

Accusation, defaming and criticism.


 အဂၤလိပ္စာ ေလ့လာေနတဲ့လူငယ္ေတြအတြက္ ဆိုတာထက္ အစိုးရ မီဒီယာကိုယ္တိုင္ ဒီစကားလုံးသုံးလုံးကို မကြဲဘူးျဖစ္ေနတယ္။
စြပ္စြဲပုတ္ခတ္မႈလား၊ အသေရပ်က္ေအာင္လုပ္မႈလား၊ ေ၀ဖန္မႈလား။
ဒီမိုကေရစီလို႔ဆိုေပမဲ့ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္မႈ၊ အသေရဖ်က္မႈကို မလုပ္အပ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီမိုကေရစီေအာက္မွာ လြတ္လပ္စြာေ၀ဖန္ခြင့္ လုံး၀ရွိပါတယ္။

စစ္အစိုးရ အ ဆက္ဆက္နဲ႔ နီးစပ္ရာ အသိုင္းအဝိုင္းက ေဒၚစုကို ရႈပ္ေအာင္၀င္လုပ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာၾကေရးတတ္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ အတိုက္အခံဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို နားမလည္မႈပါပဲ။ အစိုးရကို ေ၀ဖန္မႈ၊ ေ၀ဖန္ရဲတဲ့ သတၱိရွိမႈ၊ ေ၀ဖန္ႏိုင္မႈဆိုတာ အတိုက္အခံရဲ႕ အရည္အခ်င္းပါပဲ။ အရည္အခ်င္းမရွိရင္ တူတူတန္တန္ အတိုက္အခံ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေ၀ဖန္စရာ မရွိရင္လည္း အတိုက္အခံမလုပ္ဘဲ အစိုးရနဲ႔ ပူးေပါင္းလိုက္ရံုပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။

ဟုတ္ၿပီ။ Accusation လုပ္တယ္ defaming လုပ္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီလူရဲ႕ မညီၫြတ္တဲ့ စြပ္စြဲမႈေတြ၊ အသေရဖ်က္မႈေတြကို ေဖာ္ျပၿပီး တရား၀င္ တရားစြဲလို႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေ၀ဖန္မႈကိုေတာ့ ဘာမွလုပ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒီမိုကရက္က ရီပတ္ဘလင္ကန္ကို ေ၀ဖန္ႏိုင္တယ္၊ ရီပတ္ဘလင္ကန္က ဒီမိုကရက္ကို ေ၀ဖန္ႏိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္မဟတ္ေတြနဲ႔ ငါ့စကား ႏြား႔ရ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လို႔ေတာ့ မရပါဘူး။

ေနာက္ၿပီး သေရာ္စာနဲ႔ကာတြန္း။
ဒါေတြဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာရွိတဲ့ ေ၀ဖန္ေရး အႏုပညာပုံသ႑ာန္ေတြပါပဲ။ ႏိုင္ငံတကာကို ၾကည့္ရင္ လူမ်ိဳးေရး၊ လိင္ခြဲျခားမႈ စတာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေရာ္ရင္ (သို႔) ကာတြန္းေရးရင္ အက္သစ္ကယ္ မျဖစ္ဘူးလို႔ အခု သတ္မွတ္လာၾကတယ္။ ကိုယ့္အစိုးရကို သေရာ္တာမ်ိဳးကို အဲသလို မသတ္မွတ္ၾကပါဘူး။ ဒီစံကိုလည္း အစိုးရ မီဒီယာက သိသင့္ပါတယ္။

ဒါျဖင့္ ဘာေၾကာင့္အစိုးရခ်ည္းကိုပဲ ေ၀ဖန္ေနၾကတာလဲ။
အရွင္းဆုံးအေျဖကေတာ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ လတ္တေလာ ကံၾကမၼာက အစိုးရလက္ထဲမွာ ရွိေနလို႔ပါ။

ဒီစာက ေဒၚစုကို ပ႐ိုမုတ္လုပ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေဒၚစုဆိုတာကလည္း ဇင္ေ၀ေသာ္လိုေကာင္ ပ႐ိုမုတ္လုပ္ေပးရမယ့္ အဆင့္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ အတိုက္အခံေကာင္း တစ္ေယာက္ဆိုတာကိုေတာ့ တေလးတနက္ ယုံၾကည္ပါတယ္။ သူ မရွိရင္ ဒီထက္ လက္လြတ္စပယ္ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။

ဟုတ္ၿပီ။ ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းက တကယ္လို႔ ေဒၚစုကိုယ္တိုင္ အစိုးရျဖစ္သြားၿပီ။ ဒါဆို အခု ေ၀ဖန္ေရးသမားေတြက သူ႔ကိုလည္း ေ၀ဖန္ၾကမွာပဲလား။ အတိအက်ပါပဲ။ ေ၀ဖန္ေနၾကမွာပါ။
ေ၀ဖန္မႈဆိုတာ အမုန္းတရားကို ျမစ္ဖ်ားခံတာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ ယုံၾကည္ထားတဲ့ အမွန္တရားကို ျမစ္ဖ်ားခံတာပါ။

ေဒၚစု ဒီထက္မက ရႈပ္ႏိုင္ပါေစ(အစိုးရအသိုင္းအဝိုင္း အျမင္)
ေဒၚစု ဒီထက္ ေ၀ဖန္ႏိုင္ပါေစ(ေဘးလူ အျမင္)
ေနာက္ၿပီး အတိုက္အခံရဲ႕ တာ၀န္ကို ဒီမိုကေရစီက်က် နားလည္ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဒီမိုကေရစီက ႏုႏု။ စိန္ေခၚမႈေတြက ၾကမ္းၾကမ္း။
အစိုးရေကာင္းလည္း လိုတယ္။ အတိုက္အခံေကာင္းလည္း လိုတယ္။

ဇင္ေ၀ေသာ္