ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇိုင္နာလည္းျဖစ္၏

ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ပုဒ္တို႔ကား မ်ားလွ၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာဆိုသည့္ အင္တဲေလးဂ်င့္ အျဖစ္ဆံုး သာဝကႀကီးပင္ လက္ေလွ်ာ့ေတာ္မူရ၏။ မတတ္ႏိုင္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့သည့္အတြက္ တတ္ႏိုင္သည့္ မိုးေရမိုးေပါက္တို႔ကိုသာ ထိုင္၍ ေရတြက္ေတာ္မူလိုက္ဟန္တူ၏ဟု အ႒ကထာကခ်ဲ႕ဖြင့္၏။ (ဥပမာျဖင့္) စာေမးပြဲေမးခြန္းကို မေျဖဆိုႏိုင္သည့္အတြက္ ဆင္ရုပ္ႀကီး တစ္ရုပ္ ေရးလိုက္သည္ဆိုသည္ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူ၏။ Right-hand သာဝကႀကီး သနားဖြယ္ျဖစ္၏။

လူသိသိပ္မမ်ားေသာ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ပုဒ္ကို ေျပာခ်င္၏။

ဘုရားရွင္သည္ အေတာ္ဆံုး ဒီဇိုင္နာႀကီး ျဖစ္၏။

ခ်ဲ႕အံ့။ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္လာေသာ ရဟန္းသာမေဏတိုင္း ဆံပင္ရိတ္ျဖတ္ရ၏။ စာေပက ဆံပင္အေပၚ တြယ္ကပ္မႈတဏွာ၊ ဆံပင္ေၾကာင့္ ရွဳပ္လာမည့္ အလုပ္မ်ားကို ပယ္သတ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။ ရဟန္းသည္ ဆံပင္နီတာတြတ္ အေရာင္ဆိုးရန္မလို။ ေရာင္ထံုးထံုးရန္မလို။ ပန္႔ေကမလို။ ဘာဆို ဘာမွမလို။ နားေအး၏။ ေခါင္းေအး၏။ ေဆာင္းတြင္း၌ကား သိပ္မေကာင္း။

ဆံပယ္ျခင္းသည္ တစ္ခ်ိန္က ဘာသာေရးဆန္၏။

ယေန႔ ဆံပယ္ျခင္းသည္ ေဟာလီးဝုဒ္္ဆန္၏။ စလယ္ဘတီဆန္၏။ ဘရက္ပစ္(တ) ကတံုး တံုး၏။ ေရာ္နယ္ဒို (ဘရာဇီး) ကတံုး တံုး၏။ ဇီဒိန္း ကတံုး တံုးစရာမလို၊ နဂိုက ေျပာင္၏။ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း ကတံုး တံုး၏။ ထို႔ေနာက္ ကတံုး တံုးျခင္းသည္ ေပၚျပဴလာ အေတာ္ျဖစ္လာ၏။ ဘရစ္တနီစပီးယား ကတံုး တံုး၏။ သီဟနာဒ ကတံုး တံုး၏။

ဂလိုဘယ္သည္ ဝမ္းသထက္ ဝမ္းမားလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လာမည့္ ႏွစ္-၅၀ ႏွင့္ တစ္ရာၾကားတြင္ ကတံုး တံုးမည့္သူမ်ား ကမ္းလက္စာဖတ္သူဦးေရထက္ ပိုမည္။ ဘုရားရွင္ တည္ထြင္ခဲ့ေသာ ဟဲယားဒူးသည္ ဘယ္ေတာ့မွ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္မည္ မဟုတ္။ တိုး၍၊ တိုး၍သာ ေပၚျပဴလာ ျဖစ္ေခ်မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆို၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇုိင္နာျဖစ္၏။



ထပ္၍ ခ်ဲ႕ဦးအံ့။ ရဟန္းသံဃာမ်ား အင္ေဖာ္မယ္ဝတ္ရံုေသာအခါ ယာဘက္လက္ေမာင္းကိုု ေဖာ္၏။ ရဟန္းမ်ားသည္ ယာဘက္လက္ေမာင္းအတြက္ ဒဲယားတူ ဘဲယား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုသို႔ေဖာ္ျခင္းသည္ တခ်ိန္က ဘာသာေရးဆန္၏။

ယေန႔ ေဟာလီးဝုဒ္ ဆန္၏။

အနီေရာင္ ေကာေဇာနီပြဲမ်ား၌ ယာဘက္ပခံုးမေဖာ္သည့္ မင္းသမီးရွား၏။ နာမည္ပင္ မေဖာ္ျပႏိုင္ေတာ့။ မ်ား၏။ သူမတို႔ နာမည္ကို သိလည္းမသိ။ သိစရာလည္း မလို။ ေဖာ္ၾက၏။ သိလိုက္၏။ ေျခသလံုးအထက္ပိုင္း ေပၚတာႏွင့္စာလွ်င္ ညာပခံုးေပၚတာက ပိုေကာင္းး၏။

သို႔ေသာ္ ပခံုးတဖက္ေဖာ္ ဖက္ရွင္သည္ ေယာက်ၤားမ်ားအထံ ေရာက္မလာေသး။ ေယာက်ၤားမ်ား (ရဟန္းမ်ားမွလြဲ၍) မေဖာ္ေသး။ ဤကားလည္း ဆြန္းနား ေအာ္ လိတ္တား ျဖစ္၏။ (သို႔) မက္တားေအာ့(ဖ) တိုင္း (မ) ျဖစ္၏။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္လွ်င္ ေဖာ္ၾကအံ့။ ခန္႔မွန္းခ်က္လြဲေသာ္ သီဟနာဒ၏လက္ကို ကုိင္ခြင့္ေပးမည္။ လူတိုင္းေတာ့ မဟုတ္။ ကံထူးရွင္တစ္ေယာက္သာ။ လူေယာက်ၤားတို႔ ဘုရားရွင္၏ ဒီဇိုင္းပညာကို လိုက္မမွီၾကေသးျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ဤကိစၥ၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက သာ၏။

ေနာက္ဆံုးစကားဆိုအံ့။ အေနာက္တိုင္းသားတို႔က အဝတ္ႀကိဳးျဖင့္ လည္ပင္းကို ခ်ည္တုပ္ၾက၏။ ဤဝတ္စံုကို ေဖာ္မယ္ ဟုလည္း ေျပာၾက၏။ လည္ပင္းခ်ည္ဟု ဆို၏။



ဤဒီဇိုင္းကား ဘီစီ စစ္(ခ)ရာစု ကတည္းက ဘုရားရွင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည့္ ဒီဇိုင္းတည္း။ မယံုၾကည္ပါက ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ ေဖာ္မယ္ဝတ္စံု သကၤန္းရုံထားပံုကို ရႈၾကေလာ့။ ရဟန္းတို႔သည္ လည္ပင္းကို ရစ္ပတ္၏။ ရစ္ပတ္ရံုမွ်မက လည္ပင္းတစ္ခုလံုးကို ေကာ္လံသဖြယ္ သကၤန္းျဖင့္ ဖံုး၏။ ဖံုးတာျခင္းအတူတူ အေနာက္တိုင္း အဝတ္ႀကိဳးက မလံုျခံဳလွ။

ေဖာ္မယ္ဝတ္ရာတြင္ လက္ေကာက္ဝတ္ အက်ႌၾကယ္သီးတပ္ရ၏။ မတပ္၍ မရ။ ထိုကိစၥလည္း ဘုရားက ေရွးက်၏။ လည္၊ လက္ေကာက္ဝတ္တို႔ကို ေကာင္းစြာဖံုးလႊမ္းၿပီးမွ ဂလိုဘယ္ထဲသို႔ ၾကြရမည္ဟု မိန္႔၏။ ဤကိစၥကို ျငင္း၍မရ။ ဘုရားရွင္သည္ အေတာ္ဆံုး၊ အေအာင္ျမင္ဆံုး ဒီဇိုင္းနားျဖစ္၏။ ေစာေစာကေျပာခဲ့ေသာ “ ေနာက္ဆံုးစကားဆိုအံ့” ကို ပယ္ရဦးအံ့။ အမွန္တကယ္ ေနာက္ဆံုးစကား ေျပာရန္ရွိေသး၏။

ယင္းကား ဘူေဖးတည္း။ ဘူေဖးသည္ ဘာမွမဟုတ္၊ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ ဟင္းလွ်ာမ်ားတည္း။ ဆြမ္းခံရာမွ ျပန္လာေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၏ သပိတ္ကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး လွန္ၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘူေဖးဆြမ္းဟင္းမ်ား (ဟိုစပ္စပ္၊ ဒီစပ္စပ္) ေတြ႔ရအံ့။ (စပ္စပ္ဟူသည္ စပ္စပ္ေဝရည္၏ အမည္တုိ မဟုတ္)။ သို႔- ဆိုေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ဒီဇိုင္းနားျဖစ္သည္သာမက လိုက္(ဖ) စတိုင္ပါ နားလည္ေတာ္မူေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး၊ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးဟုပင္ ဆိုရေခ်ေတာ့အံ့။



ျငင္းဆိုရဲသူ ျငင္းဆိုေလာ့။ သီဟနာဒသည္ သီဟနာဒ ဥာဏ္မွီသေလာက္သာ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ႏိုင္၏။



သီဟနာဒ







Copyright © 2012 ကမ္းလက္. All rights reserved.

Post a Comment