ညီမေလးေရ -
အမတ္ႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ
စည္ႀကီးတစ္လံုးကိုထမ္းၿပီး စာသင္ခန္းထဲကို ဝင္လာသတဲ့။ ဝင္လာၿပီး သူ႔စည္ႀကီးကိုခ်ကာ တီးျပသတဲ့။
တီးလိုက္ေတာ့ စည္ႀကီးကျမည္တာေပါ့ကြယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ေျပာတယ္။
“
ပညာရွိဆိုတာ စည္လိုပဲ။ တီးမွသာ ျမည္တယ္။
မတီးရင္ မျမည္ဘူး။” ဆိုၿပီး ပညာရွိ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို ေျပာျပတာေပါ႔။
ဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္က-
“
သူက ပညာရွိျဖစ္ၿပီး တီးေပးမယ့္သူရွိမွ
ျမည္တာလား၊ တီးေပးမယ့္သူမရွိရင္ သူ႔ပညာေတြက ႏွေျမာစရာႀကီး။ သုသာန္ထဲ
ပါသြားမွာေပါ႔” လို႔ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္နဲ႔ ေျပာသတဲ့။ ၿပီးေတာ့-
“
ပညာရွိရိုးမွန္ရင္ တီးသူရွိရွိ၊ မရွိရွိ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္
ျမည္ေနသင့္တာေပါ႔” လို႔ ဆိုလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အမတ္ႀကီးဟာ-
“
မင္းတို႔ေခတ္လူငယ္ေတြ တယ္ေျပာရခက္တာပဲ” ဆိုၿပီး စာသင္ခန္းထဲက ထြက္သြား ေတာ့သတဲ့။
အဲဒီအမတ္ႀကီးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ
စာသင္ခန္းထဲ ဝင္လာတာက (၂၁) ရာစု ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးတဲ့ကြယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာ
ဘာေလးမွန္းမသိတဲ့ ပစၥည္းေလးကိုလည္း ကိုင္ထားသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူက
သူကိုင္ထားတ ဲ့ပစၥည္းေလးကို ေရွ႕မွာခ်ၿပီး မီးခိုးေငြ႔ေတြထြက္လာေအာင္ ထင္းေတြကို
မီးရွိႈ႕လိုက္သတဲ့။ ထင္းေတြက သိပ္မေျခာက္ ေသးေတာ့ မီးမေတာက္ေသးပဲ မီးခိုးေတြအူၿပီး
ထြက္လာ ေတာ့တာေပါ့။
မီးခိုးေတြလည္းထြက္လာေရာ သူ႔ပစၥည္းေလးက
တဂင္ဂင္နဲ႔ ထျမည္ေတာ့တာပဲတဲ့။ ဒီေတာ့မွ- အဲဒီ (၂၁) ရာစုရဟန္းက-
“
ကေလးတို႔ေရ၊ ဒါဟာ ဖိုင္းယားအလမ္္းလို႔ေခၚတယ္။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ စိုးရိမ္ေလာက္တဲ့ အပူဓာတ္ရွိေနရင္ျဖစ္ေစ၊
မီးခိုးေတြ သိပ္အူေနရင္ျဖစ္ေစ ထျမည္ေတာ့တာပဲကြဲ႔။
ဒီဖိုင္းယား အလမ္္း ေလးက ပညာေတာ့သိပ္မရွိရွာဘူးတဲ့ကြဲ႔။
ဒါေပမယ့္ သူျမည္ရမယ့္ အခ်ိန္ ကိုေတာ့ ေကာင္းေကာင္း
ႀကီး သိတယ္တဲ့ ကြယ္” လို႔
ရွင္းျပသတဲ့။
ေက်ာင္းသားေလးေတြြက
လက္ခုပ္ေတြဝိုင္းတီးၿပီး-
“
ဒီလိုမွေပါ႔၊ ပညာရွိဆိုမွေတာ့ ျမည္သင့္တဲ့အခ်ိန္ကို
သိေနရမွာေပါ႔။ တီးေပးမယ့္သူကို ေစာင့္ ေနလို႔ ဘယ္ရမလဲ” လို႔ ေျပာၾကသတဲ့။
ဒါနဲ႔
(၂၁) ရာစု ရဟန္းက-
“
ေမးစရာရွိရင္ ေမးၾကပါ” လို႔ က်ဴ အင္(န္) ေအ ဆက္ရွင္ကို စိန္ေခၚသတဲ့။
ဘယ္သူမွ
မေမးၾကေတာ့ပါဘူး။
(၁၉)
ရာစု ပညာရွိဟာ (၂၁) ရာစုမွာေတာ့ အထာကိုင္ေနတဲ့လူႀကီးဆိုတာ သူတို႔သေဘာ ေပါက္သြား ၾကၿပီေလ။
ဒါပါပဲကြယ္။
ဒီပံုျပင္ရဲ႔ ေမာ္ရယ္(လ္)က ဘာညာဆိုၿပီး ဆရာႀကီးေလသံနဲ႔ လုပ္မေန ေတာ့ပါဘူး။
ပညာရွိျဖစ္ဖို႔ထက္
အသံုးဝင္ေနဖို႔ပဲလိုတာပါ။
Post a Comment