Home » All posts
မြတ္စလင္ေတြညွိမရတာက တမန္ေတာ္မိုဟာမက္ စကားမဟုတ္ဘူး
in
ဇင္ေဝေသာ္,
တို႔တိ တို႔တိ
- on 5/25/2015
- No comments
မြတ္စလင္ေတြညွိမရတာက တမန္ေတာ္မိုဟာမက္ စကားမဟုတ္ဘူး၊ တမန္ေတာ္မိုဟာမက္စကားကို ဖြင္႔ဆိုပုံေတြ ညွိမရတာ ပါဠိလိုေျပာရင္ အ႒ကထာ၊ ဋီကာေတြနဲ႔ သူတို႔ရႈပ္ေနတာ)။ အဲဒီ သမိုင္းက မိုဟာမက္ေသဆုံးစဥ္ကေန ဒီေန႔အထိ။ အ႒ကထာ၊ ဋီကာက ေက်းဇူးလည္းျပဳတယ္၊ ဒုကၡလည္းေပးတယ္။ "ဒီလို ဆိုခဲ႔ဖူးတယ္" ဆိုတာအျပင္ ဒါမွဒါ တရားေသစြဲတာနဲ႔ အစြန္းေရာက္သြားတတ္ေတာ႔တာပဲ။ ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး၊ လူအမ်ားစု နားလည္ေအာင္ေရးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အစၥလာမ္သမိုင္းဖတ္ရင္း စိတ္ကူးေပါက္လို႔ပါ။
Yes ေျပာတဲ႔လူ ေသမွာ
in
Politics,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 5/24/2015
- No comments
အဲဒါ ရိုဟိန္ဂ်ာျပသနာပဲ။
ျမန္မာ
အေရအတြက္ကမ်ားရတဲ႔အထဲ ျပသနာေပါင္းက ေသာင္းေျခာက္ေထာင္။ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ရိုဟိန္ဂ်ာကို Yes မေျပာရဲဘူး။ ဒါျဖင္႔ အဲဒီ လူအုပ္ႀကီး ကို ဘယ္လိုလုပ္ၾကမွာလဲ။ လူမ်ိဳးတုံးသတ္မလား၊ ျမန္မာအစိုးရ မလုပ္ေလာက္ ဘူး။ ဒီေတာ႔ အေျဖလည္းမရွိေတာ႔ဘူး။ တကယ္လို႔ မဘသ အဖြဲ႔က (တကယ္ ပဲ) ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ယႏၲယားတစ္ခုဆိုရင္ ဗ်ဴဟာတစ္ခု ရွိေန မယ္ (ဒါေတာ႔ ေဖ႔ဘုတ္ေပၚ မေရးအပ္ဘူး)
ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္
သူ႔လူမ်ိဳး၊ သူ႔ဘာသာစကားေျပာေတြဆိုတာ သိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူလည္း Yes မေျပာရဲဘူး။ ေၾကာက္တယ္။ အဲဒီလုပ္အုပ္ႀကီးကို မလိုခ်င္ဘူး။ ဒီေတာ႔ သူလည္း ဘယ္အစိုးရတက္တက္ ႏိုးပဲ။
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြ
ထိုင္းကေရာ ဒုကၡသည္ေတြလာသမ်ွလက္ခံပါမယ္ ေျပာရဲမလား။ Yes ေျပာ လိုက္လို႔ကေတာ႔ ေသေတာင္သြားဦးမယ္။ ဒါေပမဲ႔ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင္႔ ကာနမ္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ေတာ႔ လက္ခံေနရမွာပဲ။
မေလး၊ အင္ဒို မြတ္စလင္ႏိုင္ငံေတြကလည္း ဘာသာတူလို႔ သံေယာဇဥ္ ရွိတာေလာက္ကလြဲရင္ Yes မေျပာရဲဘူး။
ဒါေပမဲ႔ ထိုက္သင္႔တဲ႔ေစာင္႔ေရွာက္မႈေတာ႔ Yes မေျပာဘဲ ေပးလိမ္႔မယ္။
ကုလသမဂၢ
ကုလသမဂၢကလည္း ျမန္မာအစိုးအေနနဲ႔ သူတို႔ကိုႏိုင္ငံသားအျဖစ္ လက္ခံဖို႔ တိုက္တြန္းတာကလြဲရင္ ဘာမွလုပ္စရာမရွိဘူး။ ဒီေတာ႔ သူ႔ရွိတဲ႔အလုပ္ လုပ္ေနမွာပဲ။
ျမန္မာျပည္တြင္းေရးအေနအထားအရ ကုလသမဂၢစကား နားေထာင္တဲ႔ ပါတီ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ(တကယ္လြတ္လပ္ခဲ႔ရင္) ဝက္ဝက္ကြဲ ရႈံးမွာ။ ဒီေတာ႔ ရိုဟိန္ဂ်ာ ဆိုတာဘယ္သူမွ Yes မေျပာရဲတဲ႔ ျပသနာႀကီးပဲ။
Yes ေျပာတဲ႔လူ ေသမွာ။
အေမရိကန္သမိုင္းကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္သင္႔သည္
in
Politics,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 5/24/2015
- No comments
အေမရိကန္သမိုင္းကိုလည္း ဖတ္ၾကည့္သင္႔သည္၊ ကိေသာကုန္ေၾကာင္း၊ အာဃာတေျကေၾကာင္းသီအိုရီမ်ား မပါဝင္ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္တံခါးဖြင္႔ေပးခဲသည့္ႏိုင္ငံက ကိုယ္႔လာဗုန္းႀကဲ၊ ကိုယ္႔လာဗုံးႀကဲလို႔ ကိုယ္ကျပန္ ဗုံးခ်။ ကဲ ျဖစ္ခဲ႔တာေတြ ျဖစ္ခဲ႔ၿပီ၊ အခု ေၾကေအးၿပီး လက္တြဲအတူတူလုပ္ၾကရေအာင္ဆိုသည့္ လက္ေတြ႔သေဘာတရားမ်ားကိုေတာ႔ ေလ႔လာရႏိုင္သည္။ ပါဖက္မဟုတ္ေသာ္လည္း ထမင္းေတာ႔မငတ္ႏိုင္ပါ။ ေပါင္မုန႔္ႀကိဳက္သူက ေပါင္မုန္႔စား၊ ထမင္းေၾကာ္ႀကိဳက္သူက ထမင္းေၾကာ္စား၊ အေရးႀကီးသည္က ကိုယ္စားမည့္ ေပါင္မုန္႔ (သို႔) ထမင္းေၾကာ္ ရွိေနဖို႔ပင္။
ပါဠိေတာ္နဲ႔အညီ အျပစ္တင္ျပမယ္...
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ၿပံဳးစိစိ
- on 5/23/2015
- No comments
"ေဗာဇၩာဂၤသုတ္ သုံးသုတ္ပဲၾကည့္၊ အရွင္မဟာကသပနဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢ လာန္တို႔ ေနထိုင္မေကာင္းေတာ႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႂကြသြားၿပီး အားေပးတရားခ်ီျမွင္႔ခဲ႔တာ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေနမေကာင္းျဖစ္ေတာ႔ စုႏၵမေထရဲပဲရွိၿပီး သူတို႔ႏွစ္ပါးကို ေတြ႔ေတာင္မေတြ႔ရဘူး၊ မသိလို႔ပါ၊ ခရီးေဝးေရာက္ေနလို႔ပါ ေျပာမလား။ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ထိပ္ေခါင္ ဒီ အရွင္ဘုရားေတြအတြက္ မသိဘူးဆိုတာ မရွိ၊ ခရီးေဝးဆိုတာလည္း မရွိဘူး။ သက္သက္ မ်က္ကြယ္ျပဳတာ"
ကဲ ေျပာေၾကးဆို အရွင္မဟာကသပနဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကိုလည္း အျပစ္ေျပာလို႔ရတာပဲ။
(ေဗာဇၩာဂၤသုတ္ ရြတ္အၿပီးစဥ္းစားရင္း ၿပဳံးမိလို႔)
ေဘာပင္အဖုံး
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ၿပံဳးစိစိ
- on 5/23/2015
- No comments
စာအုပ္ကို အဖုံးဖုံးၿပီးကိုင္တတ္ျခင္း၊ စေရးၿပီဆိုသည္ႏွင္႔ ေဘာပင္အဖုံးကို လႊင္႔ပစ္တတ္ျခင္းသည္ တမူထူျခားသည့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ ကာရိုက္တာတစ္ခုျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။
စာအုပ္ကို အဖုံးဖုံးၿပီးကိုင္ျခင္းကေတာ႔ ခိုင္မာေသာအေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိသည္။ စာသင္ခန္းနဲ႔ လုံးဝမဆိုင္ေသာစာအုပ္မ်ားကို အၿမဲဖတ္ေနတတ္သျဖင္႔ ဘဝ ရွင္သန္ေရးအတြက္ စာအုပ္ကိုဖုံးထားမွရမည္။
သာသနာ႔တကၠသိုလ္ သက္တန္း (ဆယ္တန္းျပဌာန္းခ်က္စာအုပ္မ်ား လက္ထဲ ရွိေနတတ္)၊ မဟာသႏၱိသုခသက္တန္း (Family Album USA) တစ္ေလ်ွာက္ လုံး စာအုပ္အဖုံးဖုံးခဲ႔ရသျဖင္႔ စကၤာပူေရာက္ရင္ေတာ႔ လြတ္ၿပီဟု ထင္ခဲ႔ေသာ္ လည္း မလြတ္ေျမာက္ခဲ႔ပါ။
ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးျဖစ္ေနၿပီး ဘာသာေရးစာအုပ္ေတြကို စိတ္မဝင္းစားဘဲ ဟန္ တင္တန္ေတြ၊ ကစ္ဆင္းဂ်ားေတြကို စိတ္ဝင္စားေနသျဖင္႔ ႏွလုံးမသြင္းတတ္ သူမ်ား အကုသိုလ္မျဖစ္ေစရန္ ဖုံးေနရျပန္သည္။
အထူးသျဖင္႔ မစၥတာခ်ိဳင္းနားလို စာအုပ္မ်ိဳးကိုေတာ႔ ဖုံးမွကို ရေပလိမ္႔မည္။
ေဘာပင္အဖုံးလႊင္႔ပစ္ၿပီး စာေရးျခင္းကေတာ႔ ၾကာၾကာေရးလ်ွင္ အဖုံးက ေလး လာေသာေၾကာင္႔သာျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းေထြထူး မရွိပါ။
ေလွစီး ဒုကၡသည္မ်ား
in
Politics,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 5/22/2015
- No comments
ေဒၚစုကလည္း ႏိုဘယ္ဆုကိုင္ထားေတာ႔ ဒီေလာက္ပဲ ေျပာလို႔ရမွာပဲ။
ဒါေပမဲ႔ ဟန္တင္တန္က ဒီထက္အမ်ားႀကီး ပိုျပတ္သားတယ္။
မြတ္စလင္လူဦးေရေၾကာင္႔ ၂၀ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းနဲ႔ ၂၁ ရာစု အစပိုင္းမွာ ဒါေတြျဖစ္မယ္လို႔ ႀကိဳတင္နိမိတ္ဖတ္ၿပီးသား။
ထိုအရြယ္သည္ သင္႔ဦးေႏွာက္ကို အစြမ္းကုန္သုံးစြဲရေတာမည့္ အရြယ္
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ၿပံဳးစိစိ
- on 5/22/2015
- No comments
အဖန္အခါးအရသာမ်ားကို ပို၍ ပို၍ ခံတြင္းေတြ႔လာၿပီဆိုလ်င္..
သင္စားတတ္ေသာဟင္းလ်ာမ်ားကို အျခားသူမ်ားက မႀကိဳက္သလိုလို ဟန္ေဆာင္ၿပီး ပို၍ ပို၍ လက္ေရွာင္လာၿပီဆိုလ်ွင္....
သင္႔ အျပဳအမူႏွင္႔အေျပာအဆိုကို အထူးဂရုစိုက္သင္႔ပါၿပီ။
ထိုအရြယ္သည္ သင္႔ဦးေႏွာက္ကို အစြမ္းကုန္သုံးစြဲရေတာမည့္ အရြယ္ျဖစ္သည္။
နာမကၡႏၶာ ဖြင္႔ၿဖိဳးစ၊ ရူပကၡႏၶာ ရင္႔ေရာ္စ။
ကမၻာမွာ အေတာ္ဆုံးအေရာင္းစာေရး
in
Reader's Digest,
ဇင္ေဝေသာ္
- on 5/22/2015
- No comments
ကမၻာမွာ အေတာ္ဆုံးအေရာင္းစာေရးလို႔ တင္စားရမလို၊ သူက အက္စကီမိုး လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္ကိုေတာင္ ေရခဲေသတၱာဝယ္ျဖစ္ေအာင္ စည္းရုံးလိုက္ႏိုင္ခဲ႔တယ္။
ရက္အနည္းငယ္ၾကာေတာ႔ ကာစတန္မာရဲ႕ အေျခအေနကိုသိခ်င္တာနဲ႔
"ဘယ္လိုလဲ၊ ေရခဲေသတၱာက အဆင္ေျပရဲ႕လား" ေမးေတာ႔ အက္စကီမိုးက
"အားလုံး အဆင္ေျပပါတယ္၊ ဒါေပမဲ႔ ေရခဲထည့္တဲ႔ အိုက္ေဘာက္စ္ေလးေတြနဲ႔ ကြက္တိက်ေအာင္ ေရခဲတုံးႀကီးေတြကေန ခြဲခြဲထည့္ရတဲ႔အလုပ္ကိုေတာ႔ သိပ္မကၽြမ္းက်င္ေသးဘူး" တဲ႔။
(RD, Oct, 1969)
ေရွ႕မွီ၊ ေနာက္မွီ၊ အလယ္မွီ ဆရာဓမၼဂဂၤါကို လက္ေထာက္ခ်လိုက္သည္။
in
ဇင္ေဝေသာ္,
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး
- on 5/21/2015
- No comments
နယူးဇီလန္က Buddhism and politics (ေအာက္စဖို႔ဒ္ ထုတ္) သေဘာတရားေတြေရး တဲ႔ ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီး တစ္ေယာက္က ျမန္မာျပည္ေရာက္တုန္း ေမးခ်င္ေဆြးေႏြးခ်င္ တာေလးေတြ ရွိလို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကိုမ်ား လက္ေထာက္ခ်ေပးႏိုင္မလား ဆို႔လို႔ ေရွ႕မွီ၊ ေနာက္မွီ၊ အလယ္မွီ ဆရာဓမၼဂဂၤါကို လက္ေထာက္ခ်လိုက္တယ္။ Buddhism and politics နဲ႔ ေအဒီႏွစ္ေထာင္ပလပ္စ္တို႔ ေတြၾကၿပီ။